Zajęcia logopedyczne
Prowadzący zajęcia: Magdalena Poziomkowska
W okresie od października 2010 r. do grudnia 2010 r. przeprowadzonych zostało 33 zajęć
logopedycznych. W tym czasie odbył się etap wstępny- przesiewowy, w którym została wyłoniona grupa dzieci wymagająca stałych wizyt logopedycznych, jak
również etap diagnostyczno – kwalifikacyjny, w którym zakończyły się badania szczegółowe i zostały
postawione wstępne diagnozy. Dla każdego ucznia stworzono indywidualny plan
terapii, który jest realizowany na zajęciach. U większości dzieci rozpoczął się
kolejny etap wywołujący i utrwalający głoski i słowa.
Niektóre zajęcia odbywały się w obecności rodziców dziecka, po to, by
rodzice wiedzieli na co zwracać uwagę przy wykonywaniu ćwiczeń zadanych do domu,
i aby prawidłowo weryfikować błędy w mowie swojego dziecka. Każdy uczeń po
zajęciach w gabinecie
logopedycznym otrzymywał indywidualny zestaw ćwiczeń do pracy w domu.
W okresie od stycznia
2011r. do kwietnia 2011r. odbyło się 36
indywidualnych spotkań z uczniami zakwalifikowanymi na zajęcia logopedyczne.
Niektóre zajęcia odbywały się w obecności rodziców dziecka, po to, by rodzic
wiedział, na co zwracać uwagę przy wykonywaniu ćwiczeń zadanych do domu i aby
mógł prawidłowo weryfikować błędy w mowie swojego dziecka. Każdy uczeń po
zajęciach w gabinecie logopedycznym otrzymywał indywidualny zestaw ćwiczeń do
pracy w domu. W tym okresie dla większości uczniów zakończył się etap
wywołujący głoski i słowa a zaczął etap wdrażający głoski i słowa do mowy
spontanicznej. Coraz większa liczba dzieci przeszła na etap utrwalająco –
automatyzujący, który polega na włączeniu wachlarza możliwości edukacyjnych,
odpowiednich do wieku rozwojowego dziecka.