Sprawozdanie z Zielonej Szkoły w Tatrach

W dniach 13-17. 05. 2013r. dwudziestu pięciu uczniów z naszej Szkoły Podstawowej uczestniczyło w wyjeździe na  zieloną szkołę w Tatry.

6490Pierwszego dnia  zwiedzaliśmy kopalnię soli w Wieliczce, gdzie szczególnie nam się podobała kaplica świętej Kingi. Każdy z nas mógł własnoręcznymi palcami sprawdzić smak wielickiej soli.  Słona, zaiste!

Drugiego dnia ruszyliśmy na szlak do Doliny Kościeliskiej. Po drodze zwiedzaliśmy  Jaskinię Mroźną. Maszerowaliśmy wytrwale przez kilka godzin.

Trzeciego dnia zdobywaliśmy Gubałówkę, podziwiając panoramę Tatr.  Przeszliśmy na Szymoszkową i linową kolejką krzesełkową zjechaliśmy do Zakopanego. Koniec wyprawy do Zakopanego to już tylko Krupówki i zakupy – ciupagi, kordziki, kubeczki, itp. Wieczór spędziliśmy przy ognisku poznając tradycje i zwyczaje góralskie dzięki zaproszonej rodzinie góralskiej.

6491Następny dzień  znów w góry, czyli wymarsz na szlak do Morskiego Oka. Droga długa i męcząca, ale widoki i roślinność rekompensowały trudy marszu. Każdego z nas, dziwił śnieg leżący nie tylko w wysokich partiach gór. Atrakcją podczas spaceru było rzucanie się śnieżkami. Wieczorną atrakcją była dyskoteka, podczas której świętowaliśmy urodziny Oli.

Rano wyjazd do domu, ale po drodze jeszcze Kraków.  Poznaliśmy sekrety Wawelu(w tym słynną kryptę królów polskich i wieżę, gdzie bije w wyjątkowych sytuacjach Dzwon Zygmunta), Sukiennice i Rynek Starego Miasta. Posłuchaliśmy hejnału z wieży Kościoła Mariackiego, a następnie udaliśmy się w dalszą podróż do naszych domów.