W piątkowe popołudnie (06.04) odbyło się w Szpitalu Śląskim w Cieszynie cykliczne spotkanie z członkami Polskiego Towarzystwa Medycznego w Republice Czeskiej, podczas którego dr Krystian Dudek z Instytutu Publico przedstawił temat " Strategia PR placówki medycznej. Placebo czy lek ratujący wizerunek".
Celem działań public relations jest dbałość o dobry wizerunek, akceptację i życzliwość wobec działań danej osoby lub - w tym przypadku - placówki medycznej. W ramach tych działań zwraca się szczególna uwage na m.in.: komunikację wewnętrzną, audyt komunikacyjny, relacje z mediami, identyfikację wizualną firmy, produktu i usług, budowanie wizerunku pracodawcy, organizacja imprez, spotkań, relacje z inwestorami, e-PR, monitorowanie mediów, sponsorowanie, zarządzanie kryzysowe itd.
Od kilku lat Szpital Śląski w Cieszynie współpracuje z PTMRC doradzając w wielu tematach. Polskie Towarzystwo Medyczne kontynuuje działalność Klubu Medyka założonego 7.11.1975 przy ZG Polskiego Związku Kulturalno-Oświatowego w Czeskim Cieszynie. Jest jednym z najstarszych stowarzyszeń lekarzy polskiego pochodzenia poza granicami Polski. Dłuższą historią mogą się pochwalić tylko towarzystwa w Londynie i Chicago.