Zawarcie małżeństwa


    ZAWIERANIE MAŁŻEŃSTWA 
    
    1.      Wiek osób uprawnionych do zawarcia małżeństwa: mężczyzna i kobieta – 18 lat ukończonych.
    
    2.      Osoba zamierzająca zawrzeć małżeństwo jest obowiązana przedstawić:
    
    ·         dokument stwierdzający tożsamość;
    
    ·         odpis skrócony aktu urodzenia;
    
    ·         dowód ustania lub unieważnienia małżeństwa.
    
    ·         złożyć pisemne zapewnienie, że nie wie o istnieniu okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa;
    
    ·         złozyc zezwolenie na zawarcie małżeństwa, jeżeli tego wymagają przepisy Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.
    
    3.      Wymagane dokumenty (zostają w USC):
    
    ·         panna i kawaler – odpisy skrócone aktów urodzenia;
    
    ·         wdowiec/a - odpisy skrócone aktów urodzenia,odpisy skrócone aktu poprzedniego małżeństwaodpis skrócony aktu zgonu byłego małżonka;
    
    ·         rozwiedziony/a - odpisy skrócone aktów urodzenia,odpisy skrócone aktu małżeństwa z adnotacja o rozwodzie; 
    
    Ślub cywilny (termin złożenia zapewnienia na miesiąc przed zawarciem związku małżeńskiego):
    
    1.      Przedstawienie w/w dokumentów;
    
    2.      Złożenie zapewnienia;
    
    3.      Opłata 75 zł – ogółem ( lub więcej gdy odpisy aktów bez pobranej opłaty )
    
    4.      W dniu ślubu nowożeńcy zgłaszają się z:
    
    ·         dowodami osobistymi swoimi i świadków ( 18 lat ),
    
    ·         obrączkami. 
    
    Ślub wyznaniowy ze skutkami cywilnymi:
    
    1.      Przynajmniej jedno z przyszłych małżonków zameldowane na terenie gminy
    
    2.      Przedstawienie w/w dokumentów;
    
    3.      Złożenie zapewnienia;
    
    4.      Opłata 84 zł – ogółem ( lub więcej gdy odpisy aktówbez pobranej opłaty );
    
    5.      Odebranie zaświadczenia dla duchownego (zaświadczenie ważne 3 miesiące). 
    
    Po zawarciu małżeństwa:
    
    1.      Obowiązek przemeldowania się pod adres, gdzie małżonkowie będą zamieszkiwać po zawarciu małżeństwa – wymiana DO
    
    2.      Zgłosić sie po odbiór 3 sztuk odpisu skróconego aktu małżeństwa do USC na terenie tej gminy, gdzie odbył się ślub.
    

    ilość wyświetleń: 447
    Osoba odpowiedzialna za:
    wytworzenie informacji: 2006-04-07 09:21:43 Michał Kluska
    wprowadzenie informacji do podstrony BIP: 2006-04-07 09:21:43 przez Iwona Korecka
    Rejestr zmian - poprzednia opublikowana wersja artykułu - pokaż rejestr

    góra