• Zadania dla uczniów- cz.II

          • Drodzy uczniowie! Prezentujemy kolejne zadania, które możecie wykonywać samodzielnie w domu w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych. Są to w większości ćwiczenia powtórzeniowe, dzięki którym nie stracicie łączności ze szkołą i z nauką.  Życzymy miłej i owocnej pracy!

            Klasa IV

            JĘZYK POLSKI

            Temat lekcji (do zeszytu): Projektuję zaproszenie.

            Zeszyt ćwiczeń str.22-24 (do zadania 47). Zadanie 47 wpisujemy do zeszytu.

            Jeśli macie  możliwość, zdjęcia ćwiczeń wpisanych do zeszytu wysyłajcie na grupę „Nasza klasa IV” albo na adres e-mailowy pare@wp.pl. Jeśli ktoś nie ma takiej możliwości, po prostu wykonuje ćwiczenia bez wysyłania.

            Jeśli macie w domu lekturę „Magiczne drzewo- czerwone krzesło”, proszę czytać.

             

             PRZYRODA

            Temat: Przyroda ożywiona i nieożywiona. Rodzaje skał.

             

            Pracuj z lekcją na stronie epodreczniki

            1. Wejdź na stronę - https://epodreczniki.pl/b/mineraly-i-skaly/P1EJxaGqH
            2. Przeczytaj wprowadzenie;
            3. Obejrzyj film
            4. Rozwiąż ćwiczenia interaktywne.
            5. Przeczytaj podsumowanie.

            Rozwiąż ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń do przyrody – strona 74 i 75

            MATEMATYKA

            Rozwiąż  zadania podręcznika ze str. 198 – ,,Co umiem?” i wpisz rozwiązania do zeszytu

             

            RELIGIA

            - rozważamy Drogę Krzyżową Pana Jezusa  z książeczki  do nabożeństwa lub z pomocą Internetu https://www.youtube.com/watch?v=uT7j0aCJ-EI

             

             JĘZYK ANGIELSKI

            1. Uzupełnianie zadań w zeszycie ćwiczeń - 1,2,3, str. 44.
            2. Przeczytać tekst na stronie 46 w zeszycie ćwiczeń oraz wykonać zadania 3 i 4, str. 46.

            Klasa V

            JĘZYK POLSKI

             

            1.Proszę zapisać w zeszycie temat lekcji: Utrwalenie zasad pisowni przeczenia „nie” z różnymi   częściami mowy.

            2. Następnie wykonaj ćwiczenia znajdujące się w zeszycie ćwiczeń na stronie 178 i 179.

            3. Uzupełniony wniosek z ćwiczenia nr 2 str.178 przepisz do zeszytu.

            4. Zachęcam do śledzenia pasma  TVP KULTURA, gdzie można obejrzeć wiele edukacyjnych

                programów  i filmów (np. ekranizacje lektur ).

            5. Jeśli macie w domu „Katarynkę” - przeczytajcie. ( dostępna również w internecie w wersji pdf na

                stronie www.wolnelektury.pl)

             

            MATEMATYKA

            Rozwiąż zadania z  podręcznika  ze str.196 i wpisz rozwiązania  do zeszytu 

            JĘZYK ANGIELSKI

            1. Przeczytać tekst na stronie 46 w zeszycie ćwiczeń i wykonać zadania 2 i 3, str. 46.
            2. Przeczytać opis miasteczka na stronie 47 w zeszycie ćwiczeń, zaznaczyć

            przymiotniki i wpisać do zeszytu.

            RELIGIA

            - rozważamy Drogę Krzyżową Pana Jezusa  z książeczki  do nabożeństwa lub z pomocą Internetu https://www.youtube.com/watch?v=uT7j0aCJ-EI

            GEOGRAFIA

            Proszę o zrealizowanie lekcji dostępnej na stronie:  „Wilgotny las równikowy”

            https://epodreczniki.pl/a/lasy-rownikowe/DPjjE2mux

            Zdjęcia z wykonach ćwiczeń na końcu lekcji proszę o przesłanie na e-mail: geoo@interia.pl

             

            Klasa VI

            RELIGIA

            - rozważamy Drogę Krzyżową Pana Jezusa  z książeczki  do nabożeństwa lub z pomocą Internetu https://www.youtube.com/watch?v=uT7j0aCJ-EI

             

            MATEMATYKA

            Strona 148 zad.27 i „Co umiem” (podręcznik)

            GEOGRAFIA

            Przeczytaj z podręcznika temat : „Produkcja energii w Europie”

            Odpowiedz na pyt. 1,3 str. 117 z podręcznika. Zadania wykonaj w zeszycie. Zdjęcia z zadań prześlij na e- mail: geoo@interia.pl

            JĘZYK ANGIELSKI

            1. Przeczytać tekst na stronie 76 w podręczniku i wykonać zadanie 9, str. 77.
            2. Przeczytać tekst na stronie 78 w podręczniku i zrobić zadanie 2, str. 79.

            JĘZYK POLSKI

            1. Proszę o zrealizowanie tematu lekcji: Powtórzenie wiadomości o częściach zdania.

            2. Następnie proszę o wykonanie ćwiczeń znajdujących się na stronach 171 – 173 w zeszycie

                ćwiczeń.

            3. Jeżeli macie dostęp do lektury „Felix, Net i Nika...” , czytajcie.

            4. Zachęcam do śledzenia pasma  TVP KULTURA, gdzie można obejrzeć wiele edukacyjnych

                programów  i filmów (np. ekranizacje lektur ).

             

            Klasa VII

            JĘZYK POLSKI

            1. Proszę uczniów o zapisanie tematu lekcji : Sprawdź, czy pamiętasz – utrwalenie

                wiadomości o częściach mowy.

            2. Następnie proszę wykonać ćwiczenia powtórzeniowe, znajdujące się w zeszycie ćwiczeń na

                stronie 238 – 241.

            3. Jeśli macie „Balladynę”, proszę czytać. ( dostępna również w internecie w wersji pdf na

                stronie www.wolnelektury.pl)

            4. Zachęcam do śledzenia pasma  TVP KULTURA, gdzie można obejrzeć wiele edukacyjnych

                programów  i filmów (np. ekranizacje lektur ).

             

             

            MATEMATYKA

            Zapisz pola figur za pomocą wyrażeń algebraicznych; podręcznik strona 159 zad. 7 i 8.

            RELIGIA

            - rozważamy Drogę Krzyżową Pana Jezusa  z książeczki  do nabożeństwa lub z pomocą Internetu https://www.youtube.com/watch?v=uT7j0aCJ-EI

             

            CHEMIA

            1. Oglądnij fragment filmu (od 15 minuty do 20 minuty)  z kanału „Chemiczny chichot” – adres poniżej, a następnie wykonaj następujące zadanie.

            https://www.youtube.com/watch?v=VzK5uW1zOpQ

            Rozwiązania zapisz w zeszycie. Zdjęcie zrobionego zadania prześlij na adres: jlipowiecka@gmail.com.

            1. Napisz reakcje otrzymywania następujących tlenków
            1. tlenek miedzi(I)
            2. tlenek żelaza(III)
            3. tlenek sodu
            4. tlenek siarki(IV)
            5. tlenek siarki(VI)

            Podpowiedź do zadania

            Równanie reakcji piszemy według algorytmu(przepisu)

            1. Ustalamy wzory substratów;
            2. Ustalamy wzory produktów;
            3. Uzgadniamy współczynniki reakcji.

             

            JĘZYK ANGIELSKI

            1. Przeczytać dialog na stronie 62 i odszukać wyrażeń dotyczących udzielania rad.
            2. Wpisać wyrażenia z ramki „Advice” i uzupełnić dialog (ćw. 4, str. 62).

             

            GEOGRAFIA      

            Przeczytaj z podręcznika temat: „Przemysł zaawansowanych technologii w Polsce”

            Odpowiedz na pytania 1,2,3,4 str.  176 z podręcznika

             

            Klasa VIII

            MATEMATYKA

            Oblicz pola figur, str.221 zad.19-21.

            JĘZYK ANGIELSKI

            1. Wykonać zadanie 4, str. 118 z podręcznika.
            2. Przeczytać tekst na stronie 123 w podręczniku i wykonać zadanie 3 i 4, str. 123.
            3. Wpisać „prośby o poradę oraz udzielanie rad” do zeszytu na podstawie podręcznika, str. 125.

             

            JĘZYK POLSKI

            Zgodnie z bieżącymi ustaleniami, powtórzenie przed egzaminem.

            RELIGIA

            - rozważamy Drogę Krzyżową Pana Jezusa  z książeczki  do nabożeństwa lub z pomocą Internetu https://www.youtube.com/watch?v=uT7j0aCJ-EI

             

            Klasę ósmą zachęcamy do korzystania z „Zestawu zadań powtórkowych”, publikowanych codziennie na stronie cke. „Zestawy…” zawierają zadania z języka polskiego, matematyki i języka angielskiego i stanowią cenną pomoc podczas przygotowywania się do egzaminu. https://www.cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/materialy-dodatkowe/zestawy-zadan-powtorkowych/

             

             

             

             

        • Zadania dla uczniów
          • Zadania dla uczniów

          • Drodzy uczniowie!

            Wiecie już, że czas wolny od zajęć dydaktycznych w szkole nie powinien być czasem wolnym od nauki. Prosimy więc o zapoznanie się z zestawami zadań przygotowanymi przez Waszych nauczycieli oraz o wykonanie zawartych w nich poleceń.

            Klasa IV

            JĘZYK POLSKI

            Temat lekcji (do zeszytu): Wypowiedzenie i jego części. Podsumowanie.

            Proszę zrobić  ćwiczenia z podręcznika i wpisać je do zeszytu:

            • Str. 296 ćw. 1, 2
            • Str.297 ćw. 3
            • Str.298: proszę zrobić wykres zdania z ćwiczenia 6 (Obowiązkowa Kasia…)

            W zeszycie ćwiczeń:

            • str.142 ćw. 155, 156, 157,
            • str.143.ćw.158, 160

             PRZYRODA

            Temat: Ja i moje otoczenie – podsumowanie działu

             

            Przeczytaj uważnie podsumowanie działu – podręcznik strony 135 - 137

            Odpowiedź pisemnie na pytania zawarte w podręczniku na stronie 138

             

             MATEMATYKA

            Zobacz  film  na temat  dzielenia pisemnego MATMAG.pl YouTube https://www.youtube.com/watch?v=kS03-IG4R5g

             

            • przeczytaj przykłady z podręcznika str. 199 i 200
            • Oblicz sposobem pisemnym zad.1,2, 3 i 4 str.201i 202 z podręcznika oraz z zeszytu ćwiczeń str. 41, 42,43,44 i 45

             

            RELIGIA

             

            Czytamy z podręcznika – Wieczernik – ofiara z samego siebie.

            Uzupełniamy zeszyty ćwiczeń z tego tematu.

            Modlimy się  o powstrzymanie epidemii koronowirusa – modlitwa różańcowa.

             

            HISTORIA

             

            Powtórz materiał z podręcznika od str.60 do 100.

            Do zeszytu zrób zadania 1 i 2 ze strony 101.

             

             JĘZYK ANGIELSKI

            • Uzupełnianie zadań w zeszycie ćwiczeń - 1,2,3, str. 42.
            • Uzupełnianie zadań w zeszycie ćwiczeń - 1,2,3, str. 43.
            • Uzupełnianie zadań w zeszycie ćwiczeń - 1,2,3, str. 44.

             

            Klasa V

            JĘZYK POLSKI

            1. Proszę uczniów o zapisanie w zeszycie tematu lekcji: Powtórzenie wiadomości.

            2. Następnie proszę wykonać zadania 1 – 12  zamieszczone w podręczniku na stronie 248 – 250 (podsumowanie rozdziału).  Odpowiedzi proszę zapisać w zeszycie.

            3. Proszę przeczytać lekturę B. Prusa „Katarynka”. (omówienie lektury po powrocie do szkoły).

             

             

            MATEMATYKA

            zobacz film Pole Trapezu  https://www.youtube.com/watch?v=4mdTOoSc9CY

            zrób zadania z podręcznika ze str.197,198 i 199 oraz zadania z zeszytu ćwiczeń

             

            JĘZYK ANGIELSKI

            1. Uzupełnianie zadań w zeszycie ćwiczeń - 1,2,3, str. 43.
            2. Uzupełnianie zadań w zeszycie ćwiczeń - 1,2,3, str. 44.
            3. Uzupełnianie zadań w zeszycie ćwiczeń - 1,2,3, str. 45.

             

            RELIGIA

            Czytamy z podręcznika – Jair- i po co płakać?

            Uzupełniamy zeszyty ćwiczeń z tego tematu.

            Modlimy się  o powstrzymanie epidemii koronowirusa – modlitwa różańcowa.

             

            HISTORIA

            Zapoznaj się z tematem lekcji ze strony 158.

            Do zeszytu wpisz zad. 1 i 2 ze strony 161

             

            GEOGRAFIA

            Proszę o zrealizowanie lekcji dostępnej na stronie:  „Strefowość i piętrowość krajobrazów na świecie”

            https://epodreczniki.pl/a/przeglad-stref-krajobrazowych-ziemi/DATn9FzVG

            oraz materiałów ze strony

            http://www.wiking.edu.pl/article.php?id=152

            Zdjęcia z wykonach ćwiczeń na końcu lekcji proszę o przesłanie na e-mail: geoo@interia.pl

             

            BIOLOGIA

            Proszę o wykonanie lekcji „Mchy – małe niesamowite rośliny” dostępnej na stronie epodreczniki. Dokładny adres poniżej.

            https://epodreczniki.pl/b/mchy---male-niesamowite-rosliny/PlweeR6k3

            1. Przeczytaj wprowadzenie do lekcji;
            2. Obejrzyj film;
            3. Rozwiąż ćwiczenia interaktywne
            4. Podsumowanie lekcji przepisz do zeszytu.

             

            Klasa VI

            RELIGIA

            • Czytamy z podręcznika – Koronka do miłosierdzia Bożego.
            • Uzupełniamy zeszyty ćwiczeń z tego tematu.
            • Modlimy się o powstrzymanie epidemii koronowirusa – koronką do Bożego miłosierdzia.

             

            HISTORIA

            Zapoznaj się z tematem lekcji ze strony 170.

            Do zeszytu wpisz zadania 1 i 3 ze strony 175.

             

            MATEMATYKA

            Podręcznik strona 147 zad.20 i 21- rozwiązanie wpisać do zeszytu.

            Strona 144 (podręcznik)- zamiana jednostek.

             

            BIOLOGIA

            Przeczytaj z podręcznika lekcję – Gady – adaptacje do środowiska lądowego.

            Następnie rozwiąż zagadki. Odpowiedzi zapisz do zeszytu.

            Zgadnij, kim jestem

            Jestem najczęściej spotykanym  gadem  w Polsce, osiągam ok. 24 cm długości. Żyję
            na terenach podmokłych. Można mnie rozpoznać po żółtych półksiężycach za głową. Odżywiam się owadami, pająkami i wijami. Gdy czuję się zagrożony – udaję martwego.

            Poluję na niewielkie gryzonie i żaby, które połykam w całości. Łowy ułatwia mi znakomity węch – zapachy wyczuwam za pomocą rozwidlonego języka. Moja głowa jest wyraźnie wyodrębniona od reszty ciała, mam pionowe źrenice. Jestem jedynym jadowitym wężem w Polsce.

            Często jestem mylona z wężem. Moja głowa jest mała i nieoddzielona od tułowia. W przeciwieństwie do węży mam powieki. W razie zagrożenia odrzucam ogon.

            Żyję w płytkich zbiornikach wodnych, gdzie poluję na kijanki, ślimaki wodne i owady. Jestem zagrożony wyginięciem. Mój naskórek wytwarza tarczki, które zrastają się  i tworzą sztywny pancerz. Mogę żyć nawet ponad 120 lat. 

            Wygrzewam się na kamieniu lub w trawie śmigam zawzięcie. Gdy wróg mnie złapie za ogon, zostawiam mu go w prezencie.

            GEOGRAFIA

            Przeczytaj z podręcznika temat:  „Rożne oblicza rolnictwa – Dania i Węgry” oraz skorzystaj z materiałów dostępnych na stronie internetowej podanej poniżej:

            https://geografia.gozych.edu.pl/dania-i-wegry/

            Odpowiedz na pyt. 1,2,3 str. 110 z podręcznika. Zadania wykonaj w zeszycie. Zdjęcia z zadań prześlij na e- mail: geoo@interia.pl

            JĘZYK ANGIELSKI

            • Uzupełnianie zadań w zeszycie ćwiczeń - 1,2,3, str. 42.
            • Przeczytać tekst na stronie 46 i zrobić zadania 1, 2, 3, str. 46.

            JĘZYK POLSKI

            1. Uczniowie zapisują w zeszycie temat lekcji : Powtórzenie wiadomości o częściach mowy.

            2. Następnie proszę wykonać polecenia w zeszycie ćwiczeń na stronie 163 – 169.

            3. Przypominam o czytaniu lektury – R. Kosik „Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi”.

             

            Klasa VII

            JĘZYK POLSKI

            1. Proszę zapisać w zeszycie temat lekcji: Piszemy opowiadanie twórcze na podstawie „Świtezianki” A. Mickiewicza.     ( utwór jest już znany uczniom z lekcji j. polskiego)

            2. Następnie proszę napisać na kartce opowiadanie, przedstawiające dalsze losy Świtezianki.(praca zostanie sprawdzona po powrocie do szkoły).

            3. Proszę czytać lekturę – J. Słowacki „Balladyna”.

               

            MATEMATYKA

            Podręcznik strona 155 zadania od 1 do 5- rozwiązanie wpisać do zeszytu.

            JĘZYK NIEMIECKI

            Wpisz do zeszytu temat lekcji Ich suche Freunde im Netz.  (Szukam przyjaciół w sieci)

            Pod tematem lekcji odmień czasowniki

            fahren – jeździć

            schlafen – spać

            essen – jeść

            sprechen – mówić

            lesen – czytać

            sehen – widzieć

            Odmiana tych czasowników jest na stronie 82 w podręczniku, następnie zrób zadanie 2 str. 43 z zeszytu ćwiczeń

            RELIGIA

            Czytamy z podręcznika – Modlitwa w rodzinie i z rodziną.

            Modlimy się  o powstrzymanie epidemii koronowirusa – modlitwa różańcowa.

             

            HISTORIA

            Powtórz materiał od strony 152 do 160.

            Zrób w zeszycie zadania: strona 165 zad.1 i 2

             

            BIOLOGIA

            1. Przypomnij sobie wiadomości z ostatniej lekcji – Budowa i czynności układu nerwowego. Możesz w tym celu oglądnąć film na yt - https://www.youtube.com/watch?v=Xd0-u00gxEc&list=PLEKkfQeGiLJ3IPkDg0itUANxHysbQgQF0&index=4

            Następnie przeczytaj temat z podręcznika - Czynności ośrodkowego układu nerwowego.

            Odpowiedź pisemnie (do zeszytu) na pytania zawarte pod tekstem.

            CHEMIA

            1. Oglądnij fragment filmu (do 15 minuty)  z kanału „Chemiczny chichot” – adres poniżej a następnie wykonaj następujące zadania.

            https://www.youtube.com/watch?v=VzK5uW1zOpQ

            Rozwiązania zapisz w zeszycie. Zdjęcie zrobionego zadania prześlij na adres: jlipowiecka@gmail.com.

            1. Napisz wzory sumaryczne związków o nazwach:
            1. tlenek miedzi(I)
            2. tlenek żelaza(II)
            3. tlenek chromu(III)
            4. tlenek manganu(IV)
            5. tlenek wanadu(V)
            1. Uporządkuj tlenki według wzrastającej masy cząsteczkowej
            1. tlenek srebra(I)
            2. tlenek azotu(II)
            3. tlenek wapnia
            4. tlenek siarki(VI)
            5. tlenek sodu

            Podpowiedź do zadania – najpierw ustal wzór tlenku, potem oblicz jego masę

            JĘZYK ANGIELSKI

            • Uzupełnić pytania i udzielić odpowiedzi (ćw. 5, str. 60).
            • Wpisać do zeszytu: „Places in town” (ćw. 2, str. 61).
            • Przeczytać tekst „Survey Results” i odpowiedzieć na pytania (zad. 5, str.61).

             

            GEOGRAFIA          

            Przeczytaj z podręcznika temat : „Okręgi przemysłowe w Polsce” oraz z skorzystaj z materiałów dostępnych na stronie podanej poniżej:

            http://www.wiking.edu.pl/article.php?id=288

            https://www.wikiwand.com/pl/Okr%C4%99g_przemys%C5%82owy#/Okr%C4%99gi_przemys%C5%82owe_w_Polsce

            Odpowiedz na pytania 1,2,3,4 str.  171 z podręcznika

             

            Klasa VIII

            MATEMATYKA

            Korzystając z twierdzenia Pitagorasa rozwiąż zadanie 13 i 14 ze strony 220 (podręcznik).

            JĘZYK ANGIELSKI

            1. Przeczytać tekst na stronie 115 w podręczniku i wykonać zadanie 3 i 4, str. 115.
            2. Wpisać do zeszytu: „pytania i opinie” ze str. 117 z podręcznika.
            3. Zrobić zadanie 2, str. 117 z podręcznika.

             

            JĘZYK POLSKI

            Zgodnie z bieżącymi ustaleniami, powtórzenie przed egzaminem.

             

        • Szanowni Rodzice, drodzy Uczniowie!
          • Szanowni Rodzice, drodzy Uczniowie!

          • Dzisiaj, tj. 13 III 2020 roku odbyło się nadzwyczajne posiedzenie Rady Pedagogicznej. Przekazuję Państwu najważniejsze wnioski i zalecenia:

            1. Czas zawieszenia zajęć (do 25 marca) to nie jest okres ferii ani czas wolny od nauki.

            2. W tym czasie wdrażamy edukację domową za pośrednictwem strony internetowej szkoły.

            3. Każdy uczeń ma obowiązek codziennie sprawdzać ogłoszenia na stronie szkoły i realizować zadania wskazane przez nauczycieli (od poniedziałku 16 III).

            4. Klasy I-III: wychowawcy skontaktują się bezpośrednio z rodzicami i będą przekazywać im informacje na temat zakresu wiedzy i umiejętności, jakie powinno rozwijać dziecko w ramach edukacji wczesnoszkolnej.

            5. Klasa VIII: koncentruje się wyłącznie na przedmiotach egzaminacyjnych (język polski, matematyka, język angielski). Zadania, ćwiczenia i materiał do powtórzenia wiadomości będzie przekazywany uczniom na bieżąco za pośrednictwem założonej przez uczniów grupy, do której należą wszyscy uczniowie klasy VIII.

            6. Klasy IV-VII: nauczyciele poszczególnych przedmiotów będą informować uczniów o zagadnieniach do samodzielnego opracowania oraz będą zadawać ćwiczenia pisemne na stronie internetowej szkoły.

            7. Proszę, aby uczniowie przebywali w domach i dbali o własne zdrowie.

            Dyrektor Szkoły Podstawowej w Klimontowie

            mgr Elżbieta Kocierz

        • Zawieszenie zajęć
          • Zawieszenie zajęć

          • Od 12 do 25 marca br. funkcjonowanie jednostek systemu oświaty zostaje czasowo ograniczone. W tym okresie przedszkola, szkoły i placówki oświatowe nie będą prowadziły zajęć dydaktyczno-wychowawczych. To decyzja Ministra Edukacji Narodowej wynikająca z konieczności zapobiegania rozprzestrzenianiu się koronawirusa.

          • Komunikat

          • W związku z obecną sytuacją epidemiologiczną i potencjalnym ryzykiem zakażenia koronawirusem SARS-CoV-2 Dyrekcja Szkoły Podstawowej w Klimontowie informuje, że na terenie szkoły zapewniono uczniom warunki umożliwiające prawidłową higienę. Młodzież ma dostęp do ciepłej i zimnej wody, toalety wyposażone są w mydła, ręczniki papierowe oraz papier toaletowy. W najbliższym czasie w szkole będzie również dostępny płyn dezynfekujący. W widocznych miejscach umieszczono ponadto instrukcje dotyczące prawidłowego mycia rąk.

            Zachęcamy rodziców do bieżącego śledzenia informacji na stronach internetowych Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektora Sanitarnego, które zawierają rzetelne wiadomości na temat aktualnej sytuacji epidemiologicznej w Polsce. Poszerzone informacje profilaktyczne znajdują się na stronie www.gov.pl/koronawirus.

          • Rekrutacja

          • Dyrektor Szkoły Podstawowej w Klimontowie informuje, że w dniu 6 marca- piątek w godzinach 8.00-14.00 odbędzie się zapis dzieci do oddziału przedszkolnego i uczniów do Szkoły Podstawowej w Klimontowie.

             

        • Konkurs ekologiczny
          • Konkurs ekologiczny

          • "Śmieci segregujesz- dobrze postępujesz". Tak brzmiało hasło przewodnie konkursu ogłoszonego przez  Burmistrza Gminy i Miasta Proszowice z okazji otwarcia Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. Uczniowie z klasy V, VII i VIII przystąpili do konkursu w kategorii filmowej, w efekcie czego powstały trzy prace: "Żyj kolorowo" (klasa V), "Życie po życiu, czyli o powtórnym zużyciu" (klasa VII) oraz "Ekologiczny święty Mikołaj" (klasa VIII- w roli tytułowej Kacper Kołodziej). Film nagrany przez ósmoklasistów został nagrodzony w konkursie, ale nagrody otrzymali wszyscy uczniowie: wyjazd na lodowisko w Proszowicach.  Jak radzili sobie nasi młodzi łyżwiarze, można zobaczyć w Albumie fotograficznym.

            W klasach młodszych laureatem konkursu został Piotr Wołek z klasy III w kategorii plastycznej.

        • Republika Północnej Macedonii
          • Republika Północnej Macedonii

          • Uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Klimontowie biorący udział w projekcie „Attractive schools - Happy students - Better life” spędzili przedświąteczny czas na międzynarodowej wymianie, która odbyła się w Skopje w Republice Północnej Macedonii. Pracowali razem z uczniami z Grecji, Włoch, Rumunii i Republiki Północnej Macedonii. Był to czas pracy projektowej, której głównym celem było poznanie zwyczajów i tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia. Każda grupa przygotowała prezentacje na temat tradycji świątecznych w swoim kraju oraz typowych dań związanych ze świętami. Wszyscy z zainteresowaniem uczestniczyli w zajęciach projektowych, dowiadując się wielu ciekawostek, tym bardziej, że Rumuni, Macedończycy i Grecy świętują Boże Narodzenie według obrządku prawosławnego. Co ciekawe, Grecy mają w zwyczaju ubierać nie tylko choinkę, ale także statek, jako symbol oczekiwania na bliskie osoby będące na morzu. Mieliśmy także okazję popróbować tradycyjnych potraw i świątecznych przysmaków przygotowanych przez partnerskie grupy. 

            W efekcie wspólnej pracy powstało nagranie, które przedstawia wszystkie grupy podczas śpiewania kolęd w ich narodowych językach. Była to okazja do wspólnego świętowania, poznawania tradycji, wymiany poglądów, uczenia się tolerancji  i budowania dialogu międzykulturowego opartego na zrozumieniu innej kultury, postrzegania podobieństw i różnic, jako elementu wzbogacenia wiedzy i nabycia kompetencji międzykulturowych. Ponadto, uczestnicy spotkania zobaczyli inscenizację uczniów przedstawiającą kulturę mieszkańców Republiki Północnej Macedonii oraz odwiedzili monastyry (klasztory) położone wysoko w górach. To one przez wieki chroniły prawosławną wiarę i język macedoński, ponieważ kraj był 500 lat pod panowaniem tureckim. Aż trudno uwierzyć, że przetrwał język, kultura i religia tego niewielkiego kraju, który odzyskał niepodległość w końcu XX wieku.

            Zauważyliśmy wiele podobnych słów w języku macedońskim, ponieważ jest to też język słowiański. Alfabet, natomiast, znacznie różni się od naszego i jest znany pod nazwą cyrylicy (pismo alfabetyczne służące do zapisu języków wschodniosłowiańskich, południowosłowiańskich i innych. Nazwa nawiązuje do apostoła Słowian – św. Cyryla, który wspólnie ze św. Metodym, prowadząc misję wielkomorawską wśród Słowian, zapisał i wprowadził do liturgii język słowiański).

            Pracując w międzynarodowych grupach, uczestnicy spotkania wykonywali ozdoby choinkowe, które później zostały umieszczone na świątecznym drzewku zdobiącym hol szkoły goszczącej. Uczniowie wykonali również samodzielnie kartki świąteczne, które wysłali przez macedońską pocztę do swoich rodzin, przyjaciół i znajomych. W szkole została urządzona wystawa prac uczniów promująca program Erasmus+ oraz wspólny projekt „Attractive schools - Happy students - Better life” realizowany podczas międzynarodowej współpracy pięciu szkół partnerskich z Grecji, Włoch, Rumunii, Republiki Północnej Macedonii i Polski.

            Wspólna praca uczniów w projekcie przyczynia się znacznie do poszerzenia ich  wiedzy o kulturze krajów partnerskich, doskonalenia kompetencji komunikatywnych z języka angielskiego oraz rozwijania umiejętności pracy w międzynarodowej grupie i środowisku.

            Koordynator projektu

            Urszula Kowalska

        • Narodowe Czytanie 2019
          • Narodowe Czytanie 2019

          • Listopad 2019 upłynął w Szkole Podstawowej w Klimontowie pod znakiem Narodowego Czytania. Każda klasa zorganizowała wydarzenie, którego najstotniejszą częścią było głośne czytanie wybranej polskiej noweli. Uczniowie poznali takie utwory jak "Dym", "Katarynka", "Latarnik", "Janko Muzykant", "A...b...c...", "Antek". Kilka klas do wspólnego czytania zaprosiło specjalnych gości. Do klasy VIII zaproszona została była wychowawczyni Pani Stanisława Wołek, do klasy VII wieloletnia polonistka z naszej szkoły Pani Basia Szkwarkowska. Szóstoklasistom czytały mamy należące do Koła Gospodyń Wiejskim oraz Pani sołtys Joanna Piwowarska.U piątoklasistów również zjawiły się Mamy. W klasie III, IV i w zerówce gościły ósmoklasistki, natomiast pierwszakom czytała Pani bibliotekarka. Wspólne czytanie często było okazją do niezwykłego spędzenia czasu- były poczęstunki, prezentacje, gry, zabawy i ćwiczenia. Dzieci i dorośli przypomnieli sobie, że czytanie łączy pokolenia.

        • Marzyciele do piór!
          • Marzyciele do piór!

          • Uczennica klasy VIII Martynka Szarek w roku szkolnym 2018/2019 wzięła udział w ogólnopolskim konkursie literackim zorganizowanym przez wydawnictwo Nowa Era. Z wielką radością i dumą przyjęliśmy wiadomość, że opowiadanie Martynki pt. "Siostry" znalazło się wśród trzydziestu nagrodzonych prac. Opowiadanie zostało wydrukowane w książce "Wielka księga marzeń", którą można wypożyczyć w szkolnej bibliotece.

        • Konkurs Recytatorski
          • Konkurs Recytatorski

          • Corocznie w listopadzie Centrum Kultury i Wypoczynku w Proszowicach organizuje Konkurs Recytatorski im. L.H. Morstina. Uczniowie z Klimontowa chętnie biorą w nim udział. W tym roku naszą szkołę reprezentowali uczniowie: Wiktor Marzec (klasa V), Natalia Patej (klasa VII) oraz Weronika Wiecha i Ania Smach (klasa VIII). Na etapie gminnym Wiktor Marzec zdobył III miejsce, natomiast Ania Smach triumfowała zarówno na etapie gminnym, jak i powiatowym. Ania wywalczyła I miejsce, deklamując wiersz Wisławy Szymborskiej "Noc". Jesteśmy dumni ze wszystkich dzieci, które reprezentowały naszą szkołę. Gratulujemy!

          • Europejska Odznaka Jakości

          • Wszystkie działania wykonane podczas realizacji projektu eTwinning i Erasmus+ You are not alone! zmierzały do zdobycia przez uczniów kompetencji społecznych i międzykulturowych. Wykorzystując interaktywne metody i techniki pracy, między innymi drama, symulacje, role-play, quest, gra miejska, kamishibai, debata i inne włączyliśmy uczestników projektu do aktywnego działania. Była to szansa dla uczestników projektu w szkołach z pięciu krajów europejskich. Podczas realizacji projektu odbyły się wyjazdy uczniów i nauczycieli  do szkół partnerskich w celu wspólnego uczenia się poprzez realizowane zadania. Nauczyciele mieli szansę zdobycia nowego doświadczenia pedagogicznego dzięki wykorzystaniu wymiany przykładów dobrych praktyk.

            W efekcie wspólnej pracy uczniów i nauczycieli powstały prezentacje multimedialne, wspólna gra edukacyjna, przedstawienie One Europe, liczne wystawy i ekspozycje. Głównymi produktami projektu były dwie publikacje, jedna z nich to przewodnik dla nauczycieli „You are not alone!” zawierający wskazówki oraz przykłady zajęć i działań, jak uczyć kompetencji społecznych i międzykulturowych w szkołach w związku z powszechnym zjawiskiem mieszania się kultur i religii. Drugim produktem, który powstanie na bazie doświadczeń nauczycieli języka angielskiego z pięciu krajów partnerskich jest zeszyt ćwiczeń „English in Action”, który jest skierowany do uczniów pragnących poszerzać zasób używanego słownictwa oraz doskonalić umiejętności komunikowania się w języku angielskim z uwzględnieniem nabywania równocześnie kompetencji społecznych i międzykulturowych.

            Przeprowadzone działania projektowe o zasięgu zarówno lokalnym, jak i międzynarodowym przyczyniły się znacznie do budowania pokojowych relacji między narodami i nacjami zamieszkującymi Europę. Było to realne uczenie się tolerancji w celu zrozumienia drugiego człowieka żyjącego obok nas.  Uczniowie podnieśli swoje kompetencje oraz nabyli nowe umiejętności pracy w międzynarodowej grupie w krajach partnerskich tj. Włochy, Hiszpania, Portugalia, Holandia i Polska.

            Nasza praca została doceniona, przez międzynarodową komisję, a projekt nagrodzony

            EUROPEJSKĄ ODZNAKĄ JAKOŚCI

             

             

             

             

             

        • Zapal znicz pamięci
          • Zapal znicz pamięci

          • Uczniowie i nauczyciele Szkoły Podstawowej w Klimontowie wspólnie podjęli akcję Zapal znicz pamięci…. W ostatnich dniach nasi uczniowie zapalili znicze na grobach żołnierzy, którzy zginęli podczas II wojny światowej, na mogiłach powstańców styczniowych z 1863r. i kosynierów bitwy pod Racławicami, aby oddać im szacunek i upamiętnić  ich heroiczną walkę o wolność naszej ojczyzny.

        • Podróże kształcą
          • Podróże kształcą

          • Uczniowie z klas II, III i IV w piątek 8 listopada opuścili szkolne mury i udali się na krótką, ale ciekawą wycieczkę. Na początku odwiedzili Nadleśnictwo w Niepołomicach. Tam leśnik, pan Michał, zaprosił dzieci na warsztaty do tzw. Izby leśnej. Zajęcia poświęcone były zagadnieniom związanym z lasem. Pan Michał opowiadał, jakie zwierzęta i rośliny  spotkać można w polskich lasach, jak należy się zachowywać, gdy zobaczymy dzikie zwierzę. Wyjaśnił także, na czym polega leśny "savoire-vivre". Uczniowie mieli okazję przyjrzeć się z bliska wypchanym zwierzętom takim jak bobry, sarny, jelenie, wiewiórki, bociany, żubry.

            Po warsztatach dzieci busem pojechały do Krakowa, gdzie po krótkiej przerwie przeznaczonej na odpoczynek i posiłek, obejrzały w Multikinie film pt. "Był sobie pies II". Film był wzruszający, bardzo wartościowy i kształtował w dzieciach postawę wrażliwości wobec zwierząt oraz wobec drugiego człowieka.

            Do Klimontowa wycieczka wróciła o godzinie 15.30

        • Dzień Edukacji Narodowej
          • Dzień Edukacji Narodowej

          • 14 października w naszej szkole świętowaliśmy podwójnie. Jak każdego roku uczestniczylismy w uroczystej akademii z okazji Święta Edukacji Narodowej, zwanego powszechnie Dniem Nauczyciela. W czasie akademii odbyło się ślubowanie uczniów klasy I, wychowanków Pani Małgorzaty Wywiał. Dzieci zaśpiewały piosenki oraz recytowały wierszyki, a od Rady Rodziców otrzymały atrakcyjne upominki. Do grona uczniów Szkoły Podstawowej w Klimontowie dołączyli: Magdalena Patej, Aleksandra Gorczyca, Wiktoria Porębska, Alicja Bobrowska, Kacper Zemeła, Wojciech Piwowarski, Artur Sańka, Adam Płaszewski, Piotr Rakoczy oraz Emil Miska. Serdecznie gratulujemy i zyczymy samych sukcesów w nauce.

        • Wyprawa do Inwałdu
          • Wyprawa do Inwałdu

          • Aby szkolną wycieczkę można było uznać za udaną, musi łączyć walory edukacyjne i rozrywkowe. Wyprawa do Inwałdu, w której wzięło udział aż sześćdziesięcioro uczniów Szkoły Podstawowej w Klimontowie, z nawiązką spełniła oba te warunki!

            Wycieczka odbyła się 27 września 2019 roku. Choć jesień bywa kapryśna, tym razem pogoda sprzyjała- było ciepło, nie padał deszcz, chwilami nawet przez chmury przebijało słońce. W Inwałdzie uczniów przywitała energetyczna Pani Przewodnik- Pani  Honorata. Zaprosiła młodzież na bardzo ciekawą lekcję żywej historii, poświęconą życiu codziennemu w średniowiecznej Polsce. Uczniowie odwiedzili chaty kowala, garncarza, tkacza i powroźnika. Wysłuchali opowieści o specyfice dawnych zawodów, a nawet mieli okazję samodzielnie ukręcić powróz, wykuć serduszko oraz ulepić własnoręcznie naczynie z gliny. Wszystko to wykonywali, posługując się metodami i narzędziami ludzi żyjącymi kilka wieków temu, w epoce średniowiecza.

            Następnie cała grupa udała się z Panią Przewodnik do średniowiecznej warowni. Tam uczniowie wysłuchali mrożących krew w żyłach historii o średniowiecznych torturach, odważni mieli też możliwość włożenia rąk i głów w drewniane dyby- na szczęście tylko na chwilę… Później wszyscy wysłuchali interesującej bajki o inwałdzkim księciu, okraszonej multimedialnymi efektami.

            Po tej ostatniej atrakcji pożegnaliśmy Panią Honoratę i opuściliśmy teren warowni, aby rozpocząć bardziej rozrywkową część wycieczki. Atrakcji nie brakowało! Zachwyt wzbudził Park Miniatur, w którym znajdowały się repliki najsłynniejszych budowli  z Polski i całego świata. Cała grupa sfotografowała się na Placu Św. Piotra w Rzymie, w tle mając słynną rzymską Bazylikę. Były też zdjęcia przy Wieży Eiffla oraz obok Krzywej Wieży w Pizie. Wiele emocji dostarczył dzieciom seans w kinie 5D, ponieważ odpowiednie efekty specjalne sprawiły, że widzowie czuli się naprawdę jak podczas szalonej podróży po kopalni!

            Długo można wymieniać wszystkie atrakcje wycieczki: zielony labirynt, superślizg, dzika rzeka, statek piratów, diabelski młyn, gokarty. Wszystkie dzieci bawiły się doskonale. Wróciły do domu wieczorem, pełni niezapomnianych wrażeń, z certyfikatem uczestnictwa w „Lekcji żywej historii”.

            Uczniom w wycieczce towarzyszyli wychowawcy.

             

        • Sprzatanie świata
          • Sprzatanie świata

          • Do Albumu fotograficznego dodano nowy album pod tytułem „Sprzątanie świata”. Na fotografiach można obejrzeć klasy IV i VI, które porządkowały teren w pobliżu szkoły. Oczywiście we wrześniowej akcji, jak każdego roku, uczestniczyła cała społeczność Szkoły Podstawowej w Klimontowie. Choć nie zawsze sprzyjała pogoda, a worki ze śmieciami nie należały do lekkich, uczniowie z uśmiechami na twarzach wykonywali  bez narzekania swoje zadanie. Tak trzymać! Życzymy sobie tylko, żeby w przyszłości śmieci było coraz mniej…

        • Podsumowanie realizacji międzynarodowego projektu
          • Podsumowanie realizacji międzynarodowego projektu

          •  

            W Szkole Podstawowej w Klimontowie jest realizowany projekt Erasmus+ “Attractive schools – happy students – better life” przy współpracy z czterema szkołami partnerskimi z krajów europejskich tj. Włochy, Rumunia, Republika Północnej Macedonii i Grecja. Projekt obejmuje wspólne działania mające na celu głównie doskonalenie kompetencji kluczowych (porozumiewanie się w językach obcych, kompetencje informatyczne, umiejętność uczenia się, świadomość i ekspresja kulturowa). Działania, mające na celu doskonalenie tych kompetencji, są włączone do programu pracy szkoły i realizowane na wielu zajęciach lekcyjnych oraz na pozalekcyjnych warsztatach projektowych.

            Realizując projekt, uczniowie zdobywają wiedzę i umiejętności. W ciągu ostatniego roku szkolnego zostały zrealizowane działania:

            • Promowanie programu Erasmus+, nabór uczestników projektu oraz podział zadań do wykonania indywidualnie oraz w grupach projektowych.
            • Przygotowanie przez uczestników projektu plakatów na temat krajów partnerskich Prezentacje przygotowane przez uczniów starszych klas dla dzieci z klas młodszych. Przeprowadzenie quizów europejskich poszerzających wiedzę dzieci o kulturze krajów partnerskich.
            • Przygotowanie prezentacji na temat naszej szkoły oraz systemu edukacyjnego w Polsce z uwzględnieniem ostatnich zmian w szkołach podstawowych i średnich.
            • Przeprowadzenie warsztatów artystycznych z uczniami szkoły podstawowej rozwijającymi umiejętności plastyczne uczestników, wrażliwość, świadomość i ekspresję kulturową. Wykonanie ekspozycji w szkole dla szerokiego grona uczniów, nauczycieli i rodziców.
            • Nawiązanie współpracy z pracownikami Centrum Kultury i Wypoczynku w Proszowicach, aby skorzystać z ich artystycznego doświadczenia pracy  z dziećmi i młodzieżą z wykorzystaniem nowych dla nas technik malarskich.
            • Przeprowadzenie warsztatów projektowych, na których uczestnicy przygotowali się do międzynarodowego spotkania i wymiany grup uczniów z wszystkich krajów partnerskich w naszej szkole w kwietniu 2019r.
            • Urządzenie kącika Erasmus+ oraz ekspozycji na temat realizowanego  projektu “Attractie schools – Happy students – Better life” w celu promocji oraz upowszechniania efektów projektu w szkole i w środowisku lokalnym.
            • Przeprowadzenie konkursu na najlepszą polską propozycję logo projektu. Wykonanie prac przez uczniów oraz ich ekspozycja w szkole. Prezentacja najlepszej pracy wykonanej przez uczennicę kl. VII Julię Karbowniczek.

             

            • Uczenie postawy tolerancji w stosunku do innych kultur, języków i tradycji poprzez poznawanie innych krajów oraz zwyczajów ich mieszkańców. Wykorzystanie metody gry miejskiej oraz uczenia się poprzez zabawę i nowe doświadczenie. Wizyta w Centrum Kultury Japońskiej w Krakowie (wirtualna podróż do kraju kwitnącej wiśni, warsztaty origami i tradycyjnego parzenia herbaty).
            • Praca w Klubie Erasmus+ skupiającym uczniów i nauczycieli uczestniczących w projekcie. Prezentacja działań, dyskusje, ewaluacja i upowszechnianie efektów projektu w szkole i poza nią.
            • Wizyta projektowa typu „job shadowing” we Włoszech w celu obserwacji lekcji i wymiany doświadczeń nauczycieli biorących udział w projekcie. Porównanie systemów nauczania w krajach partnerskich, przedstawienie scenariuszy zajęć przeprowadzonych ciekawymi, innowacyjnymi metodami pracy z uczniem.
            • Wymiana uczniów w SP w Klimontowie 31.03 – 5.04.2019r, zajęcia projektowe (integracyjne, kulturowe, językowe, zajęcia z „natie speaker” z Anglii, zajęcia artystyczne z plastykiem i animatorem pracy z dziećmi przy współpracy z CKiW w Proszowicach. Powstał wspólny album zawierający prace plastyczne uczniów oraz opisy atrakcji turystycznych ze wszystkich krajów partnerskich.
            • Wymiana uczniów w szkole partnerskiej w Grecji, Tirnaos 12 – 18 maja 2019r. Przedstawienie prezentacji, warsztaty projektowe, działanie „Let’s talk about accommodation”, warsztaty ceramiczne, malowania ikon, wykonywania mozaiki, zajęcia sportowo-rekreacyjne, wywiady, dyskusje, ewaluacja pracy projektowej. Powstał mini przewodnik turystyczny na temat możliwości zakwaterowania za granicą.
            • Organizacja i przeprowadzenie Dnia Erasmus+ dla uczniów SP w Klimontowie – prezentacje, relacje uczestników wymiany w Grecji, wrażenia, nowe doświadczenia, gry i zabawy, nauka „zorby”, zajęcia projektowe i kulinarne, artykuły i publikacje na stronie projektu, szkoły i Internetowego Kuriera Proszowickiego. Ocena efektywności działań projektowych.
            • Poznawanie różnych sposobów zamieszkania i wypoczynku na naszym terenie. Wizyta w hotelu Dosłońce niedaleko Racławic w celu poznania warunków zakwaterowania, uprawiania sportów i możliwości spędzania wolnego czasu w sposób aktywny i atrakcyjny.
            • Podsumowanie i ewaluacja działań projektowych i pracy uczniów i nauczycieli. Upowszechnianie efektów projektu w środowisku szkolnym, w regionie i w krajach partnerskich.

             

            W wyniku realizacji licznych działań, uczniowie zdobyli wiedzę oraz rozwinęli i umiejętności kluczowe, tj. porozumiewanie się w języku angielskim, stosowanie technik informacyjno-komunikacyjnych, umiejętność uczenia się, świadomość i ekspresja kulturowa. Nabyli także kompetencje społeczne pozwalające lepiej żyć i pracować w grupie szkolnej oraz w społeczeństwie.

            Ponadto, powstał wspólny album zawierający opisy najciekawszych atrakcji turystycznych z wszystkich krajów partnerskich ilustrowane pracami plastycznymi uczestników projektu oraz uzasadnieniem wyboru z perspektywy młodego człowieka pragnącego odwiedzić dany kraj. Została też utworzona prezentacja i wspólna praca zawierająca ofertę zakwaterowania w Grecji, jako kraju chętnie i licznie odwiedzanego przez turystów.

            Pierwszy rok realizacji projektu był bardzo owocny. Uczniowie i nauczyciele podjęli liczne przedsięwzięcia, które przyniosły zamierzony skutek poprawy atrakcyjności procesu nauczania, zdobywania wiedzy i umiejętności oraz efektywności tych działań. Jesteśmy przekonani, że kolejny etap będzie równie aktywny i cele projektu zostaną całkowicie zrealizowane.

             

            Koordynator projektu – Urszula Kowalska

             

        • Zakończenie roku szkolnego 2018/2019
          • Zakończenie roku szkolnego 2018/2019

          • Wyjątkowo uroczysty przebieg miało zakończenie roku szkolnego 2018/2019 w Szkole Podstawowej w Klimontowie. Pożegnaliśmy ostatnią klasę gimnazjalną oraz absolwentów klasy VIII. Odbyło się także poświęcenie nowego sztandaru szkoły, a także przekazanie go Pani Dyrektor przez reprezentację Rady Rodziców. Pani Dyrektor z kolei przekazała sztandar uczniom, którzy obiecali stać na straży jego honoru i godności. Burmistrz Gminy i Miasta Proszowice Grzegorz Cichy wręczył nagrody Absolwentom Roku, którymi zostali: Oskar Kot z klasy VIII i Oliwia Kaczor z klasy III gimnazjum.

        • Krajowa Odznaka Jakości
          • Krajowa Odznaka Jakości

          • Projekt Erasmus+ eTwinning „You are not alone! realizowany w naszej szkole w latach 2016 – 2018  został odznaczony Krajową Odznaką Jakości przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji w Warszawie.
            Głównym celem projektu był rozwój kompetencji społecznych i międzykulturowych oraz doskonalenie umiejętności z języka angielskiego i technologii informacyjno-komunikacyjnych.