ŚRODA 6 maja
KLASA IV
język polski
Temat: Czym są i czemu służą zdrobnienia?
Proszę otworzyć podręcznik na stronie 161. W ramce „Zapamiętaj” znajduje się definicja zdrobnienia (czyli wyjaśnienie, co oznacza to słowo). Przepisz tę definicję do zeszytu.
Przeczytaj wiersz Małgorzaty Strzałkowskiej pt. „Miasteczko”, a następnie wykonaj ćwiczenia 1 i 2 pod tekstem.
Ćw.1- Do jakiego zwrotu znanego z baśni nawiązuje poetka? (Zastanów się, jak zaczynają się często baśnie.)
Ćw.2- Czemu służą zdrobnienia w wierszu? (Na to pytanie odpowiedz na podstawie definicji z ramki, tam jest podanych kilka możliwości. Czy oznaczają coś małego, czy są to nazwy pieszczotliwe? A może zdrobnienia mają rozbawić czytelnika?)
Następnie wykonaj ćwiczenia 20, 21, 22 i 23 ze strony 48 i 49 z zeszytu ćwiczeń.
Na zakończenie zastanów się- jakie zdrobnienie swojego imienia lubisz najbardziej?
język angielski
1. Proszę wpisać temat lekcji: My week, powtórzyć nazwy dni tygodnia z poprzedniej lekcji (należy umieć pisać oraz wymawiać) oraz wykonać zadania interaktywne dla utrwalenia wiadomości:
https://learningapps.org/3166590
2. Następnie, proszę otworzyć podręcznik na stronie 85, przeczytać informacje na temat przysłówków częstotliwości stosowanych w czasie Present Simple – żółta ramka, str. 85 oraz wpisać do zeszytu notatkę zamieszczoną w zeszycie ćwiczeń na stronie 92, Lesson 6.3.
Uwaga! Przysłówki częstotliwości (always – zawsze, usually – zwykle, often – często, sometimes – czasami, never – nigdy) stosujemy zwykle, gdy używamy czasu Present Simple i stawiamy je przed czasownikiem. Wyjątek stanowi czasownik „to be”, który stoi przed przysłówkiem częstotliwości.
Można zobaczyć animacje. Nagrania są dostępne na stronie Pearson eDesk (link poniżej) po wcześniejszym zarejestrowaniu się i utworzeniu hasła, kod aktywacyjny nie jest wymagany. Należy wybrać odpowiedni do danej klasy podręcznik oraz numer nagrania.
https://edesk.pearson.pl/Home/ShowMaterial/17640?p=2542
3. Proszę wykonać w zeszycie zad. 5 (ułożyć zdania z podanych wyrażeń, stawiając je w odpowiedniej kolejności) i 6 (wstawić odpowiednią formę czasownika w czasie Present Simple, a przysłówki częstotliwości wstawić w odpowiednie miejsce w zdaniach), str. 85.
Zadanie proszę przesłać na adres: ukow2007@gmail.com
Plastyka
Temat: Znaki złożone. Praca plastyczna „Twoje logo”
Przeczytaj temat w podręczniku „Znaki złożone– strona 63. Następnie wykonaj pracę „Twoje logo” . Postępuj zgodnie z instrukcją ze strony 64 podręcznika.
Zdjęcie swojej pracy prześlij na adres jlipowiecka@gmail.com
zajęcia z wychowawcą
Moi drodzy, kwarantanna nie tylko pozbawiła Was możliwości chodzenia do szkoły, ale również uczestniczenia w zajęciach dodatkowych. Centrum Kultury i Wypoczynku w Proszowicach stara się to dzieciom zrekompensować i organizuje dodatkowe zajęcia online. Co ciekawego proponują?
- Zajęcia taneczne z panem Kamilem (zumba)
- Tańce- kwarantańce prowadzone przez Panią Katarzynę Zydroń
- Zajęcia „Natura w obrazach” prowadzone przez Pana Michała Molickiego
A wszystko to bezpłatnie, bez konieczności wychodzenia z domu! Aby uczestniczyć w zajęciach, trzeba wejść na profil Centrum Kultury i Wypoczynku w Proszowicach na facebooku i sprawdzać na bieżąco ogłoszenia. Naprawdę warto, polecam!
KLASA V
Matematyka
Temat: Reguły kolejności wykonywania działań.
Przeczytaj i przeanalizuj zawartość ramki w podręczniku str.230.
Zobacz film: https://www.youtube.com/watch?v=2uIkGk97g_8
Wybierz po dwa przykłady z zadania 1, 2, 3, 4, 5 z podręcznika str.230.
Obliczenia zapisz do zeszytu i prześlij na e- mail: dominika2000@o2.pl
Muzyka
Temat: Wielcy polscy kompozytorzy – Karol Szymanowski.
Obejrzyj krótki filmik przedstawiający „w pigułce”, życie i twórczość Karola Szymanowskiego.
https://www.youtube.com/watch?v=ecOapqWYOws . Sporządź w zeszycie krótką notatkę o tym wielkim, polskim kompozytorze.
Zdjęcie notatki wyślij na adres jlipowiecka@gmail.com
język polski
Proszę wykonać ćwiczenia 109-113 ze strony 166-168 w zeszycie ćwiczeń.
Pomogą Wam one utrwalić wiadomości na temat dopełnienia.
Zdjęcia wykonanych ćwiczeń proszę przesłać na adres: paliga.aga@gmail.com
wf
Wykonaj rozgrzewkę 4 min.
Dziś wykonaj gimnastykę poranną. Ćwiczenia można wykonywać nawet codziennie lub w wolnym czasie wolno i dokładnie.
https://ewf.h1.pl/student/?token=g5XA2zMbjKYPM7EE6HE7VAXKsTGXoYpliJ0fhoE1R4RUwTWOSy
KLASA VI
matematyka
Rozwiąż zad. jeśli potrafisz str. 166 zad. 16,17, 18, 22 i prześlij mojego maila ekocierz@wp.pl
język angielski
1. Proszę powtórzyć wiadomości o tworzeniu i użyciu czasu Present Perfect z poprzednich lekcji oraz zadania, które były do wykonania. Dzisiaj zajmiemy się przeczeniami do czasu Present Perfect. Proszę wpisać notatkę do zeszytu:
Przeczenia w czasie Present Perfect tworzymy przez dodanie słówka not do operatorów have lub has.
Budowa zdania przeczącego:
Podmiot (I/you/we/they) + have + not (haven’t) + III forma czasownika + … (reszta zdania).
dla 3 osoby l. poj.:
Podmiot (he/she/it) + has + not (hasn’t) + III forma czsownika + … (reszta zdania).
2. Następnie, proszę jeszcze raz bardzo uważnie przeczytać żółtą ramkę w podręczniku, str. 83 oraz wpisać do zeszytu te przykłady. Dla utrwalenia zasad tworzenia tego czasu, proszę prześledzić materiał filmowy, szczególnie o tworzeniu zdań przeczących w 2 części filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=O72HBnvQys8
3. Teraz otwieramy zeszyty ćwiczeń na stronie 51 i wykonujemy zad. 2 i 3, dla chętnych jest zad. 4. Proszę pamiętać o formach skróconych do operatorów: haven’t/hasn’t. Wykonane zadania proszę przesłać na adres: ukow2007
Plastyka
Temat: Język mody językiem porozumienia między ludźmi.
Zaprojektuj nakrycie głowy opowiadające o tobie … z przymrużeniem oka. Może to być rysunek ale może to być również nakrycie głowy, w którym wykonasz sobie zdjęcie.
Zdjęcie swojej pracy lub stylizacji prześlij na adres jlipowiecka@gmail.com
historia
Temat: Lekcja powtórzeniowa- dział V „Polska w XVIII wieku”.
Powtórz materiał z tego działu (podręcznik strona 170-196).
Przeczytaj uważnie podsumowanie.
Pracując, zwracaj uwagę na mapki, ilustracje, ryciny, teksty źródłowe.
Bardzo proszę, aby każdy uczeń klasy VI przysłał mi zdjęcie z zeszytu do historii. Na zdjęciu ma się znajdować notatka dotycząca jednego wybranego tematu z historii, który opracowaliście samodzielnie podczas nauki zdalnej. Nie dotyczy to uczniów, którzy już wcześniej przesłali zadania. Pozostałe notatki zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły, proszę więc zachować zeszyt do kontroli. Zdjęcie przesyłamy na adres martapasternak02@gmail.com
KLASA VII
język polski
Proszę zapisać temat lekcji: Balladyna – kobieta ambitna czy zbrodniarka?
Przywołując postać Balladyny, na myśl nasuwa się wiele różnych określeń. Wiecie już, jaką postawę przyjmuje bohaterka w różnych sytuacjach,jak zachowuje się w stosunku do innych, najbliższych jej osób. Nie cofała się przed kolejnymi morderstwami, aby dojść na szczyt władzy i zyskać powszechne uznanie.
Zapiszcie pod tematem lekcji poniższą notatkę:
Balladyna złamała zasady moralne i dopuściła się zbrodni. Kierowała się nienawiścią , kłamstwem i podstępem. Pragnienie zdobycia uznania, wygórowana ambicja,a także żądza władzy sprawiły, że bohaterka nie potrafiła poprzestać na jednym sukcesie. Jedna zbrodnia bohaterki pociąga za sobą kolejne. Jej decyzje i działania stały się przyczyną wielu tragicznych wydarzeń.
Pracując z lekturą przypomnijcie sobie w jakich okolicznościach Balladyna wypowiada następujące słowa:
„Powieście obu rycerzy burmistrzów na dzwonie wieży zamkowej”.
„Rankiem głos sumienia nudzi, Nad wieczorami dręczy i przeraża, A nocą ze snu okropnego budzi...”
„Już przeszłość zamknięta w grobach. Ja sama panią tajemnicy. Każcie wojennym brańcom rozkuć pęta”.
„Jest Bóg...Zapomnę, że jest. Będę żyła jakby nie było Boga”.
Przepiszcie do zeszytu przytoczone cytaty i napiszcie przy każdym z nich, w jakiej sytuacji Balladyna wypowiedziała te słowa i o jakich cechach bohaterki one świadczą.
Zachęcam, abyście sami także wyszukali przykłady innych cytatów, które określają cechy bohaterki. Swoje przykłady również zanotujcie.
matematyka
Wykonaj ćwiczenie ze str. 273 i 274 poprzedzone przykładami
muzyka
Temat: Viva la musica – od prehistorii do średniowiecza.
Oglądnij film przedstawiający krótką historię muzyki od prehistorii do średniowiecza. https://www.youtube.com/watch?v=8pZWJkfZkAw
Przygotuj krótką krzyżówkę (około 5 haseł), która dotyczyć będzie treści przedstawionych w filmie.
Zdjęcie krzyżówki wyślij na adres jlipowiecka@gmail.com.
chemia
Temat: Stężenie procentowe roztworu.
Przeczytaj tekst z podręcznika (strony 180 – 184 – do podrozdziału „Rozcieńczanie roztworu”). Sporządź notatkę do zeszytu. Zamieść w niej odpowiedzi na następujące pytania:
- Co to jest stężenie procentowe?
- Jakim wzorem wyraża się stężenie procentowe?
- Co to znaczy, że roztwór jest 10%?
Przeanalizuj przykład ze strony 181 i 183.
Następnie rozwiąż w zeszycie zadania:
- Oblicz stężenie procentowe roztworu powstałego w wyniku rozpuszczenia 20 g soli kuchennej w 180 g wody.
- Jakie jest stężenie procentowe roztworu, jeżeli w 500g roztworu znajduje się 65g substancji rozpuszczonej.
Zdjęcie notatki i rozwiązanych zadań prześlij na adres jlipowiecka@gmail.com
KLASA VIII
język polski
Uczniowie otrzymują zadania za pośrednictwem grupy klasowej.
matematyka
Oglądnij filmik i rozwiąż zad. przykładowe str. 243 - 245 dotyczące liczby (pi).
Okrąg, koło, liczba
https://www.youtube.com/watch?v=lcOkwOcvkow
biologia
Temat: Tolerancja ekologiczna. Skala porostowa.
Przeczytaj tekst z podręcznika do biologii (strony 144 -150). Odpowiedz pisemnie na pytanie 1 ze strony 150. Obejrzyj również film „Czego nie wiecie o porostach” - https://www.youtube.com/watch?v=IKjAq1vLFA4
Zdjęcie wykonanego w zeszycie zadania prześlij na adres jlipowiecka@gmail.com.
religia
Temat: Modlitwa Pańska jako program drogi chrześcijańskiej.
Z Maryją wielbimy Pana Jezusa – nabożeństwa majowe.
Przeczytaj z podręcznika temat 47. W zeszycie napisz, jak rozumiesz słowa św. Tomasza
z Akwinu: ,,Ojcze nasz jest najdoskonalszą modlitwą”.
Odpowiedź prześlij na e- mail: dominika2000@o2.pl
„Pater noster”: https://www.youtube.com/watch?v=wTCOafSGBYo,
a tak modlił się Pan Jezus( j. aramejski): https://www.youtube.com/watch?v=ARH2N-7BaqI
Wybierz się dziś na Jasną Górę: https://www.youtube.com/watch?v=ZwX-Mm2Qwv0
Modlimy się o powstrzymanie pandemii koronawirusa – Litania Loretańska
https://www.youtube.com/watch?v=4Gs4tzuRoBY
wf
Wykonaj rozgrzewkę 5 min.
Gimnastyka rano przed lekcjami
https://ewf.h1.pl/student/?token=g5XA2zMbjKYPM7EE6HE7VAXKsTGXoYpliJ0fhoE1R4RUwTWOSy
Koordynacja w wolnym czasie przed wieczorem
https://ewf.h1.pl/student/?token=uULFkSQT7Bm6zosftoFTcxHvgm48XE36rfaIa2spoE3HKOvmaY