Nawigacja

liczba odwiedzin: 308786

Zawieszenie zajęć

 
Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 8.02.2021r. do 12.02.2021r. Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 1.02.2021r. do 5.02.2021r. Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 14.12.2020r. do 18.12.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 07.12.2020r. do 11.12.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 30.11.2020r. do 04.12.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 23.11.2020r. do 27.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 16.11.2020r. do 20.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 09.11.2020r. do 13.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 02.11.2020r. do 06.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 26.10.2020r. do 30.10.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 22.06.2020r. do 26.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 15.06.2020r. do 19.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 08.06.2020r. do 10.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 01.06.2020r. do 05.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 25.05.2020r. do 29.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 18.05.2020r. do 22.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 11.05.2020r. do 15.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 04.05.2020r. do 08.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 27.04.2020r. do 30.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 20.04.2020r. do 24.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 14.04.2020r. do 17.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 06.04.2020r. do 10.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 30.03.2020r. do 03.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 25.03.2020r. do 27.03.2020r Formy kontaktu z nauczycielami Kształcenie na odległość - Nauka w domu - dobre rady dla rodziców Kształcenie na odległość Nauka w domu – dobre rady dla uczniów Rekrutacja Zarządzenie Dyrektora Szkoły w sprawie czasowego zawieszenia zajęć w Oddziale Przedszkolnym w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID - 19 O szkole Tekstowa podstrona Tekstowa podstrona

Kształcenie na odległość

Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 09.11.2020r. do 13.11.2020r

Tygodniowy zakres treści nauczania

do zrealizowania w poszczególnych klasach

od 09.11.2020r. do 13.11.2020r

 

11 listopada - Narodowe Święto Niepodległości

- dzień wolny od zajęć szkolnych

 

KLASA  I

Wychowawca klasy będzie wysyłać zakres materiału na każdy dzień bezpośrednio do rodziców, według ustalonego sposobu.

 

Blok tematyczny: Co zmieniło się w przyrodzie w listopadzie?

 

09.11.2020 r. (poniedziałek)

 

Temat dnia: Jak wygląd późna jesień?

  1. Ćwiczenia skoczne i w czworakowaniu
  2. Obserwowanie oznak późnej jesieni – wycieczka w pobliżu domu.
  3. Dodawanie trzech liczb w zakresie 5.
  4. Edukacja informatyczna – „Kopiujemy obrazki”  (książka dla ucznia str. 16 –  

            17, multibook zajęcia 8)

 

10.11.2020 r. (wtorek)

 

Temat dnia: Skarby jesieni (zajęcia online)

  1. Odejmowanie trzech liczb w zakresie 5.
  2. Śpiewamy „Mazurek Dąbrowskiego” w ramach akcji MEN „Szkoła dla

            hymnu”

  1. Rozmowa o przetworach z darów jesieni inspirowana wierszem Marii

            Kownackiej „W spiżarni”.

  1. Pisanie i czytanie sylab La, la
  2. Kokarda na Święto Niepodległości – praca plastyczna

 

12.11. 2020 r. (czwartek) (zajęcia online)

 

Temat dnia: Jakie drzewa nie zrzucają liści na zimę?

  1. Poznanie drzew iglastych rosnących w Polsce.
  2. Czytanie sylab: Pa, pa…
  3. Dodawanie i odejmowanie trzech liczb w zakresie 5.
  4. Gry zabawy ze śpiewem

 

13.11.2020 r. (piątek)

 

Temat dnia: Jak zwierzęta przygotowują się do zimy?

  1. Poznanie sposobów przygotowania się do zimy wybranych zwierząt inspirowane bajką Grażyny Lech „My się zimy nie boimy”.
  2. Kukiełka wybranego zwierzęcia – ilustrowanie bajki Grażyny Lech „My się zimy nie boimy”.
  3. Pisanie sylab: Pa, pa…

 

Język angielski  -    (zajęcia online  w czwartki o godz. 900  i piątki godz. 1015 )

 

  1. Podręcznik str. 25. Zadnia ze słuchu 1-4. Zadanie 5:  narysuj swoją ulubiona zabawkę i ją nazwij. Wykonaj zadania w ćwiczeniówce na  str  22 i 23.

 

  1. Podręcznik str. 26: zad. 1 -  nazwij zabawki na obrazkach.Wykonaj zadania w ćwiczeniówce na str. 24.

 

Religia

 

Temat: Bóg uczy mnie kochać

Treści: Bezinteresowna miłość Boga.

  • Na str. 34 uczniowie wklejają 2 naklejki ze słońcem i z winnicą. Wykonują wskazane pod ilustracją  polecenie.
  • Na str.35 wklejają buźki uśmiechnięte i smutne przy odpowiednich sytuacjach. Łączą kropeczki pod obrazkami.

 

  Temat: Bóg się o mnie troszczy 

   Treści: Obecność Boga wśród nas i w naszym życiu

  • Uczniowie wykonują zadanie na str.36
  • Na str. 37 wpisują kolejne literki do kratek oraz łączą kropeczki w zdaniu.

 

Koło plastyczne:

Wykonaj kotylion - instrukcja wykonania znajduje się na stronie internetowej: Jak zrobić kokardę narodową – instrukcja krok po kroku

https://portal.librus.pl/rodzina/artykuly/jak-zrobic-kotylion-z-papieru-instrukcja-krok-po-kroku

 

KLASA  II

Blok tematyczny- Tydzień w dawnym Krakowie

9.11.2020r. – Poniedziałek

 

Temat- Skąd w Krakowie wziął się lajkonik?

1.      Redagowanie i zapisywanie opisu Lajkonika na podstawie fotografii, planu opisu i zgromadzonego słownictwa.

2.      Pisownia wyrazów z zakończeniem: -,,ów”, -,,ówka”, - ,,ówna”

3.      Dzielenie przez 3 w zakresie 15.

 

 Religia

 

Temat: Chcę być pilnym uczniem dzielnym Polakiem.

Treści:  Polskie symbole i barwy narodowe.

Modlitwa za Ojczyznę i praca dla niej.

Uczniowie kolorują obrazek otrzymany od katechety

przedstawiający godło Polski 

lub rysują samodzielnie na kartce z bloku.

 

 W-f

 

Ćwiczenia skoczne i w czworakowaniu.

 

        10.11.2020 r.- Wtorek

 

Temat- Zabytki Krakowa.

1.      Wirtualne zwiedzanie Krakowa. Najważniejsze zabytki tego miasta.

           Układanie pytań do podanych zdań.

2.      Dzielenie i mnożenie przez 3  w zakresie 15.

 

Ed. plastyczna:

 

  Narodowe Święto Niepodległości – wykonanie kotylionów

 

Informatyka

 

Temat: Symbole Unii Europejskiej.

Wykonaj flagę w programie Paint. Książka dla uczniów str. 18-19, płyta zajęcia 9.

 

 Muzyka

 

Śpiewamy „Mazurek Dąbrowskiego” w ramach akcji MEN „Szkoła dla hymnu”

 

11.11.2020r.- Środa

 

Narodowe Święto Niepodległości

 

12.11.2020r. – Czwartek

 

Temat- Na Wawelu. Legenda o głowach wawelskich.

1.      Wycieczka po Wawelu. Opowiadanie nauczyciela oraz pokaz multimedialny.

2.      Poznanie ,,Legendy o głowach wawelskich”. Pisownia wyrazów z zakończeniem ,,-ów”

3.      Dzielenie przez 4 w zakresie 20.

  

Religia

 

Temat:  Jezus kocha ludzi czyni dla nich cuda.

Treści: Poznanie niektórych cudów, które

w szczególny sposób ukazują troskę Jezusa o ludzi.

Uczniowie wykonują zadania w podręczniku:

  •  na str.28 ze stron z wycinankami ,wycinają

brakujący obrazek i wklejają w odpowiednie miejsce. Kolorują.

 na str. 29 rysują chleby w koszach oraz ryby, rozwiązują zagadkę

 

W-f

 

Gry i zabawy ze śpiewem

 

13.11.2020r.- Piątek

 

Temat- Legenda o smoku wawelskim. Wprowadzenie czasownika

1.   Czytanie ze zrozumieniem wiersza Grażyny Lech ,, Dawno temu…”

      Ocena postepowania postaci występujących w wierszu. Wprowadzenie czasownika. Układanie zdań z podanymi czasownikami.

2.   Dzielenie przez 4 w zakresie 20.

 

J.angielski

 

Temat: Słuchamy historyjki.

Przeczytaj i posłuchaj historyję na str. 25.

Wykonaj zadania do historyjki na str. 22 w ćwiczeniówce.

 

Koło plastyczne:

Wykonaj kotylion - instrukcja wykonania znajduje się na stronie internetowej: Jak zrobić kokardę narodową – instrukcja krok po kroku

https://portal.librus.pl/rodzina/artykuly/jak-zrobic-kotylion-z-papieru-instrukcja-krok-po-kroku

 

Klasa III

Blok tematyczny- Polacy, którzy rozsławili Polskę!

9.11.2020r. – Poniedziałek

Temat: Grób Nieznanego Żołnierza (3x online)

  1. Rozwiązywanie zadań złożonych na mnożenie i dodawanie- podr. 17
  2. Czytanie informacji o Grobie Nieznanego Żołnierza- podr. str. 18-19; filmik
  3. Pisanie życzeń dla Polski- podr. str. 20
  4. Obieg Ziemi wokół Słońca- film

 

Informatyka:

        Temat: Planujemy zajęcia ucznia klasy 3. Uzupełniamy tabelkę.

                   Książka dla ucznia, str. 20-21. Płyta- zajęcia 9

 

10.11.2020r. – Wtorek

Temat: Mikołaj Kopernik i jego dzieło (2x online)

  • Rozwiązywanie zadań złożonych na mnożenie i odejmowanie- podr. str. 21; ćwicz. str. 13
  1. Tekst biograficzny o Mikołaju Koperniku- podr. str. 22-23
  2. Słuchanie piosenki „Toruńskie pierniki”
  3. Wykonanie z masy solnej ozdobnego piernika

 Język angielski:

Przeczytaj i posłuchaj historyki „Jungle Fun”  w podręczniku na str. 27.

Wykonaj zadania do czytanki na str. 22 w ćwiczeniówce.

 

12.11.2020r. – Czwartek

Temat: Dzieło Mikołaja Kopernika (3x online)

  • Dzielenie i dodawanie- rozwiązywanie zadań- podr. str. 30
  1. Znaczenie odkrycia Mikołaja Kopernika dla współczesności- podr. str. 25
  2. Pisownia nie z przymiotnikami w stopniu równym- podr. str. 27
  3. Rozmowa o wpływie odkryć naukowych i technicznych na życie ludzi

 

Religia:

  Temat: Jezus uczy nas czcić i   kochać swoich rodziców

Treści: Podstawowy obowiązek dziecka – posłuszeństwo i miłość do rodziców.

Uczniowie czytają katechezę w podręczniku na str. 40-41. Następnie w ćwiczeniach str.32 uzupełniają swoje

drzewo genealogiczne. Formułują modlitwę za swoją rodzinę. Na str.33 wykonują rysunek.

 

13.11.2020r. – Piątek

Temat: Fryderyk Chopin i jego muzyka (2x online)

Plastyka

Temat: Fryderyk Chopin - pianista znany na całym świecie.

Narysuj pracę plastyczną do dowolnie wybranego utworu Fryderyka Chopina.

 

  1. Czytanie informacji o Chopinie oraz układanie pytań do tekstu- podr. str. 28, ćwicz, str. 17
  2. Ćwiczenia matematyczne - podr. str. 31
  3. W-f – ćwiczenia skocznościowe- link

Język angielski:

Powtórzenie wiadomości z Unit 2: wykonaj zadania w ćwiczeniówce na str. 23.

Przeczytaj wierszyk ze str. 19.

 

Koło plastyczne:

Wykonaj kotylion - instrukcja wykonania znajduje się na stronie internetowej: Jak zrobić kokardę narodową – instrukcja krok po kroku

https://portal.librus.pl/rodzina/artykuly/jak-zrobic-kotylion-z-papieru-instrukcja-krok-po-kroku

 

Klasa IV

 

Język polski

 

Temat: Kto się czubi, ten się lubi. (1 godz.)

Uczeń czyta głośno tekst Ewy Ostrowskiej, Mama, Kaśka, ja i gangsterzy (fragm.) ze s. 41-43

Opowiada o wydarzeniach zaprezentowanych w utworze.

Opisuje osobę opowiadającą o przedstawionych wydarzeniach.

Określa cechy bohaterów.

Wyraża swój sąd o bohaterce i jej zachowaniu.

Porównuje doświadczenia bohaterki z własnymi.

Opowiada o swoich relacjach z rodzeństwem lub przyjaciółmi

Wyszukuje w słowniku języka polskiego znaczenie słowa anagram.

 

(W ramach ZDW 1 godz.) Układa własne anagramy.

 

Temat: Na skrzydłach marzeń. Joanna Kulmowa, Marzenia. (1 godz.) Lekcja online

Uczeń czyta utwór Joanny Kulmowej (s.56).

Rozumie terminy: wiersz, osoba mówiąca w wierszu, wers, epitet, ożywienie.

Określa temat wiersza.

Określa cechy bohatera.

Wskazuje w tekście wersy i epitety.

Rozpoznaje w wierszu ożywienie i wyjaśnia jego funkcję.

Wymyśla własne przykłady ożywienia.

Przedstawia propozycje realizacji marzeń w szkole.

 

Temat: Jaką funkcję pełni przymiotnik i przez co się odmienia? (2 godz.) Lekcja online

Uczeń zaznajamia się z wiadomościami ze s. 60–62 podręcznika oraz odmianą przymiotnika przez przypadki, liczby i rodzaje.

Wskazuje formy rodzaju  męsko- i niemęskoosobowego przymiotnika.

Wyróżnia przymiotniki wśród innych części mowy.

Określa rodzaj przymiotnika w liczbie pojedynczej i mnogiej.

Stosuje przymiotnik w odpowiednich formach.

Odmienia przymiotnik przez liczby i przypadki.

W przypadku wątpliwości korzysta z odpowiedniego słownika.

Opisuje szkolną koleżankę lub szkolnego kolegę, używając przymiotników.

Zastępuje przymiotniki innymi o znaczeniu podobnym i przeciwstawnym.

 

Przyroda  10.11.20  lekcja online

 

Temat : Poznajemy pogodę i inne zjawiska przyrodnicze – podsumowanie działu 2

Treści realizowane na lekcji:

 utrwalenie i uzupełnienie wiadomości z działu 2

Uczeń rozwiązuje zdania Sprawdź się. Podsumowanie działu 2. Str. 30-32 w zeszycie

ćwiczeń.

Źródła i materiały wykorzystywane na lekcji:

Aplikacja LearningApps

Materiały własne

 

Przyroda  12.11.20   lekcja online

 

Temat: Test sprawdzający wiadomości z działu : Poznajemy pogodę i inne zjawiska

przyrodnicze.

Nauczyciel prześle uczniom link do testu. Uczniowie rozwiązują test online.

Źródła i materiały wykorzystywane na lekcji:

Testportal – Testy online.

 

Język angielski

 

1. Powtórzenie wiadomości c d.

Wykonaj zadania w podręczniku str. 31 zad.: 4, 5, 6.

Ćwiczenia gramatyczne – karta pracy przesłana uczniom e pocztą.

 

2. Przeczytaj tekst na str. 35 w podręczniku

 i wykonaj zad. 11, 12 i 13. Odpowiedzi zapisz w zeszycie.

 

3. Utrwalenie wiadomości z Unit 2. Samoocena.

Ćwiczeniówka str. 20.

 

 

Informatyka

 

Lekcja 1. Kopiowanie obiektów w Paint.

 

https://www.youtube.com/watch?v=W7z21cOAkTY

 

Wykonane ćwiczenie proszę przesłać przez Massenger lub geoo@interia.pl

 

Wychowanie fizyczne

 

Temat: Prawidłowy tryb życia.

 

Temat: Chińczyk na sportowo.

 

Temat: Ćwiczenia rozciągające całe ciało.

 

Religia

 

Temat: Przez pustynie pod Bożą opieką.

Treści Poznanie wędrówki narodu izraelskiego do ziemi obiecanej i przejawów Bożej opieki.

Uczniowie czytają katechezę na str.34-35

Wpisują do zeszytu temat oraz Zapamiętaj…

A także uczynki miłosierdzia co do ciała str.35

 

Muzyka

 

Temat: Mazurek Dąbrowskiego i symbole narodowe.

Uczeń utrwala tekst i melodię hymnu państwowego.

Śpiewa Mazurka Dąbrowskiego poprawnie pod względem tekstowym i melodycznym, przyjmuje właściwą postawę.

https://youtu.be/XkSjts5vf-s

Zapoznaje się z wiadomościami ze s. 46-51(podręcznik).

Określa podstawowe informacje zawarte w tekście uzupełniając notatkę:

 Oryginalny tytuł hymnu państwowego ……………………………………

 Twórca pieśni ……………………………………..

 Rok i miejsce powstania …………………………..

Rozwiązuje quiz - symbole narodowe.

https://wordwall.net/pl/resource/1736589/symbole-narodowe

 

Plastyka + Koło plastyczne

 

Temat: Ozdoba narodowa. Forma sztuki użytecznej.

 

Uczeń tworzy według własnego pomysłu element dekoracyjny związany z Narodowym Świętem Niepodległości, odznaczający się starannością wykonania i bogatą szatą graficzną.

Dekoracja według własnego pomysłu (może to być do wyboru): kotylion, flaga, godło, kwiaty biało-czerwone, itp.

Zdjęcie gotowej pracy proszę przesłać na adres strony: sp.szczytniki@poczta.onet.pl

 

Historia

 

Temat: Narodowe Święto Niepodległości. (lekcja online)

 

Matematyka

 

Informacje  do podanych  lekcji będą  uczniom  przesyłane  przez  nauczyciela na bieżąco.

 

1 – 2. Jednostki długości.(2x)

Praca z podręcznikiem (str. 68 - 67) i zeszytem ćwiczeń (str. 32 -34) – wybrane zadania.

 

3. Jednostki masy.(1x)

Praca z podręcznikiem (str. 73 - 76) i zeszytem ćwiczeń (str. 35 -37) – wybrane zadania.

 

4.ZDW z matematyki. (1x)

Praca z programami edukacyjnymi na stronach internetowych (matzoo, szalone liczby, strefa ucznia GWO…) oraz utrwalanie bieżących wiadomości.

 

Klasa VI

 

J. polski:

 

1. Temat: Pisownia „nie” z różnymi częściami mowy. (online)

Uczeń przypomina zasady pisowni łącznej i rozdzielnej „nie” z poszczególnymi częściami mowy ( podr. str.  133). Wykonuje zadania w zeszycie ćwiczeń str. 78-84.

 

2. Temat: 11 listopada – Narodowe Święto Niepodległości. „Poradnik małego patrioty”. (online)

Uczeń zapoznaje się z tekstem „Poradnik małego patrioty” w podr. str. 328-329.Relacjonuje treść tekstu. Wyjaśnia, czym jest patriotyzm i na czym polega bycie patriotą. Zapisuje notatkę do zeszytu.

 

3, 4. Temat: Czy pamiętam losy Stasia i Nel? – bohaterów książki H. Sienkiewicza „W pustyni i w puszczy”.( online)

Uczeń przypomina najważniejsze wydarzenia bohaterów, układa plan w kolejności chronologicznej. Odpowiada na pytania do tekstu.

 

5. Temat:  Staś Tarkowski – rycerz bez skazy. ( online)

Uczeń pracując z tekstem lektury gromadzi słownictwo do charakterystyki bohatera – uzupełnia kartę pracy.

Zdw j. polski – Utrwalenie zasad pisowni „nie” z różnymi częściami mowy – ćwiczenia interaktywne.

 

J. angielski:

 

1.  Przepisz do zeszytu:

           Lesson
          Topic:  Revision. Powtarzamy wiadomości.

    Karta pracy przesłana uczniom e pocztą. Ćwiczeniówka str. 20.

2. Podręcznik str. 35. Wykonaj zadania do zad. 8 i 9. Odpowiedzi zapisz w zeszycie.

 

Religia:

 

Temat: Psalmy w MP4- dusza śpiewa nie tylko z radości.

Treści: Różne sposoby i rodzaje modlitwy w oparciu o przykłady biblijne .Uczniowie zapoznają się z katechezą na str.50-51.Wpisują temat do zeszytu oraz Odkryć tajemnicę…Wykonują zad.1 str. 51

 

Historia:

 

Temat: Narodowe Święto Niepodległości. (lekcja online)

 

Temat: Demokracja szlachecka.(lekcja online)

Uczeń zapoznaje się z następującymi  informacjami: czym była demokracja szlachecka, jakie decyzje podejmowano na sejmie walnym, czym były sejmiki ziemskie i jaka była ich rola.

 

Matematyka:

 

1 .Temat:  Potęgowanie liczb .  (1x)

Praca z podręcznikiem (str. 22 - 24) i zeszytem ćwiczeń (str. 7 - 8) – wybrane zadania.

 

2 - 3. Temat: Działania na ułamkach zwykłych. (2x)
Praca z podręcznikiem (str. 25 - 31) i zeszytem ćwiczeń (str. 9 - 12) – wybrane zadania.

 

Plastyka:

 

Temat: Malarstwo.

Zapoznaj się z tematem "Malarstwo - Czym jest malarstwo? Rodzaje malarstwa" w podręczniku do plastyki.

Namaluj miasto, w którym zamiast budynków znajdują się figury geometryczne. Przedstaw je w perspektywie kulisowej. Wybierz rodzaj kompozycji. Zastosuj kontrast barw dopełniających.

Gotowe prace prześlij na adres mailowy: sp.szczytniki@poczta.onet.pl

Temat realizujemy przez najbliższe 2 tygodnie - do 20.11.2020r.

 

Muzyka:

 

Temat: Piosenki powstania warszawskiego. Wzbogacenie repertuaru piosenek z okresu II wojny światowej.

1. Uczeń zaznajamia się z wiadomościami „ Piosenki powstania warszawskiego”
z podręcznika.
2.Odtwarza piosenki” Szary mundur”,” Pałacyk Michla” poprzez kanał You Tube:

https://www.youtube.com/watch?v=q0aztg5Tme0

https://www.youtube.com/watch?v=Y4fmr6zoNAY

3. Odtwarza nagrania „ Warszawo ma”, „Sanitariuszka Małgorzatka”:

https://www.youtube.com/watch?v=WtliK3oa0-4

https://www.youtube.com/watch?v=2uXc3S8AlnY

 

Informatyka:

 

Lekcja 1. Demokratyczne wybory

Uczeń realizuje temat z podręcznika str. 26

https://www.youtube.com/watch?v=iekQmboPzG0

 

Pliki z wykonanym zadaniem przesyła na geoo@interia.pl

 

Technika:

 

 Temat:  Kokarda na  Święto Niepodległości.

11 listopada przypada jedno z najważniejszych świąt państwowych dla nas Polaków – Narodowe Święto Niepodległości. Z tej okazji wykonamy kokardę w naszych barwach narodowych.                          
 Uczeń może skorzystać z linku przedstawiającego jak ,,krok po kroku” zrobić kokardę, lub wykonać ją według własnego pomysłu.

https://portal.librus.pl/rodzina/artykuly/jak-zrobic-kotylion-z-papieru-instrukcja-krok-po-kroku

Na dowód zrobionej  pracy wykonaj komórką zdjęcie swojej dumnie wypiętej piersi z przypiętym kotylionem i prześlij na maila nauczyciela. (Zdjęcia nie będą nigdzie publikowane).

Wychowanie fizyczne:

 

Temat: Prawidłowy tryb życia.

 

Temat: Chińczyk na sportowo.

 

Temat: Sprawdzenie wiadomości o podporach.

 

Temat: Ćwiczenia rozciągające całe ciało.

 

Zajęcia z wychowawcą:

 

Temat:  Święto Niepodległości. „Szanuj, kochaj, chroń” – prawidłowe sposoby prezentowania flagi i innych symboli narodowych, zapoznanie z broszurą MON.

 

Klasa VII

 

Religia

 

Temat: Dlaczego nas wyprowadziłeś z  Egiptu ?-Mojżesz.

Treści: Poznanie Mojżesza jako człowieka, który potrafi

zaufać Bogu i iść za Jego głosem.

Uczniowie zapoznają się z katechezą ze str.69-71.

Wpisują do zeszytu temat oraz Zapamiętaj…

Wpisują również ze str.70 słowo

 ,,wolność”-od... i do…

Zadanie przesyłają do sprawdzenia.

 

Temat: Komu chcecie służyć-Jozue.

Treści: Poznanie misji Jozuego.

Ze str. 72-74 uczniowie czytają katechezę.

Następnie do zeszytu wpisują temat

 oraz Zapamiętaj…

 

Język polski  

 

Temat: Na scenie życia. Jan Kochanowski, O żywocie ludzkim. ( 1godz.)

Uczeń zaznajamia się z treścią fraszki ze s. 72.

Omawia kompozycję utworu (teza, argumentacja).

Wskazuje środki stylistyczne użyte przez poetę.

Określa funkcję środków stylistycznych wykorzystanych w utworze.

Wyjaśnia znaczenie pojęcia fraszka w różnych kontekstach.

Omawia funkcję wyliczenia wartości ważnych dla człowieka.

Interpretuje dwa ostatnie wersy utworu w odniesieniu do toposu świata jako teatru.

Wskazuje w utworze cechy wiersza sylabicznego (na podstawie notatki przesłanej przez nauczyciela).

 

Temat: Wartość zdrowia. Lekcja online (1godz.)

 Omawia treść fraszki Kochanowskiego „Na zdrowie” ze s. 73.

Wskazuje środki stylistyczne użyte przez poetę.

Określa funkcję apostrofy rozpoczynającej utwór.

Określa funkcję wyliczenia.

Formułuje główną myśl fraszki.

Interpretuje funkcję uosobienia w tekście.

 

Temat: Przepis na szczęście. Lekcja online (1godz.)       

Uczeń poznaje fraszki Kochanowskiego ze s. 74–76:, Na lipę, Na dom w Czarnolesie, Na zachowanie.

Rozumie terminy: fraszka, liryka,  podmiot liryczny, apostrofa, archaizm  .

Omawia treść utworów.

Wskazuje apostrofę we fraszce ”Na lipę” i wyjaśnia jej funkcję.

Wyjaśnia, co łączy fraszkę” Na lipę’ i teksty reklamowe.

Prezentuje stosunek Jana Kochanowskiego do natury na podstawie fraszki ” Na lipę”.

Wskazuje adresata lirycznego fraszki” Na dom w Czarnolesie”.

Prezentuje współczesne formy wskazanych archaizmów.

Omawia renesansowy charakter fraszek.

Podaje pięć najważniejszych warunków, które powinny zostać spełnione, aby życie upływało szczęśliwie.

Przedstawia swoje stanowisko na temat tego, co w życiu jest ważniejsze – dom czy przyjaciel.

(W ramach ZDW) Pisze wypracowanie na powyższy  temat. (1godz.)

 

Temat: Czy fraszki są lekkie jak piórka? (1godz.)

Uczeń czyta fraszki Jana  Sztaudyngera, Piórka (wybór) ze s.77.

Wskazuje cechy gatunkowe w utworach.

Określa temat każdego z utworów.

Wypowiada się na temat prawd życiowych przywołanych w utworach .

Wskazuje związki frazeologiczne, do których nawiązał Jan Sztaudynger w utworach ‘Głos w telefonie” i ‘Lustro”.

Omawia sposób wykorzystania frazeologizmów.    

Omawia podobieństwa i różnice pomiędzy utworami Jana Sztaudyngera oraz Jana Kochanowskiego w kontekście historycznym.

Polecenie (dla chętnych). Zaprojektuj mema, oddającego treść wybranego utworu Jana Sztaudyngera korzystając z generatora:

 https://www.iloveimg.com/pl/generator-memow

 

Język angielski         

 

Temat: Podawanie informacji. Ćwiczenia w mówieniu.

1.Przepisz tabelkę z podręcznika ze str. 24 (giving and responding t news).

 

Temat : Przyimki czasu.

Karta pracy wysłana uczniom e- pocztą.

   

Język niemiecki

 

 09.11.2020

Thema:  Was machst du gern? Czynności czasu wolnego.

Uczeń poznaje słownictwo dotyczące sposobów spędzania czasu wolnego

Uczeń wykonuje ćwiczenie 5 strona 23 książka ćwiczeń

Lekcja języka niemieckiego przez ZOOM godz. 11.00, link wysłany na e-mail ucznia.

 

10.11.2020

Thema: Was machst du in deiner Freizeit? Czytanie ze zrozumieniem.

Uczeń zapoznaje się z nowym słownictwem z tekstu z podręcznika strona 30

Uczeń wykonuje ćwiczenie 7 strona 24 zeszyt ćwiczeń

Lekcja języka niemieckiego przez ZOOM godz. 13.00, link wysłany na e-mail ucznia.

     

Muzyka

 

Temat:  Ludwig van Beethoven – „Oda do radości”.

 Uczeń poznaje twórczość L. van Beethovena:

https://www.youtube.com/watch?v=8vD9C5rV34Y

Czyta wiadomości ze s. 54-57.

Odtwarza utwór do śpiewania: L. van Beethovena” Oda do

radości”:

https://www.youtube.com/watch?v=PuCznLq1QlA

Potrafi zaśpiewać solo „Odę do radości”(Można nagrać i przesłać nauczycielowi ścieżkę dźwiękową).

Wysłuchuje nagrań: L. van Beethoven, V symfonia c-moll,

cz. I (fragment); L. van Beethoven, Bagatela „Dla Elizy”;

https://www.bing.com/videos/search?q=Lekcje+muzyki+L.+van+Beethoven&&view=detail&mid=015928C193EB4B3BF752015928C193EB4B3BF752&&FOR

Wymienia tytuły utworów wybitnego kompozytora.

 

Historia

 

Temat: Narodowe Święto Niepodległości (lekcja online)

 

Temat: Kultura polska pod zaborami  (lekcja online)

na co będziemy zwracać uwagę:

- jak rozwijała się kultura polska pod zaborami,

- czym, charakteryzowały się idee romantyzmu

- kim byli najważniejsi przedstawiciele polskiego romantyzmu

 

Geografia 

 

Temat : Ochrona środowiska przyrodniczego.

 

Biologia   

 

Temat : Budowa i rola układu pokarmowego. Cz. I / 12.11.2020 – lekcja online /

Treści realizowane na lekcji:

•          rola układu pokarmowego

•          etapy trawienia pokarmu

•          budowa zęba i rodzaje zębów

•          budowa poszczególnych odcinków przewodu pokarmowego

Uczeń zapisuje notatkę oraz rozwiązuje zadanie 1, 2 str. 35 w zeszycie ćwiczeń

Źródła i materiały wykorzystywane na lekcji:

https://epodreczniki.pl/a/uklad-pokarmowy/DnbvxhXDH Układ pokarmowy

Multibook Puls życia 7

Materiały własne

 

Temat: Budowa i rola układu pokarmowego. Cz. II  / 13.11.2020 – lekcja online /

Treści realizowane na lekcji:

•          trawienie w poszczególnych odcinkach przewodu pokarmowego

•          budowa i funkcje gruczołów trawiennych

Uczeń zapisuje notatkę i wykonuje ćw. 3, 4, 5  str. 36 w zeszycie ćwiczeń.

Źródła i materiały wykorzystywane na lekcji:

https://www.youtube.com/watch?v=wASuUpDUcmM  Układ pokarmowy  - rzut oka na budowę, trawienie i funkcje

Multibook Puls życia 7

Materiały własne

 

Chemia

 

Temat: Właściwości fizyczne i chemiczne tlenku węgla(IV). Cz. II / 09.11.2020 – lekcja online /

Treści realizowane na lekcji:

•          reakcja wymiany

•          substraty i produkty reakcji wymiany

•          zastosowania tlenku węgla(IV)

•          właściwości tlenku węgla(II)

Źródła i materiały wykorzystywane do  lekcji:

Uczeń zapisuje notatkę i wykonuje ćw.5 , 6, 7 str. 35 w zeszycie ćwiczeń.

https://epodreczniki.pl/b/w-jaki-sposob-mozna-opisac-przebieg-reakcji-wymiany/P9g8XcZ29 W jaki sposób można opisać przebieg reakcji wymiany

Multibook Chemia Nowej Ery 7

Aplikacja LearningApps

 

Temat : Wodór-  pierwiastek najbardziej rozpowszechniony we wszechświecie. / 12.11.2020 – lekcja online /

Treści realizowane na lekcji:

•          występowanie wodoru

•          otrzymywanie wodoru

•          właściwości fizyczne i chemiczne wodoru

•          zastosowania wodoru

Uczeń zapisuje notatkę i wykonuje ćw.1,2,3 str. 36  oraz 4  str. 37 w zeszycie ćwiczeń.

Źródła i materiały wykorzystywane do  lekcji:

Multibook Chemia Nowej Ery 7

https://epodreczniki.pl/a/wodor/DYYLSQ0o4  Wodór

 

Fizyka 

 

Temat: Ciśnienie – rozwiązywanie zadań.

Lekcja online – link do lekcji będzie wysłany na grupę klasową WhatsApp oraz na grupę klasową Messenger.

 

Matematyka

 

Temat : 1. Sprawdzian wiadomości – „Równania”. (1x)

Praca z kartą pracy przekazaną e-mailowo przez nauczyciela.

Sprawdzian odbędzie się 10.11.2020r.(wtorek).

Temat : 2 – 3. Liczby. (2x)

Praca z podręcznikiem (str. 10 - 14) i zeszytem ćwiczeń (str. 5 - 7) – wybrane zadania.

Temat : 4.ZDW z matematyki. (1x)

Praca z kartą pracy przekazaną e-mailowo przez nauczyciela.

 

Informatyka 

 

Temat : Powiewająca flaga

https://www.youtube.com/watch?v=EHimF1rBwYo

Pliki z wykonanym zadaniem proszę przesłać na geoo@interia.pl

 

Plastyka

 

Temat: Fotografia. Między sztukami i epokami.

Proszę zapoznać się z tekstem na stronie 26 w podręczniku do plastyki.

Wykonaj ćwiczenie:

Zorganizuj sesję zdjęciową. Ustal wcześniej, jaki będzie jej temat lub motyw przewodni. Odtwórz scenę ze znanego obrazu (wybranego przez Ciebie). Zgromadź stroje, rekwizyty, ułóż fryzurę i wykonaj makijaż. Wybierz odpowiednio oświetlone miejsce - w razie potrzeby zadbaj o jednolite tło.

Wykonaj 3 zdjęcia i prześlij na adres: sp.szczytniki@poczta.onet.pl

Temat realizujemy przez 2 tygodnie do 20.11.2020r.

 

Wychowanie fizyczne

 

Temat: Prawidłowy tryb życia.

 

Temat: Chińczyk na sportowo.

 

Temat: Ćwiczenia rozciągające całe ciało.

 

Zajęcia z wychowawcą

 

Temat: „Razem dla Niepodległej”- sylwetki ludzi odważnych i ich działania. Kształtowanie postaw patriotycznych.

Uczeń ogląda prezentację:

https://www.youtube.com/watch?v=x5HlT8BkAyg

Poznaje treść stosownej notatki przesłanej przez wychowawcę.

 

Klasa VIII

 

Religia

 

Temat: Cztery odsłony tej samej prawdy.

Orędzie czterech Ewangelii.

Treści: Życie, nauczanie i zbawczy charakter

 dzieła Jezusa Chrystusa.

Uczniowie zapoznają się z katechezą na str.53-55

Następnie wpisują temat do zeszytu oraz odpowiadają na pytania

  • co o Jezusie pisali poszczególni Ewangeliści?
  • Kto był odbiorca ich Ewangelii?

Zadanie uczniowie przesyłają do nauczyciela.

 

Język polski

 

  1. Ocalić gwarę od zapomnienia. ( online)

Uczeń zapoznaje się z informacją na temat dialektu i gwary ( podr. str.76). Wymienia istniejące w Polsce dialekty. Wskazuje różnice pomiędzy gwarą a dialektem. Wykonuje zadania w zeszycie ćwiczeń  str.14 – 17.

 

  1. Czy umiemy poprawnie zredagować tekst o charakterze argumentacyjnym? – rozprawka. ( online)

Uczeń przypomina informacje na temat tworzenia rozprawki ( budowa, przydatne słownictwo).Rozróżnia rozprawkę z tezą i hipotezą, odróżnia argumenty od kontrargumentów. Analizuje przykładowy tekst rozprawki wyodrębniając w nim poszczególne elementy.

 

  1. Przepis na życie – S. Barańczak „Żeby ci czasem nie zaszkodziło”. ( online)

Uczeń zapoznaje się z tekstem wiersza ( podr. str. 66). Relacjonuje treść wiersza,  wskazuje adresata lirycznego, omawia stosunek osoby mówiącej do formułowanych wskazówek, wypowiada się na temat asertywności.

 

  1. Styl wypowiedzi to nie tylko moda. (online)

Uczeń zapoznaje się z pojęciem stylu oraz wymienia style funkcjonujące w polszczyźnie ( podr. str.78-79).Wymienia zasady dobrego stylu, korektuje błędy stylistyczne w podanym tekście. Wykonuje zadania w zeszycie ćwiczeń  str. 17-21.

 

  1. Treść i zakres wyrazu. (online)

Uczeń zapoznaje się z informacją na temat treści i zakresu wyrazu ( podr. str.124). Odróżnia treść wyrazu od zakresu wyrazu. Wyjaśnia zależność pomiędzy treścią a zakresem wyrazu. Zastępuje podane wyrazy słowami o bogatszej treści. Wykonuje zadania w zeszycie ćwiczeń ( str. 22-23).

Zdw j. polski – Tworzenie rozprawki – ćwiczenia redakcyjne. (online).

 

Język angielski

 

Przepisz do zeszytu:

 

1. Lesson

Topic: Czasowniki modalne.

Karta pracy przesłana uczniom e pocztą.

Repetytorium str. 38 zad 1, 2, 3, 4.

 

2. Lesson

Topic:  Ćwiczenie umiejetności rozumienia ze słuchu.

Repetytorium str. 40 zad. 3b.

 

Język niemiecki

 

09.11.2020

Thema:  Czynności dnia codziennego.

Uczeń zapoznaje się z czynnościami dnia codziennego podręcznik strona 27

Uczeń wykonuje ćwiczenie 8 strona 24

Lekcja języka niemieckiego przez ZOOM godz. 12.05, link wysłany na e-mail ucznia.

 

10.11.2020

Thema:  Mein Tag. Opis dnia.

Uczeń potrafi odpowiedzieć na pytania z podręcznika strona 29 ćwiczenie 8

Uczeń wykonuje ćwiczenie 11 strona 25 książka ćwiczeń

Lekcja języka niemieckiego przez ZOOM godz. 13.00, link wysłany na e-mail ucznia.

 

Historia

 

Temat: Dwie okupacje.

(lekcja online)

 

Na co będziemy zwracać uwagę,

  • podział ziem polskich między okupantów,
  • terror na ziemiach okupowanych przez III Rzeszę,
  • politykę okupacyjną ZSRS wobec Polaków

 

Temat: Władze polskie na uchodźctwie.

(lekcja online)

 

Na co będziemy zwracać uwagę,

  • okoliczności powstania polskiego rządu na uchodźctwie,
  • działalność polskich władz we Francji oraz Wielkiej Brytanii,
  • stosunki polskich władz z ZSRS

 

Wiedza o społeczeństwie

 

 Temat: Narodowe Święto Niepodległości

(lekcja online)

 

Temat: Bezpieczeństwo nieletnich.

(lekcja online)

Na co będziemy zwracać uwagę,

  • Kto to jest nieletni?
  • Odpowiedzialność prawna nieletnich.
  • Więzi w Internecie.
  • Zagrożenie w Internecie.

 

Geografia

 

Temat : Kanada- środowisko przyrodnicze a rozwój rolnictwa.

 

Biologia

 

12.11.20 lekcja online

Temat: Podstawowe prawa dziedziczenia

Treści realizowane na lekcji:

  • wersje genu: allele dominujące i recesywne
  • fenotyp i genotyp
  • homozygota dominująca, homozygota recesywna i heterozygota
  • prawo czystości gamet
  • sposób zapisu krzyżówki genetycznej

Uczeń zapisuje notatkę z lekcji oraz rozwiązuje zad.  1, 2, 3  str. 14 w zeszycie ćwiczeń.

Źródła i materiały wykorzystywane na lekcji:

https://epodreczniki.pl/a/genotyp-i-fenotyp/DpArHlf4c  Genotyp i fenotyp

Multiteka Puls życia 8

Materiały własne

 

Chemia

 

09.11.20 lekcja online

Temat : Podsumowanie wiadomości o kwasach.

Powtórzenie i utrwalenie wiadomości z działu – „Kwasy”.

Rozwiazywanie zadań z zeszytu ćwiczeń- Sprawdź się”.

Quiz o kwasach 

Źródła i materiały wykorzystywane na lekcji:

Multiteka Chemia Nowej Ery 8

Materiały własne

 https://www.quizme.pl/quiz/start/924162215 Kwasy

 

Fizyka

 

Temat: Powstawanie i rodzaje piorunów. Budowa i zasada działania piorunochronu-

            referaty.

Lekcja online – link do lekcji będzie wysłany na grupę klasową Messenger.

 

Matematyka

 

1. Trójkąty i czworokąty. (1x)

Praca z podręcznikiem (str. 72 - 78) i zeszytem ćwiczeń (str. 31 - 33) – wybrane zadania.

 

2 – 3. Twierdzenie Pitagorasa. (2x)

Praca z podręcznikiem (str. 79 - 87) i zeszytem ćwiczeń (str. 34 - 35) – wybrane zadania.

 

4. Zastosowania twierdzenia Pitagorasa. (1x)

Praca z podręcznikiem (str. 87 - 92) i zeszytem ćwiczeń (str. 36 - 39) – wybrane zadania.

 

5.ZDW z matematyki. (1x)

Praca z próbnym egzaminem ósmoklasisty ze stron internetowych oraz utrwalanie bieżących wiadomości.

 

Informatyka

 

Lekcja 1. Wprowadzenie do programowania w języku c++

 

https://www.youtube.com/watch?v=mL2uUVXStQk

 

Wychowanie fizyczne

 

Temat: Prawidłowy tryb życia.

 

Temat: Chińczyk na sportowo.

 

Temat: Ćwiczenia rozciągające całe ciało.

 

wiadomości

Kontakt

  • Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi w Szczytnikach
    Szczytniki 91a
    32-112 Klimontów
    woj. małopolskie
  • (+12) 386-60-07

Galeria zdjęć