Protokoły Komisji Wspólnych

Protokół Nr 8/2019 z posiedzenia wspólnego Komisji Rady Gminy Kołaczkowo w dniu 26.08.2019 r. o godz. 15.00 w sali Urzędu Gminy w Kołaczkowie.

Protokół Nr 8/2019
z posiedzenia wspólnego Komisji Rady Gminy Kołaczkowo w dniu 26.08.2019 r. o godz. 15.00 w sali Urzędu Gminy w Kołaczkowie.



Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca Rady Gminy Kołaczkowo Danuta Grabowska. Powitała zaproszonych gości oraz pracowników UG - lista obecności w załączeniu. Nieobecni radna Zofia Kominek i radny Piotr Górecki.
Przewodnicząca przedstawiła porządek posiedzenia:
1.Otwarcie.
2.Przyjęcie protokołu z ostatniego posiedzenia komisji.
3.Zmiana uchwały Nr VIII/54/2019 Rady Gminy Kołaczkowo z dnia 3 czerwca 2019 roku w sprawie ustalenia sieci publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Kołaczkowo.
4.Wprowadzenie zmian w budżecie Gminy Kołaczkowo na 2019 r.
5.Wprowadzenie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Kołaczkowo na lata 2019-2024.
6.Uchwała w sprawie zaciągnięcia pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na 2019 rok.
7.Wolne głosy i wnioski

Ad.2.
Protokół z ostatniego posiedzenia komisji został przyjęty jednogłośnie.
Ad.3.
Milena Świątek kierownik referatu oświaty wyjaśniła, że zmiana uchwały dotyczy §1 punktu 5 w którym została dopisana ul. Szkolna 15 na której znajduje się oddział przedszkolny.
Radny Robert Ptaszyński zapytał czy były zgłaszane usterki na placach zabaw przy szkołach.
Radna Bogusława Wietrzyńska-Stramczewska poinformowała, że zgłosiła w formie interpelacji uszkodzone elementy na placu zabaw w Borzykowie. Po kontroli z Urzędu Gminy jeden element został usunięty. Dodała, że wszystkie elementy na placach zabaw powinny mieć zrobione przeglądy.
Milena Świątek kierownik referatu oświaty poinformowała, że remonty w szkołach zostały wykonane. Nie otrzymała zgłoszenia o usterkach na placach zabaw przy szkołach. Powiedziała, że place zabaw posiadają przeglądy.
Radny Jerzy Siemiątkowski zapytał czy zgodnie z nowymi zapisami w karcie nauczyciela zostanie opracowany regulamin, na podstawie którego będą wypłacane wynagrodzenia.
Milena Świątek kierownik referatu oświaty odpowiedziała, że obowiązuje karta nauczyciela na podstawie której będą naliczone wynagrodzenia. Obecnie nie ma podstawy do uchwalenia regulaminu.
Przewodnicząca Danuta Grabowska zapytała jakie zostały przeprowadzone remonty w szkołach.
Milena Świątek kierownik referatu oświaty odpowiedziała, że plan remontowy został wykonany. Przygotuje informację pisemną o wykonanych remontach w szkołach.


Ad 4.
Skarbnik Danuta Olejniczak przedstawiła proponowane zmiany w budżecie. Zmiany dotyczą zmniejszenia dochodów i wydatków budżetu o kwotę 235.293,75 zł (projekt uchwały w załączeniu).
Radna Bogusława Wietrzyńska –Stramczewska zapytała jaka różnica wystąpiła między kosztorysem, a ofertą przetargową na ul. Polną w Kołaczkowie.
Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że różnica wynosi ok. 1 mln mniej niż zaplanowano. Przedstawiła protokół konieczności złożony przez wykonawcę, na wyremontowanie przepustu, który nie został ujęty na mapie. Jest to przepust odprowadzający wodę z oczyszczalni ciekiem F4. Przepust jest pozarywany i zachodzi konieczność wyremontowania go. Według kosztorysu potrzebna jest kwota 21. 632,08 zł.
Radna Bogusława Wietrzyńska –Stramczewska powiedziała, że protokół konieczności wykonuje się wtedy, gdy rzecz jest ukryta.
Rada wyraziła zgodę na wykonanie remontu przepustu.

Wójt Teresa Waszak powiedziała, że jest zbierany materiał z ul. Polnej, który będzie wykorzystany do utwardzenia dróg gruntowych. Część budulca ul. Polnej była zakupiona z funduszu sołeckiego wsi Wszembórz. Rada Sołecka i mieszkańcy Wszemborza wystąpili z wnioskiem o utwardzenie drogi prowadzącej od ul. Polnej w kierunku posesji nr 16. Firma wykonująca prace zdeklarowała utwardzenie tego odcinka tj. 730 m za kwotę 35.916 zł brutto. Część budulca wójt proponuje wbudować w drogę od strony Łagiewek w kierunku ul. Szerokiej w Kołaczkowie, firma wyceniła te prace n kwotę ok 25.000 zł.
Radna Bogusława Wietrzyńska –Stramczewska zapytała czy jest opracowywany projekt energetyczny dla ul. Miętowej i Rumiankowej w Borzykowie, gdyż środki na to zadanie są zabezpieczone w funduszu sołeckim.
Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, ze projekt będzie zrobiony wraz z wykonawstwem w przyszłym roku.
Radny Jerzy Woś prosi o zaplanowanie do utwardzenia drogi gruntowej w Krzywej Górze oraz zasypanie destruktem zarywające się pobocza drogi prowadzącej do szkoły.
Radna Bogusława Wietrzyńska –Stramczewska zgłosiła do poprawy nawierzchnie dróg  osiedlowych w Borzykowie.
Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że zadań w drogach jest wiele np. ul. Szkolna jest nową drogą, która też wymaga już poprawy.
Radny Robert Ptaszyński zapytał czy firma WPD rozpoczyna budowę wiatraków.
Wójt Teresa Waszak powiedziała, że firma WPD zapewniała że wykona utwardzenie dróg dojazdowych do wiatraków. Z powodu nie wyrażenia zgody przez mieszkańców na sprzedaż kawałka gruntu pod budowę drogi, firma wybiera inną trasę. Nie planowaliśmy utwardzenia tych dróg, gdyż liczyliśmy, że firma WPD to wykona.
Radna Bogusława Wietrzyńska –Stramczewska zapytała na jakim etapie jest studium i miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego.
Sekretarz Ilona Orakowska odpowiedziała, że miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego są po opiniach i uzgodnieniach. Obecnie trzeba nanieść zalecenia i wówczas zostaną poddane pod obrady Rady Gminy.
Przewodnicząca Danuta Grabowska propozycję wójt w sprawie przekazania środków na utwardzenie dróg i wykonanie przepustu poddała pod głosowanie.
Rada 13 głosami „za” wyraziła zgodę na wykonanie omawianych zadań.

Radny Jerzy Woś w imieniu mieszkańców zapytał dlaczego jest naliczany podatek 5 lat wstecz osobom, które złożyły dobrowolnie deklarację podatkową. Jest przeciwny takiemu działaniu.
Radna Bogusława Wietrzyńska-Stramczewska powiedziała, że kilka lat wstecz była przeprowadzona abolicja polegająca na nie naliczaniu podatku wstecz, gdy mieszkańcy samodzielnie złożyli deklarację podatkową. Obecne działanie jest zgodne z ordynacją podatkową. Zapytała o właściciela 7 ha działki nr 35/14 w Gorazdowie, czy jest opłacany podatek, ponieważ twierdzi, że są to działki nieuregulowane podatkowo z powodu braku właściciela.
Wójt Teresa Waszak powiedziała, że zostanie udzielona pisemna odpowiedź.
Radny Robert Ptaszyński zwrócił uwagę, że mieszkańcy otrzymali błędną informację, że jeżeli złożą deklarację podatkową nie będą mieli naliczonej opłaty 5 lat wstecz.

Ad.5
Skarbnik Danuta Olejniczak przedstawiła proponowane zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Kołaczkowo na lata 2019-2024. Zmiany polegają na dostosowaniu planu dochodów i wydatków do uchwały budżetowej na 2019 rok. W  wydatkach majątkowych zmniejsza się limit wydatków w 2019 r. dla przedsięwzięcia pn: „Modernizacja budynku przedszkola oraz Pałacu Reymonta wraz z otoczeniem w ramach rewitalizacji Gminy Kołaczkowo”.

Ad.6
Skarbnik Danuta Olejniczak Przedstawiła projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu w 2019 roku. Pożyczkę postanawia się zaciągnąć w 2019 roku do wysokości 2.300.000 zł w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Kołaczkowo w 2019 r., w związku z realizacją zadania  pn.: „Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków Kołaczkowie”. Spłata pożyczki nastąpi w latach 2020- 2024 z dochodów własnych gminy, z podatku od nieruchomości.

Ad.7
Radny Jerzy Woś zaproponował termin posiedzenia Komisji Rolnictwa, Rozwoju Gospodarczego, Ochrony Środowiska, Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego na dzień 30.09.2019 r. o godz. 11.00.
Przewodnicząca Danuta Grabowska zapytała o dojazd młodzieży do szkół ponadpodstawowych.
Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że od września zostaną dodatkowo uruchomione cztery linie. Rozkład jazdy będzie podany do publicznej wiadomości. Wyjazdy z Pyzdr zaplanowane zostały na godzinę 6.50, 7.00, jeżeli młodzieży będzie więcej to są zapewnienia ze strony przewoźnika, że podstawi większy bus lub dodatkowy kurs. Są również ustalone dowozy uczniów do szkół. Szkoła Podstawowa w Bieganowie rozpoczyna zajęcia o godzinie 7.40, natomiast pozostałe szkoły o godz. 8.00.
Przewodnicząca Danuta Grabowska poinformowała, że sołtysi chcieliby otrzymywać wyższe wynagrodzenie. Na następnym wspólnym posiedzeniu komisji zostanie ten temat poruszony.
Wójt Teresa Waszak podziękowała za udział w uroczystościach dożynkowych.
Radna Bogusława Wietrzyńska-Stramczewska zapytała o wyjazd do Gdańska w celu zapoznania się z budownictwem systemowym.
Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że wstępnie firma budowlana zapewniała, że jest w stanie pokryć koszty związane ze zmianą projektu, jednak firma projektowa i wykonawcza nie doszła do porozumienia.
Radna Bogusława Wietrzyńska-Stramczewska zapytała czy projekt budowy przedszkola i sali sportowej będzie opracowany do końca sierpnia.
Sekretarz Ilona Orakowska odpowiedziała, że firma projektowa złożyła wniosek o wydłużenie terminu realizacji do końca września. Zmiana spowodowana jest z zaprojektowaniem jednego oddziału żłobka, za który można uzyskać dodatkowe punkty w wniosku o dofinansowanie.

Na tym posiedzenie zakończono o godz. 17.10.
Protokół sporządziła                              Przewodnicząca Komisji
Monika Nowak                                          Danuta Grabowska



Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Rada Gminy
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 03 grudnia 2019 12:17
Dokument wprowadzony do BIP przez: Robert Nowak
Ilość wyświetleń: 287
03 grudnia 2019 12:17 (Robert Nowak) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany