Protokoły Komisji Budżetu i Finansów

P R O T O K O Ł Nr 6/2016 z posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów w dniu 22.02.2016r.

P R O T O K O Ł     Nr 6/2016

z  posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów w dniu  22.02.2016r.



Posiedzenie otworzyła przewodnicząca komisji Małgorzata Jakubowska. Powitała członków komisji, przewodniczącą Rady Gminy, p. wójt, p. sekretarz, p. skarbnik oraz pracowników  – lista obecności w załączeniu, po czym zaproponowała poszerzenie proponowanego porządku o sprawy dotyczące odpadów  w związku z  kurendami w terenie. Poszerzony porządek został przyjęty i przedstawia się następująco:
1. Otwarcie
2. Gospodarka odpadami w 2015 i 2016r.
3. Realizacja funduszu sołeckiego przez sołectwa w 2015 i plany na rok 2016.
4. Działalność świetlic wiejskich w 2015r w tym dochody i wydatki .
5.   Wolne głosy i wnioski.
Ad.2.
Monika Jazic według sporządzonego zestawienia przedstawiła gospodarkę odpadami za 2015r oraz plany na 2016r. tj. ilości zebranych odpadów, wpływy z opłat, wydatki oraz zaległości. Szczegółowe rozliczenia w załączonym zestawieniu.
P. Jazic poinformowała, że gmina wyszła z propozycją sprzedaży mieszkańcom pojemników na odpady ponieważ każda posesja winna być wyposażona w pojemnik. Proponuje się odpłatność 90zł za pojemnik 240 l. i 60zł za 120l. Poinformowała również, że przy oczyszczalni ścieków w Kołaczkowie  uruchomiono punkt zbiórki odpadów wielkogabarytowych tzw. PSZOK. Poza tym będzie nadal prowadzona zbiórka odpadów po terenie gminy dwa razy w roku, wiosną i jesienią. Natomiast przy większej ilości odpadów  np. z remonty należy zamówić odpowiedni pojemnik i odbiór uzgodnić z firmą.
Radna Małgorzata Jakubowska zapytała co będzie, jak po wykupieniu pojemnika zostanie on uszkodzony podczas odbioru śmieci przez firmę.
P. Jazic poinformowała, że należy taka sytuację zgłosić do Urzędu Gminy.
Radny Mariusz Gomulski pytał czy kontrolowano firmę odbierającą odpady.
P. Jazic wyjaśniła, że jest bieżący monitoring firmy podczas zbierania odpadów, a dokumenty ze stacji przeładunkowej dostarczane są na koniec miesiąca. Spółka Urbis zaprasza do zwiedzenia zakładu stacji przeładunkowej w Bardzie jak i zakładu w Lulkowie.
Ad.3.
Pani skarbnik Danuta Olejniczak przedstawiła rozliczenie funduszu sołeckiego za 2015r.
Fundusz sołecki ogólnie został naliczony na wszystkie sołectwa w wysokości 256.854,41zł,
Wykorzystany  został w kwocie 247.704,27zł. Z tego 40% środków gmina otrzymuje zwrotu tj. w kwotę 99.081zł. Szczegółowe rozliczenie funduszu przedstawia załączone zestawienie.
Plan funduszu sołeckiego na 2016r natomiast przedstawia załącznik nr 10 uchwały budżetowej br.
Podczas analizy wydatkowanych środków  ustalono, że nie wszystkie sołectwa wykorzystały pieniądze. Pieniadze te weszły w nadwyżkę budżetową.
Radny Mariusz Gomulski zaproponował, by raz na trzy lata odstąpić od funduszu sołeckiego i przeznaczyć te środki na jedno większe zadanie. Propozycja ta jednak nie zyskała akceptacji.
Ad.4.
Pan Dariusz Stawski następnie przedstawił dochody z wynajmu świetlic wiejskich oraz poniesione wydatki w 2015r. według załączonego zestawienia. Ogólnie poniesione wydatki wynoszą 108.421,20zł, a dochody z wynajmu świetlic wpłynęły w wysokości 15.868,04zł.
Przedłożył też regulamin świetlic wiejskich, ujednolicony dla wszystkich. Został on przekazany również sołectwom do zaopiniowania, a następnie będzie zatwierdzony przez Radę Gminy.
W dyskusji poruszono problem  rozliczania i odbioru odpadów ze świetlic.
Mówiono o uregulowaniu spraw z opłatami za wynajem i stosowaniem zwolnień z opłat za wynajem świetlicy.
Zastanawiano się nad  większym wykorzystaniem świetlic przez mieszkańców.
Radna Małgorzata Jakubowska pytała, czy coś w zamian oferuje się sołectwom co nie mają świetlic
P. wójt uznała, że sołectwo p. radnej ma  przychylność do rozwoju niemniej wskazała, że jest szkoła i możliwość korzystania z niej na organizowane spotkania i zebrania wiejskie.
Radna Danuta Grabowska zapytała o zasady wypożyczania namiotów przez sołectwa , kwestię  
odpłatności i dochodów z wynajmu.
Zdaniem p. wójt wynajem namiotów winien być ograniczony do terenu naszej gminy.
Radny Gomulski spytał o termin zakończenia budowy kanalizacji sanitarnej w Kołaczkowie, oraz inwentaryzacji budynku Przedszkola w Kołaczkowie.
P. wójt poinformowała, że budowa kanalizacji w Kołaczkowie dobiega końca i trwają prace porządkowe po inwestycji.  Natomiast inwentaryzacja przedszkola jeszcze  trwa. Po zakończeniu dokumentacja zostanie udostępniona Fundacji„Familijny Poznań”. P. wójt przedstawiła również  propozycję zagospodarowania stawku i terenu przy Urzędzie Gminy .
Na tym posiedzenie zakończono.


Protokoł sporządziła                                                                             Przewodnicząca Komisji
Wanda Szymaniak                                                                                 Małgorzata Jakubowska



 

Wiadomość powiązana z

Komisja 2014 - 2018

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Komisja Budżetu i Finansów 2014 - 2018
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 13 maja 2016 10:30
Dokument wprowadzony do BIP przez: Robert Nowak
Ilość wyświetleń: 921
05 kwietnia 2018 14:11 (Robert Nowak) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
13 maja 2016 10:30 (Robert Nowak) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany