Protokoły Komisji Budżetu i Finansów

PROTOKÓŁ Nr 13/2016 z posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów w dniu 31.05.2017r.

PROTOKÓŁ Nr 13/2016

z posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów w dniu 31.05.2017r.

 

Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca Komisji Małgorzata Jakubowska. Powitała członków komisji, wójt, skarbnik, przewodniczącą Rady Gminy oraz pracowników- lista obecności  w załączeniu. Następnie przedstawiła porządek posiedzenia, który został przyjęty i przedstawia się następująco:

  1. Otwarcie
  2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji.
  3. Reforma oświaty w Gminie Kołaczkowo i jej wpływ na finanse.
  4. Analiza wydatków budżetowych i mienia gminnego.
  5. Wolne głosy i wnioski.

 

Ad.2.

Przyjęcie protokołu z ostatniego posiedzenia komisji został przełożony na następne posiedzenie komisji.

 

Ad.3.

Milena Świątek kierownik referatu oświaty poinformowała, o konieczności doposażenia klasopracowni. Zostały złożone trzy wnioski, z rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej na 2017 rok w wysokości 0,4%, na dofinansowanie remontów bieżących sanitariatów w gimnazjach, na dofinansowanie świetlic szkolnych w pomoce dydaktyczne i na dofinansowanie pomieszczeń do nauki w meble (ławki, krzesła). Wnioski mogły składać tylko szkoły, które zostały włączone po gimnazjach. Wnioski zostały złożone na łączną kwotę 240 tys. zł.

Radny Mariusz Gomulski zapytał, czy w przypadku nie otrzymania dofinansowania remont zostanie wykonany ze środków własnych.

Milena Świątek odpowiedziała, że na tą chwilę nie jest to możliwe, ponieważ środki nie zostały zaplanowane w budżecie.

Milena Świątek kierownik referatu oświaty przedstawiła wykaz pomocy dydaktycznych potrzebnych do realizacji podstaw programowych. Na podstawowe wyposażenie pracowni fizyki w klasie 7 potrzebna będzie kwota 2.058,60zł, pracowni chemii kwota 4.254,84zł, pracownia przyrodnicza – biologia, geografia to kwota 2.563,00zł, pracownia chemiczna i fizyczna to kwota 4.206,10zł.

Następnie omówiła etaty nauczycieli. Z przedstawionej informacji wynika, że :

-SP Bieganowo zatrudni 16 osób na 12,22 etatu

- SP Grabowo Królewskie zatrudni 17 osób na 12,40 etatu

- SP Sokolniki zatrudni 22 osoby na 14,62 etatu

- ZSP Kołaczkowo zatrudni 34 osoby na 30,70 etatu

Szczegółowa informacja w załączeniu.

Etaty nauczycieli zwiększają się w porównaniu z rokiem ubiegłym z powodu powstania klas 7, gdzie dochodzą przedmioty ścisłe. Po wprowadzeniu reformy żaden nauczyciel nie będzie zwolniony, jeden odchodzi na emeryturę i jeden jest przeniesiony z Grabowa Król. do Bieganowa.

Od września będzie 8 etatów do podziału, są to etaty nauczycieli będących na zwolnieniu lekarskim lub urlopie wychowawczym, którzy w arkuszach muszą mieć zapewniony angaż.  Godziny te zostaną rozpisane i dopełnione niepełne etaty nauczycieli.

Milena Świątek następnie przedstawiła etaty pracowników obsługi.

- w SP Bieganowo b/z 6 etatów

- w SP Grabowo Królewskie są 3,5 etaty a były 4

- w SP Sokolniki będzie 6 etatów, było 4 (dochodzi przedszkole)

- w ZSP i Gimnazjum w Kołaczkowie razem było 16, a będzie 12 (odchodzą 2 etaty z  przedszkola, 1 sprzątaczki i 1 obsługa sekretariatu).

Jeden etat jest mniej w Borzykowe z powodu braku zajęć w szkole. Siedmioro dzieci stanowiące klasę trzecią zostało przeniesione na prośbę rodziców do ZSzP w Kołaczkowie. Dzieci zostaną przyłączone do istniejących klas i będą dwa oddziały po 14 uczniów. Ogółem w szkołach będzie 50 oddziałów z 832 uczniami. Liczebność dzieci w poszczególnych oddziałach do końca września ulegnie zmianie.

Radna Jadwiga Stajkowska zapytała o dowozy dzieci klasy VI w Grabowie Królewskim.

Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że rodzice mogą zadecydować do której szkoły dziecko pójdzie, natomiast dowozów poza obwodem nie będzie. Gimnazjum będzie dowożone tak jak dotychczas więc jeśli będzie miejsce w autobusie, to dzieci mogą być zabierane.

Milena Światek poinformowała o ogłoszonym konkursie na dyrektora ZSzP w Kołaczkowie. Komisja konkursowa rozpatrzy wnioski 11 lipca. Natomiast dyrektorzy SP w Sokolnikach i SP w Grabowie Królewskim decyzją wójta, mają przedłużoną funkcję o 1 rok.

Przewodnicząca Małgorzata Jakubowska zapytała czy będzie utworzony jeden sekretariat.

Milena Światek odpowiedziała, ze będzie jeden sekretariat. ZSzP będzie liczył powyżej 12 oddziałów i musi być powołany wicedyrektor, który może pełnić obowiązki administracyjne.

 

Ad.4.

Radny Mariusz Gomulski zaproponował szczegółowo omówić nie zrealizowane wydatki inwestycyjne.

Skarbnik Danuta Olejniczak przedstawiła sprawozdanie z nie zrealizowanych zadań majątkowych tj:

- Budowa kanalizacji sanitarnej w Borzykowie wraz z modernizacją infrastruktury wodociągowej oraz doposażenie hydroforni we Wszemborzu na plan 84.000zł wykonano aktualizację kosztorysu oraz ksero map w kwocie 1.895,77zł. Na w/w zadanie został złożony wniosek o dofinansowanie z PROW, ogłoszony przetarg i pod koniec czerwca zastanie podpisana umowa. Realizacja zadania nastąpi w tym roku.

Wójt Teresa Waszak powiedziała, że realizacja zadania rozpocznie się w tym roku, po czym na wykonanie i rozliczenie inwestycji będzie jeden rok.

- Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Kołaczkowie zaplanowana kwota to 249.000zł. Środki w budżecie zostały zabezpieczone, jednak czekamy na właściwy program aby pozyskać dofinansowanie.

Wójt Teresa Waszak poinformowała, że możliwość ubiegania się o dofinansowanie będzie na jesień. Jest przygotowany projekt rozbudowy oczyszczalni. W celu uzyskania większej ilości punktów zadanie zostało poszerzone o rozbudowę kanalizacji. Będzie to krótki odcinek ul. Polnej i ul. Wrzesińskiej w Kołaczkowie.

- Remont ul. Kasztanowej zaplanowana kwota to 150.000zł, mino ubiegania się o dofinansowanie nie udało sią pozyskać środków. Inwestycja jest realizowana ze środków własnych.

- Instalacja klimatyzacji w pomieszczeniach Urzędu Gminy zaplanowana kwota to 3.000zł. Wójt Teresa Waszak wyjaśniła, że został przygotowany projekt i czekamy na możliwość złożenia wniosku o dofinansowanie.

- Montaż windy osobowej w budynku Urzędu Gminy na plan 94.800zł wykonano w kwocie 2.315,89 zakupiono dziennik budowy i opracowano plan budowy. Wójt dodała, że wyższe koszty powoduje przeniesienie sterowni, a co za tym idzie wymiana przestarzałej instalacji.

- Zagospodarowanie terenu wokół Urzędu Gminy na zadanie zaplanowano 5.000zł. Realizacja jest na etapie przygotowywania operatu wodno-prawnego i projektu. Jeżeli będzie odpowiedni program to zostanie złożony wniosek o dofinansowanie projektu.

- Dotacja do OSP Kołaczkowo na zakup motopompy 22.000zł. Zadanie nie zostało zrealizowane, ponieważ OSP otrzymało motopompę z Urzędu Wojewódzkiego.

- Modernizacja budynku ZSP w Kołaczkowie (przedszkole) na plan 72.000zł opracowano dokumentację projektową w kwocie 3.660zł.

- Wykonanie piłkochwytów na boisku Orlik 2012. Na zadanie zaplanowano kwotę 20.300zł, zostały zebrane oferty  i podpisana umowa jednak wykonawca wycofał się z realizacji z powodu zbyt niskiej kwoty.

- Budowa placu zabaw w Gałęzewicach, zaplanowana kwota 6700zł z czego opracowano kosztorys i mapkę za kwotę 917,30zł. Został ogłoszony projekt z możliwością pozyskania dofinansowania jednak warunki były niekorzystne.

Radny Mariusz Gomulski zapytał o realizację trzech dróg gminnych dofinansowanych z PROW.

Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że wykonawca buduje więcej dróg jednocześnie dlatego roboty są toczone w etapach. Na początku czerwca prace zostaną zakończone i położona nakładka końcowa.

Radna Jadwiga Stajkowska wnioskuje o nawiezienie tłucznia na drogę z Gorazdowa do Sokolnik. Zapytała o budowę ścieżki rowerowej czy będzie położona po zrobieniu kanalizacji.

Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że zostało poczynione tyle starań aby zrobić ścieżkę więc jeśli będzie możliwość jej zrobienia to bez względu na termin wyrazi zgodę.

Skarbnik Danuta Olejniczak przedstawiła dochody i koszty utrzymania świetlic wiejskich w 2016 roku. Szczegółowa informacja w załączeniu.

Przewodnicząca Małgorzata Jakubowska zaproponowała głosowanie w sprawie wydania opinii o wykonaniu budżetu w 2016 roku.

Komisja jednogłośnie 8 głosami „za” wydała opinię pozytywną.

 

Skarbnik Danuta Olejniczak omówiła proponowane zmiany w planie wydatków. Zmniejsza się wydatki bieżące, a zwiększa majątkowe o kwotę 87.800zł w tym:

-  na opracowanie dokumentacji projektowej na budowę kanalizacji sanitarnej w Kołaczkowie (odcinek ul. Polna i ul. Wrzesińska) kwotę 7.800zł

-  na wniosek Komendanta Powiatowego Policji we Wrześni zwiększa się plan wpłaty o kwotę 1.200zł  na Państwowy Fundusz Wsparcia celem zakupu drukarki

- o kwotę 500zł zmniejsza się plan w §4300 „Zakup usług pozostałych”, a zwiększa w §4700 „Szkolenia pracowników”

- zwiększa się plan wydatków na oświatę z przeznaczeniem na remont centralnego ogrzewania w SP w Sokolnikach o kwotę 6.000zł

- w rozdziale OPS zwiększa się plan na podróże służbowe, a zmniejsza się plan na zakupy o kwotę 500zł

- zmniejsza się plan wydatków na wypłatę dodatków mieszkaniowych o kwotę 15.000zł

- dokonuje się zmian pomiędzy paragrafami dla przedsięwzięcia realizowanego w ramach funduszu sołeckiego dla m. Zieliniec o kwotę 800zł.

Proponowane zmiany w ramach autopoprawki:

- w związku z rozstrzygnięciem przetargu na budowę dróg dojazdowych do gruntów rolnych w Budziłowie i Kołaczkowie zwiększa się plan wydatków na budowę tych dróg o kwotę 280.497zł,

Zmniejsza się plan wydatków bieżących o kwotę 80.000zł z tego:

- zmniejsza się  plan wydatków w dziale” Pomoc społeczna” o kwotę 20.000zł- zmniejsza się plan wydatków na wynagrodzenia w gimnazjum kwota 60.000zł.

Pozostałą brakującą kwotę  200.497zł przenosi się z zadań inwestycyjnych.

Ad.5.

Przewodnicząca Małgorzata Jakubowska zapytała czy biblioteka w Borzykowie zostanie przeniesiona do budynku szkoły.

Radna Jadwiga Stajkowska powiedziała, że zostało zaplanowane spotkanie z mieszkańcami Borzykowa w celu podjęcia decyzji o przeznaczeniu budynku.

Przewodnicząca Małgorzata Jakubowska zapytała czy w projekcie uchwały w sprawie inkaso sołtysów zmiana dotyczy wyboru nowego sołtysa w Borzykowie.

Skarbnik Danuta Olejniczak odpowiedziała, że została zaktualizowana lista sołtysów o sołtysa Borzykowa.

 

Na tym posiedzenie zakończono o godz. 17.00.

 

Protokół sporządziła                                                                             Przewodnicząca Komisji

Monika Nowak                                                                                     Małgorzata Jakubowska

 

 

Wiadomość powiązana z

Komisja 2014 - 2018

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Komisja Budżetu i Finansów 2014 - 2018
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 23 lutego 2018 10:58
Dokument wprowadzony do BIP przez: Robert Nowak
Ilość wyświetleń: 984
05 kwietnia 2018 14:12 (Robert Nowak) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
23 lutego 2018 10:58 (Robert Nowak) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany