• Międzynarodowe Targi Książki
          • Międzynarodowe Targi Książki

          • W dniach 26-29 października odbyły się w Krakowie Międzynarodowe Targi Książki. W tym ważnym wydarzeniu wzięli udział uczniowie z naszej szkoły- przedstawiciele klasy VII SP oraz II i III gimnazjum. Targi zaskoczyły nas przede wszystkim zatłoczeniem. Wydawałoby się, że w dobie mediów elektronicznych zainteresowanie książką jest niewielkie. Nic bardziej mylnego! Samo wejście na teren targów wymagało półgodzinnego stania w kolejce. W środku- mnóstwo książek i mnóstwo ludzi. Uczta dla miłośników literatury. Nasi uczniowie mieli okazję spotkać tak sławne osoby jak np. Wojciech Cejrowski, Anna Łacina albo Magdalena Witkiewicz. Można było uzyskać autograf albo zrobić sobie pamiątkową fotografię. Targi to także prawdziwa pokusa dla portfela- większość uczestników wycieczki kupiła sobie choć jedną ksiażkę.

            Organizatorzy zadbali, aby impreza była atrakcyjna dla odwiedzajacych. Po terenie targów chodzili przebierańcy wystylizowani na bohaterów książek, rozdawano gadżety firm wydawniczych oraz organizowano otwarte warsztaty i spotkania autorskie.

        • Spotkanie projektowe w szkole: You are not alone
          • Spotkanie projektowe w szkole: You are not alone

          • W połowie października 2017r. odbyło się w szkole spotkanie w ramach realizacji projektu ERASMUS+. Miało ono niecodzienny charakter, ponieważ wśród zaproszonych gości była rodzina z Ukrainy, która przybyła do Polski  z terenów objętych obecnie działaniami wojennymi na wschodzie kraju.

            W spotkaniu uczestniczyli Gospodarze: Pani Dyrektor - Elżbieta Kocierz, koordynator projektu -  Urszula Kowalska, historyk - Marta Pasternak, pedagog szkolny - Anna Głąbicka oraz  uczniowie II 
            i III klasy Gimnazjum oraz Goście. W śród mich rodzina z Ukrainy, chłopiec, który często podróżuje do Sanów Zjednoczonych oraz absolwentki naszego Gimnazjum,  obecnie uczennice krakowskich szkół średnich. Zaproszonych gości oraz wszystkich zebranych  powitała  pani dyrektor oraz pani koordynator, która  zaprezentowała realizację projektu Erasmus +. W ten sposób goście poznali w krótkim zarysie specyfikę naszej pracy w międzynarodowym projekcie zrzeszającym Polaków, Hiszpanów, Portugalczyków, Holendrów i Włochów. Miłym akcentem był taniec nazywany „Belgijką”, który wykonali uczniowie naszej szkoły aktywnie pracujący w projekcie YOU ARE NOT ALONE!. Był to dobry początek, ponieważ spotkanie miało charakter integracyjny.  Nie zabrakło też wspomnień z realizacji polsko – ukraińskiego projektu, który odbył się klika lat temu w naszej szkole. Dzięki temu uczniowie z Klimontowa mogli wyjechać na Ukrainę, a ukraińscy partnerzy przyjechać do naszego kraju.  Okazało się również, że ksiądz Krzysztof Sochacki służył jako duszpasterz misyjny w parafii na Ukrainie, z której pochodzi zaproszona rodzina.

            Uczestnicy spotkania relacjonują:

            „Następnie udaliśmy się do sali lekcyjnej w której mogliśmy obejrzeć film ze spotkania wszystkich partnerów w naszej szkole oraz materiały i pamiątki związane z realizacją projektu. Nasze zainteresowanie wzbudził chłopiec z Ukrainy, który zaczął opowiadać
            o trudnym życiu na Ukrainie oraz o przeżyciach i doświadczeniach z pobytu w Polsce. Wszyscy słuchali go z dużym zaciekawieniem i podziwem, że w tak krótkim czasie nauczył się pięknie posługiwać językiem polskim. Oczywiście jemu i Danielowi ( który często bywa w USA ) chcieliśmy zadać jak najwięcej pytań. Atmosfera spotkania była miła, można było się poczęstować smakołykami przygotowanym przez uczniów lub wybrać coś
            z cateringu. W trakcie spotkania wpisywaliśmy się do albumu „European Challenges”, oglądaliśmy pamiątki z Ukrainy oraz z projektu, a przede wszystkim dużo rozmawialiśmy na tematy, które nas najbardziej interesowały, czyli o życiu na Ukrainie oraz w Stanach Zjednoczonych. Nie zabrakło wspomnień z wymiany projektowej w Hiszpanii. Uczestnicy tego spotkania, które odbyło się w marcu bieżącego roku chętnie podzielili się swoimi wrażeniami i nowymi doświadczeniami”.

            Z rozmów oraz relacji uczestników wynika, że spotkanie było bardzo owocne dla uczniów, nauczycieli, rodziców, zagranicznych gości oraz absolwentów naszej szkoły reprezentujących obecnie licea w Krakowie. Wszyscy uczyliśmy się tolerancji, wzajemnego zrozumienia oraz otwartości na problemy innych.  Pamiętajmy, że żyjemy wśród ludzi, którym możemy pomóc, ale jednocześnie są sytuacje życiowe, w których sami oczekujemy pomocy od innych.  Hasło naszego projektu YOU ARE NOT ALONE!/NIE JESTEŚ SAM! jest cały czas aktualne i skłania nas do refleksji.

            Anna Głąbicka – pedagog szkolny

            Urszula Kowalska – koordynator projektu

             

        • Wycieczka do teatru
          • Wycieczka do teatru

          •  Czterdziestu sześciu uczniów Szkoły Podstawowej w Klimontowie długo będzie wspominać 27 października 2017r. dzięki atrakcyjnej wycieczce do Teatru Ludowego w Krakowie na spektakl pt. ,, Pyza na polskich dróżkach”. Była to forma realizacji zadania projektowego EXPLORE POLISH CULTURE/POZNAJ POLSKĄ KULTURĘ z projektu Erasmus+.

            Przedstawienie było bardzo dynamiczne z dużą ilością tańca i śpiewów. Wędrówki rezolutnej Pyzy bawiły  i uczyły wszystkich. Publiczność miała okazję podziwiać piękno ojczystego kraju, poznawać różne regiony Polski od Warszawy przez Mazury i Kujawy do Gdańska i Szczecina, a potem od Kruszwicy i Poznania.  Poprzez żywieckie pagórki do górali      ,, spod samiuśkich Tatr ” i wreszcie przez Wadowice do Krakowa, gdzie Pyza spotkała Lajkonika i postanowiła tam zamieszkać. Widzowie przypomnieli sobie polskie legendy, poznali zwyczaje, tradycje i  barwne stroje ludowe. W pamięci publiczności pozostanie dobra atmosfera podczas spektaklu i  wspaniała gra aktorów. Młodzi uczestnicy spektaklu wspominają również, że aktorzy często schodzili ze sceny i podchodzili do widzów, co wywoływało niemałe okrzyki.

            Widowisko oparte na poemacie Hanny Januszkiewicz i ludowych piosenkach, pochodzących z różnych regionów kraju jest barwną, roztańczoną i rozśpiewaną lekcją polskiej geografii, historii i przyrody.

            Po  takiej lekcji trzeba odpocząć, uczestnicy wycieczki uczynili to w największej w Krakowie sali zabaw w Centrum Rozrywki „Leopark”  w Bonarce. Uczniowie mogli  tam odpoczywać i bawić się do woli na ogromnych zjeżdżalniach, na profesjonalnych trampolinach i w labiryntach z przeszkodami. Mieli możliwość wypróbować armatki pneumatyczne, wziąć udział w wyścigu gokartowym oraz w wielu innych wspaniałych atrakcjach. Uczniowie wrócili do Klimontowa zmęczeni, ale bardzo zadowoleni i jak sami twierdzą: ,, chcieliby jeszcze kiedyś wziąć udział w takiej wycieczce”, w której nauka łączy się z dobrą zabawą i aktywnym spędzaniem czasu.

             

            Koordynator projektu – Urszula Kowalska

            Opiekunowie: Edyta Twardowska-Trętko, Agnieszka Paliga, Łukasz Dzioba

        • Wycieczka do Ogrodu Doświadczeń
          • Wycieczka do Ogrodu Doświadczeń

          • Uczniowie z klasy VII oraz II gimnazjum mieli możliwość uczestniczenia w  warsztatach chemicznych zorganizowanych na terenie Ogrodu Doświadczeń im. Stanisława Lema w Krakowie. Po zajęciach uczniowie z przewodnikiem zwiedzali ogród, poznając różne fizyczne zagadnienia w praktyce. Mimo jesiennego chłodu wycieczka okazała się bardzo udana.

        • Dzień Papieski
          • Dzień Papieski

          • Krótkim, ale wzruszającym programem artystycznym uczciliśmy w szkole pamięć Świętego Jana Pawła II z okazjji 39 rocznicy wyboru Karola Wojtyły na Papieża. Klasa V wraz z wychowawczynią Edytą Twardowską Trętko zaprezentowała pieśni i anegdoty związane z osobą naszego wybitnego rodaka. Na zakończenie uczniowie zaprosili wszystkich do wspólnego zaśpiewania "Barki", ulubionej pieśni Papieża. Akademia wzbogacona była o multimedialną prezentację poświęconą Karolowi Wojtyle- przyszłemu Świętemu.

          • Samorząd Szkolny

          • Na zakończenie akademii z okazji Święta Edukacji Narodowej ogłoszone zostały wyniki wyborów do Samorządu Szkolnego, przeprowadzonych 11 października. Nową przewodniczącą szkoły została Natali Maj z klasy III gimnazjum. Zastępcy to: Agnieszka Gradzi i Natalia Klimek. Funkcję sekretarza objęła Ewelina Bańbuła, natomiast skarbnikiem został Karol Bąkowski. Zarząd samorządu w szkole podstawowej: Oskar Kot, Julia Karbowniczek, Weronika Wiecha, Julia Wójcik, Wiktor Wołek, Oliwia Noga, Amelia Łojewska, Sara Kotyza, Anna Smach, Norbert Mzyk. Zarząd samorządu z gimnazjum: Oliwia Kaczor, Oliwia Musiał, Patrycjja Bobrowska, Weronika Molenda, Sebastian Sowa.

            Gratulujemy i życzymy wielu ciekawych inicjatyw!

        • Święto Edukacji Narodowej
          • Święto Edukacji Narodowej

          • 13 października 2017 odbyło się uroczyste ślubowanie klasy I Szkoły Podstawowej. Trzynaścioro dzieci  przyrzekało, że będą się pilnie uczyć, dbać o dobre imię klasy i szkoły, zachowywać się koleżeńsko i dokładać starań, aby ich pobyt w szkole był przyjemny i pożyteczny. Słów ślubowania wysłuchali z uwagą nauczyciele, rodzice i uczniowie, a Pani Dyrektor potwierdziła przyjęcie dzieci do grona uczniów poprzez akt pasowania. Rodzice wręczyli dzieciom upominki, a one odwdzięczyły się wierszami i piosenkami.

            Po poważnej uroczystości ślubowania przyszedł czas na chwilę relaksu. Akademia z okazji Święta Edukacji Narodowej utrzymana była w swobodnej, luźnej atmosferze. Uczniowie z gimnazjum i klasy VII zaprezentowali pastisz programów telewizyjnych, między innymi Familiady, w której należało się wykazać wiedzą na temat szkoły w Klimontowie, oraz Galileo, w którym nauczyciel został przedstawiony jako jeden z najbardziej ekstremalnych zawodów świata. Po wręczeniu nauczycielom kwiatów i zadedykowaniu im piosenki "Wszystkiego najlepszego" uroczystość zakończono.

            Całość poprowadziła nowa przewodnicząca szkoły Natalia Maj z klasy III gimnazjum.

        • Sprzątamy świat
          • Sprzątamy świat

          • Uczniowie z naszej szkoły każdego roku chętnie włączają się w ekologiczną akcję "Sprzątanie świata". W tym roku poszczególne klasy z wychowawcami po lekcjach porządkowały wyznaczone miejsca w Klimontowie. Posprzątane zostały boisko, podwórze szkolne, rowy i pobocza przy drogach prowadzących do szkoły, a także przystanki. Za swoją pracę uczniowie zostali nagrodzeni  słodkim poczęstunkiem.

        • Apel- rocznica wybuchu wojny
          • Apel- rocznica wybuchu wojny

          • Wrzesień to miesiąc, w którym przypada rocznica wybuchu II wojny światowej. Jak co roku uczciliśmy to święto uroczystym apelem o charakterze patriotycznym. Wysłuchaliśmy wierszy o tematyce wojennej- "Pieśń o żołnierzach z Westerplatte", "Alarm" i innych. Chór zaśpiewał piękne pieśni, które wprowadziły nastrój refleksji i zadumy. Na zakończenie akademii uczniowie zapalili znicze na symbolicznych grobach żołnierskich, a pamięć o ofiarach wojny uczciliśmy minutą ciszy.

        • Dożynki w Klimontowie
          • Dożynki w Klimontowie

          • Dożynkowe obchody w Klimontowie, które miały miejsce 15 sierpnia, rozpoczęły się uroczystą Mszą Świętą na boisku szkolnym. Po nabożeństwie rozpoczęły się tradycyjne obrzędy dożynkowe. Starostami dożynek byli Ewa Stanek, mieszkanka Klimontowa i Andrzej Janczyk z Teresina. Dożynki były niezwykle barwne i uroczyste, między innymi zaprezentowano aż 22 przepiękne wieńce. Szczególnym powodem do radości i dumy był występ uczniów z Klimontowa. Dzieci zatańczyły dwa tańce (poloneza i trojaka) oraz zaśpiewały trzy ludowe piosenki. Mimo wakacji na prośbę Burmistrza Grzegorza Cichego oraz nauczycieli przychodziły przez kilka dni z rzędu na próby do szkoły, dzięki czemu ich występ był dopracowany i widowiskowy. Ich odpowiedzialna postawa zasługuje na uznanie- gratulacje!

        • Rocznica bitwy pod Proszowicami
          • Rocznica bitwy pod Proszowicami

          • 8 września 2017 roku po raz kolejny świętowano 78. rocznicę bitwy pod Proszowicami.
            W obchodach wzięło udział kilkuset uczestników, którzy najpierw uczestniczyli w Mszy świętej w proszowickim kościele parafialnym, a następnie przemaszerowali na cmentarz. Historyczne fakty związane z przebiegiem bitwy pod Proszowicami przypomnieli Burmistrz Grzegorz Cichy i poseł Włodzimierz Bernacki. Uroczystości zakończyły salwy honorowe i Apel Pamięci.

            Wśród przedstawicieli szkół obecna była również delegacja Zespołu Szkół w Klimontowie.
             

        • Kryteria rekrutacji do projektu: Autostrada kluczowych kompetencji
          • Kryteria rekrutacji do projektu: Autostrada kluczowych kompetencji

          •  

            Kryteria rekrutacji do projektu: Autostrada kluczowych kompetencji - Obrazek 1
            Regionalny Program Operacyjny Województwa Małopolskiego 2014-2020

             

             

            Kryteria rekrutacji do projektu: Autostrada kluczowych kompetencji

            Skróty zastosowane we wniosku: SP-szkoła podstawowa, gim-gimnazjum, SPP-Szkoła Podstawowa w Proszowicach, SPO-Szkoła Podstawowa w

            Ostrowie, SPZ- Szkoła Podstawowa w Żębocinie, SPK-Szkoła Podstawowa w Klimontowie, GimK-Gimnazjum w Klimontowie, GiMP-Gmina i miasto

            Proszowice, dziewczynki/kobiety-K, chłopcy/mężczyźni-M

            KRYTERIA DOSTEPU

             

            a)uczeń/uczennica jednej ze szkół: SPP, SPO, SPZ, SPK, GimK

            b) nauczyciel/nauczycielka jednej ze szkół: SPP, SPO, SPZ, SPK, GimK

             

            KRYTERIA SELEKCJI:

            a) Mali naukowcy: uczeń klas I-III SP-kryterium dostępu, niepełnosprawność (orzeczenie)-4 pkt, opis uzdolnień z edukacją mat-przyr. na świadectwie -1pkt, opinia wychowawcy oddziału przedszkolnego w przypadku dziecka rozpoczynającego naukę w klasie I SP-1 pkt, oświadczenie rodzica o trudnej sytuacji bytowej rodziny-1 pkt, opinia ppp potwierdzająca szczególne uzdolnienia-1 pkt. liczba osób/miejsc 136 K i M w tym SPP-92, SPO-16 SPZ-14,SPK-14

             

            b) Zajęcia wyrównawcze dla najmłodszych: uczeń klas I-III SP-kryterium dostępu, niepełnosprawność (orzeczenie)-4 pkt, opis problemu z edukacją matprzyr. na świadectwie lub opinia wychowawcy oddziału przedszkolnego dziecka rozpoczynającego naukę w klasie I SP -1 pkt, opinia zespołu ds.pomocy psychologiczno-pedagogicznej 1 pkt, oświadczenie rodzica o trudnej sytuacji bytowej rodziny-1 pkt, opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej potwierdzająca trudności w nauce-1 pkt. liczba osób/miejsc 136 K i M w tym SPP-92, SPO-16 SPZ-14 SPK-14

             

            c) Mały programista: uczeń klas I-III SP-kryterium dostępu, niepełnosprawność (orzeczenie)-4pkt, opis uzdolnień komputerowych na świadectwie lub diagnozie 6-latka -1 pkt, opinia zppp-1 pkt, oświadczenie rodzica o trudnej sytuacji bytowej rodziny-1 pkt, opinia nauczyciela zajęć komputerowych (wychowawcy przedszkola) potwierdzająca predyspozycje do programowania -1 pkt.liczba osób/miejsc 131 K i M w tym SPP-92, SPO-16 SPZ-14 SPK-9

             

            d) Zajęcia wyrównawcze dla starszych: uczeń klas IV-VI SP lub gimnazjum-kryterium dostępu, niepełnosprawność (orzeczenie)-4pkt, opis problemu z edukacją mat-przyr. na świadectwie klasy 3SP -1 pkt, średnia oceń z matematyki i przyrody od 1 do 1,99 - 3pkt, od 2 do 2,99 -2pkt, od 3 do 4-1pkt, opinia zppp-1pkt, oświadczenie rodzica o trudnej sytuacji bytowej rodziny-1pkt, płeć M- 1 pkt. liczba osób/miejsc 169 K i M w tym SPP-84, SPO-24 SPZ-14 SPK-23 GimK-24

             

            e) Koło matematyczno-przyrodnicze: uczeń klas IV-VI SP lub gimnazjum-kryterium dostępu, niepełnosprawność (orzeczenie)-4pkt, opis uzdolnień z edukacji mat-przyr. na świadectwie klasy 3SP -1pkt, średnia oceń z matematyki i przyrody od 3 do 3,99-1pkt, od 4 do 4,99-2pkt, od 5 do 6-3pkt, opinia zppp-1pkt, oświadczenie rodzica o trudnej sytuacji bytowej rodziny-1pkt, płeć K- 1pkt. liczba osób/miejsc 142 K i M w tym SPP-84, SPO-16 SPZ-14 SPK-16 GimK-12

             

            f) Starszy programista: uczeń klas IV-VI SP lub gimnazjum-kryterium dostępu, niepełnosprawność (orzeczenie)-4pkt, opis uzdolnień z edukacji matematycznej i komputerowej na świadectwie klasy 3 -1pkt, średnia oceń z matematyki i informatyki od 3 do 3,99-1pkt, od 4 do 4,99-2pkt, od 5 do 6 - 3pkt, opinia zppp-1pkt, oświadczenie rodzica o trudnej sytuacji bytowej rodziny-1pkt, płeć K- 1pkt. liczba osób/miejsc 70 K i M w tym SPP-30, SPO-16, SPZ-9 SPK-9 GimK-6

             

            g) Mój komputer: uczeń klas I-III SP-kryterium dostępu, niepełnosprawność (orzeczenie)-4pkt, oświadczenie rodzica o trudnej sytuacji bytowej rodziny-1pkt, opinia nauczyciela zajęć komputerowych (wychowawcy przedszkola) kierująca na zajęcia -1pkt. liczba osób/miejsc 138 K i M w tym SPP-92, SPO-16 SPZ-14 SPK-16

             

            h) Nauka z komputerem: uczeń klas IV-VI SP lub gimnazjum-kryterium dostępu, niepełnosprawność (orzeczenie)-4pkt, opinia wychowawcy lub pedagoga zalecająca udział w zajęciach-1pkt, skierowanie od nauczyciela informatyki (zajęć komputerowych)- 1pkt, oświadczenie rodzica o trudnej sytuacji bytowej rodziny-1pkt. liczba osób/miejsc 195 K i M w tym SPP-100, SPO-25 SPZ-25 SPK-25 GimK-20

             

            i) Zielona szkoła: w zajęciach wezmą udział: w pierwszej kolejności uczniowie z zadań b i f potem a i e i pozostali o co najmniej 60% obecności na zajęciach. liczba osób/miejsc 475 K i M w tym SPP-284, SPO-45 SPZ-45 SPK-65 GimK-36

             

            k) doskonalenie nauczycieli: warsztaty z programowania –nauczyciel (ka) informatyki i klas I-III. 20 nauczycieli w tym SPP-10 SPO-3 SPZ-3 SPK-3, GimK-1, warsztaty TiK- 40 nauczycieli w tym SPP-20 SPO-5 SPZ-5 SPK-5 GimK-5 , metoda eksperymentu- nauczyciel (ka) przedmiotów przyrodniczych lub matematyki. 20 nauczycieli w tym SPP-11 SPO-3 SPZ-2 SPK-2 GimK-2. niepełnosprawność-5pkt, nauczyciel stażysta-4, kontraktowy-3, mianowany-2, dyplomowany-1pkt

             

            W przypadku uzyskania jednakowej liczby punktów o kolejności na liście decyduje kolejność zgłoszeń.

             

            W przypadku większej liczby zgłoszeń niż liczba miejsc utworzona będzie lista rezerwowa. W przypadku rezygnacji z udziału w projekcie dorekrutowywani będą chętni według kolejności na liście rezerwowej.

            Uczestnik może wziąć udział w więcej niż jednej formie wsparcia o ile spełnia kryteria rekrutacji . Okres udziału w projekcie może zawierać się w okresie od 01.09.2017r do 30.06.2019 r. z tym że uczeń klasy 3 SP oraz klasy 6 SP na koniec roku szk. 2017/18 pozostaje beneficjentem projektu i może aplikować do udziału w kolejnych zajęciach w klasach starszych lub gimnazjum w roku szkolnym 2018/19 o ile spełni kryteria do udziału w danym zadaniu, w przeciwnym wypadku kończy udział w projekcie.

             

             

        • Nauka i zabawa w Kazimierzy Wielkiej
          • Nauka i zabawa w Kazimierzy Wielkiej

          •  

            Grupa 20 uczniów z klas III, IV i V szkoły podstawowej w dniu 20 czerwca 2017 r. uczestniczyła w zajęciach językowo – kulturowych w świetlicy dwujęzycznej w Kazimierzy Wielkiej. Był to wyjazd zorganizowany w ramach realizacji projektu ERASMUS+ You are not alone! Właściciele świetlicy, małżeństwo polsko – brytyjskie, gdyż pani jest Polką, a jej mąż rodowitym Anglikiem, przygotowali dla dzieci ciekawe zajęcia językowe z wykorzystaniem elementów kultury brytyjskiej. Nie zabrakło wspólnych śpiewów, tańców, zgadywanek oraz typowych, brytyjskich zabaw, tj. bieg na trzech nogach, wyścigi w worku.

            Uczniowie mieli też okazję pytać o ciekawostki dotyczące użycia języka angielskiego w typowych sytuacjach dnia codziennego, a także o fakty z życia rodziny królewskiej i inne związane z kulturą mieszkańców Wielkiej Brytanii.

            W przerwie pomiędzy zajęciami był czas na poczęstowanie się smakołykami (tj. ciasteczka, cukierki, owoce, dżemy, typowy angielski ser), które specjalnie na tę okazję zostały przywiezione z Anglii. Był to czas nauki komunikacji w języku angielskim, poznawania nowego słownictwa, ale równocześnie czas zabawy, która przyczyniła się do zdobycia kompetencji społecznych i międzykulturowych. Na zakończenie wycieczki projektowej dzieci skorzystały z sali zabaw, która znajduje się  w świetlicy oraz spędziły aktywnie czas nad zalewem w Kazimierzy Wielkiej.

