Nawigacja

liczba odwiedzin: 308800

Zawieszenie zajęć

 
Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 8.02.2021r. do 12.02.2021r. Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 1.02.2021r. do 5.02.2021r. Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 14.12.2020r. do 18.12.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 07.12.2020r. do 11.12.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 30.11.2020r. do 04.12.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 23.11.2020r. do 27.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 16.11.2020r. do 20.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 09.11.2020r. do 13.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 02.11.2020r. do 06.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 26.10.2020r. do 30.10.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 22.06.2020r. do 26.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 15.06.2020r. do 19.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 08.06.2020r. do 10.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 01.06.2020r. do 05.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 25.05.2020r. do 29.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 18.05.2020r. do 22.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 11.05.2020r. do 15.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 04.05.2020r. do 08.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 27.04.2020r. do 30.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 20.04.2020r. do 24.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 14.04.2020r. do 17.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 06.04.2020r. do 10.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 30.03.2020r. do 03.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 25.03.2020r. do 27.03.2020r Formy kontaktu z nauczycielami Kształcenie na odległość - Nauka w domu - dobre rady dla rodziców Kształcenie na odległość Nauka w domu – dobre rady dla uczniów Rekrutacja Zarządzenie Dyrektora Szkoły w sprawie czasowego zawieszenia zajęć w Oddziale Przedszkolnym w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID - 19 O szkole Tekstowa podstrona Tekstowa podstrona

Kształcenie na odległość

Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 20.04.2020r. do 24.04.2020r

Tygodniowy zakres treści nauczania

do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych

od 20.04.2020r. do 24.04.2020r

Oddział przedszkolny - grupa 3-4 latków „Słoneczka”

 

Blok tematyczny -  Zabawa w teatr.

 

20-04-2020r. - Poniedziałek.

Temat : Makówkowy teatrzyk.

  • Zabawa dramowa Rozmowa kwiatów i owadów.
  • Budowanie zamków z klocków.
  • Inscenizowanie wiersza H. Bechlerowej Makówkowy teatrzyk – z wykorzystaniem sylwet postaci.
  • Ćwiczenia matematyczno – oddechowe na podstawie wiersza E. M. Skorek Ile wróbli?

 

Język angielski  

 

Temat: Części twarzy.

  1. Piosenka „Hello” (https://www.youtube.com/watch?v=24TiN8Rr2Yg, https://www.youtube.com/watch?v=fbF52LkhWhQ  )
  2. Części twarzy: https://www.youtube.com/watch?v=6pLFxeumlpE (dzieci oglądają filmik, słuchają i powtarzają słówka).
  3. Karta pracy 11. Powiedz kogo widzisz na ilustracji (Lilly). Połącz odbicie w lustrze z właściwą osobą.
  4. Powiedz dziecku: point to the face, nose, mouth, eyes. Dziecko pokazuje na twarz Lilly.
  5. Praca plastyczna: okrągły papierowy talerzyk, rolki po papierze toaletowym, farby w kolorach poznanych przez dzieci (blue –niebieski, red –czerwony, yellow – żółty, green – zielony), bibuła pocięta w paseczki, klej.

Zanurzamy okrągłą krawędź rolki w farbie i odbijamy 2 okręgi (oczy) na talerzyku. Zachęcamy dzieci do zrobienia nosa, budzi w ten sposób. Z bibuły dzieci robią włosy. Po skończonej pracy dzieci nazywają części twarzy.

  1. Piosenka na pożegnanie „Bye, bye, goodbye”:  https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

 

Religia

 

Temat: Radośnie śpiewamy Alleluja

Treści: Alleluja radosny okrzyk ze zmartwychwstania

Dziecko koloruje obrazek przesłany przez nauczyciela

                        ,,Jezus żyje Alleluja”

W miarę możliwości słucha piosenki ,,Bóg nie umarł…:

https://www.youtube.com/watch?v=T4hR-Qmd28I

 

21-04-2020r. - Wtorek                                                                                                                           

Temat : Księżniczki i rycerze.

  • Zabawa z wykorzystaniem rymowanki.
  • Kolorowe klocki – ćwiczenia utrwalające nazwy kolorów.
  • Ćwiczenia logopedyczne – Księżniczki i rycerze.
  • Ćwiczenia w określeniu wartości logicznej zdań.
  • Oglądanie zdjęć przedstawiających dwa różne przedstawienia. Kolorowanie ramki tego zdjęcia , które przedstawia ciekawsze przedstawienie według dziecka.

 

22-04-2020r. - Środa

Temat : Malowany wózek.

  • Ćwiczenia dykcyjne  na podstawie tekstów o treści baśniowej.
  • Oglądanie obrazków przedstawiających stroje dzieci. Określanie , jakie postacie będą odgrywały dzieci, które się w nie przebiorą. Rysowanie w pustej ramce siebie przebranego za ulubioną baśniową postać lub ulubione zwierze.
  • Zabawa przy piosence Wielka wyprawa.
  • Zabawa rozwijająca spostrzegawczość – Korona króla.

 

23-04-2020r. - Czwartek

Temat : Ulubione baśnie.

  • Zabawa Król Lul.
  • Ilustrowanie wybranego fragmentu baśni Śnieżka.
  • Zabawy w teatr – inspirowane baśnią Jaś i Małgosia.
  • Zabawa inscenizowana przy piosence Wielka wyprawa.
Konkurs na najciekawszy domek Baby Jagi.
Budowanie domków dowolną techniką. Pracę będą zamieszczone na stronie szkoły. Powodzenia :)
                                                   

'' SŁONECZKA ''

 

KONKURS NA NAJCIEKAWSZY DOMEK BABY JAGI.

 

  • Wspólna praca dzieci z rodzicami.

  • Dowolna technika

  • Dowolna metoda

  • Kreatywność bezgraniczna :)

 

ZACHĘCAMY WSZYSTKICH DO DZIAŁANIA – POWODZENIA:)

 

    Zdjęcia wykonanych prac prosimy przesyłać na adres: sp.szczytniki@poczta.onet.pl

 

24-04-2020r. - Piątek

Temat : Teatrzyk w domu.

  • Zabawa Z jakiej to jest baśni?
  • Słuchanie opowiadania S. Karaszewskiego Bardzo ważna rola.
  • Wyklaskiwanie prostych rytmów podawanych ( wyklaskiwanych, wytupywanych) przez rodzica.

Pomocne linki ;

https://www.pinterest.ch/pin/388505905340795545/?autologin=true

https://mamotoja.pl/kwiaty-kolorowanki-dla-dzieci-do-druku,kolorowanki-artykul,7323,r1p1.html

https://es.123rf.com/photo_77401675_silueta-colorida-medio-cuerpo-caricatura-senior-hombre-con-ilustraci%C3%B3n-de-vector-de-bigote.html

https://www.przedszkola.edu.pl/kolorowanka-ksiezniczka.html

https://pl.depositphotos.com/vector-images/wr%C3%B3bel.html

Pozostałe linki zostaną wysłane na grupę rodziców.

Oddział przedszkolny - grupa 5 - 6 latków „Jeżyki”

 

Blok tematyczny: W świecie teatru.

 

20.04.2020r. - Poniedziałek

Temat: Co to jest teatr?.

  1. Oglądanie z dziećmi ilustracji w książce: Kolorowy start z plusem str.72-73, Kolorowy Start str.74-75 - rozmowa na temat: Co to jest teatr?
  2. Poznanie słownictwa związanego z teatrem: aktor, scena, kurtyna….
  3. Zabawa: Wielkoludy i Krasnale – dzieci na pewno pamiętają.
  4. Dzieci sześcioletnie – układanie wyrazów z liter: Kapturek, las, wilk, bajka – liczenie liter w wyrazach.

 

21.04.2020r. - Wtorek

Temat: Bajkowy świat.

  1. Oglądanie bajki na YouTube: „ Kot w butach”.
  2. Wykonanie ilustracji dowolną techniką do zagadki – wyśle nauczyciel.
  3. Uzupełnianie Kart pracy- Kolorowy Start z plusem str. 14 – 15 – poznanie literki H,h - czytanie sylab i tekstu ,Kolorowy Start str. 12- 13
  4. Zabawa ruchowa z wykorzystaniem rymowanki – wyśle nauczyciel.

 

22.04.2020r. - Środa

Temat: Paluszkowy teatrzyk.

  1. Oglądanie Teatrzyku Kukiełkowego : „ Baśń o Smoku Wawelskim” – link do strony- https://www.youtube.com/watch?v=-hjgkHeMOGk
  2. Uzupełnianie Kart pracy- Kolorowy Start z plusem str. 16– 17 - przeliczanie do dziesięciu, utrwalenie poznanych liter, Kolorowy Start str. 14- 16
  3. Zabawa z cieniem – Podpowiedź dla rodziców – ( Teatrzyk cieni wszystko zaczyna się od przedszkola na YouTube) to zabawa z rodzicami przed snem – poznanie zjawiska powstawania cienia. Rodzic kieruje światło lampy na ścianę, dzieci biorą różne przedmioty, umieszczają je na drodze promieni i zaczynamy zabawę…….

 

23.04.2020r. – Czwartek

Temat: Zabawy matematyczne.

  1. Zapraszam wszystkie dzieci sześcioletnie do zabawy a równocześnie powtórzenia i utrwalenia działań matematycznych dodawania i odejmowania.
  • Liczenie – dodawanie na cukierkach.
  • Dodawanie i odejmowanie do 10 z owocami.
  • Bajki Gilusia – proste działania matematyczne – dodawanie i odejmowanie – link do strony:

https://www.youtube.com/watch?v=VL7s-ENTyXo

  1. Dzieci pięcioletnie zapraszam do spotkania z Duszkami – „Duszki dla dzieci – nauka liczenia i zabawa” – link do strony:

https://www.youtube.com/watch?v=Go7M_E7h0EA

  1. Uzupełnianie Kart pracy- Kolorowy Start z plusem - przeliczanie do dziesięciu, utrwalenie poznanych lite str. 18– 20, Kolorowy Start str. 17

 

24.04. 2020r. - Piątek

Temat: W teatrze.

  1. Zabawa z rodzicami lub rodzeństwem do słów rymowanki – wyśle nauczyciel.
  2. Uzupełnianie Kart pracy- Kolorowy Start z plusem str. 21– 23, Kolorowy Start str. 18 - 19.
  3. Ćwiczenia dykcyjne – zdania wyśle nauczyciel. Nie będzie to łatwe zadanie ale na pewno będzie fajna zabawa.

 

Religia:

 

Modyfikacja treści programowych:

 

Przedszkole 6 - latki

 

Temat: Dobry Jezus żyje z nami we wspólnocie Go spotkamy.

 

Treści: Dziecko pamięta, że zmartwychwstały Jezus żyje i jest obecny pośród nas.

Na str.84 dziecko koloruje obrazek i dorysowuje siebie.

Chętni wykonują zadanie na str. 85.

W razie braku podręcznika dzieci mogą narysować

na kartce z bloku siebie i Pana Jezusa.

Dzieci mogą zaśpiewać piosenkę ,,Jezus jest tu...”

link do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=hF_xwuEPWO0

 

Przedszkole 5 - latki

 

Temat: Msza święta spotkaniem ze zmartwychwstałym Jezusem.

 

Treści: Wspólnota dzieci Bożych spotyka się w kościele

Na temacie 42 dzieci wykonują zadanie.

Opowiadają co przedstawia ilustracja.

Następnie wyklejają baranka watą lub bibułą.

W razie braku podręcznika rysują baranka

na kartce i wyklejają go watą lub bibułą.

Dzieci mogą zaśpiewać piosenkę ,,Jezus jest tu...”

link do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=hF_xwuEPWO0

 

Język angielski:

 

Temat: Części ciała.

  1. Piosenka „Hello” (https://www.youtube.com/watch?v=24TiN8Rr2Yg, https://www.youtube.com/watch?v=fbF52LkhWhQ )
  2. Wprowadzenie nazw części ciała: head (czytamy hed)- głowa, hands – dłonie, tummy (czyt. tami) –brzuszek, legs –nogi, toes (tołz)- palce u nóg, nose – nos, eyes (ajz) – oczy, ears (irz) – uszy, mouth – buzia, hair (her) – włosy. Pokazujemy na sobie i nazywamy części ciała. Dzieci powtarzają i też pookazują na sobie.
  3. Head to head: wymieniamy nazwy części ciała, którymi należy się ze sobą przywitać np. head to head.nose to nose, legs to legs, tummy to tummy, toes to toes, hair to hair. Jest to zabawa w parach, dzieci mogą pobawić się rodzeństwem albo rodzicem.
  4. Rysowanie brakujących części twarzy. Rysujemy kilka twarzy, jednak na każdym rysunku brakuje jakiegoś elementu. Dzieci mają powiedzieć, czego brakuje. Np. rodzic rysuje twarz bez nosa i pyta: What’s missing? Dzieci odpowiadają: nose. Powtarza zabawę, rysując twarze, którym brakuje innych elementów.
  5. Piosenki dla dzieci o częściach ciała.

https://youtu.be/E_VcSQn73do- Open, close!

https://youtu.be/WX8HmogNyCY- piosenka „Head and shoulders”.

 

Klasa I

 

Blok tematyczny- Czym się interesujesz?

 

20.04.2020r. – Poniedziałek

Temat- Rz jak rzodkiewka.

1.     Czytanie tekstów z dwuznakiem: Rz, rz- podręcznik str. 50.

2.      Nauka pisania dwuznaku ,,Rz”, ,,rz”- filmik instruktażowy, wykonanie ćwiczeń 1,2 w ćwiczeniówce str.47. Utrwalenie pojęć sylaba, głoska, litera.

3.      Dodawanie liczb w drugiej dziesiątce- podręcznik str. 51 i zad 1, 2 i 3 w ćwiczeniówce str.48

 

 Informatyka

 

Temat- Rysuję figury w programie Paint.

Książka dla ucznia s. 38-39, płyta zajęcia 20

 

J. angielski

 

Temat: Piosenka „Bread and butter”.

Wskazujemy nazwy produktów spożywczych na obrazkach. Poznajemy podstawowe słownictwo związane z nazwami produktów spożywczych.

 

  21.04.2020 r.- Wtorek

Temat- Lubię matematykę!

1.      Poznajemy zawody, w których wykorzystywane są umiejętności matematyczne na podstawie tekstu ,, Gdzie potrzebna jest znajomość matematyki”- podręcznik str. 54

2.     Rozwiązywanie zadań tekstowych standardowych i nietypowych- podręcznik str. 52 i 53. Gra matematyczna ,,Milionerzy”

3.      Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu- karty pracy

W-f

 Temat-Ćwiczymy z rodzicami- film instruktażowy.

 

22.04.2020r.- Środa

Temat- Lubię muzykę!

1.   Muzyka jest wszędzie. Słuchanie różnorodnych odgłosów i dźwięków z najbliższego otoczenia. Muzyczne ilustrowanie usłyszanych odgłosów.

2.   Oglądanie filmiku na youtube. Wystukiwanie różnych rymowanek.

3.   Poznajemy dwuznak ,,Dz”, ,,dz”, czytamy sylaby i wyrazy z poznana literą.

4.   Wyrazy o znaczeniu przeciwnym- wykonanie ćw. w ćwiczeniówce str. 51

5. Liczba 16.

 

Koło artystyczne

Wykonujemy kolorowe ślimaki w różnych technikach plastycznych.

 

  23.04.2020 r.- Czwartek

Temat- Lubię śpiewać!

1.   Poznajemy zawody związane z muzyką- filmik i uczymy się śpiewać piosenkę pt .,, Każdy kwiat to mały świat”

2.     Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu: Dza, dza… Wykonanie ćw.1,2 i 3 w ćwiczeniówce str.53

3.      Dodawanie i odejmowanie w drugiej dziesiątce.

Wykonujemy zadania w podręczniku str. 62 i w ćwiczeniówce ćw.1

4. Rozwiązujemy zadania tekstowe na znanych platformach dla dzieci.

 

W-f

Temat- W-F w domu- ruletka.

 

Zajęcia czytelnicze

Słuchanie czytanej przez lektora baśni H.CH. Andersena ,,Pięć ziarenek grochu”.

 

24.04.2020r.- Piątek

Temat- Lubię sztukę!

1.   Rozmowa na temat świata barw na podstawie fragmentu wspomnień Wassilija Kanndlińskiego.

Czytanie przez osobę dorosłą frag. książki T.Amstronga -7 rodzajów inteligencji. Odkryj je w sobie i rozwijaj.

2.Zawody w których wykorzystywane są zainteresowania sztuką.

Podręcznik str.63 wykonujemy ustnie ćw. 1, 2 i 3

3.   Czytanie sylab: Dża, dża i wyrazów z tymi sylabami. Podręczni str. 64.

4.   Poznajemy liczbę 17 w różnych aspektach.

5. Wykonujemy maskotkę dżdżownicę ze skarpetek.

 

Religia

 

Temat: Radośnie śpiewamy Alleluja.

Na str.84 uczeń koloruje według poleceń obrazek

zmartwychwstałego Jezusa lub rysuje Pana Jezusa na kartce z bloku

podpisując słowem ,,ALLELUJA”

W miarę możliwości słucha piosenki ,,Bóg nie umarł...”

https://www.youtube.com/watch?v=T4hR-Qmd28I

 

Klasa II

 

Blok tematyczny- Chronimy Ziemię

 

20.04.2020r. – Poniedziałek

Temat: Jak chronić rośliny?

1.      Filmik z YouTuba „Co to jest las”?

2.      Ocenianie postępowania bohaterów opowiadania „O królu Lesławie, o lesie i o skarbach” - podr. str. 88

3.      Poznanie banknotu 100- złotowego- podr. str. 87

4.      Cztery działania na dziesiątkach - ćwicz. str. 73

 

Informatyka:

 

Temat: Rozwiązuję zagadki matematyczne - https://www.youtube.com/watch?v=Dvh9Q2fN0UU

 

21.04.2020r. – Wtorek

Temat: Jak chronić rośliny?

  1. Sposoby ochrony roślin- ćwicz. str. 74
  2. Uzupełnianie i kolorowanie szlaku turystycznego- ćwicz. str. 75
  3. Oglądanie filmu „Jak wyglądałoby życie na ziemi bez drzew”?- link
  4. Cztery działania na dziesiątkach- podr. str. 87
  5. Ćwiczymy z rodzicami- film instruktażowy

 

22.04.2020r. – Środa

Temat: Jak chronić zwierzęta?

  1. Ciche czytanie ze zrozumieniem tekstu „Ciężkie życie płazów”- podr. str. 90
  2. Wyszukiwanie w tekście poznanych części mowy
  3. Ciekawostki o żabach- film
  4. Samodzielne rozwiązywanie zadań- podr. str. 92
  5. Wykonanie ropuchy techniką origami- podr. str. 87

 

 Język angielski:

 

Temat: Historyjka ”The toy shop” – „Sklep z zabawkami”

  1. Podręcznik str. 50. Mówimy wierszyk: płyta lub nagranie na stronie Oxford (Class Cd 2 nagranie 1)

https://elt.oup.com/student/goldsparks/audio?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub

  1. Podręcznik str. 51 zad. 2 Posłuchaj i wskaż na zabawkę (płyta lub str. Oxford)
  2. Podręcznik str. 52. Posłuchaj, przeczytaj historyjkę: „The toy shop” – „Sklep z zabawkami”
  3. Podręcznik str. 53. Kupowanie ulubionej zabawki; nazwy zabawek; słuchanie nagrania
  4. Zadanie dodatkowe dla chętnych. Zeszyt ćwiczeń str. 43. Zad 1. Str. Wyd. Oxford. Gold Sparks 2

 

23.04.2020r. – Czwartek

Temat: Jak chronić zwierzęta?

  1. Analiza historyjki obrazkowej- jak chronić zwierzęta?- ćwicz. str. 78
  2. Plakat „Co by powiedziały ludziom zwierzęta i rośliny, gdyby umiały mówić”?
  3. Pisanie z pamięci zwrotki wierszyka- ćwicz. str. 79
  4. Samodzielne rozwiązywanie zadań- podr. str. 93
  5. W- F w domu- ruletka

 

Religia:

 

  Temat: Jezu ufam Tobie- Niedziela Bożego miłosierdzia

Bóg miłosiernym Ojcem. Uczeń w miarę możliwości ogląda filmik o historii św. Faustyny na stronie YouTube ,,Promyczek dobra- św. Faustyna” z serii Aureola. Następnie na str. 78 wkleja naklejkę oraz koloruje obrazek. Na str.79 wpisuje SŁOWO DNIA...oraz rozwiązuje rebus.

 

24.04.2020r. – Piątek

Temat: Jak chronić Ziemię?

  1. Gra interaktywna „Woda”- link
  2. Czytanie wiersza „Zmienić modę” – podr. str. 94
  3. Zadania ekologiczne- ćwicz. str. 80
  4. Nauka piosenki „Ziemia- zielona wyspa”- ćwicz. str. 76, link do piosenki.

 

Klasa III

 

Wychowawcy klasy będą wysyłać zakres materiału na każdy dzień bezpośrednio
do rodziców, według ustalonego sposobu.

 

Blok tematyczny: LAS

 

20.04. 2020 (poniedziałek)

Temat dnia: Co to jest las i jakie są jego rodzaje.

  1. Nauka piosenki „W lesie” filmik YouTube,
  2. Ćwiczenia.
  3. Ćwiczenia gramatyczne i ortograficzne – podręcznik, ćwiczenia.
  4. Rodzaje lasów – filmik YouTube, podręcznik, ćwiczenia.
  5. Rozwiązywanie zadań związanych z jednostkami masy. Tona – podręcznik, ćwiczenia, filmik YouTube.

 

21.04.2020 (wtorek)

Temat dnia: Dlaczego lasy są ważne?

  1. Znaczenie lasu dla środowiska przyrodniczego, ludzi i zwierzątpodręcznik, ćwiczenia, filmik YouTube.
  2. Rozwijanie zdań – podręcznik, ćwiczenia online.
  3. Brutto, netto, tara – filmik YouTube, podręcznik, ćwiczenia.
  4. Aerobik przy muzyce.

 

22.04.2020 (środa)

Temat dnia: Warstwy lasu - ściółka, runo.

  1. Jednostki objętości – litr, pół litra, ćwierć litra – podręcznik, ćwiczenia, film instruktażowy.
  2. Opisywanie grzyba wg planu – podręcznik, karty pracy, okazy grzybów, atlas grzybów.
  3. Czytanie tekstu popularnonaukowego o warstwach lasu – ściółce i runie – samodzielne wyszukiwanie z różnych źródeł , podręcznik, ćwiczenia.
  4. Abecadło wychowania fizycznego.

 

23.04.2020 (czwartek)

Temat dnia: Wśród leśnego podszytu.

  1. Jednostki objętości (cd.)
  2. Czytanie tekstu popularnonaukowego o warstwach lasu – podręcznik, Internet, ćwiczenia.
  3. Ćwiczenia ortograficzne inspirowane wierszem Wincentego Fabera „Jeży i jeż” – dyktanda online, ćwiczenia.

 

24.04.2020 (piątek)

Temat dnia: Wśród leśnych drzew.

  1. Czytanie tekstu popularnonaukowego o warstwach lasu – drzewa – film, podręcznik, ćwiczenia.
  2. Wykonanie modelu lasu, uzupełnianie warstwą podszytu i warstwami drzew – malowanie, wycinanie – ćwiczenia.
  3. Ćwiczenia ortograficzne inspirowane wierszem Jerzego Kiersta „Dzięcioł” – podręcznik, ćwiczenia onlina .
  4. Wychowanie fizyczne – tor piłkarski:
  • podbijanie piłki prawą i lewą nogą (10 powtórzeń)
  • prowadzenie piłki po slalomie
  • prowadzenie piłki podeszwą

 

Język angielski

 

Topic: Historyjka:”Sandy’s breakfast”. „Śniadanie Sandy”.

  1. Podręcznik str. 51 zad. 2.
    Posłuchaj wierszyka (płyta lub strona wyd. Oxford. Gold Sparks dla kl. III.
    Class audio CD 2 nagranie 16 https://elt.oup.com/student/goldsparks/audio?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub Zapisz w zeszycie: breakfast (czyt. brekfast)- śniadanie, lunch (lancz)- obiad, dinner – kolacja.
  2. Posłuchaj opisu posiłku i powiedz imię (Zabadoo, Laura, Leo, Mum).
    Płyta lub str. Wyd. Oxford. Cd2 nagranie 17.
  3. Podręcznik str. 52. Posłuchaj i przeczytaj historyjkę (płyta lub wyd. Oxford).

Podręcznik str. 53 zad. 2. Najpierw zapisz w zeszycie podane zdania…

  1. Następnie odtwórz nagranie (płyta lub strona wyd. Oxford) i wpisz godzinę w luki.
  2. Zeszyt ćwiczeń str. 43 zad.1.

 

Religia

 

Temat: Pan Jezus daje apostołom władzę odpuszczania grzechów.

  1. Uczeń zapoznaje się z treścią katechezy na str.74 i 75 w podręczniku.
  2. W ćwiczeniach na str. 62 wykonuje zadanie wpisując odpowiednie litery.
  3. Na str. 63 uzupełnia podanymi w ramkach  słowami krótką modlitwę.
  4. Śpiewa piosenkę ze str. 75 ,,To mój Pan...” korzystając ze strony

https://www.youtube.com/watch?v=6WEypzBsMbk

 

Klasa V

 

J. polski:

 

1. ,2. Temat: Praktyka czyni mistrza – ćwiczymy pisownię wyrazów z ch i h.( 2 godz).

Uczeń ogląda lekcję ze „ Szkoły z TVP”.: Ortograficzny chochlik zachichotał hałaśliwie - o pisowni wyrazów z ch i h. - na stronie: vod.tvp.pl
link do transmisji:

https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-5,jez-polski-01042020-lekcja-3,47340564

Następnie przypomina zasady pisowni – podr. str.238. Przepisuje do zeszytu lub wkleja notatkę przesłana przez nauczyciela.
Wykonuje z zeszytu ćwiczeń str 78-81.zadania: 1, 2, 3,4,5,7.
Dla chętnych zadanie 8 i 9 str 81 – zeszyt ćwiczeń.
Zadanie domowe: ćw 4 str 239 z podręcznika – do zeszytu.
Zdjęcia wykonanej pracy należy przesłać nauczycielowi.

 

3. Temat: Krótko i zwięźle lub dłużej i ciekawiej – zdanie pojedyncze rozwinięte i nierozwinięte.

Uczeń zapoznaje się z informacją w podręczniku – str. 217.
Notatkę przepisuje do zeszytu – przesłana przez nauczyciela.
Następnie wykonuje zadania z zeszytu ćwiczeń stp. 42-44, zad. 2,3,4,5,6.
Zdjęcia wykonanych prac przesyła nauczycielowi.

 

4,5.Temat: Wykresy zdań pojedynczych.( 2 godz).

Uczeń zapoznaje się z informacją w podręczniku – strona 219 ( Nowa wiadomość).
Przepisuje notatkę do zeszytu ( lub wkleja) – przesłana przez nauczyciela.
Wykonuje zadania przesłane przez nauczyciela ( karta pracy).
Zadanie domowe: ćwiczenie 9 str 45 w zeszycie ćwiczeń.
Zdjęcia wykonanych prac przesyła nauczycielowi.

Zdw z j. polskiego – Rozwijamy zdania pojedyncze – ćwiczenia.
Uczeń wypełnia kartę pracy przesłaną przez nauczyciela.

 

J. angielski:

 

Temat: Powtórzenie wiadomości z rozdziału 5.

  1. Podręcznik str. 76:

            Zad. 1: popatrz na obrazek, wpisz w lukę właściwy przyimek miejsca (behind, between, in front of, next to, opposite).

Zad. 2. Połącz fragmenty puzzli tak, by utworzyć nazwy miejsc w mieście.

Zad. 9. Str. 77. Przeczytaj tekst „My hometown”. – „Moje rodzinne miasto”. Wykonaj zadanie do czytanki (zad. 10 str. 77): zaznacz czy zdanie jest prawdziwe (˅) czy fałszywe (X). tłumaczenie zdań:

  1. Biblioteka jest na rynku głównym.
  2. Supermarket jest obecnie dłużej otwarty niż sklepy w przeszłości.
  3. W centrum miasta jest nowe kino.
  4. Autorka nie lubi oglądać meczy piłkarskich.
  5. Autorka uważa, że jej miasteczko to ekscytujące miejsce do mieszkania.

Odpowiedzi do zadań zapisz w zeszycie.

 

Temat: Checkyourself. Samoocena.

  1. Zeszyt ćwiczeń str. 48.

 

Religia:

 

Temat: Jan Apostoł wierny przyjaciel Jezusa.
Uczeń zapoznaje się z treścią katechezy ze str. 108.
Następnie zapisuje temat katechezy do zeszytu.
Ze str. 109 wpisuje ZAPAMIĘTAJ do zeszytu.
Dodatkowe zadanie dla chętnych:
Rysunek w zeszycie przedstawiający św. Jana stojącego pod krzyżem.

 

Historia:

 

Temat: Średniowieczne miasto i wieś

Uczeń zapoznaje się z tekstem w podręczniku str. 142 – 147( proszę

zwrócić uwagę na ilustrację na str. 144-145,)  a następnie wyjaśnia

w zeszycie pojęcia:  gród, lokacja, ława miejska, patrycjusze,

pospólstwo, plebs, ratusz, trójpolówka radło.
Odpowiada pisemnie na pytania: Gdzie i w jaki sposób zakładano średniowieczne , miasta i wsie.

W zrozumieniu tematu może pomóc film edukacyjny:

"Średniowieczne miasto i wieś"

https://www.youtube.com/watch?v=5ntncZeUV9s

 

Geografia:

 

Temat: Pogoda a klimat.

Uczniowie otrzymają informacje dotyczące pogody i klimatu oraz ich składników. Poznają klimatogram i będą mieli do wykonania zadania związane z tymi zagadnieniami.

 

Biologia:

 

Temat: Podsumowanie wiadomości z działu – „Tkanki i organy roślinne”.

Uczeń zapoznaje się z treściami w podręczniku str. 110 -111. Wykonuje zadania w podręczniku „Wiesz czy nie wiesz ? str. 112 oraz zadania w zeszycie ćwiczeń –Sprawdź , czy potrafisz ( zad nr 1, 2 str. 77, oraz zad nr 3,4 i 5 str. 78.

 

Matematyka:

 

Temat: Pole trapezu.(cd)

1. Uczeń: -rozwiązuje zadania z podręcznika ze str.198-199,
-rozwiązuje zadania z zeszytu ćwiczeń str.57-58,
(nauczyciel prześle uczniom niezbędne notatki, informacje o zdaniach i wskazówki
do rozwiązywania ich).

 

Temat: Pola wielokątów – podsumowanie.(2godz.)

1. Uczeń: -zapoznaje się z tekstem w podręczniku na str. 200,
-wpisuje notatkę do zeszytu przedmiotowego otrzymaną od nauczyciela,
-rozwiązuje wskazane zadania z podręcznika ze str.201-202,
-rozwiązuje wskazane zadania z zeszytu ćwiczeń str.59-62,
(nauczyciel prześle uczniom niezbędne notatki, informacje o zadaniach i wskazówki do rozwiązywania ich).

 

Temat: „Sprawdź, czy umiesz?” – doskonalenie poznanych wiadomości i umiejętności o polach figur.

1. Uczeń: -rozwiązuje zadania z karty pracy,
(nauczyciel prześle uczniom kartę pracy z zadaniami, i wskazówki do rozwiązywania ich).

 

2. W ramach zdw z matematyki, nauczyciel prześle uczeniom kartę pracy z ćwiczeniami rachunkowymi.

 

Muzyka:

 

Temat: Śpiewajmy razem-chór. Rodzaje chórów.

Uczeń czyta wiadomości ze str. 126 podręcznika.
Wymienia wykonawców muzyki wokalnej.
Wyjaśnia znaczenie terminów: muzyka wokalna, solista, zespół wokalny, chór, a cappella.
Wymienia formy muzyki wokalnej przeznaczone do wykonania przez chór.
Odtwarza energetyczną muzykę gospel. Link: https://www.google.com/search?q=soweto+gospel+choir+amazing+grace&oq=Soweto+Gospel+Choir&aqs=chrome.6.69i57j0l7.31201j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Wypełnia kartę pracy przesłaną przez nauczyciela i archiwizuje ją.

 

Plastyka:

 

Temat: Kompozycja symetryczna i asymetryczna.

Zapoznaj się z treściami w podręczniku odnośnie kompozycji symetrycznej i asymetrycznej. Wykonaj pracę plastyczną na temat kompozycji symetrycznej zgodnie z wytycznymi przesłanymi przez nauczyciela. Gotowe prace proszę przesłać do nauczyciela w formie zdjęcia lub skanu.

 

Informatyka:

 

Uczeń realizuje temat z :
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty4

Lekcja 4. Power Point – animacje i przejścia 
Na tej lekcji uczeń tworzy animację, używając autokształtów. Nauczy się też tworzyć ścieżki animacji.

Wykonane zadanie przesyła na e-maila: geoo@interia.pl

 

Technika:

 

Temat: Pan Klekotek – wykonanie figurki z surowców wtórnych.
Nauczyciel prześle uczniom informacje odnośnie wykonania pracy.

 

Wychowanie fizyczne:

 

Temat: Ćwiczenia ogólnorozwojowe z wykorzystaniem butelek z wodą.


Temat: Bieg na orientację - podstawowe wiadomości + filmik.

Nauczyciel prześle uczniom informacje odnośnie zajęć.

 

Klasa VI

 

Biologia

 

Temat : Przegląd i znaczenie gadów.

Uczeń zapoznaje się z tematem lekcji  na podstawie treści w podręczniku str. 107-111 lub na platformie e-podręczniki, link- https://epodreczniki.pl/a/gady---mistrzowie przetrwania-w-suchym-srodowisku/D1C7YooNc , ( rozdziały: 4. Przedstawiciele gadów w Polsce i 5. Ochrona gatunkowa gadów ) ,  zapisuje notatkę przekazaną przez nauczyciela. Wykonuje zadanie 1, 2  str.  89,  zad. 3,4,5  str. 90  w zeszycie ćwiczeń.

 

Geografia 

                  

Temat: Podsumowanie wiadomości - gospodarka Europy. 

 

Uczniowie otrzymają informacje dotyczące podsumowania wiadomości . Następnie wypełnią kartę pracy i prześlą do nauczyciela.

 

Język angielski  

 

Temat: Powtórzenie wiadomości z rozdziału 5.

Podręcznik str. 76.

Zad1. Popatrz na obrazek i podpisz dolegliwości.

Zad. 2. Uzupełnij zdania właściwym wyrazem (muscles, brain, heart, bones, blood).

Zad. 4. Przeczytaj problemy (zdania od 1-5) i udziel właściwej rady (wskazówki przesłane pocztą elektroniczną do uczniów).

Podręcznik str. 77

Zad. 8. Przeczytaj tekst.

Zad. 9. Przeczytaj tekst z zadania 9 jeszcze raz i uzupełnij zdania (wskazówki przesłane pocztą elektroniczną do uczniów).

Zad. 10. Napisz co robić a czego nie robić gdy jesteś przeziębiony. Podpowiedź:

 ˅ - zaczynamy od You should i przepisujemy resztę zdania

X –zaczynamy od You shouldn’t

Np.  1. See a doctor (˅)

Odpowiedź: You should see a doctor.

 

Dla chętnych:  zeszyt ćwiczeń str. 48 zad. 1 i cała strona 49.

 

Język polski

 

Temat: Przecinek w zdaniu pojedynczym – przypomnienie wiadomości. (2 godz.)

 

Uczeń przypomina sobie zasady stosowania przecinka w zdaniu pojedynczym ze s. 232-233.

Uczeń wymienia zasady stosowania przecinka w zdaniu pojedynczym na podstawie wiadomości ze s.232-233 podręcznika.

W zdaniu wskazuje miejsca, w których należy postawić przecinki.

Koryguje tekst pod kątem interpunkcji w zdaniach pojedynczych.

Tworzy tekst poprawnie stosując przecinki.

Wybiera i wypełnia 3 polecenia z zeszytu ćwiczeń.

 

Temat: Biblijny początek świata.  (3 godz.)

Uczeń zapoznaje się z tekstem:

 Stworzenie świata (fragment Księgi Rodzaju z Biblii Tysiąclecia) oraz wierszem

Joanny Kulmowej, Człowiek żeby patrzał ze s. 238-241.

Relacjonuje treść fragmentu.

Porządkuje informacje zaprezentowane w tekście.

Określa relacje pomiędzy Bogiem a człowiekiem we fragmencie.

Rozumie funkcję powtórzeń w tekście.

Nazywa wrażenia, jakie wzbudza w nim czytany tekst.

 Potrafi wyrazić własny sąd na temat fragmentu.

Umie wypowiedzieć się na temat podmiotu lirycznego.

Omawia sposób przedstawienia Boga w wierszu.

Określa problematykę utworu.

Odnajduje środki stylistyczne oraz wyjaśnia ich funkcję.

Charakteryzuje nastrój utworu.

Nazywa wrażenia, jakie wzbudza w nim czytany tekst.

Wyraża własny sąd na temat wiersza.

Wypełnia kartę pracy o ze wskazaniem różnic między biblijnym a mitologicznym opisem stworzenia świata, przesłaną przez nauczyciela.

Dodatkowo, w ramach zdw,  wyszukuje przykładów plastycznych związanych ze „Stworzeniem świata” i zdjęcia przesyła nauczycielowi wraz z wypełnioną kartą pracy.

 

Matematyka

 

Temat: Ostrosłupy. (3 godziny)

1. Uczeń zapoznaje się z tekstem w podręczniku na str. 231 - 233

- analizuje ćwiczenia A, B, C, D

-wpisuje notatkę do zeszytu przedmiotowego otrzymaną od nauczyciela

-rozwiązuje zadania z podręcznika ze str.234 - 235 (nauczyciel wskaże zadania w załączniku)

-rozwiązuje zadania z zeszytu ćwiczeń str.43-45 (nauczyciel wskaże zadania w załączniku) (nauczyciel prześle niezbędne notatki i wskazówki do rozwiązywania zadań)

- przesyła rozwiązanie wskazanego zadania na podany przez nauczyciela adres mailowy.

2. W ramach zdw z matematyki uczeń trenuje rachunek pamięciowy i pisemny

(nauczyciel prześle uczniom potrzebne materiały do ćwiczeń).

 

Temat: Powtórzenie wiadomości - „Figury przestrzenne.”

1. Uczeń:

- rozwiązuje zadania z karty pracy otrzymanej od nauczyciela

- przesyła wypełnioną kartę pracy na podany przez nauczyciela adres mailowy.

 

Muzyka

 

Temat: Z muzyką w tle.  (1 godz.)

Uczeń zaznajamia się z wiadomościami ze s. 112-113.

Odtwarza nagranie: temat z filmu „Gwiezdne wojny”  poprzez kanał You Tube.

 Realizuje twórczo zadanie „Miniścieżka dźwiękowa”.

Przygotowuje kompozycję przeznaczoną do wykorzystania w reklamie wymyślonego produktu. W swoim utworze może wyeksponować własny głos, dzwonki chromatyczne, a także inne instrumenty perkusyjne.

Prezentuje efekt swojej pracy całej grupie, za co otrzymuje ocenę.

 

Religia

 

Temat: Chrzcielnica- zanurzyć się w mękę, śmierć i zmartwychwstanie Chrystusa.

Treści: chrzest jako sakrament włączający do Kościoła.

Na str.117 i 118 uczeń zapoznaje się z treścią  katechezy.

Następnie wpisuje  temat do zeszytu.

Ze str, 118 przepisuje ODKRYĆ TAJEMNICĘ oraz ZASTANÓW SIĘ...str.119

Wykonane zadanie przesyła na mail nauczyciela.

 

Technika

 

Temat: As przestworzy- latawiec.

Potrzebne materiały: sznurek lub dratwa, 2 listewki o równej długości, papier pakowy w kształcie kwadratu o boku 2-3 cm większym niż długość listewek, klej szybkoschnący typu kropelka, klej do papieru, bibuły lub resztki z papieru pakowego, taśma klejąca

Instrukcja jak wykonać latawiec będzie przesłana na maila.

Uczniowie mogą wykonać latawiec według własnych pomysłów i posiadanych w domu materiałów.

Na wykonanie pracy uczniowie mają tydzień czasu.

 

Historia

 

Temat: Kultura oświecenia .

Uczeń zapoznaje się z tekstem w podręczniku str. 135 - 136 oraz 163-167,   a następnie odpowiada pisemnie na pytania.

1. Czym się charakteryzuje klasycyzm w sztuce?

2.Jak król Stanisław August wpłynął na rozwój kultury polskiej?

 

Wychowanie fizyczne

 

 Temat: Ćwiczenia ogólnorozwojowe z wykorzystaniem butelek z wodą.

 

Temat: Bieg na orientację - podstawowe wiadomości + filmik.

 

Informatyka

 

Temat: Odbijanie piłeczki.

https://epodreczniki.pl/a/odbijanie-pileczki/DBP5qrefp

Wykonane zadanie proszę o przesłanie na e-maila: geoo@interia.pl

 

Plastyka

 

Temat: Grafika. Druk wklęsły.

Zapoznaj się z treściami zamieszczonymi w podręczniku na temat grafiki lub obejrzyj prezentację na temat technik graficznych: https://www.youtube.com/watch?v=_30l7dumKz0

Wykonaj pracę plastyczną w technice druku wklęsłego - instrukcje prześle nauczyciel na maila każdego ucznia. Gotowe pracę proszę przesłać w formie zdjęcia lub skanu.

 

Klasa VII

 

Religia

 

Temat: Potrzebna pamięć, aby zachować tożsamość.

Treści: Patriotyzm a historia własnej Ojczyzny.

Uczeń zapoznaje się z treścią katechezy na str. 118-120. Następnie wpisuje do zeszytu temat katechezy oraz WARTO, WIEM,ŻE...oraz słowa kard. Stefana Wyszyńskiego ze str. 119

Dla chętnych piosenka ,,Boże coś Polskę...”  ze strony:  https://www.youtube.com/watch?v=6_G9IKLynF8

 

Język polski

 

1. Geneza „Latarnika” Henryka Sienkiewicza.

Uczniowie zapoznają się z informacjami  ( J. Krzyżanowskiego i J. Horiana) na temat genezy „Latarnika” zamieszczonymi na stronie: http://aczyzycka.wikidot.com/henryk-sienkiewicz-latarnik. Następnie wypełniają kartę pracy ( przesłana przez nauczyciela) na temat podobieństw między losami Siellawy, a życiem Skawińskiego. Redagują notatkę na temat genezy lektury. Odpowiadają pisemnie na pytanie: Dlaczego Sienkiewicz zmienił losy Siellawy w „Latarniku”? ( zdjęcia notatek przesyłają nauczycielowi).

 

2, 3.  Życiorys Skawińskiego jako przykład  tułaczki polskiego emigranta.

Uczniowie pracując z tekstem lektury wypełniają  formularz CV Skawińskiego ( przesłany przez nauczyciela).Wyjaśnienie pojęcia: emigrant.

Następnie porządkują  w kolejności chronologicznej wydarzenia przedstawione w noweli

 ( załącznik przesłany przez nauczyciela) i uzupełniają notatkę ( tekst z lukami – załącznik od nauczyciela). Zdjęcia uzupełnionych kart pracy przesyłają nauczycielowi.

 

4. Literatura i sen o ojczyźnie.

Uczeń  odczytuje  fragment  lektury mówiący o reakcji bohatera podczas czytania „Pana Tadeusza”. Uzupełnia notatkę ( reakcja Skawińskiego w trakcie czytania książki  i uczucia podczas marzeń o ojczyźnie) – przesłaną przez nauczyciela. Zastanawia się nad znaczeniem dzieła Mickiewicza dla polskich emigrantów.

Zapisuje w punktach plan wydarzeń składających się na akcję „Latarnika”. Wymienia cechy noweli  ( podr. str 168) i na tej podstawie analizuje cechy „Latarnika” jako noweli.

Odpowiada pisemnie na pytanie: Co zyskał Skawiński dzięki polskiej książce, a co przez nią stracił? – zdjęcie pracy przesyła nauczycielowi.

 

5. Tułaczka i wieczna podróż jako metafory życia na podstawie noweli Sienkiewicza.

Uczeń zapoznaje się z pojęciem: symbol. Wyjaśnia, co symbolizuje latarnia morska. Uzasadnia trafność porównania Skawińskiego do okrętu. Określa, jakim człowiekiem był bohater przed pobytem na wyspie i jak pobyt go zmienił. Omawia przesłanie noweli Sienkiewicza (  karta pracy przesłana przez nauczyciela).

Pisze swoje rozważania na temat: Co w życiu  zyskuje, a co traci  człowiek, który ciągle zmienia miejsce zamieszkania, a co ktoś, kto nigdy nie opuszcza swojego domu?  ( zadanie przesyła nauczycielowi).

W ramach zdw z j. polskiego uczeń wypełnia kartę pracy przesłaną przez nauczyciela.

 

Język angielski

 

1.Temat:   Powtórzenie wiadomości o przysłówkach.

Karta pracy przesłana uczniom pocztą elektroniczną.

 

2.Temat: Powtórzenie wiadomości z rozdziału 4.

Zeszyt ćwiczeń str. 48.

Zad. 1. Uzupełnij zdania brakujacym słowem

Zad. 2. Uzupełnij zdania podanymi słówkami.

Zad. 3. Uzupełnij 2 zdania tak żeby znaczyło to samo co pierwsze. (wskazówki przesłane pocztą e-mail)

Zad. 5. Utwórz przysłówki od podanych przymiotników i wpisz we włąściwa lukę.

Zeszyt ćwiczeń str. 49

Zad1. Nagranie znajdziesz na portalu eDesk: Nagrania do zeszytu ćwiczeń. Nagranie nr 18. (wskazówki przesłane pocztą e-mail)

 

Język niemiecki

 

1.Temat: “Test - Schule und Schulsachen” – test sprawdzający z rozdziału.

Rozwiązanie testu (nauczyciel prześle uczniom test)

 

2. Temat: „Frühstück international” – śniadanie (produkty spożywcze, potrawy).

Podręcznik str.78/1A Dopasowanie tekstów do ilustracji i zapisanie rozwiązań w zeszycie

Książka ćwiczeń str.58/1 Przyporządkowanie niemieckich wyrazów do ich polskich odpowiedników

 

Muzyka

 

Plan pracy z muzyki kl. VII ( na 22.04 i 29.04)

Temat: Folk i country. (2 godz.)

Uczeń zapoznaje się z wiadomościami ze str. 139 podręcznika.

Wysłuchuje piosenki „Pędzą konie” i próbuje ją samodzielnie zaśpiewać.

Gra  melodię utworu „Hej, Zuzanno!” (filmik przesyła nauczycielowi).

Czyta opis układu ruchowego do piosenki „ Hej, Zuzanno!”

Wykonuje układ taneczny w stylu country wg instrukcji. Link:

https://www.youtube.com/watch?v=UcCDoE3MXYQ

https://www.google.com/search?q=taniec+country+do+%22Hej%2C+Zuzanno!%22&oq=taniec+country+do+%22Hej%2C+Zuzanno!%22&aqs=chrome..69i57j33.41335j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Omawia charakterystyczne cechy muzyki folk i country.

 Wymienia rodzaje akompaniamentu i je omawia z wykorzystaniem poznanych terminów: akompaniament, ostinato, burdon, akord, trójdźwięk, stopnie gamy.

 

Plastyka

 

Temat: Tworzenie z natury.

Zapoznaj się z treścią w podręczniku na str. 66-68 - Tworzenie z natury i Martwa natura.

Wykonaj pracę plastyczną pt: "Mój pomysł na martwą naturę". Rozejrzyj sie w swoim otoczeniu. Wybierz z niego najbardziej interesujące przedmioty, które są w określony sposób z sobą związane, np. mają podobne przeznaczenie lub pochodzenie. Ustaw z wybranych obiektów martwą naturę. Zwróć uwagę na kształty, barwę i fakturę elementów martwej natury. Zrób zdjęcie swojego ustawienia oraz wykonaj szkic twojej martwej natury i prześlij zdjęcie lub skan swojej pracy plastycznej. W sumie muszą być 2 prace: ustawienie i własnoręczny szkic.

 

Historia

 

Temat: Na frontach pierwszej wojny światowej .

Uczeń zapoznaje się z tekstem w podręczniku str. 161 - 167.

Ogląda film" I wojna światowa" https://www.youtube.com/watch?v=ulqlU8GBu-Q

oraz zapisuje notatkę. Zał. 1

 

Geografia

 

Temat: Handel. (  22.04.2020)

Uczniowie w oparciu o informacje zawarte w podręczniku oraz Internecie ( przesłane zostaną linki do filmików )   wypełnią kartę pracy i prześlą do nauczyciela.

 

Temat: Podsumowanie wiadomości. (24.04.20)

Uczniowie w oparciu o informacje zawarte w podręczniku oraz Internecie  wypełnią kartę pracy i prześlą do nauczyciela.

 

Biologia

 

Temat : Układ oddechowy – test sprawdzający. (22.04.20. )

Rozwiązanie testu (nauczyciel prześle uczniom test)

 

Temat: Budowa i działanie układu wydalniczego. (24.04.20. )

Lekcja online

Uczeń zapoznaje się z treściami:

• wydalanie a defekacja

• budowa i funkcje układu wydalniczego

• rodzaje substancji wydalanych przez organizm

• budowa i funkcje nefronu

• etapy powstawania moczu

• mechanizm wydalania moczu

Zapisuje notatkę ( załącznik  wyśle nauczyciel).

 

Chemia  ( 2 godz.)

 

Temat:  Prawo stałości składu związku chemicznego.  (lekcje online)

Uczeń analizuje w podręczniku elektronicznym  Chemia Nowej Ery 8 str. 138- 141:  

Przykład 27. Jak obliczyć  stosunek masowy pierwiastków w związku chemicznym o podanym wzorze?

Przykład 28. Jak obliczyć  stosunek masowy pierwiastków w związku chemicznym o podanym wzorze?

Przykład 29. Jak obliczyć skład procentowy pierwiastków w związku chemicznym?

Przykład 30. Jak obliczyć  stosunek masowy pierwiastków tworzących związek chemiczny?

Przykład 31. Jak określić wzór związku chemicznego na podstawie stosunku masowego pierwiastków w tym związku?

Zapisuje notatkę z lekcji.

W celu lepszego zrozumienia i utrwalenia wiadomości z lekcji uczeń ogląda filmik na youtubie ( nauczyciel wyśle  do uczniów link)

 

Fizyka

 

Lekcja:  Swobodne spadanie ciał ( 20.04.20)

Uczeń  ze zrozumieniem tekst z podręcznika do fizyki dla klasy VII, str.174 - 177.

  1. Proszę przeanalizować doświadczenie 43 ze str. 174., doświadczenie 44 ze str. 175 oraz przeanalizować i wykonać doświadczenie 45 ze str. 176.
  2. Proszę przeanalizować przykład ze strony 177
  3. Proszę wpisać notatkę do zeszytu przedmiotowego.
  4. Proszę nauczyć się jaki ruch nazywamy swobodnym spadkiem oraz odpowiedzieć na pytanie: Czy w próżni ciała spadają z takimi samymi czy różnymi przyspieszeniami. Proszę ten wniosek wpisać do zeszytu.
  5. Proszę wykonać zadania z podręcznika str. 178 zad.1, 2.
  6. Proszę zdjęcia notatki i rozwiązanych zadań przesłać na maila anetapalkaszkola@onet.eu - w temacie wiadomości proszę wpisać: „Swobodne spadanie ciał - 20 kwietnia 2020r.”
  7. Bardzo o to proszę.
  8. Termin przesłania zdjęć: 24 kwiecień do godz.16.

 

Lekcja:  Trzecia zasada dynamiki Newtona. Zjawisko odrzutu. (24.04.20)

  1. Bardzo proszę przeczytać ze zrozumieniem tekst z podręcznika do fizyki dla klasy VII, str.179 - 18
  2. Proszę przeanalizować i wykonać doświadczenie 46 ze str. 79., przeanalizować doświadczenie 47 ze str. 180 oraz doświadczenie 48 ze str. 181.
  3. Proszę wpisać notatkę do zeszytu przedmiotowego.
  4. Proszę nauczyć się treści III zasady dynamiki Newtona.
  5. Proszę napisać co to jest siła akcji a co jest siła reakcji oraz dlaczego te dwie siły nie równoważą się.
  6. Proszę wyjaśnić (na podstawie podręcznika) co to jest zjawisko odrzutu.
  7. Proszę wykonać zadania z podręcznika str. 182 zad.1, 2.
  8. Proszę zdjęcia notatki i rozwiązanych zadań przesłać na maila anetapalkaszkola@onet.eu - w temacie wiadomości proszę wpisać: Trzecia zasada dynamiki Newtona. Zjawisko odrzutu 24 kwietnia.
  9.  Bardzo o to proszę.
  10. Termin przesłania zdjęć: 24 kwiecień do godz.16.

 

Matematyka

 

Temat: Co to jest średnia? (2godz.)

1.Uczeń:

- analizuje przykłady z podręcznika, pisze niezbędne notatki do lekcji,

- rozwiązuje zadania z podręcznika str.299-302,

- rozwiązuje zadania z zeszytu ćwiczeń str.121,

- przesyła informacje zwrotne do nauczyciela,

(nauczyciel przesyła uczniowi potrzebne informacje do zajęć).

 

Temat: zbieranie i opracowywanie danych statystycznych. (2godz.)

1.Uczeń:

- analizuje przykłady z podręcznika, pisze niezbędne notatki do lekcji,

- rozwiązuje zadania z podręcznika str.303-308,

- rozwiązuje zadania z zeszytu ćwiczeń str.122-123,

- przesyła informacje zwrotne do nauczyciela,

(nauczyciel przesyła uczniowi potrzebne informacje do zajęć).

 

Informatyka

 

Proszę o realizację tematu: Automat biletowy – praca w Scratch (realizacja dwie jednostki lekcyjne) https://epodreczniki.pl/a/automat-biletowy/DiFqmSknr

Wykonane zadanie proszę o przesłanie na e-maila: geoo@interia.pl

 

Wychowanie fizyczne

 

Temat: Ćwiczenia ogólnorozwojowe z wykorzystaniem butelek z wodą.

Temat: Bieg na orientację - podstawowe wiadomości + filmik.

 

Doradztwo zawodowe

 

Temat: Świat zawodów.

Karty pracy przesłane uczniom pocztą elektroniczną.

 

Klasa VIII

 

Język polski (4 godz.)

 

Temat: Bez wyboru.

Uczeń czyta wiersz Krzysztofa Kamila Baczyńskiego, Z głową na karabinie ze s. 233-234.

Relacjonuje treść utworu.

Wypowiada się na temat podmiotu lirycznego.

Omawia kontekst historyczny tekstu.

Interpretuje funkcję kontrastów w wierszu.

Wskazuje środki stylistyczne i interpretuje ich funkcje

Wypełnia kartę pracy przesłaną przez nauczyciela.

Rozumie terminy: II wojna światowa, podmiot liryczny, pokolenie, metafora, tragizm.

Opisuje, jak podmiot liryczny wyobraża sobie swoją przyszłość.

Wyjaśnia, na czym polegał tragizm pokolenia, do którego należał Krzysztof Kamil

Baczyński.

Bierze udział w dyskusji na temat sensu umierania za „wielkie sprawy”.

Prezentuje wybrany tekst kultury dotyczący tragizmu pokolenia, do którego należał Krzysztof

Kamil Baczyński.

Redaguje rozprawkę, w której rozważy: ”Czy literatura może pomóc lepiej zrozumieć dawne

dzieje ojczyzny?” Odpowiedz, czy lektura tekstów literackich może poszerzać wiedzę

historyczną, odwołując się do utworów K.K. Baczyńskiego bądź innych, jak też do kanonu

lektur obowiązkowych. Twoja praca powinna zawierać co najmniej 200 słów (Przesyła

informację zwrotną).

 

Temat: Na tropach fonetyki – usystematyzowanie wiadomości. (2 godz.)

Uczeń utrwala wiadomości ze s. 250-253 podręcznika.

Rozumie różnicę między głoską a literą.

Prezentuje podział głosek.

Rozpoznaje rodzaje głosek na przykładach.

Poprawnie dzieli wyrazy na sylaby.

Koryguje błędy w podziale wyrazów.

Wymienia zasady poprawnego akcentowania w języku polskim.

Poprawnie akcentuje wyrazy stanowiące wyjątek od powszechnej reguły.

Wskazuje upodobnienia wewnątrzwyrazowe.

Określa kierunek upodobnienia.

 

Wskazuje wyrazy, w których nastąpiło uproszczenie grupy spółgłoskowej.

Wykonuje 5 wybranych poleceń z zeszytu ćwiczeń, s. 51-53.

 

Matematyka

 

Temat: Rozwiązywanie próbnych egzaminów ze stron internetowych.

1. Uczeń zapoznaje się z listą zadań otrzymaną od nauczyciela drogą elektroniczną.

2. Rozwiązuje zadania.

3. Przesyła informację zwrotną do nauczyciela.

4. W ramach zdw z matematyki rozwiązuje próbne egzaminy ósmoklasisty (link do str. prześle uczniom nauczyciel).

 

Temat: Dwusieczna kąta. (2godz.)

1. Uczeń zapoznaje się z treściami w podręczniku na str. 218-219.

2. Zapisuje notatkę (załącznik prześle nauczyciel).

3. Rozwiązuje wybrane zadania z podręcznika na str. 220 i zeszytu ćwiczeń na str. 87-88.

4. Przesyła rozwiązania zadań do nauczyciela.

 

Temat: Symetria względem punktu.(2godz.)

1. Uczeń zapoznaje się z treściami w podręczniku na str. 221-222.

2. Zapisuje notatkę (załącznik prześle nauczyciel).

3. Rozwiązuje wybrane zadania z podręcznika na str. 222-224 i zeszytu ćwiczeń na str. 88-92.

4. Przesyła rozwiązania zadań do nauczyciela.

 

Język angielski

 

Temat: Przypomnienie wiadomości o czasie Present Perfect.

Notatka i ćwiczenia zostaną przesłane uczniom pocztą elektroniczną.

 

Temat: Słownictwo związane z kulturą.

Uczeń rozwiązuje zadania z:

Repetytorium str. 95 zad. 6 i 7.

Repetytorium str. 96 zad. 1, 4, 5.

Repetytorium str. 97 zad 1-6.

 

Doradztwo zawodowe

 

Temat: Zawody wokół nas.

Karta pracy zostanie wysłana do uczniów pocztą e-mail.

Filmy o zawodach: https://doradztwo.ore.edu.pl/filmy-o-zawodach/

Ścieżki kształcenia: https://doradztwo.ore.edu.pl/sciezka-ksztalcenia/

 

Temat: W jakich zawodach wykorzystam wiedzę z …?

Karta pracy wysłana do uczniów pocztą e-mail.

 

Język niemiecki

 

1. Temat: Czas przeszły Perfekt czasowników regularnych i nieregularnych.

Przepisanie informacji gramatycznych do zeszytu (nauczyciel wyśle uczniom materiał)

Zapoznanie się z filmikiem (nauczyciel prześle uczniom link)

 

2. Temat: Urlaubserinnerungen – wakacyjne wspomnienia.

Podręcznik str. 72/13A Znalezienie form imiesłowów czasu przeszłego i zapisanie ich w

zeszycie

Podręcznik str. 74/17A Przyporządkowanie tekstów do obrazków i zapisanie rozwiązań do

Zeszytu

 

Chemia ( 2 godz.) (lekcje online)

 

Temat : Kwas etanowy - otrzymywanie, właściwości, zastosowanie.

Uczeń zapoznaje się z treściami:

- Budowa cząsteczki kwasu etanowego.

- Proces fermentacji octowej.

- Badanie właściwości kwasu etanowego – doświadczenie chemiczne – film.

- Dysocjacja kwasu etanowego – animacja.

- Reakcja kwasu etanowego z magnezem– doświadczenie chemiczne – film.

- Reakcja kwasu etanowego z zasadą sodową doświadczenie chemiczne – film.

- Zapisywanie w postaci jonowej równania reakcji kwasu octowego z zasadą sodową.

- Reakcja kwasu etanowego z tlenkiem miedzi(II) – doświadczenie chemiczne – film.

- Banie palności kwasu etanowego – doświadczenie chemiczne – film.

- Zastosowania kwasu etanowego.

Uczeń zapisuje notatkę ( załącznik prześle nauczyciel). Wypełnia kartę pracy – „Kwas etanowy „

 

Biologia ( 1 godz. ) 21. 04.20 ( lekcja online)

 

Temat: Życie cudzym kosztem – pasożytnictwo.

Uczeń zapoznaje się z treściami w podręczniku elektronicznym Puls życia 8 str. 107 -110

oraz na platformie e-podręczniki- link https://epodreczniki.pl/a/konkurencja-i-

pasożytnictwo/DRye3Ymqf

(Rozdział 2- Pasożytnictwo , rozdział 3 - Przystosowania do pasożytnictwa).

Treści realizowane na lekcji:

•wyjaśnienie, na czym polega pasożytnictwo,

•przedstawienie rodzajów pasożytów wewnętrznych i zewnętrznych,

•omówienie przystosowań organizmów do pasożytniczego trybu życia,

•ocenienie znaczenia pasożytnictwa w przyrodzie.

Wykonuje zadania w zeszycie (treść zadań nauczyciel prześle bezpośrednio do uczniów).

 

Fizyka

 

Temat: Fale dźwiękowe.

1. Bardzo proszę przeczytać ze zrozumieniem tekst z podręcznika do fizyki dla klasy VIII,

str.177 – 180.

2. Proszę przeanalizować i wykonać doświadczenie 41 z podręcznika ze str. 177.

3. Proszę przeanalizować doświadczenie 42 ze str. 179

4. Proszę przeanalizować przykład z podręcznika ze str. 180.

5. Proszę wpisać notatkę do zeszytu przedmiotowego.

6. Proszę rozwiązać zadania z podręcznika str. 181 zad.1, 2, 3

7. Proszę zdjęcia notatki i rozwiązanych zadań przesłać na maila anetapalkaszkola@onet.eu

- w temacie wiadomości proszę wpisać: „Fale dźwiękowe - 20 kwietnia 2020r.”

9. Bardzo o to proszę.

10. Termin przesłania zdjęć: 24 kwiecień do godz.16.

 

Temat: Wysokość i głośność dźwięku (2 godziny lekcyjne).

1. Bardzo proszę przeczytać ze zrozumieniem tekst z podręcznika do fizyki dla klasy

VIII, str.183 - 190. Proszę nie czytać tekstu oznaczonego linią i literką R - on jest

tylko dla osób chętnych, nie jest obowiązkowy dla wszystkich.

2. Proszę przeanalizować doświadczenia nr: 43 - str.183, doświadczenie 44 str. 187.

3. Proszę wpisać notatkę do zeszytu przedmiotowego.

4. Proszę nauczyć się wymieniać i charakteryzować wielkości opisujące fale dźwiękowe.

5. Proszę nauczyć się co to są infradźwięki, ultradźwięki oraz jaki jest zakres

słyszalności dźwięków dla ucha ludzkiego.

6. Proszę wykonać zadania z podręcznika str. 191 zad.1, 2, 3.

 

WOS

Temat: Hierarchia sadów polskich.
Uczeń zapoznaje się z tekstem w podręczniku str. 148 - 149.
Odpowiada pisemnie na pytanie: Jak rodzaje sądów funkcjonują w Polsce?

 

Historia

Temat: PRL w latach 1956- 1970 - Spór z Kościołem.
Uczeń zapoznaje się z tekstem w podręczniku str. 189 - 190
Ogląda film "Kardynał Stefan Wyszyński"

https://www.youtube.com/watch?v=Z0JPtnERnKc
Odpowiada pisemnie na pytanie: Jakie były relacje pomiędzy Władysławem Gomułką a Kościołem katolickim?

 

Religia

 

Temat: Reforma gregoriańska.

Treści: Założenia i skutki reformy gregoriańskiej.

Uczeń zapoznaje się z treścią katechezy na str. 131-133.

Wpisuje do zeszytu temat katechezy oraz ZAPAMIĘTAJ.

Wyjaśnia pisemnie pojęcia: Ekskomunika, konkordat, symonia ze str. 131.

Przesyła wykonane zadanie na maila nauczyciela.

 

Informatyka

 

Temat: Tworzenie wykresu na podstawie kilku serii danych.

 

Geografia

 

Temat: Stany Zjednoczone – potęga gospodarcza świata.

Uczniowie w oparciu o informacje zawarte w podręczniku oraz Internecie wypełniają kartę pracy i przesyłają do nauczyciela.

 

EDB

 

Temat: Złamania i zwichnięcia.

Uczniowie w oparciu o informacje zawarte w podręczniku oraz Internecie (przesłane zostaną linki do filmików instruktażowych) wypełniają kartę pracy i przesyłają do nauczyciela.

 

WF

 

Temat: Ćwiczenia ogólnorozwojowe z wykorzystaniem butelek z wodą.

 

Temat: Bieg na orientację - podstawowe wiadomości + filmik.

(nauczyciel prześle uczniom niezbędne informacje do lek

wiadomości

Kontakt

  • Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi w Szczytnikach
    Szczytniki 91a
    32-112 Klimontów
    woj. małopolskie
  • (+12) 386-60-07

Galeria zdjęć