Nawigacja

liczba odwiedzin: 308799

Zawieszenie zajęć

 
Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 8.02.2021r. do 12.02.2021r. Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 1.02.2021r. do 5.02.2021r. Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 14.12.2020r. do 18.12.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 07.12.2020r. do 11.12.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 30.11.2020r. do 04.12.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 23.11.2020r. do 27.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 16.11.2020r. do 20.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 09.11.2020r. do 13.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 02.11.2020r. do 06.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 26.10.2020r. do 30.10.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 22.06.2020r. do 26.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 15.06.2020r. do 19.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 08.06.2020r. do 10.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 01.06.2020r. do 05.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 25.05.2020r. do 29.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 18.05.2020r. do 22.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 11.05.2020r. do 15.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 04.05.2020r. do 08.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 27.04.2020r. do 30.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 20.04.2020r. do 24.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 14.04.2020r. do 17.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 06.04.2020r. do 10.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 30.03.2020r. do 03.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 25.03.2020r. do 27.03.2020r Formy kontaktu z nauczycielami Kształcenie na odległość - Nauka w domu - dobre rady dla rodziców Kształcenie na odległość Nauka w domu – dobre rady dla uczniów Rekrutacja Zarządzenie Dyrektora Szkoły w sprawie czasowego zawieszenia zajęć w Oddziale Przedszkolnym w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID - 19 O szkole Tekstowa podstrona Tekstowa podstrona

Kształcenie na odległość

Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 27.04.2020r. do 30.04.2020r

Tygodniowy zakres treści nauczania

do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych

od 27.04.2020r. do 30.04.2020r

Oddział przedszkolny - grupa 3-4 latków „Słoneczka”

 

 

Blok tematyczny -  Wszystko może być muzyką.

 

27-04-2020r. - Poniedziałek.

Temat : Trzy Małgorzatki.

  • Zabawa Odszukaj dzwoneczek.
  • Opowieść słowno – muzyczna na podstawie wiersza H. Bechlerowej -Trzy Małgorzatki.
  • Zabawa ruchowo – naśladowcza - Zwierzęta z lasu.
  • Powtarzanie za rodzicem krótkich wypowiedzeń.
  • Próba ilustrowania utworu H. Bechlerowej -Trzy Małgorzatki

 

Język angielski  

 

Temat: Utrwalanie i poszerzanie słownictwa.

  1. Piosenka „Hello” (https://www.youtube.com/watch?v=24TiN8Rr2Yg, https://www.youtube.com/watch?v=fbF52LkhWhQ  )
  2. Części twarzy: https://www.youtube.com/watch?v=6pLFxeumlpE (dzieci oglądają filmik, słuchają i powtarzają słówka).
  3. Zabawa Move it!
  1. Move your eyes! (Mrugaj oczami).
  2. Move your nose! (Poruszaj nosem jak królik lub poruszaj palcem koniuszek nosa).
  3. Move your mouth! (Otwieraj i zamykaj usta, uśmiechaj się, ułóż usta w dzióbek).
  4. Move your face! (Rób śmieszne miny).

Powtórz zabawę.

  1. Mirror, mirror! Zabawa „Lustro”. Dzieci maja przed sobą lusterko i wskauzją na właściwą cześć twarzy. Mówimy polecenia: Point to the face/eyes/nose/mouth  in the mirror. Well done!
  2. Piosenka na pożegnanie „Bye, bye, goodbye”:  https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

 

Religia

 

Temat: Jestem wesołym dzieckiem Bożym.

Treści: Poznanie prawdy,ze radość jest postawą dziecka Bożego.

Na obrazku przesłanym przez nauczyciela

dzieci rysują uśmiech na twarzy  dziewczynki,

z powodu otrzymanego od kolegi lizaka .

Kolorują obrazek

W miarę możliwości dziecko słucha piosenki ,,Bóg kocha mnie...”

https://www.youtube.com/watch?v=edP-anEkgpk

 

28-04-2020r. - Wtorek                                                                                           

Temat : W sklepie muzycznym.

  • Zabawa – Segregujemy obrazki.
  • Nazywanie zwierząt przedstawionych na obrazkach. Słuchanie , jakie głosy wydają. Naśladowanie ich głosów. Śpiewanie znanej piosenki głosami : żaby, bociana, pszczoły ( książka s. 52 )
  • W sklepie muzycznym – ćwiczenia w liczeniu.
  • Ćwiczenia logopedyczne – Orkiestra
  • Zabawa muzyczno – ruchowa Muzyczny dywan.

 

29-04-2020r. - Środa

Temat : Śpiewaj tak jak on.

  • Zabawa – Muzyczna loteryjka.
  • Nazywanie instrumentów przedstawionych na zdjęciach – samodzielne lub z pomocą rodzica. Rytmiczne dzielenie ich nazw na sylaby ( książka s. 53)
  • Zabawa ilustracyjna przy piosence Śpiewaj tak on.
  • https://www.youtube.com/watch?v=9VyPX2ZNYgs

 

30-04-2020r. - Czwartek

Temat : Malowanie muzyki.

  • Ćwiczenia językowe.
  • Malowanie ilustracji do miniatury fortepianowej A. Szalińskiego - Żabki i bocian.
  • Zabawa ruchowa – Dźwięczna zmiana kierunku.
  • Wykonywanie grzechotki z puszki po napoju.
  • Łączenie liniami zdjęć instrumentów ze zdjęciami , na których są ich powiększone fragmenty ( Karta pracy, cz. 2, s. 36.- czterolatek ).
  • Rozmowa na temat dnia Święta Pracy

 

01-05-2020r. - Piątek

 

                                                    Święto Pracy

 

Pomocne linki ;

-https://epodreczniki.pl/a/pory-roku-w-lesie/DBQLKq1l2

-https://www.google.com/search?q=motyl+pszczo%C5%82a+biedronka&tbm=isch&ved=2ahUKEwiRnrrS_4DpAhWVyioKHQpKD9kQ2-cCegQIABAA&oq=motyl+pszczo%C5%82a+biedronk

-https://www.google.com/search?q=jask%C3%B3%C5%82ka+skowronek+bocian&tbm=isch&ved=2ahUKEwi2kJX4_4DpAhVYzyoKHT57DakQ2-cCegQIABAA&oq=jask%C3%B3%C5%82ka+skowronek+bocian&gs_lcp=CgNpbWcQAzIGCAAQCBAeMgYIABAIEB46AggAOgQIABBDOgUIABCDAToGCAAQBRAeOgQIABAYOgQIABAeUKmjA1iq8QNg5vUDaABwAHgEgAGtA4gBziSSAQowLjI5LjEuMC4xmAEAoAEBqgELZ3dzLXdpei1pbWewAQA&sclient=img&ei=7dKiXvblMdieqwG-9rXICg&bih=692&biw=1280

-https://www.google.com/search?q=krowa+ko%C5%84+owca&tbm=isch&ved=2ahUKEwit1aGYgIHpAhWRuyoKHbKiDbYQ2-cCegQIABAA&oq=krowa+ko%C5%84+owca&gs_lcp=CgNpbWcQAzoGCAAQCBAeOgQIABBDOgIIADoECAAQHlD5-ANY164EYMiyBGgAcAB4A4ABsgGIAbohkgEEMC4zNJgBAKABAaoBC2d3cy13aXotaW1nsAEA&sclient=img&ei=MdOiXu34B5H3qgGyxbawCw&bih=692&biw=1280

-https://www.google.com/search?q=instrumenty+perkusyjne&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwimw9zqgIHpAhUN06YKHfeODrwQ_AUoAXoECBMQAw&biw=1280&bih=692

-https://www.google.com/search?q=strumyk+burza+pajac&tbm=isch&ved=2ahUKEwjNqKiigYHpAhVCyioKHS_JBZMQ2-cCegQIABAA&oq=strumyk+burza+pajac&gs_lcp=CgNpbWcQAzoECAAQQzoCCAA6BQgAEIMBOgYIABAIEB46BAgAEBhQh8sBWP2CAmDchQJoAHAAeAOAAd8BiAGBG5IBBjAuMjMuMZgBAKABAaoBC2d3cy13aXotaW1nsAEA&sclient=img&ei=UtSiXs23J8KUqwGvkpeYCQ&bih=692&biw=1280

Pozostałe linki zostaną wysłane na grupę rodziców.

 

Oddział przedszkolny - grupa 5-6 latków „Jeżyki”

 

Blok tematyczny: W świecie muzyki.

 

27.04.2020r. - Poniedziałek

Temat: Czarodziejski koncert?.

  1. Oglądanie z dziećmi ilustracji w książce: Kolorowy start z plusem str.74-75, Kolorowy Start str.76-77 -  nazywanie instrumentów przedstawionych na zdjęciach.
  1.  Ćwiczenia ruchowe z wykorzystaniem rymowanki – prześle nauczyciel.
  2. Uzupełnianie Kart pracy- Kolorowy Start  z plusem str. 24 – 25- utrwalenie poznanych liter, ćwiczenia w czytaniu ,Kolorowy Start str. 20- 23
  3. Słuchanie piosenki: „ Polskie melodie -Krakowiaczek Jeden”

https://www.youtube.com/watch?v=HKiHrGivkqY

 

28.04.2020r. - Wtorek

Temat: Z prawej strony, z lewej strony.

  1. Ćwiczenia rozwijające orientację przestrzenną: „Z prawej strony, z lewej strony” -wskazywanie            z pomocą rodziców swoich prawych     i lewych części ciała( dotknij lewego ucha, prawego kolana…..)
  2. Zabawa połączona z maszerowaniem. Dzieci maszerują i wykonują polecenia według słów rymowanki – wyśle nauczyciel.
  3. Uzupełnianie Kart pracy- Kolorowy Start  z plusem str.26 -27 ,Kolorowy Start str. 24-26
  4. Dzieci sześcioletnie – w czasie wolnym uzupełniają książkę: Czytam, Piszę, Liczę – do strony 83.   

 

Zapraszamy chętne dzieci wraz z  rodzicami do udziału w OGÓLOPOLSKIM  KONKURSIE PLASTYCZNYM „ TĘCZA W OKNIE” – ( konkurs online)

Konkurs trwa do 15 maja 2020r. ( zadaniem uczestników jest wykonanie pracy plastycznej przedstawiającej tęczę, umieszczonej na oknie lub balkonie, widocznej z zewnątrz oraz przesłanie jej zdjęcia pocztą elektroniczną)

Wszystkie informacje na temat konkursu można uzyskać u organizatora:

https://blizejprzedszkola.pl/konkurs-6562,tecza-w-oknie-symbol-nadziei-w-czasach-koronawirusa-konkurs-online.

 

29.04.2020r. - Środa

Temat: Cztery pory roku. Wiosna

  1. Wykonanie własnego instrumentu: „Słoneczko – instrument muzyczny z recyklingu: -  https://ekodziecko.com/sloneczko-instrument-muzyczny - dziecko wykonuje zaproponowany lub tworzy własny  instrument.
  1. Uzupełnianie Kart pracy- Kolorowy Start  z plusem str. 28– 29 , Kolorowy Start str. 27- 29
  2. Zabawa: „Z prawej strony, z lewej strony”
  3. Dzieci sześcioletnie dobierają podpisy do obrazków ( wyprawka plastyczna).

 

30.04.2020r. – Czwartek

Temat: Jesteśmy Polką i Polakiem .

  1. Przed nami trzy Święta:
  • 1 Maja – Święto Pracy.
  • 2 Maja – Dzień flagi.
  • 3 Maja – Święto Konstytucji 3 Maja.

Flaga Polski do wydruku: https://mojedziecikreatywnie.pl/sdm_downloads/flaga-polski-do-kolorowania-i-wylepiania/

  1. Przypominamy sobie wiersz - Władysława Bełzy: „ Katechizm Młodego Polaka”.  Link do wiersza: https://www.youtube.com/watch?v=IoVo3tKKU9Y
  2. Odsłuchanie Hymnu Państwowego – zwrócenie uwagi na postawę jaką przyjmujemy w czasie śpiewania.

Link do hymnu:  https://www.youtube.com/watch?v=AJsWz9SlpfA

  1. Wykonanie flagi biało- czerwonej, umieszczenie flagi razem z rodzicami np.  w oknie lub na balkonie.

Filmik na Youtube o symbolach narodowych:

https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A – film edukacyjny „Polskie Symbole Narodowe – Polak mały”

 

Religia:

 

           Modyfikacja treści programowych – dzieci sześcioletnie

 

              Temat: Dobry Jezu Ciebie kocham miłosierdziu Twemu ufam.

   Treści: Poznanie prawdy, że Bóg jest dobry i miłosierny

Na str. 90 dziecko  samodzielnie lub z pomocą rodzica wpisuje brakujące litery w kratkach.

      Po wcześniejszym przeczytaniu przez rodzica tekstu pod ilustracją

       ze str. 91 dziecko koloruje obrazek.

W miarę możliwości ogląda filmik o św. Faustynie

 na stronie: YouTube ,,Promyczek dobra -św. Faustyna” z serii Aureola

 

              

                      Modyfikacja treści programowych – dzieci pięcioletnie              

           

                    Temat: Z miłością głosimy Ewangelię całemu światu

Treści: Zapoznanie się z praca misjonarzy.

       Dzieci oglądają na ilustracji w podręczniku prace misjonarza.(katecheza 43)

Na następnej stronie kolorują kontynenty zgodnie z podanym wzorem.

 

Język angielski:

 

Temat: Utrwalenie nazw części ciała.

  1. Piosenka „Hello” (https://www.youtube.com/watch?v=24TiN8Rr2Yg, https://www.youtube.com/watch?v=fbF52LkhWhQ  )
  2. Wprowadzenie nazw części ciała:  head (czytamy hed)- głowa, hands – dłonie, tummy (czyt. tami) –brzuszek, legs –nogi, toes (tołz)- palce u nóg, nose – nos, eyes (ajz) – oczy, ears (irz) – uszy, mouth – buzia, hair (her) – włosy. Pokazujemy na sobie i nazywamy części ciała. Dzieci powtarzają i też pookazują na sobie.
  3. Wprowadzenie słów big/small. Pokazujemy dzieciom obrazek słonia i mówimy:  The elephantis big! (Słoń jest duży). Zachęcamy by dzieci pokazywały ruchem , jak duży jest słoń, np. wspinając się na place, wydymając policzki.

Pokazujemy obrazek z myszką i zachęcamy dzieci d pokazania jak mała jest myszka:  The mouseis small! (Myszka jest mała.- Dzieci mogą kucnąć, skulić się).

  1. Piosenka” Big and small’: https://www.youtube.com/watch?v=XAMtgyiUhIo – dzieci oglądają, wyrażają ruchem big/small, powtarzają słówka za nagraniem.
  2. Listen and touch! Nazywamy koleneczeći ciała i zachęcamy by dzieci ich dotykały najszybciej jak to możliwe: touch the legs (the head/the toes…).
  3. Piosenka na pożegnanie „Bye, bye, goodbye”:  https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

 

Klasa I

 

Blok tematyczny- Czym się interesujesz? Cd.

 

27.04.2020r. – Poniedziałek

Temat- Lubię sport!

1.     Rozgrzewka na dzień dobry.

2.      Czytanie ze zrozumieniem.

3.   Co jest potrzebne, żeby zostać mistrzem w sporcie na podstawie opowiadania Cz. Janczarskiego ,,Bieg z przeszkodami”

4.  Czytanie i pisanie sylab: Nia, nia…

5.  Wprowadzenie liczby 18.

      

 Informatyka  

                                                                                                    

 Temat: Kopiuję i wklejam obrazki.                                                                     

 Uczniowie ćwiczenia z podręcznika s. 40 - 41 oraz z płyty zajęcia 21.                  

Uczą się kopiować i wklejać obrazki wykorzystując skróty CTRL + C i CTRL + V.

Stosują narzędzie przeźroczyste tło.

 

J.angielski

 

Temat: Zabadella – słuchamy, czytamy i odgrywamy historyjkę obrazkową i śpiewają piosenkę o pizzy.       

 

28.04.2020r. -Wtorek    

 Temat- Lubię sport! Cd.

1.      Dodawanie i odejmowanie  w zakresie 18-karty pracy i ćwiczenia na platformach dla dzieci.

2.     Poznajemy zawody w których potrzeba jest sprawność fizyczna. Pisanie z pamięci nazw zawodów.

3. Co trzeba zrobić, aby być sprawnym fizycznie- filmik

Układamy listę ulubionych zabaw i ćwiczeń gimnastycznych na świeżym powietrzu.

4.      Czytanie i pisanie sylab: ań, eń. Podręczni st.r 73. Wykonujemy ćw.1,2i3     w ćwiczeniówce str.62

 

W-f

 

 Temat: "Na ziemi zostaję"- gimnastyka

 

29.04.2020r.- Środa

Temat- Lubię rośliny!

1.   Wnioskowanie, co roślinom potrzebne jest do życia na podstawie historyjki                 o prosiaczku i osiołku.

2.  Oglądanie filmiku na youtube. ,,Co jest rośliną potrzebne do życia”?

3    Nauka piosenki ,,Każdy kwiat to mały świat” cd.

4.   Czytanie i pisanie wyrazów z Ni, ni, ń

5.   Poznajemy liczbę19.

 

 Koło artystyczne

Temat: Obrazek z wykropkowanymi zwierzątkami.

Do jego utworzenia potrzebna będzie czarna kartka A-3, biała kreda, patyczki do uszu, farby  plakatowe bądź akwarelowe.

 

  30.04.2020 r.- Czwartek

Temat- Lubię zwierzęta!

1.    Dodajemy i odejmujemy w drugiej dziesiątce. Podręcznik str.77, rozwiązujemy zadania tekstowe ćwiczeniówka str.66      

2.      Oglądanie prezentacji  o roślinach i zwierzętach będących pod ochroną na      świecie.

3. Bank pomysłów, jak każde dziecko może dbać o zwierzęta i rośliny.

    4 Wykonujemy plakat pt. ,,Chronimy przyrodę”.     

 

W-f

 

Temat: Wiosenna gimnastyka- ruletka

 

Religia

 

     Temat: Zmartwychwstały Pan Jezus żyje wśród nas.

 

Zajęcia czytelnicze

Oglądamy teatrzyk kukiełkowy ,,Baśń o Smoku Wawelskim”

 

Klasa II

 

Blok tematyczny- Bajki w zielonych sukienkach

 

27.04.2020r. – Poniedziałek

Temat: Ekologia

  1. Filmik z YouTuba  „Skąd się biorą produkty ekologiczne”?
  1. Przypomnienie roli zmysłów w poznawaniu świata- karty pracy

     3.      Mnożenie i dzielenie- ćwiczenia onlaine

     4.      Rozwiązywanie testu przyrodniczego - ćwicz. str. 81

 

  Informatyka:

 

Temat: Internet - oknem na świat  

  1. Książka ucznia str. 42-43, płyta zaj. 19

 

28.04.2020r. – Wtorek

Temat: Pamiętajmy o ochronie przyrody

  1. Dyktando online- „Żaba i kwiatek”
  1. Czy umiesz segregować śmieci? – sprawdzian- ćwicz. str. 82
  2. Gra interaktywna- podziel równo- link
  3. „Na ziemi zostaję”- gimnastyka

 

29.04.2020r. – Środa

Temat: Bajka ekologiczna

  1. „Kłopoty w Mieście Niepotrzebnych Opakowań”- filmik
  1. Układanie zdań na podstawie bajki
  2. Skonstruowanie zabawki ekologicznej
  3. Słuchanie piosenki ekologicznej- nagranie

 

 Język angielski:

 

Temat: I’ve got a… – słuchamy i odgrywamy dialog. Piszemy o swoich zabawkach, utrwalamy 
                     nazwy przedmiotów

  1. Podręcznik str. 50. Mówimy wierszyk: płyta (Class Cd 2 nagranie 1) lub nagranie na stronie Oxford https://elt.oup.com/student/goldsparks/audio?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub
  2. Zapisujemy w zeszycie:  I’ve got…- Mam.
  3. Podręcznik str. 54. Zad. 1. Słuchamy, czytamy i odgrywamy historyjkę: płyta CD2 nagranie 5 lub strona wydawnictwa Oxford;  Zad. 2. Płyta CD2 nagranie 6 (lub str. wyd. wyd). Posłuchaj i wskazuj przedmiot, który należy do Minnie    i Pat.
  4. Zeszyt ćwiczeń str. 44. Zad 1. Ułóż zdania z rozsypanki wyrazowej. Zaczynaj od I’ve got…(Odpowiedzi: 2. I’ve got a camera. 3. I’ve got a watch). Zad. 2 Zaznacz ˅ 3 rzeczy, które masz w domu  i narysuj
    w ramkach. Wpisz nazwy tych przedmiotów.
  5. Podręcznik str. 55. Zad 1. Przeczytaj wypowiedzi w chmurkach i zastanów się jakiej zabawki brakuje. Przyjrzyj się rysunkom. Zapisz nazwę brakującej zabawki w zeszycie. Zad. 2.popatrz na obrazek i napisz w zeszycie jakie zabawki ma Zabadoo. Zacznij zdanie od I’ve got….

             Zadania dodatkowe, dla chętnych. Zeszyt ćwiczeń str. 45. Posłuchaj nagrania i wpisz liczbę do kratki. 
             Nagrania do zeszytu ćwiczeń Gold Sparks 2. Nagranie 2. 44:  
             https://elt.oup.com/student/goldsparks/audio?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub

             Zad. 2 str.45.

 

30.04.2020r. – Czwartek

Temat: Bajka ekologiczna

  1. Słuchanie bajki „ Leśne opowieści”- link
  2. Opisywanie przygód wybranego zwierzątka
  3. Jaka odległość?- zadania matematyczne online
  4. Wiosenna gimnastyka - ruletka

 

Religia:

 

  Temat: W każdą niedzielę cieszymy się zmartwychwstaniem Jezusa

        Niedziela pamiątką zmartwychwstania Pana Jezusa.

        Na str.76 uczeń wykonuje zadanie i koloruje. Na str. 77 uczeń wpisuje SŁOWO DNIA...oraz łączy tekst 
        piosenki z dniem tygodnia. Rozwiązuje rebus.  W miarę możliwości  uczeń zapoznaje się z ,,wirtualną”
        katechezą przesłaną na grupę Klasa 2 Szczytniki

 

Klasa III

 

Wychowawcy klasy będą wysyłać zakres materiału na każdy dzień bezpośrednio
do rodziców, według ustalonego sposobu.

 

Blok tematyczny: NA RATUNEK ZIEMI!

 

27.04. 2020 (poniedziałek)

Temat dnia:. : Co zagraża naszej planecie.

  1. Zagrożenia ekologiczne dla Ziemi – filmik YuTube, podręcznik, ćwiczenia.
  2. Nauka piosenki Ochroń Ziemię – link do piosenki.
  3. Jednostki długości – film instruktażowy, podręcznik, ćwiczenia.
  4. Abecadło wychowania fizycznego.

 

28.04.2020 (wtorek)

Temat dnia: Zagrożone i ginące gatunki roślin.

  1. Kilometr – zajęcia on-line, podręcznik, ćwiczenia.
  2. Zagrożone i ginące gatunki roślin na świecie i w Polsce – film YuTube, podręcznik, ćwiczenia.
  3. Karta informacyjna do Milenijnego Banku Nasion.
  4. Aerobik.
  5. Praca z programem Power Point, książka ucznia str. 45-46, płyta zaj. 20.

 

29.04.2020 (środa)

Temat dnia: Zagrożone i ginące gatunki zwierząt.

  1. Zagrożone i ginące gatunki zwierząt na świecie i w Polsce – podręcznik, film, ćwiczenia.
  2. Zdania pojedyncze i złożone – zajęcia on-line, ćwiczenia.
  3. Rozwiązywanie zadań z jednostkami długości – zajęcia on-line, podręcznik, ćwiczenia.
  4. Rysowanie rośliny, jej owoców i nasion.

 

30.04.2020 (czwartek)

Temat dnia: Zagrożenia ekologiczne dla ludzi.

  1. Rozwiązywanie zadań z jednostkami długości. – podręcznik, ćwiczenia.
  2. Rozmowa o ekologicznych zagrożeniach dla ludzi inspirowana wierszem Grażyny Lech „Ziemia i ty” – zajęcia on-line, podręcznik.
  3. Układanie zdań złożonych – ćwiczenia.
  4. Rozmowa o tym, jak dzieci mogą walczyć o zdrowe środowisko inspirowana tekstem „Protest Grety Thunberg” – zajęcia on-line, podręcznik, ćwiczenia.

 

Język angielski

Topic: Monday, Tuesday… - słuchamy i odgrywamy dialog oraz piszemy o posiłkach
i dniach tygodnia.

  1. Podręcznik str. 51 zad. 2. Posłuchaj wierszyka (płyta lub strona wyd. Oxford.
    Gold Sparks dla kl. III. Class audio CD 2 nagranie 16 https://elt.oup.com/student/goldsparks/audio?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub
  2. Podręcznik str. 54 zad 1.Płyta CD2 nagranie 20 lub str. wyd. Oxford. Posłuchaj, przeczytaj i odegraj historyjkę.
  3. Zapisz temat w zeszycie oraz podane dni tygodnia.
  4. Podręcznik str. 5 Zad2. Nagranie CD2 21 lub Sr. Wydawnictwa. Posłuchaj i powtórz nazwy dni tygodnia. Następnie posłuchaj i połącz dni tygodnia z posiłkami (wpisz nr posiłku przy dniu tygodnia).
  5. Podręcznik str. 55 zad1. Popatrz i napisz w jaki dzień, o której godzinie i co jedzą dzieci.
  6. Zeszyt ćwiczeń str. 44 zad. 2
  7. Zadania dodatkowe, dla chętnych: zeszyt ćwiczeń str. 44 zad.1
    Zeszyt ćwiczeń str. 45 zad 1. Nagrania na str. wyd. Oxford: https://elt.oup.com/student/goldsparks/audio?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub

Gold Sparks dla klasy III Nagrania do zeszytu ćwiczeń nagranie 3-37

 

Religia

 

Temat: Pan Jezus kształtuje nasze sumienie.

  1. Uczeń w miarę możliwości zapoznaje się z treścią katechezy na stronie 76 i 77 
    w podręczniku. 
  2. Na str.64  w ćwiczeniach uczeń wykonuje zadanie polegające na doprowadzeniu Jarka
    i Agatki do kościoła właściwymi drogami.
  3. Na str. 65 wykonuje odpowiedni rysunek sytuacji w której posłuchał głosu sumienia.
  4. Wyjaśnia co to jest sumienie  na podstawie podręcznika ze str. 77
  5. Dla chętnych filmik o sumieniu do obejrzenia https://youtu.be/zCo0pi_yr5M

 

Klasa V

 

J. polski:

 

1. Pokłady empatii w sercu człowieka. Tadeusz Różewicz „Przepaść”.

Uczeń ogląda lekcję języka polskiego ze „ Szkoły z TVP” – link do transmisji:
https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-5,jezyk-polski-lekcja-2-31032020,47340624

Przepisuje do zeszytu notatkę wyjaśniającą słowa: empatia, przepaść. / przesłana przez nauczyciela/. Następnie własnymi słowami pisze, co sądzi na temat zachowania chłopca  z wiersza. (zdjęcie wykonanej pracy przesyła nauczycielowi).

 

2,3.Spotkanie z podmiotami szeregowymi i domyślnymi.

Uczeń zapoznaje się z wiadomościami na temat podmiotu szeregowego i domyślnego z podręcznika – str. 236. Przepisuje lub wkleja notatkę przesłaną przez nauczyciela.
Następnie w zeszycie wykonuje zadania z podręcznika – str. 236 zad. 1,2; str.237 zad.3,4.
W zeszycie ćwiczeń : str. 46 - 48 zad. 2, 3,4,6,7,8 ( zdjęcia wykonanych prac przesyła nauczycielowi).

 

4. Pan przecinek przychodzi z wizytą w zdaniu.

Uczeń przypomina informacje na temat zasad stosowania przecinka w zdaniu pojedynczym z podręcznika – strona 220. Następnie przepisuje lub wkleja notatkę przesłaną przez nauczyciela. Wykonuje zadanie 2, 3, 4,5,6 w zeszycie ćwiczeń str. 99 – 100 ( zdjęcia wykonanych prac przesyła nauczycielowi).

 

5. Jakie święto obchodzimy 3 maja?

Uczeń czyta wiersz pt. „ Rocznica” z podręcznika strona334. Następnie zapoznaje się z informacją historyczną na temat uchwalenia Konstytucji 3 maja. Określa nastrój wiersza. Wyjaśnia znaczenie przenośni:” Sztandarami biało – czerwonymi umaiła się Rzeczpospolita”.
Pisze odpowiedź na pytanie: Jak obchodziliśmy Święto Narodowe Trzeciego Maja?
( zdjęcie pracy przesyła nauczycielowi).

 

J. angielski:

 

Temat: Jobs - vocabulary. Zawody - wprowadzenie słownictwa.

  1. Zapisz temat w zeszycie.
  2. Podręcznik str. 81 zad.2: przepisz słówka do zeszytu i wpisz tłumaczenia ze słowniczka (str. 89 Lesson 6.1).

Zad. 3. Przeczytaj teksty od 1-7 i wpisz w lukę nazwę zawodu.

Zad. 4. Whoworks in theseplaces? Kto pracuje w tych miejscach? Zapisz w zeszycie.

Przykład: 1. A footballerworks in a astadium. Piłkarz pracuje na stadionie.

  • …works in a police station. …………pracuje na komisariacie.
  • …works in a restaurant.…………….pracuje w restauracji,
  • …works in a shop. ………………….pracuje w sklepie.
  • …works in anoffice. ………………pracuje w biurze.
  • …works in a hospital………………pracuje w szpitalu.
  • …works on a farm……………….pracuje na farmie.
  • …works in a school…………………pracuje w szkole

Jeżeli logujesz się do my English Lab wybierz: Online homework – unit 6 – vocabulary – exercise 1 (wybierz słówko) i 2 (wpisz nazwę zawodu).

Jeżeli się nie logujesz wykonaj zadanie 1 i 2 w zeszycie ćwiczeń na str. 50.

 

Temat: She asked me to babysit - Past Simple affirmative for regular verbs. Poprosiła mnie o opiekę nad dzieckiem - czasowniki regularne w zdaniach twierdzących czasu Past Simple.

  1. Zapisz temat w zeszycie.
  2. Przepisz do zeszytu słówka ze słowniczka. Str. 89 Lesson 6. Przeczytaj je zanim wykonasz polecenie3.
  3. Jeżeli logujesz się do My English Lab wybierz:

- video basedactivities

- unit 6

-grammar: exercise 1: obejrzyj filmik i wybierz właściwą odpowiedź

 

Jeżeli nie logujesz się do My English Lab przeczytaj czytankę na str. 82 i wykonaj zadanie 1(odpowiedz na pytania: WhatisAmy’sAunt’sjob? – Jaka pracę wykonuje ciocia Amy? WhatjobisAmydoing? – Co robi Amy?) i zad. 2 (przydziel osoby do wypowiadanych kwestii).

 

Religia:

 

Temat: Ten który głosił naszym przodkom wiarę-św. Wojciech
Uczeń zapisuje do zeszytu temat str. 130 oraz wpisuje ZAPAMIĘTAJ…str.131
Do obejrzenia Drzwi gnieźnieńskie-historia św. Wojciecha
https://www.youtube.com/watch?v=cs9X2RiKb2E

Na podstawie obejrzanej animacji uczeń odpowiada do zeszytu pisemnie na pytanie: Co
przedstawiają drzwi gnieźnieńskie?

 

Historia:

 

Temat: Kościół w średniowieczu
Uczeń zapoznaje się z tekstem w podręczniku str. 148 – 153 następnie wyjaśnia w zeszycie pojęcia: zakon, klasztor, reguła zakonna, kopista, asceza.
Odpowiada pisemnie na pytania: Jaką odgrywało duchowieństwo  w średniowieczu. Jakie zakony powstały w średniowieczu.
Wykonuje miniprojekt str.152 zad.6 i odsyła go nauczycielowi.(czas na wykonanie miniprojektu 2 tyg,)
W zrozumieniu tematu może pomóc film edukacyjny: 
"Kościół w średniowieczu" 

https://www.youtube.com/watch?v=SN5a3TGK0Hw

Apel: 3 maj - Co za to święto? – zajęcia –online
Szczegóły w e-mailu od nauczyciela.

 

Biologia:

 

Temat : Tkanki i organy roślinne – test sprawdzający.

Rozwiązanie testu (nauczyciel prześle uczniom test).

 

Matematyka:

 

1-3. Powtórzenie i utrwalenie wiadomości - rozwiązywanie kart pracy na ocenę. (on-line 1-2).

Uczeń zapoznaje się z kartą pracy otrzymaną od nauczyciela.
Rozwiązuje samodzielnie zadania i przesyła rozwiązania do nauczyciela w ustalonym, nieprzekraczalnym terminie.
Uczeń rozwiązuje wskazane zadania z zeszytu ćwiczeń na str. 59-64 i podręcznika na str. 203.
Przesyła informację zwrotną do nauczyciela – rozwiązania wskazanych zadań.

 

W ramach Zdw z matematyki, uczeń utrwala rachunek pamięciowy i pisemny na matzoo (bądź rozwiązuje kartę pracy otrzymaną od nauczyciela).

 

Muzyka:

 

Temat: Muzyka i przyroda. Muzyka ilustracyjna i muzyka programowa.

Uczeń zaznajamia się z próbami kompozytorów „malowania muzyką” ze s. 137.

Wyjaśnia znaczenie terminów: muzyka programowa, muzyka ilustracyjna.

Wysłuchuje utwór N. Rimskiego -Korsakowa, Lot trzmiela z opery „Bajka o carze Sułtanie”.

Link do odtworzenia utworu: https://www.youtube.com/watch?v=ucrKUO9FVfY

Określa koncepcję nastroju pracy. Wykonuje obraz ilustrujący utwór, a jego zdjęcie przesyła nauczycielowi na adres mailowy.

 

Plastyka:

 

Temat: Kompozycja asymetryczna.

Uczeń zapoznaje się z treścią w podręczniku na str. 48 "kompozycja asymetryczna".

Wykonuje pracę pt. "Zwierzęta w ruchu" - instrukcja wykonania znajduje się na str. 49 w podręczniku.

 

Informatyka:

 

Temat: Krótka historia – sterowanie animacją

Uczeń realizuje temat z podręcznika str. 93
Wykonuje w Power Point krótkie opowiadanie (min. 8 slajdów) na wzór przedstawiony w lekcji. Wykonane zadanie przesyła na e-maila: 
geoo@interia.pl

 

Technika:

 

Temat: Zdrowie na talerzu.
Uczeń czyta uważnie temat: Zdrowie na talerzu, wraz z informacjami na marginesach. (podręcznik str. 64-65)
Zapisuje w zeszycie diagram - SKŁADNIKI ODŻYWCZE.
Notuje w zeszycie zdania z właściwym zakończeniem:  ćw. 1 str. 64
Wykonuje w zeszycie ćwiczenie 2 ze str. 65.
Ogląda film pt : ,, 10 zasad zdrowego odżywiania”

https://www.youtube.com/watch?v=DF4znGEcBPU

Zadania dla chętnych: ,, Zdrowie na talerzu” – pomóż rodzicowi lub sam przygotuj zdrowy posiłek. Zrób fotografię utrwal swoją pracę.

 

Wychowanie fizyczne:

 

Temat: Choroby cywilizacyjne - otyłość (prezentacja).

 

Temat: Poznajemy zestawy ćwiczeń na drabince koordynacyjnej.

( Nauczyciel prześle uczniom informacje i materiały.)

 

Klasa VI

 

Biologia

 

Temat : Podsumowanie wiadomości z działu „Kręgowce zmiennocieplne”.

Uczeń rozwiązuje zadania „Wiesz, czy nie wiesz?”- podręcznik Puls życia 6 str. 115-116.

 

Geografia

 

Temat: Zmiany w przemyśle Niemiec.

Uczniowie na podstawie informacji zawartych w podręczniku i innych źródłach informacji geograficznej wykonają zadanie zawarte w karcie pracy.

 

 

Język angielski

 

Temat: Cooking – vocabulary. Gotowanie – wprowadzenie słownictwa.

1.Zapisz temat w zeszycie. Podręcznik str. 81 zad 3: przepisz słówka do zeszytu. Znaczenia- słowniczek str. 89 Lesson 6.1

Wpisz czasowniki do zwrotów pod ramką (Photo 1: chop the onions and garlic, photo2…).

Przepisz zwroty z ramki Look!

Przepisz słówka z zadania 5.

Znaczenia słówek str. 89 w słowniczku Lesson 6.1.

 

Temat: We've brought dessert! – Present Perfect affirmative and negative. Przynieśliśmy deser! – czas Present Perfect w zdaniach twierdzących i przeczących.

1.Zapisz temat w zeszycie.

2.Przepisz słówka ze słowniczka str. 89 Lesson 6.2. (out of class i serving and eating food). Przeczytaj je zanim zrobisz kolejne zadanie.

3.Jeżeli logujesz się do my English lab wybierz:

- laguage activities

- unit6

- grammar: exercise 2. Obejrzyj video i wybierz właściwą odpowiedź.

 

Jeżeli się nie logujesz przeczytaj czytankę na str. 82. Odpowiedz na pytanie: What are Gran, Emma and the boys going to eat for lunch? – Co Emma, babcia i chłopcy zjedzą na lunch?

Zad. 2. Przeczytaj jeszcze raz i uzupełnij zdania.

 

Język polski

 

Temat: „ (…) przystoi, abyśmy prowadzili /Palcem wzdłuż liter trwalszych niż kute w kamieniu”. Pierwsi ludzie.

(2 godz.)

Uczeń czyta tekst Anny Kamieńskiej, Książka nad książkami (fragmenty, s. 242-243).

Ogląda obraz: Erastus Salisbury Field, Ogród Eden.

Zapoznaje się z prezentacją przesłaną przez nauczyciela.

Określa temat i główną myśl tekstu (sporządza kilkuzdaniową notatkę).

Odnosi opis Anny Kamieńskiej do pierwowzoru biblijnego.

Zwraca uwagę na sposób przedstawienia Boga we fragmencie.

Interpretuje znaczenie wyrażeń niedosłownych.

 

Temat: Punkt widzenia (2 godz.)

Uczeń poznaje treść tekstu ze s.245: Mark Twain, Pamiętniki Adama i Ewy (fragmenty).

Określa sposób w jaki fragmenty odnoszą się do Biblii.

Charakteryzuje bohaterów fragmentu.

Określa tematykę oraz problematykę fragmentu.

Wyjaśnia, w jaki sposób przedstawienie Adama i Ewy nawiązuje do stereotypów związanych z płcią.

Odnosi problematykę poruszoną we fragmencie do swoich własnych doświadczeń.

Próbuje odpowiedzieć na pytanie „Skąd się biorą różnice w naszym postrzeganiu rzeczywistości”?

Sporządza wpis do pamiętnika utożsamiając się z pierwszymi ludźmi i uwzględniając pytanie „Co wywarło na Tobie największe wrażenie”? (informacja zwrotna).

 

Temat: Motywy biblijne. (1 godz.)

Uczeń wymienia motywy biblijne obecne w kulturze: stworzenie świata, pierwsi ludzie, grzech, raj, anioł, wieża Babel, szatan, zło.

Ogląda prezentację przesłaną przez nauczyciela.

Omawia pochodzenie wskazanych motywów biblijnych.

Porównuje wybrane motywy biblijne z motywami pochodzącymi z mitologii.

Wyjaśnia znaczenie związków frazeologicznych pochodzących z Biblii (załącznik nauczyciela).

Odnajduje motywy biblijne w tekstach kultury(w ramach zdw).

 

Matematyka

 

1-3. Sprawdź, czy umiesz? - rozwiązywanie kart pracy na ocenę. (on-line 1-2).

Uczeń zapoznaje się z kartą pracy otrzymaną od nauczyciela.

Rozwiązuje samodzielnie zadania i przesyła rozwiązania do nauczyciela w ustalonym, nieprzekraczalnym terminie.

Uczeń rozwiązuje wskazane zadania z zeszytu ćwiczeń na str. 46-47 i podręcznika na str. 236-237.

Przesyła informację zwrotną do nauczyciela – rozwiązania wskazanych zadań.

 

Muzyka

 

Temat: Z arkanów muzyki filmowej … ( 1 godz. )

Uczeń po przeczytaniu informacji ze s.114-115 rozumie znaczenie muzyki w teatrze, filmie i reklamie.

Odtwarza, dla relaksu, najsłynniejsze motywy muzyczne z filmów. Link:

https://pomorska.pl/najslynniejsze-motywy-muzyczne-z-filmow-wideo/ar/7406121

Podaje trzy tytuły najwybitniejszych tematów filmowych oraz trzy nazwiska poznanych kompozytorów muzyki filmowej (przesyła notkę nauczycielowi).

Charakteryzuje teledysk jako formę muzyczną i podaje przykłady teledysków.

 

Religia

 

Temat: Niedziela czas na refleksję.

Treści: Głębsze poznanie chrześcijańskiego znaczenia niedzieli

Uczeń zapoznaje się z treścią

katechezy na stronie 123-126

Zapisuje do zeszytu temat oraz odpowiada pisemnie

na pytanie: Dlaczego dla chrześcijanina niedziela

stała się dniem świętym?(str. 124 tam szukać odpowiedzi)

Przepisuje do zeszytu ODKRYĆ TAJEMNICE… str. 126.

 

Technika

 

Temat : Elementy elektroniki.

Wymień urządzenia elektroniczne znajdujące się wokół ciebie

1.Przeczytaj uważnie temat wraz z informacjami na marginesach: Elementy elektroniki str. 54-55.

2.Narysuj w zeszycie symbole i zapisz ich nazwy z tabeli na stronie 54 (bez opisu).

3.Wykonaj w zeszycie ćw. 1 str.55.

4.Ustnie wykonaj ćw. 2 ze str. 55.

5. Uzupełnij kartę pracy(wypełniają dzieci, które mają drukarkę)

 

Historia

 

Temat: Sejm Wielki i Konstytucja 3 maja .

Uczeń zapoznaje się z tekstem w podręczniku str. 169 - 173 a następnie wykonuje pisemnie . ćw.1 i 2 str. 173

W zrozumieniu tematu może pomóc film:

https://www.youtube.com/watch?v=BXU6BqsxELM

 

Temat: 3 maj - Co za to święto? - lekcja -online

Szczegóły w e-mailu od nauczyciela.

 

Wychowanie fizyczne

 

Temat: Choroby cywilizacyjne - otyłość (prezentacja).

 

Temat: Poznajemy zestawy ćwiczeń na drabince koordynacyjnej.

 

Informatyka

 

Temat : Gra platformowa – Scratch (realizacja dwie jednostki lekcyjne)

 

https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty5

 

Plastyka

 

Temat: Grafika - druk wypukły.

Szczegóły wykonania prześle nauczyciel osobiście dla każdego ucznia.

 

Klasa VII

 

Religia

 

Temat: Dlaczego chrzest Polski nie był stratą lecz zyskiem?

Treści: Przypomnienie i pogłębienie wiadomości na temat chrztu Polski, misji św. Wojciecha oraz zjazdu gnieźnieńskiego. Uczeń w miarę możliwości zapoznaje się z treścią  katechezy na stronie 121-123 . Zapisuje do zeszytu temat oraz  ZAPAMIĘTAJ… oraz w miarę możliwości zapoznaje się z  wirtualną katechezą (przesłaną na grupę Kl. 7)

https://view.genial.ly/5e83635ed5aa510e328b2548/interactive-image-chrzest-polski?fbclid=IwAR1I9gcxD4bnOGDMhNsHvjVFRk7htQDssxJDWwSdJYkCGUeRHlp-QDHYJOk

 

Język polski

 

1,2. Redagowanie pracy pisemnej inspirowanej lekturą H. Sienkiewicza pt. „Latarnik”.

Uczeń pisze opowiadanie twórcze na temat przesłany przez nauczyciela. Prace pisemne wysyła nauczycielowi pocztą internetową  w terminie do: 30.04.2020r.

 

3. Co warto zapamiętać z lektury „Latarnik” H. Sienkiewicza? – quiz.

Nauczyciel prześle uczniom link do quizu oraz instrukcję.

 

4.,5 . Jak trafnie przekazać informacje? – mowa zależna i niezależna.

Uczeń zapoznaje się z informacją na temat mowy zależnej  i niezależnej w podręczniku – strona 235. Przepisuje notatkę do zeszytu ( lub wkleja) – przesłana przez nauczyciela. Wymienia różnice między mową zależną i niezależną oraz podaje przykłady – notatka na karcie pracy. Następnie  zamienia wypowiedzi z mowy zależnej ma mowę niezależną. Wykonuje zadania z zeszytu ćwiczeń: str 46 – 49  - zad. 2,3,4,5 ( zdjęcia wykonanych prac przesyła nauczycielowi).

 

W ramach Zdw  z j. polskiego uczeń proszony jest o wykonanie jednego dyktanda  dla klas 7-8 z  zasad  mieszanych  pt. „Zuchwała kradzież” ze strony:

https://dyktanda.online/app/

 

Język angielski

 

1.Temat: Sports and sporting events – vocabulary. Dyscypliny i wydarzenia sportowe – wprowadzenie słownictwa.

  1. Podrecznik str. 60 zad. 2. Przepisz słwka z ramki do zeszytu. Tłumaczenie: słowniczek str. 69 Lesson 5.1
  2. Zad. 3. Posłuchaj ludzi bioracych udział w obozie sportowym Mayfield. Wpisz nazwe sportu do luki. Nagranie znajdziesz na eDesk. CD2 nr nagrania17.
  3. Podrecznik str. 61 zad. 6. Dopisz sporty do czasowników.  Sprawdź zadanie z nagraniem – CD2 nagranie nr 18.
  4. Zad7. Odpowiedz na pytania ustnie. Możesz rozmawiac z rodzeństwem. Tłumaczenie pytań: który sport z rami A:
  • Uprawiasz na lekcjach WF?
  • Uprawiasz poza szkołą?
  • Ogladasz w TV?
  • Chciałbyś/chciałabyś w przyszłości uprawiać?
  1. Podręcznik str. 61 zad. 8. Przepisz słówka z rami do zeszytu. Tłumaczenie:  słowniczek str. 69  Lesson 1 Sporting events
  2. Zad. 9 Zanim przeczytasz tekst do zadania 9, przeczytaj słówka ze słowniczka ze str. 69 (sporting events do końca). Nastepnie przeczytaj i uzupełnij tekst słówkami z ramki B. Posłuchaj i sprawdź. Nagranie eDesk CD2 nr 20. Słówka zapisz w podręczniku ołówkiem.
  3. Zeszyt ćwiczeń str. 52 zad. 1, str. 53 zad. 3,4.

 

2.  Temat: Wyrażanie przyszłości.

Karta pracy przesłana e-pocztą do uczniów.

 

Język niemiecki

 

  1. Temat: Was isst Florian zum Frühstück? (Co Florian je na śniadanie?) – nawyki żywieniowe.

Zdania z czasownikami essen i trinken (nauczyciel prześle uczniom materiały)

Podręcznik str. 79/1B Słuchanie nagrania i przyporządkowanie wypowiedziom tekstów i zdjęć z zadania  1A

Zeszyt ćwiczeń str.59/3

 

  1. Temat: Guten Appetit! (Smacznego!) – nazwy produktów spożywczych.

Podręcznik str. 80/4 Słuchanie i powtarzanie nazw produktów spożywczych,

przepisanie nazw do zeszytu z tłumaczeniem

 

Muzyka

 

Temat: Folk i country. (1 godz.)

Czyta opis układu ruchowego do piosenki „ Hej, Zuzanno!”

Wykonuje układ taneczny w stylu country wg instrukcji. Link:

https://www.youtube.com/watch?v=UcCDoE3MXYQ

https://www.google.com/search?q=taniec+country+do+%22Hej%2C+Zuzanno!%22&oq=taniec+country+do+%22Hej%2C+Zuzanno!%22&aqs=chrome..69i57j33.41335j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Omawia charakterystyczne cechy muzyki folk i country.

 Wymienia rodzaje akompaniamentu i je omawia z wykorzystaniem poznanych terminów: akompaniament, ostinato, burdon, akord, trójdźwięk, stopnie gamy.

 

Plastyka

 

Temat: Tworzenie z natury - Portret.

Instrukcja wykonania "Krok po kroku - Jak narysować portret?" znajduje się na końcu podręcznika do plastyki. Model dobieracie sobie sami :-) Powodzenia!

 

Historia

 

Temat: I wojna światowa na ziemiach polskich.
Uczeń zapoznaje się z tekstem w podręczniku str. 1170 - 174  a następnie przepisuje notatkę .

zał.1.

 

Temat: 3 maj - Co za to święto? - lekcja -online

Szczegóły w e-mailu od nauczyciela.

 

Geografia

 

Temat: Podsumowanie wiadomości 

W środę  29.04.20 o godz.14:00 odbędzie się na zoom lekcja na żywo.

 

Biologia ( 1 godz.)

 

Temat: Higiena i choroby układu wydalniczego.

Uczeń zapoznaje się z treściami w podręczniku Puls życia str. 157-160 lub na platformie e-podręczniki –link  https://epodreczniki.pl/a/profilaktyka-chorob-ukladu-moczowego/D13TqDQKN . Zapisuje  notatkę ( załącznik  wyśle nauczyciel).

 

Chemia  ( 2 godz.)

 

Temat:  Równania reakcji chemicznych (lekcje online).

Treści realizowane na lekcji:

- równanie reakcji chemicznej

- zapis równania reakcji chemicznej

- uzgadnianie równania reakcji chemicznych (współczynniki stechiometryczne)

- odczytywanie równania reakcji chemicznej

Uczeń analizuje w podręczniku elektronicznym  Chemia Nowej Ery 8 str. 144- 147:  

Przykład 32. Jak napisać i uzgodnić równanie reakcji  otrzymywania tlenu z tlenku rtęci (II) w reakcji analizy ?

Przykład 33. Jak napisać i uzgodnić równanie reakcji  otrzymywania tlenku magnezu  w reakcji syntezy ?

Przykład 34. Jak napisać i uzgodnić równanie reakcji  otrzymywania tlenku magnezu  w reakcji wymiany ?

Przykład 35. Jak napisać i uzgodnić równanie reakcji  otrzymywania siarczku glinu  w reakcji syntezy ?

Uczeń zapisuje notatkę z lekcji. Uzupełnia kartę pracy ( nauczyciel prześle załącznik).

W celu lepszego zrozumienia i utrwalenia wiadomości z lekcji uczeń ogląda filmik na youtubie ( nauczyciel wyśle  do uczniów link).

 

Fizyka ( 1 godz.)

 

Lekcja:  Siła tarcia.

  1. Proszę wpisać do zeszytu temat lekcji: Siła tarcia.
  2. Proszę kliknąć poniższy link i zapoznać się z treściami zawartymi w lekcji.

https://epodreczniki.pl/a/wplyw-oporow-ruchu-na-poruszajace-sie-ciala/Dk02onGEM

  1. Następnie proszę wykonać doświadczenie 1 z lekcji opisanej na platformie e-podręczniki (w linku).
  2. Proszę wykonać w zeszycie notatkę wykorzystując treści zawarte w powyższym linku.
  3. Proszę wykonać w zeszycie Polecenie 5 i Ćwiczenie 1, zawarte w linku.
  4. Proszę zdjęcia z zeszytu przesłać na maila anetapalkaszkola@onet.eu - w temacie wiadomości proszę wpisać: Siła Tarcia. 29 kwietnia.
  5. Termin przesłania zdjęć: 30 kwiecień do godz.16.

 

Matematyka

 

1. Zdarzenia losowe. (on-line1)

Uczeń:

- analizuje przykłady z podręcznika, pisze niezbędne notatki do lekcji,

- rozwiązuje zadania z podręcznika str.308-313,

- rozwiązuje zadania z zeszytu ćwiczeń str.124-125,

- przesyła informacje zwrotne do nauczyciela.

(Nauczyciel przesyła uczniowi potrzebne informacje do zajęć.)

 

2. Powtórzenie wiadomości „Statystyka”.(on-line1)

Uczeń rozwiązuje wskazane zadania z zeszytu ćwiczeń na str. 126-127 oraz podręcznika na str.314-318.

Przesyła informację zwrotną do nauczyciela – rozwiązania wskazanych zadań.

 

3.”Sprawdź, czy umiesz.” – Samodzielne rozwiązywanie kart pracy na ocenę.

Uczeń zapoznaje się z kartą pracy otrzymaną od nauczyciela.

Rozwiązuje samodzielnie zadania i przesyła rozwiązania do nauczyciela w ustalonym terminie, tego samego dnia.

 

W ramach zdw z matematyki rozwiązuje zadania z działu "Statystyka" – uczeń otrzyma od nauczyciela kartę pracy do powtórki.

 

 

Informatyka

 

Proszę o realizację tematu: Automat biletowy – praca w Scratch

https://epodreczniki.pl/a/automat-biletowy/DiFqmSknr

Wykonane zadanie proszę o przesłanie na e-maila: geoo@interia.pl

 

Wychowanie fizyczne

 

Temat: Choroby cywilizacyjne - otyłość (prezentacja).

 

Temat: Poznajemy zestawy ćwiczeń na drabince koordynacyjnej.

 

Doradztwo zawodowe

 

2 Temat: Moje umiejętności – moje sukcesy.

  1. Sukces to maksymalne wykorzystanie możliwości jakie masz Zig Ziglar

- Zastanów się:

• Co ważnego przekazuje ta sentencja?

• Od czego zależą sukcesy?

• Kto i kiedy odnosi sukcesy?

• Kto może odnosić sukcesy?

• Jak „smakuje” sukces?

  1. Przypomnijcie sobie chwile, które sprawiały, że byliście zadowoleni, dumni z tego, co zrobiliście, ze swoich dokonań (może otrzymaliście nagrody lub pochwały).

Wykonaj zadania z zał. 1

Podsumowanie:

  • sukcesy odnosimy wtedy, gdy znamy i wykorzystujemy swój potencjał: umiejętności, cechy, mocne strony;

sukces nie jest przypadkiem, ale wynikiem naszych działań.

  1. Droga do sukcesu. Film

Sukces w życiu to suma podejmowanych działań i wykorzystywanych zasobów jakie posiadamy. Teraz obejrzyjcie film, który rozwija, na przykładzie bohaterki– sens tego przekazu (film zrealizowany w ramach projektu „Kotwice Kariery”, z cyklu:

Moje pasje: Magdalena Sałek (link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=ZP6cu37cakA).

Po emisji odpowiedzcie na pytanie : Jak myślicie: komu, czemu, zawdzięcza sukces bohaterka filmu?

 

Klasa VIII

 

Religia

 

Temat: Jak powstały uniwersytety?

Treści: Poznanie działalności naukowych ośrodków średniowiecznej Europy.

Uczeń zapoznaje się z treścią katechezy na stronie 134-137.

Zapisuje do zeszytu temat oraz wpisuje ZAPAMIĘTAJ…

Wypisuje z podręcznika powstałe na świecie średniowieczne uniwersytety.

W razie braku podręcznika, uczeń szuka informacji o średniowiecznych uniwersytetach na stronach internetowych.

Zadanie przesyła na podany na grupie e-mail nauczyciela lub na Messengera.

 

Język polski

 

Temat: Iść własną drogą.(2 godz.)

Uczeń zaznajamia się z tekstem Paulo Coelho, Alchemik (fragmenty, s.238-239).

Charakteryzuje głównego bohatera.

Wyjaśnia, dlaczego Król Salem przybył do młodzieńca.

Wskazuje cechy przypowieści we fragmentach utworu (utrwalenie pojęć związanych ze stylem-karta

pracy przesłana przez nauczyciela).

Omawia uniwersalną prawdę o człowieku przedstawioną w tekście.

Wymienia cechy człowieka kierującego się Własną Legendą.

Rysuje drabinę, na jej szczycie umieszcza w jednym zdaniu swoje największe marzenie.

Kolejne szczeble drabiny mogą zawierać wskazówki, co trzeba zrobić, by owo marzenie się

spełniło.(Informację zwrotną przesyła nauczycielowi).

(W ramach zdw przygotuje argumenty do dyskusji na temat: Co kieruje ludzkim życiem?)

 

Temat: Nie warto się buntować.(2 godz.)

Uczeń czyta utwór Andrzeja Bursy, Nauka chodzenia (s.242).

Relacjonuje treść wiersza.

Charakteryzuje relację pomiędzy podmiotem lirycznym a światem.

Rozumie i tłumaczy terminy: „liryka bezpośrednia” i „ poeci przeklęci”.

Wskazuje środki stylistyczne użyte w utworze i omawia ich funkcje.

Omawia konsekwencje buntu, przedstawione w wierszu.

Analizuje przesłanie utworu.

Uczestniczy w dyskusji na temat konsekwencji zachowania „postawy

wyprostowanej” i formułuje wniosek (załącznik nauczyciela).

 

Temat: „Gdy jestem online”. O internecie jako przestrzeni, w której funkcjonuje współczesny

człowiek.(2godz.)

Uczeń rozumie znaczenie terminów: internet, strona internetowa, link, emotikon, nick, e-mail, komentarz, czat, post, mem, blog, tweet, netykieta, trollowanie, hejtowanie.

Omawia funkcje internetu.

Wymienia gatunki wypowiedzi internetowych (s.247).

Prezentuje wybrany blog.

Wymienia pozytywne i negatywne aspekty internetu.

Charakteryzuje język wypowiedzi internetowych.

Układa kodeks bezpiecznego korzystania z internetu (informacja zwrotna).

 

Język angielski

 

Temat: Rozumienie tekstów pisanych.

1. Repetytorium str. 98. Zad 1 i 2. Zad 2 to zadanie ze słuchu. Nagrania wysłane do uczniów e-pocztą: CD2 nagranie nr 39.

2. Repetytorium str. 99 zad. 4, 5a i b.

 

Temat: utrwalenie wiadomości o czasie Present Perfect. Porównanie czasów Present Perfect i Simple Past.

1. Karta pracy przesłana uczniom e-pocztą.

2. Zeszyt ćwiczeń str. 50 zad. 1, 2,3. Str. 51 zad. 7-10.

Doradztwo zawodowe

 

Temat: Wolontariat – wstępem do kariery.

1. Czym jest wolontariat. Zastanów się.

Definicja słownikowa (Wolontariat to świadoma, dobrowolna i bezpłatna, działalność na rzecz innych, wykraczająca poza związki rodzinno- koleżeńsko-przyjacielskie).

• Jak jeszcze nazywa się wolontariuszy (np. ochotnicy, społecznicy, altruiści)?

• Czy wolontariat może być związany tylko z pomaganiem innym?

2. Kto może być wolontariuszem? Sylwetka wolontariusza. Zastanów się i odpowiedz na pytania:

• Kim jest wolontariusz?

• Jakie posiada cechy i umiejętności?

• Co może zyskać dzięki swojej działalności woluntarystycznej?

• Co może dać innym?

3. Wolontariat ma sens. Pokaz filmu.

Obejrzyj film: https://www.youtube.com/watch?v=h-GEE1-6mrwM

Zastanówcie się, czy chcielibyście zaangażować się w wolontariat.

Ogólnopolska stronę wolontariatu www.wolontariat.org.pl, każdy z Was może znaleźć wiele ciekawych informacji

oraz instytucje, które poszukują wolontariuszy na terenie całej Polski.

Zastanów się: Jakie jest znaczenie wolontariatu dla wyboru szkoły, zawodu?

Podsumowanie: załącznik nr 1 temat 3

 

Matematyka

 

1. Rozwiązywanie próbnych egzaminów ze stron internetowych. (on-line 1)

Uczeń zapoznaje się z listą zadań otrzymaną drogą elektroniczną od nauczyciela.

Rozwiązuje zadania.

Przesyła informacje zwrotną do nauczyciela – rozwiązanie wskazanych zadań.

 

2-3. Środek symetrii figury. (on-line 1)

Uczeń zapoznaje się z treściami w podręczniku na str. 224-225.

Zapisuje notatkę (załącznik prześle nauczyciel).

Rozwiązuje wybrane zadania z podręcznika na str.225-227 i zeszytu ćwiczeń na str. 92-94.

Przesyła informację zwrotną do nauczyciela – rozwiązanie wskazanych zadań.

 

4. Sprawdź, czy umiesz? - rozwiązywanie kart pracy na ocenę. (on-line1)

Uczeń zapoznaje się z kartą pracy otrzymaną od nauczyciela.

Rozwiązuje samodzielnie zadania i przesyła rozwiązania do nauczyciela(tego samego dnia).

Uczeń rozwiązuje zadania z zeszytu ćwiczeń na str. 94-96.

Przesyła informację zwrotną do nauczyciela – rozwiązania wskazanych zadań.

 

5. W ramach zdw z matematyki rozwiązuje zadania z działu "Symetrie" – uczeń otrzyma od nauczyciela kartę z zadaniami.

 

Język niemiecki

 

1. Temat: Wie ist das Wetter im Winter? (Jaka jest pogoda w zimie?) – pory roku,

opisywanie pogody.

Podręcznik str. 73/14. Słuchanie i powtarzanie określeń pogody, przepisanie określeń do zeszytu

z tłumaczeniem.

Podr. str. 73/15. Napisanie dialogów o pogodzie w porach roku.

 

2. Temat: Wiederholung Reisen bildet! – powtórzenie wiadomości z rozdziału.

Wykonanie ćwiczeń. (Nauczyciel wyśle uczniom kartę pracy.)

 

Chemia 27.04.20, 29.04.20

 

Temat : Poznajemy wyższe kwasy karboksylowe. (2 godz. online)

Uczeń zapoznaje się z treściami:

· budowa cząsteczek wyższych kwasów karboksylowych

· nazwy wyższych kwasów karboksylowych nasyconych (palmitynowy, stearynowy) i

nienasyconych (oleinowy)

· wzory kwasów: palmitynowego, stearynowego i oleinowego

· badanie właściwości wyższych kwasów karboksylowych – doświadczenie - film

· doświadczenie umożliwiające odróżnienie kwasów nasyconych od kwasów nienasyconych-

film

· reakcje wyższych kwasów karboksylowych z magnezem i tlenkiem miedzi(II) -

doświadczenie – film

· równania reakcji spalania wyższych kwasów karboksylowych

· równanie reakcji wyższych kwasów karboksylowych z zasadą sodową – doświadczenie film

· pojęcie mydła

· zastosowania wyższych kwasów karboksylowych

Uczeń zapisuje notatkę. Wypełnia kartę pracy ( załącznik prześle nauczyciel).

 

Biologia 28. 04.20

 

Temat: Nieantagonistyczne zależności między gatunkami. (2 godz. online)

e-podręczniki - https://epodreczniki.pl/a/wspolpraca-miedzy-gatunkami/DoyBZxjoO

Treści realizowane na lekcji:

• oddziaływania nieantagonistyczne:

- mutualizm obligatoryjny (symbioza), ( plansza interaktywna)

- mutualizm fakultatywny (protokooperacja) i komensalizm;(animacja)

Uczeń zapisuje notatkę ( załącznik prześle nauczyciel).

 

Informatyka

 

Temat: Arkusz kalkulacyjny jako baza danych.

https://epodreczniki.pl/a/arkusz-kalkulacyjny-jako-baza-danych/D7SIVuqdy

Pliki zadaniowe uczniowie przesyłają na e-maila: geoo@interia.pl

 

 

Fizyka

 

Dalsza realizacja tematu z 24.04.2020r.

 

WF

 

Temat: Choroby cywilizacyjne - otyłość (prezentacja).

Temat: Poznajemy zestawy ćwiczeń na drabince koordynacyjnej.

 

(Nauczyciel prześle uczniom pocztą elektroniczna instrukcje do lekcji.)

 

Historia

Temat: Początek opozycji.
Uczeń zapoznaje się z tekstem w podręczniku str. 190 – 192. 

Wykonuje ćwiczenie 3 str. 192. .

 

WOS

 

Temat: 3 maj - Co za to święto? (on-line)

Szczegóły otrzyma uczeń w e-mailu od nauczyciela.

wiadomości

Kontakt

  • Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi w Szczytnikach
    Szczytniki 91a
    32-112 Klimontów
    woj. małopolskie
  • (+12) 386-60-07

Galeria zdjęć