PONIEDZIAŁEK 22 czerwca
Klasa I
Temat: Wakacje z Panem Jezusem.
Uzupełnij zeszyt ćwiczeń z tematu 56. Uzupełnione strony prześlij
na e- mail: dominika2000@o2.pl
Zaśpiewaj: „Kiedyś o Jezu chodził po świecie” https://www.youtube.com/watch?v=t02-HTZ23SU
Modlimy się za nas, abyśmy dobrze wykorzystali czas wakacji– „Ojcze nasz…”
Klasa III
1. Proszę wpisać temat lekcji: My favourite sport. Revision, otworzyć zeszyty ćwiczeń na stronie 64, narysować po śladzie, przeczytać i zakreślić – zad. 12.
2. Bardzo proszę posłuchać animacji na temat sportu i postarać się zapamiętać słownictwo tam przedstawione:
https://www.youtube.com/watch?v=yGJ0MoYXmZA
Następnie, proszę napisać nazwy dyscyplin sportowych zgodnie z rysunkami – zad. 13, str. 64.
Pomoc. Można skorzystać z bezpłatnej usługi Google, wpisując poszczególne słowa i sprawdzając znaczenie oraz wymowę (klikając w miejscu znaku głośnika).
https://www.google.com/search?q=translator+google&oq=translator&aqs=chrome.1.69i57j69i59j0l6.4572j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
3. Proszę uzupełnić zdania zgodnie z ilustracją – zad. 14, str. 65. Za prawidłowo wykonane zadania można sobie przykleić naklejki. Życzę wszystkim uczniom kl. III powodzenia oraz udanych i słonecznych wakacji – Have a nice holiday!
* Zadanie dodatkowe: zachęcam uczniów do wykonania dodatkowych zadań powtórzeniowych, które znajdują się na końcu zeszytu ćwiczeń.
Klasa IV
JĘZYK POLSKI
Temat: Mój pamiętniku…
Przeczytaj uważnie lekcję z e-podręcznika: „Mój pamiętniku” (link poniżej). Ćwiczenia wykonuj tylko on-line, dzisiaj nie musisz wpisywać nic do zeszytu. Zadania 8 nie musisz robić. Proszę o solidne przeczytanie lekcji, ponieważ jest bardzo ciekawa, a zawarte w niej informacje przydadzą Ci się jutro, a może i w przyszłości…
https://epodreczniki.pl/a/moj-pamietniku/DrMkqy0CD
PRZYRODA
Temat: Życie lasu. Bogactwo runa i podszytu.
Już niedługo wakacje. Na pewno wybierzecie się na wędrówki. Choćby te najbliższe…do lasu. A tam znajdziecie całe bogactwo organizmów do obserwacji. Zabierzcie ze sobą lupę. A co możecie znaleźć w runie i podszycie pokaże wam film.
https://www.youtube.com/watch?v=ETP3DZ-dppM
RELIGIA
Temat: Afryka i Azja – Ewangelia na krańcach świata.
Przeczytaj z podręcznika temat: 60. Uzupełnij zeszyt ćwiczeń z tego tematu.
Uzupełnione strony prześlij na e- mail: dominika2000@o2.pl
Modlimy się za nas, abyśmy dobrze wykorzystali czas wakacji– ,, Pod Twoją obronę…”
Pieśni do Rocznicy I Komunii Świętej:
,, Daj mi, Jezusa” https://www.youtube.com/watch?v=ApOPPI6af1w
,,Ofiaruję Tobie, Panie mój" https://www.youtube.com/watch?v=Pdhg49qAYCw
,, Wspaniały dawco miłości" https://www.youtube.com/watch?v=ja_-UD-no5o
,,Pan Jezus już się zbliża" https://www.youtube.com/watch?v=UL0-1eq9emg
,,Już gościsz w sercu mym" https://www.youtube.com/watch?v=Uv54nlzLxY4
,, Gość z nieba" https://www.youtube.com/watch?v=Y3Fd9mfJah4
,,Kochana mamo, kochany tato" https://www.youtube.com/watch?v=PDEcUB5r0dM
,,Maryjo ja Twe dziecię" https://www.youtube.com/watch?v=J-sHuvyVRHA
MUZYKA
Temat: Tworzymy własną muzykę.
Odwiedź stronę CHROME MUSIC LAB https://musiclab.chromeexperiments.com/Experiments. Znajdziesz tam aplikacje służące do tworzenia muzyki. Przekonaj się, że tworzenie muzyki to świetna zabawa.
Klasa V
MATEMATYKA
Temat: Obliczania kalendarzowe i czasowe.
Przeczytaj zawartość tabelki str. 286
Wykonaj zad. 1, 2, 3, 4 str. 289 „Co umiem?”
Rozwiązania prześlij na e- mail: dominika2000@o2.pl
JĘZYK POLSKI
Proszę zapisać temat lekcji: Podsumowanie wiadomości o częściach mowy.
Otwórzcie podręcznik na str.315 i w celu utrwalenia przeczytajcie wiadomości z ramki To już wiem!
Następnie wykonajcie do zeszytu zadanie 1 zgodnie z poleceniem.
Jeżeli ktoś nie ma już podręcznika to wszystkie materiały znajdzie w zakładce Zdalne nauczanie w menu po lewej stronie.
HISTORIA
Temat: Monarchia stanowa w Polsce.
Podręcznik strona 205-209
Zwróć uwagę na pojęcia: monarchia stanowa, elekcja, przywilej.
Zapamiętaj datę 1505- wpisz do zeszytu.
Zadanie
Strona 209 zadanie 2
PLASTYKA
Temat: Ciekawe techniki plastyczne. Praca – „Wiosenne drzewko”.
Wykonaj pracę „Wiosenne drzewko” jedną z przedstawionych technik plastycznych. https://www.youtube.com/watch?v=EVXFOWgq0MQ&list=RDCMUCUL3pISyERtOYcpc1Apsw0A&start_radio=1&t=12 . Szablon drzewa do druku znajdziesz na stronie https://mojedziecikreatywnie.pl/sdm_downloads/szablon-drzewa-do-druku/
Klasa VI
JĘZYK POLSKI
Proszę zapisać temat lekcji: Na czym polega „chwila pojednania”? - analizujemy wiersz A. Kamieńskiej.
Przeczytajcie starannie wiersz A.Kamieńskiej zamieszczony w podręczniku na str.120. Jeżeli ktoś nie ma już podręcznika to znajdzie utwór w zakładce Zdalne nauczanie w menu po lewej stronie.
Następnie zapiszcie pod tematem lekcji poniższą notatkę:
Opłatek to symbol pojednania, przebaczenia i miłości.Kojarzy się również z chlebem, którym można podzielić się z bliźnimi.
Chwila pojednania w wierszu A. Kamieńskiej to zgoda na różne aspekty życia człowieka, pogodzenie się z tym, że ludzie bywają czasem samotni. Samotność ta wynika z odmiennych potrzeb, braku zrozumienia. Pojednanie to również zachęta do tego, aby akceptować się wzajemnie mimo odmienności.
Zauważcie, że poetka zastosowała w utworze przeciwstawienia. Wypiszcie z wiersza przykłady kontrastowych pojęć.
Zwróćcie uwagę na zakończenie wiersza – „niech się pojedna samotność z samotnością”- nie ma tutaj kontastu. Zapiszcie w zeszycie stwierdzenie:
Warto budzić w sobie wrażliwość na drugiego człowieka, zapraszać go do swojego życia.
MATEMATYKA
Zapisz równania z grafu str. 227
JĘZYK ANGIELSKI
1. Proszę wpisać temat lekcji: Doctor Q Mrs Q’s visit, przeczytać dialog lub wysłuchać nagrania (CD 3, ścieżka 54), wpisać słownictwo do podrozdziału 8.3 do zeszytu.
2. Następnie, proszę przeczytać informacje w żółtej ramce na str. 113 w podręczniku, wpisać przykłady z tłumaczeniem do zeszytu oraz uzupełnić zdania wyrażeniami z ramki „Being with people” – zad. 5, str. 113. Można sprawdzić poprawność wykonania zadania, słuchając nagrania (CD 3, ścieżka 55).
3. Bardzo proszę wykonać zadania 1- 3, str. 70 w zeszycie ćwiczeń, aby poćwiczyć użycie poznanego słownictwa i materiału gramatycznego.
Pomoc. Można skorzystać z bezpłatnej usługi Google, wpisując wyrażenia i sprawdzając znaczenie oraz wymowę (klikając w miejscu znaku głośnika).
https://www.google.com/search?q=translator+google&oq=translator&aqs=chrome.1.69i57j69i59j0l6.4572j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
INFORMATYKA
Lekcja. Modele kolorów.
Dowiem się, czym są modele kolorów i jak je stosować.
https://epodreczniki.pl/a/modele-kolorow/DRcl9psn7
Klasa VII
MATEMATYKA
Rozwiąż zad. str. 311
JĘZYK POLSKI
Proszę zapisać temat lekcji: O jakich wartościach jest mowa w książce Jana Pawła II ?
Jan Paweł II to chrześcijanin i człowiek głębokiej wiary. W swej książce porusza kwestie religii, życia, a także problemy, wątpliwości współczesnego człowieka.
Znacie już wstęp do książki pt: „Przekroczyć próg nadziei”. Zapoznajcie się z fragmentem książki ze str.7-9. Jest to pierwsze pytanie, na które odpowiedział Jan Paweł II włoskiemu dziennikarzowi. Fragment książki znajdziecie na poniższej stronie:
https://www.rodaknet.com/rp_sw_papiez_jpII_przekroczyc_prog_nadziei.pdf
Napiszcie krótko w zeszycie, o czym mówi ten fragment wywiadu ?
JĘZYK ANGIELSKI
1. Proszę wpisać temat lekcji: Outdoor activities. Using The Present Perfect Tense, wpisać nowe słownictwo do podrozdziałów 9.4 i 9.5 oraz wykonać zad. 5, str. 110.
2. Następnie, proszę przypomnieć sobie zasady tworzenia zdań twierdzących i przeczących w czasie Present Perfect z poprzednich lekcji (notatka w zeszycie).
3. Dzisiaj zajmiemy się tworzeniem zdań pytających w czasie Present Perfect. Proszę wpisać notatkę do zeszytu:
* Pytania w czasie Present Perfect tworzymy przez użycie operatora Have lub Has i postawienie go przed podmiotem.
Budowa zdania pytającego:
Have + podmiot (I/you/we/they) + III forma czasownika + …. reszta zdania.
Has + podmiot (he/she/it) + podmiot + III forma czasownika + ….. reszta zdania.
Uwaga! Operator Has występuje tylko w 3 osobie liczby pojedynczej he/she/it, w pozostałych występuje operator Have.
ever – występuje w zdaniach pytających i znaczy „kiedykolwiek”, stosuje się go na początku zdania: Have you ever been to London?
never – znaczy „nigdy”, jest stosowany po operatorze have lub has na początku zdania,
already – znaczy „już” i występuje po operatorze have lub has na początku zdania,
just – znaczy „właśnie” i występuje też po operatorze have lub has na początku zdania
recently/lately – znaczy „ostatnio” i jest stosowany na końcu zdania.
INFORMATYKA
Lekcja 22. Zasady bezpiecznej pracy w sieci lokalnej i globalnej
Nauczę się zasad bezpiecznej pracy w sieciach lokalnych i globalnych.
https://epodreczniki.pl/a/zasady-bezpiecznej-pracy-w-sieci-lokalnej-i-globalnej/DhFPcW05o
ZAJĘCIA Z WYCHOWAWCĄ
Temat: Najpiękniejsze miejsca w Polsce. Świętokrzyskie.
Dziś kolejna wirtualna wyprawa. To całkiem blisko – Świętokrzyskie. Zobaczcie, które miejsca warto odwiedzić - https://www.youtube.com/watch?v=B4JczbsdFTQ . Teraz już czas na prawdziwe wyprawy!
Klasa VIII
JĘZYK POLSKI
„Stowarzyszenie umarłych poetów” to jeden z najważniejszych i najpiękniejszych filmów, których akcja rozgrywa się w szkole. Jest to amerykański dramat z 1989 roku. Istnieje również książka pod tym samym tytułem, ale jest ona wtórna wobec filmu- powstała na podstawie scenariusza.
Reżyserem filmu jest Peter Weir, a w głównej roli wystąpił Robin Williams.
Niech Was nie zwiedzie tytuł- bohaterami wbrew pozorom nie są poeci (to mogłoby kogoś zniechęcić…), lecz młodzi chłopcy, którzy wkraczają w dorosłe życie i odkrywają swoje pasje, uczą się samodzielnego myślenia, a towarzyszy im wspaniały, charyzmatyczny nauczyciel języka angielskiego.
Zachęcam Was do obejrzenia filmu, tym bardziej, że w normalnych okolicznościach na pewno oglądalibyśmy go wspólnie w szkole.
Podaję link tylko do cz. I. Jeśli ktoś z Was obejrzy cz. I, na pewno bez problemu odszuka cz. II, ponieważ koniecznie będzie chciał poznać dalsze losy bohaterów.
https://www.cda.pl/video/22809029
MATEMATYKA
Przeanalizuj temat kombinatoryka i rozwiąż zad. od 1-7 str.267-271
HISTORIA
Zapoznaj się z lekcją powtórzeniową „Polska i świat na przełomie XX i XXI wieku.”
Zwróć uwagę na daty, ilustracje i mapy.
Zrób zadania ze stron 233-234 ustnie.
JĘZYK NIEMIECKI
Thema: Ans Meer oder ins Gebirge? Nad morze lub w góry?
Wohin möchtest du in den Sommerferien fahren?/ Dokąd chciałbyś/ chciałabyś jechać na wakacje?
ans Meer lub an die See- nad morze
ins Gebirge lub in die Berge– w góry
aufs Land – na wieś
an den See – nad jezioro
ins Ausland – za granicę
an den Strand – na plażę
nach Italien – do Włoch (przyimek nach zawsze do państw i miast)
zu Oma – do babci (przyimek zu zawsze do osób)
Dokończ zdanie wybierając sobie z listy wyżej cel podróży wakacyjnej ?
In den Sommerferien möchte ich.......................... fahren.
angeln - łowić ryby
klettern- wspinać się
segeln- żeglować
Boot fahren - pływać łódką
reisen - podróżować
sich sonnen - opalać się
sich langweilen - nudzić się
wandern - wędrować
Odpowiedz na to pytanie wybierając czynności z listy powyżej np.:
Was möchst du in den Ferien machen?/ Co chciałbyś robić w czasie wakacji? (Pamiętaj po czasowniku möchten drugi na końcu zdania w bezokoliczniku)
Ich möchte .......................... Chciałabym/ chciałbym ........................
Jeśli masz ochotę to możesz przysłać te 2 odpowiedzi do mnie na maila an23456glabi_cka@wp.pl