Innowacja matematyczna „Kodowanie Ozobotem i Doc’em”

Innowacja matematyczno – szachowa pt. „Matematyczny Szach – Mat” jest prowadzona w klasie 5a przez p. Beatę Zarosińską i p. Piotra Jusińskiego

        (…) Innowacja matematyczno – szachowa ma na celu aktywizację uczniów, zainteresowanie przedmiotem oraz pomoc w przełamaniu ich wewnętrznych oporów, jak również dostrzeżenie swojej wartości. Większość problemów uczniów wynika ze strachu przed nieznanym. Od dawna istnieje stereotyp, iż matematyka jest dziedziną trudną i niezrozumiałą. Innowacja ma na celu obalenie tego myślenia, pokazanie uczniom iż matematyka może być miła i przyjemna, że można się jej uczyć przez zabawę. Zastosowane na zajęciach różnego rodzaju metod aktywizacyjnych, gier i zabaw dydaktycznych, rozwiązywanie rebusów, łamigłówek logicznych, korzystanie z odpowiednich programów komputerowych (np. GeoGebra), ułatwi uczniom zrozumienie danych zagadnień. (…)

        Rozwiązywanie zadań matematycznych czy też rozgrywanie partii szachowej uczy dociekliwości, precyzji, dostrzegania zasad i analogii, szukania coraz lepszych rozwiązań, ale i ostrożności przed zbyt pochopnym rozwiązywaniem sytuacji problemowej. Połączenie matematyki z grą w szachy pomoże uczniowi w przyswajaniu wiadomości i umiejętności zawartych w podstawie programowej dla danego etapu edukacyjnego, a także w przejawianiu inicjatywy twórczego myślenia.

Lekcja 1: (matematyka)

uczniowie poznali metodę kodowania kolorami na papierze tworząc kolorowe rybki – wystawa do obejrzenia w sali 102C

 

Lekcja 2: (matematyka)

Lekcja prowadzona przez ucznia klasy 5a, który wprowadził nas w tajniki kodowania Ozobotem oraz Dot’em. Dla niektórych uczniów było to pierwsze spotkanie z takimi robotami, ale myślę, że dla większości nie ostatnie. 

 

secretcats.pl - tworzenie stron internetowych