Kalendarium
Poniedziałek, 2021-03-22
Imieniny: Bogusława, JagodyStatystyki
- Odwiedziło nas: 611754
- Do końca roku: 284 dni
- Do wakacji: 95 dni
Kartka z kalendarza
PLAN PRACY PRZEDSZKOLA
PLAN PRACY NA ROK SZKOLNY 2020/2021
Zadania do pracy na rok szkolny |
Podejmowanie działań dydaktyczno- wychowawczych: - zapewnienie dzieciom bezpieczeństwa i komfortu psychicznego podczas pobytu w placówce; -wychowanie do wartości przez kształtowanie postaw patriotycznych i obywatelskich wśród dzieci; -tworzenie optymalnych warunków do rozwoju samodzielności, kreatywności i innowacyjności oraz kompetencji finalnych u dzieci, zwłaszcza poprzez podnoszenie jakości edukacji matematycznej, społecznej, przyrodniczej i informatycznej, a także rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli; -wspieranie potencjału rozwojowego dzieci i stwarzanie warunków do ich aktywnego oraz pełnego uczestnictwa w życiu przedszkola, a także w środowisku społecznym; -uwzględnianie w procesie edukacyjno – wychowawczym indywidualnego rozwoju dziecka; -zapewniania dzieciom odpowiedniej, zgodnej z potrzebami- pomocy psychologiczno – pedagogicznej |
Wymaganie ewaluacyjne |
Przedszkole wspomaga rozwój dzieci z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji |
Cele zadaniowe: |
1. Identyfikacja oczekiwań rodziców oraz potrzeb dzieci związanych ze wspomaganiem procesu rozwoju psychofizycznego dziecka 2. Aktualizacja oceny funkcjonowania przedszkola w zakresie spełniania wymagania : „przedszkole wspomaga rozwój dzieci z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji 3. Sformułowanie rekomendacji służących podniesieniu jakości pracy placówki w badanym wymaganiu. |
Kryteria sukcesu: |
|
Plan działań: |
||||
Zadania szczegółowe |
Termin realizacji |
Lider, osoba odpowiedzialna za realizację zadania |
Dowody realizacji |
Uwagi o realizacji |
Realizacja kierunków polityki oświatowej w roku szkolnym 2020/21 oraz warunków wypełniania podstawy programowej: |
||||
Stosowanie nowoczesnych form i metod pracy, jako inspiracji do podejmowania działań twórczych dzieci: programy i projekty edukacyjne, cykl warsztatów plastycznych, ekologicznych, historycznych i prozdrowotnych dla dzieci, przedstawienia teatralne |
cały rok |
wszystkie nauczycielki (zespoły nauczycieli) |
dokumentacja nauczycielek |
|
Opracowywanie w każdej grupie rocznego panu współpracy i organizacji uroczystości z rodzicami
|
IX 2020 |
każda grupa, wszyscy nauczyciele |
plany pracy |
|
Rozwijanie kompetencji matematycznych; kodowanie, programowanie, nauka logicznego myślenia |
cały rok |
każda grupa, wszyscy nauczyciele |
Plan pracy |
|
Ustalenie z rodzicami zasad indywidualnych kontaktów z nauczycielkami, tak by kontakty te nie kolidowały z opieką nad dziećmi. Określony w tygodniu dzień, godzina i miejsce |
IX, X 2020 |
wychowawcy grup |
informacja w kąciku dla rodziców |
|
Systematyczne prowadzenie kącików dla rodziców, umieszczanie w nich wszelkich informacji z życia grupy, ciekawych artykułów na tematy związane z wychowaniem małego dziecka z uwzględnieniem potrzeb i możliwości rozwojowych dziecka w ujęciu holistycznym |
stosownie do potrzeb grupy |
każda grupa, wszyscy nauczyciele |
ilustracja |
|
Obserwacja pedagogiczna dziecka; Uwzględnianie możliwości psychofizycznych oraz potrzeb praktycznych dzieci do opracowywania programów rozwojowych i terapeutycznych |
IX, X 2020 IV, V 2021 |
każda grupa, wszyscy nauczyciele |
Materiały do obserwacji dziecka |
|
Przeprowadzenie diagnozy przedszkolnej i ustalenie listy dzieci do wspomagania rozwoju oraz pomocy psychologiczno - pedagogicznej |
IX - X 2020 |
nauczyciele gr 6 -latków |
informacje w kartach diagnozy |
|
Opracowywanie systemu wspierania rozwoju dziecka i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej |
IX - X 2020 |
wg potrzeb; każda grupa, wszyscy nauczyciele |
informacje w kartach obserwacji |
|
Opracowywanie indywidualnych programów wspomagania rozwoju dla wybranych dzieci |
do 30 września 20120 |
wg potrzeb, każda grupa, wszyscy nauczyciele (zespoły nauczycieli) |
Indywidualny program wspomagania i korygowania rozwoju dzieci - IPET |
|
Powadzenie i dokumentowanie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej |
cały rok |
wychowawcy grup |
Informacja do dyrektora i nauczycieli pracujących z dzieckiem, plan pracy udzielanej dziecku pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne dla dzieci z orzeczeniami do kształcenia specjalnego. |
|
Zebrania zespołów do spraw udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom o szczególnych potrzebach rozwojowych |
wrzesień 2020 styczeń 2021 maj/czerwiec 2021 |
wychowawcy grup , terapeuci, specjaliści (zespoły nauczycieli) |
Zebranie informacji o udzielanej pomocy, analiza udzielanego wsparcia terapeutycznego, wnioski do dalszej pracy, ocena efektywności udzielanej pomocy, podjęcie działań w oparciu o wnioski i rekomendacje zespołu, ustalenia na kolejny rok szkolny. |
|
Przygotowywanie informacji o gotowości szkolnej i przekazywanie rodzicom |
IV 2021 |
nauczyciele gr 6 -latków |
informacja o gotowości szkolnej |
|
Aranżacja wspólnie z dziećmi sali dydaktycznej, min. uatrakcyjnienie grupowych kącików wyposażonych w rekwizyty, umożliwiające samorzutne zajęcia dzieci ( pacynki, sylwety, kukiełki samodzielnie wykonane przez wychowanków, w tym z tworzywa przyrodniczego i surowców wtórnych)
|
IX 2020 |
każda grupa, wszyscy nauczyciele |
zdjęcia sali |
|
Stwarzanie różnorodnych sytuacji edukacyjnych na temat praw i obowiązków dziecka, ogólnie przyjętych zachowań oraz postaw społecznych i kulturalnych, także w miejscach użytku publicznego i instytucji kulturalnych |
cały rok |
Nauczyciele wszystkich grup |
zapisy w dzienniku kontakty z rodzicami |
|
Wdrażanie do podporządkowywania się ustalonym normom postępowania w grupie rówieśniczej. Tworzenie wewnątrzgrupowych Kodeksów Zachowania się w grupie ,w przedszkolu, w ogrodzie przedszkolnym oraz w miejscach użyteczności publicznej i artystyczno – kulturalnej
|
IX, X 2020 |
nauczyciele wszystkich grup |
graficzne opracowania Kodeksu Przedszkolaka |
|
Wzbogacanie zajęć przyrodniczych i matematycznych o zabawy badawcze, doświadczenia i eksperymenty np. „ Długości, miary, wagi, objętości”, „Przeliczanie i porównywanie liczebności” „ Stacja meteorologiczna” - prowadzenie kalendarza pogody poprzez bezpośrednią obserwację, wykonywanie pomocy dydaktycznych itp. |
cały rok |
wg. potrzeb każda grupa, wszyscy nauczyciele |
zapisy w dzienniku, scenariusze zajęć, zdjęcia |
|
Tworzenie warunków do samodzielnego wielozmysłowego poznawania świata :„ Cztery pory roku w pięciu zmysłach” - przez wzrok, słuch, smak, węch, dotyk , poprzez organizowanie spacerów, wycieczek, spotkań warsztatowych; |
cały rok |
każda grupa, wszyscy nauczyciele (zespoły nauczycieli) |
scenariusze zajęć, zapisy w dzienniku, zdjęcia.
|
|
Tworzenie sytuacji sprzyjających bezpośredniemu obcowaniu ze sztuką, literaturą, dramą, teatrem, jako inspiracji do rozwoju dziecięcej ekspresji werbalnej i niewerbalnej, pozwalających na zrozumienie i promowanie takich wartości jak : koleżeństwo, dobroć, wyrozumiałość, akceptacja, postawy i normy społeczne, m.in. poprzez realizację projektu artystyczno – edukacyjnego - „Dorośli dzieciom” |
cały rok |
wg. potrzeb każda grupa, wszyscy nauczyciele (zespoły nauczycieli) |
zapisy w dziennikach |
|
Wyrabianie nawyków kulturalnych prawidłowego zachowania się poprzez gry i zabawy dydaktyczne. Działania zmierzające do prowadzenia ćwiczeń wyciszających, kształtujące u dzieci cierpliwość, koncentrację itd. |
cały rok |
wg. potrzeb każda grupa, wszyscy nauczyciele |
zapisy w dziennikach |
|
Aktywne uczestnictwo w akcjach charytatywnych mających na celu pomoc osobom potrzebującym. Zaangażowanie instytucji, stowarzyszeń, dzieci i rodziców. |
w ciągu całego roku szkolnego wg. ustalonych harmonogramów pracy organizatorów |
nauczycielki odpowiedzialne (zespoły nauczycieli) |
podziękowania, zdjęcia, zapisy w dzienniku |
|
Kontynuowanie współpracy z Miejską Biblioteką w Świdniku- oddział dziecięcy
|
cały rok |
nauczycielki odpowiedzialne |
zapisy w dziennikach |
|
Wdrażanie dzieci do pełnienia dyżurów i pełnienia ról np. opieki nad młodszymi dziećmi, nowym kolegą, dzieckiem niepełnosprawnym itp. |
według potrzeb |
wszystkie grupy |
zapisy w dziennikach |
|
Planowanie i realizacja działań w zakresie akcji „ Cała Polska czyta dzieciom” poprzez systematyczną, codzienną pracę z książką, ukazywanie dzieciom przyjemności wspólnego czytania, wykorzystywanie poznawanej literatury do twórczej pracy plastycznej, muzycznej oraz teatralnej. Włączanie w akcję rodziców |
cały rok |
nauczycielki w grupach |
zapisy w dziennikach |
|
Wyjazdy na przedstawienia teatralne i spektakle muzyczne do, Teatru Muzycznego, Filharmonii Lubelskiej itp. w celu rozwijania nawyku obcowania ze sztuką, wyrażania postawy twórczej w różnych formach dziecięcej ekspresji, rozwijania mowy i myślenia dziecka, wdrażania nabytych postaw społecznych i kulturalnych w życiu codziennym |
w ciągu całego roku szkolnego wg harmonogramów grupowych |
wszystkie grupy |
zapisy w dziennikach |
|
Spotkania, wydarzenia artystyczno - kulturalne i uroczystości przedszkolne:
|
||||
Dzień Przedszkolaka |
IX 2020 |
nauczyciele wszystkich grup |
zapisy w dzienniku, scenariusze |
|
Pasowanie na Przedszkolaka |
IX, X 2020 |
nauczyciele nowych grup |
zapisy w dzienniku, scenariusze |
|
150 rocznica urodzin Marii Montessori |
cały rok (cykl zajęć) |
nauczyciele grupy VI |
zapisy w dzienniku, scenariusze |
|
Święto Pieczonego Ziemniaka |
X 2020 |
nauczyciele odpowiedzialni |
zapisy w dzienniku, scenariusze |
|
Teatrzyk z okazji Dnia Edukacji – Nauczyciele Dzieciom |
X 2020 |
nauczyciele odpowiedzialni |
zapisy w dzienniku, scenariusze |
|
Papież Jan Paweł II - Jeden z największych Polaków- Rodzinny konkurs plastyczny „Papież Jan Paweł II przyjacielem rodziny” |
X/V 2020 |
nauczyciele odpowiedzialni |
zapisy w dzienniku, scenariusze |
|
Patriotyczne śpiewanie |
X 2020 |
nauczyciele wszystkich grup |
zapisy w dzienniku, scenariusze |
|
Dzień Pluszowego Misia |
XI 2020 |
nauczyciele odpowiedzialni |
zapisy w dzienniku, scenariusze |
|
Dzień Chłopaka, Święto Dziewczynek |
IX 2020, III 2021 |
nauczyciele wszystkich grup
|
zapisy w dzienniku |
|
Mikołaj w przedszkolu |
XII 2020 |
nauczyciele wszystkich grup |
zapisy w dzienniku |
|
Jasełka Spotkania Wigilijne |
XII 2020/ I 2021 |
nauczyciele grup starszych (zespół nauczycieli) |
zapisy w dzienniku, scenariusze |
|
Kolędowanie Przedszkolaka |
XII 2020 |
wszyscy nauczyciele (zespół nauczycieli) |
zapisy w dzienniku
|
|
Dzień Babci i Dziadka |
I 2021 |
wszyscy nauczyciele |
zapisy w dzienniku
|
|
Zabawa choinkowa w przedszkolu |
I 2021 |
wszyscy nauczyciele |
zapisy w dzienniku
|
|
Przegląd piosenki wiosennej |
III 20221 |
nauczyciele odpowiedzialni (zespół nauczycieli)
|
zapisy w dzienniku, scenariusze |
|
Obchody Jubileuszowe związane z nadaniem imienia placówce |
V 2021 |
nauczyciele odpowiedzialni (zespół nauczycieli)
|
zapisy w dzienniku, scenariusze |
|
Piękna nasza Polska cała |
cały rok |
wszyscy nauczyciele |
zapisy w dzienniku
|
|
Dzień Mamy i Taty |
V- VI 2021 |
wszyscy nauczyciele |
zapisy w dzienniku, scenariusze |
|
Dzień Dziecka |
VI 2021 |
wszyscy nauczyciele |
zapisy w dzienniku
|
|
Piknik Rodzinny |
VI 2021 |
nauczyciele odpowiedzialni (zespół nauczycieli) |
zapisy w dzienniku, scenariusze |
|
Pożegnanie Przedszkola |
VI 2021 |
nauczyciele grup starszych |
zapisy w dzienniku, scenariusze |
|
Inne działania statutowe oraz programowe przedszkola wynikające z organizacji pracy, a także koncepcji pedagogicznej placówki:
|
||||
Przybliżenie przedszkola małym dzieciom- „kandydatom” na przedszkolaka – „Tydzień otwartego przedszkola”, zajęcia adaptacyjne wg. programu adaptacyjnego przedszkola: „Zostanę przedszkolakiem” |
II 2021
V- VI 2021 |
wszystkie grupy nauczyciele odpowiedzialni (zespół nauczycieli) |
scenariusze, wpisy w dzienniku |
|
Spotkania cykliczne z „ Muzyką” - koncerty i zajęcia edukacyjne dla dzieci z udziałem muzyków oraz artystów Lubelskiego Centrum Inicjatyw Artystycznych w celu rozwijania w dziecku dociekliwości poznawczo-muzycznej ukierunkowanej na poszukiwanie własnych zainteresowań i umiejętności |
w ciągu całego roku szkolnego wg ustalonego harmonogramu |
wszystkie grupy |
zapisy w dzienniku |
|
Wycieczki i wyjścia związane z realizowaną tematyką : Poczta ( semestr zimowy) Straż Miejska i Policja ( semestr zimowy) Urząd Miasta, uroczystości, obchody świąt Straż Pożarna( semestr letni) MCUS ( semestr zimowy) Galeria Sztuki Ludowej przy Stowarzyszeniu Twórców Ludowych w Lublinie MOK- Świdnik ( wystawy, wernisaże, zajęcia edukacyjne dla dzieci) Sąd ( semestr zimowy i letni) SP -3, SP- 5 i SP-7 ( wspólne zabawy i zajęcia) itp. |
w godzinach funkcjonowania grup/według harmonogramów grupowych |
wszystkie grupy |
zapisy w dzienniku |
|
Udział w konkursach ( plastycznych, recytatorskich, patriotycznych itp.), przeglądach organizowanych przez przedszkole oraz inne instytucje oświatowe w ramach współpracy edukacyjnej placówek oświatowych na terenie miasta, np.: Twórczość M. Konopnickiej (P-2), M. Kownackiej ( P-7) J. Brzechwy (P-3), konkurs recytatorski „ Mój Przyjaciel Miś” (P-4) konkurs plastyczny„ Moja Ojczyzna” ( SP-5), Biblioteka Miejska, MOK w Świdniku itp. |
w ciągu roku wg harmonogramów pracy poszczególnych instytucji oraz harmonogramu uroczystości miejskich |
wszystkie grupy/wg. potrzeb |
podziękowania, zdjęcia, zapisy w dzienniku |
|
Udział w uroczystościach i obchodach rocznicowych organizowanych przez miasto: - Udział dzieci w Świdnickich Biegach Niepodległości - Udział dzieci w obchodach uroczystości narodowych ( delegacje z udziałem dzieci: Dzień Niepodległości, Rocznica Napaści na Polskę, Obchody Majowe) - Orszak Trzech Króli itp. |
w ciągu roku szkolnego wg harmonogramów obchodów rocznicowych |
wszystkie grupy, bądź delegacje grup -(zespoły nauczycieli) |
podziękowania , zdjęcia, zapisy w dzienniku
|
|
Zajęcia, warsztaty , przeglądy literackie i muzyczne, projekty edukacyjne oraz wydarzenia artystyczne z okazji obchodów odzyskania przez Polskę niepodległości |
w ciągu roku szkolnego wg harmonogramów obchodów rocznicowych |
wszystkie grupy, bądź delegacje grup -(zespoły nauczycieli) |
podziękowania , zdjęcia, scenariusze, zapisy w dzienniku
|
|
Udział dzieci w zajęciach dodatkowych według programów lub projektów edukacyjnych, profilaktycznych, terapeutycznych i artystycznych nauczycieli: -Warsztaty plastyczne połączone z kiermaszami świątecznymi -Warsztaty teatralne - Koło komputerowe, wg. programu edukacji informatycznej i cyfrowej dzieci „Przygoda z komputerem” - Koło plastyczne, wg. projektu edukacyjnego „Cztery pory roku” - Zajęcia z bajkoterapii wg. programu „Spotkania w bajkowej Sali” - Zajęcia ze słuchu fonemowego wg. programu „Mówimy poprawnie” - Zajęcia wokalno-instrumentalne, wg. programu zajeć artystycznych „Rozśpiewana piątka” - Zajęcia warsztatowe usprawniające funkcje emocjonalno - społeczne wg. programu zachowań społecznych ART -Profilaktyczne zajęcia logopedyczne wg. programu profilaktyki mowy „Od głoski do słowa” - Warsztaty edukacyjne, kształtujące postawy prozdrowotne, w zakresie odżywiania, wg. programu: „ Zdrowo Jemy, zdrowo rośniemy” -Projekt dydaktyczno – wychowawczy w zakresie edukacji patriotycznej: „Opowieści o historii” -Program edukacji artystycznej, w zakresie wiedzy muzyczno - instrumentalnej „Opowieści czerwonego fortepianu, czyli skąd pochodzi muzyka” -Projekt edukacji artystycznej w zakresie wiedzy oraz umiejętności praktycznych: „Kolory, smaki i zapachy świata- czyli akademia kulinarna w przedszkolu” -„Za piątą górą- gdy podniesie się kurtyna – program zajęć teatralnych dla dzieci” -Projekt edukacyjny w zakresie usprawniania motorycznego dzieci: „Sprawne ręce- ćwiczenia grafomotoryczne „ -Projekt edukacyjny w zakresie profilowania zawodowego w przedszkolu: „Poznajemy ciekawe zawody” -Programy edukacyjno – wychowawcze w zakresie przestrzegania zasad, norm i zachowań społecznych w różnych sytuacjach życiowych: „Bawimy się bezpiecznie i zdrowo” oraz „Bezpieczny przedszkolak” - Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Zabawy Sztuką” |
w ciągu roku szkolnego wg harmonogramów grupowych |
nauczyciele prowadzący specjaliści, terapeuci (zespoły nauczycieli) |
zapisy w dziennikach/ dokumentacja pedagogiczna oraz specjalistyczna zajęć dodatkowych |
|
Udział w ogólnopolskich akcjach, programach lub projektach edukacyjnych, profilaktycznych i zdrowotnych: - „ Zdrowy Przedszkolak” - „ Piramida Żywienia Przedszkolaka” - „ Bezpieczny Przedszkolak” -„Kubusiowi przyjaciele natury”; |
w ciągu całego roku szkolnego wg ustalonych planów pracy |
nauczycielki wszystkich grup (zespoły nauczycieli) |
zapisy w dziennikach, dyplomy |
|
-Zajęcia programowe według rozkładu dnia poszczególnych grup -Zajęcia indywidualne ( korekcyjno-kompensacyjne, rewalidacyjne, terapeutyczne) z dziećmi o specyficznych potrzebach rozwojowych. -Inne zajęcia specjalistyczne: logopedyczne, psychoedukacyjne, pedagogiczne, fizjoterapeutyczne, rehabilitacyjne
|
w ciągu roku szkolnego wg ustalonych planów i programów pracy grupowej i indywidualnej |
nauczyciele, specjaliści |
zapisy w dziennikach/ dokumentacja specjalistyczna |
|
Prowadzenie nadzoru pedagogicznego przez dyrektora placówki, ocena pracy nauczycieli |
cały rok |
wszystkie grupy |
zapisy w dzienniku, oceny nauczycieli, sprawozdanie
|
|
Sprawowanie opieki nad nauczycielami zdobywającymi różne stopnie awansu zawodowego, wspomaganie młodych nauczycieli
|
cały rok |
opiekunowie nauczycieli stażystów |
sprawozdania, scenariusze |
|
Zatwierdzony uchwałą Rady Pedagogicznej dnia: 14.09.2020 r
Uzgodniono z Przedstawicielami Rady Rodziców dnia: …………………………….. r