            Koordynator projektu – Urszula Kowalska   

        • Autostrada kluczowych kompetencji
          • Autostrada kluczowych kompetencji

          • Autostrada kluczowych kompetencji - Obrazek 1

             

             

            Regionalny Program Operacyjny Województwa Małopolskiego 2014-2020

             

            Miasto i Gmina Proszowice rozpoczyna realizację projektu

            Autostrada kluczowych kompetencji

            Celem projektu jest wzrost kompetencji matematyczno-przyrodniczych i informatycznych uczniów oraz zwiększenie kompetencji zawodowych nauczycieli w zakresie wykorzystania narzędzi informatycznych i metody eksperymentu, w szkołach podstawowych i gimnazjum prowadzonych przez Gminę i Miasto Proszowice okresie od 01.07.2017r do 30.06.2019 r.

            Grupę docelową stanowią uczniowie i nauczyciele szkół: Szkoła Podstawowa nr 1 w Proszowicach, Szkoła Podstawowa w Ostrowie, Szkoła Podstawowa w Żębocinie, Szkoła Podstawowa z klasami gimnazjalnymi w Klimontowie

            Główne zadania:

            - Zajęcia wyrównawcze z edukacji matematyczno-przyrodniczej w klasach I-III SP oraz w klasach IV-VI SP i gimnazjum

            - zajęcia rozwijające uzdolnienia matematyczno-przyrodnicze w klasach I-III SP oraz w klasach IV-VI SP i gimnazjum

            - Warsztaty programowanie i robotyka w klasach I-III SP oraz w klasach IV-VI SP i gimnazjum

            - Warsztaty komputerowe w klasach I-III SP oraz w klasach IV-VI SP i gimnazjum - Międzyszkolna pracownia przyrodnicza

            - zajęcia w terenie

            - Doskonalenie nauczycieli w zakresie informatycznym oraz metody eksperymentu w dydaktyce

            Rekrutacja do projektu: wrzesień 2017 r. oraz wrzesień 2018 r.w szkołach objętych wsparciem w ramach projektu.

            Szkoły biorące udział w projekcie zostaną doposażone w nowoczesny sprzęt komputerowy, multimedialny oraz pomoce dydaktyczne.

            Całkowita wartość projektu wynosi 2 182 477 zł.

            W tym dofinansowanie projektu z UE: 1 855 105,75 zł

             

            Projekt jest współfinasnsowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego

        • Próba do dożynek
          • Próba do dożynek

          • Zwracamy się z prośbą do uczniów, którzy występowali w czerwcu na Dniach Proszowic, aby w miarę możliwości przyszli 10 sierpnia o godzinie 10.00 na próbę do szkoły. Występ prezentowany na Dniach Proszowic będzie powtórzony podczas Dożynek Gminnych w Klimontowie dnia 15 sierpnia. Z góry dziękujemy.

        • W poszukiwaniu upragniuonej Arkadii
          • W poszukiwaniu upragniuonej Arkadii

          • Warsztaty projektowe dla uczniów Zespołu Szkół w Klimontowie w Centrum Dialogu Międzykulturowego w Krakowie

            Głównym celem warsztatów było zwrócenie uwagi młodego odbiorcy na wspólne potrzeby kulturowe i religijne ludzkości pod różnymi szerokościami geograficznymi,  na przykładzie  obrazu arkadyjskiego (motywu szeroko występującego kulturze i religiach, w tym religiach monoteistycznych).  Ponadto, przybliżenie uczniom nauczania Jana Pawła II ze szczególnym podkreśleniem jego działań na rzecz dialogu międzyreligijnego i międzykulturowego oraz uczenie się tolerancji wobec innych religii, światopoglądów, tradycji i sztuki.

            Podczas warsztatów uczestnicy brali udział w  dyskusji na temat różnych religii na świecie i określeniu jaki jest ich ostateczny cel. Poszukiwali synonimu słowa – Eden. Zapoznali się z najbardziej znanymi obrazami raju w różnych religiach. Ponadto, uczniowie zobaczyli prezentację multimedialną na temat różnych religii na świecie.

            W następnej części zajęć odbyła się praca w grupach z wykorzystaniem  ilustracji i gier oraz wykład z prezentacją multimedialną  na temat  dzieciństwa i  młodości Karola Wojtyły. Uczniowie obejrzeli także film o pontyfikacie św. Jana Pawła II i jego działalności na rzecz dialogu międzyreligijnego i międzykulturowego oraz  starań papieża w celu utrzymania pokoju na świecie.

            Dzięki warsztatom uczniowie  odczuwają  szacunek nie tylko wobec własnej religii, ale także wobec innych religii rozpowszechnionych w innych krajach. Wzajemnie  uczą się tolerancji wobec innych przekonań i światopoglądów. Potrafią scharakteryzować główne założenia innych  religii oraz nazwać obszary ich występowania. Poszerzają horyzonty swego myślenia oraz uczą się krytycyzmu względem siebie i innych. Potrafią postrzegać świat i jego problemy z punktu widzenia wiernego i obserwatora, co pozwala na większy obiektywizm.

            Po zajęciach warsztatowych uczestnicy mieli możliwość zobaczyć wystawę związaną ze świętym papieżem, Sanktuarium Jana Pawła II (wybudowane w miejscu gdzie pracował i nazwane Jego domem, którego nie miał za życia), kopię Całunu Turyńskiego, sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach. W czasie przejazdu panoramicznego młodzież podziwiała Kraków (m. in. Kazimierz, Fabrykę Schindlera, Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha).

            Kierownik wycieczki - Edyta Twardowska-Trętko

            Koordynator projektu – Urszula Kowalska

             

            ERASMUS+

            You are not alone!

             

        • Absolwent Roku
          • Absolwent Roku

          • W roku szkolnym 2016/2017 tytuł Absolwenta Roku zdobyła uczennica klasy III Gimnazjum Karolina Zwolińska. Karolina zapracowała na ten zaszczyt wieloletnią pracą: zawsze miała  bardzo dobre wyniki w nauce i wzorowe zachowanie, brała udział w konkursach językowych (języka polskiego, języka angielskiego i języka niemieckiego), aktywnie uczestniczyła w realizacji międzynarodowego projektu Erasmus plus, ponadto była wolontariuszką podczas Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy oraz Światowych Dni Młodzieży. Serdecznie gratulujemy!

        • Sportowe sukcesy
          • Sportowe sukcesy

          • 14.06.2017 r. zorganizowano w Proszowicach Powiatowy Dzień Sportu, w którym uczestniczyli uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Klimontowie. I miejsce w piłce ręcznej  zdobyły dziewczęta z klasy VI , II miejsce w piłce ręcznej wywalczyli chłopcy z klasy VI, natomiast indywidualnie II miejsce w biegu na 400 metrów zdobył Oskar Kot.

             Zwycięskie drużyny nagrodzono pucharami i dyplomami. Oskar Kot został uhonorowany pamiątkowym medalem, który wręczał mu  osobiście Kamil Stoch.

        • Dni Proszowic
          • Dni Proszowic

          • Dni Proszowic, które odbyły się w dniach 17-18 czerwca, jak każdego roku zostały uświetnione występami szkół. Nasi uczniowie zaprezentowali dwa tańce: poloneza i trojaka oraz ludowe piosenki. Ich występ zaliczamy do wyjątkowo udanych!

        • Finansoaktywni
          • Finansoaktywni

          • Klasa I gimnazjum w roku szkolnym 2016/2017 realizowała filmowy projekt edukacyjny. W ramach tego projektu uczniowie wzięli udział w kilku konkursach filmowych. Dwaj chłopcy- Adrian Sołek i Dominik Skoczyński- zostali nagrodzeni w Pwiatowym Konkursie Filmowym za filmik pt. "Najcenniejszy łup". Cała klasa I doczekała się uznania w samej Warszawie, w Ministerstwie Finansów, gdzie wysłane zostały dwa filmy: "Paweł i Gaweł w świecie podatków" oraz ""Świat bez podatków". Obydwa filmy propagujące uczciwe płacenie podatków można zobaczyć na kanale Youtube. Nagrodą w konkursie była wycieczka do Warszawy oraz wartościowe upominki. Fotorelacja z wycieczki do Warszawy w Albumie Fotograficznym.