Protokoły Komisji Wspólnych

Protokół Nr 20/2016 z posiedzenia wspólnego Komisji Rady Gminy Kołaczkowo w dniu 17.08.2016 o godz. 15 w sali Urzędu Gminy w Kołaczkowie

Protokół Nr 20/2016
z posiedzenia wspólnego Komisji Rady Gminy Kołaczkowo w dniu 17.08.2016 o godz. 15 w sali Urzędu Gminy w Kołaczkowie.



Posiedzenie otworzyła przewodnicząca Rady Gminy Danuta Grabowska. Powitała radnych, p. wójt, p. sekretarz, p. skarbnik oraz pracowników UG- lista obecności w załączeniu. Przewodnicząca przedstawiła porządek posiedzenia do którego wniesiono zmiany, poszerzono o uchwałę w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie gminy Gminy Kołaczkowo i informację o dowozach szkolnych, natomiast wycofano rozpatrzenie wniosku dotyczącego utwardzenia dróg przez Park Wiatrowy 12. Zmiany zostały przyjęte jednogłośnie, porządek obrad ustalono następujący:
1. Otwarcie.
2. Informacja z posiedzeń komisji.
3. Rozpatrzenie wniosku dotyczącego zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w Borzykowie.
4. Uchwała w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Kołaczkowo i informacja o dowozach szkolnych.
5. Zatwierdzenie regulaminu świetlic wiejskich.
6. Wyrażenie zgody na zbycie nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa.
7. Rozpatrzenie wniosku o wykup działki w Sokolnikach
8. Wprowadzenie zmian w budżecie Gminy Kołaczkowo na 2016 r.
9. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zaciągnięcie pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu na budowę kanalizacji na ul. Średzkiej.
10. Wolne głosy i wnioski.  

Ad.2.
Wojciech Tamborski przewodniczący komisji rewizyjnej przedstawił informację z posiedzenia komisji na temat kontroli placu zabaw i stanu urządzeń w poszczególnych sołectwach.
Ad.3.
Dariusz Stawski przedstawił wniosek p. Andrzeja Wietrzyńskiego, który występuje o zmianę zagospodarowania przestrzennego dla działki przy ul. Miłosławskiej w Borzykowie. Działka widnieje w planie jako przemysłowa, natomiast wnioskodawca chce wyremontować stojący na niej dom. Pani Wójt zwróciła uwagę, że na tej działce od wielu lat postawiony jest dom, a mimo to została ujęta jako działka przemysłowa. Przewodnicząca wyraziła niezadowolenie z faktu,
że Sokolniki i inne wsie, oprócz Kołaczkowa i Borzykowa nie posiadają planu zagospodarowania przestrzennego. Pani sekretarz wyjaśniła, że w takim przypadku obowiązuje decyzja o warunkach zabudowy. Przewodnicząca Danuta Grabowska poddała wniosek pod głosowanie, w wyniku którego „za” głosów 13, głosów „wstrzymujących” 2.
Ad.4.
Kierownik Referatu Oświaty Milena Gąsiorek przedstawiła projekt uchwały w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Kołaczkowo. Wyjaśniła, że zmiana wiąże się z zmianą jednostki obsługującej, dawniej GZOEiAO, obecnie jest to Urząd Gminy Kołaczkowo-Referat Oświaty.
Do projektu uchwały nie wniesiono zmian i jest w załączeniu.
Pani kierownik poinformowała również o zmianach w dowozach szkolnych. Po wnikliwej analizie potrzeb przewozowych, planowana jest sprzedaż najstarszego autobusu aby zmniejszyć koszty organizacji przewozów szkolnych. W związku z tym, zmienią się trasy i godziny wyjazdów oraz zostaną przesunięte godz. zajęć lekcyjnych.
Radny Jerzy Woś zwrócił uwagę na odwozy dzieci ze szkół, obawia się że mogą pokrywać się
w poszczególnych szkołach.
P. kierownik wyjaśniła, że jest to zależne od planu lekcyjnego, którego na tą chwilę jeszcze nie ma. Radny Mariusz Gomulski zapytał czy zmiana spowoduje zmniejszenie kosztów.
P. Wójt Teresa Waszak uważa, że oszczędności będą ponieważ pozostałe autobusy i bus będą w większym stopniu wykorzystane.
Jakub Pera zapytał w imieniu rodziców dzieci z Bieganowa czy będą planowane zajęcia świetlicowe o godz. 8 w szkołach w Bieganowie, Kołaczkowie i Borzykowie, ponieważ osoby pracujące zawodowo mogłyby przyprowadzać dzieci rano na świetlicę.
P. Wójt odpowiedziała,że zajęcia świetlicowe są organizowane po godz. lekcyjnych, a rano dzieci przychodzą na pierwszą godz. lekcyjną wg planu.
Ad.5.
Dariusz Stawski przedłożył projekt uchwały w sprawie przyjęcia regulaminu określającego zasady korzystania ze świetlic wiejskich położonych na terenie Gminy Kołaczkowo. Do regulaminu wniesiono zmianę w paragrafie 2 pkt. 3, po której świetlica będzie udostępniona również mieszkańcom spoza sołectwa. W dyskusji radni omówili pozostałe punkty, po czym przewodnicząca stwierdziła, że regulamin jest przejrzysty i jasny.
P. skarbnik przypomniała o konieczności sporządzania sprawozdań z działalności świetlic wiejskich.
Radna Agnieszka Frąckowiak zapytała, kto jest opiekunem świetlicy jeśli takiej osoby nie wyznaczono.
Dariusz Stawski poinformował, że za świetlice odpowiada sołtys lub opiekun który został wyznaczony na zebraniu wiejskim i podpisał umowę.
Projekt uchwały w załączeniu.
Ad.6.
Dariusz Stawski omówił projekt uchwały w sprawie zbycia nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa. Prace związane z poszerzeniem kanału kołaczkowskiego przeprowadził WZMiGW
w Poznaniu, w wyniku których zajęto działki o powierzchni 0.0019 ha i 0.0016 ha należące do Gminy Kołaczkowo z przeznaczeniem na rozbudowę w/w kanału. Podjęte zostały czynności
w celu uregulowania należności za grunt przeznaczony do wywłaszczenia. Projekt uchwały w załączeniu. Przewodnicząca zarządziła głosowanie”za” zbyciem nieruchomości głosów 14, „wstrzymujących”1
Ad.7.
Dariusz Stawski przedstawił wniosek p. Rafała Pankowskiego i p. Marka Śmidowicza
o uregulowanie stanu działek, przez które biegnie dróżka widoczna tylko na mapie geodezyjnej dzieląca grunty na dwie części.
Radny Mariusz Gomulski zapytał kto poniesie koszty geodezyjne.
Dariusz Stawski odpowiedział, że koszty zostaną wliczone w koszty wykupu działki.
Wniosek poddano pod głosowanie i przyjęto jednogłośnie.
Ad.8.
Pani skarbnik Danuta Olejniczak przedstawiła propozycję zmian w budżecie.
Kwota dochodów zwiększa się o kwotę 95.995,00zł do kwoty 20.805.216,08zł w tym:
dochody bieżące zwiększa się o kwotę 20.500,00zł do kwoty 20.549.030,08zł
dochody majątkowe zwiększa się o kwotę 75.495,00zł do kwoty 256.186,00
Kwota wydatków zwiększa się o kwotę 95.995,00zł do kwoty 24.504.871,08zł w tym:
wydatki bieżące zmniejsza się o kwotę 45.730,00zł do kwoty 18.960.872,08zł
wydatki majątkowe zwiększa się o kwotę 141.725,00zł do kwoty 5.543.999,00zł
Dokonuje się zwiększenie planu dochodów w budżecie o kwotę 95.995,00zł na następujące zadania:
dofinansowanie budowy drogi dojazdowej do gruntów rolnych w Sokolnikach o kwotę 58.000 zł.
dofinansowanie wypłat zasiłków stałych – kwota 10.000,- zł
dofinansowanie opłacania składek na ubezpieczenie zdrowotne od niektórych świadczeń społecznych – kwota 500,- zł
dofinansowanie wypłat zasiłków okresowych – kwota 10.000,- zł;
wprowadzone zostały do budżetu gminy wydatki realizowane niewykorzystane w terminie do 30 czerwca 2016 r. w ramach wydatków niewygasających (m.in. z powodu opóźnienia wykonawcy) w kwocie 17.495,- zł
Dokonuje się zwiększenia planu wydatków o kwotę 95.995,00zł na następujące zadania:
otrzymane dotacje w kwocie 78.500,- wprowadza się zgodnie z przeznaczeniem
kwotę z tytułu wpłaty niewykorzystanych wydatków niewygasających w wysokości 17.495,- zł przeznacza się na: zadanie pn.:  „Opracowanie dokumentacji projektowej budowy drogi w Sokolnikach, ulica Pocztowa” - kwota 9.225,- ( zadanie ujęte w wydatkach niewygasających, niezrealizowane w 2015 r.). Środki, które pozostały na wydatkach niewygasających z tytułu poniesienia mniejszych kosztów na opracowanie dokumentacji projektowej rozbudowy oczyszczalni ścieków w kwocie 8.270,- zł przeznacza się na zwiększenie planu wydatków związanych z gospodarką gruntami, m.in.na opłacenie kosztów opracowania decyzji o warunkach zabudowy (4.270,-) oraz na wydatki w administracji publicznej- zakup usług pozostałych (3.500,-) a także na zakup usług zdrowotnych (badania lekarskie kierowców autobusów)- 500,- zł.
Dokonuje się przeniesień planu wydatków w ramach uchwalonego budżetu.
Zwiększa się plan wydatków inwestycyjnych na zadanie „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej z przyłączami w Kołaczkowie, ul. Średzka” o kwotę 70.000,- zł. Środki te przenosi się z zadania „Wymiana podłogi sportowej na sali w Gimnazjum” (kwota pozostała w wyniku rozstrzygnięcia przetargu na wymianę podłogi).
W związku z koniecznością zabezpieczenia środków na nadzór inwestorski wykonania wymiany podłogi przenosi się plan wydatków w rozdziale 80110 Gimnazja w kwocie 4.000,- zł z § 4270 na § 4300.
W rozdziale 801 Oświata i wychowanie wprowadza się nowy wydatek inwestycyjny „Budowa chodnika przy Gimnazjum” w kwocie 7.500,- zł.
Zwiększa się również plan wydatków na remonty w szkołach podstawowych: w Grabowie Królewskim o 5.000,- zł oraz w SP w Bieganowie o kwotę 35.000,-zł z przeznaczeniem na remont dachu nad salą gimnastyczną. Środki potrzebne na w/w zadania realizowane                w dziale oświaty zostały przeniesione z pozostałych wydatków bieżących, głównie zmniejszone zostały wydatki na zakup materiałów i wyposażenia i zakup energii w szkołach podstawowych i w Gimnazjum.
Dokonuje się przeniesienia kwoty 15.000,- zł z rozdziału 71004 „Plany zagospodarowania przestrzennego” na rozdział 60016 „Drogi publiczne gminne” z przeznaczeniem na opłacenie usług związanych z aktualizacją systemu referencyjnego dróg gminnych oraz wykonanie inwentaryzacji i fotorejestracji dróg gminnych.                            
Dokonuje się przeniesień wydatków w ramach FS dla m. Borzykowo, m.in. zrezygnowano z przedsięwzięcia „Budowa parkingu przy kościele w Kołaczkowie” (kwota 3.000,-) wprowadzono nowe przedsięwzięcie „Remont dachu nad remizą OSP” (4.650zł).
Projekt uchwały w załączeniu.
Zaproponowane zmiany po wnikliwej analizie zostały przyjęte.
Ad.9.
Pani skarbnik Danuta Olejniczak przedstawiła projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu do wysokości kwoty 244.000zł. (koszt netto zadania), z przeznaczeniem na sfinansowanie zadania pn. "Budowa sieci kanalizacji sanitarnej z przyłączami w Kołaczkowie, ul. Średzka". Pożyczka jest nisko oprocentowana i częściowo umarzalna. Projekt uchwały został przyjęty bez zmian i jest w załączeniu.
Ad.10.
Radny Wojciech Tamborski zapytał czy są postępy w sprawie kanalizacji w Borzykowie, gdyż w Kołaczkowie robiony jest już drugi odcinek.
Pani wójt odpowiedziała, że kanalizację w Kołaczkowie robimy z własnych środków stąd pomysł na zaciągnięcie pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu, która może być umorzona w 25%, natomiast kanalizacja w Borzykowie jest dużą inwestycją i czekamy, aż ruszy program dofinansowań z PROW.
Radny Wojciech Tamborski pytał na jakim etapie jest budowa ścieżki rowerowej między Borzykowem, a Kołaczkowem.
P. wójt oznajmiła, że pozyskano od wojewody informację o działaniach zmierzających do pozyskania pozwolenia na budowę ścieżki przez Wielkopolski Zarząd Dróg
Radny Wojciech Tamborski odniósł się do sprawy odwodnienia osiedla w Borzykowie.
P. wójt odpowiedziała, że jest przygotowywany projekt odwodnienia Borzykowa jednak niepokojące jest to, że jako gmina będziemy zobowiązani partycypować w kosztach, ponieważ część inwestycji biegnie wzdłuż drogi gminnej. P. wójt dodała, że działania odwadniające zostały już podjęte przez gminę i domostw nie zalewa.
Radna Angelika Wojciechowska upomniała się o naprawę przepustu w Gorazdowie.
P. wójt poinformowała, że naprawy są zaplanowane.
Radny Jan Przybylski wnioskował o usunięcie drzewa lipy przy drodze w Żydowie koło Pana Pindraszaka, która zagraża bezpieczeństwu i przycięciu drzew i krzewów przy drodze powiatowej z Żydowa do Zielińca.
P. wójt poinformowała, że jest w tej sprawie wystosowane pismo do powiatu.
Radny Adam Gierszewski ponawia interpelacje w sprawie naprawy drogi gminnej Zieliniec Huby nr 31 przez którą przebiega uskok.
Radny Michał Stefański wnioskuje o uporządkowaniu stawu koło posesji P. Wojciucha w Kołaczkowe.
P. wójt odpowiedziała, że jest przychylnie nastawiona jednak do tej pory nie znalazł się opiekun, który będzie dbał o ten obiekt np. koło wędkarskie.
Radny Mariusz Gomulski zapytał na jakim etapie jest wniosek o dofinansowanie w ramach projektu Gminnego Programu Rewitalizacji
P. wójt powiedziała, że projekt został oceniony pozytywnie i będzie opracowywany program.
Po wyczerpaniu tematów posiedzenie zamknięto o godz.17.00

Protokół sporządziła                         Przewodniczący Rady
Monika Nowak                                 Danuta Grabowska 

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Rada Gminy
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 23 listopada 2016 14:32
Dokument wprowadzony do BIP przez: Robert Nowak
Ilość wyświetleń: 765
05 kwietnia 2018 13:58 (Robert Nowak) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
23 listopada 2016 14:32 (Robert Nowak) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany