Nawigacja

liczba odwiedzin: 308794

Zawieszenie zajęć

 
Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 8.02.2021r. do 12.02.2021r. Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 1.02.2021r. do 5.02.2021r. Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 14.12.2020r. do 18.12.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 07.12.2020r. do 11.12.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 30.11.2020r. do 04.12.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 23.11.2020r. do 27.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 16.11.2020r. do 20.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 09.11.2020r. do 13.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 02.11.2020r. do 06.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 26.10.2020r. do 30.10.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 22.06.2020r. do 26.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 15.06.2020r. do 19.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 08.06.2020r. do 10.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 01.06.2020r. do 05.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 25.05.2020r. do 29.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 18.05.2020r. do 22.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 11.05.2020r. do 15.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 04.05.2020r. do 08.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 27.04.2020r. do 30.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 20.04.2020r. do 24.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 14.04.2020r. do 17.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 06.04.2020r. do 10.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 30.03.2020r. do 03.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 25.03.2020r. do 27.03.2020r Formy kontaktu z nauczycielami Kształcenie na odległość - Nauka w domu - dobre rady dla rodziców Kształcenie na odległość Nauka w domu – dobre rady dla uczniów Rekrutacja Zarządzenie Dyrektora Szkoły w sprawie czasowego zawieszenia zajęć w Oddziale Przedszkolnym w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID - 19 O szkole Tekstowa podstrona Tekstowa podstrona

Kształcenie na odległość

Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 11.05.2020r. do 15.05.2020r

Tygodniowy zakres treści nauczania

do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych

od 11.05.2020r. do 15.05.2020r

Oddział przedszkolny - grupa 3-4 latków „Słoneczka”

 

Blok tematyczny – Wiosna na łące.

 

11-05-2020r. - Poniedziałek.

Temat : Grasz w zielone?

  • Zabawa – Kwiatki i owady.
  • Ćwiczenia koordynacji wzrokowo – ruchowej.
  • Słuchanie wiersza W. Broniewskiego – Gramy w zielone – rozwijanie mowy.
  • Zabawa ruchowa – Łapiemy żaby.
  • Nazywanie zwierząt przedstawionych na obrazku. Rytmiczne dzielenie na sylaby ich nazw ( książka , s 54)
  • Zabawa ruchowa – Ślimak.

 

Język angielski  

 

Temat: Utrwalenie słownictwa związanego z urodzinami, liczb 1-3 oraz nazw czynności.

  1. Piosenka „Hello” (https://www.youtube.com/watch?v=24TiN8Rr2Yg,
  2. Utrwalenie poleceń: mówimy:  Touch your face! (dotknij twarzy!); Jump, jump, jump! (Podskocz! Pokazujemy na palcach one razy i mówimy one, two, three);  Touch your nose! (Dotknij noska!);

Dance, dance, dance! (Tańcz, znowu liczymy po angielsku do 3); touch your eye! (dotknij oczu!);

  1. Zachęcamy dzieci do liczenia przedmiotów w pokoiku (mogą liczyć jabłka, banany, lalki, samochodziki…itp.) Liczymy do 3-4.
  2. Rysujemy, wycinamy albo drukujemy obrazki z kowbojem (cowboy), tortem (cake – czyt. kejk), liczbami od 1-3. Kładziemy karty obrazkiem do góry. Mówimy: Close your eyes! (zamknij oczy!) i zabieramy jedną kartę. Dzieci otwierają oczy i mówią jakiej karty brakuje.

Kładziemy obrazki rysunkiem do dołu. Mówimy : show me One. Dziecko szuka obrazka z liczbą 1 itd.

Kładziemy obrazki w różnych miejscach pokoju i mówimy: Go to.. ( a cowboy)…

  1. Piosenka na pożegnanie „Bye, bye, goodbye”:  https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

 

Religia

 

Temat: Kocham.

Treści: Pan Bóg kocha wszystkich ludzi.

Dzieci kolorują obrazek przesłany przez nauczyciela

 

12-05-2020r. - Wtorek                                                                                           

Temat : Kolorowa łąka.

  • Rozwiązywanie zagadek.
  • Łąka pełna owadów – ćwiczenia w liczeniu – rozwijanie umiejętności w liczeniu.
  • Improwizacja ruchowa z szyfonowymi chustkami przy utworze A. Vivaldiego – Cztery poty roku – Wiosna
  • Łąka wiosną – praca plastyczna z wykorzystaniem techniki kolażu - rozwijanie sprawności manualnej.
  • Kończenie kolorowania obrazka. Liczenie na nim kwiatów i zwierząt (Karty pracy, cz.2, s 42- czterolatek )
  • Międzynarodowy dzień pielęgniarek i położnych.

 

13-05-2020r. - Środa

Temat : Koncert na łące.

  • Nazywanie zwierząt przedstawionych na zdjęciach. Rytmiczne dzielenie ich nazwy na sylaby ( Karta pracy, cz. 2 , s 44- czterolatek )
  • Ćwiczenia oddechowe – Motyle.
  • Zabawa muzyczno – ruchowa – Motyle i kwiaty.

 

14-05-2020r. - Czwartek

Temat : Biedroneczko, leć do nieba.

  • Kończenie rymowanek dotyczących owadów i roślin spotykanych na łące.
  • Biedronka – praca plastyczna- rozwijanie sprawności manualnej.
  • Ćwiczenia logopedyczne – Na łące – rozwijanie mowy.
  • Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej – składanie w całość pociętych obrazków ( zdjęć) zwierząt i roślin spotykanych na łące.
  • Wykonywanie makiety – Łąka wiosną.

 

15-05-2020r. - Piątek

Temat : Wiosna na łące.

  • Kończenie rysunku motyla na dole karty tak, aby wyglądał jak ten na górze karty. Kolorowanie wybranego rysunku ( Karta pracy, cz. 2, s.45 – czterolatki)
  • Wycieczka na łąkę- obserwacja przyrody.
  • Rozmowa na temat wycieczki.

 

Wszystkie dodatkowe materiały będą wysyłane na stronę grupy.

 

Oddział przedszkolny - grupa 5-6 latków „Jeżyki”

 

Blok tematyczny: Łąka wiosną.

 

11.05.2020r. - Poniedziałek

Temat: Motyle – latające kwiaty .

  1. Oglądanie z dziećmi ilustracji w książce: Kolorowy Start str.82 – 83, Kolorowy Start z plusem str.76 – oglądanie obrazków przedstawiających łąkę w maju. Dzieci słuchają tekstów czytanych przez rodziców, wymieniają nazwy kwiatów i zwierząt, które można spotkać na łące. Dzieci sześcioletnie dzielą nazwy na sylaby i na głoski.
  2. Oglądanie filmu: „Cykl rozwoju motyla” https://www.youtube.com/watch?v=M3Ib9O_5das/
  3. Rysowanie motyla według instrukcji słownej, kolorowanie narysowanego motyla: Motylek –Rysowane wierszyki: https://www.youtube.com/watch?v=kZ9yZ72-3vw/
  4. Ćwiczenia ruchowe - Ćwicz z Lulisią: https://www.youtube.com/watch?v=Tc82wV1jV-4/
  5. Uzupełnianie Kart pracy- Kolorowy Start z plusem str. 40 – 43- utrwalenie poznanych liter - ćwiczenia w czytaniu; Kolorowy Start str. 40- 42
  6. Słuchanie piosenki: „ Motyle: -https://www.youtube.com/watch?v=A3JEJqsP5P4

 

12.05.2020r. - Wtorek

Temat: Czytamy o wiośnie.

  1. Bal na łące – słuchanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo/
  2. Dzieci sześcioletnie – układają zdania z wyrazów ( wyprawka plastyczna)
  3. Śpiewające Brzdące - Alfabet - Rymowanka Dla Najmłodszych - utrwalenie kształtu liter: https://www.youtube.com/watch?v=bc2fcIA11QI
  4. Uzupełnianie Kart pracy- Kolorowy Start z plusem str. 44 – 45- utrwalenie poznanych liter, ćwiczenia w czytaniu, dodawanie w zakresie 10; Kolorowy Start str. 43- 44
  5. Kolorowa łąka – nauka wiersza – wyśle nauczyciel

 

13.05.2020r. - Środa

Temat: Łąka wiosną.

  1. Bal na łące – słuchanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo/
  2. Układanie zdań z wyrazami - dzieci sześcioletnie ( wyrazy wyśle nauczyciel)
  3. Majowa łąka – układanie puzzli – dzieci pięcioletnie ( Wyprawka plastyczna)
  4. Uzupełnianie Kart pracy- Kolorowy Start z plusem str. 47; Kolorowy Start str.46 -47.
  5. Praca plastyczna: „ Mniszek lekarski” wykonanie pracy nową techniką: https://www.youtube.com/watch?v=FpvIOpciq2Y
  6. Dzieci sześcioletnie – wykonanie Mniszka lekarskiego ( Karty pracy)

 

14.05.2020r. – Czwartek

Temat: Biedronka.

  1. Słuchanie piosenki – „Biedronka i muchomor” https://www.youtube.com/watch?v=IMXHCmLDkZE/
  2. Uzupełnianie Kart pracy- Kolorowy Start z plusem str.48 - 49 - zapoznanie z monetami o nominałach: 1zł, 2zł, 5zł, i banknotem o nominale 10zł.
  3. Wykonanie biedronki techniką origami – dzieci sześcioletnie ( wyprawka plastyczna)
  4. Dzieci pięcioletnie i chętne sześcioletnie- Wykonanie biedronki -Karta pracy biedronka: https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/04/Biedronka-1.pdf
  5. Dzieci sześcioletnie – w czasie wolnym uzupełniają książkę: Czytam, Piszę, Liczę – do strony 89.

 

15.05.2020r. – Piątek

Temat: Spacer na łąkę.

  1. Oglądanie filmu: „Z kamerą wśród pszczół”:
  2. Część 1.: https://www.youtube.com/watch?v=LMLSxZJTNnE/
  3. Część 2.: https://www.youtube.com/watch?v=PX8JKShqt9c/
  4. Część 3.: https://www.youtube.com/watch?v=exknqkNNFGg/
  5. Po obejrzeniu wszystkich filmów – dzieci odpowiadają na pytania: Jak wygląda pszczoła, gdzie mieszka?, Co robią robotnice?, Jak nazywa się pszczele miasto?,

Kto jest najważniejszy w ulu?, Kto opiekuje się pszczelim miastem? Co powstaje z nektaru?.

  1. „Majowa łąka” –praca plastyczna, malowanie farbą plakatową za pomocą patyczków higienicznych, zapoznanie z nową techniką malowania: https://www.youtube.com/watch?v=4wqTRMf6N9E/
  2. Przygotowanie kanapek na kolację wspólnie z rodzicami – może zrobicie kanapki z pysznym i zdrowym miodem.
  3. Dla chętnych dzieci - wykonanie „Zielnika z roślin łąkowych”.

Jak stworzyć zielnik?

  •  Zerwij 5 pospolitych roślin łąkowych, tak,  aby roślinki  były w całości, nieuszkodzone.
  • Z pomocą rodzica włóż każdą roślinkę  między kartki gazety lub między kartki do grubej książki na ok 5 - 7  dni, tak aby wysuszyć roślinki.
  • Następnie  z pomocą rodzica przyklej  taśmą klejącą każdą roślinkę na kartkę z bloku .
  • Możesz wykonać okładkę do twojego zielnika według własnego pomysłu.
  • Jeśli chcemy aby zielnik miał formę książeczki , przyda się dziurkacz i ozdobny sznurek lub wstążeczka. W każdej kartce robimy dziurki, a następnie przekładamy sznurek lub wstążeczkę i zawiązujemy.  Jeśli nie mamy dziurkacza kartki możemy też skleić taśmą klejącą .
  • I zielnik gotowy :)

 

Religia:

 

Modyfikacja treści programowych – dzieci sześcioletnie.

 

Temat: Kiedy w kościele się zbieramy to Jezusa słów słuchamy.

Treści: Podczas mszy świętej mówi do nas Jezus.

Na str. 86 dziecko koloruje obrazek przedstawiający ludzi słuchających Ewangelii czytanej przez księdza w czasie mszy świętej

Na str. 87 łączy kropki i koloruje..

 

Modyfikacja treści programowych – dzieci pięcioletnie.

 

Temat: Chleb jest darem Boga

Treści: Bóg troszczy się o wszystkich ludzi.

Dzieci na katechezie 48 oglądają obrazki a następnie je kolorują.

Znajdują na stronach z naklejkami produkty potrzebne do wykonania kanapki.

Naklejają je na kromkę chleba. Kończą kolorować obrazek.

 

Język angielski:

 

Temat: Zapoznanie z nazwami zwierząt mieszkającymi na wsi.

 

  1. Piosenka „Hello” (https://www.youtube.com/watch?v=24TiN8Rr2Yg.
  2. Wprowadzamy nazwy zwierzątek:

- skaczemy jak króliczki …bunny (czyt. bani)

- kwaczemy jak kaczki..duck (dak)

- miałczymy jakkotki….cat (kat)

- szczekamy jak pieski…dog

- chrumkamy jak świnki…pig

  1. Show me! Pokazujemy dzieciom obrazki (mogą być z Internetu, książeczki) zwierzątek i nazywamy je. Dzieci powtarzają nazwy. Mówimy nazwę zwierzątka a dziecko przedstawia je ruchem. Potem my przedstawiamy zwierzątko ruchem a dziecko odgaduje.
  2. Mówimy kolor zwierzątka a dziecko odgaduje co to z zwierzątko np.:

Itspink. (Jest różowe) . Odp. a pig

It’syellow. (Jest żółte). A duck.

It’sbrown. (jest brązowe). A dog

It’sblack. (Jest czarne). A cat.

It’sgrey. (jest szare). A bunny.

  1. Rysujemy zwierzątka (rodzice albo dzieci), można też wydrukować, wyciąć. Kładziemy obrazki rysunkiem do dołu. Mówimy: show me …(a duck). Dziecko szuka kaczki. Jeżeli nie znajdzie, odkłada kartę i szuka dalej. Stara się zapamiętać gdzie jest które zwierzątko.
  2. What’s missing? Czego brakuje? Odwracamy obrazki do góry. Mówimy dziecku: closeyoureyes (zamknij oczy) i zabieramy obrazek. Pytamy What’s missing? Czego brakuje?
  3. Piosenka na pożegnanie „Bye, bye, goodbye”: https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

 

Klasa I

 

Blok tematyczny- Legendy o stolicach Polski. Cd.

 

11.05.2020r. – Poniedziałek

Temat- Krajobraz Polski.

 1. Krajobrazy polski – oglądanie filmu przedstawiającego piękno naszego kraju.                              

2.     Praca z mapą Polski –kolorowanie krain geograficznych. Wskazywanie charakterystycznych cech: gór,  wyżyn, nizin.

3.   Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu wyrazów i zdań ze spółgłoskami miękkimi.

4.   Dodawanie do 9 z przekroczeniem progu dziesiątkowego- oglądanie

      filmiku instruktażowego. Wykonanie ćw.1 w podręczniku str.22.

5.   Wykonywanie obliczeń w kartach pracy.

 

 Informatyka

 

        Temat: Poznaję klawiaturę komputerową.

        Uczniowie realizują ćwiczenia z podręcznika s. 44 - 45 oraz z płyty zajęcia 23.                                                                                     

 

J. angielski

 

Temat: Now I know –podsumowanie materiału z rozdziału 5.

  1. Śpiewamy piosenkę „My favourite pizza”:  podręcznik str. 57 Cd2 nagranie 9 lub strona wyd. Oxford

https://elt.oup.com/student/goldsparks/audio?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub

  1. Zeszyt ćwiczeń str. 38 zad 1. Nagranie na str.  wyd. Oxford . CD 2 nagranie nr 69 https://elt.oup.com/student/goldsparks/audio?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub

Zeszyt ćwiczeń str. 38 zad. 2.

  1. Zagraj w gry online: https://elt.oup.com/student/goldsparks/level1/?&start=45&cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub

 

12.05.2020 r.-Wtorek

Temat- Legenda o tym, jak powstał Kraków.

 1. Dodawanie do 9 z przekroczeniem progu dziesiątkowego–karty pracy.

     Rozwiązywanie zadań na porównywanie różnicowe.

2.  Wirtualny spacer po Krakowie – oglądanie najważniejszych zabytków.     

3.   Czytanie przez  dzieci legendy Kornela Makuszyńskiego ,,Jak powstał

      Kraków”.  Oglądanie  baśni - ,Smok wawelski”         

      Układanie zdań zgodnie z kolejnością zdarzeń w legendzie

4.   Czytanie i pisanie wyrazów i zdań z sylabami: Cia, cia

5.   Nauka piosenki pt.: ,,To jest mój kraj”.

 

W-f

 Temat: Ćwiczenia z piłką dla jednej osoby

 

13.05.2020r.- Środa

Temat- Legenda o przerwanym sygnale.

 1. Wprowadzenie sylaby: ać.

     Czytanie i pisanie wyrazów i zdań. Wykonanie ćw. 1 i 2 w ćwiczeniówce str.12  

2.  Czytanie i opowiadanie,, Legendy o krakowskim hejnale” Wiery Badalskiej.

     Słuchanie hejnału z wieży kościoła Mariackiego

3.  Układanie zdań według kolejności zdarzeń w legendzie.

4.  Poznajemy ciekawostki o trąbce  i wykonujemy doświadczenie - Jak powstaje dźwięk?

5.  Odejmowanie od 11 z przekroczeniem progu dziesiątkowego.

      Wykonanie zadań w kartach pracy.

 

Koło artystyczne

Malowanie drzewa kwitnącej wiśni za pomocą gąbki do mycia ciała i patyczków do uszu.

 

 14.05.2020 r.- Czwartek

Temat- Legenda o Warsie i Sawie.

          1.  Odejmowanie od 11 z przekroczeniem progu dziesiątkowego- podręcznik

               str 30, ćw.1.  Matematyczne karty pracy – doskonalimy umiejętność

               odejmowania.

         2.   Czytanie ,,Legendy o Warsie i Sawie’’ Grażyny Lech – podręcznik str. 32

               Układanie i zapisywanie pytań do legendy.

               Układanie legendy z rozsypanych zadań

         3.   Spacer po Warszawie – prezentacja najciekawszych miejsc.

         4.   Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu wyrazów  ze spółgłoskami miękkimi.

         5.   Wykonujemy Syrenkę warszawską z kół różnej wielkości.               

 

W-f

 

Temat: Ćwiczenia równoważne- w-f w domu.

 

Religia

 

 Temat:  Spotykamy się ze zmartwychwstałym Jezusem podczas Mszy Świętej.

Na str. 88 uczeń ogląda zdjęcia, a następnie odpowiada  na pytania znajdujące się na str. 88. Na stronie 89 podpisuje przedstawione Przedmioty właściwymi literkami z ramki poniżej. Nazywa i koloruje Przedmioty znajdujące się w kościele.  

             

15.05.2020r. – Piątek

Temat- Legenda o warszawskim bazyliszku.

1.  Rozgrzewka na dzień dobry.

2.  Dodawanie do 8 z przekroczeniem progu dziesiątkowego.

     Wykonanie ćw.1-4 w podręczniku str.35

3.  Czytanie ,,Legendy o warszawskim Bazyliszku” Wiery Badalskiej

     Opowiadanie legendy na podstawie ilustracji

4.  Wykonanie sylwetki Bazyliszka.

 

Zajęcia czytelnicze

   

Czy znasz legendy?

Poznanie innych legend polskich- ,,Złota kaczka”, ,,Poznańskie koziołki”

 

Klasa II

 

Blok tematyczny- Między rówieśnikami

 

11.05.2020r. – Poniedziałek

Temat: Koleżeńska pomoc

1. Co myślisz o postępowaniu Basi? - wiersz „Może potem”- podr. str. 18

2. Określenie znaczenia pojęcia morał – karta pracy

3. Zadania matematyczne - podr. str. 17; ćwicz. str. 14

4. Utrwalanie poznanych części mowy-  ćwicz. str. 15; link

 

Informatyka:

 

Temat: Korzystam z encyklopedii internetowej

              Książka ucznia str. 46-47, płyta zaj. 21

 

12.05.2020r. – Wtorek

Temat: Wybaczanie

  1. Formułowanie odpowiedzi na pytanie: Czy łatwo jest wybaczać ? podr. str. 20-21
  2. Pisownia przymiotników z przeczeniem nie- ćwicz. str. 18
  3. Ćwiczenia w liczeniu z pamięci- ćwicz. str. 19-20
  4. Wykonanie prezentu dla bliskiej osoby- notes- ćwicz. str. 79
  5. Ćwiczenia z piłką dla jednej osoby- link

 

13.05.2020r. – Środa

Temat: Rozwiązywanie konfliktów

  1. Rozwiązywanie zadań tekstowych- podr. str. 23; ćwicz. str. 20
  2. Przyczyny i sposoby rozwiązywania konfliktów- wiersz „Kłótnia”- podr. str. 24-25
  3. Przypomnienie zasad ortograficznych- ćwicz. str. 21; link

 

 Język angielski:

 

Temat: My favourite colour is… – gramy w grę i śpiewamy piosenkę

  1. Podręcznik str. 57. Zaśpiewaj piosenkę: My favourite colour is….- Mój ulubiony kolor to…Płyta CD 2 nagranie 11 lub str. wydawnictwa Oxford: https://elt.oup.com/student/goldsparks/audio?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub
  2. Podręcznik str. 57 zad. 2 Odpowiedz na pytanie: What colour are your toys? Jakiego koloru są Twoje zabawki? Mówimy np. a red car, a yellow doll…
  3. Zeszyt ćwiczeń str. 47 zad 1. (colours- kolory, toys- zabawki, numbers – liczby, food – jedzenie)

 

14.05.2020r. – Czwartek

Temat: Własne zdanie

  1. Czy zawsze należy naśladować kolegów? – wiersz „Koledzy”- podr. str. 20; ćwicz. str. 22
  2. Zasady pisowni wyrazów z ą, ę- podr. str. 28
  3. Rozwiązywanie zadań złożonych-  ćwicz. str. 23
  4. Ćwiczenia równoważne- w- f w domu

 

Religia:

 

Temat: Jezus żyje i jest z nami

Treści:  Poznanie prawdy, że Jezus jest obecny w naszym życiu.

Na str.80 uczeń wykonuje zadanie dorysowania Pana Jezusa. Na str. 81 wpisuje SŁOWO DNIA...oraz wykonuje pozostałe zadania. Zapoznaje się z ,,wirtualną” katechezą przesłaną na grupę Klasa 2 Szczytniki

 

15.05.2020r. – Piątek

Temat: Zagrożenia

  1. Rozwijanie krytycznego myślenia- zadania źle sformułowane- podr. str. 29; ćwicz. str. 24
  2. Jaki jest morał płynący z wiersza „Dryblasy”?- podr. str. 30; ćwicz. str. 25
  3. Słuchanie opowiastek z morałem- podsumowanie- link
  4. Utrwalenie wiadomości o instrumentach muzycznych- link

 

Klasa III

 

Wychowawcy klasy będą wysyłać zakres materiału na każdy dzień bezpośrednio
do rodziców, według ustalonego sposobu.

Blok tematyczny: WIELE KRAIN, WIELE LUDÓW, WIELE STOLIC, WIELE CUDÓW…

 

11.05. 2020 (poniedziałek)

Temat dnia:. : Pojezierza – Pomorskie i Mazurskie (zajęcia on-line).

  1. Poznanie charakterystycznych cech polskich pojezierzy. https://www.youtube.com/watch?v=fTAKRwHG09I
  2. Liczba towaru, cena, koszt.
  3. Wychowanie fizyczne: Lekkoatleci i gimnastycy: Bieg na 50 m.
  4. Test sprawdzający z zakresu edukacji polonistycznej i przyrodniczej (on-line)

 

12.05.2020 (wtorek)

Temat dnia: Niziny.

  1. Poznanie krajobrazu nizinnego Polski.
  2. Nauka piosenki ludowej z Mazowsza Uciekła mi przepióreczka. https://www.youtube.com/watch?v=F6e4RAQvi9I
  3. Rozwiązywanie zadań związanych z płaceniem.
  4. Wychowanie fizyczne: Sprawdzian siły mięśni brzucha
    (liczba brzuszków w ciągu 30 s).

     

13.05.2020 (środa)

Temat dnia: Wyżyny (zajęcia on-line).

  1. Poznanie krajobrazu wyżynnego Polski.
  2. Granie na dzwonkach piosenki „Grozik”. https://www.youtube.com/watch?v=2hnhw17SKL0
  3. Ćwiczenia ortograficzne.
  4. Wyrażenia dwumianowane – jednostki czasu. https://www.youtube.com/watch?v=n_AlMYmWo18

 

14.05.2020 (czwartek)

Temat dnia: Pomysłowa kąpiel Gapiszona.

  1. Pisanie opowiadania na podstawie historyjki obrazkowej Pomysłowa kąpiel Gapiszona.
  2. Rozwiązywanie zadań związanych z obliczeniami zegarowymi. https://www.youtube.com/watch?v=7EVsdFq6AGg
  3. Wycinanka ludowa: https://www.youtube.com/watch?v=kzXcA4nbFBI
  4. Wykonujemy obrazkową mapę pogody w programie PowerPoint - książka ucznia str.47-48, płyta zajęcie 21.
     

15.05.2020 (piątek)

Temat dnia: Góry (zajęcia on-line).

  1. Poznanie krajobrazu górskiego Polski.
  2. Obliczenia zegarowe. Test sprawdzający on-line.
  3. Wychowanie fizyczne: Aerobik.

 

Język angielski

 

Topic:  Słuchamy, czytamy i odgrywamy historyjkę obrazkową..

  1. Podręcznik str. 59. Posłuchaj i przeczytaj historyjkę obrazkową.
    Płyta CD2 nagranie nr 27 lub str. wyd. Oxford https://elt.oup.com/student/goldsparks/audio?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub
  2. Słówka z czytanki (piszemy do zeszytu): 
    time for – czas na,
     Wait for me! –zaczekaj na mnie!

 I don’t know. – Nie wiem.
Help! – Pomocy!,
Great! - Świetne!
Dzieci najpierw zapisują słówka a potem słuchają historyjki.

  1. Zeszyt ćwiczeń str. 49 zad 1 i 2 (w drugim piszemy nazwy jedzenia ze stolika).


Religia

 

Temat: Pan Jezus pomaga nam w ocenie życia-rachunek sumienia.

  1. Uczeń zapoznaje się z tekstem w podręczniku na str. 78 i 79.
  2. Następnie w ćwiczeniach na str. 66 wykonuje zadanie.
  3. Na str.67 wpisuje przykładowe pytania do  rachunku sumienia.
  4. W powyższym tekście w ćwiczeniach uczeń podkreśla fragment kojarzący się z rachunkiem sumienia.

 

Klasa V

 

J. polski:

 

1. Czy dokładnie przeczytaliśmy „Anię z Zielonego Wzgórza”? – quiz.

Uczeń wykonuje quiz przesłany przez nauczyciela sprawdzający poziom  znajomości treści lektury.

 

2. Wokół książki „Ania z Zielonego Wzgórza” – kilka słów o autorce.

Nauczyciel przesyła uczniom materiały na temat biografii L. M. Montgomery oraz inspiracji do napisania książki : „ Ania z Zielonego Wzgórza”. Następnie uczeń uzupełnia kartę pracy przesłaną  przez nauczyciela.

 

3. Życie Ani: jej smutki i radości, marzenia i rzeczywistość.  ( lekcja online)

Uczeń określa elementy świata przedstawionego w lekturze, układa plan najważniejszych zdarzeń, wymienia marzenia Ani, jej smutki i radości – wypełnia kartę pracy przesłaną przez nauczyciela.

 

4. Redagujemy list do Ani na temat swoich marzeń – samodzielna praca pisemna.

Uczeń samodzielnie redaguje list prywatny do bohaterki lektury na temat swoich marzeń.
W pracy dba o właściwy układ  graficzny tekstu, zawarcie wszystkich elementów listu, poprawność ortograficzną, językową i interpunkcyjną. Zdjęcia wykonanych prac lub
teksty w Wordzie przesyła nauczycielowi na pocztę elektroniczną.

 

5. Ciekawa  dziewczynka o „niezwykłym charakterku” – Ania Shirley.  ( lekcja online)

Uczeń gromadzi informacje na temat bohaterki: wygląd zewnętrzny, cechy charakteru, usposobienia i umysłowości – wypełnia kartę pracy przesłaną  przez nauczyciela.
Na zadanie domowe uczeń pisze w zeszycie odpowiedź na pytanie: Czy chciałbyś się zaprzyjaźnić z Anią i dlaczego? Pamięta o uzasadnieniu własnego zdania. Zdjęcie pracy przesyła nauczycielowi.

 

Zdw  z j. polskiego – Utrwalenie wiadomości o zdaniu.
Materiały prześle nauczyciel.

 

J. angielski:

 

Temat: Jobsathome - reading. Obowiązki w domu - odbiór tekstu czytanego.

Uczeń  zapisuje  temat w zeszycie. Przepisuje  słówka ze str. 89 Lesson 6.5. Jobsathome. Prace domowe. Lekcja online poniedziałek godzina 10.00

 

Temat: Ćwiczenia gramatyczno – leksykalne.

Karta pracy przesłana e pocztą. Lekcja online wtorek godzina 10.00

 

Religia:

 

Temat: ,,Dobry pasterz”- św. Stanisław ze Szczepanowa

Uczeń zapoznaje się z treścią katechezy  w podręczniku na str 132.. Wpisuje temat do zeszytu oraz Zapamiętaj Na podstawie przesłanej prezentacji o św. Stanisławie  lub tekstu z podręcznika odpowiada na pytanie: W jaki sposób zginął św. Stanisław?

 

Historia:

 

Temat: Zanim powstała Polska .(lekcja online przez program ZOOM , stały login, hasło)
Problematyka: Pradzieje ziem polskich Przybycie Słowian do Europy, Wierzenia Słowian, Pierwsze państwa słowiańskie i Węgrzy. Słowianie na ziemiach Polski. Pozostałości wierzeń słowiańskich.

 

Temat:  Mieszko I i początki Polski
Uczeń zapoznaje się z tekstem w podręczniku str. 165 – 168 następnie wykonuje ćwiczenie 1,2,3,4, str 169 i przesyła je do nauczyciela. W zrozumieniu tematu mogą pomóc filmy edukacyjne:
Mieszko I i początki Polski.

https://www.youtube.com/watch?v=X6guCc2R36g

Mieszko I
https://www.youtube.com/watch?v=giGlXO74Bu4

 

Geografia:

 

Temat: Las równikowy , lasy liściaste i mieszane. ( lekcja online) .

 

Biologia:

 

Temat: Paprotniki – rośliny wilgotnych środowisk ( lekcja online) .

Uczeń na lekcji zapoznaje się z następującymi treściami : • środowisko życia paprotników •ogólna budowa paprotników •budowa paproci, skrzypów i widłaków •znaczenie paprotników w przyrodzie i dla człowieka
Uczeń zapisuje notatkę ( załącznik wyśle nauczyciel) oraz wykonuje ćwiczenie 1, 2 str. 82 oraz ćw. 3 str.83,  zad.4 str. 84,zad. 6 str.85  oraz 7 i 8 str.86 w zeszycie ćwiczeń.

 

Matematyka:

 

Temat: Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych.( 2 godz)

Uczeń zapisuje notatkę w zeszycie, analizuje przykłady oraz rozwiązuje wybrane ćwiczenia i zadania z podręcznika, str.151-153 (A, B, C, D, 1-8).

Dodatkowo rozwiązuje samodzielnie na ocenę zadania z karty pracy, które otrzymał od nauczyciela i przesyła je mailowo w ustalonym terminie na podany adres.

O zadaniach do samodzielnego rozwiązania, uczeń będzie poinformowany przez nauczyciela drogą mailową.

 

Temat: Mnożenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000,….

Uczeń zapisuje notatkę w zeszycie, analizuje przykłady oraz rozwiązuje wybrane ćwiczenia i zadania z podręcznika, str.154-156 (1-6).

Dodatkowo rozwiązuje samodzielnie na ocenę zadania z karty pracy, które otrzymał od nauczyciela i przesyła je mailowo w ustalonym terminie na podany adres.

O zadaniach do samodzielnego rozwiązania, uczeń będzie poinformowany przez nauczyciela drogą mailową.

 

 Temat: Dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000….

Uczeń zapisuje notatkę w zeszycie, analizuje przykłady oraz rozwiązuje wybrane ćwiczenia i zadania z podręcznika, str.157-158 (A, B, 1-7).

Dodatkowo rozwiązuje samodzielnie na ocenę zadania z karty pracy, które otrzymał od nauczyciela i przesyła je mailowo w ustalonym terminie na podany adres.

O zadaniach do samodzielnego rozwiązania, uczeń będzie poinformowany przez nauczyciela drogą mailową.

 

W ramach zdw z matematyki utrwalanie wiadomości o ułamkach dziesiętnych – dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie przez 10, 100, 1000,…

 

Muzyka:

 

Temat: Lekcja filmowa. Polonez polskim tańcem narodowym.

Link: http://www.muzykoLtekaszkolna.pl/nauka/scenariusze-lekcji/polonez-lekcja-filmowa/

Uczeń zapoznaje się z prezentacją cyklu dziesięciu lekcji poloneza, przygotowanego przez Instytut Muzyki i Tańca. Każda z nich pokazuje poszczególne kroki, figury i układy taneczne w porządku od podstawowych po bardziej zaawansowane.

 

Plastyka:

 

Temat: Kompozycja statyczna i dynamiczna.

Kompozycja statyczna - to kompozycja, w której przeważają uporządkowane elementy pionowe i poziome. Mamy wrażenie równowagi, spokoju i bezruchu.

Kompozycja dynamiczna - to kompozycja, w której przeważają skosy, linie łamane, krzywizny lub łuki. Mamy wrażenie ruchu.

Potrzebny będzie aparat fotograficzny lub telefon. Zaproś jedną lub więcej osób do pozowania do zdjęcia. Poproś, by ustawiały się w taki sposób, aby na fotografii uzyskać kompozycję statyczną i dynamiczną. Wyślij mi 2 zdjęcia: jedno w pozycji statycznej, drugie w pozycji dynamicznej. Miłej zabawy.

 

Informatyka:

 

Lekcja 6. Dołączanie hiperłączy do prezentacji

Uczeń uczy się wstawiać hiperłącza w programie PowerPoint

https://epodreczniki.pl/a/dolaczanie-hiperlaczy-do-prezentacji/DgJKPeDij

Wykonane zadanie przesyła nauczycielowi na e-maila: geoo@interia.pl

 

Technika:

 

Temat: Sprawdź, co jesz?

1.Zapisanie w zeszycie wyjaśnienie terminu żywność ekologiczna:
2. Zapoznanie się z informacjami dodatkowymi przesłanymi przez nauczyciela:    Ekologiczne uprawy ,ekologiczna żywność.                                                                              3. Zapoznanie się z tekstem: Sprawdź co jesz? ( podręcznik str. 68-69), oraz z informacjami na  marginesach.                                                                                 
4. Obejrzenie prezentacji pt.,, Zdrowe odżywianie”.                                                       5.Wykonanie w zeszycie ćw. 3 i 4 ze str. 69 oraz 7 ze str. 70. Zdjęcie ćwiczenia przesyła nauczycielowi na pocztę elektroniczną.

 

Wychowanie fizyczne:

 

Temat: Nauka i doskonalenie startu niskiego.

 

Temat: Nauka i doskonalenie skoku w dal z miejsca. 

 

Zajęcia z wychowawcą:

 

Temat: Jestem przyszłym obywatelem swojego kraju - prawa obywatela, prawa człowieka. Szacunek i tolerancja.

Nauczyciel prześle materiały uczniom.

 

Klasa VI

 

Biologia

 

Temat : Ptaki – kręgowce zdolne do lotu. (lekcja online)

Uczeń na lekcji zapoznaje się z następującymi treściami :

•          środowisko życia ptaków

•          ptaki  - zwierzęta stałocieplne

•          cechy charakterystyczne ptaków

•          budowa i przystosowania ptaków do lotu

•          rodzaje piór i ich budowa

•          wymiana gazowa u ptaków

•          rozmnażanie i rozwój ptaków

•          opieka nad potomstwem

Uczeń zapisuje notatkę  (załącznik wyśle nauczyciel). Rozwiązuje zadania 1,2 str.97, zad 3 str. 98 i zad.6 str.99. w zeszycie ćwiczeń.

 

Geografia                    

 

Temat: Dziedzictwo przyrodnicze i kulturowe Litwy i Białorusi.

 Lekcja odbędzie się na żywo przez zoom.

 

Język angielski  

 

Temat: Ćwiczenia gramatyczno –leksykalne.

Karta pracy przesłana e pocztą.

 

Temat: Unusual ice cream – reading. Niezwykłe lody – odbiór tekstu czytanego.

1.  Zapisz temat w zeszycie. Przepisz słówka ze str. 89 Lesson 6.5. Opisywanie jedzenia.

2.  Lekcja online. Przed lekcją zapoznaj się z zadaniami do czytanki (przeczytaj te zdania, nie przepisuj do zeszytu):

Str. 97 zad. 2 przeczytaj tekst i wybierz nagłówek:

A) Isi ce-cream good for you? Czy lody są zdrowe?

B) More interesting than vanilla or chocolate? Ciekawsze od wanilii lub czekolady?

C) What do you need to make ice – cream? Czego potrzebujesz żeby zrobić lody?

D) How old is ice cream? Ile lat mają lody?

            Zad. 3 Przeczytaj blog jeszcze raz i odpowiedz na pytania:

1.  What did Chinese use to make ice cream? -Czego używali Chińczycy o zrobienia lodów?

2.  Why was ice cream expensive in the past? – Dlaczego lody były drogie w przeszłości?

3.  What is the most popular ice cream flavour?-Jaki jest najpopularniejszy smak lodów?

4.  What can you use to make ice cream spicy? – Czego możesz użyć żeby lody były pikantniejsze?

5.  What does black ice cream have in it? Jaki składnik zawierają czarne lody?

6.  Has molly 15 ever eaten charcoal ice cream? Czy molly 15 kiedykolwiek jadła lody z węglem?

 

Język polski

 

Temat:  Prometeusz - zbawca ludzkości. Lekcja online (2 godz.)

Ogląda filmik o Prometeuszu połączony z prezentacją. Link:

https://www.youtube.com/watch?v=KhdJ8OLeLnQ         

Uczeń poznaje ze s. 256‒25  „Mit o Prometeuszu”(Fragmenty książki Nikosa i Aresa Chadzinikolau  „Ilustrowana księga mitów greckich”).                  

Określa tematykę oraz problematykę fragmentu.

Podaje trzy cechy Prometeusza.

Wskazuje cechy mitu w czytanym fragmencie.

Wymienia elementy realistyczne i fantastyczne.

Wyraża własny sąd o postaciach oraz zdarzeniach.

Podaje przykłady współczesnych altruistów i sporządza adekwatną notatkę.

 

Temat: Redagujemy list do Zeusa z prośbą o uwolnienie dobroczyńcy ludzkości. (1 godz.)

Uczeń gromadzi argumenty broniące Prometeusza i komponuje list (obowiązkowo przesyła pracę do nauczyciela).

 

Temat:  Siła miłości. (2 godz.)         

 Uczeń odtwarza filmik połączony z prezentacją. Link:

https://www.youtube.com/watch?v=TVa8ekO0P0Y

Czyta tekst „ Mit o Orfeuszu i Eurydyce” (Fragment książki Katarzyny Marciniak „ Moja pierwsza mitologia. Księga II ”) (s. 260-265).

Rozumie znaczenie pojęć: mit, mitologia, Tartar.     

Charakteryzuje bohaterów fragmentu.

Określa tematykę oraz problematykę mitu i wskazuje jego cechy.

Odtwarza refleksyjną piosenkę Jacka Kaczmarskiego: https://www.youtube.com/watch?v=-7JL3qlT5Tw

Wyraża własny sąd o postaciach oraz zdarzeniach.

Poznaje wiersz Leopolda Staffa, Odys na podstawie piosenki. Link:

https://www.youtube.com/watch?v=XdNT40KGq9g        

Wypowiada się na temat Odyseusza.

Wskazuje adresata lirycznego.

Miniaturyzuje problematykę utworu w trzech zdaniach.

Odnajduje środki stylistyczne oraz określa ich funkcję.

Charakteryzuje nastrój utworu ( załącznik od nauczyciela).

( W ramach zdw wyraża własną opinię na temat wiersza).

 

Matematyka

 

Temat :  Upraszczanie wyrażeń algebraicznych.  (online) ( 2 godz. )

Uczeń zapisuje notatkę w zeszycie, rozwiązuje zadania z podręcznika, str.188-192 oraz z. ćwiczeń, str.79-81.

Ponadto przesyła informacje zwrotne do nauczyciela w postaci rozwiązanych zadań, które należy wykonać samodzielnie i przesłać w ustalonym terminie.

O zadaniach do samodzielnego rozwiązania, uczeń będzie poinformowany przez nauczyciela drogą mailową.

 

Temat : Zapisywanie równań. (online) ( 1 godz. )

Uczeń zapisuje notatkę w zeszycie, rozwiązuje zadania z podręcznika, str.193-196 oraz z. ćwiczeń, str.82-83.

Ponadto przesyła informacje zwrotne do nauczyciela w postaci rozwiązanych zadań, które należy wykonać samodzielnie i przesłać w ustalonym terminie.

O zadaniach do samodzielnego rozwiązania, uczeń będzie poinformowany przez nauczyciela drogą mailową.

 

Temat : Liczba spełniająca równanie. (online) ( 1 godz. )

Uczeń zapisuje notatkę w zeszycie, rozwiązuje zadania z podręcznika, str.197-199 oraz z. ćwiczeń, str.84-85.

Ponadto przesyła informacje zwrotne do nauczyciela w postaci rozwiązanych zadań, które należy wykonać samodzielnie i przesłać w ustalonym terminie.

O zadaniach do samodzielnego rozwiązania, uczeń będzie poinformowany przez nauczyciela drogą mailową.

5. W ramach zdw z matematyki uczeń rozwiązuje uzupełniające zadania rachunkowe, podręcznik, str. 239 - 253 (online)

 

Muzyka

 

Temat: Instrumenty dęte.  Podział i brzmienie ( 1 godz. )          

Uczeń wysłuchuje brzmienia instrumentów dętych.

 Linki:

https://www.youtube.com/watch?v=1zmfGSsLeFA

https://www.youtube.com/watch?v=Rw3eg55-6Hk

https://www.youtube.com/watch?v=59K3zuSiu_M

https://www.youtube.com/watch?v=JTqH7UaaUEU

https://www.youtube.com/watch?v=mirIMR1Fpf4

https://www.youtube.com/watch?v=CZFuB1oJrwo

https://www.youtube.com/watch?v=mirIMR1Fpf4

Zapoznaje się z infografiką przedstawiającą instrumenty dęte drewniane, blaszane i miechowe oraz infografiką „Dęte zespoły kameralne”(s.120-130).

Rozumie znaczenie terminów: ustnik, stroik, czara głosowa.           .

 Wymienia grupy instrumentów dętych i należące do nich instrumenty.

 Podaje różnice między instrumentami dętymi drewnianymi i blaszanymi.

Uzupełnia przesłaną przez nauczyciela kartę pracy

 

Religia

 

Temat: Wiatr i ogień – znaki mocy z wysoka.

Treści:  Poznanie działania Ducha Świętego i Jego biblijnych symboli.

Uczeń zapoznaje się z treścią katechezy  w podręczniku na str 127-129..

Wpisuje temat do zeszytu symbole Ducha świętego wraz z opisem ze str.128

 

Technika

 

Temat : Nowoczesny świat techniki

1.  Przeczytaj uważnie temat wraz z informacjami na marginesach i infografiką: Nowoczesny świat techniki. (podręcznik str. 60-61)

2.Zapisz w zeszycie ćw. 1 str. 60

3.Wykonaj w zeszycie zad. 1(dwa przykłady) - praca z infografiką.

4.Wykonaj w zeszycie zad. 2 - praca z infografiką.

Możesz obejrzeć materiały z internetu :

Najbardziej przydatne i ciekawe wynalazki przyszłości, które istnieją już dziś https://www.youtube.com/watch?v=NzR9_Q1oSjo

Zrób zdjęcie swoim notatkom zrobionym w zeszycie i prześlij na mój adres email

 

Historia

 

Temat: Utrata niepodległości przez Polskę - przyczyny.(lekcja online przez program ZOOM  środa 13.05. 2020 godz. 12.00.  (stały login, hasło)

 

Temat: Upadek Rzeczpospolitej - utrwalenie wiadomości.

Uczeń wykonuje ćwiczenia z podsumowania  str.182 i  odsyła je do nauczyciela.

 

Wychowanie fizyczne

 

Temat: Nauka i doskonalenie startu niskiego.

 

Temat: Nauka i doskonalenie skoku w dal z miejsca.

 

Informatyka

 

Temat: Tort ma warstwy, cebula ma warstwy. Tworzymy grafikę na warstwach. Program GIMP

https://www.youtube.com/watch?v=TjIYez1Ut2k

Instalacja Gimpa:

https://www.youtube.com/watch?v=6U8ZDn6zQG4

Wykonane zadanie proszę o przesłanie na e-maila: geoo@interia.pl

 

Plastyka

 

Temat: Rzeźba.

Proszę o zapoznanie się z treścią w podręczniku na str. 72-76.

Przygotuj medal. Na początku zastanów się, kogo można by nim nagrodzić - muzyka, sportowca, a może ucznia? Wykonaj szkic, w którym zaplanujesz dekorację i napis na medalu. Następnie uformuj krążek z plasteliny i stwórz na nim płaskorzeźbę.

 

Klasa VII

 

Religia

 

Temat: Królewskie insygnia z drewna i skóry.

Treści: Historii chrześcijaństwa w Polsce za Jagiellonów.

Uczeń zapoznaje się z interaktywna katechezą przesłana przez nauczyciela na grupę.

Następnie wpisuje temat do zeszytu oraz wykonuje zadanie z przesłanej katechezy :

Napisz, którą z cech królowej Jadwigi warto naśladować i uzasadnij dlaczego?

 

Język polski

 

1., 2. Utrwalenie wiadomości o zdaniu złożonym.     ( online)

Uczeń utrwala wiadomości o zdaniach złożonych współrzędnie i podrzędnie, nazywa ich rodzaje, wykonuje wykresy graficzne zdań. Omawia zadania domowe, które sprawiły trudność. Wypełnia kartę pracy przesłaną przez nauczyciela. Wykonane zadania przesyła nauczycielowi.

 

3. Interpunkcja rzecz jasna…- przecinek w zdaniu złożonym.  ( online)

Uczeń  zapoznaje się informacją na temat stosowania przecinka w zdaniu złożonym z podręcznika str.199. Następnie przepisuje lub wkleja notatkę przesłaną  przez nauczyciela. Wykonuje zadania w zeszycie ćwiczeń str. 80 – 81, zad. 1,2,3,4. Zdjęcia zadań przesyła nauczycielowi.

 

4. Zdania złożone – quiz.   ( online)

Uczeń wykonuje quiz z zakresu zdań złożonych przesłany przez nauczyciela.

 

5. Twórcze inspiracje Adama Mickiewicza.

Uczeń  zapoznaje się z informacją w podręczniku str. 254 -255. Następnie do zeszytu  redaguje notatkę  będąca odpowiedzią na pytania do tekstu przesłane przez nauczyciela
 ( załącznik). Zdjęcia wykonanej pracy przesyła nauczycielowi.

 

 W ramach Zdw  z j. polskiego  - utrwalenia wiadomości o zdaniach złożonych.
Uczeń wykonuje kartę pracy przesłaną  przez nauczyciela.

 

Język angielski

 

Temat: First conditional. Użycie pierwszego trybu warunkowego.

Notatka oraz karta pracy wysłana e pocztą. Lekcja online.

 

Temat: A Norwegian footballer – listening; Norweski piłkarz – odbiór tekstów słuchanych;

Zapisz temat w zeszycie. Podręcznik str. 65 zad. 1 Odpowiedz na pytanie (ustnie): Should a 16-year-old play sport professionally or wait until he or she is older? Czy 16latek powinien uprawiać sport profesjonalnie czy  poczekać aż dorośnie?

Zad. 2. Posłuchaj wiadomości sportowych. Wybierz właściwą odpowiedź: a, b lub c.

Zad. 3 Posłuchaj dialogu. Zaznacz czy zdania są prawdziwe v czy fałszywe x. w zeszycie popraw fałszywe zdania. Tłumaczenie zdań:

  1. Ben bałby się mieszkać za granicą.
  2. Avril uważa, że Martin nauczy się hiszpańskiego szybko ponieważ pójdzie na kurs językowy.
  3. Martin będzie miał dużo czasu wolnego gdy skończy trening.
  4. Ben uważa, że Martinowi będzie ciężko bez rodziny.
  5. Wujek Martina Odegaarda będzie jego trenerem.
  6. Ben twierdzi, ze Martin będzie bogaty jeżeli będzie dobrze grał.

 

Nagrania na portalu eDesk. Płyta do podręcznika Cd2 nagrania nr 28 i29.

 

Język niemiecki

 

  1. Temat: „Frühstück mit guten Noten” – zasady zdrowego żywienia.

Podręcznik str.82/12 przeczytanie i przetłumaczenie tekstu na język polski, wskazanie zdań zgodnych i niezgodnych z jego treścią

  1. Temat: „Im Fastfoodrestaurant” (W restauracji fastfood) – karta dań, ceny produktów, składanie zamówienia.

Zapoznanie się z wyrażeniami i zdaniami (nauczyciel wyśle uczniom materiały)

Podręcznik str.83/13 słuchanie nagrania nr 15 CD 2, czytanie i powtarzanie

Książka ćwiczeń str.63/15,16,17 str.64/20 str.65/Teraz potrafię

 

Muzyka

 

Temat:  Jazz, czyli wielka  improwizacja.

Uczeń odtwarza utwór Witolda Janiaka.

 Link: https://www.youtube.com/watch?v=JWYQda-KLvc

 Zna muzykę jazzową, jej kompozytorów i wykonawców.

Rozumie znaczenie pojęć związanych z jazzem: standard jazzowy, improwizacja, jazzman,

 combo (s. 149).

Wymienia najsłynniejszych jazzmanów  z  wykorzystaniem infografiki (podręcznik, s. 150).

Wysłuchuje nagrania w wykonaniu Urszuli Dudziak.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=asJOmGbtY9E

Na podstawie informacji z internetu sporządza notatkę o wybranym polskim muzyku jazzowym i przesyła ją nauczycielowi.

 

Plastyka

 

Temat: Analiza dzieł sztuki.

Proszę zapoznać się z treścią linka: http://www.jaknapisac.com/jak-napisac-analize-dziela-sztuki/

Zajmujemy się teraz dość trudną tematyką związaną z opisem dzieła sztuki.

Proszę wybrać sobie artystę malarza i jeden jego obraz. Spróbujcie samodzielnie opisać wybrane dzieło posiłkując się podpowiedziami z materiału który znajduje się w podanym linku oraz podręcznikiem.

 

Historia

 

Temat: Odrodzenie Rzeczpospolitej.(lekcja online przez program ZOOM  środa 13.05. 2020 godz. 9.00.  (stały login i hasło)

Problematyka: Sytuacja międzynarodowa. Pierwsze ośrodki władzy na ziemiach polskich. Odzyskanie niepodległości. Rząd Jędrzeja Moraczewskiego.

 

Temat: Walka o granicę wschodnią.

Uczeń zapoznaje się z tekstem w podręczniku str. 222 – 227 następnie wykonuje ćwiczenie 1,2,3,str. 227 i przesyła je do nauczyciela.

W zrozumieniu tematu może pomóc Ci film edukacyjny

Wojna polsko -bolszewicka..

https://www.youtube.com/watch?v=xKiEoud7Al0

 

Geografia

 

Temat: Migracje a zaludnienie i struktura wieku na obszarach wiejskich. (13.05.2020)

W środę o godz.14:00 odbędzie się na zoom, lekcja na żywo.

 

Temat:  Wpływ zmian politycznych i gospodarczych po 1989 roku na strukturę zatrudnienia. (15.05.2020)

Uczniowie otrzymają do uzupełnienia karty pracy.

 

Biologia

 

Temat Budowa i funkcjonowanie układu hormonalnego.(lekcja online) (13.05.20)

Uczeń na lekcji zapoznaje się z następującymi treściami:

hormony – produkty wydzielania gruczołów dokrewnych

• klasyfikacja gruczołów na gruczoły zewnątrzwydzielnicze i dokrewne (wewnątrzwydzielnicze)

• lokalizacja gruczołów dokrewnych w ciele człowieka

• swoiste działanie hormonów

• rola poszczególnych hormonów w organizmie człowieka

• równowaga hormonalna

• antagonistyczne działanie hormonów

• rola podwzgórza w regulacji hormonalnej

• rytm dobowy a działanie hormonów

Uczeń zapisuje notatkę (nauczyciel wyśle załącznik).Uczeń rozwiązuje zadanie 1, 2 str. 84, zad. 3 i 4 str. 85 w zeszycie ćwiczeń.

 

Temat: Zaburzenie funkcjonowania układu hormonalnego. (lekcja online) (15.05.20)

Uczeń na lekcji zapoznaje się z następującymi treściami:

• skutki nadmiaru hormonów

• skutki niedoboru hormonów

Uczeń zapisuje notatkę (nauczyciel wyśle załącznik). Rozwiązuje zad. 1,2,3 str.86 i zad. 4, 5 str. 87 w zeszycie ćwiczeń.

 

Chemia 

 

Temat:  Obliczenia stechiometryczne. (11.05.20) ( lekcja online)

Uczeń na lekcji zapoznaje się z następującymi treściami:

  • zapisy równań reakcji chemicznych  za pomocą symboli pierwiastków chemicznych i wzorów związków chemicznych
  • obliczenia związane ze stechiometrią wzoru chemicznego i równania reakcji chemicznej

Uczeń  przeprowadza proste obliczenia z wykorzystaniem  równań reakcji chemicznych .

Uczeń wykonuje zadanie 44, 45 str. 80 w zeszycie ćwiczeń oraz zad.1 z podręcznika str. 155.

 

Temat:  Powtórzenie wiadomości z  działu: „Łączenie się atomów. Równania reakcji chemicznych. (14.05.20) ( lekcja online)

 

Uczeń rozwiązuje zadania Sprawdź, czy wiesz…Sprawdź, czy umiesz…- podręcznik Chemia Nowej Ery 7 str. 158 oraz zadania „Sprawdź się „ z zeszytu ćwiczeń- str.83 -84

 

Fizyka

 

Temat :  Energia i praca -zadania. (13 maj 2020r.)

1.Proszę wpisać do zeszytu temat lekcji: Energia i praca - zadania.

2.Proszę rozwiązać zadania, podane w załączniku nr 1

3.Proszę zdjęcia z zeszytu przesłać na maila anetapalkaszkola@onet.eu - w temacie wiadomości proszę wpisać: Energia i praca - zadania. 13 maj.

4.Termin przesłania zdjęć: 15 maj do godz.16.

 

Temat:  Moc i jej jednostki - zadania. (15 maj 2020r.)

1.Proszę wpisać do zeszytu temat lekcji: Moc i jej jednostki - zadania.

2.Proszę wykonać zadania podane w załączniku nr 2.

3.Proszę zdjęcia z zeszytu przesłać na maila anetapalkaszkola@onet.eu - w temacie wiadomości proszę wpisać: Moc i jej jednostki. 15 maj.

4.Termin przesłania zdjęć: 15 maj do godz.16.

 

Matematyka

 

1-2. Iloczyn i iloraz potęg o jednakowych podstawach. (online)

Uczeń zapisuje notatkę w zeszycie, rozwiązuje zadania z podręcznika, str.225-228 oraz z. ćwiczeń, str.93-94.

Ponadto przesyła informacje zwrotne do nauczyciela w postaci rozwiązanych zadań, które należy wykonać samodzielnie i przesłać w ustalonym terminie.

O zadaniach do samodzielnego rozwiązania, uczeń będzie poinformowany przez nauczyciela drogą mailową.

 

3. Potęgowanie potęgi. (online)

Uczeń zapisuje notatkę w zeszycie, rozwiązuje zadania z podręcznika, str.229-231 oraz z. ćwiczeń, str.95-96.

Ponadto przesyła informacje zwrotne do nauczyciela w postaci rozwiązanych zadań, które należy wykonać samodzielnie i przesłać w ustalonym terminie.

O zadaniach do samodzielnego rozwiązania, uczeń będzie poinformowany przez nauczyciela drogą mailową.

 

4. Potęgowanie iloczynu i ilorazu. (online)

Uczeń zapisuje notatkę w zeszycie, rozwiązuje zadania z podręcznika, str.231-233 oraz z. ćwiczeń, str.96-97.

Ponadto przesyła informacje zwrotne do nauczyciela w postaci rozwiązanych zadań, które należy wykonać samodzielnie i przesłać w ustalonym terminie.

O zadaniach do samodzielnego rozwiązania, uczeń będzie poinformowany przez nauczyciela drogą mailową.

 

5. W ramach zdw z matematyki uczeń rozwiązuje zadania o potęgach ze stron internetowych – link do strony, uczeń otrzyma drogą elektroniczną. (online)

 

Informatyka

 

Proszę o realizację tematu: Rysowanie rozetek – praca w Scratch

https://www.youtube.com/watch?v=x2kVNk7bOUU

Wykonane zadanie proszę o przesłanie na e-maila: geoo@interia.pl

 

Wychowanie fizyczne

 

Temat: Nauka i doskonalenie startu niskiego.

Temat: Nauka i doskonalenie skoku w dal z miejsca.

Materiały do lekcji prześle uczniom nauczyciel.

 

Doradztwo zawodowe

 

Temat 5: Ja w moich oczach.

Temat 6: Moja samocena.

Zadania do tematów i karty pracy wysłane e pocztą.

 

Klasa VIII

Religia

 

Temat: Inkwizycja-prawda pamięć i przebaczenie w Kościele.

Treści: Przyczyny i skutki inkwizycji.

Uczeń zapoznaje się z treścią katechezy na str. 141-143.

Następnie wpisuje do zeszytu temat oraz Zapamiętaj.

 

Język polski

 

1-2. Jak napisać list motywacyjny?

Uczeń wyszukuje potrzebne informacje ze s. 280-281 podręcznika.

Wymienia elementy, z których składa się list motywacyjny.

Porządkuje informacje potrzebne do sporządzenia listu motywacyjnego (załącznik od nauczyciela).

Redaguje list motywacyjny odpowiadając na podane ogłoszenie z ćwiczenia 5 ( zeszyt ćwiczeń) i przesyła informację zwrotną.

 

3-4. Natura okiem poety.

Uczeń czyta ze s. 264–265 podręcznika wiersz Jarosława Marka Rymkiewicza „ Wiosna w

Milanówku”.

Określa rodzaj liryki w wierszu Rymkiewicza.

Wskazuje opisy przejawów wiosny w treści wiersza.

Wskazuje środki stylistyczne i określa ich funkcję.

Interpretuje funkcję światła w wierszu.

Wskazuje nawiązania biblijne.

Omawia przesłanie wiersza (załącznik nauczyciela).

 

( W ramach zdw tworzy prezentację na temat ogrodów w różnych czasach i kulturach.)

 

5-6. Piękno pośród brzydoty – lekcja online.

Uczeń poznaje tekst Karoliny Lanckorońskiej, Wspomnienia wojenne (fragment), s. 268–269.

Rozumie terminy: obóz koncentracyjny, grecka kultura antyczna, narracja, piękno duchowe, tytuł „Sprawiedliwy wśród Narodów Świata”.

Określa rodzaj narracji i wypowiada się na temat narratorki.

Omawia kontekst historyczny.

Omawia znaczenie przywoływania tekstów antycznych w obozie koncentracyjnym.

Wypowiada się na temat decyzji Suli.

Analizuje tekst pod względem emocji przeżywanych przez bohaterów .

Bierze udział w dyskusji na temat istnienia wartości uniwersalnych.

Redaguje odpowiedź na pytanie: „Kto zasługuje na miano pięknego człowieka? Jakimi cechami charakteru powinna odznaczać się taka osoba?” (informacja zwrotna).

 

Matematyka

 

1 . Trening utrwalający poznane wiadomości o stycznej do okręgu - rozwiązywanie kart pracy na ocenę. (on-line)

Uczeń zapoznaje się z kartą pracy otrzymaną od nauczyciela.

Rozwiązuje samodzielnie zadania i przesyła rozwiązania do nauczyciela (tego samego dnia).

 

2. Rozwiązywanie próbnych egzaminów ze stron internetowych. (on-line)

Uczeń zapoznaje się z listą zadań otrzymaną drogą elektroniczną od nauczyciela.

Rozwiązuje zadania i przesyła informacje zwrotną do nauczyciela – rozwiązanie wskazanych zadań.

 

3-4. Wzajemne położenie dwóch okręgów. (on-line)

Uczeń zapoznaje się z niezbędnymi pojęciami związanymi z tematem lekcji, znajdującymi się w podręczniku na str.238-240.

Zapisuje notatkę i rozwiązuje wskazane przez nauczyciela zadania z podręcznika na str.235-237 oraz z. ćwiczeń na str.98-99.

Przesyła informacje zwrotne do nauczyciela w postaci rozwiązanych zadań, które były do samodzielnego rozwiązania przez ucznia.

 

5. Liczba π. Długość okręgu.(on-line)

Uczeń zapoznaje się z niezbędnymi pojęciami związanymi z tematem lekcji, znajdującymi się w podręczniku na str.240-246.

Zapisuje notatkę i rozwiązuje wskazane przez nauczyciela zadania z podręcznika na str.235-237 oraz z. ćwiczeń na str.100-102.

Przesyła informacje zwrotne do nauczyciela w postaci rozwiązanych zadań, które były do samodzielnego rozwiązania przez ucznia.

 

6. W ramach zdw z matematyki, uczeń rozwiązuje zadania egzaminacyjne ze stron internetowych.

 

Fizyka 13 maj 2020 r.

 

Fale elektromagnetyczne - zadania.

1. Proszę wpisać temat lekcji do zeszytu: Fale elektromagnetyczne - zadania.

2. Proszę wykonać zadania zamieszczone w załączniku nr 1.

3. Proszę zdjęcia rozwiązanych zadań przesłać na maila anetapalkaszkola@onet.eu

- w temacie wiadomości proszę wpisać: „Fale elektromagnetyczne - zadania. 13

maj 2020r. ”

4. Bardzo o to proszę.

5. Termin przesłania zdjęć: 15 maj do godz.16.

 

Fizyka 15 maj 2020r.

 

Światło i jego właściwości.

1. Proszę wpisać temat lekcji do zeszytu: Światło i jego właściwości.

2. Bardzo proszę przeczytać ze zrozumieniem tekst z podręcznika do fizyki dla klasy

VIII, str.212 – 217.

3. Proszę kliknąć link i obejrzeć film edukacyjny.

https://www.youtube.com/watch?v=5D5asDYeEaQ

4. Proszę wpisać notatkę do zeszytu przedmiotowego.

5. Proszę wykonać zadania z podręcznika str. 217 zad.1, 2, str. 218 zad.3.

 

Wos

 

Media i opinia publiczna.

Uczeń zapoznaje się z tekstem w podręczniku str. 158 – 161,

następnie wykonuje ćwiczenie 3,4, str. 162 i przesyła je do nauczyciela.

W zrozumieniu tematu pomoże uczniowi obejrzenie  filmów edukacyjnych.

Misja mediów publicznych - komu jak powinny służyć.

https://www.youtube.com/watch?v=TZ8KSgonYfY

Media publiczne - dlaczego powinny być niezależne.

https://www.youtube.com/watch?v=oPnWLFnK2mg

 

Historia

 

1. Początki opozycji demokratycznej w Polsce.(lekcja online przez program ZOOM, środa 13.05. 2020r., godz. 11.00, (stały login i hasło).

Problematyka:  Czerwiec 1976. Powstanie opozycji. Rozwój opozycji. Papież w Polsce.

 

2. Powstanie " Solidarności".

Uczeń zapoznaje się z tekstem w podręczniku str. 207 – 211,

następnie wykonuje ćwiczenie 1,2,3, str. 211 i przesyła je do nauczyciela.

W zrozumieniu tematu pomoże uczniowi obejrzenie filmu edukacyjnego:

Porozumienia Sierpniowe i powstanie NSZZ " Solidarność".

https://www.youtube.com/watch?v=PxlqFgmFoqI

 

Chemia 11.05.20 (lekcja online)

 

Poznajemy budowę i właściwości estrów. Cz. II

Uczeń zapoznaje się następującymi treściami:

- właściwości estrów w aspekcie ich zastosowań,

- występowanie estrów w przyrodzie.

Uczeń zapisuje notatkę. Wypełnia kartę pracy (załącznik prześle nauczyciel).

 

Chemia13.05.20 (lekcje online)

 

Aminokwasy – budowa i właściwości.

Uczeń zapoznaje się następującymi treściami:

- budowa cząsteczek aminokwasów na przykładzie kwasu aminoetanowego (glicyny),

- grupy funkcyjne aminokwasów i ich nazwy,

- zapisywanie równań reakcji kondensacji dwóch cząsteczek glicyny,

- wyjaśnienie mechanizmu powstawania wiązania peptydowego,

- właściwości fizyczne i chemiczne aminokwasów na przykładzie glicyny,

- wyjaśnienie, czym są peptydy i polipeptydy.

Uczeń zapisuje notatkę. Wypełnia kartę pracy (załącznik prześle nauczyciel).

 

Biologia 12. 05.20 ( lekcja online)

 

Zależności pokarmowe w ekosystemie.

https://epodreczniki.pl/a/zaleznosci-pokarmowe-w-ekosystemie/D8y1yJaSy e-podręczniki

Treści realizowane na lekcji:

- poziomy troficzne w ekosystemach,

- łańcuchy i sieci pokarmowe,

- równowaga ekosystemu i jej zakłócenie,

- wpływ zależności pokarmowych na funkcjonowanie ekosystemu.

Uczeń zapisuje notatkę ( załącznik prześle nauczyciel).

 

Język angielski

 

1. Znajomość środków językowych- ćwiczenia. Tłumaczenie fragmentów zdań.

Karta pracy przesłana uczniom e pocztą. Lekcja online.

 

2. Powtórzenie wiadomości o czasach gramatycznych.

Karta pracy przesłana uczniom e pocztą. Lekcja online.

 

3. Powtórzenie wiadomości z rozdziału 9: Kultura.

Zapisz temat w zeszycie. Wykonaj zadania 1, 2 i 3 z Repetytorium str. 102.

Ćwiczeniówka str. 52 zad. 1, 2, 3, 4.

 

4. Rozwiązujemy zadania egzaminacyjne.

Arkusz próbny przesłany e-pocztą. Lekcja online.

 

Doradztwo zawodowe

 

1. Czy i ja mogę być bohaterem?

2. Jakie wartości są dla mnie ważne?

Karty pracy i zadania do tematów wysłane e-pocztą.

 

Język niemiecki

 

1.„Was tut dir weh?” (Co cię boli?) – stan zdrowia, choroby, dolegliwości.

Zapoznanie się z wyrażeniami i zdaniami (nauczyciel wyśle uczniom materiały).

Książka ćwiczeń str.63/3 napisanie zdań.

 

2.„Der Arzt ist da” – wizyta lekarska w domu.

Podręcznik str.82/6 przeczytanie i przetłumaczenie fragmentu tekstu na język polski

 

Geografia

 

Australia – środowisko przyrodnicze.

Lekcja na żywo przez zoom.

 

EDB

 

Zawał serca i udar mózgu.

Uczniowie odpowiedzą na pytania postawione przez nauczyciela.

 

Informatyka

 

 Zaawansowane wykorzystywanie zasobów Internetu

https://epodreczniki.pl/a/zaawansowane-wykorzystywanie-zasobow-internetu/DHNlTRaDY

Zdjęcia z ćwiczeń uczniowie przesyłają na e-maila: geoo@interia.pl

 

Wychowanie Fizyczne

 

1-2. Nauka i doskonalenie startu niskiego.

 

3-4. Nauka i doskonalenie skoku w dal z miejsca.

wiadomości

Kontakt

  • Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi w Szczytnikach
    Szczytniki 91a
    32-112 Klimontów
    woj. małopolskie
  • (+12) 386-60-07

Galeria zdjęć