Protokoły Komisji Rewizyjnej

PROTOKÓŁ Nr 20/2016 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kołaczkowo w dniu 25.10.2016 r.

PROTOKÓŁ Nr 20/2016

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kołaczkowo w dniu 25.10.2016 r.
Posiedzenie odbyło się w UG w Kołaczkowie.
W posiedzeniu uczestniczyli:
1. Tamborski Wojciech    - Przewodniczący
2. Jakubowska Małgorzata    - Członek
3. Stefański Michał         - Członek

Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Wojciech Tamborski. Powitał zebranych – lista obecności w załączeniu, oraz przedstawił porządek posiedzenia:
1.Otwarcie.
2.Wykonanie uchwał Rady Gminy w I półroczu 2016 r.
3.Sprawdzenie prowadzenia rozliczeń sal wiejskich przez osoby odpowiedzialne za utrzymanie sal.
4.Wnioski i spostrzeżenia.

Ad.2. Spośród 89 uchwał przyjętych przez Radę Gminy Kołaczkowo od czerwca 2015 roku, komisja do kontroli wybrała 7 uchwał:
1. Uchwała Nr VIII/62/2015 z dnia 4.08.2015 r. w sprawie zaciągnięcia pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu w 2015 r.
2. Uchwała nie podjęta – podatek rolny./ z dnia 4.11.2015/
3. Uchwała Nr X/78/2015 z dnia 4.11.2015 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
4. Uchwała Nr X/82/2015 z dnia 4.11.2015 r. w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2016 r.
5. Uchwała Nr XIII/106/2016  z dnia 8.02.2016 r. w sprawie współdziałania z Miastem Gniezno w zakresie realizacji obowiązku zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami z terenu Gminy Kołaczkowo.
6. Uchwała Nr XVI/131/2016 z dnia 24.06.2016 r. w sprawie stawek opłat za korzystanie przez operatorów i przewoźników z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Kołaczkowo.
7. Uchwała Nr XVII/134/2016 z dnia 23.08.2016 r. w sprawie przyjęcia regulaminu określającego zasady korzystania ze świetlic wiejskich położonych na terenie Gminy Kołaczkowo.

1/ Wykonanie uchwały Nr VIII/62/2015 z dnia 4.08.2015 r. w sprawie zaciągnięcia pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu w 2015r. przedstawiła Barbara Dymińska. W związku z możliwością uzyskania dofinansowania na budowę /dokończenie/ kanalizacji sanitarnej w Kołaczkowie podjęta została uchwała w sprawie zaciągnięcia pożyczki w kwocie 350.000 zł. Pożyczka została zaciągnięta w 2016 r. podjętą uchwałą Nr XIII/109/2016 wstępnie do kwoty 319.500 zł. Z powodu nie wywiązania się w terminie przez wykonawcę naliczono mu odsetki i ostateczna kwota pożyczki wyniosła 283.906 zł, która 9.06.2016r. wpłynęła na konto. Pożyczka jest umarzalna w 15%, a oprocentowanie wynosi 3% . Termin spłaty nastąpi w latach 2017-2020.

2/ Uchwałę z dnia 4.11.2015 r. w sprawie określenia wysokości podatku rolnego omówiła Magdalena Mazurczak. Uchwała nie została podjęta ponieważ w głosowaniu radni nie wyrazili zgody na proponowaną stawkę. Uchwała w sprawie podatku rolnego została podjęta na kolejnej sesji uchwała nr XI/86/2015 z dnia 20.11.2015r. w kwocie 50zł za 1 dt.

3/ Realizację uchwały Nr X/78/2015 z dnia 4.11.2015 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi przedstawiła Monika Jazic. Uchwała została podjęta po analizie wyników ankiety przeprowadzonej wśród mieszkańców Gminy Kołaczkowo i dostosowana do potrzeb związanych z odbiorem i zagospodarowaniem odpadów. Zawiera informacje o częstotliwości, zakresie i sposobie odbioru odpadów oraz opłaty za odpady komunalne.

4/ Realizację uchwały Nr X/82/2015 z dnia 4.11.2015 r. w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2016 r. przedstawił Maciej Andrzejak. Zaplanowany budżet na rok 2016 to kwota 89.252 ,- zł w dużej części
są to wpływy z opłaty za akcyzę. Do września br. wykorzystano 41.000 zł głównie na: materiały szkoleniowe, spartakiady, nagrody, rajd rowerowy. Program jest realizowany.

5/ Realizację uchwały Nr XIII/106/2016 z dnia 8.02.2016 r. w sprawie współdziałania z Miastem Gniezno w zakresie realizacji obowiązku zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami z terenu Gminy Kołaczkowo przedstawił Maciej Andrzejak. W dniu 1 marca zostało zawarte porozumienie z Miastem Gniezno na dostarczenie do schroniska 5 psów. Do chwili obecnej UG w Kołaczkowie dostarczył 4 psy. Na terenie oczyszczalni ścieków przebywa doraźnie 7 psów. Uchwała jest w trakcie realizacji.

6/ Wykonanie uchwały Nr XVI/131/2016 z dnia 24.06.2016 r. w sprawie stawek opłat za korzystanie przez operatorów i przewoźników z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Kołaczkowo omówiła Ilona Orakowska. Uchwała jest w trakcie realizacji na etapie przesłania do przewoźników wykazu przystanków autobusowych, na podstawie którego dokonają obliczeń ilości zatrzymań. Dostarczone do UG dane zostaną poddane weryfikacji co pozwoli na obliczenie opłaty za korzystanie z przystanków.  

7/ Wykonanie uchwały Nr XVII/134/2016 z dnia 23.08.2016 r. w sprawie przyjęcia regulaminu określającego zasady korzystania ze świetlic wiejskich położonych na terenie Gminy Kołaczkowo jest w trakcie realizacji. Regulamin został dostarczony do opiekunów świetlic do stosowania.

Ad. 3.
Na posiedzenie Komisji Rewizyjnej zaproszono sołtysów i opiekunów świetlic wiejskich z miejscowości Zieliniec, Gorazdowo, Bieganowo i Borzykowo w celu przeprowadzenia kontroli rozliczeń sal wiejskich. Pani sołtys Agnieszka Frąckowiak nie była obecna dlatego nie skontrolowano świetlicy w Bieganowie.
Zieliniec: Dokumenty do kontroli dostarczyła Pani sołtys Czesława Kosmecka i świetlicowa Pani Marta Jackowska. Panie przedstawiły zestawienie wynajmu świetlicy za rok 2015, w którym brakowało pełnej informacji np. o udostępnianiu świetlicy nieodpłatnie. Ponadto nie stosowanie przyjętych w regulaminie wzorów formularzy umów. Z rozmowy wynikło, że na sali brakuje regulaminu świetlic wiejskich. Przewodniczący Komisji Rewizyjnej przekazał regulamin świetlic wiejskich do stosowania.
Pani sołtys prosi o zakup węgla na świetlice w ilości 0,5 t miału, 0,5 t węgla i 15 worków drewna na rozpałkę.

Gorazdowo: Pani sołtys Elżbieta Magdziarz przedstawiła sprawozdanie z działalności świetlicy wiejskiej za 2015r. Dane zawierają kwotę dochodu z wynajmu sali, który wyniósł 1.348,- wraz z dowodami wpłat oraz szczegółowe wydatki w łącznej kwocie 11.510,-.  Sporządzony rejestr wynajmu świetlicy nie przedstawia pełnych danych tj. daty najmu oraz wykazu imprez płatnych i niepłatnych.
Przewodniczący Wojciech Tamborski odczytał skargę, która wpłynęła od jednego z  mieszkańców Gorazdowa na Panią sołtys Elżbietę Magdziarz. Skarga dotyczyła kwestii wynajmowania świetlicy wiejskiej we wsi Gorazdowo. Zarzuca się Pani sołtys udostępnienie świetlicy osobie będącej w bliższej relacji z Panią Magdziarz, pomimo wcześniejszej rezerwacji sali przez inną osobę.
Pani Magdziarz udzieliła wyjaśnienia w sprawie pomyłki w rezerwacji sali, która polegała
na zarezerwowaniu świetlicy w 2014 roku na dzień 7.05.2017 r. przez Panią Relińską .
W październiku br. nastąpiła rezerwacja sali przez mieszkańca Gorazdowa na dzień 14.05.2017r. Jednak Pani Relińska zorientowała się, że pomyliła daty i chciała przesunąć rezerwację na dzień 14.05.2017r. Pani sołtys stwierdziła, że skoro Pani Relińska dokonała rezerwacji dwa lata temu to jej udostępni świetlicę, tym samym odmawiając najmu osobie, która zabukowała termin na 14.05.2017.
Radna Angelika Wojciechowska zapytała Panią sołtys dlaczego i na jakiej podstawie wynajmuje świetlice niektórym osobom bezpłatnie, gdzie wiadomym jest, że za wynajem świetlicy należy zapłacić.
Pani Magdziarz wyjaśniła, że wraz z radą sołecką uzgodniła zasady nieodpłatnego wynajmu świetlicy, dlatego osoby które pomagają przy pracach porządkowych mają raz w roku salę nieodpłatnie.
Przewodniczący komisji pouczył Panią Magdziarz o przestrzeganiu przepisów zawartych w regulaminie świetlic wiejskich. Zawieraniu umów i wpłatach, które są gwarancją wynajęcia sali. Poinformował również, że osobą decydującą za nieodpłatne wynajęcie świetlicy jest Pani wójt, do której należy kierować wnioski o nieodpłatne udostępnienie świetlicy.

Borzykowo: Przewodniczący Komisji Rewizyjnej powołując się na pkt 80 Statutu Urzędu Gminy Kołaczkowo przekazał prowadzenie posiedzenia przy kontroli z działalności świetlicy wiejskiej w Borzykowie Radnej Małgorzacie Jakubowskiej.
Pani Grażyna Zajdowicz i Pani Emilia Kaźmierska przedstawiły sprawozdanie z działalności świetlicy wiejskiej w Borzykowie. Przedstawione dane zawierały ogólną kwotę dochodu która wynosiła 4.653,07 zł, oraz wydatki w kwocie 7.844,58 zł z funduszu sołeckiego kwota 28.026,25 zł.
Pani wójt prosi o przedstawienie sprawozdania z rozliczenia za rok 2015, ponieważ mimo wcześniejszych próśb takiego nie otrzymała.

Ad. 4. Wnioski i spostrzeżenia
Do realizacji powyższych uchwał komisja nie wnosi uwag.
Komisja sprawdziła rozliczenia świetlic wiejskich. Po analizie przedstawionych dokumentów (dzienniki wynajmu sali, umowy wynajmu sali i dowody wpłat) stwierdza, że w przedstawionych dokumentach brakuje szczegółowych danych. Dzienniki najmu nie przedstawiają rzetelnego harmonogramu najmu świetlicy zarówno odpłatnego i nieodpłatnego. Komisja pouczyła o stosowaniu regulaminu świetlic wiejskich oraz załączonych wzorów umów. Przypomina również o złożeniu sprawozdania z działalności świetlic za rok 2016 do dnia 31.01.2017r.
Na tym posiedzenie zakończono o godz. 17:00.


  Jednostka kontrolowana    Podpisy Komisji
     



Wiadomość powiązana z

Komisja 2014 - 2018

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Komisja Rewizyjna 2014 - 2018
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 01 grudnia 2016 07:56
Dokument wprowadzony do BIP przez: Robert Nowak
Ilość wyświetleń: 1023
05 kwietnia 2018 14:16 (Robert Nowak) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
09 lutego 2017 10:27 (Robert Nowak) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
01 grudnia 2016 07:56 (Robert Nowak) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany