Protokoły Komisji Wspólnych

Protokół Nr 44/2018 z posiedzenia wspólnego Komisji Rady Gminy Kołaczkowo w dniu 17.04.2018 r. o godz. 15.00 w sali Urzędu Gminy w Kołaczkowie.

Protokół Nr 44/2018

 

z posiedzenia wspólnego Komisji Rady Gminy Kołaczkowo w dniu 17.04.2018 r. o godz. 15.00 w sali Urzędu Gminy w Kołaczkowie.

 

Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca Rady Danuta Grabowska. Powitała wójt, sekretarz, skarbnik, radnych, zaproszonych gości oraz pracowników UG - lista obecności w załączeniu. Przewodnicząca przedstawiła porządek posiedzenia, który poszerzono o pkt 13 przyjęcie oceny zasobów pomocy społecznej i rekomendacji i przedstawia się następująco:

  1. Otwarcie.
  2. Przyjęcie protokołu nr 43.
  3. Wyrażenie zgody na obciążenie nieruchomości służebnością przesyłu.
  4. Przystąpienie do sporządzenia Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Kołaczkowo.
  5. Określenie górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
  6. Wybór metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne.
  7. Zmiana Uchwały Nr XVI/128/2016  Rady Gminy Kołaczkowo z dnia 24 czerwca 2016 roku w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
  8. Zmiana Uchwały nr XVI/129/2016 Rady Gminy Kołaczkowo z dnia 24 czerwca 2016 r. w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
  9. Zmiana uchwały w sprawie przyjęcia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Kołaczkowo w 2018 roku.
  10. Ustalenie wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych prowadzonego przez Wójta Gminy Kołaczkowo.
  11. Przyjęcie planu nadzoru nad żłobkami, klubami dziecięcymi oraz opiekunami dziennymi w zakresie warunków i jakości świadczonej opieki nad dziećmi do lat 3.
  12. Sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej za 2017 rok.
  13. Przyjęcie oceny zasobów pomocy społecznej i rekomendacji.
  14. Rozpatrzenie wniosków do Nagrody im. Wł. St. Reymonta.
  15. Utworzenie stałych obwodów głosowania oraz ustalenia ich numerów i granic oraz wyznaczenia siedzib obwodowych komisji wyborczych na terenie Gminy Kołaczkowo.
  16. Wprowadzenie zmian w budżecie Gminy Kołaczkowo na rok 2018.
  17. Wolne głosy i wnioski

 

 

Ad.2.

Protokół z ostatniego posiedzenia komisji został przyjęty.

Ad.3.

Marcin Urycki poinformował, że firma Inea S.A. złożyła wniosek o wyrażenie zgody na przeprowadzenie infrastruktury telekomunikacyjnej pod usługi szerokopasmowe na terenie działek gminnych w miejscowości Wszembórz. Wobec powyższego należy podjąć uchwałę o wyrażeniu zgody na obciążenie nieruchomości gruntowych służebnością przesyłu. Służebność przesyłu zostaje ustanowiona odpłatnie.

Ad.4.

Marta Szlachta przedstawiła projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Kołaczkowo obejmujące obszar w granicach administracyjnych gminy. Dodała, że Gmina Kołaczkowo posiada studium, które zostało uchwalone w 2000 roku i podlegało kilku częściowym zmianom. Konieczność aktualizacji studium wymogły obowiązujące przepisy prawa. Do tematu pytań nie zgłoszono.

Ad.5.

Monika Jazic poinformowała, że Rada Gminy określa w drodze uchwały górne stawki opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za odbiór odpadów komunalnych oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych. Obecnie system gospodarowania odpadami komunalnymi obejmował wyłącznie właścicieli nieruchomości zamieszkałych, natomiast od 1 lipca br. obejmie również właścicieli nieruchomości niezamieszkałych. W uchwale zostały określone górne stawki jeśli odpady nie są zbierane i odbierane w sposób selektywny oraz jeżeli są zbierane i odbierane w sposób selektywny.

Ad.6

Monika Jazic poinformowała, że w związku z objęciem od 1 lipca br. systemem gospodarowania odpadami części nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne podjęcie uchwały o wyborze metody ustalenia opłaty jest zasadne. Wysokość opłaty zależna jest od pojemności pojemnika oraz sposobu gospodarowania odpadami w sposób selektywny i nieselektywny.

Ad.7.

Monika Jazic poinformowała, że zmiana uchwały związana jest z wprowadzeniem od 1 lipca br. systemu gospodarowania odpadami komunalnymi części nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady. Właściciele nieruchomości objęci tym systemem zobowiązani są do uiszczenia opłaty do 25 dnia każdego miesiąca, natomiast opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi stanowią oddzielne uchwały

Ad.8.

Monika Jazic poinformowała, że w związku ze zmianą wprowadzoną od 1 lipca br. Rada Gminy określa wzór deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Kołaczkowo, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne.

Ad.9

Kamila Majorek przedstawiła zmianę uchwały w sprawie przyjęcia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Kołaczkowo w 2018 roku. Zmiana dotyczy wprowadzenia zapisu mówiącego o partcypowaniu w kosztach sterylizacji psów należących do mieszkańców Gminy Kołaczkowo oraz o wysokości opłaty. Po ustaleniu limitu zabiegów sterylizacji przez Radę Gminy projekt uchwały zostanie przesłany do zaopiniowania.

Wójt Teresa Waszak proponuje określić kwotę jaką trzeba zabezpieczyć w budżecie na wykonanie zabiegów sterylizacji, a nie brać pod uwagę ilości zwierząt.

Radny Michał Stefański zapytał czy taniej wyniosłoby czipowanie psów.

Radny Mariusz Gomulski uważa, że czipowanie psów odniosłoby efekt gdyby odbyło się na terenie całego powiatu. Proponuje aby kwota dofinansowania zabiegu sterylizacji wynosiła max. 100 zł.

Radny Jerzy Woś prosi o informację o wysokości opłaty za czipowanie psa. Uważa, że w ten sposób łatwiej będzie można kontrolować bezpańskie psy.

Ad.10

Kamila Majorek przedstawiła projekt uchwały określający wysokość opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych prowadzonego przez Wójta Gminy Kołaczkowo. Poinformowała, że osoba rejestrująca żłobek i klubik dziecięcy ponosi opłatę za wpis do rejestru, natomiast Rada Gminy określa jej wysokość.

Przewodnicząca Danuta Grabowska  zaproponowała kwotę 50 zł.

Radny Mariusz Gomulski zaproponował kwotę 20 zł.

Przewodnicząca Danuta Grabowska propozycje poddała pod głosowanie w wyniku którego za kwotą 50 zł oddano „za” 13 głosów

Ad.11.

Kamila Majorek poinformowała, że uchwała określa zasady oraz terminy przeprowadzania kontroli nad żłobkami, klubami dziecięcymi oraz opiekunami dziennymi w zakresie warunków i jakości świadczonej opieki nad dziećmi do lat 3. Pierwszą kontrolę przeprowadza się w terminie 1 miesiąca od wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.

Radny Mariusz Gomulski zapytał czy placówka jest zawiadamiana o terminie kontroli.

Kamila Majorek odpowiedziała, że tak i jest to działanie zgodne z przepisami prawa.

Ad.12.

Lidia Kwiatkowska kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej przedstawiła sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej za 2017 rok.

Ad.13.

Lidia Kwiatkowska kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej przedstawiła sprawozdanie z oceny zasobów pomocy społecznej i rekomendacji.

Ad.14.

Przewodnicząca Danuta Grabowska otworzyła i odczytała kolejno wnioski o przyznanie nagrody im. Wł. St. Reymonta dla pana Stefana Staszaka oraz dla pana Edmunda Kubisa.

Przewodnicząca Danuta Grabowska zgłosiła wniosek aby głosowanie nad wyborem laureata przeprowadzić podczas sesji Rady Gminy.

Radny Michał Stefański stwierdził, że należy podjąć decyzję na komisji.

Przewodnicząca Danuta Grabowska wnioski poddała pod głosowanie w wyniku którego 9 głosami „za” Rada podjęła decyzję o głosowaniu nad wnioskami na sesji Rady Gminy.

Ad.15

Sekretarz Ilona Orakowska omówiła projekt uchwały dotyczący podziału Gminy Kołaczkowo na 5 stałych obwodów głosowania, dla których ustala się granice oraz wyznacza się siedziby obwodowych komisji wyborczych.

Ad.16

Skarbnik Danuta Olejniczak omówiła projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Gminy Kołaczkowo na 2018 rok. Wprowadzone zmiany dotyczą zwiększenia planu dochodów i wydatków  ogółem o kwotę 156.000,- zł w tym:

- z tytułu otrzymania dotacji celowej od Wojewody Wielkopolskiego z przeznaczeniem na budowę Klubu Seniora – kwota 150.000,- zł;

- zwiększenie dochodów z tytułu zwrotów nienależnie pobranych zasiłków – kwota 6.000,- zł.

Dokonuje się przeniesień w planie wydatków bieżących  w dziale 801 „ Oświata i wychowanie” w związku z otrzymaniem informacji o kwocie subwencji oświatowej  przeznaczonej na realizację zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci i młodzieży.

Dokonuje się przeniesień planu wydatków  realizowanych w ramach funduszu sołeckiego dla m. Borzykowo.

Ad.17

Radny Michał Stefański poinformował, że do 1 sierpnia Ministerstwo Sprawiedliwości będzie przyjmowało wnioski na dofinansowanie zakupu sprzętu technicznego i medycznego do jednostek OSP. Prosi o zapewnienie w budżecie środków w wysokości 1 % wartości sprzętu.

Zapytał czy mienie gminne zakupione przez sołectwa jest ewidencjonowane przez gminę.

Również zgłosił problem z protokołami odbioru prac inwestycyjnych przez pracownika Urzędu Gminy pana Marcina Uryckiego.

Skarbnik Danuta Olejniczak odpowiedziała, że są spisy mienia gminnego i wszystko jest ewidencjonowane.

Przewodnicząca Danuta Grabowska powiedziała, że protokół odbioru podpisuje minimum czteroosobowy skład komisji składający się z inspektora, pracownika urzędu, sołtysa i radnego.

 

Na tym posiedzenie zakończono o godz. 16.40.

Protokół sporządziła                                                                          Przewodnicząca Komisji

Monika Nowak                                                                                    Danuta Grabowska

 

 

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Rada Gminy
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 16 lipca 2018 11:21
Dokument wprowadzony do BIP przez: Robert Nowak
Ilość wyświetleń: 650
16 lipca 2018 11:21 (Robert Nowak) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany