• Jasełka 2015

          • Jasełka 2015 - Obrazek 1Dnia 17.12.2015 roku nasza szkoła zorganizowała jasełka, na których pojawili się  niecodzienni goście: burmistrz Grzegorz Cichy , radny Marian Stanek z żoną Teresą , ks. proboszcz Wiktor Mentel, sołtys Mieczysław Krzynówek, przyjaciel i sponsor szkoły Tadeusz Trąbka wraz z żoną, reprezentantkii Rady Rodziców: Pani Wioletta Wołek  oraz Pani Danuta Bańbuła.

            Główne role w przedstawieniu jasełkowym odtwarzali: Maryja- Natalia Kaczor, Józef - Kamil Klimek, trzech króli : Jakub Herian, Ewelina Bańbuła, Dawid Bratek, Herod-Piotr Grądek, Herodowa - Agnieszka Gradzi , baca- Filip Dąbek , pasterze - Jakub Bąkowski , Patryk Kubala i Kacper Duraj , aniołowie- Wiktoria Świebodzińska oraz Natalia Maj, Śmierć- Nikola Skotarska, diabły- Natalia Rzepa, Patrycja Bobrowska. Uczennice klas gimnazjalnych i podstawowych wykonały występy taneczne. Po przedstawieniu uczniowie wręczyli kwiaty i życzenia zaproszonym gościom. Pani Dyrektor złozyła wszystkim zebranym zyczenia świąteczne i noworoczne. W ramach podziękowań dzieci zostały obdarowane słodkościami. Po występach gości zaproszono na poczęstunek. Jasełka zostały przygotowane przez Panią Edytę Twardowską, Barbarę Szkwarkowską, Joannę Lipowiecką oraz Pana Łukasza Dziobę.

          • Wizyta w teatrze "Bagatela"

          • Wizyta w teatrze "Bagatela" - Obrazek 1    18 listopada Gimnazjaliści z Klimontowa wybrali się do teatru "Bagatela" na spektakl komediowy pt. "Szalone nożyczki". Przedstawienie miało charakter interaktywny, widzowie zostali zaproszeni do wspólnej zabawy z aktorami. Razem prowadzili śledztwo policyjne, które miało na celu ujecie mordercy słynnej pianistki. Najodważniejszym uczniem z Klimontowa okazał się Kuba Bąkowski, który publicznie zabrał głos. Wszyscy uczniowie doskonale się bawili, choć wcześniej niektórzy sceptycznie traktowali wyjazd do teatru...

          • Święto Edukacji

          • Święto Edukacji - Obrazek 1W środę 14 października 2015 nasza szkoła przeżywała podwójne święto. Odbyło się wówczas uroczyste ślubowanie klas I szkoły podstawowej i gimnazjum, przygotowane pod kierunkiem wychowawczyń: Pani Stanisławy Wołek i Pani Marty Pasternak. Ponadto uczestniczyliśmy w apelu z okazji Święta Edukacji Narodowej, przygotowanym przez Panią Elżbietę Kopeć i Panią Annę Głabicką. Uroczystość uświetniły tańce w wykonaniu koła tanecznego ze szkoły podstawowej i gimnazjum (prow. Pani Joanna Lipowiecka)  oraz układ choreograficzny przygotowany przez uczennice z klasy III szkoły podstawowej.

          • Projekt Erasmus +

          • Projekt Erasmus + - Obrazek 1Projekt Erasmus + - Obrazek 2Projekt Erasmus + - Obrazek 3Projekt Erasmus + - Obrazek 4Urząd Gminy i Miasta Proszowice został beneficjentem nowego programu edukacyjnego Erasmus Plus. Program jest kontynuacją istniejącego dotychczas programu Comenius Regio, a instytucją koordynującą wdrażanie tego programu jest Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, która pełni jednocześnie funkcję Agencji Narodowej. Program Erasmus+ oferuje wsparcie finansowe dla instytucji i organizacji działających w obszarze edukacji i szkoleń, młodzieży oraz sportu w Europie. Odpowiadając na wyzwania nakreślone przez dokumenty strategiczne europejskiej polityki, program ma się przyczyniać do rozwijania umiejętności jego uczestników oraz zwiększania ich szans na zatrudnienie, a także modernizacji systemów edukacji, szkoleń i wspierania młodzieży.

            Korzystając z możliwości oferowanych przez program, UGiM złożył wniosek o dofinansowanie projektu o nazwie „e-plat – Forming Education” który został wysoko oceniony i przyjęty do realizacji. Wniosek będzie realizowany przez konsorcjum szkół podstawowych i gimnazjalnych  gminy Proszowice z udziałem Miejskiej Biblioteki Publicznej jako instytucji kultury, a partnerem zagranicznym jest podobne konsorcjum władz gminnych i szkół z miejscowości Karditsa w Grecji.

            Zasadniczym celem projektu jest stworzenie potężnego narzędzia edukacyjnego Zgodnie z założeniami projektu w obydwóch krajach zorganizowano wstępne konferencje skupiające lokalne podmioty zaangażowane w projekt w celu dokładnego zaprezentowania projektu oraz wyznaczenia osób odpowiedzialnych za poszczególne obszary wdrażania wniosku tj koordynatora, księgowego, osoby odpowiedzialnej za promocję projektu oraz grup zajmujących się realizacją poszczególnych zadań typu Intellectual Outputs. Stworzyliśmy projekt Porozumienia pomiędzy wszystkimi lokalnymi podmiotami, które zostało podpisane przez dyrektorów szkół i biblioteki w celu jasnego sprecyzowania praw i obowiązków partnerów lokalnych. Podobne Porozumienie przygotowano dla partnera międzynarodowego, które zostało podpisane podczas pierwszego spotkania roboczego. Powołano grupy zajmujące się przygotowaniem autorskiego materiału edukacyjnego na platformę edukacyjną z obszaru kompetencji kluczowych oraz przedmiotów egzaminacyjnych, podpisano umowy z wybranymi nauczycielami ze wszystkich partnerskich szkół i pierwsza część materiału została już opracowana i przesłana na platformę. Wyłoniono osobę odpowiedzialną za stworzenie platformy od technicznej i informatycznej strony. Zaprojektowano platformę edukacyjną na wykupionym serwerze, zgodnie z zaplanowanymi kosztami wyjątkowymi i zaczęliśmy zamieszczać na niej treści edukacyjne. Powołano też grupę zajmującą się przygotowaniem materiału edukacyjnego z zakresu języka angielskiego. Technicy powołani do pracy w projekcie założyli portal elektroniczny dla rodziców, który jest dodatkiem do dziennika elektronicznego i przeszkolili grono pedagogiczne w zakresie wykorzystania e-dziennika. Odbyły się też spotkania z doradcą zawodowym, który poprowadził zajęcia nagrane na CD z przeznaczeniem do wykorzystania na platformie edukacyjnej.  Odbyły się dwa robocze  spotkania międzynarodowe , pierwsze typu „Kick-off meeting” w Polsce a drugie robocze dotyczące budowy, zawartości  i zasięgu tworzonej platformy w Karditsa w Grecji. Odbyły się da spotkania szkolące dla nauczycieli biorących udział w projekcie i przeprowadzona została ankieta badająca poziom zadowolenia z pracy w programie z wynikiem bardzo dobrym.  Odbyło się też spotkanie promujące projekt wśród  rodziców.

            Mamy nadzieję, że podjęte działania przyczynią się do stworzenia ciekawego i niebanalnego narzędzia edukacyjnego, które będzie wykorzystywane przez nauczycieli nie tylko naszego regionu, ale również przez wszystkich edukatorów, którzy będą szukać ciekawych i inspirujących zadań.

          • MISJA PRZYRODA - ZIELONE SZKOŁY W PARKACH NARODOWYCH

          • W związku ze zbliżającym się wyjazdem na zieloną szkołę do Pienińskiego Parku Narodowego przypominamy:

            Wyjazd - 21.09.2015 o godz. 10.00. Zbiórka uczniów 9.50. Plac przed szkołą w Klimontowie.

            Prosimy, aby uczniowie zebrali ze sobą:
            piórniki z przyborami, tj. kredki, ołówki, długopisy, gumki do ścierania, nożyczki, temperówki, mazaki, linijka, klej, etc.,
            buty do wędrówek i wycieczek pieszych,
            odzież przeciwdeszczową, ciepłe ubrania,
            legitymacje szkolne (ważne w przypadku ulgowych biletów wstępu podczas dnia kulturowego).

            Joanna Lipowiecka - Gorzkowska

            kierownik wycieczki

            696 425 071

          • PROJEKT JUŻ PŁYWAM

          • PROJEKT JUŻ PŁYWAM - Obrazek 1

             

             

             

             

            Małopolski projekt pn.”Już pływam”

            w ramach zadania:

            Zagospodarowanie czasu wolnego dzieci i młodzieży

            realizowany w Gminie Proszowice poprzez:

                                 uczestnictwo w projekcie 170 uczniów ze szkół podstawowych z terenu Gminy i Miasta Proszowice.

                                 Czas trwania projektu 3 października – 28 listopada 2015 r.,

                                 udział w projekcie to 16 godz. zajęć z instruktorem podczas 8 sobotnich wyjazdów na krytą pływalnię do Miechowa,

                                 udział własny Rodziców to wpłata 100 zł i praca w charakterze opiekuna w formie wolontariatu

            Finansowanie projektu:

                   Pomoc finansowa Województwa Małopolskiego – 30 %

                   Środki własne Gminy Proszowice – 40%

                   Rodziców uczniów – 30%

             

          • Uzupełnienie listy podręczników- klasa V

          • Lista podręczników  dla uczniów klasy V rok szkolny 2015 / 2016

             

            1.Język polski

            Marlena Derlukiewicz ,, Słowa na start  ”

            Podręcznik do kształcenia  literackiego, podręcznik do kształcenia kulturowego, cz. I, cz. II

            Wydawnictwo Nowa Era

             

            2. Matematyka

            „Matematyka 2001’’                                                                                                                                                    podręcznik , 2 zeszyty ćwiczeń (część pierwsza i druga)                                                                  Wydawnictwo WSiP           

             

            3. Historia

            Grzegorz Wojciechowski „ Wczoraj i dziś”                                                                                                    podręcznik, zeszyt ćwiczeń                                                                                                                        Wydawnictwo Nowa Era                  

             

            4. Przyroda

            Marcin Braun, Wojciech Grajkowski, Marek Więckowski „Na tropach przyrody”                                 podręcznik, 2 zeszyty ćwiczeń                                                                                                          Wydawnictwo Nowa Era          

             

            5.Religia  „Spotkania uBogacające ”                                                                                                              podręcznik, zeszyty ćwiczeń                                                                                                                           Wydawnictwo Jedność                 

             

            6. Język angielski   „Evolution 2”                                                                                                                 Wydawnictwo Macmilan

             

            7. Muzyka

            Justyna Górska Guzik „Ciekawi świata”

            Podręcznik, cz. 2

            Wydawnictwo Operon

             

            8. Plastyka

            Anita Przybyszewska Pietrasiak „Ciekawi świata”

            Podręcznik

            Wydawnictwo Operon

             

            9. Technika

            Urszula Białka „Zajęcia techniczne. Część komunikacyjna”

            Podręcznik

            Wydawnictwo Operon

             

            10. Zajęcia komputerowe

            Jarosław Dulian „Ciekawi świata”

            Podręcznik

            Wydawnictwo Operon                                      

          • COMENIUS W ZESPOLE SZKÓŁ W KLIMONTOWIE GET MORE FROM LIFE międzynarodowy projekt 2013 – 2015 TURCJA-RUMUNIA-GRECJA-REPUBLIKA CZESKA -HISZPANIA-POLSKA

          • COMENIUS W ZESPOLE SZKÓŁ W KLIMONTOWIE GET MORE FROM LIFE  międzynarodowy projekt  2013 – 2015  TURCJA-RUMUNIA-GRECJA-REPUBLIKA CZESKA  -HISZPANIA-POLSKA - Obrazek 1W latach 2013 – 2015 w Gimnazjum im. Św. Jadwigi Królowej w Zespole Szkół w Klimontowie był realizowany międzynarodowy projekt COMENIUS Get More From Life z partnerami z sześciu krajów europejskich: Polska, Turcja, Rumunia, Grecja, Republika Czeska i Hiszpania. Wszystkie działania miały na celu wspieranie edukacji europejskiej i regionalnej w szkołach partnerskich. Głównym celem projektu było skierowanie uwagi na rozwój zainteresowań  uczniów, ich aktywności, kreatywności i pomysłowości.  Uczestnicy projektu nie tylko wzbogacili swoją wiedzę, ale również doskonalili umiejętności kluczowe, a w szczególności komunikowanie się w języku angielskim oraz użycie TIK niezbędnych we współczesnym świecie. Ponadto, pracowali w zespołach metodą projektu, co przyczyniło się do rozwoju ich osobowości. Podczas międzynarodowych spotkań poznali systemy edukacyjne w krajach partnerskich oraz nauczyli się tolerancji do innych kultur, tradycji i religii. Mieli naturalną możliwość poznania codziennego życia nastolatków, ich problemów i radości w czasie wizyt partnerskich w szkołach z sześciu krajów europejskich.

            Uczniowie we wszystkich szkołach partnerskich wzięli udział w tworzeniu i wyborze logo projektu oraz w ankiecie na temat organizacji spędzania czasu wolnego ucznia, udziału w zajęciach pozalekcyjnych, wyboru priorytetów życiowych oraz planów na przyszłość. Uczestnicy projektu zorganizowali międzynarodową wystawę prac plastycznych w naszej szkole podczas wizyty partnerskiej w kwietniu 2014roku. Młodzi ludzie z sześciu krajów podjęli także liczne działania mające na celu dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi. Przygotowali przedstawienie artystyczne oraz międzynarodowe warsztaty, w których uczestniczyła młodzież z wszystkich krajów projektu podczas wizyty w Zespole Szkół w Klimontowie.

            Jesteśmy przekonani, iż projekt wzbogacił ofertę edukacyjną szkoły i przyczynił się znacznie do rozwoju umiejętności uczniów w zakresie komunikowania się w języku angielskim, używania TIK oraz rozwijania kompetencji kluczowych uczniów. Była to doskonała okazja do poznania systemów edukacyjnych w krajach partnerskich oraz  kultury, tradycji, zwyczajów oraz często zupełnie odmiennej religii ich mieszkańców.

             

            W ramach realizacji projektu GET MORE FROM LIFE odbyło się sześć międzynarodowych wizyt partnerskich:

            • Pierwsza inauguracyjne spotkanie miało miejsce w Istambule w Turcji, na którym podjęto szereg szczegółowych ustaleń dotyczących działań projektowych,
            • Druga wizyta miała miejsce w naszej szkole w Klimontowie, podczas której została zorganizowana międzynarodowa wystawa prac plastycznych uczniów Overcome Fear, zawody zręcznościowe dla uczniów oraz konkurs na logo projektu.
            • Trzecia wizyta odbyła się w Poiana Teiululi w Rumunii, na której uczniowie odbyli międzynarodowe warsztaty integracyjne i artystyczne.
            • Czwarta wizyta miała miejsce na Krecie w Grecji i była związana głównie z rozwojem zainteresowań i pasji uczniów biorących udział w projekcie.
            • Piąta wizyta partnerska była w Republice Czeskiej i kładła duży nacisk na pracę uczniów w międzynarodowych zespołach oraz doskonalenie umiejętności komunikowania się w języku angielskim.
            • Szósta wizyta odbyła się w Alhaurin el Grande w Hiszpanii i miała na celu ewaluację projektu oraz wspólną pracę nad publikacją na temat realizacji projektu COMENIUS.

             

            Ponadto, uczniowie z Zespołu Szkół w Klimontowie uczestniczyli w licznych warsztatach zorganizowanych w celu realizacji zadań międzynarodowego projektu.  Uczestnicy działania pracowali w grupach, wykonując rożne zadania projektowe:

             

             

            • Projektowanie i tworzenie logo projektu,
            • Wykonywanie prac artystycznych rozwijających zainteresowania i talenty dzieci i młodzieży z naszej szkoły,
            • Tworzenie przedmiotów codziennego użytku z materiałów łatwo dostępnych lub stanowiących odpady,
            • Wykonywanie lalek w strojach regionalnych oraz zabawek i ozdób z materiałów tekstylnych i używanych w kuchni,
            • Nauka kroków tanecznych oraz układów choreograficznych z cyklu „Tańce świata”,
            • Warsztaty językowe, artystyczne oraz zajęcia zręcznościowe dla uczestników projektu,
            • Pisanie listów i kartek okolicznościowych w języku angielskim do uczniów ze szkół partnerskich,
            • Wystawienie miniprzedstawienia samodzielnie przygotowanego przez uczniów,
            • Wystawienie przedstawienia „Quo Vadis” promującego czytelnictwo wśród dzieci i młodzieży naszej szkoły,
            • Udział w warsztatach europejskich pod hasłem Język to twój paszport,  
            • Występy i zajęcia integracyjne z uczestnikami Warsztatów Terapii Zajęciowej w Łyszkowicach,
            • Prezentacja starszych uczniów sztuki orgiami dla dzieci z młodszych klas szkoły podstawowej oraz wykonanie dekoracji pod hasłem „Wiosna tuż, tuż”,
            • Wykonanie przez gimnazjalistów plakatów oraz map pojęciowych, które stanowią pomoc naukową dla wszystkich uczniów,
            • Napisanie kolejnej części do projektowej opowieści o Pepe, która była wystawiona w formie przedstawienia  w Jablunkowie podczas wizyty partnerskiej w Republice Czeskiej,
            • Przeprowadzenie prezentacji multimedialnej dla wszystkich uczniów, nauczycieli, pracowników szkoły oraz obecnych rodziców na temat realizacji projektu COMENIUS „Get More From Life” w naszej szkole, a także podczas międzynarodowych spotkań w szkołach partnerskich w sześciu krajach europejskich,
            • Prezentacja piosenki projektowej wspólnej dla wszystkich uczestników projektu w szkołach partnerskich,
            • Dokonanie ewaluacji zrealizowanych działań projektu Comenius oraz ankieta na temat efektów projektu,
            • Przygotowanie publikacji w formie książki elektronicznej na temat realizacji projektu COMENIUS we wszystkich szkołach partnerskich.

             

            Przeprowadzone działania oraz prace zostały samodzielnie przez uczniów zaplanowane i wykonane. Należy podkreślić, iż uczniowie mają wspaniałe pomysły, które wcielają w życie. Podczas warsztatów powstało wiele ciekawych prac artystycznych, zabawek, a nawet drewniany domek, który wykonali chłopcy. Wyjazdy projektowe w ramach wymiany młodzieży cieszyły się dużą popularnością ( łącznie w wyjazdach wzięło udział 56 uczniów i nauczycieli). Praca metodą projektu cieszy się wśród uczniów ze szkoły podstawowej i gimnazjum dużym zainteresowaniem. Młodzi ludzie bardzo chętnie podejmują nowe wyzwania, aktywnie uczestniczą w międzynarodowych projektach, rozwijając swoje zainteresowania i pasje.

            Koordynator projektu

            Urszula Kowalska

             

             

             

          • PODRĘCZNIKI

          • Wykaz podręczników obowiązujących w klasie II Gimnazjum

             

            JĘZYK POLSKI    - Świat w słowach i obrazach – W. Bobiński + ćwiczenia

                                               Gramatyka i stylistyka – Z. Czarnecka – Rodnik    bez ćwiczeń

                                               Wyd. WSiP   

             MATEMATYKA  - „Matematyka 2001” – A. Bazylik, A. Dubiecka

                                               + 2  ćwiczeniówki

                                              Wyd. WSiP

             FIZYKA               - Spotkanie z fizyką – Moduł  2, 3  - G. Francuz – Ornat,

                                            T. Kulawik + ćwiczeniówki

                                            Wyd. Nowa Era 

             HISTORIA            - Śladami przeszłości – S. Roszak + ćwiczenia

                                           Wyd. Nowa Era   

             WOS                     - Dziś i jutro – I. Janicka, A. Kucia, T. Maćkowski

                                            Wyd. Nowa Era

             Chemia                  - Ciekawa chemia – H. Gulińska, J. Smolińska + ćwiczeniówka część II

                                             Wyd. WSiP  

             Biologia                - Świat biologii M. Kłyś, J. Stawarz + ćwiczeniówka część II

                                            Wyd. Nowa Era 

            Geografia              - Puls Ziemi – B. Doboski, A. Hibsznel, J. Soja + ćwiczeniówka + atlas

                                            Wyd. Nowa Era  

            Religia                  - „Błogosławieni, którzy ufaja Jezusowi”

                                            Wyd. Jedność – Kielce

             Informatyka          - Zestaw podręczników dostępny w pracowni

             J. angielski            - Exam Challenges  2

                                            podręcznik + ćwiczenia

                                            Wyd. Pearson

                                            Podręcznik z poprzedniego roku

             J. niemiecki          - Aha Neu A. Petapowicz   podręcznik z ćwiczeniami

                                           Wyd. WSiP               grupa początkująca 1B +2A

                                                                             grupa zaawansowana 2A + 2B

             Zajęcia techniczne -  Zajęcia techniczne  - U. Białka, Wyd. Operon

             Zajęcia artystyczne - bez podręcznika

             

            Wykaz podręczników obowiązujących w klasie III Gimnazjum

             

            Język polski  „ Gramatyka i Stylistyka „ wyd. WSiP

                         „ Świat w słowach i obrazach” wyd. WSIP + ćwiczeniówka

            Matematyka – 2001, wyd. WSiP ( podręcznik + 2 ćwiczenia)

            Fizyka   „Spotkania z fizyką” Moduł III i IV

                           Podręcznik + ćwiczenia wyd. Nowa Era

            Chemia   „ Ciekawa Chemia „ 3 wyd. WSIP

                              Podręcznik + zeszyt ćwiczeń

            Biologia     „ Świat biologi” cz. 3 podręcznik + zeszyt ćwiczeń + część II z klasy  II gimnazjum wyd. Nowa Era

             Geografia – „Plus Ziemi” 3 wyd. Nowa Era  podręcznik + zeszyt ćwiczeń

            Język angielski – Exam Challenges 3 ( podręcznik + ćwiczenia)

                                         Wyd. Pearson Longan

                                         Egzamin Gimnazjalny – testy – (zielony) wyd. Macmillan

             

            Historia – „ Śladami przeszłości” wyd. Nowa Era ( podręcznik + ćwiczenia) 

            Wiedza o społeczeństwie  „Dziś i jutro „ wyd. Nowa era część II

            Informatyka – zestaw podręczników dostępny w pracowni komputerowej

            Religia – „Błogosławieni, którzy naśladują Jezusa”  wyd. Jedność

            Edukacja dla bezpieczeństwa – wyd. Nowa Era , autor Jarosław słoma

            Technika – Zajęcja kulinarne wyd. OPERON

            Język niemiecki – IIIA    Aha! Neu 2B + 3A język niemiecki z ćwiczeniami   

                                                       kurs podstawowy  Wyd. WSiP

                                         IIIB    Aa! Neu 2A + 2B język niemiecki podręcznik z 

                                                      ćwiczeniami  kurs podstawowy  Wyd. WSiP

             

            WYKAZ PODRĘCZNIKÓW DLA KLASY  III SZKOŁY PODSTAWOWEJ 

             

            1.     Podręcznik do kl. III  „ Kolorowa klasa” wyd. Operon

            2.     Religia „ Jezus jest z nami” podręcznik i ćwiczenia wyd. Jedność

            3.     J. angielski – New English Adventure 3 wyd. Pearson – Longan – podręcznik + ćwiczenia

             

            Wykaz  podręczników  obowiązujących w klasie VI

             

             Język polski    „Słowa na start” wyd. Nowa Era,  M. Derlukiewicz, podręcznik do kształcenia literackiego, podręcznik do kształcenia   językowego cz. I, cz. II A. Wojciechowska, A. Marcinkiewicz

             

            Matematyka   Matematyka 2001, podręcznik i 3 zeszyty ćwiczeń   Wyd. WSiP

            Religia             Wydawnictwo Jedność, „Tajemnica Bogatego życia”

                                     podręcznik, zeszyt ćwiczeń

            Repetytorium Szóstoklasisty    wyd. Macmillan

            Przyroda        „ Na tropach przyrody” wyd.  Nowa Era , podręcznik i 2 zeszyty    ćwiczeń

            Plastyka         „Cechami świata”  - podręcznik,  wyd. Operon

            Historia         wyd. Nowa Era „ Wczoraj i dziś” podręcznik i 2 zeszyty ćwiczeń

            Muzyka         „ Ciekawi świata” – podręcznik,  wyd. Operon

            Zajęcia komputerowe    „ Ciekawi Świata” -  podręcznik

             

          • MIĘDZYNARODOWA WIZYTA PARTNERSKA W HISZPANII, CZERWIEC 2015

          • http://zalacznik.wp.pl/0/d677/IMG_5153.JPG?tsn=1435232709186&zalf=Nowe&wid=14165&p=3&o2=187085&t=IMAGE&st=JPEG&ct=QkFTRTY0W czerwcu 2015r. odbyło się w Alhaurin el Grande na południu Hiszpanii szóste z kolei międzynarodowe spotkanie z projektu COMENIUS Get More From Life. Była to przede wszystkim okazja do podsumowania pracy szkół partnerskich oraz przeprowadzenia ewaluacji z realizacji zadań projektowych. Podjęte działania miały na celu rozwój ucznia w różnych dziedzinach życia w szkole i poza nią. Duży nacisk został położony nie tylko na poszerzenie wiedzy uczestników projektu, ale w szczególności na rozwój kreatywności i pomysłowości młodych ludzi z sześciu krajów projektu: Turcja, Rumunia, Grecja, Republika Czeska, Hiszpania i Polska. Przeprowadzone działania zaowocowały podjęciem przez uczniów nowego hobby oraz w efekcie rozwojem ich zainteresowań i pasji. Szkoła hiszpańska zaprezentowała różne formy zajęć pozalekcyjnych, w których chętnie uczestniczą uczniowie ich szkoły. Były to zajęcia taneczne, wokalne, gry na instrumentach muzycznych, baletowe oraz artystyczne i językowe.

            Duże wrażenie wywarły na nas prace artystyczne uczniów z hiszpańskiej szkoły, które zdobiły budynek szkoły, korytarze oraz gazetki szkolne. Jesteśmy pod wrażeniem spontaniczności i radości, która emanuje nie tylko od uczniów i nauczycieli, ale także od rodziców i mieszkańców tego miasteczka. Zadziwia szczególna dbałość o środowisko naturalne i ochronę otaczającej przyrody. Ponadto, uczestnicy spotkania mieli możliwość zapoznać się z ekologicznym sposobem wytwarzania naturalnej oliwy z owoców drzew oliwkowych.

            Kolejnym ważnym zadaniem, które zajmowało uwagę uczestników spotkania było przedstawienie wyników ankiety końcowej we wszystkich sześciu szkołach partnerskich oraz dokonanie ewaluacji projektu. Podjęto działania w celu publikacji materiałów projektowych na temat realizacji zadań w formie książki elektronicznej. Wszystkie przedsięwzięcia zostały opisane i zilustrowane wykonanymi fotografiami podczas ich realizacji.

            Jesteśmy przekonani, że projekt wywarł pozytywny skutek na pracę społeczności szkolnej we wszystkich sześciu szkołach partnerskich. Przyczynił się znacznie do podniesienia efektywności zdobywania wiedzy oraz nabywania umiejętności kluczowych. Uczniowie doskonalili sprawności w zakresie komunikowania się w języku obcym, pracy w międzynarodowym zespole i środowisku. Uczyli się wzajemnej tolerancji i poszanowania odmienności poglądów, zwyczajów, wyznań i zachowań w określonych sytuacjach życia.

            Dzięki realizacji programu COMENIUS, Europa stała się bliższa dla uczestników projektu, jest to prawdziwe okno na świat dla wszystkich uczniów, którzy efektywnie pracowali w tym przedsięwzięciu i  przyczynili się do jego finalizacji.

            Dyrektor  Z.S. w Klimontowie – Elżbieta Kocierz

            Koordynator projektu – Urszula Kowalska

            Zdjęcia w albumie fotograficznym

          • PODRĘCZNIKI

          • W najbliższych dniach na naszej stronie internetowej zostaną zamieszczone listy podręczników na rok szkolny 2015/2016.

            Uczniowie z klasy I i II SP, IV, SP i I Gimnazjum otrzymują bezpłatnie zestawy książek, jednak muszą dokupić podręczniki do religii:

            • klasa I SP "Żyjemy w Bożym świecie" Wyd. Jedność
            • klasa II SP "Idziemy do Jezusa": Wyd. Jedność
            • klasa IV "Miejsca pełne BOGActw" z ćwiczeniami
            • klasa I gimnazjum "Błogosławieni, którzy szukają Jezusa"
          • Zjazd Szkół im. Św. Jadwigi

          • Zjazd Szkół im. Św. Jadwigi - Obrazek 1       Corocznie 8 czerwca w Zespole Szkół w Klimontowie obchodzimy święto patronki- świętej Jadwigi Królowej. W tym roku delegacja z naszej szkoły uczestniczyła w zjeździe szkół im. św. Jadwigi, który odbywał się w Krakowie. Najpierw spotkaliśmy się na Wawelu, aby pod Czarnym Krucyfiksem w Kaplicy Wawelskiej złożyć czerwone róże i szkatułki miłosierdzia. Następnie pojechaliśmy do Łagiewnik, do Sanktuarium św. Jana Pawła II. Tam uczetniczyliśmy we Mszy Św. z udziałem Kardynała Stanisława Dziwisza. Po Mszy odbyły się wybory Królowej Roku, w których naszą szkołę reprezentowała uczennica klasy II b Ania Kociarz. Ania uzyskała zaszczytny tytuł Królowej Wiedzy.

            Zdjęcia z uroczystości w zakładce Album Fotograficzny.

          • Dzień Matki

          • Dzień Matki - Obrazek 1          26 maja 2015 roku uczniowie zerówki, klasy I, II i III zaprosili do szkoły swoje mamy, aby wspólnie uczcić ich święto. Dzieci zaprezentowały bogaty program artystyczny: recytowały wiersze, tańczyły, przedstawiały krótkie inscenizacje. Publiczność złożona przede wszystkim z mam była zachwycona i nie szczędziła małym artystom braw i słów uznania. Po występach wszyscy udali się na słodki poczęstunek. Uroczystość przygotowały Panie: Teresa Ochęduszko, Elżbieta Kopeć, Małgorzata Wywiał i Stanisława Wołek. Zachęcamy do oglądania zdjęć w zakładce Album fotograficzny.

          • Katyń- pamiętamy

          • Każdego roku w kwietniu w szkole w Klimontowie odbywa się  wyjątkowa akademia. Uroczystym apelem upamiętniamy stalinowskie ofiary, które zginęły w Katyniu oraz ofiary katastrofy smoleńskiej. Tegoroczna akademia stanowiła montaż słowno muzyczny przygotowany przez panią Agnieszkę  Paligę i pana Łukasza Dziobę. Wszyscy widzowie  siedzieli skupieni, milczący i bardzo poważni.

          • Wyjazd uczniów i nauczycieli do Republiki Czeskiej, Projekt COMENIUS marzec 2015r.

          •  

            Kolejne spotkanie  projektowe COMENIUS „Get More From Life” miało miejsce w miejscowości Jablunkov  w Czechach. To było duże przedsięwzięcie, gdyż tym razem grupa  naszych gimnazjalistów liczyła 23 uczestników, a cała grupa projektowa, która gościła w partnerskiej szkole czeskiej liczyła ponad 80 osób.

            Przedstawiciele pięciu krajów (Turcja, Rumunia, Grecja, Hiszpania, Polska) przyjechali do miasteczka Jablunkow, które jest położone w północnej części Czech, niedaleko granicy polskiej i słowackiej.  Każde spotkanie projektowe wymaga  zaprezentowania efektów  zadań podjętych  przez  partnerskie  szkoły, dokonania ewaluacji projektu oraz  podjęcia wspólnych, twórczych działań na kolejny etap realizacji przedsięwzięcia.

            W   Jabłonkowie   podczas  konferencji nauczycieli,  uczniowie  mieli zajęcia  w  pracowni,  gdzie wyplatali  koszyczki  z wikliny  i zajmowali się wykonywaniem dekoracji z drewna. Rozkwitały   przyjaźnie, rozmowy toczyły się w wielu językach z angielskim na czele. Zaskoczył nas fakt, iż w okolicach Jablunkowa posługiwanie się językiem polskim jest bardzo popularne. Podczas spotkania nie zabrakło  również atrakcji – zabaw, sportowych wyczynów sprawnościowych, tańców i śpiewów. Nasza grupa zaprezentowała podczas spotkania ewaluacyjnego  tańce  świata w oryginalnych strojach

            Nie lada  wyzwaniem  była  3 - kilometrowa trasa  górskim szlakiem  turystycznym, na którym nie zabrakło  ośnieżonych miejsc, stromych  podejść i  kaprysów pogody. Jednak na  końcu wędrówki  czekało schronisko ze wspaniałym  obiadem. Niewątpliwą  niespodzianką  był gulasz  z  dziczyzny.  Apetyty  dopisywały, humory też. Nie była to jedyna atrakcja turystyczna. Zwiedzanie  jaskiń  pełnych stalaktytów i stalagmitów, przeprawa łodzią podziemną rzeką i wyjazd  kolejką linową  pozostawiły niezatarte  wrażenia.

            Co  nas niezwykle ujęło, to staranna organizacja  spotkania, serdeczność gospodarzy i duże zaangażowanie  władz samorządowych. Cieszymy się, że dzięki realizacji projektu Comenius nasi uczniowie mogą spotykać się z rówieśnikami z kilku krajów partnerskich, komunikować się w języku angielskim oraz poznawać kulturę krajów goszczących. Projekt zakłada realizację zadań, które rozwijają kluczowe  kompetencje uczniów, wzbogacają ofertę edukacyjną szkoły oraz pozwalają poszerzyć  zainteresowania uczestników. Jest to także możliwość współpracy w międzynarodowej grupie, która uczy tolerancji w stosunku do innych kultur i narodowości.

             

            Uczniowie wspominają:

             

            „W Czechach bardzo mi się podobało. Panowała tam miła i spokojna atmosfera. Poznałam dużo sympatycznych osób z Grecji, Turcji, Czech Hiszpanii oraz Rumunii. Najciekawszy był wyjazd do Morawskiego Krasu oraz do Ostrawy, gdzie odwiedziliśmy Centrum Nauki. Bardzo chciałabym powtórzyć ten udany wyjazd”.

             

            „Mieszkaliśmy razem w pensjonacie, mieliśmy możliwość komunikowania się z obcokrajowcami. Wszyscy byliśmy szczęśliwi! Zajęcia były interesujące, nie było czasu na nudę. Mogliśmy zobaczyć nowe miejsca.”

             

            Uczniowie i nauczyciele uczestniczący

            w spotkaniu projektowym w Czechach

            Wyjazd uczniów i nauczycieli do  Republiki Czeskiej,  Projekt COMENIUS marzec 2015r. - Obrazek 1

             

          • Święto Szkoły w Zespole Szkół w Proszowicach- wyniki konkursów

          • Zespół Szkół w Proszowicach z okazji corocznego Święta Szkoły zorganizował dla gimnazjalistów z terenu powiatu proszowickiego konkursy przedmiotowe. Gimnazjaliści z Klimontowa również zdobyli w tych konkursach znaczace miejsca. Kamila Marzec z klasy II a wygrała konkurs z języka angielskiego, a Krzysztof Szeląg z klasy III zdobył w nim III miejsce. Krystian Fryt okazał się najlepszy w konkursie wiedzy o społeczeństwie. Krystian napisał list otwarty do osoby publicznej na temat wolności słowa.

          • CZERWONY KAPTUREK SZUKA KSIĘCIA

          •                                                                                                                                                                                                                                                                      Klasa I gimnazjum w ramach projektu "Szkoła na lepsze jutro" realizowanego w 1. półroczu roku szkolnego 2014/2015 przygotowała spektakl pt. "Czerwony Kapturek szuka księcia". W przygotowanie przedstawienia zaangażowani byli wszyscy uczniowie. Inscenizację obejrzały klasy 0-III oraz IV-VI. Zdjęcia do obejrzenia w Albumie fotograficznym.

            CZERWONY KAPTUREK SZUKA KSIĘCIA - Obrazek 1
             

          • COMENIUS DAY

          • COMENIUS DAY - Obrazek 1W pierwszej połowie lutego 2015r, przed feriami zimowymi dzieci oraz młodzież gimnazjalna aktywnie uczestniczyła w zajęciach z cyklu COMENIUS DAY. Uczniowie pracowali w grupach i małych zespołach. Realizacja zadań odbywała się podczas warsztatów projektowych i zajęć pracy twórczej obejmujących:

            • Pisanie listów i kartek walentynkowych w języku angielskim do uczniów ze szkół partnerskich,
            • Wystawienie mini przedstawienia samodzielnie przygotowanego przez uczniów klasy II szkoły podstawowej pod tytułem „W krainie baśni”,
            • Prezentacja starszych uczniów sztuki orgiami dla dzieci z młodszych klas szkoły podstawowej oraz wykonanie dekoracji pod hasłem „Wiosna tuż, tuż”,
            • Wykonanie przez gimnazjalistów plakatów oraz map pojęciowych, które będą stanowiły pomoc naukową dla wszystkich uczniów,
            • Zajęcia edukacyjne pod hasłem „Zdrowa dieta”. Uczniowie samodzielnie przygotowali sałatki owocowe oraz warzywne, a także plakaty „Dbaj o zdrowie”,
            • Przeprowadzenie prezentacji multimedialnej dla wszystkich uczniów, nauczycieli, pracowników szkoły oraz obecnych rodziców na temat realizacji projektu COMENIUS „Get More From Life” w naszej szkole, a także podczas międzynarodowych spotkań w szkołach partnerskich w sześciu krajach europejskich,
            • Prezentacja piosenki projektowej wspólnej dla wszystkich uczestników projektu w szkołach partnerskich,
            • Dokonanie ewaluacji zrealizowanych działań projektu Comenius.

            Zajęcia z cyklu Comenius Day są bardzo dobrą metodą aktywizującą dzieci i młodzież do rozwijania swoich zainteresowań, poszerzenia wiedzy oraz zdobywania doświadczenia w pracy projektowej z partnerami z sześciu krajów europejskich (Turcja, Rumunia, Grecja, Republika Czeska, Hiszpania, Polska) realizujących projekt COMENIUS „Get More From Life” w latach 2013 – 2015.

            Koordynator projektu - Urszula Kowalska