Prowadzący : Grazyna Kruk
W ramach realizacji tego zadania zorganizowaliśmy zajecia pozalekcyjne, mające na celu pomoc uczniom najsłabszym w pokonywaniu trudności w nauce
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla uczniów klas I-III odbywają się raz w tygodniu dla każdej klasy, po jednej godzinie lekcyjnej. Praca na zajęciach odbywa się w małych 4-osobowych zespołach. Uczniowie pracują zespołowo, w grupach lub indywidualnie w zależności od ich potrzeb i możliwości. Ćwiczą ogólne sprawności takie jak: percepcję wzrokową , percepcje słuchową, ogólną sprawność ruchową i manualną ręki, orientację stronną , kierunkową i przestrzenną. Ćwiczą umiejętność czytania, pisania i liczenia. W miarę możliwości nadrabiają braki w materiale nauczania.
Na zajęciach z dziećmi wykorzystywane są różne techniki, metody nauczania, formy pracy i środki dydaktyczne. Uczniowie pracują w oparciu o różnorodne gotowe pomoce naukowe (np.: konkretne przedmioty, liczmany, kolorowe plansze, puzzle, klocki, książki, gry dydaktyczne), jak i pomoce dydaktyczne przygotowane przez nauczyciela (np.: domina, rozsypani, układanki -obrazkowe, sylabowe, wyrazowe, przygotowane karty pracy) oraz programy komputerowe (np.: serię Klik, Dyslektyk, Alfabet, Sam czytam, Sam piszę). Zajęcia mają charakter luźny, zabawowo-ćwiczeniowy, z wykorzystaniem ćwiczeń integrujących i relaksacyjnych.
|