O nas się mówi… – przedszkole

źródło: Głos Świdnika

Nowy rok szkolny to kolejne wyzwania również dla najmłodszych. Oddziały przedszkolne przy Szkole Podstawowej nr 4 przystąpiły do realizacji ciekawych projektów edukacyjnych.

Podczas zajęć projektowych, których większość rozpoczyna się w październiku, maluchy będą się uczyły, między innymi, jak rozwijać swoją kreatywność, jakie są zasady bezpiecznego korzystania z sieci i w jaki sposób dbać o codzienną higienę.

Kreatywny przedszkolak, kreatywne dziecko

W projekcie uczestniczą grupy 3 i 4-latków, z którymi pracują panie: Natalia Gęba (koordynatorka projektu), Katarzyna Skórska, Ewa Bzowska i Małgorzata Tatol-Mosak. Głównym celem jest kreatywne i twórcze działanie nauczycieli z przedszkolakami oraz uruchamianie twórczości dzieci, by potrafiły zrobić „coś z niczego”.

–  Istotne jest, abyśmy my, dorośli, pokazywali maluchom, iż można tworzyć piękne dzieła niekoniecznie z kupionych, gotowych produktów. Nasi podopieczni będą też doskonalili motorykę małą, ćwiczyli koncentrację i skupienie, uczyli się obowiązkowości, współpracy w grupie i utrzymywania porządku w miejscu swoich działań – wyjaśnia Natalia Gęba.

Zajęcia będą realizowane przynajmniej raz w miesiącu. Wśród tematów znajdują się, na przykład, Jesienna makieta – postaci z kasztanów lub żołędzi, Kreatywna interpretacja obrazu „Słoneczniki” Van Gogha, Wyplatane, przeplatane ozdoby świąteczno-zimowe, Witraże dla babci i dziadka, Sadzonka dla mamy i taty.

Projekt potrwa do maja 2021 roku. Na zakończenie dzieci otrzymają dyplomy, a nauczyciele i przedszkole certyfikaty.

Czyściochowe Przedszkole

O tym, jak dbać o codzienną higienę, będą sobie przypominały dzieci z grup I (3-latki), II (4-latki) i III (5-latki), pod opieką pań: Natalii Gęby (koordynatorka działań), Katarzyny Skórskiej, Ewy Bzowskiej, Małgorzaty Tatol-Mosak, Violetty Ślepaczuk i Agnieszki Smarzak. Projekt organizowany jest przez firmę Rossmann, w ramach programu „Rosnę! Junior”.

– Z zajęciami ruszymy od lutego. Każdy z 6 tematów dotyczy innego aspektu: higieny jamy ustnej, higieny nosa, korzystania z toalety, czystości rąk, kąpieli oraz ochrony skóry. Będziemy je omawiali wykorzystując do tego zabawy, eksperymenty, zadania muzyczne, prace grupowe i plastyczne. W ten sposób maluchy utrwalą sobie najważniejsze zasady higieniczne, które powinien znać każdy przedszkolak – mówi N. Gęba.

Bezpieczne dzieci w sieci

Odpowiedzialne korzystanie z nowoczesnych technologii, zwiększenie świadomości rodziców i dzieci o negatywnych skutkach uzależnienia od Internetu i komputera, uświadomienie potrzeby ochrony swojej prywatności to tylko część z założeń programu, do realizacji którego przystąpiły grupy 0a i 0b.

– Poprzez pogadanki, filmy, prezentacje i działania praktyczne, na przykład konkurs plastyczny, quiz i ankiety, będziemy się wspólnie uczyli mądrego i bezpiecznego korzystania z Internetu i urządzeń multimedialnych. Dowiemy się, czym jest cyberprzemoc i poznamy zasady NETykiety – wylicza Edyta Wisowata, autorka i koordynatorka projektu, która do współpracy zaprosiła Monikę Wierzbicką, Kingę Chinek i Annę Lal.

Działania zakończą się w marcu. Ich podsumowaniem będzie ekspozycja prac oraz pomocy wykonanych przez dzieci podczas całego projektu.

secretcats.pl - tworzenie stron internetowych