Działalność i kompetencje
Wójt dokonuje czynności z zakresu prawa pracy na zasadach określonych odrębnymi przepisami.
1) reprezentowanie Gminy na zewnątrz,
2) prowadzenie bieżących spraw Gminy,
3) podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy i wyznaczanie innych osób do podejmowania tych czynności,
4) wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec wszystkich pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych gminy,
5) zapewnianie przestrzegania prawa przez wszystkich pracowników Urzędu,
6) okresowe zwoływanie narad z udziałem kierowników poszczególnych jednostek organizacyjnych w celu realizacji zadań,
7) koordynowanie działalności stanowisk pracy w Urzędzie oraz organizowanie ich współpracy,
8) rozstrzyganie sporów pomiędzy poszczególnymi stanowiskami pracy w szczególności dotyczącymi podziału zadań,
9) udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych, o ile Statut Gminy nie stanowi inaczej,
10) przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy,
11) upoważnianie swojego Zastępcy, Sekretarza, Skarbnika, Kierownika USC lub innych pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
12) przyjmowanie oświadczeń o stanie majątkowym od pracowników samorządowych zobowiązanych do ich złożenia zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym,
13) uczestniczenie w pracach związków i porozumień komunalnych, o ile Rada Gminy nie wyznaczy innego przedstawiciela,
14) pełnienie funkcji szefa obrony cywilnej Gminy,
15) wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej.
16) wydawanie zarządzeń,
17) wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Wójta przez przepisy prawa i Regulamin oraz Uchwały Rady.
wytworzenie informacji: 2006-05-31 09:29:12 Iwona Korecka
wprowadzenie informacji do podstrony BIP: 2006-05-31 09:29:12 przez Iwona Korecka