Protokoły Komisji Budżetu i Finansów

PROTOKÓŁ Nr 12/2016 z posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów w dniu 06.04.2017r.

PROTOKÓŁ Nr 12/2016

z posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów w dniu 06.04.2017r.

Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca Komisji Małgorzata Jakubowska. Powitała członków komisji, wójt, skarbnik, oraz pracowników- lista obecności  w załączeniu. Następnie przedstawiła porządek posiedzenia, który został przyjęty i przedstawia się następująco:

  1. Otwarcie
  2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji.
  3. Zaopatrzenie mieszkańców w wodę ( ilość i jakość dostarczanej wody, harmonogram remontów sieci wodociągowej, ściągalność opłat, lista sprawnych hydrantów).
  4. Realizacja Gminnego Programu Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2016.
  5. Analiza i ocena sytuacji finansowej gminy w zakresie dochodów budżetowych.
  6. Omówienie proponowanych zmian w budżecie Gminy Kołaczkowo.
  7. Wolne głosy i wnioski

 

Ad.2.

Protokół z ostatniego posiedzenia komisji został przyjęty jednogłośnie.

Ad.3.

Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Jarosław Zgoliński przedłożył informację na temat zaopatrzenia mieszkańców gminy w wodę z sieci wodociągowej. Informacja dotyczyła:

- stacji uzdatniania wody w Kołaczkowie, Wszemborzu, Gorazdowie, Bieganowie i Sokolnikach oraz zaopatrywania odpowiednio miejscowości.

- jakości wody, podlegającej nadzorowi i ocenie sanepidu. Jakość wody jest badana dla każdego ujęcia 5 razy w roku i w okresach półrocznych wysyłane jest sprawozdanie do Wójta Gminy. ZGKiM również zleca badanie wody w takiej samej ilości.

- sprzedaży wody, która kształtowała się w roku 2011 w ilości 306 tys. m³, natomiast w 2016 roku na poziomie 393,5 tys. m³. Stan należności na dzień 31.12.2016 wynosił 28.668,21zł

- planowanych remontów w roku bieżącym tj. rozbudowa sieci wodociągowej w m. Kołaczkowo, ul. Leśna – 120 mb, i w m. Wszembórz- 500mb, oraz przebudowy odcinka sieci pod rzeką Wrześnica w m. Sokolniki.

- wykazu ilości hydrantów w poszczególnych miejscowościach w ilości 257szt. z wyszczególnieniem niesprawnych w ilości 6 szt.

Radny Mariusz Gomulski zapytał czy można przełączyć pobór wody pomiędzy stacjami.

Jarosław Zgoliński kierownik ZGKiM odpowiedział, że wszystkie stacje są połączone i można przełączać.

Radna Angelika Wojciechowska zapytała kto zajmuje się chlorowaniem wody.

Jarosław Zgoliński kierownik ZGKiM odpowiedział, że są od tego pompy dozujące. Im bliżej stacji tym bardziej odczuwalne chlorowanie, znaczenie ma również pora roku.

Wójt Teresa Waszak zapytała czy została usunięta awaria wyciekania wody na ul. Rzecznej w Sokolnikach.

Jarosław Zgoliński kierownik ZGKiM odpowiedział, że zostały podjęte próby ale nie usunięto awarii.

Radna Małgorzata Jakubowska zapytała o przewidywany koszt podłączenia sieci wodociągowej na ul. Leśnej w Kołaczkowie i we Wszemborzu.

Jarosław Zgoliński kierownik ZGKiM odpowiedział, że nie ma jeszcze kosztorysu, jest na etapie przygotowywania, zapewnił, że mieści się w bieżącym planie modernizacji.

Radny Mariusz Gomulski prosił o sporządzenie do końca maja wykazu umiejscowienia hydrantów na terenie Gminy Kołaczkowo. Wykaz ten zostanie przekazany jednostkom OSP.

Radny Piotr Górecki zapytał o możliwość umiejscowienia hydrantu na terenie obok hydroforni we Wszemborzu.

Jarosław Zgoliński kierownik ZGKiM odpowiedział, że jest to niemożliwe, ponieważ jest to strefa ochrony sanitarnej i sanepid nie pozwoli na wchodzenie na teren hydroforni.

Ad.4.

Kamila Majorek przedstawiła sprawozdanie z działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Komisja w pięcioosobowym składzie organizuje spotkania średnio raz w miesiącu. Źródłem finansowania zadań zawartych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnym Programie Przeciwdziałania Narkomanii są środki finansowe z budżetu Gminy, pochodzące z opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.

Wydatki w roku 2016 wyniosły 75.001,66 zł.

W okresie sprawozdawczym zrealizowano zadania, które ujęto w następujące bloki tematyczne.

- ogólnopolskie kampanie edukacyjno-profilaktyczne koordynowane przez PARPA dla dzieci ze szkół z terenu Gminy Kołaczkowo

- II Profilaktyczny Turniej Gminny dla klas IV-VI

- Spartakiada klas I-III

- XVIII Rajd Rowerowy

- Turniej rodzinny „Stawiam na rodzinę” w SP w Grabowie Król.

- Zorganizowanie Mikołajek, Baliku „Pluszowy Miś”

- Warsztaty i szkolenia w szkołach podstawowych

- Wyjazdy terapeutyczne dla matek i dzieci pochodzących z rodzin z problemami alkoholowymi

- usługi psychologiczne

Punkt informacyjno-konsultacyjny rozwiązywania problemów alkoholowych prowadzony przez psychoterapeutę w roku 2016 był czynny w I i III środę miesiąca w godz. od 17:00- 19:00. Z pomocy terapeutycznej korzystały osoby z problemem uzależnienia i członkowie rodzin osób uzależnionych. W 2016 roku odbyło się 48 wizyt w formie porad, konsultacji oraz psychoterapii indywidualnych. W punkcie z różnych form pomocy skorzystało 17 osób, w tym:

- 5 osób uzależnionych od alkoholu, które uczestniczyły w 9 wizytach

- 12 osób współuzależnionych, które skorzystały z 39 wizyt

Kamila Majorek przedstawiła również aktualnie prowadzone działania komisji, oraz zaplanowane do realizacji w roku 2017.

Radny Mariusz Gomulski zapytał kiedy będą realizowane programy z PARPA.

Kamila Majorek odpowiedziała, że programy będą wdrażane od września, aby móc zrealizować je w ciągu roku szkolnego.

 

Ad.5.

Na podstawie informacji z wykonania budżetu za rok 2016 skarbnik Danuta Olejniczak omówiła dochody budżetu.

Realizacja dochodów budżetu przedstawiała się następująco:

Dochody budżetu zaplanowano w kwocie  22.929.835,17zł, a wykonano w kwocie 23.411.560,85zł  co stanowi 102,10% założonego planu w tym:

- dochody bieżące zaplanowano w kwocie 22.639.359,52zł, a wykonano w kwocie 23.123.356,71zł co stanowi 102,14% planu

- dochody majątkowe na plan 290.475,65zł wykonano w kwocie 288.204,14zł

- dochody własne na plan 6.570.216,35 zł wykonano w kwocie 7.124.440,57zł

- subwencje ogólne z budżetu państwa  na plan 8.727.544,00zł wykonano 100%

- dotacje ogółem na plan 7.592.074,82zł wykonano w kwocie 7.519.576,28zł.

Poinformowała, że dochody do budżetu wpływają zgodnie z planem. Natomiast na wydatki nieplanowane składa się zakup pieca do SP w Sokolnikach oraz zwrot pieniędzy do PUK we Wrześni.

Radny Mariusz Gomulski zapytał kiedy rozpocznie się budowa kanalizacji w Borzykowie.

Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że w maju zostanie podpisana umowa, zgodnie z którą na realizację i rozliczenie inwestycji będzie 1 rok. Prace rozpoczną się na przełomie roku.

 

Ad.6.

Skarbnik Danuta Olejniczak przedstawiła propozycje zmian w budżecie, które zwiększają się po stronie dochodów i wydatków o kwotę 146.133,00zł. Po stronie dochodów zwiększa się z tytułu:

- dofinansowania budowy dróg dojazdowych do gruntów rolnych – dotacja w kwocie 116.250,00zł

- wpłaty nadwyżki środków obrotowych przez ZGKiM – w kwocie 29.883,00zł.

Zmiany w wydatkach obejmują:

- wprowadzenie nowego zadania inwestycyjnego „Zagospodarowanie terenu wokół Urzędu Gminy” w kwocie 10.000,00zł

- zwiększenie planu wydatków na budowę dróg dojazdowych do gruntów rolnych” o kwotę 136.133,00zł

Plan wydatków majątkowych na kwotę 206.000,00zł dokonuje się przeniesienia z zadania pn.:”Doposażenie pracowni specjalistycznych w placówkach oświatowych” na zadanie inwestycyjne pn.”Budowa dróg dojazdowych do gruntów rolnych”

Zmianie ulega plan wydatków bieżących realizowanych w ramach FS dla m. Krzywa Góra

Skarbnik Danuta Olejniczak poinformowała o wprowadzeniu nowego zadania inwestycyjnego – małe kino społecznościowe na które przeznacza się kwotę 100.000,00zł.

Radna Jadwiga Stajkowska zapytała o realizację inwestycji, budowy odcinka drogi przy ul. Rolnej. Zgłosiła również do naprawy  dziurę w drodze Borzykowo – Gorazdowo przy posesji nr 10.

Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że prace są rozpoczęte, został wyznaczony przez geodetę pas drogowy, oraz omówiła szczegóły związane z odwodnieniem i przygotowaniem drogi.

Radny Jan Przybylski zawnioskował o kosze przy przystankach autobusowych.

Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że po zrobieniu całości pozbruku będą zakładane kosze przez pracowników interwencyjnych.

Radna Małgorzata Jakubowska zawnioskowała o przeprowadzenie kontroli podatkowej garaży w Grabowie Królewskim.

Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że nie zawsze pracownicy mogą wyjechać w teren z powodu dużej ilości pracy. Obecnie jest trzech stażystów w urzędzie, którzy będą nadrabiać prace i wówczas będzie można wyjechać w teren.

 

Na tym posiedzenie zakończono o godz. 18:40.

 

Protokół sporządziła                                                                             Przewodnicząca Komisji

Monika Nowak                                                                                     Małgorzata Jakubowska

 

 

Wiadomość powiązana z

Komisja 2014 - 2018

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Komisja Budżetu i Finansów 2014 - 2018
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 28 lipca 2017 08:37
Dokument wprowadzony do BIP przez: Robert Nowak
Ilość wyświetleń: 1167
05 kwietnia 2018 14:12 (Robert Nowak) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
28 lipca 2017 08:37 (Robert Nowak) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany