W ramach realizacji tego zadania uruchomiliśmy świetlicę szkolną, aby umożliwić uczniom bezpieczne i twórcze oczekiwanie na powrót rodziców, zapewnienie dzieciom zorganizowanej opieki wychowawczej, pomocy w nauce oraz odpowiednich warunków do nauki. W świetlicy realizowane są konkretne treści i formy pracy z dziećmi.
Godzinyzaplanowane na maj i czerwiec 2007 roku odbyły się zgodnie z harmonogramem (B10 cel 2 i 3), w maju i czerwcu po 5. Prowadzono na bieżąco dokumentację (dziennik zajęć i listę obecności). Wzajęciach uczestniczyło od 12 do 24 uczniów. Podopieczni mielizapewnioną opiekę i możliwość uczestnictwa w ciekawych zajęciach.
Uczniowie chętnie przychodzili na świetlicę.Odrabiali lekcje, czytali czasopisma i rozwijali zainteresowania plastyczne. Ponadto dziecizorganizowały samopomoc koleżeńską przy odrabianiu lekcji. W czasie wolnym czytały prasę i bawiły się w grupach. Dzieci młodsze ćwiczyły technikę czytania i pisania oraz rysowanie. Starsi czytali czasopisma i wybrane zagadnienia z atlasów przyrodniczych. Uczniowie w ramach zajęć w świetlicy wysłuchali pogadanki o zdrowiu i bezpieczeństwie. Rozwiązywali ciekawe zagadki, krzyżówki i quizy. Korzystali z przygotowanych rysunków izdjęć a także tworzyli własne. Na zakończenie roku szkolnego w dniu 13.06. zaprezentowali swoje prace na gazetce szkolnej. Praca z dziećmi w świetlicy będzie kontynuowana w roku szkolnym 2007/2008.
Wrzesień 2007
Prowadzący : Teresa Lipska
We wrześniu harmonogram przewidywał 25 godzin zajęć. Wszystkie zaplanowane zajęcia odbyły się. Prowadzono na bieżąco dokumentację (dziennik zajęć i listę obecności). W ramach projektu, we wrześniu objęto dożywianiem 12 osobową grupę dzieci. Wzajęciach uczestniczyło od 12 do 22 uczniów. Dzieci przychodzące na świetlicę odrabiały lekcje, rysowały, rozwiązywały quizy, czytały ciekawe książki. Podczas zajęć realizowano program dotyczący :
zasad bezpieczeństwa;
wspierania własnego rozwoju;
kształtowania poczucia więzi z otoczeniem i przyrodą;
wyzwalanie aktywności twórczej.
Uczniowie na lekcjach świetlicowych mieli możliwość atrakcyjnego spędzenia czasu, połączenia obowiązku jakim są lekcje, z zabawą i edukacją historyczną, przyrodniczą oraz plastyczną. Uczyli się pracy w grupie, wzajemnej pomocy, odkrywali własne możliwości poprzez twórczość(prace dzieci w dokumentacji). Dzieci narysowałyna zajęciach samodzielną pracę pt. Ja i moje otoczenie,która została zaprezentowana w szkole. Na lekcjach prowadzono rozmowy o problemach dzieci, ich roli w grupie i szansach w dorosłym życiu. Dyskutowano o roli dziecka w rodzinie i społeczeństwie. Uczniowie uczyli się wyrażania uczuć i dążenia do celu.
Październik 2007
Prowadzący : Teresa Lipska
W październiku przeprowadzono wszystkie zaplanowane zajęcia . Prowadzono na bieżąco dokumentację (dziennik zajęć i listę obecności). W ramach projektu w październiku, kontynuowano dożywianie 12 dzieci. Wzajęciach uczestniczyło od 12 do 25 uczniów. Dzieci przychodzące na świetlicę odrabiały lekcje, rysowały, czytały ciekawe czasopisma oraz zapoznawały się z szeroko pojętą edukacją ekologiczną. Podczas zajęć realizowano program dotyczący :
ekologii;
indywidualnego wpływu na środowisko;
poznawania świata przyrody;
rozwijania osobowości.
Uczniowie na lekcjach świetlicowych uczyli się czym jest ekologia i środowisko. Czytali i oglądali albumy i atlasy, sami tworzyli własne plansze pt. "Zwierzęta Europy". Najważniejszym punktem było segregowanie odpadów, jak to robić i dlaczego. W okresie od 8 do 12 października zapoznali się z historią święta Edukacji Narodowej oraz w skrócie poznali dzieje szkolnictwa. Dla nauczycieli wykonali laurki. Na zajęciach słuchali muzyki Czajkowskiego i Bethowena.
Listopad, Grudzień 2007, Styczeń 2008
Prowadzący : Beata Szymborska
Zajęcia odbywały się dwa razy w tygodniu (poniedziałek i piątek) w godzinach od 1245 do 1525, w salach lekcyjnych i na sali gimnastycznej. Na zajęcia uczęszczali uczniowie klas I-VI.Dzieci wykonywały różnego rodzaju prace plastyczno-techniczne: rysunki związane z tematem "Moja ojczyzna", ozdoby z bibuły (kwiaty, łańcuchy), ramki. Zajęcia miały na celu integrację grupy oraz pobudzanie twórczej wyobraźni dzieci poprzez różnego rodzaju gry i zabawy: "Sałatka owocowa", "Pajęczyna", "Głuchy telefon", "Burza mózgów", "Kalambury". Uczniowie nauczyli się piosenek z elementami ruchowymi: "Płyną statki z bananami", "Gdy na morzu", "Zdenerwowany diabeł", "Tyś jak skała" oraz tańców : "Manuet","Radosny krąg". Pod opieką nauczyciela uczniowie odrabiali pracę domową, ćwiczyli technikę czytania.
Szkoła Równych Szans - programy rozwojowe szkół Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz ze środków budżetu państwa