Świetlica czynna jest od poniedziałku do piątku w godz. 6.30-17.45
Nauczyciele świetlicy:
Agnieszka Czajka Valentsina Shylka Zofia Wnuczek Urszula Wójtowicz Urszula Jabłońska
Świetlica składa się z trzech pomieszczeń. W jednym znajdują się stoliki, przy których dzieci odrabiają lekcje i wykonują prace plastyczne, pianino, keyboard oraz instrumenty perkusyjne. Kolejna sala wyposażona jest w różnego rodzaju gry, puzzle, klocki piankowe, zabawki, telewizor, DVD, rzutnik. Ostatnia sala przeznaczona jest do odpoczynku i czytania.
Uczniowie przebywający w świetlicy oprócz zabaw i zajęć tematycznych - realizowanych według miesięcznych planów pracy świetlicy - są również objęci opieką wychowawców świetlicy podczas obiadów oraz przerw w oczekiwaniu na różnego rodzaju zajęcia dodatkowe.
Program pracy świetlicy oraz określone w rocznym planie pracy świetlicy tematy ukierunkowują pracę wychowawców. Zajęcia rekreacyjno - ruchowe, dydaktyczne, plastyczne, muzyczne realizujemy przy pomocy różnych form i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej.
Większość zajęć opiera się na rozwijaniu zainteresowań muzycznych, plastycznych i sportowych, czytelniczych oraz zabawie. Dwa razy dziennie organizowany jest Kwadrans czytelniczy, podczas, którego dzieci zdobywają punkty za aktywne słuchanie i udzielanie odpowiedzi na pytania do czytanych tekstów. Oprócz tego wspomagamy dzieci w odrabianiu prac domowych.
Wspólnie z dziećmi dbamy o wystrój sal, dekoracje, organizujemy wystawki prac, przygotowujemy gazetki ścienne. Bierzemy udział w licznych konkursach plastycznych i przeglądach piosenek. Opieką obejmujemy tablice na szkolnym korytarzu, gdzie umieszczamy prace tematycznie związane z planem pracy świetlicy.
Zasady zachowania w świetlicy :
- Zgłaszam nauczycielowi każde swoje przyjście i wyjście.
- Z sali wychodzę tylko za zgodą nauczyciela.
- Przestrzegam zasad bezpiecznego zachowania w świetlicy, na placu zabaw, na stołówce
i w drodze do niej. - Słucham uważnie próśb i poleceń nauczyciela, staram się jak najlepiej je wykonywać.
- Biorę aktywny udział w zajęciach, imprezach i uroczystościach oraz pracach na terenie świetlicy.
- W trakcie zajęć mówię tylko wtedy, kiedy wyznaczy mnie nauczyciel.
- Staram się cicho pracować i bawić.
- Przestrzegam zasad kulturalnego zachowania się, jestem miły i uprzejmy dla nauczycieli oraz kolegów.
- Okazuję szacunek innym osobom.
- Używam zwrotów grzecznościowych: PROSZĘ, DZIĘKUJĘ, PRZEPRASZAM.
- Jeżeli sprawię komuś przykrość, staram się naprawić szkodę.
- Szanuję cudzą i swoją własność.
- Chętnie pomagam innym.
- Dbam o porządek w sali: tornistry, książki, gry i zabawki kładę w wyznaczonym miejscu.
- Po zakończonej pracy i zabawie zawsze sprzątam.
- Wiem, że moje zachowanie zależy ode mnie!
Cele i zadania świetlicy
- Wychowawcy w świetlicy szkolnej zapewniają dzieciom i młodzieży:
- zorganizowaną opiekę wychowawczą, pomoc w nauce oraz odpowiednie warunki do nauki własnej, do rekreacji i rozwijania własnych zainteresowań;
- kształtowanie nawyków kultury osobistej i współżycia w grupie;
- rozwijanie zainteresowań oraz zdolności;
- wdrażanie do samodzielnej pracy umysłowej;
- udzielanie pomocy uczniom mającym trudności w nauce;
- organizowanie właściwego i kulturalnego wypoczynku;
- współpracę z domem oraz środowiskiem lokalnym.
- Do zadań świetlicy należy:
- organizowanie opieki, pomocy w nauce, tworzenie warunków do nauki własnej, przyzwyczajanie do samodzielnej pracy;
- organizowanie gier i zabaw ruchowych, mających na celu prawidłowy rozwój fizyczny;
- odkrywanie i rozwijanie zainteresowań;
- stworzenie warunków do uczestnictwa w kulturze, organizowanie kulturalnych rozrywek, kształcenie nawyków kulturalnego życia codziennego;
- upowszechnianie zasad kultury zdrowotnej, kształtowanie nawyków higieny i czystości oraz dbałości o zachowanie zdrowia;
- rozwijanie samodzielności i samorządności;
- współdziałanie z nauczycielami, rodzicami oraz instytucjami społecznymi;
- zaprowadzanie uczniów do stołówki szkolnej i sprawowanie opieki podczas obiadów;
- wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów;
- stwarzanie każdemu dziecku warunków do odniesienia sukcesu;
- zapewnienie bezpieczeństwa podczas wykonywania wyżej wymienionych zadań.