• Bezpieczna woda
          • Bezpieczna woda

          • W dniu 7 czerwca 2017 roku odbyła się akcja informacyjno-edukacyjna dla dzieci z oddziału przedszkolnego oraz klas I – IV szkoły podstawowej z Zespołu Szkół w Klimontowie. Spotkanie przeprowadzili funkcjonariusze z Komisariatu Wodnego Policji w Krakowie. Podczas pogadanki dzieci poznały zasady bezpiecznego zachowania  nad wodą, w wodzie i na wodzie, uczestniczyły w pokazie zakładania kamizelek ratunkowych wymaganych podczas korzystania ze sprzętu wodnego. Uczestnicy spotkania chętnie odpowiadali na pytania dotyczące zasad bezpiecznego zachowania się na kąpieliskach.

            Został omówiony z dziećmi  regulamin korzystania z urządzeń i sprzętu pływającego oraz praktyczne zasady: gdzie wolno się kąpać, gdzie nie należy się kapać, kiedy korzystać z kąpieli wodnych i słonecznych, jakie stosować zabezpieczenia, co robić przed rozpoczęciem kąpieli, kiedy nie należy wchodzić do wody, kiedy należy szybko wyjść z wody, jak bezpiecznie się opalać, jak udzielać pierwszej pomocy. Funkcjonariusze policji wodnej przypomnieli dzieciom o numerach alarmowych oraz zasadach wzywania pomocy do poszkodowanego. Uczniowie zapoznali się także z wyposażeniem łodzi policyjnej używanej do akcji na rzekach, jeziorach i innych zbiornikach wodnych. Dla utrwalenia zdobytej wiedzy i umiejętności wszystkie dzieci otrzymały broszury pt. Bezpieczna woda”, które z pewnością przydadzą się podczas zbliżających się wakacji, aby ich wypoczynek był przede wszystkim bezpieczny.

            Przeprowadzona akcja jest zalecana przez Ministerstwo Edukacji Narodowej Ministerstwo Zdrowia oraz Ministerstwo Spraw Wewnętrznych. Dziękujemy funkcjonariuszom z Komisariatu Wodnego Policji w Krakowie za ciekawą formę przeprowadzenia zajęć dla przedszkolaków oraz uczniów szkoły podstawowej.

             

        • Piknik charytatywny
          • Piknik charytatywny

          • "Oddaj z kości DAR MIŁOŚCI"- to wiodące hasło charytatywnego pikniku rodzinnego, który odbył się na boisku szkolnym w Klimontowie w niedzielę 4 czerwca 2017 roku. W organizację pikniku aktywnie właczyły się lokalne organizacje i instytucje: Ochotnicza Straż Pożarna, Koło Gospodyń Wiejskich oraz Zespół Szkół im. św. Jadwigi Królowej. Głównym celem imprezy była rejestracja potencjalnych dawców szpiku. Dla przybyłych przygotowano takie atrakcje jak pokazy strażackie, pokazy ratownictwa pierwszej pomocy, przegląd zespołów disco polo, zawody sportowe dla dzieci i inne.

        • Spotkanie projektowe w Portugalii
          • Spotkanie projektowe w Portugalii

          • W ostatnich dniach maja 2017 roku odbyło się trzecie z kolei międzynarodowe spotkanie przedstawicieli szkół partnerskich projektu Erasmus+ „You are not alone!”. Uczestniczyli w nim koordynatorzy i dyrektorzy wszystkich szkół partnerskich z pięciu krajów europejskich (Portugalia, Hiszpania, Włochy, Holandia i Polska). Gospodarzami spotkania była szkoła VIRGINIA MOURA, która znajduje się w miejscowości Moreira de Conegos w północnej części Portugalii. Uczęszcza do niej ponad 400 uczniów w wieku od 10 do 15 lat. Zaproszona grupa nauczycieli zapoznała się z portugalskim systemem edukacji, poznała organizację pracy szkoły, obserwowała zajęcia z matematyki oraz przedmiotów przyrodniczych, poznała specyfikę edukacji włączającej, szczególnie pracy z uczniami z dysfunkcjami, realizującymi nauczanie indywidualne.

            Spotkanie przedstawicieli szkół partnerskich miało na celu podsumowanie pierwszego roku realizacji międzynarodowego projektu „You are not alone!”. Koordynatorzy zaprezentowali wyniki realizacji zadań projektowych, przeprowadzonych ankiet oraz wymielili się doświadczeniem zdobytym podczas kilkumiesięcznej pracy nad projektem. Był to czas owocnej pracy oraz dzielenia się przykładami dobrych praktyk. Zostały zaprezentowane przeprowadzone działania projektowe, które miały na celu zdobywanie przez uczniów kompetencji społecznych oraz międzykulturowych. Zaciekawiła nas pomysłowość i kreatywność wszystkich partnerów projektu. Zgromadzone materiały edukacyjne posłużą do napisania przewodnika dla nauczycieli zawierającego wskazówki jak uczyć tolerancji w stosunku do innych kultur, religii i zwyczajów oraz kompetencji międzykulturowych.  

            Ponadto, dużo uwagi poświecono doskonaleniu u uczniów umiejętności posługiwania się językiem angielskim oraz technikami informacyjno-komunikacyjnymi (TIK). Jest to niezmiernie ważne we współczesnym świecie, który zmienia się na naszych oczach. Materiały, które powstały podczas pracy projektowej posłużą do powstania zeszytu ćwiczeń do nauki słownictwa i komunikacji w języku angielskim „English in Action”. Równorzędnie z realizacją projektu Erasmus+ wszystkie szkoły partnerskie pracują w projekcie eTwinning, zamieszczając na tej platformie wszystkie materiały projektowe w formie cyfrowej. Dzięki temu są one dostępne dla szerszej społeczności uczniów, nauczycieli oraz innych osób zainteresowanych tematyką projektu.

            Udział w międzynarodowym spotkaniu był doskonalą okazją poznania portugalskiej kultury i tradycji, która została zaprezentowania przez uczniów w barwnym przedstawieniu artystycznym. Poznaliśmy także zabytki miasta Braga i Porto, które znajdują się północnej części Portugalii.

            Realizowany projekt przyczynia się do zdobywania przez uczniów wiedzy oraz nowych umiejętności. Kształtuje postawę otwartości na świat oraz przyczynia się znacznie do poszerzenia horyzontów myślenia młodych ludzi, stojących przed faktem dokonywania wyborów dotyczących ich przyszłej edukacji i życia.      

            Uczestnicy spotkania z Z.S. w Klimontowie:

            Elżbieta Kocierz – dyrektor Zespołu Szkól

            Urszula Kowalska – koordynator projektu

        • Warsztaty projektowe Erasmus + na Kazimierzu w Krakowie
          • Warsztaty projektowe Erasmus + na Kazimierzu w Krakowie

          •  

            W ostatnim tygodniu kwietnia 2017r.  grupa 32 gimnazjalistów pod opieką nauczycieli pojechała na wycieczkę szkolną, która miała na celu realizację zadań zgodnie z założeniami projektu ERASMUS+. Program wyjazdu obejmował:

             

            Warsztaty w Synagodze Starej,

            Poznawanie dzielnicy Kazimierz i porównanie zabytków kultury judaistycznej i polskiej,

            Zapoznanie się z historią dzielnicy Kazimierz i losem Żydów na przestrzeni wieków.

             

            Głównym celem warsztatów było zapoznanie się uczniów z kulturą judaistyczną, porównanie jej z kulturą polską na przestrzeni dziejów oraz uczenie się tolerancji w stosunku do innych kultur, religii, tradycji i sposobów zachowania.  Warsztaty w Synagodze Starej miały charakter zajęć z wykorzystaniem zgromadzonych tam autentycznych eksponatów. W czasie zajęć objaśniane były zasady judaizmu, pojęcie synagoga, a także omawiane były elementy jej wyposażenia, przedmioty związane z kultem religijnym – zwój Tory. Chłopcy mieli  okazję nałożyć na siebie męski strój modlitewny – tałes, oraz tradycyjny strój żydowski z interpretacją ich symbolicznego  znaczenia, a dziewczynki założyły niektóre elementy stroju kobiecego. W sali głównej, modlitewnej omawiane były zwyczaje świąteczne np. Szabat– niedziela, błogosławieństwo nad winem i chlebem), Pesach -  jedno z najradośniejszych świąt, wielkie święto wolności. W czasie zajęć wskazywane były podobieństwa i różnice dotyczące pojęcia Pisma Świętego (Biblia hebrajska, Biblia chrześcijańska, Tora), charakteru budynków sakralnych (synagoga – kościół), wystroju wnętrza obu budynków (arka – ołtarz, tabernakulum, bima – ambona).

            Następnie cała grupa wraz przewodnikiem udała się na spacer po Kazimierzu. To rozległa, zabytkowa dzielnica Krakowa, powstała jako samodzielna osada miejska założona przez Kazimierza Wielkiego. Jest to miejsce urokliwe i niezwykłe, tętniące ruchem turystycznym. W powietrzu można poczuć zapach historii, która sprawiła, że dzielnicę tę uważa się za miejsce kultowe i chętnie odwiedzane przez turystów z Polski i z zagranicy. Spacerując przez dłuższą chwilę po pełnych uroku uliczkach, mogliśmy poczuć atmosferę przedwojennej dzielnicy żydowskiej. Zwróciliśmy szczególną uwagę na kościół parafialny Kazimierza,  bazylikę Bożego  Ciała, ufundowaną przez króla Kazimierza Wielkiego, która jest jednym z najwybitniejszych przykładów krakowskiego gotyku. Urokliwą ulicą Skaleczoną udaliśmy się w kierunku barokowej świątyni p.w. ŚŚ. Michała i Stanisława. Pod koniec XIX stulecia w podziemiach kościoła urządzono  słynną kryptę zasłużonych Polaków. To właśnie na Skałce znaleźli miejsce wiecznego spoczynku między innymi Jan Długosz, Stanisław Wyspiański, Czesław Miłosz. Na dziedzińcu przykościelnym dostrzegliśmy sadzawkę z figurą św. Stanisława. Według tradycji woda z tej sadzawki ma mieć właściwości lecznicze.

            Tutaj na nas czekały meleksy, którymi chcieliśmy dotrzeć do miejsc Kazimierza, w których jeszcze nie byliśmy m.in. synagoga Remuh, Poppera, Plac Wolnica, ulica Szeroka gdzie kręcono sceny do filmu Lista Schindlera. Jeżdżąc wąskimi uliczkami, mijaliśmy wiele urokliwych restauracji,  kawiarenek i kamienic z osobliwymi nazwami. Przez wiele lat ludność żydowska traktowała Polskę  jako swoiste schronienie. Za sprawą polskich Żydów rozwijała się kultura, sztuka, literatura, a także kultura symboliczna i religia.  II wojna światowa przyniosła ogromny pogrom ludności pochodzenia żydowskiego. Dojście do władzy Hitlera i wprowadzenie przez niego planu eksterminacji Żydów, czy tzw. Ostateczne rozwiązanie kwestii żydowskiej, przyniosły obozy koncentracyjne, w których zginęła większość populacji żydowskiej.

            Bardzo ważnym elementem w stosunkach chrześcijańsko-żydowskich był Sobór Watykański II, który wprowadził deklarację Nostra aetate. Deklaracja ta traktuje o nowym spojrzeniu i o nowym stosunku Kościoła do religii niechrześcijańskich. Dokument namawia do pozytywnego stosunku Chrześcijan do wyznawców judaizmu.

            Chcąc zrozumieć relacje Chrześcijan z Żydami należy przeanalizować dzieje wzajemnych stosunków między tymi społecznościami, ich spory i współpracę. Dlatego chcemy wzbogacić swoją wiedzę i rozwijać kompetencje międzykulturowe, które przyczynią się do budowania postawy wzajemnego zrozumienia i tolerancji do innej kultury, religii i zwyczajów z tym związanych. W kwietniu również uczniowie klasy II i III Gimnazjum odwiedzili Muzeum Auschwitz Birkenau. 

            Opiekunowie grupy:

            Anna Głąbicka, Joanna Lipowiecka-Gorzkowska, Urszula Kowalska

             

            WARSZTATY PROJEKTOWE ERASMUS+

             

            YOU ARE NOT ALONE!/ NIE JESTEŚ SAM! 

        • Koncert muzyczny
          • Koncert muzyczny

          • Uczniowie i nauczyciele ze Szkoły Muzycznej w Żębocinie dali  w Klimontowie krótki koncert połączony z prezentacją różnych instrumentów muzycznych, m.in. gitary, saksofonu, pianina, fletu. Wizyta przedstawicieli szkoły muzycznej miała na celu zachęcenie dzieci i młodzieży do podjęcia nauki gry na instrumentach.

        • Sprzatanie świata
          • Sprzatanie świata

          • Dzięki wytężonej pracy uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum teren wokół szkoły w Klimontowie został uporządkowany. Zdjecia w Albumie fotograficznym.

        • Sadzenie drzewek
          • Sadzenie drzewek

          • Do Albumu fotograficznego dodano nowy album: Sadzenie drzewek. Drzewka zostały zasadzone przez uczniów klasy V pod opieką Pani Zofii Pomykalskiej.

        • Rocznica uchwalenia Konstytucji 3 maja
          • Rocznica uchwalenia Konstytucji 3 maja

          • Rocznica uchwalenia Konstytucji 3 maja to jedno z najważniejszych polskich świąt państwowych. Uczciliśmy je uroczystą akademią o charakterze patriotycznym. Ponadto przedstawiciele Zespołu Szkół w Klimontowie brali udział w obchodach święta w Proszowicach.

        • MIĘDZYNARODOWE SPOTKANIE  W HISZPANII
          • MIĘDZYNARODOWE SPOTKANIE W HISZPANII

          •  

            MIĘDZYNARODOWE SPOTKANIE  W HISZPANII

            ERASMUS +

            You are not alone!”   2016-2018

             

                        Nauczyciele i uczniowie z różnych stron Europy:  Portugalii, Hiszpanii, Holandii, Włoch i Polski  spotkali się w dniach od 26 marca 2017r. do 1 kwietnia 2017r. w Hiszpanii. Było to już drugie spotkanie partnerskie w ramach projektu Erasmus+ ,,You are not alone!”/,,Nie jesteś sam!”, które dało możliwość przedstawicielom  pięciu krajów do wymiany doświadczeń i zaprezentowania własnych pomysłów na realizację projektu. Przedstawiciele tych szkół po raz  pierwszy spotkali się w naszej szkole w Klimontowie  w  listopadzie 2016 r. Mieli wtedy okazję omówić główne założenia projektu i metody pracy, a także poznać naszą kulturę, historię i tradycję.  

            W czasie pobytu w Hiszpanii międzynarodowe delegacje gościły w  szkole w Ocaña, w której jest ponad 1000 uczniów. Nauczyciele i uczniowie biorący udział w projekcie zapoznali się z hiszpańskim systemem edukacji. Wszyscy obecni  obejrzeli z zainteresowaniem  występy taneczno-wokalne młodzieży, która była ubrana w tradycyjne stroje, co przybliżyło uczestnikom kulturę Hiszpanii.

            Gospodarze przygotowali wiele ciekawych zajęć projektowych dla uczniów i nauczycieli. Uczestnicy projektu z wszystkich krajów partnerskich stworzyli swoją interpretację dzieła „Guernica” Paublo Picasso. W czasie jednego ze wspólnych spotkań odbył się konkurs na logo projektu  ,,You are not alone!”. Chociaż logo z Polski zdobyło wiele punktów, wygrał projekt szkoły hiszpańskiej. Uczniowie pracowali w salach komputerowych nad zadaniami projektowymi w nowych, mało znanych technologiach komputerowych. Nauczyciele w tym czasie spotykali się na konferencjach, na których zaprezentowali wyniki ankiet przeprowadzonych w poszczególnych krajach wśród uczniów oraz wymienili się przykładami dobrych praktyk, przedstawiając dotychczas wykonane zadania projektowe w swoich szkołach. Mogli również udzielić wywiadu do szkolnego radia. W szkole w Ocaña uczą się również cudzoziemcy z różnych krajów Europy i Afryki. Zaprezentowali oni swoją rodzimą kulturę goszczącym w szkole nauczycielom, pokazując prezentacje multimedialne, stroje, instrumenty, a nawet częstując uczestników ziołowymi herbatami.

            Kolejnego dnia wszyscy uczestnicy projektu mieli okazję  zaprezentować swój ojczysty kraj, ukazując najważniejsze symbole, wydarzenia historyczne, ciekawostki geograficzne i kulturowe, najpopularniejsze osobowości oraz  najsmaczniejsze regionalne potrawy. Następnie odbył się konkurs z nagrodami ze znajomości kultury poszczególnych krajów partnerskich.

            Po wytężonej pracy w szkole był czas na wspólne wycieczki i nawiązywanie nowych znajomości. Wszystkie delegacje miały okazję zjeść typowe śniadanie hiszpańskie, odwiedzić urząd władz regionu   i  spacerować zabytkowymi uliczkami miasta Ocaña.  Goście zwiedzili Consuegra i Tembleque ze wspaniałymi wiatrakami znanymi z powieści Cervantesa o  błędnym rycerzu Don Kichote, któremu wydawało się że walczy z olbrzymami oraz o jego giermku Sancho Pansa.

            Uczestnicy spotkania podziwiali także Madryt, pałac i rozległy park w Aranjuez oraz zachwycali się średniowieczną architekturą miasta Toledo, otoczonego skałami i rzeką Tag.

            Wszyscy biorący udział w spotkaniu są zgodni, że dzięki tej wizycie zawiązało się wiele nowych przyjaźni, zdobyto dużo nowych doświadczeń i niezapomnianych wrażeń, a uczniowie doskonalili język angielski i nabyli nowe umiejętności.

            W czasie realizacji projektu ERASMUS + w latach 2016 -2018 młodzież z pięciu krajów partnerskich ma możliwość poznać się, zobaczyć inne kraje, wspólnie pracować nad realizacją hasła ,,You are not alone!”/Nie jesteś sam!”,  aby udowodnić jego prawdziwość i wielką wartość. Jesteśmy przekonani, iż realizowany projekt pomoże nam otworzyć się na Europę w szeroko pojętym znaczeniu tego słowa. Udział w projekcie jest bardzo dobrą okazją, aby doskonalić  umiejętności komunikowania się w języku angielskim, użycia nowoczesnych TIK oraz zdobycia  kompetencji społecznych i międzykulturowych

            Delegacja z ZS w Klimontowie:

            pani dyrektor – Elżbieta Kocierz, koordynator projektu –  Urszula Kowalska, nauczyciele: Anna Głąbicka i Edyta Twardowska – Trętko,

            uczniowie: Agnieszka Gradzi  kl.II G, Alicja Karbowniczek kl. IIG, Natalia Maj kl.IIG, Weronika Molenda kl. IIG, Sebastian Sowa kl.IIG, Wiktoria Świebodzińska kl. IIG, Nikola Kopeć kl. IIIG, Paulina Porębska kl.III G i Karolina Zwolińska kl. IIIG.

             

             

        • Wizyta Księdza Biskupa Mariana Florczyka
          • Wizyta Księdza Biskupa Mariana Florczyka

          • 27 marca 2017 o godzinie 10.00 mieliśmy zaszczyt i przyjemność gościć w szkole księdza biskupa Mariana Florczyka. Dostojnego gościa powitał Burmistrz Grzegorz Cichy, a nastepnie przedstawicielki Rady Rodziców Pani Wioletta Wołek oraz Pani Aneta Kotyza. Młodzież zaprezentowała program artystyczny, na który złożyło się przemówienie patronki szkoły (w roli Królowej Jadwigi Ewelina Bańbuła), polonez w wykonaniu klasy III, recytacja Sandry Sobolewskiej i Oskara Kota,  utwór "Fantazja na strunach jesieni" w wykonaniu Ani Zając oraz dwie pieśni religijne odśpiewane przez chór. Ksiądz Biskup nawiązał z uczniami bardzo serdeczny, bezpośredni kontakt. Fotorelacja z uroczystości w Albumie fotograficznym.

        • Wycieczka klas młodszych
          • Wycieczka klas młodszych

          • 17 marca klasy 0-III wybrały się na ciekawa wycieczkę do Proszowic. Najpierw w Centrum Kultury i Wypoczynku obejrzały spektakl "Baśnie pana Andersena", a następnie odwiedziły proszowickich strażaków siedzibie Straży Pożarnej. Zapraszamy do oglądania zdjęć w Albumie Fotograficznym.

        • ZAJĘCIA PROJEKTOWE DLA SZÓSTOKLASISTÓW
          • ZAJĘCIA PROJEKTOWE DLA SZÓSTOKLASISTÓW

          • Zespół nauczycieli z Gimnazjum w Klimontowie, którzy realizują projekt Erasmus+ „You are not alone!” przy współpracy z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Proszowicach przygotował i przeprowadził warsztaty dla grup szóstoklasistów ze szkół Gminy Proszowice. Zajęcia odbyły się 26 stycznia 2017r. w nowo otwartym budynku poradni i składały się z dwóch części. Pierwsza z nich dotyczyła promocji programu Erasmus+, projektu „You are not alone!”(współpraca ze szkołami z Włoch, Hiszpanii, Portugalii i Holandii), uczenia tolerancji w szerokim rozumieniu tego słowa i była przeprowadzona przez koordynatora projektu oraz psychologów pracujących w poradni.

            Uczniowie bardzo aktywnie uczestniczyli w warsztatach, które były ilustrowane bogatym materiałem edukacyjnym w formie fotografii, krzyżówek, testu wyboru, krótkich filmów oraz prezentacji multimedialnych. Był również czas na burzę mózgu oraz dyskusję na  temat stereotypów, które powodują wiele  nieporozumień i ogólnikowych sądów prowadzących do mylnych wyobrażeń oraz uprzedzeń.

            W drugiej części warsztatów uczestnicy pracowali w międzyszkolnych grupach. Celem zajęć było uczenie kompetencji społecznych i międzykulturowych na przykładzie tradycji związanych z karnawałem w różnych krajach.  Po prezentacji na temat już nieco zapomnianych zwyczajów zapustów w Polsce uczniowie losowali pytania. Za każdą prawidłową odpowiedź otrzymywali punkty, które liczyły się w końcowej rywalizacji miedzy grupami uczestniczącymi w zajęciach. Kolejna prezentacja filmowa dotyczyła karnawału w Brazylii, na podsumowanie której szóstoklasiści rozwiązywali krzyżówkę.  W trzeciej części odbyła się multimedialna prezentacja na temat włoskiego miasta na wodzie i słynnego na cały świat karnawału weneckiego. Uczestnicy bardzo chętnie wykonywali powierzone im zadania oraz doskonalili umiejętności artystyczne, ponieważ w ostatniej części warsztatów odbył się konkurs na najciekawszą maskę karnawałową. Zwycięzcy otrzymali nagrody, a wszyscy dyplomy uczestnictwa.

            Była to dla uczniów doskonała okazja zdobycia wiedzy, kompetencji i doskonalenia swoich umiejętności. Natomiast, nauczyciele wzbogacili swój warsztat o konkretne przykłady pracy w celu uczenia tolerancji oraz  kompetencji społecznych i międzykulturowych, tak ważne w obecnym świecie mieszania się kultur, tradycji i zwyczajów.

            Urszula Kowalska

            Anna Głąbicka

            Renata Pawłowska

            Joanna Lipowiecka-Gorzkowska

          • KOŁO GOSPODYŃ- DZIECIOM

          • Klasa trzecia szkoły podstawowej miała przyjemność gościć przedstawicielki Koła Gospodyń Wiejskich z Klimontowa. Panie Dorota Ryńca i Aneta Kotyza (jednocześnie Mamy uczennic klasy III: Sary i Dominiki) przeczytały dzieciom opowiadanie Marii Dąbrowskiej pt. "Boże Narodzenie". Wspólna lektura stała się inspiracją do rozmowy o świątecznych zwyczajach kultywowanych w domach ucznów. Dziękujemy Mamom za współpracę!

             

          • KONKURS RECYTATORSKI

          • Uczniowie Zespołu Szkół w Klimontowie po raz kolejny reprezentowali naszą szkołę w Konkursie Recytatorskim im. L.H.Morstina. Przedstawicielami szkoły podstawowej byli: Ania Zając (I miejsce etap gminny, II powiatowy), Sandra Sobolewska (II miejsce etap gminny, wyróżnienie powiatowy) Natalia Patej (wyróżnienie etap gminny) oraz Natalia Klimek. Gimnazjum reprezentowali: Kacper Duraj (II miejsce etap gminny, III powiatowy), Natalia Maj (III miejsce etap gminny, wyróżnienie powiatowy), Wiktoria Świebodzińska i Jakub Bąkowski (oboje wyróznienie w etapie gminnym). Wszystkim uczestnikom i laureatom gratulujemy!Zdjęcie użytkownika Centrum Kultury I Wypoczynku w Proszowicach.

        • SPOTKANIE MIĘDZYNARODOWE
          • SPOTKANIE MIĘDZYNARODOWE

          •  

             

            PIERWSZE MIĘDZYNARODOWE SPOTKANIE PROJEKTOWE ERASMUS+  You are not alone!

            w Zespole Szkół w Klimontowie

            W ostatnim tygodniu listopada 2016r. w Zespole Szkół w Klimontowie odbyło się pierwsze międzynarodowe spotkanie w ramach realizacji projektu ERASMUS+  „You are not alone!”. W uroczystości inauguracji projektu brały udział delegacje ze szkół partnerskich z Włoch, Hiszpanii, Portugalii i Holandii, przedstawiciele władz samorządowych Gminy i Miasta Proszowice na czele z Panem Burmistrzem, Grzegorzem Cichym oraz licznie zgromadzeni zaproszeni goście, uczniowie, nauczyciele, pracownicy szkoły i rodzice.

            Międzynarodowe spotkanie projektowe w Zespole Szkół w Klimontowie jest pierwszym
            z pięciu zaplanowanych podczas realizacji projektu „You are not alone! – Nie jesteś sam!”. Projekt jest skierowany na wspólne uczenie się tolerancji poprzez nabywanie kompetencji społecznych i międzykulturowych.  Ponadto, doskonalenie umiejętności komunikowania się w języku angielskim oraz stosowania technik informacyjno-komunikacyjnych.

            Podczas spotkania uczniowie naszej szkoły zaprezentowali przedstawienie artystyczne „Explore our culture” pełne kolorów, tańców regionalnych, polskich tradycji i zwyczajów. W drugiej części występu młodzi artyści zwrócili uwagę na międzynarodowe elementy, które miały wpływ na kształtowanie obecnej kultury polskiej, na przykład, włoska kuchnia, mistrzowskie umiejętności gry w piłkę nożną portugalskich i hiszpańskich piłkarzy, kwitnące tulipany i zdrowy tryb życia, z którego słynie Holandia.

            W czasie pobytu delegacje z wszystkich partnerskich szkół wzięły udział w konferencji, szkoleniu i warsztatach na temat realizacji projektu Ersamus+, który będzie trwał do 2018 roku. Goście z Włoch, Hiszpanii, Portugalii i Holandii mieli także możliwość zwiedzić Zamek Królewski na Wawelu, kościół Mariacki, muzeum pod płytą Rynku Głównego w Krakowie oraz zabytkową kopalnię soli w Wieliczce.

            Jesteśmy przekonani, iż projekt ERASMUS+ „You are not alone!”przyczyni się znacznie do podniesienia kompetencji uczniów oraz wzbogaci ofertę edukacyjną szkoły. Jest to również szansa poznania innych krajów, ich kultury oraz nawiązania nowych przyjaźni
            z rówieśnikami ze szkół partnerskich. Następne spotkanie projektowe odbędzie się
            w Hiszpanii.  

             

        • KONKURS FOTOGRAFICZNY
          • KONKURS FOTOGRAFICZNY

          • KONKURS FOTOGRAFICZNY - Obrazek 1Zapraszamy  do udziału w Czytelniczym Konkursie Fotograficznym:

            „W domu, w lesie i na plaży, wszędzie z książką ci do twarzy”

            Konkurs skierowany jest do wszystkich uczniów od klasy 0 do III gimnazjum. Współpraca rodziców w przypadku młodszych dzieci mile widziana.

            • Należy zrobić zdjęcie z książką podczas czytania
            • Zdjęcie może być zabawne, ładne, romantyczne, klimatyczne, artystyczne…- zgodnie z wyobraźnią i pomysłem, jest to absolutnie dowolne
            • Zdjęcie w wersji elektronicznej wysyłamy na adres: pare@wp.pl do 15 XII, w temacie wpisując: konkurs fotograficzny, w treści imię i nazwisko dziecka oraz klasę
            • Wszystkie zdjęcia znajdą się na wystawie (zdjęcia z ubiegłorocznego konkursu można zobaczyć w szkolnej bibliotece)
            • Ogłoszenie wyników i rozdanie nagród nastąpi podczas jasełek
        • ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI- PAMIĘTAMY
          • ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI- PAMIĘTAMY

          • ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI- PAMIĘTAMY - Obrazek 1

            Śpiewem, tańcem i recytacją uczcili uczniowie naszej szkoły Święto Niepodległości. W akademii udział wzięli uczniowie z klasy III i IV szkoły podstawowej oraz gimnazjaliści występujący w szkolnym chórku. Ania Smach i Julia Karbowniczek z klasy V zaśpiewały w duecie dwie piosenki: "Nie idź, mój synu, na wojnę" oraz "Tu wszędzie jest moja ojczyzna".Najmłodsi uczniowie zachwycili publiczność przepieknym polonezem. Zdjęcia z uroczystości w Albumie fotograficznym.

            Delegacja uczniów i nauczycieli z Klimontowa wzięła również udział w gminnych obchodach Święta Niepodległości na Rynku w Proszowicach.