Nawigacja

liczba odwiedzin: 308795

Zawieszenie zajęć

 
Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 8.02.2021r. do 12.02.2021r. Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 1.02.2021r. do 5.02.2021r. Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 14.12.2020r. do 18.12.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 07.12.2020r. do 11.12.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 30.11.2020r. do 04.12.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 23.11.2020r. do 27.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 16.11.2020r. do 20.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 09.11.2020r. do 13.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 02.11.2020r. do 06.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 26.10.2020r. do 30.10.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 22.06.2020r. do 26.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 15.06.2020r. do 19.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 08.06.2020r. do 10.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 01.06.2020r. do 05.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 25.05.2020r. do 29.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 18.05.2020r. do 22.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 11.05.2020r. do 15.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 04.05.2020r. do 08.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 27.04.2020r. do 30.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 20.04.2020r. do 24.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 14.04.2020r. do 17.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 06.04.2020r. do 10.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 30.03.2020r. do 03.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 25.03.2020r. do 27.03.2020r Formy kontaktu z nauczycielami Kształcenie na odległość - Nauka w domu - dobre rady dla rodziców Kształcenie na odległość Nauka w domu – dobre rady dla uczniów Rekrutacja Zarządzenie Dyrektora Szkoły w sprawie czasowego zawieszenia zajęć w Oddziale Przedszkolnym w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID - 19 O szkole Tekstowa podstrona Tekstowa podstrona

Kształcenie na odległość

Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 01.06.2020r. do 05.06.2020r

Tygodniowy zakres treści nauczania

do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych

od 01.06.2020r. do 05.06.2020r

Oddział przedszkolny - grupa 3 - 4 latków „Słoneczka”

 

Blok tematyczny : Na moim podwórku.

 

01-06-2020r. - Poniedziałek.

Temat : Moje podwórko.

  • Oglądanie obrazków. Odszukiwanie pięciu różnic pomiędzy nimi. Zaznaczanie ich na górnych obrazkach ( karty pracy ).
  • Słuchanie wiersza J. Kaczanowskiej – Podwórko- Rozwijanie mowy.
  • Zabawa ruchowo – naśladowcza – Zabawy na podwórku.
  • Rysowanie po drodze Lenki i Mikołaja do karuzeli. Określanie , co będą mijali po drodze ( Karty pracy )
  • Dowolny taniec przy piosence – Rowerowa piosenka.

 

Język angielski

 

Temat: Utrwalenie słownictwa związanego ze zwierzętami.

 

  1. Piosenka „Hello” (https://www.youtube.com/watch?v=24TiN8Rr2Yg
  2. Przypomnienie nazw zwierzątek: https://www.youtube.com/watch?v=YVgv1EFJZHc

Dzieci słuchają i powtarzają:

A duck –kaczka, a cat – kot, a pig – świnka, a dog – pies, a rooster – kogut, an elephant – słoń

  1. Karty pracy str. 14. Dzieci rysują po śladzie, łączą zwierzątka z miejscami zamieszkania. Prosimy dzieci by powiedziały co widzą na obrazku.
  2. Zabawa ruchowa: Mówimy: swim, swim like a fish (czyt. słim) – naśladuj pływanie strzałką,

Fly, fly lik a bird (flaj)- rozłóż ręce jak skrzydła i naśladuj ptaka,

Jump jump like a frog (dżamp) – skacz jak żabka.

  1. Rozkładamy obrazki ze zwierzątkami na podłodze tak by tworzyły okrąg. W środku umieszczamy butelkę. Prosimy dziecko: spin!  (zakręć). Dziecko mówi nazwę zwierzątka które wskazała butelka.
  2. Yes or No? Powiedz Yes! i wykonaj gest przypisany do tego słowa, np. pokiwaj twierdząco głową, podskocz albo kucnij. Powiedz No! i wykonaj gest, który będzie przypisany do tego sowa np. pokręć głową, pomachaj w górze obiema rękami. Następnie pokazujemy dzieciom obrazki zwierzątek (z poprzedniej lekcji) i pytamy Is it a fish/ a cat/ a pig/ …..? dziecko odpowiada gestem Yes/No.
  3. Piosenka na pożegnanie „Bye, bye, goodbye”:  https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

 

Religia

 

Temat: Jestem Dzieckiem Bożym.

Treści: Bóg jest naszym Ojcem.

Dzieci kolorują obrazek przesłany przez nauczyciela.

 

02-06-2020r. - Wtorek

Temat : Liczymy domki z piasku.

  • Zabawa – Co jest takie ?
  • Ćwiczenia oddechowo – fonacyjne.
  • Babki z piasku – ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu – rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania.
  • Zabawa twórcza , uspakajająca – Chciałabym ( chciałbym ) być motylem – rozwijanie aktywności twórczej.
  • Zabawa – ślepe zaufanie.

 

03-06-2020r. - Środa

Temat : Rowerowa piosenka.

  • Oglądanie obrazków babek z piasku, które są na dole strony. Wskazywanie obrazków foremek , z których zostały zrobione te babki ( książka ).
  • Zabawy przy piosence – Rowerowa piosenka – kształtowanie poczucia rytmu.
  • Zabawa – gdzie są fragmenty obrazka?

 

04-06-2020r. - Czwartek

Temat : Zabawy na własnym podwórku.

  • Zabawy językowe.
  • Malowanie na temat – zabawy podwórkowe rozwijanie sprawności manualnej.
  • Wyjście na własne podwórko – zachęcanie do wspólnej zabawy.
  • Rozmowa na temat wrażeń ze wspólnych zabaw na podwórku.
  • Liczenie rysunków piłek . Odszukiwanie dwóch takich samych rysunków. Kolorowanie ich tak samo ( karty pracy )
  • Zabawa ruchowa – piłka parzy  .

 

05-06-2020r. - Piątek

Temat : Piaskownica.

  • Kończenie układania foremek . Odszukiwanie wśród naklejek obrazków foremek i naklejanie ich według wzoru – rytmu ( karty pracy )
  • Słuchanie opowiadania R. Piątkowskiej – Wiaderko – rozwijanie mowy.
  • Zabawa – rysujemy na plecach.
  • Zabawa ruchowa wybrana przez dziecko spośród zabaw poznanych wciągu roku.

 

Materiały, strony kart pracy - książek i propozycje zadań - nauczyciel wyślę na stronę grupy rodziców.

 

Oddział przedszkolny - grupa 5-6 latków „Jeżyki”

 

Blok tematyczny: Na naszym podwórku.

 

01.06.2020r. – Poniedziałek - DZIEŃ  DZIECKA

Wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Dziecka – piosenka dla dzieci.

https://www.youtube.com/watch?v=wVoGm8t1k7I/   

WSZYSTKIM   DZIECIOM  SKŁADAMY   NAJSERDECZNIEJSZE  ŻYCZENIA. TYM  MAŁYM  I  TYM  DUŻYM. NIECH WASZ ŚWIAT BĘDZIE  ZAWSZE  KOLOROWY  I  NIECH  WSZYSTKIE  WASZE MARZENIA  SIĘ  SPEŁNIAJĄ. Życzą: M. Kwiecień i A. Gudowska.

Słuchanie piosenki: „Jesteśmy dziećmi

 https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ/

Zadanie dla chętnych  – wydrukowanie i ułożenie  puzzli:

https://kidsactivitiesblog.com/wp-content/uploads/2015/01/mix-and-match-puzzles.pdf /

 

02.06.2020r. - Wtorek

  Temat: Nie wolno!

  1. Oglądanie filmu : „Bezpieczne zachowania” – utrwalenie znajomości telefonów alarmowych -  https://www.youtube.com/watch?v=YZOw6JvT5Ug  
  1. Dzieci sześcioletnie słuchają wiersza: „ Nie wolno” Książka str.89 – opowiadają historyjkę obrazkową. Czytają i rozwiązują zadania na str.88.
  2. Słuchanie wiersza „Bezpieczny przedszkolak w domu”: po wysłuchaniu  dzieci opowiadają jakie rady muszą zapamiętać.
  3. Zbiór kart pracy „Bezpieczeństwo”:

https://fenek.pl/bezplatne/77-zestaw-kart-pracy-dla-dzieci-nr-102015.html/  – zbiór kart pracy „Bezpieczeństwo” to wiele propozycji ciekawych zadań, z których dzieci mogą skorzystać, np. dopasuj do cieni, który obrazek jest inny, znajdź różnicę, policz itp.

  1. Uzupełnianie Kart pracy- Kolorowy Start  z plusem str. 67– 71 , Kolorowy Start str.62 – 65,

 

03.06.2020r. - Środa

Temat: Marzenia dzieci.

  1. Nauka fragmentu wiersza:

„(…) najważniejsze bywają w życiu przecież marzenia.

Bo jeśli marzyć nie umiesz wcale,

Nie będziesz dążyć do ich spełnienia”

  1. Marzenia dzieci – ćwiczenia w mówieniu – wyjaśnienie  przez rodzica słowa           „ marzenie” . Dziecko kończy zdanie: Moim marzeniem jest…….( dziecko może narysować, o czym marzy),
  2.  Uzupełnianie Kart pracy- Kolorowy Start  z plusem str. 72– 73 , Kolorowy Start      str.66 – 67,

 

04.06.2020r. – Czwartek

Temat: Co to za figura?

1. Słuchanie  piosenki  o figurach geometrycznych:

https://www.youtube.com/watch?v=Lv-1s65cgJM/

2. Karty pracy – „Figury geometryczne” – proszę o wydrukowanie i zrobienie trzech dowolnych kart pracy: ( dzieci same mogą zdecydować, które karty chcą zrobić)

https://przedszkolankowo.pl/2016/12/21/figury-geometryczne-karty-pracy-zestaw-3//

3.Uzupełnianie Kart pracy- Kolorowy Start  z plusem str. 74– 76 , Kolorowy Start str.68 – 69,

 

05.06.2020r. – Piątek

Temat: Zabawy na podwórku.

1. Kolorowanka:

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/dzieci-bawia-sie-na-placu-zabaw/

2.  Dzieci pięcioletnie opowiadają historyjkę obrazkową na str. 93 w Książce – oceniają zachowanie dzieci.

4. Rytmiczna rozgrzewka ze „Świeżakami”

    https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I/

5.Uzupełnianie Kart pracy- Kolorowy Start  z plusem str. 77– 79 , Kolorowy Start str.70 – 71,

 

 Religia:

 

Dzieci sześcioletnie.

 

Temat: Jezus dał Ducha Pocieszyciela, który me serce rozwesela.

Treści: Jezus posłał Ducha Pocieszyciela

Na str. 92 dziecko układa wycinankę z ostatniej

strony podręcznika przedstawiającą zesłanie Ducha św.

na apostołów w postaci ognistych jerzyków.

Na str. 93 odszukuje na obrazkach różnice

i koloruje obrazek z radosną nowiną.

 

Dzieci pięcioletnie

 

Temat: Zesłanie Ducha Świętego.

Treści: Poznanie prawdy, że Jezus posłał Ducha Pocieszyciela.

Na str. 104 dziecko wkleja postać Maryi z wycinanek.

Na str. 105 koloruje postać Ducha św. w postaci gołębicy.

 

Język angielski

 

Temat: Utrwalenie nazw zwierzatek.

1.Piosenka „Hello” (https://www.youtube.com/watch?v=24TiN8Rr2Yg

2.Przypomnienie nazwy zwierzątek:

- skaczemy jak króliczki …bunny (czyt. bani)

- kwaczemy jak kaczki..duck (dak)

- miałczymy jak kotki….cat (kat)

- szczekamy jak pieski…dog

- chrumkamy jak świnki…pig

3.Piosenka „Washyourhands”„Umyj ręce”:: https://www.youtube.com/watch?v=dDHJW4r3elE

wash (czyt. łosz) dirty (czyt. derti – brudne), clean (klin –czyste), rub (rab –pocieraj), shake (szejk – potrząsaj).

4. Mówimy do dzieci: Washyourhands (umyj raczki), washyourtummy (umyj brzuszkek), washyourears

 (umyj uszy), washyourhair (umyj włosy), washyourlegs (umyj nogi). Dzieci pokazują gestem jak się myją.

5. Dzieci rysują w bloku rysunkowym, zeszycie albo na kartkach:  a cleancat –czystego kotka, a dirtypig –brudną świnkę, a cleanbunny, a dirty dog. Dzieci mogą rysować według własnych pomysłów.

6. Układamy rysunki zwierzątek na podłodze tak, by tworzyły okrąg. W środek kręgu umieszczamy butelkę i mówimy: spin! Dziecko nazywa zwierzątko wskazane przez butelkę, może tez naśladować to zwierzątko.

7. Piosenka na pożegnanie „Bye, bye, goodbye”:  https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

 

Klasa I

 

Blok tematyczny- Na huśtawce uczuć

 

1.06.2020r. – Poniedziałek

Temat- Dzień Dziecka- zabawy w krainie zabaw.

1.Dom pełen tajemnic- zabawy kształtujące umiejętność czytania ze zrozumieniem i rozwijające spostrzegawczość.           

2. Ortografia na wesoło- zabawy utrwalające pisownię wyrazów z ,,ż’’ i ,,rz” wymiennym.

3. Quiz – Jaka to bajka? Rysowanie postaci z ulubionej bajki.

4. Łamigłówki matematyczne.

 

Informatyka

 

Temat: Piszę wielkimi literami.

Uczniowie realizują ćwiczenia z podręcznika s. 50 - 51 oraz z płyty zajęcia 27.       

 

J.angielski

 

Temat: Painting funny animals – śpiewamy piosenkę i poznajemy nowe nazwy kolorów.

1. Podręcznik str. 64. Posłuchaj nazw kolorów i wskaż – CD 2 nagranie 21 lub str. wydawnictwa Oxford: https://elt.oup.com/student/goldsparks/audio?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub

Posłuchaj piosenki:  CD 2 nagranie 22 lub str. wydawnictwa Oxford.

2. Podręcznik str. 65 zad. 3 płyta CD 2 nagranie 23. Posłuchaj i powiedz czy opisane zwierzątko znajduje się w ramce A czy B, np. a yellow and  blue fish – żółto - niebieska rybka. Odpowiedź: A.

Zad. 4. Przeczytaj nazwy kolorów i wskaż zwierzątko z zad. 3 w tym kolorze. 

3. Zeszyt ćwiczeń str. 41 zad. 2. Posłuchaj i pokoloruj. Nagranie nr 77 (nagranie do zeszytu ćwiczeń). Odpowiedzi: The hamster is grey (chomik jest szary). The fish is blue (rybka jest niebieska). The dog is black (pies jest czarny). The cat is brown (kot jest brązowy). The parrot is green (papuga jest zielona). The rabbit is orange (królik jest pomarańczowy).

 

 2.06.2020 r.-Wtorek  

Temat- Radość.

1. Czytanie tekstu ,,Radosna Agatka”- podręcznik str.50.

Radosne sytuacje w życiu człowieka. Dopisywanie brakujących wyrazów w zabawnych wierszykach. Wyrazy z ,,ó’’ wymiennym.

2. Układanie i zapisywanie zdań z wyrazami związanymi z przeżywaniem radości.

 3.  Wyrażanie radości w formie plastycznej- wełniana kompozycja ( układanie z kolorowej włóczki ,,radosnych” linii i kształtów).

4.  Odejmowanie od 14 z przekroczeniem progu dziesiątkowego. Rozwiązywanie zadań tekstowych.

 

W-f

 

Temat: Ćwiczenia ze skakanką.

 

3.06.2020r.- Środa

Temat- Złość.

1.  ,,Złość” –czytanie tekstu i oglądanie ilustracji w podręczniku.

Czy mamy prawo się złościć? Poznanie sposobów radzenia sobie ze złością.

 2.  Układanie i zapisywanie zdań związanych z radzeniem sobie ze złością.

 3.  Nauka piosenki ,,Wszystkie dzieci nasze są”. Poznajemy wartości nut.

 4.  Dodawanie do 5 z przekroczeniem progu dziesiątkowego.

      Przemienność dodawania.

           

Koło artystyczne  

,,Niebo i obłoki”- tworzenie waloru barwy przez dodanie bieli. Tworzenie pracy z wykorzystaniem tylko jednej barwy w kilku odcieniach

 

 4.06.2020 r.- Czwartek

Temat- Zmartwienie.

1.  Odejmowanie od 15 z przekroczeniem progu dziesiątkowego.

Rozwiązywanie zadań tekstowych.              

2.  Czytanie tekstu ,,Zmartwienie Adama”- podręcznik str.56. Poznanie sposobów radzenia sobie ze zmartwieniem.

3.   Układanie i zapisywanie zdań związanych z radzeniem sobie ze zmartwieniem.

 4.   Emocje ludzi i zwierząt –wykonanie ćw. w ćwiczeniówce str.40

 

W-f

 

Temat: Ćwiczenia z liczeniem w podskokach.

 

 Religia     

 

Temat: Pan Jezus wstępuje do nieba.

Treści: Poznanie prawdy o wniebowstąpieniu Pana Jezusa.

Uczeń  zapoznaje się z katechezą na str. 94

 Następnie  koloruje aniołka.

 Na str. 95 uczeń  koloruje napis NIEBO oraz rysuje co powinien robić, aby dojść do nieba.

 Zadania proszę przesłać do nauczyciela.

           

5.06.2020r. – Piątek

Temat- Wstyd i troskliwość.

1.   Czytanie tekstów ,,Nieśmiały Tomek”, ,,Troskliwa Jola”. Poznanie sposobów radzenie sobie ze wstydem i troskliwością.

2.  Układanie i zapisywanie zdania związanego z radzeniem sobie ze wstydem. Układania zdań związanych z przejawem troskliwości.

3. Ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem.

4. Dodawanie do 4 i odejmowanie od16 z przekroczeniem progu dziesiątkowego.

         

Zajęcia czytelnicze

Samodzielne, głośne czytanie opowiadania J. Papuzińskiej ,,Jak nasza mama urządziła nam podróż samochodem”.

 

Klasa II

 

Blok tematyczny- Jak to jest: być dzieckiem?

 

1.06.2020r. – Poniedziałek

Temat: Jak to jest być dzieckiem?

  1. „Jak to jest być dzieckiem”?-  karta pracy
  1. Obejrzenie filmu edukacyjnego „My Dzieci Świata”
  2. Rozwiązywanie zadań z obliczaniem masy- ćwicz. str. 44
  3. Kim chcę zostać, kiedy dorosnę– praca plastyczna

 

Informatyka:

 

Temat: Liczę oraz maluję wiosenne kwiaty

Książka ucznia str. 52-53, płyta zaj. 24

 

2.06.2020r. – Wtorek

Temat: Jaka albo jaki będę za 20 lat?

  1. Rozwijanie umiejętności czytania- wiersz „Będę dorosły”- podr. str. 48
  1. Rozwiązywanie rebusów- ćwicz. str. 45
  2. Zadania matematyczne z miarami długości - ćwicz. str. 46; podr. str. 49
  3. Ćwiczenia ze skakanką- link

 

3.06.2020r. – Środa

Temat: Co to jest dorastanie?

  1. Ćwiczenia w liczeniu- ćwicz. str. 47
  1. Czytanie ze zrozumieniem wiersza „Przed snem”- podr. str. 50
  2. Pisownia czasowników zakończonych na-ą- podr. str. 51

 

 Język angielski:

 

Temat: Let’s play – słuchamy historyjki obrazkowej, czytamy i odgrywamy ją

1. Podręcznik str. 60. Posłuchaj wierszyka: CD2 nagranie nr 14 lub strona wyd. Oxford:  https://elt.oup.com/student/goldsparks/audio?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub

Podręcznik str. 61 zad. 1:  posłuchaj i powtórz słówka. Cd2 nagranie 15, lub str. wydawnictwa Oxford.

2. Zapisz w zeszycie:  I can…- Ja umiem.  I can’t….- nie umiem.

                                 I can ride a bike. – Umiem jeździć na rowerze.

                                 I can’t ski. – nie umiem jeździć na nartach.

3. Podręcznik str. 62 posłuchaj historyki ‘Let’s play” – „Pobawmy się!”: Cd 2 nagranie nr 17 lub str. wyd. Oxford: https://elt.oup.com/student/goldsparks/audio?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub

4. Podręcznik str. 63 zad. 2:  posłuchaj i wskaż. Cd 2 nagranie 18 lub str. wyd. Oxford.

5. Zeszyt ćwiczeń str. 52. Wpisujemy nazwy czynności: 2. play football, 3. ride a horse, 4. dance, 5. ski  

 

4.06.2020r. – Czwartek

Temat: Dla kogo jest Order Uśmiechu?

1. Czytanie informacji o Orderze Uśmiechu- podr. str. 52, link

2. Ćwiczenia gramatyczno- ortograficzne- ćwicz. str. 48

  1. Rozwiązywanie zadań związanych z jednostkami miary- podr. str. 53; ćwicz. str. 49
  2. Ćwiczenia z liczeniem w podskokach- link

 

Religia:

 

Temat: Duch Święty -pierwszy dar uwielbionego Jezusa

Treści: Duch Święty prowadzi i umacnia życie Kościoła

Uczeń  zapoznaje się z katechezą na str. 96. Następnie  koloruje obrazek i dokleja ogniste języki nad apostołami i Maryją. Na str. 83 uczeń wpisuje SŁOWO DNIA oraz wykonuje poniższe zadania: szyfr, otacza znaki Ducha Świętego pętlą- wiatr, ogień i gołębica.

 

5.06.2020r. – Piątek

Temat: Dlaczego rodzice boją się o dzieci?

  1. Ocena postępowania Haneczki na podst. tekstu „Przecież to nic złego”- podr. str. 54
  1. Czy umiesz dbać o swoje bezpieczeństwo?- quiz- ćwicz. str. 50-51
  2. Ćwiczenia matematyczne - ćwicz. str. 52
  3. Nauka piosenki „Bo co może mały człowiek”- ćwicz. str. 42-43; link

 

Klasa III

 

Wychowawcy klasy będą wysyłać zakres materiału na każdy dzień bezpośrednio
do rodziców, według ustalonego sposobu.

 

Blok tematyczny: Moja rodzina

 

1.06. 2020 (poniedziałek)

Temat dnia: Ty i telefon (zajęcia on-line).

  1. Rozwiązywanie zadań niestandardowych.
  2. Rozmowa o wpływie telefonów na codzienne życie rodziny inspirowana opowiadaniem Grażyny 

     Lech Rozmowa.

  1. Przypomnienie wybranych piosenek poznanych w klasach I–III.
  2. Wychowanie fizyczne

 

2.06.2020 (wtorek)

Temat dnia: Ty i telewizja.

  1. Rozmowa o tym, co oglądają dzieci w telewizji i ile czasu na to przeznaczają inspirowana wierszem Marka Bartkowicza „Mietek i telewizja”.
  2. Plakat „Oglądaj telewizję z głową!” 
  3. Telewizja i matematyka.
  4. Edukacja informatyczna:

Temat: Przedstawiamy swoje prezentacje - książka ucznia str.53-54, płyta zaj. 24

 

3.06.2020 (środa)

Temat dnia: Ty i reklama (zajęcia on-line).

  1. Rozwiązywanie zadań związanych z obliczaniem kaloryczności pożywienia.
  2. Rozmowa o reklamach telewizyjnych inspirowana opowiadaniem  Anny Onichimowskiej „Reklama”.
  3. Rozmowa o tym, jak dziecko powinno traktować reklamę inspirowana tekstem „Reklama i ty”.
  4. Wychowanie fizyczne.

 

 

4.06.2020 (czwartek)

Temat dnia: Ty i Internet.

  1. Rozmowa o korzyściach i zagrożeniach związanych z korzystaniem z Internetu inspirowana 
  2. opowiadaniem Krystyny Drzewieckiej „Wróg czyha w sieci”.
  3. Matematyka i internet.
  4.  „Zwinna jaszczurka” – praca techniczna.

 

5.06.2020 (piątek)

Temat dnia: Pisanie opowiadania Gapiszon i telewizja (zajęcia on-line).

  1. Pisanie opowiadania o wycieczce Gapiszona i jego psa Korniszona.
  2. Rozwiązywanie zadań tekstowych.
  3. Wychowanie fizyczne.

 

Język angielski

 

Topic:  Let’s play – czytamy, słuchamy i odgrywamy historyjkę obrazkową oraz słuchamy
                                         na temat hobby.

  1. Powtórz słówka: Podręcznik str. 62 płyta CD3 nagranie nr 1 lub https://elt.oup.com/student/goldsparks/audio?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub Posłuchaj i wskaż własciwą osobę.
  2. Powiedz wierszyk: Podręcznik str. 63 zad1: posłuchaj wierszyka:  Cd3 nagranie nr 3 lu str. Oxford
  3. Zapisz w zeszycie:  Do you like..? Czy lubisz…?
    Do you like making models? – Czy lubisz sklejać modele?  I like……- Lubię……
  4. Podręcznik str. 6 Posłuchaj historyjki. Płyta CD 3 nagranie 5. What does Anna like doing? Co Anna lubi robić? (odp. taking photos – robić zdjęcia).
  5. Podręcznik str. 65 zad. 2. Posłuchaj i powiedz, który pokój należy do dzieci. Płyta Cd3 nagranie 6 lub str. Oxford.   Zeszyt ćwiczeń str. 52


Religia

 

Temat: Mocne postanowienie poprawy drogą powrotu do Boga.

  1. Uczeń  zapoznaje się z katechezą w podręczniku  na str. 82-83
  2. Następnie  koloruje obrazek w ćwiczeniach na str. 70 oraz wykonuje zadanie pod obrazkiem.
  3. Na str. 71 wykonuje zadanie z serduszkiem.
  4. Zadanie proszę  przesłać  do nauczyciela.

 

Klasa V

 

J. polski:

 

1. Kiedy mała, a kiedy wielka litera? ( online)

Uczeń zapoznaje się z zasadami stosowania wielkiej i małej litery z podręcznika str. 319 - 321.Nastepnie wykonuje zadania w zeszycie ćwiczeń str. 86 – 89.Zdjęcie pracy wysyła nauczycielowi.

 

2,3. Tworzymy zdania złożone współrzędnie i podrzędnie.  ( online)

Uczeń przypomina sobie wiadomości na temat zdania pojedynczego i złożonego. Następnie zapoznaje się z wiadomością na temat zdań złożonych podrzędnie i współrzędnie – podr. str. 315 -317.Wykonuje zadania z zeszytu ćwiczeń; str.60 – 63. Zdjęcia pracy przesyła nauczycielowi.

 

4. Dlaczego warto czytać książki?  ( praca samodzielna)

Uczeń czyta tekst z podręcznika str. 288 – 291pt. :’ The Pagemaster”.
Następnie do zeszytu wpisuje odpowiedź na pytanie w temacie lekcji:  Dlaczego warto czytać książki? ( 3-5 zdań).  Zdjęcie pracy przesyła nauczycielowi.

 

5. Gdzie postawić przecinek w zdaniu złożonym?  ( online)

Uczeń zapoznaje się z zasadami stosowania przecinka w zdaniu złożonym z podręcznika str.318. Następnie wykonuje zadania w zeszycie ćwiczeń str. 104-106. Zdjęcie pracy przesyła nauczycielowi.

 

Zdw z j. polskiego – ćwiczenia w poprawnym stosowaniu przecinków w zdaniach.

 

J. angielski:

 

Temat: „City Creatures - Roman holiday”. “City Creatures – Rzymskie wakacje”;               

 Pytania i krótkie odpowiedzi w czasie Past Simple.

Zeszyt ćwiczeń str. 60 zad. 1 i 2, str. 61 zad. 4.

Przepisz słówka ze str. 103 Lesson 7.3 Aktywności wakacyjne.

Notatka do lekcji przesłana e pocztą. Proszę ja przepisać albo wkleić do zeszytu przed lekcją online w 

poniedziałek.

 

Temat: Buying a ticket - speaking. Kupowanie biletu na pociąg.

Przepisz słówka ze str. 103 Lesson 7.4.

Przeczytaj tekst na str. 100.

Zad. 1. Odpowiedz na pytania:

Where do Mr Riley and Amy want to go?Gdzie Pan riley i amy chca pojechać?

What time does the train leave? O ktorej godzinie odjeżdża pociąg?

Zad. 2. Przeczytaj wyrażenia z ramki.

Zad. 3. Uzupełnij dialog wyrażeniami z ramki z zad. 2.

Przepisz do zeszytu na kolorowo zwroty z ramki LOOK!

 

Religia:

 

Temat: Pierwszy pośród Dwunastu – św. Piotr.
Uczeń  zapoznaje się z treścią katechezy na str.124
Następnie zapisuje do zeszytu temat oraz Zapamiętaj.
Wykonuje następujące zadanie i przesyła do nauczyciela:
Wkleja wycinek z gazety lub inne zdjęcie papieża Franciszka do zeszytu i podpisuje słowami:
,,Następca św. Piotra- papież Franciszek.”

 

Historia:


Temat: Rozbicie dzielnicowe.

(lekcja online przez program ZOOM  środa 03-.06. 2020 godz. 10.00.  (stały login i  hasło)

 

Temat: Zjednoczenie Polski
Uczeń zapoznaje się z tekstem w podręczniku str. 198 – 2002, następnie wykonuje ćwiczenie 1,2,3,, str. 2002  i przesyła je do nauczyciela.
W zrozumieniu tematu może pomóc film edukacyjny : Zjednoczenie Polski

https://www.youtube.com/watch?v=aguoHCpXQE8

 

Geografia:

 

Temat:  Krajobraz tajgi i tundry.  (lekcja na żywo przez Zoom)

 

Biologia:


Temat: Rozprzestrzenianie się roślin okrytonasiennych. ( lekcja online) .

Uczeń na lekcji zapoznaje się z następującymi treściami :

- budowa owoców,- sposoby przenoszenia owoców,- budowa i kiełkowanie nasion

- badanie wpływu wody  na kiełkowanie nasion,- rozmnażanie wegetatywne roślin.

Uczeń zapisuje notatkę ( załącznik wyśle nauczyciel). Wykonuje doświadczenie pt. Badanie wpływu wody na kiełkowanie nasion. Podręcznik str. 146.

W uporządkowaniu informacji z lekcji pomogą ci treści zawarte pod linkiem https://epodreczniki.pl/a/owoce-i-nasiona/DaquSQem6


Dla chętnych gra edukacyjna  online  https://epodreczniki.pl/a/gra-edukacyjna/DisitgXSo

 

Matematyka:

 

Temat: 1-2. Działania na ułamkach zwykłych dziesiętnych.

Uczeń zapisuje notatkę w zeszycie, analizuje przykłady oraz rozwiązuje wybrane ćwiczenia i zadania z podręcznika, str.171-172 (1-6).

Dodatkowo rozwiązuje samodzielnie na ocenę zadania z karty pracy, które otrzymał od nauczyciela i przesyła je mailowo w ustalonym terminie na podany adres.

O zadaniach do samodzielnego rozwiązania, uczeń będzie poinformowany przez nauczyciela drogą mailową.

 

Temat; 3-4. Procenty a ułamki.

Uczeń zapisuje notatkę w zeszycie, analizuje przykłady oraz rozwiązuje wybrane ćwiczenia i zadania z podręcznika, str.173-178 (A, B, C, D, E, 1-14); .

Dodatkowo rozwiązuje samodzielnie na ocenę zadania z karty pracy, które otrzymał od nauczyciela i przesyła je mailowo w ustalonym terminie na podany adres.

O zadaniach do samodzielnego rozwiązania, uczeń będzie poinformowany przez nauczyciela drogą mailową.

 

5. W ramach zdw z matematyki utrwalanie wiadomości o ułamkach dziesiętnych – działania na ułamkach dziesiętnych.

 

Muzyka:

 

Temat: Polka  bez tajemnic.

Uczeń zapoznaje się z krótką metryczką tańca. /Polka (cz. půlka „połowa”) – powszechny w wielu krajach taniec ludowy, w metrum 2/4, w szybkim tempie. Wielu etnografów i etnochoreologów wskazuje na jego czeskie pochodzenie/.

Odtwarza nagranie z filmiku:

https://www.youtube.com/watch?v=Q6NNOPg4lhw

Ogląda prezentację kroków podstawowych i figur tańca.

https://www.youtube.com/watch?v=hZ3E55DZiIQ

https://www.youtube.com/watch?v=BKY5TP4SWdE

 

Plastyka:

 

Temat: Kompozycja rytmiczna.

Kompozycja rytmiczna polega na ukazywaniu w regularnych odstępach wielu takich samych lub podobnych elementów plastycznych. Mogą nimi być. np. pasy, figury geometryczne, plamy barwne, linie. W obrazach o kompozycji rytmicznej dostrzegamy np. szeregi postaci, ciągi domów, drzew, ulic lub innych obiektów.

1. Wykonaj kompozycję rytmiczną, np. kolaż z kolorowych papierów i tkanin o różnych fakturach. Możesz układać na przemian poszczególne fragmenty albo wymyślić bardziej urozmaicone układy powtarzanych elementów. Podpowiedź znajduje się w podręczniku na str. 60-62.

 

Informatyka:

 

Lekcja 10. Bezpieczna przeglądarka i jej ochrona

Uczeń dowie się, jak działa ochrona przeglądarki i jakie są cechy bezpiecznej przeglądarki.

https://epodreczniki.pl/a/ochrona-przegladarki/DK2yUlrIp

Wykonane zadanie przesyła nauczycielowi na e-maila: geoo@interia.pl

 

Technika:

 

Temat: To umiem! Podsumowanie – ABC zdrowego życia.

Nauczyciel prześle materiały uczniom.

 

Wychowanie fizyczne:

 

Temat: Taniec - walc angielski 

Temat: Koordynacja i rytmizacja

Nauczyciel prześle materiały uczniom.

 

Zajęcia z wychowawcą:

 

Temat: Dzień Dziecka – Prawa Dziecka.

 

Klasa VI

 

Biologia

 

Temat: Przegląd i znaczenie ssaków. (lekcja online)

Uczeń na lekcji zapoznaje się z następującymi treściami :

-  zróżnicowanie budowy ssaków

- przystosowania ssaków do życia w różnych środowiskach

-  znaczenie ssaków w przyrodzie i dla człowieka

-  główne zagrożenia dla ssaków

-  sposoby ochrony ssaków

Uczeń wykonuje zadania  w zeszycie:

1.  Podaj w jaki sposób

a)  delfiny, b) nietoperze , c) krety, d) zebry, e )orangutany   przystosowały się do życia w swoim środowisku.

2.  Przedstaw znaczenie ssaków w przyrodzie i dla człowieka.

3.  Wyjaśnij co zagraża ssakom i jak możemy je chronić

https://epodreczniki.pl/a/ssaki-panuja-na-ladzie/D3CC3kvoG  Ssaki panują na lądzie(Rozdział 6. Przedstawiciele ssaków)

 

Geografia                 

  

 Temat: : Zróżnicowanie przyrodnicze i gospodarcze Rosji.

 

              Lekcja odbędzie się na żywo przez zoom.

 

Język angielski  

 

Temat:  Temat: We're meeting at six o'clock – Present Continuous for future. Spotkamy się o szóstej – czas Present Continuous do wyrażania przyszłości.

1.  Zeszyt ćwiczeń str. 60 zad. 1. Zadania 2 i 3 dla chętnych.

2.  Przepisz słówka ze str. 103 Lesson 7.2.

3.  Przeczytaj czytankę na str. 96.

Zad. 1 Odpowiedz na pytanie. Zapisz w zeszycie odpowiedź: 

What’s Poppy’s news? Jakie wieści ma Poppy?

Zad. 2. Przeczytaj czytankę jeszcze raz i zaznacz czy zdania są prawdziwe czy fałszywe (nie przepisujemy do zeszytu tylko zaznaczamy v lub x w podręczniku):

1.  The Greatest Voice is a Tv show. The Greatest Voice to program telewizyjny.

2.  Poppy says she can’t go to Harry and George’s today. Poppy mówi, że nie może iść dzisiaj do domu Harryego i Georgea.

3.  Poppy is in a hurry to catch the bus. Poppy śpieszy się na autobus.

4.  Emma’s house is near Poppy’s old house. Dom Emmy jest blisko domu Poppy.

5.  Poppy loves her new bedroom. Poppy bardzo podoba się jej nowy pokój.

6.  Poppy hast to go to a different school. Poppy musi chodzić do nowej szkoły.

4.  Czas Present Continuous do wyrażania przyszłości. Notatka przesłana uczniom e pocztą.

 

Język polski  

 

Temat:  Zdania złożone bardzo cenione. Lekcja online.         

 (1 godz.)

Uczeń czyta wiadomości ze, s. 283‒285 podręcznika.                               

Definiuje zdanie złożone.

Ogląda edukacyjną prezentację z ćwiczeniami:

https://www.mjakmama24.pl/edukacja/pomoc-w-nauce/zdania-podrzedne-i-wspolrzedne-przyklady-cwiczenia-aa-zwep-Rkz8-DPm4.html

Wymienia cechy zdań złożonych współrzędnie i zdań złożonych podrzędnie (ćw.1, 2, 3, 4 ze s. 56-57 zeszytu ćwiczeń oraz 7 i 9 ze s.59).

Rozpoznaje zdania złożone współrzędnie oraz podrzędnie.

Wykonuje wykresy zdań złożonych (załącznik nauczyciela).

 

(W ramach zdw) Odpowiada na ćwiczenie 15 oraz 16 ze s.62 zeszytu ćwiczeń.

 

Temat: Rola spójników w zdaniach złożonych współrzędnie? Konsultacje przedmiotowe.

(1godz.)

Uczeń zaznajamia się z informacjami ze s. 286‒287 podręcznika.             

Rozpoznaje typy zdań złożonych współrzędnie:

‒ łączne

‒ rozłączne

‒ przeciwstawne

‒ wynikowe.

Wymienia cechy różnych typów zdań współrzędnych

Wykonuje wykresy zdań współrzędnych.

Tworzy i zapisuje zdania złożone współrzędnie (ćw.10 i 11 ze s. 60 zeszytu ćwiczeń).

 

Temat:  Zdziwienie światem.

(2 godz.)        

Uczeń poznaje tekst Wisławy Szymborskiej „ Jarmark cudów” ze s.292-293.

 Rozumie znaczenie terminów:  powtórzenie,  wyrazy wieloznaczne.        

Wypowiada się na temat podmiotu lirycznego.

Określa temat i problematykę utworu (załącznik nauczyciela).

Odnajduje środki stylistyczne oraz wyjaśnia ich funkcję.

Interpretuje znaczenie tytułu sporządzając krótką notatkę.

Charakteryzuje nastrój utworu.

Wyraża własny sąd na temat wiersza.          

Wymienia zaobserwowane przez siebie cuda natury .         

 

Zajęcia z wychowawcą

 

Temat: „Dzieci mają wręcz cudowną moc, aby zmieniać się we wszystko, w co tylko zapragną”.

/Jean Cocteau/

(1 godz.)

Uczeń wysłuchuje10 najpiękniejszych piosenek dla dziecka:

https://kobiecykod.wordpress.com/2016/07/31/10-najpiekniejszych-piosenek-do-zaspiewania-twojemu-dziecku/,

Poznaje intrygujące aforyzmy o dziecku.

Pogrąża się w atrakcyjnym, wirtualnym spacerze po wystawie z Klocków Lego:

https://rodzinnykompas.pl/wystawa-budowli-z-klockow-lego/

 

Matematyka

 

Temat : 1-2. Powtórzenie i utrwalenie wiadomości o wyrażeniach algebraicznych. (online)

Uczeń rozwiązuje obowiązkowe karty pracy otrzymane drogą elektroniczną i przesyła informacje zwrotne do nauczyciela.

3. Sprawdź co umiesz? – sprawdzenie wiadomości i umiejętności z wyrażeń algebraicznych.

Uczeń rozwiązuje test  otrzymany drogą elektroniczną i przesyła informację zwrotną do nauczyciela.

4. Diagnoza matematyczna po klasie szóstej.

Uczeń rozwiązuje klasówkę  otrzymaną drogą elektroniczną i przesyła informację zwrotną do nauczyciela.

5. W ramach zdw z matematyki uczeń utrwala podstawowe wiadomości i umiejętności szkolne z bieżącego materiału. (online)

 

Muzyka

 

Temat: : Z dziejów muzyki –barok. Jan Sebastian Bach.          

Uczeń wysłuchuje piosenki Zbigniewa Wodeckiego „ Zacznij od Bacha”:

https://www.youtube.com/watch?v=rDQHzGpwQNk

Odpowiada na pytanie „Na jakim instrumencie zagrano partię solową utworu?”

Ogląda atrakcyjny film o Janie Sebastianie Bachu:

https://www.youtube.com/watch?v=L3xEnzQs58U

Wyjaśnia znaczenie terminów: polifonia, fuga.        

Odtwarza fragm. nagrania: J.S. Bacha, Koncert na dwoje skrzypiec.

https://www.youtube.com/watch?v=Dg43Z3dJ3j8

 Poznaje infografikę: „Pewnego razu Jan Sebastian Bach...”

 Wymienia najważniejsze wydarzenia z życia J.S. Bacha oraz formy muzyczne, których był mistrzem.

 

Plastyka

 

Temat: Architektura.

Przygotuj plan okolicy, w której mieszkasz. Zaznacz na nim drogę z domu do szkoły. Narysuj mijane przez Ciebie na co dzień domy, sklepy, boiska, place zabaw, parki. Oznacz je kolorami zróżnicowanymi ze względu na przeznaczenie budowli. Dołącz do pracy legendę objaśniającą klucz kolorystyczny.

 

Religia

 

Temat: Dzień Dziecka -moje prawa i obowiązki.

Treści:  Poznanie prawdy, że dziecko jest osobą mającą swoją godność, swoje prawa i obowiązki we wspólnocie rodzinnej, narodowej i kościelnej.

Uczeń  zapoznaje się z treścią katechezy na str.200

Następnie zapisuje do zeszytu temat oraz Zapamiętaj.

Wykonuje następujące zadanie i przesyła do nauczyciela:

W ramce wpisuje Prawa dziecka- z ,,Konwencji o prawach dziecka”-podręcznik str. 201

 

Technika

 

 Temat: To umiem! – ABC współczesnej techniki.

Poszukaj informacji w różnych źródłach i zapisz w zeszycie - zasady segregowania

i przetwarzania odpadów oraz materiałów elektrotechnicznych.

        

Historia

 

 Temat: Temat: Upadek Napoleona.

(lekcja online przez program ZOOM  środa 03.06. 2020 godz. 12.00.  (stały login i hasło)

 

Temat: Napoleon Bonaparte -Potęga Francji.

Obejrzyj film ”Napoleon Bonaparte -Potęga Francji" i wypisz najważniejsze wydarzenia i  postacie , które pojawiły się w filmie.

https://www.youtube.com/watch?v=JtcEJqaLB20&t=1529s

 

Wychowanie fizyczne

 

Temat: Taniec - walc angielski.

Temat: Koordynacja i rytmizacja.

 

Informatyka

 

Temat : Komunikacja w internecie bez @ – komunikatory.

Dowiem się, czym jest komunikator internetowy, jakie są ich rodzaje oraz jak z nich korzystać.

https://epodreczniki.pl/a/komunikatory/D5LUxe2b8

Wykonane ćwiczenia proszę o przesłanie na e-maila: geoo@interia.pl

 

Klasa VII

 

Religia

 

Temat: Rzeczpospolita Obojga Narodów krajem tolerancji religijnej.

Treści:  Polska krajem tolerancji religijnej.

Uczeń  zapoznaje się z treścią katechezy na str.130-132

Następnie zapisuje do zeszytu temat oraz  główne gałęzie chrześcijaństwa( str.130)

oraz Zapamiętaj. Wykonuje  zadanie1 str.132 i przesyła do nauczyciela.

 

Język polski

 

1, 2.Tworzenie i budowa wyrazów.  ( online)

Uczeń zapoznaje się z wiadomościami ze słowotwórstwa na temat  wyrazu podstawowego i pochodnego, przeprowadzania analizy słowotwórczej wyrazu pochodnego, wskazywania i nazywanie formantów – podręcznik str. 284 – 286. Następnie wykonuje zadania w zeszycie ćwiczeń str. 50 – 53.Zdjęcia pracy wysyła nauczycielowi.

 

3. O wyrazach pochodnych.  ( online)

Uczeń zapoznaje się z różnymi typami formantów  tworzącymi wyrazy pochodne  – podręcznik str. 287.  Następnie wykonuje zadania w zeszycie ćwiczeń – str.55 – 58.
Zdjęcia wykonanych zadań przesyła nauczycielowi.

 

4. Co się może wydarzyć, gdy śpisz?- B. Leśmian „Dusiołek”.

Uczeń  zapoznaje się z tekstem w podręczniku str. 218 - 219. Następnie dokonuje analizy tekstu na podstawie karty pracy przesłanej przez nauczyciela( streszczenie fabuły, określenie elementów świata przedstawionego, narrator, bohaterowie, symbolika utworu).Zdjęcie wykonanej pracy przesyła nauczycielowi.

 

5. Rodzina wyrazów.

Uczeń zapoznaje się z informacją  w podręczniku str. 290 -291 na temat rodziny wyrazów. Następnie wykonuje zadania w zeszycie ćwiczeń str. 59 – 60.

 

Zdw z j. polskiego -  usystematyzowanie wiadomości na temat wypowiedzeń wielokrotnie złożonych.

 

Język angielski

 

Temat: Live life outside – reading. Życie poza światem – odbiór tekstów czytanych.

  1. Przepisz słówka ze str. 81 Lesson 6.3.
  2. Podręcznik str. 75.

Zad. 3: przeczytaj tekst. W zeszycie podaj kolejność zdjęć a, b, c, d w takiej kolejności w jakiej pojawiają się w tekście.

Zad. 4. Przeczytaj tekst jeszcze raz i odpowiedz na pytania:

(tłumaczenie pytań z zad.4):

  1. W czym pomógł Bookerowi język skejtbordzistów?
  2. Dlaczego Booker uważa, że jest szczęściarzem?
  3. Co Booker lubi w podróżowaniu?
  4. Z czym Booker zawsze podróżuje?
  5. Jak Booker dociera do szkoły?

Zad. 5 Uzupełnij zdania 1 słowem.

 

Temat: Czasowniki modalne do wyrażania spekulacji: must, could, might / may, can’t.

Karta pracy przesłana e pocztą.

 

Język niemiecki

 

1. Temat: „Gehst du mit der Mode?” (Czy podążasz za modą?) – opinia na temat mody.

Podręcznik str.90/13A przeczytanie wypowiedzi i dopasowanie ich do osób

Podr. str.90/13B napisanie zdań

Książka ćwiczeń str.71/15

 

2. Temat: „Markenklamotten - ja oder nein?” (Markowa odzież – tak czy nie?) – argumenty do dyskusji.

Podręcznik str.91/14 przepisanie tabelki do zeszytu

Książka ćwiczeń str.72/19 Teraz potrafię

 

Muzyka

 

Temat: Na estradzie – pop, rock, muzyka rozrywkowa.

 Uczeń zapoznaje się z informacjami o muzyce rockandrollowej ze s. 151-155 podręcznika.

Odtwarza nagrania: R. Harris, Come on, little mama;

https://www.youtube.com/watch?v=v-Mc7qt7AOA

oraz  P. McCartney, Yesterday

https://www.youtube.com/watch?v=lH5x1ChYhcI

Rozumie terminy:  rock and roll, pop, disco, rap, rock.

Omawia zagadnienia dotyczące muzyki rozrywkowej, jej rodzajów, a także jej twórców i wykonawców.

 Sporządza mapę myśli w dowolny sposób.

 

Plastyka

 

Temat: Analiza dzieł sztuki.

Działania plastyczne - ekspresja przez sztukę.

Wykonaj pracę w dowolnej technice plastycznej na dowolny temat. Może to być praca malarska, rzeźba, płaskorzeźba itp. Opisz swoje dzieło z uwzględnieniem wszystkich poznanych środków wyrazu. Wykonaj zdjęcie i prześlij je wraz z opisem do nauczyciela.

 

Historia

 

Temat: Gospodarka II Rzeczpospolitej.

(lekcja online przez program ZOOM  środa 3.06.05. 2020 godz. 15.00 (stały logini, hasło)

 

Temat:  Społeczeństwo  odrodzonej Polski.

Uczeń zapoznaje się z tekstem w podręczniku str. 231 – 254 następnie wykonuje ćwiczenie 1,2,3,, st.r 254 i przesyła je do nauczyciela.

 

Geografia

 

Temat: Mój region – środowisko przyrodnicze. ( 2 godziny )

Praca będzie wykonywana metodą projektu.  Lekcja na zoom

 

Biologia

 

Temat: Powtórzenie wiadomości z działu „Regulacja nerwowo hormonalna” (3.06.20)

Uczeń powtarza wiadomości online (linki wyśle nauczyciel) oraz wykonuje zadania Wiesz, czy nie wiesz? Podręcznik str.191-192

 

 Temat: Test sprawdzający z działu „Regulacja nerwowo hormonalna”(lekcja online) (5.06.20)

Rozwiązanie testu online ( nauczyciel prześle uczniom link do testu)

 

Chemia

 

Temat: Rozpuszczalność substancji w wodzie ( 2 lekcje online)

(1.06.20)

(4.06.20)

Uczeń na lekcji zapoznaje się z następującymi treściami:

- pojęcie rozpuszczalność substancji

- wykres rozpuszczalności

- korzystanie z wykresów rozpuszczalności (lub tabel) różnych substancji

- obliczenia z wykorzystaniem wykresów rozpuszczalności

Uczeń zapisuje notatkę  w zeszycie i rozwiązuje zad. 19,20,21  str. 92, zad. 23 str. 93 w zeszycie ćwiczeń

W celu lepszego zrozumienia lekcji pomocne są treści zawarte w linku https://epodreczniki.pl/a/rozpuszczalnosc-substancji/DYLjUQ1XO

https://epodreczniki.pl/a/rozpuszczalnosc-substancji---zadania/Da8hCLbM7

 

Fizyka

 

Temat:  Konsultacje w szkole.(3 czerwiec 2020r.)

Temat:  Pisemny test poprawkowy z hydrostatyki. (5 czerwiec 2020r.)

 

Matematyka

 

1-2. Powtórzenie i utrwalenie wiadomości o potęgach i pierwiastkach. (online)

Uczeń rozwiązuje obowiązkowe karty pracy otrzymane drogą elektroniczną i przesyła informacje zwrotne do nauczyciela.

 

3. Sprawdź co umiesz? – sprawdzenie wiadomości i umiejętności o potęgach i pierwiastkach.

Uczeń rozwiązuje test  otrzymany drogą elektroniczną i przesyła informacje zwrotną do nauczyciela.

 

4. Diagnoza matematyczna po klasie siódmej.

Uczeń rozwiązuje klasówkę  otrzymaną drogą elektroniczną i przesyła informacje zwrotną do nauczyciela.

 

5. W ramach zdw z matematyki uczeń utrwala podstawowe wiadomości i umiejętności szkolne z bieżącego materiału. (online)

 

Informatyka

 

Proszę o realizację tematu podręcznika str.152

Temat: Scratch – tworzenie gry „Dbajmy o las” (kontynuacja)

Wykonane zadanie proszę o przesłanie na e-maila: geoo@interia.pl

 

Wychowanie fizyczne

 

Temat: Taniec - walc wiedeński

Temat: Pierwsza pomoc 

 Nauczyciel prześle uczniom materiały.

 

Klasa VIII

Religia

 

Temat: Oświecenie i rewolucja francuska.

Treści: Poznanie prawdy, że wiara i rozum wzajemnie się uzupełniają. Kształtowanie troski o rozwój wiary.

Uczeń zapoznaje się z treścią katechezy na str.147-150

Następnie zapisuje do zeszytu temat oraz Zapamiętaj.

Uczeń wykonuje zadanie 3 str.150 i wpisuje do zeszytu.

Zadania przesyła nauczycielowi.

 

Matematyka

 

1. Diagnoza matematyczna na zakończenie klasy 8.

 

2-5. Ile jest możliwości?

Praca z podręcznikiem str.258-264 (wykonanie notatki, przeanalizowanie przykładów, rozwiązanie wskazanych przez nauczyciela zadań – uczeń otrzyma informację mailową od nauczyciela).

Praca z zeszytem ćwiczeń str.108-110.

Działania ucznia:

Przedstawianie wyników doświadczeń losowych w różny sposób, opisanie wyników doświadczeń losowych lub przedstawianie ich za pomocą tabeli, obliczanie liczby możliwych wyników, wykorzystując sporządzony przez siebie opis lub tabelę, obliczanie liczby możliwych wyników przy dokonywaniu dwóch wyborów, stosując regułę mnożenia,

obliczanie  liczby możliwych wyników przy dokonywaniu trzech i więcej wyborów, stosując regułę mnożenia,  obliczanie  liczby możliwych wyników, stosując regułę mnożenia oraz regułę dodawania, obliczanie  liczby możliwych wyników, stosując własne metody.

 

6-7. Konsultacje z uczniami w szkole – rozwiązywanie testów egzaminacyjnych, poprawianie przez uczniów ocen . (2 czerwca 2020r).

 

8. W ramach zdw z matematyki uczeń utrwala wiadomości i umiejętności szkolne przed egzaminem, w tym z bieżącego materiału.(online)

 

Język polski

 

Temat: Najczęstsze błędy językowe. (1 godz.)

Uczeń, po zapoznaniu się z wiadomościami ze s. 295-298 rozumie pojęcia: błąd językowy,

norma językowa, pleonazm.

Rozróżnia rodzaje błędów:

- gramatyczne

- leksykalne

- fonetyczne

- stylistyczne

- ortograficzne

- interpunkcyjne.

Poprawnie odmienia podane słowa (zad.2, zeszyt ćwiczeń, s.65).

Koryguje błędy w podanych tekstach (zad.3).

Wskazuje pleonazmy w podanych wyrażeniach.

Właściwie formułuje związki frazeologiczne (zad.7, s.67).

W podanych przykładach wskazuje sylaby akcentowane.

Odnajduje błędy stylistyczne w tekście i poprawia je.

 

(W ramach zdw) odtwarza z You Tube’a piosenkę kabaretu Smile „Błędy językowe”:

https://www.youtube.com/watch?v=xsyElQdcmOc

Wyszukuje co najmniej 8 błędów językowych, określa jego rodzaj oraz poprawną formę

(przesyła informację zwrotną).

 

Temat: Usystematyzowanie wiadomości o rodzajach i gatunkach literackich.

Trening przed egzaminem-sprawdzian ustny. (1 godz.)

 

Temat: Egzemplifikacja dłuższych form wypowiedzi pisemnych - konsultacje przed

egzaminem ósmoklasisty. (1 godz.)

 

Temat: Środki stylistyczne w cenie! Lekcja online. (1 godz.)

 

Temat: Utrwalamy wiadomości o krótkich formach wypowiedzi pisemnej. (1 godz.)

Uczeń zapoznaje się z załącznikami przesłanymi przez nauczyciela i utrwala wiedzę z

poprzednich lat.

Korzysta z repetytorium ósmoklasisty.

Redaguje ogłoszenie na temat: „ Orfeusz poszukuje Eurydyki ”.

 

Język angielski

 

Temat: Udzielanie i pytanie o informacje związane z własnym stanem zdrowia.

Repetytorium str. 117 zad. 7, str. 118 zad. 1.

Temat: Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu. Udzielanie rad.

Repetytorium str. 118 zad. 3 i 4, str. 119 zad. 1, 3, 4, 5.

 

Temat: Doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem.

1. Repetytorium str. 120 i 121.

2. Rozwiązywanie zadań egzaminacyjnych. Arkusz przesłany e pocztą.

 

Temat: Środki językowe –ćwiczenia.

1. Przypomnienie wiadomości o trybach warunkowych. Karta pracy wysłana e pocztą.

2. Ćwiczenia gramatyczno leksykalne. Karta pracy wysłana e pocztą.

 

Fizyka

 

Lekcja: Konstrukcje obrazów w zwierciadłach- konsultacje w szkole. (1 czerwca)

 

Lekcja: Obrazy tworzone przez zwierciadła sferyczne. (5 czerwca)

1. Proszę wpisać temat lekcji do zeszytu: Obrazy tworzone przez zwierciadła sferyczne.

2. Proszę zapoznać się z treściami z podręcznika do fizyki dla kl.8 ze str. 238 - 243

3. Proszę wykonać notatkę w zeszycie.

4. Proszę wykonać zad. 1, 2 str. 244 oraz zad. 5 str. 245.

5. Proszę zdjęcia rozwiązanych zadań przesłać na maila anetapalkaszkola@onet.eu - w

temacie wiadomości proszę wpisać: „Obrazy tworzone przez zwierciadła sferyczne.5

czerwiec 2020r. ”

6. Bardzo o to proszę.

7. Termin przesłania zdjęć: 5 czerwca 2020r do godz.16.

 

Chemia ( 2 godz.) ( lekcje online)

 

1.06.20, 3.06.20

Temat: Białka– budowa i właściwości .

Uczeń na lekcji zapoznaje się z następującymi treściami:

- definicja białek

- skład pierwiastkowy białek

- rodzaje białek

- właściwości białek

- pojęcia: denaturacja, koagulacja, wysalanie, peptyzacja, zol, żel

- reakcje charakterystyczne białek

W celu utrwalenia wiadomości z lekcji uczeń rozwiązuje ćwiczenia online - linki

https://epodreczniki.pl/a/bialka---budowa/Di56UwmTx

https://epodreczniki.pl/a/bialka---wlasciwosci/DUyoKVZnH

 

Biologia ( 1 godz. ) 2. 06.20

 

Temat: Test sprawdzający z działu „Ekologia”.

 

Rozwiązanie testu online. (Nauczyciel prześle uczniom link do testu)

 

Geografia

 

Temat : Podsumowanie wiadomości o Australii.

Lekcja na żywo przez zoom.

 

EDB

 

Temat : Resuscytacja.

Uczniowie odpowiedzą na pytania postawione przez nauczyciela.

Obejrzą filmiki instruktażowe.

 

Język niemiecki

 

1. Temat: Unsere Gesundheit (Nasze zdrowie) – wyrażanie opinii.

Podręcznik str.86/19 przepisanie tabelki do zeszytu.

 

2. Temat: Gesundheit am Arbeitsplatz (Zdrowie na miejscu pracy) – niebezpieczeństwa w

różnych miejscach pracy.

Podręcznik str.87/20 przeczytanie tekstu i przyporządkowanie fragmentów do osób.

Książka ćwiczeń str.70/Teraz potrafię.

 

Historia

 

Temat :Europa po rozpadzie ZSRS.

Lekcja online przez program ZOOM,  środa 3.06.2020r., godz. 14.00.  (stały login, hasło)

 

Temat:   Początek III Rzeczpospolitej.

Uczeń zapoznaje się z tekstem w podręczniku str. 226- – 229, następnie wykonuje ćwiczenie 1,2,3,4, str. 229  i przesyła je do nauczyciela.

 

WOS

 

Temat:   Unia Europejska.

Uczeń zapoznaje się z tekstem w podręczniku str.174- – 177.

Następnie wypisuje zasady funkcjonowania Unii Europejskiej.

 

Informatyka

 

Temat: Zasady postępowania w przypadku awarii systemu komputerowego.

Uczeń dowie się, co zrobić w przypadku awarii komputera.

https://epodreczniki.pl/a/zasady-postepowania-w-przypadku-awarii-systemu-komputerowego/D12wz61uI

Zdjęcia z ćwiczeń uczeń przesyła na e-maila: geoo@interia.pl

 

WF

 

Temat: Taniec - walc wiedeński

Temat: Pierwsza pomoc 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

wiadomości

Kontakt

  • Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi w Szczytnikach
    Szczytniki 91a
    32-112 Klimontów
    woj. małopolskie
  • (+12) 386-60-07

Galeria zdjęć