REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
„INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I-III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH W GMINIE KLEMBÓW”
§ 1 Przedmiot regulaminu
Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji i udziału uczestników w projekcie Indywidualizacja nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych w Gminie Klembów, realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjny ich uczniów z grup
o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.
§ 2 Postanowienia ogólne
1. Projekt Indywidualizacja nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych w Gminie Klembów współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
2. Beneficjentem jest Gmina Klembów z siedzibą w Klembowie ul. Gen. F. Żymirskiego 38 05-205 Klembów
3. Projekt realizowany jest przez Zespół Ekonomiczno – Administracyjny Szkół i Placówek Oświatowych Gminy Klembów z siedzibą w Klembowie ul. Gen. F. Żymirskiego 68
4. Projekt skierowany jest do uczniów i uczennic klas I — III szkół podstawowych Gminy Klembów (Beneficjenci Ostateczni) i realizowany jest w:
- Szkoła Podstawowa w Dobczynie,
- Szkoła Podstawowa w Klembowie,
- Szkoła Podstawowa w Kruszu,
- Szkoła Podstawowa w Ostrówku,
- Szkoła Podstawowa w Starym Kraszewie,
- Szkoła Podstawowa w Woli Rasztowskiej
w okresie październik 2013 – czerwiec 2014 .
§ 3 Założenia Projektu
1. Celem głównym projektu jest „Wsparcie w roku szkolnym 2013/2014 indywidualnego
rozwoju uczniów klas I-III 3 szkół podstawowych w Gminie Klembów, dostosowane do zdiagnozowanych potrzeb uczniów oraz ich możliwości psychofizycznych”.
2. Cele szczegółowe projektu to:
- zapewnienie indywidualnej oferty edukacyjnej uczniom objętym wsparciem w ramach projektu w roku szk.2013/2014
- zminimalizowanie specyficznych trudności w uczeniu się uczniów kl I-III szkół podstawowych w Gminie Klembów
- rozwinięcie zainteresowań szczególnie uzdolnionych uczniów klas I-III w Gminie Klembów
- wyposażenie bazy szkół podstawowych w niezbędne do indywidualnej pracy z uczniem materiały dydaktyczne
- projekt będzie realizowany w okresie od października 2013 r. do 30 czerwca 2014 r.
3. W ramach projektu wsparciem zostaną objęci uczniowie w klasach I-III z 6 szkół podstawowych Gminy Klembów
4. W ramach projektu będą realizowane następujące zajęcia dodatkowe:
1. Szkoła Podstawowa w Dobczynie. Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu. (3 grupy , 96 godzin zajęć )
2. Szkoła Podstawowa w Dobczynie. Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych. (1 grupa, 64 godziny zajęć )
3. Szkoła Podstawowa w Dobczynie. Zajęcia logopedyczne. (5 grup, 192 godziny zajęć)
4. Szkoła Podstawowa w Dobczynie. Zajęcia gimnastyki korekcyjnej. (2 grupy, 64 godziny zajęć)
5. Szkoła Podstawowa w Klembowie. Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu. (2 grupy, 120 godzin zajęć)
6. Szkoła Podstawowa w Klembowie. Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych. (1 grupa, 30 godzin zajęć )
7. Szkoła Podstawowa w Klembowie. Zajęcia logopedyczne. (2 grupy, 120 godzin zajęć)
8. Szkoła Podstawowa w Klembowie. Zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne. (1 grupa, 30 godzin zajęć )
9. Szkoła Podstawowa w Klembowie. Zajęcia gimnastyki korekcyjnej. (1 grupa, 30 godzin zajęć.)
10. Szkoła Podstawowa w Klembowie. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów uzdolnionych z uwzględnieniem nauk matematyczno- przyrodniczych.. (1 grupa, 30 godzin zajęć )
11. Szkoła Podstawowa w Klembowie. Zajęcia rozwijające za zainteresowania uczniów uzdolnionych humanistycznie.( 1 grupa, 30 godzin zajęć )
12. Szkoła Podstawowa w Kruszu. Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu. (3 grupy, 90 godzin zajęć)
13. Szkoła Podstawowa w Kruszu. Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych. (3 grupy, 90 godzin zajęć 14. Szkoła Podstawowa w Kruszu. Zajęcia logopedyczne. (5 grup, 150 godzin zajęć)
15. Szkoła Podstawowa w Kruszu. Zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne (1 grupa, 55 godzin zajęć )
16. Szkoła Podstawowa w Ostrówku. Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu. (5 grup, 150 godzin zajęć )
17. Szkoła Podstawowa w Ostrówku. Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych. (2 grupy, 60 godzin zajęć )
18. Szkoła Podstawowa w Ostrówku. Zajęcia logopedyczne. (8 grup, 240 godzin zajęć)
19. Szkoła Podstawowa w Ostrówku. Zajęcia gimnastyki korekcyjnej. (4 grupy, 120 godzin zajęć )
20. Szkoła Podstawowa w Starym Kraszewie. Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu. (2 grupy, 120 godzin zajęć w roku 2014.)
21. Szkoła Podstawowa w Starym Kraszewie. Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych. (2 grupy, 60 godzin zajęć )
22. Szkoła Podstawowa w Starym Kraszewie. Zajęcia logopedyczne. (2 grupy, 60 godzin zajęć)
23. Szkoła Podstawowa w Starym Kraszewie. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów uzdolnionych z uwzględnieniem nauk matematyczno- przyrodniczych. (2 grupy, 120 godzin zajęć)
24. Szkoła Podstawowa w Woli Rasztowskiej. Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu. (2 grupy, 60 godzin zajęć )
25. Szkoła Podstawowa w Woli Rasztowskiej. Zajęcia logopedyczne. (2 grupy, 120 godzin zajęć )
26. Szkoła Podstawowa w Woli Rasztowskiej. Zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne. (1 grupa, 30 godzin zajęć)
27. Szkoła Podstawowa w Woli Rasztowskiej. Zajęcia gimnastyki korekcyjnej. (2 grupy, 120 godzin)
28. Szkoła Podstawowa w Woli Rasztowskiej. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów uzdolnionych z uwzględnieniem nauk matematyczno- przyrodniczych(1 grupa, 30 godzin zajęć)
§ 4 Rekrutacja do projektu
1. Rekrutacja będzie miała charakter wewnętrzny, będzie przeprowadzona na terenie szkół.
2. Rekrutacja zostanie przeprowadzona we wrześniu 2013 r. wg zatwierdzonego regulaminu rekrutacji.
3. W wyjątkowych sytuacjach, uzgodnionych z Realizatorem dodatkowa rekrutacja może być przeprowadzona w innym terminie.
4. Rekrutacja odbywać się będzie zgodnie z zasadą równości płci, w zależności od zdiagnozowanych potrzeb w odniesieniu do problematyki projektu i jego grupy docelowej.
5. W każdej szkole powołana zostanie przez dyrektora szkoły Komisja Rekrutacyjna, w skład
której wchodzą: nauczyciele nauczania początkowego oraz specjaliści.
6. Komisja Rekrutacyjna sporządza listę dzieci zakwalifikowanych do uczestnictwa w projekcie, oraz listę rezerwową.
7. Proces rekrutacji zostaje zakończony sporządzeniem protokołu z rekrutacji.
8. Decyzję o zakwalifikowaniu ucznia do udziału w projekcie oraz w poszczególnych zajęciach podejmuje powołana przez Dyrektora Szkoły Komisja Rekrutacyjna.
§ 5. Kryteria rekrutacyjne
1.Dziecko musi być uczniem klas I-III jednej z sześciu szkół podstawowych Gminy Klembów
2. Wyrażona na piśmie zgoda rodziców lub opiekunów prawnych na udział w projekcie poprzez wypełnienie deklaracji uczestnictwa w projekcie, deklaracji udziału ucznia w zajęciach pozalekcyjnych oraz zgody na przetwarzanie danych osobowych.
3. Dobór dzieci do poszczególnych zajęć odbywa się na podstawie opinii, orzeczeń z PPP, opinii logopedy, opinii pedagoga, na podstawie wskazań nauczycieli, zaburzenia komunikacji społecznej na podstawie obserwacji nauczycieli, zajęcia dla dzieci z wadami postawy na podstawie wskazania nauczycieli wychowania fizycznego, zajęcia rozwijające na podstawie wskazań nauczycieli.
§ 6 Zasady uczestnictwa w projekcie
1. Udział uczestnika w projekcie rozpoczyna się od momentu podpisania przez rodzica/opiekuna prawnego Deklaracji uczestnictwa w projekcie, udziału w zajęciach, zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz zgody na wykorzystanie wizerunku w projekcie.
2. Każdy uczestnik ma prawo do bezpłatnego udziału w projekcie.
3. W zajęciach biorą udział uczniowie, u których zdiagnozowano określone potrzeby.
4. Uczeń może uczestniczyć w jednej lub kilku rodzajach form wsparcia.
5. Z dniem zakwalifikowania się ucznia do udziału w projekcie, rodzic/opiekun prawny uczestnika Projektu zobowiązuje się do:
- systematycznego i punktualnego uczestnictwa ucznia w organizowanych w ramach projektu zajęciach i niezwłocznego usprawiedliwienia nieobecności,
- wypełnienia dokumentów niezbędnych do realizacji projektu,
- przestrzegania Regulaminu uczestnictwa w projekcie,
- bieżącego informowania o zmianach w danych teleadresowych,
6. Z dniem zakwalifikowania się ucznia do udziału w projekcie, rodzic/opiekun prawny uczestnika Projektu ma prawo do:
- wglądu i modyfikacji podanych danych osobowych udostępnionych na potrzeby projektu,
- informacji o postępach ucznia,
- konsultacji z nauczycielami prowadzącymi zajęcia dodatkowe.
5. Rezygnacja z udziału w projekcie dopuszczalna jest w przypadkach uzasadnionych zdarzeniem losowym lub chorobą i wymaga usprawiedliwienia w formie pisemnego oświadczenia o przyczynie rezygnacji, złożonego przez rodzica/opiekuna prawnego.
7. Skreślenie uczestnika z udziału w projekcie następuje w przypadku przekroczenia 20 % nieobecności przez uczestnika bez pisemnego usprawiedliwienia przyczyn nieobecności lub zaświadczenia lekarskiego.
8. Decyzję o skreśleniu uczestnika z listy zajęć podejmuje przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej. O swojej decyzji powiadamia Realizatora. Na zwolnione miejsce przyjęta zostaje osoba z listy rezerwowej.
9. Zajęcia odbywać się będą według harmonogramu zajęć
10. Zajęcia prowadzone będą przez nauczycieli posiadających odpowiednie kwalifikacje
11. Zarówno uczennice jak i uczniowie otrzymają wiedzę i umiejętności o tej samej jakości i w równym stopniu, niezależnie od stereotypów płci będą jednakowo wspierani
12. Zajęcia będą uwzględniały tematykę związaną z szacunkiem i otwartością na drugiego człowieka
13. Zajęcia będą budować wśród uczniów/uczennic świadomość możliwości dokonywania wyborów bez względu na płeć.
14. Zajęcia będą się odbywały według harmonogram zajęć, który zostanie ustalony w porozumieniu z dyrektorem poszczególnych szkół oraz rodzicami.
§ 7 Postanowienia końcowe
1. Osobą upoważnioną do reprezentowania Beneficjenta oraz podejmowania wszelkich czynności związanych z realizacją Projektu jest Dyrektor Zespołu Ekonomiczno – Administracyjnego Szkół i Placówek Oświatowych Gminy Klembów.
2. Nadzór organizacyjny i merytoryczny nad realizacją projektu sprawują pracownicy Zespołu Ekonomiczno – Administracyjnego Szkół i Placówek Oświatowych Gminy Klembów oraz Dyrektorzy Szkół.
3. Niniejszy „Regulamin” zatwierdza oraz zmienia Dyrektor Zespołu Ekonomiczno – Administracyjnego Szkół i Placówek Oświatowych Gminy Klembów.
4. Ostateczna interpretacja „Regulaminu” należy do Dyrektora Zespołu Ekonomiczno – Administracyjnego Szkół i Placówek Oświatowych Gminy Klembów
5. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie reguły i zasady wynikające z PO KL, a także przepisy wynikające z właściwych aktów prawa wspólnotowego i polskiego, w szczególności kodeksu cywilnego, ustawy o ochronie danych osobowych.
6. Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania i obowiązuje w czasie trwania projektu..
|