Priorytet
IX
„Rozwój
wykształcenia i kompetencji w regionach”
Działanie
9.1
„Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej
jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty”
Poddziałanie 9.1.2
„Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym
dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych”
Regulamin
rekrutacji i uczestnictwa w projekcie
UDA-POKL.09.01.02-14-146/10-00
pn.
„ Szkoła Równych Szans
- programy rozwojowe szkół. III edycja”
współfinansowanego przez
Unię Europejską w ramach
Europejskiego Funduszu Społecznego
Projekt nr UDA-POKL.09.01.02-14-146/10-00
pn. „ Szkoła Równych Szans -
programy rozwojowe szkół. III edycja”współfinansowany przez Unię
Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego jest realizowany
przez Gminę Klembów/Szkołę Podstawową w Dobczynie w okresie od 01.10.2011 roku
do 29.06.2012 roku.
Cele
projektu
Celem
ogólnym projektu jest wsparcie pedagogiczno-psychologiczne uczniów zmierzające
do zmniejszenia oddziaływania czynników utrudniających uczestnictwo w procesie
kształcenia a także uzupełnienie i rozszerzenie oferty edukacyjnej szkoły
poprzez podniesienie jakości procesu kształcenia ukierunkowane na rozwój
kluczowych kompetencji.
Cele szczegółowe:
1. Wyrównanie szans edukacyjnych dzieci - uczniów Szkoły Podstawowej w Dobczynie w stosunku do poziomu
szkolnictwa w większych miastach poprzez organizację zajęć
dydaktyczno-wyrównawczych oraz rozszerzenie programu, poprawa dostępu do
edukacji.
2. Rozwój kompetencji
kluczowych.
3. Zdiagnozowanie potrzeb i
problemów uczniów oraz pomoc
psychologiczna i logopedyczna.
4. Przeciwdziałanie przemocy w
szkole.
5.Zmniejszenie negatywnych efektów
oddziaływania czynników ekonomicznych, społecznych i kulturowych na edukację
uczniów .
6. Zwiększenie motywacji uczniów do nauki.
7. Poprawa wyników ze sprawdzianu
8.
Podniesienie sprawności psycho-ruchowej uczniów, zniwelowanie wad postawy.
9. Większa
dostępność do wiedzy między innymi poprzez zakup pomocy dydaktycznych,
zwiększenie atrakcyjności zajęć.
10.
Zorganizowanie zajęć w sposób umożliwiający rodzicom godzenie życia zawodowego
z prywatnym - odpowiadając na potrzeby pracujących rodziców.
11.
Wdrożenie nowych form nauczania cechujących się wyższą skutecznością niż
tradycyjne formy.
Zasady ogólne
1.
W projekcie będą prowadzone następujące rodzaje działań:
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczno-logopedyczna - działalność gabinetu
terapeutycznego.
- Koło historyczne - zajęcia pozalekcyjne dla uczniów pragnących wzbogacic
swoja wiedze historyczną
- Koło matematyczne - zajęcia pozalekcyjne - koło przedmiotowe dla
uczniów ,przygotowanie ich do konkursów,zainspirowanie do poszukiwania
ciekawych sposobów nauki
- Koło języka angielskiego - zajęcia pozalekcyjne - koło
przedmiotowe dla uczniów , zaszczepienie w nich pasji uczenia się języków
obcych
- Koło przyrodnicze - pozalekcyjne koło ekologiczne, promowanie
odpowiedzialności za środowisko natuarlne
- Dzieci kochaja teatr - pozalekcyjne koło teatralne, rozbudzanie
aspiracji, umożliwienie uczniom samorealizacji
- Koło plastyczne - pozalekcyjne zajęcia wspierające uzdolnienia artystyczne uczniów
- Zajęcia gimnastyki korekcyjnej na pływalni
Zasady rekrutacji i
kwalifikowalności uczestników
1.
Grupę docelową, która zostanie objęta wsparciem stanowią uczniowie:
a)
u których stwierdzono problemy związane z: niskimi wynikami w nauce, wykazywaniem
aspołecznych zachowań, integracją z grupą, dotknięciem patologiami społecznymi
(emigracja rodziców/ubóstwo), rozwojem psycho-ruchowym, niepełnosprawni
b)
wykazujący się b. dobrymi wynikami w nauce, dzieci zdolne będą miały możliwość nieodpłatnego
korzystania z zaj. wykraczających poza standardowy system nauczania
c)
z dysfunkcjami ,dzieci charakteryzujące się problemami z rozwojem
psycho-ruchowym, wadami postawy oraz koordynacją ruchową.
2.
Sposób rekrutacji
a) logopeda, psycholog, pedagog - kwalifikacja na
podstawie orzeczeń i opinii PPP, wytypowani przez wychowawców uczniowie oraz na
podst. indywidualnych zgłoszeń rodziców.
b) zajęcia gimnastyki korekcyjnej - uczniowie
szkoły, którzy nie potrafia pływać lub maja problemy dotyczące wad postawy
c) zajęcia z j. angielskiego - uczniowie
klasI-III oraz IV-VI szkoły którzy mają problemy w nauce j. angielskiego oraz chętni
uczniowie mający najlepsze oceny z przedmiotu (ocen na koniec poprzedniego roku
szkolnego z przedmiotu)
d) zajęcia z informatyki i matematyki - uczniowie
klas IV-VI, majacy najsłabsze oceny z matematyki (średnia ocen na półrocze)
oraz uczniowie, którzy nie maja w domu dostepu do internetu.
e) zajęcia przyrodnicze - uczniowie klas I-III
według indywidualnych zgłoszeń
f) zajęcia teatralne - uczniowie klas I-VI
wyłonieni na podstawie badania ich predyspozycji aktorskich
g) zajęcia plastyczne - uczniowie klas I-VI według
indywidualnych zgłoszeń
h) zajęcia z historii
- uczniowie według indywidualnych zgłoszeń
3.
W każdej grupie znajdzie się 2 wolnych słuchaczy (na wypadek rezygnacji
któregoś z uczestników lub przypadku losowego wykluczającego go z uczestnictwa
w zajęciach),
4.
Do wszystkich rodzajów działań powstaną listy rezerwowe.
5.
Każdy uczeń, który spełnia kryteria określone powyżej wypełnia wraz z rodzicem
deklarację uczestnictwa i składa ją w sekretariacie szkoły, w godzinach
pracy sekretariatu, lub u wychowawcy klasy. Termin składania dokumentów upływa
dnia 20 października 2010 roku.
6. Deklaracje uczestnictwa oraz Regulamin są dostępne na
stronie www.spdobczyn.pl , w
sekretariacie szkoły i u wychowawcy klasy.
7. Powołuje się minimum jeden zespół
rekrutacyjny do jednego działania (rodzaju zajęć). Zespół rekrutacyjny liczy co
najmniej 2 osoby i składa się z nauczycieli prowadzących zajęcia w danym
działaniu (rodzaju zajęć). W przypadku działań (rodzaju zajęć) w których w danej
szkole jest tylko jedna lub dwie grupy zespół rekrutacyjny liczy 2 osoby i
składa się z nauczycieli prowadzących zajęcia w danym działaniu (rodzaju zajęć)
i nauczycieli prowadzących zajęcia w projekcie w danej szkole.
8. W przypadku, gdy ilość zgłoszeń
na zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze przewyższy ilość miejsc dostępnych w ramach
projektu, w rekrutacji preferowane jest przeprowadzenie wśród uczniów którzy
złożą deklarację uczestnictwa testu badającego ich umiejętności. Wyniki testu
rozpatrywane będą podczas rekrutacji, w ten sposób, że dzieci, które wypadną
najsłabiej, kwalifikują się na zajęcia.
9. Zespół rekrutacyjny
sprawdza kompletność oraz przeprowadzą analizę złożonych wniosków i opinii.
10. Zespół rekrutacyjny
wybiera grupę docelową.
11. Rekrutacja jest prowadzona
z uwzględnieniem zasad polityki równych szans, zapewniony jest równy dostęp
uczniów obu płci oraz uczniów niepełnosprawnych.
12. Jeśli w szkole są
przewidziane dwie i więcej grup z danego rodzaju zajęć, zespół rekrutacyjny
decyduje o przydziale ucznia do danej grupy stosując kryterium wieku,
poziomu umiejętności itp.
13. W przypadku, gdy liczba chętnych
przekroczy możliwą do zrekrutowania liczbę Uczestników na dany rodzaj zajęć,
utworzona zostanie lista rezerwowa.
14. W przypadku rezygnacji
uczestników projektu, do udziału w zajęciach zostanie zaproszony pierwszy uczeń
z listy rezerwowej, jeśli wyrazi ponownie wolę wzięcia udziału w
projekcie poprzez ponowne wypełnienie deklaracji (bez opinii).
15. Prace komisji rekrutacyjnej
są udokumentowane protokołem i kończą się sporządzeniem i podpisaniem listy
uczestników i listy uczestników rezerwowych.
16. Miejsce na listach zależne
jest od ilości spełnionych kryteriów, decyzje taką podejmuje zespół
rekrutacyjny.
17. Listy zostają podane do
publicznej wiadomości w danej szkole w sposób zwyczajowo przyjęty.
Obowiązki
uczestników
1. W przypadku zakwalifikowania się na zajęcia
wszyscy uczniowie mają obowiązek:
1) podpisać wraz z rodzicem/opiekunem prawnym oświadczenia
uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych,
2) wypełnić wraz z rodzicem/opiekunem prawnym
formularz danych osobowych (Formularz PEFS) do Podsystemu Monitorowania
Europejskiego Funduszu Społecznego dla Programu Operacyjnego Kapitał
Ludzki w celu przeprowadzenia badań ewaluacyjnych.
2. Spełnienie w/w obowiązków
warunkuje udział uczestnika w projekcie.
3. Dodatkowe obowiązki
uczestników:
a) przestrzeganie regulaminu rekrutacji i uczestnictwa
b) systematyczne uczestniczenie w zajęciach,
c) przestrzeganie punktualności,
d) udzielania wszelkich informacji
związanych z uczestnictwem w projekcie Instytucjom zewnętrznym zaangażowanym w
realizację Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Uprawnienia
uczestników
1.
Uczestnicy projektu są uprawnieni do:
a) nieodpłatnego udziału w zajęciach w projekcie,
b) otrzymania materiałów promocyjnych.
Nieobecności
i rezygnacja z uczestnictwa w projekcie
1.
Obecność na zajęciach jest obowiązkowa.
2.
W przypadku nieusprawiedliwionych nieobecności przekraczających więcej niż 20%
zrealizowanych zajęć, Realizator Projektu ma prawo usunąć uczestnika z grupy
3. Usprawiedliwione będą
nieobecności udokumentowane zwolnieniem lekarskim, zwolnieniem podpisanym i
uzasadnionym przez rodzica lub opiekuna prawnego. W.w. dokumenty rodzic/opiekun
prawny ucznia niezwłocznie przekazuje nauczycielowi prowadzącemu zajęcia w celu
usprawiedliwienia nieobecności.
4. W szczególnych sytuacjach
uniemożliwiających uczestnictwo w zajęciach (np. choroba, zmiana miejsca
zamieszkania, ukończenie nauki na danym etapie edukacyjnym, inny ważny powód),
uczniowie zakwalifikowani do udziału w Projekcie mają prawo do rezygnacji z
uczestnictwa w Projekcie, po złożeniu pisemnego oświadczenia o rezygnacji i
jego przyczynach, podpisanego również przez rodzica/opiekuna prawnego.
Postanowienia końcowe
1.
W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają
odpowiednie reguły i zasady wynikające z Programu Operacyjnego Kapitał
Ludzki, a także przepisy wynikające z właściwych aktów prawa wspólnotowego i
polskiego, w szczególności ustawy o ochronie danych osobowych.
2.
Realizator Projektu zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego regulaminu, o czym
poinformuje na stronie internetowej Projektu.
3.
Regulamin obowiązuje od dnia 1 października 2011 roku do końca realizacji Projektu.
Iwona Sobka - dyrektor szkoły |