Regulamin
rekrutacji i uczestnictwa w projekcie
Nr UDA-POKL.09.01.02-14-186/11-00
pn.
„ Szkoła Równych Szans
- programy rozwojowe szkół. IV edycja”
współfinansowanego przez
Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Projekt nr UDA-POKL.09.01.02-14-186/11-00 pn. „ Szkoła Równych Szans - programy rozwojowe szkół. IV edycja”współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego jest realizowany przez Gminę Klembów/Szkołę Podstawową w Dobczynie w okresie od 02.04.2012 roku do 31.03.2014 roku.
Cele projektu
Celem ogólnym projektu jest wsparcie pedagogiczno-psychologiczne uczniów zmierzające do zmniejszenia oddziaływania czynników utrudniających uczestnictwo w procesie kształcenia a także uzupełnienie i rozszerzenie oferty edukacyjnej szkoły poprzez podniesienie jakości procesu kształcenia ukierunkowane na rozwój kluczowych kompetencji.
Cele szczegółowe:
1. Wyrównanie szans edukacyjnych dzieci - uczniów Szkoły Podstawowej w Dobczynie w stosunku do poziomu szkolnictwa w większych miastach poprzez organizację zajęć dydaktyczno-wyrównawczych oraz rozszerzenie programu, poprawa dostępu do edukacji.
2. Rozwój kompetencji kluczowych.
3. Zdiagnozowanie potrzeb i problemów uczniów oraz pomoc psychologiczna i logopedyczna.
4. Przeciwdziałanie przemocy w szkole.
5.Zmniejszenie negatywnych efektów oddziaływania czynników ekonomicznych, społecznych i kulturowych na edukację uczniów .
6. Zwiększenie motywacji uczniów do nauki.
7. Poprawa wyników ze sprawdzianu
8. Podniesienie sprawności psycho-ruchowej uczniów, zniwelowanie wad postawy.
9. Większa dostępność do wiedzy między innymi poprzez zakup pomocy dydaktycznych, zwiększenie atrakcyjności zajęć.
10. Zorganizowanie zajęć w sposób umożliwiający rodzicom godzenie życia zawodowego z prywatnym - odpowiadając na potrzeby pracujących rodziców.
11. Wdrożenie nowych form nauczania cechujących się wyższą skutecznością niż tradycyjne formy.
Zasady ogólne
W projekcie będą prowadzone następujące rodzaje działań:
1. Zajęcia dydaktyczno wyrównawcze z historii i języka polskiego - 90 godz.
2. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów w zakresie matematyki i informatyki - 80 godz.
3. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów w zakresie języka angielskiego - 60 godz.
4. Zajęcia rozwijające zainteresowania plastyczne uczniów - 90 godz
5. Zajęcia rozwijające zainteresowania teatralne uczniów - 100 godz.
6. Zajęcia rozwijające zainteresowania przyrodnicze uczniów - 60 godz.
7. Zajęcia logopedyczne dla dzieci z wadami mowy - 90 godz.
8. Doradztwo i opieka psychologiczno- pedagogiczna dla uczniów - zajęcia terapeut. indyw. i grup. - 90 godz. 9. Doradztwo i opieka psychologiczno- pedagogiczna dla uczniów - grupowe, terapeut. zajęcia taneczne - 90 godz. 10. Doradztwo i opieka psychologiczno- pedagogiczna dla uczniów - zaj. grup. wspierające rozwój fiz. ucz. - 90 godz. 11. Doradztwo i opieka psychologiczno- pedagogiczna dla uczniów - zajęcia grupowe świetlicowe - 120 godz.
12. Cykl 6 wycieczek krajoznawczych.
13. Cykl 4 wycieczek (teatr, opera).
14. Dwa obozy letnie dla uczniów.
Zasady rekrutacji i kwalifikowalności uczestników
1. Grupę docelową, która zostanie objęta wsparciem stanowią uczniowie:
a) u których stwierdzono problemy związane z: niskimi wynikami w nauce, wykazywaniem aspołecznych zachowań, integracją z grupą, dotknięciem patologiami społecznymi (emigracja rodziców/ubóstwo), rozwojem psycho-ruchowym, niepełnosprawni
b) wykazujący się b. dobrymi wynikami w nauce, dzieci zdolne będą miały możliwość nieodpłatnego korzystania z zaj. wykraczających poza standardowy system nauczania
c) z dysfunkcjami ,dzieci charakteryzujące się problemami z rozwojem psycho-ruchowym, wadami postawy oraz koordynacją ruchową.
2. Sposób rekrutacji
a) logopeda, wsparcie psychologiczno - pedagogiczne - kwalifikacja na podstawie orzeczeń i opinii PPP, wytypowani przez wychowawców uczniowie oraz na podst. indywidualnych zgłoszeń rodziców.
b) zajęcia z j. angielskiego - uczniowie klasy III oraz IV-VI szkoły którzy mają problemy w nauce j. angielskiego oraz chętni uczniowie mający najlepsze oceny z przedmiotu (ocen na koniec poprzedniego roku szkolnego z przedmiotu)
c) zajęcia z informatyki i matematyki - uczniowie klas IV-VI, majacy najsłabsze oceny z matematyki (średnia ocen na półrocze) oraz uczniowie, którzy nie maja w domu dostepu do internetu.
d) zajęcia przyrodnicze - uczniowie klas I-III według indywidualnych zgłoszeń
e) zajęcia teatralne - uczniowie klas I-VI wyłonieni na podstawie badania ich predyspozycji aktorskich
f) zajęcia plastyczne - uczniowie klas I-VI według indywidualnych zgłoszeń
g) zajęcia z j. polskiego i historii - uczniowie według indywidualnych zgłoszeń
3. W każdej grupie znajdzie się 2 wolnych słuchaczy (na wypadek rezygnacji któregoś z uczestników lub przypadku losowego wykluczającego go z uczestnictwa w zajęciach),
4. Do wszystkich rodzajów działań powstaną listy rezerwowe.
5. Każdy uczeń, który spełnia kryteria określone powyżej wypełnia wraz z rodzicem deklarację uczestnictwa i składa ją w sekretariacie szkoły, w godzinach pracy sekretariatu, lub u wychowawcy klasy. Termin składania dokumentów upływa dnia 30 września 2012 roku.
6. Deklaracje uczestnictwa oraz Regulamin są dostępne na stronie www.spdobczyn.pl , w sekretariacie szkoły i u wychowawcy klasy.
7. Powołuje się minimum jeden zespół rekrutacyjny do jednego działania (rodzaju zajęć). Zespół rekrutacyjny liczy co najmniej 2 osoby i składa się z nauczycieli prowadzących zajęcia w danym działaniu (rodzaju zajęć). W przypadku działań (rodzaju zajęć) w których w danej szkole jest tylko jedna lub dwie grupy zespół rekrutacyjny liczy 2 osoby i składa się z nauczycieli prowadzących zajęcia w danym działaniu (rodzaju zajęć) i nauczycieli prowadzących zajęcia w projekcie w danej szkole.
8. W przypadku, gdy ilość zgłoszeń na zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze przewyższy ilość miejsc dostępnych w ramach projektu, w rekrutacji preferowane jest przeprowadzenie wśród uczniów którzy złożą deklarację uczestnictwa testu badającego ich umiejętności. Wyniki testu rozpatrywane będą podczas rekrutacji, w ten sposób, że dzieci, które wypadną najsłabiej, kwalifikują się na zajęcia.
9. Zespół rekrutacyjny sprawdza kompletność oraz przeprowadzą analizę złożonych wniosków i opinii.
10. Zespół rekrutacyjny wybiera grupę docelową.
11. Rekrutacja jest prowadzona z uwzględnieniem zasad polityki równych szans, zapewniony jest równy dostęp uczniów obu płci oraz uczniów niepełnosprawnych.
12. Jeśli w szkole są przewidziane dwie i więcej grup z danego rodzaju zajęć, zespół rekrutacyjny decyduje o przydziale ucznia do danej grupy stosując kryterium wieku, poziomu umiejętności itp.
13. W przypadku, gdy liczba chętnych przekroczy możliwą do zrekrutowania liczbę Uczestników na dany rodzaj zajęć, utworzona zostanie lista rezerwowa.
14. W przypadku rezygnacji uczestników projektu, do udziału w zajęciach zostanie zaproszony pierwszy uczeń z listy rezerwowej, jeśli wyrazi ponownie wolę wzięcia udziału w projekcie poprzez ponowne wypełnienie deklaracji (bez opinii).
15. Prace komisji rekrutacyjnej są udokumentowane protokołem i kończą się sporządzeniem i podpisaniem listy uczestników i listy uczestników rezerwowych.
16. Miejsce na listach zależne jest od ilości spełnionych kryteriów, decyzje taką podejmuje zespół rekrutacyjny.
17. Listy zostają podane do publicznej wiadomości w danej szkole w sposób zwyczajowo przyjęty.
Obowiązki uczestników
1. W przypadku zakwalifikowania się na zajęcia wszyscy uczniowie mają obowiązek:
1) podpisać wraz z rodzicem/opiekunem prawnym oświadczenia uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych,
2) wypełnić wraz z rodzicem/opiekunem prawnym formularz danych osobowych (Formularz PEFS) do Podsystemu Monitorowania Europejskiego Funduszu Społecznego dla Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w celu przeprowadzenia badań ewaluacyjnych.
2. Spełnienie w/w obowiązków warunkuje udział uczestnika w projekcie.
3. Dodatkowe obowiązki uczestników:
a) przestrzeganie regulaminu rekrutacji i uczestnictwa
b) systematyczne uczestniczenie w zajęciach,
c) przestrzeganie punktualności,
d) udzielania wszelkich informacji związanych z uczestnictwem w projekcie Instytucjom zewnętrznym zaangażowanym w realizację Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Uprawnienia uczestników
1. Uczestnicy projektu są uprawnieni do:
a) nieodpłatnego udziału w zajęciach w projekcie,
b) otrzymania materiałów promocyjnych.
Nieobecności i rezygnacja z uczestnictwa w projekcie
1. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa.
2. W przypadku nieusprawiedliwionych nieobecności przekraczających więcej niż 20% zrealizowanych zajęć, Realizator Projektu ma prawo usunąć uczestnika z grupy
3. Usprawiedliwione będą nieobecności udokumentowane zwolnieniem lekarskim, zwolnieniem podpisanym i uzasadnionym przez rodzica lub opiekuna prawnego. W.w. dokumenty rodzic/opiekun prawny ucznia niezwłocznie przekazuje nauczycielowi prowadzącemu zajęcia w celu usprawiedliwienia nieobecności.
4. W szczególnych sytuacjach uniemożliwiających uczestnictwo w zajęciach (np. choroba, zmiana miejsca zamieszkania, ukończenie nauki na danym etapie edukacyjnym, inny ważny powód), uczniowie zakwalifikowani do udziału w Projekcie mają prawo do rezygnacji z uczestnictwa w Projekcie, po złożeniu pisemnego oświadczenia o rezygnacji i jego przyczynach, podpisanego również przez rodzica/opiekuna prawnego.
Postanowienia końcowe
1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają odpowiednie reguły i zasady wynikające z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, a także przepisy wynikające z właściwych aktów prawa wspólnotowego i polskiego, w szczególności ustawy o ochronie danych osobowych.
2. Realizator Projektu zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego regulaminu, o czym poinformuje na stronie internetowej Projektu.
|