Protokoły Komisji Rewizyjnej

Protokół Nr 18/2021 Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kołaczkowo z dnia 19.04.2021 r.

Protokół Nr 18/2021
Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kołaczkowo z dnia 19.04.2021 r.


1.Nazwa i adres kontrolowanego podmiotu:
Urząd Gminy w Kołaczkowie, Wójt Gminy Kołaczkowo – Teresa Waszak, pl. Wł. Reymonta 3, 62-306 Kołaczkowo.
2.Imię i nazwisko kontrolujących:
- Adam Kruszyński -  przewodniczący Komisji Rewizyjnej
-Bogusława Wietrzyńska-Stramczewska - zastępca przewodniczącego Komisji Rewizyjnej
- Magdalena Cieślak- członek Komisji Rewizyjnej
-Zofia Kominek - członek Komisji Rewizyjnej
3.Data przeprowadzonej kontroli:
19 kwietnia 2021 r.
4. Określenie przedmiotowego zakresu kontroli i okresu objętego kontrolą:.
1.Kontrola Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Kołaczkowie
5. Imię i nazwisko kierownika kontrolowanego podmiotu:
Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Kołaczkowie – Stefania Felicka
6. Przebieg i wynik czynności kontrolnych:
Komisja zapoznała się z dokumentacją dotyczącą wykonania remontów w ZSP w Kołaczkowie. W roku 2019 zakres prac remontowych obejmował:
- remont 5 szt. schodów tj. schody wejściowe do szkoły od strony boiska, schody do kotłowni, schody do kuchni, schody oraz schody z pochylnią do sali gimnastycznej. Całkowity koszt tego zadania wyniósł 37.950,55 zł.
- wymiana stolarki okiennej z PCV w sali nr 12 – 3 szt. i w sali nr 24 – 3 szt. Zadanie obejmowało demontaż starych okien i uszczelnienie istniejących parapetów. Całkowity koszt zadania wyniósł 12.495,72 zł.
- remont dachu na budynku A i na przedszkolu, na kwotę 16.850 zł.
W roku 2020 natomiast wykonano następujące prace remontowe:
- wymiana stolarki okiennej  z PCV dotyczył wymiany 3 szt. okien w sali nr 19. Koszt zadania to 7.094,00 zł.
- wymiana 47 sztuk lamp jarzeniowych na lampy typu led – koszt 9.031,29 zł
- zakup i montaż rolet do sali nr 1,2,3 i 19 – koszt wykonania 7.700,00 zł.
- remont dachu – naprawa i konserwacja i uszczelnienie dachu na sali gimnastycznej. Koszt wykonania 15.000 zł.    
Komisja zapoznała się również z dokumentacją projektową przebudowy i rozbudowy budynku przedszkola w Kołaczkowie. W wyniku ogłoszonego przetargu wpłynęło 7 ofert spośród których wybrano najkorzystniejszą na kwotę 1.546.963,74 zł złożoną przez  Przedsiębiorstwo Budowlane HENBUD Sp. z o. o. Sp. komandytowa z Kłecka. W dniu 9 kwietnia 2021 r. podpisano z wykonawcą umowę. Termin zakończenia robót wynosi 221 dni od dnia podpisania umowy. Budynek po przebudowie będzie posiadał 507,24m2 powierzchni użytkowej. Składać się będzie z 5 oddziałów przedszkolnych, zaprojektowane zostaną 2 nowe sale ze wspólną łazienką dla dzieci, dostępną z obu sal i schowkiem porządkowym oraz szatnią. Wzdłuż istniejącego korytarza oprócz gabinetu dyrektora i logopedy zaprojektowano nowy sekretariat, a w części z zapleczem kuchennym w miejsce szatni, pokój nauczycielski. Zaplanowano wyburzenie i przesunięcie ścian nośnych, wraz z częściowo nowymi stropami, zlikwidowanie różnic poziomów, w celu zapewnienia dostępu dla osób niepełnosprawnych. Przebudowie nie podlega pomieszczenie kuchni. Roboty konstrukcyjne w obiekcie przewidują dwa nowe okna, parapety – wewnętrzne z pcv, a zewnętrzne z blachy, wykończenie i wyposażenie instalacyjne pomieszczeń, malowanie pomieszczeń, wykonanie posadzek z wykładzin rulonowych pcv wywiniętych 10 cm na ściany (sala zajęć), terakoty – gresy w pomieszczeniach sanitarno–higienicznych i zapleczu kuchennym. Wymianie poddane zostaną stolarka wewnętrzna drzwiowa pcv z przeszkleniem, grzejniki c.o. płytowe zabezpieczone obudową w pomieszczeniach z dostępem dzieci, wyposażenie instalacyjne i sanitarne. Do przebudowy zaplanowano także instalację elektryczną w tym oświetlenie LED,  wodociągową i kanalizacyjną.  Centralne ogrzewanie zasilane będzie z istniejącego kotła olejowego.
Komisja zwróciła się z zapytaniem dlaczego na rysunku nr 5 opracowania związanego z przebudową budynku przedszkola w Kołaczkowie przy podjeździe dla osób niepełnosprawnych nie zaprojektowano schodów.
Odpowiedzi pisemnej udzielił projektant budynku informując, że do obiektu zaprojektowano wystarczającą ilość schodów ze względu na jego funkcję z uwzględnieniem warunków ochrony przeciw pożarowej (ewakuacja). Dodatkowe schody w miejscu oznaczonym na rysunku mogłyby stworzyć zagrożenie dla osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim. Wskazane jest unikanie stwarzania takich zagrożeń.
7.Wnioski pokontrolne:
 Komisja stwierdza, że pomieszczenia w szkole oraz przestrzeń dookoła budynku utrzymane są w należytym stanie.  
8.Zalecenia pokontrolne:
Brak zaleceń pokontrolnych.
W przypadku odmowy podpisania protokołu pokontrolnego przez Wójta
Gminy Kołaczkowo, jest on obowiązany do złożenia w terminie 3 dni od daty odmowy pisemnego wyjaśnienia jej przyczyny. Wójt może złożyć na ręce Przewodniczącego Komisji uwagi dotyczące kontroli i jej wyników. Uwagi składa się w terminie 7 dni od daty przedstawienia protokołu pokontrolnego do podpisania.
Podpis kierownika kontrolowanego podmiotu:                   

Kołaczkowo, 10.05.2021 r.

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Rada Gminy
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 29 lipca 2021 13:46
Dokument wprowadzony do BIP przez: Robert Nowak
Ilość wyświetleń: 68
29 lipca 2021 13:46 (Robert Nowak) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany