Protokoły Komisji Wspólnych

Protokoł Nr 18/2016 z posiedzenia wspólnego Komisji Rady Gminy Kołaczkowo w dniu 30.05.2016r. o godz. 15 w sali Urzędu Gminy w Kołaczkowie.

Protokoł Nr  18/2016
z posiedzenia wspólnego Komisji Rady Gminy Kołaczkowo w dniu 30.05.2016r. o godz. 15 w sali Urzędu Gminy w Kołaczkowie.


Posiedzenie otworzyła przewodnicząca Rady Gminy Danuta Grabowska. Powitała radnych, p. wójt, p. skarbnik,  pracowników UG - lista obecności w załączeniu. Przewodnicząca następnie przedstawiła porządek posiedzenia, do którego nie wniesiono zmian.
1. Otwarcie
2. Informacja z posiedzeń Komisji.
3. Możliwości pozyskania środków unijnych na remont budynku przedszkola w Kołaczkowie
oraz podjęcie decyzji w sprawie wynajmu pomieszczeń Fundacji Familijny Poznań.
4. Omówienie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2015r.
5. Sprawy bieżące.
6. Wolne głosy i wnioski.

Ad. 2.
Informację z posiedzenia Komisji Rewizyjnej złożył przewodniczący Wojciech Tamborski. Dotyczyła wydatków na adaptację szkoły w tysiąclatce w Kołaczkowie, działalności GOPS oraz wykonania budżetu gminy za 2015r.
Ad.3.
Przewodnicząca nawiązała do  wcześniejszych spotkań z przedstawicielami Fundacji Familijny Poznań odnośnie propozycji wynajmu pomieszczeń na przedszkole w budynku ZSP. Zwróciła się do radnych o merytoryczną spokojną dyskusję i pytania by wszyscy byli doinformowani i wyjaśnili swe wątpliwości przed podjęciem decyzji.
Radny Mariusz Gomulski zapytał czy po dwuletnim okresie projektu gmina będzie pobierać dzierżawę.
P. wójt Teresa Waszak powiedziała,, że nie ma jeszcze tak dalekich ustaleń. Ostatnio FP ograniczył się do wynajmu dwóch pomieszczeń i wszystkie warunki zostaną sprecyzowane w umowie. FP jest zobowiązany do  nieodpłatnego remontu i utrzymania dwóch oddziałów na zasadzie przedszkola publicznego oraz całej organizacji, nadzoru i zatrudnienia pracowników.
Częścią gminy będzie koszt dzierżawy zaliczony jako wkład. Projekt będzie obowiązywał 2 lata i 5 lat będzie kontynuacja projektu. Rodzice będą mieli prawo wyboru oferty korzystniejszej dla swych dzieci. Fundacja ma duże doświadczenie, szeroką ofertę prowadzona w nowoczesny sposób, na co gminy nie stać.
Radny Wojciech Tamborski zapytał od jakiego momentu będzie przekazywana dotacja fundacji.
P. wójt odpowiedziała , ze po dwóch latach.
Radny kontynuując w jakiej wysokości będzie dotacja przekazywana ponieważ  Wszembórz otrzymuje 75%.Odpowiedź padła, że jest to kwota minimalna jaka należy przekazać.
Radny zapytał czy Wszembórz może dostać pełną dotację.
Według wypowiedzi p. skarbnik muszą spełnić określone warunki.
Radny Gomulski nadmienił, że fundacja wspominała o 90% dotacji. Zapytał radny również czy wyposażenie pozostanie dla gminy, gdyby nie było dalszej umowy z fundacją.
P. wójt uważa, że jest to kwestia zawarcia umowy.
Radny Jerzy Woś  zapytał czy  bierze się pod uwagę remont naszej części pomieszczeń i czy projekt obejmuje remont całego budynku przedszkola . Radny nie wyobraża sobie by nasza  część pozostała stara i nie były poprawione warunki.
P. wójt powiedziała, że w budżecie na ten rok są zaplanowane środki na opracowanie projektu i będzie on wykonany. Natomiast remont  po ustaleniu środków może być wykonany w roku przyszłym zwłaszcza, że przewiduje się współpracę w wspólnym korzystaniu z obiektu.
Przewodnicząca zapytała jaki dokument Rada musi podjąć aby nawiązać współpracę z FP.
P. wójt poinformowała, że Rada musi podjąć uchwałę o wyrażeniu zgody na wynajem pomieszczeń
Fundacji.
Radny Woś zapytał czy gmina  może pozyskać też środki na remont podobnie jak Fundacja.
Mirosława Woźniak wyjaśniła, że są to projekty łączone miękki i  twardy, do których wcześniej  nie przystąpiono gdyż nie było ich w planach. Skoncentrowano się na innych inwestycjach jakie zostały ujęte w budżecie. Oświata  wiedziała, że są takie projekty lecz nie wystąpiono z wnioskami o przystąpienie. Wnioski winny być najpierw złożone na projekty miękkie, a następnie projekty twarde -inwestycyjne. Fundacja natomiast prowadząc szeroką działalność uczestniczy w projektach i pozyskuje środki.
Wobec powyższego wyjaśnienia przewodnicząca zwróciła się o opinię radnych w kwestii przygotowania projektu uchwały dotyczącego wynajmu pomieszczeń FP. Za przygotowaniem projektu uchwały na najbliższą sesję zagłosowała większość - 10 radnych.
Ad.4.
Pani skarbnik Danuta Olejniczak przedstawiła informacje z wykonania budżetu gminy za 2015r według złożonego opracowania  załączonego w aktach komisji rewizyjnej.
Ad.5.
W sprawach bieżących przewodnicząca Danuta Grabowska zapytała czy są zatwierdzone  plany organizacyjne szkół na rok szkolny 2016/2017.
Pani wójt poinformowała, że arkusze zostały zatwierdzone . Powstało też zamieszanie ponieważ patrząc jako gospodarz zaproponowała połączenie klas drugich w jeden oddział dzieci z Sokolnik i Bieganowa, ponieważ w oddziałach jest po dziewięć dzieci. Jednak rodzice na to nie wyrazili zgody i prawo też nie zezwala bez zgody rodziców. Potwierdziło to Kuratorium w opinii, o która p. wójt wystąpiła. Tak więc są osobne odziały klas drugich. Z podobną propozycją połączenia klas wyszła do szkoły w Borzykowie i Grabowie Król. Ponieważ w Borzykowie jest siedem dzieci, a w Grabowie 9. Również nie było  zgody rodziców na połączenie, choć za dwa lata dzieci z Borzykowa pójdą do Grabowa Król. Nie ma również zgody na przeniesienie biblioteki do szkoły w Borzykowie i obiekt jest niewykorzystany. Po połączeniu zaoszczędzono by 1 etat i 140 tys. zł. Ponieważ liczba dzieci w klasach jest mała p. wójt zaproponowała dyrektorom wprowadzić zmiany polegające na łączeniu  lekcji w klasach 1-3 na zajęciach z muzyki czy WF w jeden oddział.
W tej sytuacji radny Gomulski proponuje się zastanowić nad zmianą obwodów szkół .
Z dyskusją na ten temat stwierdzono, że należy się wstrzymać ponieważ w czerwcu minister oświaty zapowiada dalsze zmiany w szkolnictwie.
Radny Robert Ptaszyński zwrócił się o ponowne  rozważenie dowozu obiadów szkolnych do Społecznej SP we Wszemborzu ponieważ w minionym roku im odmówiono a  szkoła jest nadal zainteresowana  obiadami z naszej stołówki szkolnej ponieważ obiady są tańsze niż z cateringu. Zwrócił się też aby współpraca z tą szkołą uległa poprawie ponieważ jest wrażenie , że są odepchnięci i mają ograniczony dostęp do uczestniczenia działaniach gminnych i nie są zapraszani .
P. wójt odnosząc się wyjaśniła, że gdy zrezygnowano z cateringu i wprowadzono obiady z własnych stołówek szkolnych Wszembórz nie był zainteresowany. W późniejszym czasie były kilkakrotne spotkania  z paniami ale tego tematu nie poruszały i nie wyszły z propozycją korzystania z naszych posiłków. Natomiast o wszystkich imprezach dla dzieci są informowane i szkoła może uczestniczyć i uczestniczy. Sprawy budynku szkoły we Wszemborzu zostały rozwiązane, jest przychylność UG w załatwianiu wszystkich spraw i jeśli są problemy to winny wyjść z inicjatywą ich rozwiązania. Urząd jest  otwarty na współpracę. Skargi p. wójt uważa za bezzasadne ponieważ panie nie zwracają z żadnymi problemami.
Przewodnicząca poinformowała o organizacji Dnia Samorządowca  1.07.br, koszt 90zł w restauracji Dolina Warty.
Przewodnicząca zgłosiła  problem do rozwiązania  komisji oświaty dotyczący ogrzewania przedszkola w Sokolnikach tj wymiany pieca bądź komina oraz założenia zaworów na grzejniki ponieważ problem co rocznie się powtarza.
Radny Wojciech Tamborski , przewodniczący komisji rewizyjnej zwrócił się do radnych o wprowadzenie do planu pracy komisji  dodatkowego tematu dotyczącego kontroli placów zabaw z uwagi na ich stanu. W głosowaniu radni jednogłośnie przychylili się do propozycji.
P. wójt przekazała radnym życzenia z okazji Dnia Samorządu od wojewody i ARiMR. Ze swej strony podziękowała za rok wspólnej pracy.
Przewodnicząca zwróciła się o wsparcie finansowe  na leczenie dla chorego Tomasza Filipiaka z Gorazdowa.
Radny Piotr Górecki podniósł problem rzeki Flisy ponieważ zalewa łąki rolnikom pomimo suszy.
P. wójt poinformowała, że inwestycja na Flisie jest zagrożona.
Radny Mariusz Gomulski zapytał czy jest zainteresowanie remontem podłogi w sali sportowej w Kołaczkowie oraz zaproponował  by ewentualne oszczędności po przetargu przeznaczyć na doposażenie sali i gabinetu fizyczno-chemicznego w Gimnazjum.
P. Filip Biernat dziennikarz w związku z brakiem wody zapytał  czy są to problemy techniczne czy brak wody.
P. wójt poinformowała, że przyczyną niskiego ciśnienia jest duży pobór wody, a nie przyczyny techniczne i jej brak. Zapytał również czy planujemy dokonać zmian w nazwach np. ulic w związku z ustawą dekomunizacyjną, która wchodzi w życie za 3 m-ce. Odpowiedziano, że tematu jeszcze nie podejmowano.
Radny Tamborski zapytał o przebieg konkursu na dyrektora SP w Bieganowie i ilu jest kandydatów.
Odpowiedziano, że zgłoszona jest jedna kandydatura.
Na  tym porządek obrad wyczerpano i zakończono posiedzenie.

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Rada Gminy
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 04 października 2016 14:47
Dokument wprowadzony do BIP przez: Robert Nowak
Ilość wyświetleń: 686
05 kwietnia 2018 13:58 (Robert Nowak) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
04 października 2016 14:47 (Robert Nowak) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany