Nawigacja

liczba odwiedzin: 308787

Zawieszenie zajęć

 
Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 8.02.2021r. do 12.02.2021r. Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 1.02.2021r. do 5.02.2021r. Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 14.12.2020r. do 18.12.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 07.12.2020r. do 11.12.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 30.11.2020r. do 04.12.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 23.11.2020r. do 27.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 16.11.2020r. do 20.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 09.11.2020r. do 13.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 02.11.2020r. do 06.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 26.10.2020r. do 30.10.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 22.06.2020r. do 26.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 15.06.2020r. do 19.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 08.06.2020r. do 10.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 01.06.2020r. do 05.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 25.05.2020r. do 29.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 18.05.2020r. do 22.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 11.05.2020r. do 15.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 04.05.2020r. do 08.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 27.04.2020r. do 30.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 20.04.2020r. do 24.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 14.04.2020r. do 17.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 06.04.2020r. do 10.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 30.03.2020r. do 03.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 25.03.2020r. do 27.03.2020r Formy kontaktu z nauczycielami Kształcenie na odległość - Nauka w domu - dobre rady dla rodziców Kształcenie na odległość Nauka w domu – dobre rady dla uczniów Rekrutacja Zarządzenie Dyrektora Szkoły w sprawie czasowego zawieszenia zajęć w Oddziale Przedszkolnym w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID - 19 O szkole Tekstowa podstrona Tekstowa podstrona

Kształcenie na odległość

Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 23.11.2020r. do 27.11.2020r

Tygodniowy zakres treści nauczania

do zrealizowania w poszczególnych klasach

od 23.11.2020r. do 27.11.2020r

 

Klasa I

Wychowawca klasy będzie wysyłać zakres materiału na każdy dzień bezpośrednio do rodziców, według ustalonego sposobu.

Blok tematyczny: Pomóżmy ptakom przetrwać zimę.

23.11.2020 r. (poniedziałek)

Temat dnia: Lektura: Maria Terlikowska „Drzewo do samego nieba”

  1. Ruletka WF – zabawy naśladowcze
  2. Rozmowy na temat przeczytanego fragmentu lektury „Drzewo do samego nieba” Marii Terlikowskiej
  3. Zabawy matematyczne i polonistyczne w konarach drzew
  4. Edukacja informatyczna – „Ćwiczenia spostrzegawczości” (książka dla ucznia str. 20 – 21, multibook zajęcia 10)

24.11.2020 r. (wtorek) (zajęcia online)

Temat dnia: Lektura: Maria Terlikowska „Drzewo do samego nieba”.

  1. Rozmowa o znaczeniu drzewa w życiu dzieci i dorosłych – bohaterów książki Marii Terlikowskiej „Drzewo do samego nieba”
  2. Ćwiczenia w liczeniu
  3. Ćwiczenia w pisaniu poznanych sylab i wyrazów.
  4. Malujemy plasteliną portret kolegi.

25.11.2020 r. (środa) (zajęcia online)

Temat dnia: Dwie minuty dla ptaków.

  1. Nauka piosenki „Sikorki”
  2. Rozmowy o sytuacji ptaków podczas mrozów inspirowana wierszem Barbary Lewandowskiej „Dwie minuty dla ptaków”
  3. Czytanie sylab: Ka, ka
  4. WF online w domu
  5. Zajęcia rozwijające zainteresowania: Czary – mary, nie do wiary. Badamy właściwości wody, przeprowadzamy doświadczenie.

26.11. 2020 r. (czwartek)

Temat dnia: Czym się żywią ptaki w grudniu?

  1. Ptaki i ich pożywienie
  2. Pisanie sylab: Ka, ka
  3. Wprowadzenie liczby 0
  4. WF online w domu

27.11.2020 r. (piątek) (zajęcia online)

Temat dnia: Czytamy i piszemy.

  1. Dodawanie zera w zakresie 5
  2. Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu
  3. Pacynka „Gil”
  4. WF online w domu

Język angielski - (zajęcia online w czwartki o godz. 900 i piątki godz. 1015 )

  1. Powtarzamy nazwy kolorów
  • Podręcznik str. 29 zad.1. Nazwij kolory w puszkach. Odgadnij kolor po zmieszaniu farb.Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń na str. 27 zad. 1.
  1. Poznajemy i nazwy części ciała
  • Powtórz nazwy części ciała, wskaż na właściwy obrazek w podręczniku na str.30
  • Posłuchaj, wskaż na właściwy obrazek i powiedz wierszyk „Collin’schant”.
  • Zeszyt ćwiczeń str. 27 zad. 1

Religia

Temat: Bóg daje mi przykazania

Treści: Wypełnianie przykazań służy dobru człowieka.

  • Uczniowie wykonują zadanie na str. 40 oraz kolorują napisy oraz cyfry.
  • Na str.40 kolorują obrazki oraz wklejają odpowiednie naklejki przy trzech zadaniach.

Temat: Odpowiadam na Bożą miłość

Treści: Przykazanie miłości Boga

  • Na str. 42 uczniowie kolorują obrazki według wzoru
  • Na str. 42 kolorują obrazki w ramce oraz łączą kropeczki w zdaniu.

 

Klasa II

 

Blok tematyczny- Lektury drugoklasisty- Barbara Tylicka,                

O krakowskich psach i kleparskich kotach. Polskie miasta w baśni i legendzie.

 23.11.2020r. – Poniedziałek

 

Temat- Legenda ,,O krakowskich psach i kleparskich kotach”

1.    Rozmowa o legendach inspirowana legendą ,,O krakowskich psach              i kleparskich kotach”. Utrwalenie pojęć: legenda, baśń.    

2.  Układanie i zapisywanie zdań z wyrazami z ,,ó” niewymiennym.

3. To umiem!- mnożenie i dzielenie w zakresie 25.

 

Religia

 

        Temat: .Umiem odróżnić dobro od zła.

        Treści:  Poznanie prawdy, że dobrymi uczynkami

        pomagamy ludziom i służymy Bogu.

        Uczniowie rysują na kartce z blokudobry uczynek wobec Boga   

        i wobec człowieka.    

        Rysunki przesyłają rodzice na messenger nauczyciela.

 

W-f

 

    Temat :Ruletka WF – zabawy naśladowcze.

 

24.11.2020r. -Wtorek    

 

 Temat- To umiem!- rzeczowniki i czasowniki.

1.    Słuchanie wybranej legendy o polskim mieście z książki Barbary Tylickiej ,,O krakowskich psach i kleparskich kotach”. Ilustrowanie wysłuchanej legendy.

2.  Przypomnienie wiadomości o rzeczownikach i czasownikach.

3.  To umiem- zastosowanie wiadomości i umiejętności matematycznych        w sytuacjach praktycznych- mierzenie.

 

Informatyka          

                                          

Temat: Mój przyjaciel. Poznaję narzędzie Tekst.                                               

Edytor grafiki Paint. Książka dla ucznia str. 22-23, płyta zajęcia 11.

  

25.11.2020 r.- Środa

 

Temat-  To umiem!- wyrazy z ,,ó”

1.  Słuchanie wybranej legendy o polskim mieście z książki Barbary Tylickiej     ,,O krakowskich psach i kleparskich kotach”. Rozmowa na temat wysłuchanej legendy.

      2.   Przypomnienie wiadomości o pisowni wyrazów z ,,ó”                                           wymiennym i niewymiennym. Ćwiczenia ortograficzne.                                        

      3.  Różnorodne zabawy rozwijające biegłość w liczeniu w pamięci w zakresie25.

 

 

 

 

      Muzyka

 

Temat: Dźwięki i odgłosy- instrumenty muzyczne.

   

W-f

 

Temat: Ruletka W-F- ćwiczenia online w domu.

 

 J. angielski

 

  Temat: At home. W domu.

 

1. Podręcznik str. 28 zad. 1;  nazwij członków rodziny. Posłuchaj powiedz wierszyk -         płyta CD1 nagranie 32.                                                                                                 2. Podręcznik str. 29 zad. 2. Posłuchaj i  wskaż członków rodziny.                             3. Zeszyt ćwiczeń str. 24 zad. 1 i 2.

 

  26.11.2020 r.- Czwartek

 

Temat- To umiem!- pisanie z pamięci.

1.   Słuchanie wybranej legendy o polskim mieście z książki Barbary Tylickiej 

   ,,O krakowskich psach i kleparskich kotach”. Rozmowa na temat wysłuchanej   legendy.

2.  Pisanie z pamięci utrwalenie wyrazów z ,,ó”.

3.  Zastosowanie wiadomości i umiejętności matematycznych w sytuacjach   praktycznych- obliczenia zegarowe.

 

W-f

 

Temat: Ruletka W-F- ćwiczenia online w domu.

 

Religia

 

     Temat: Jezus Królem świata.

     Treści:  Poznanie prawdy, że Jezus    jest dobrym Królem całego świata..

     Uczniowie rysują na kartce Pana Jezusa -Króla.

     Rysunki rodzice przesyłają nauczycielowi.

 

27.11.2020r.- Piątek

 

Temat- Uczę się uczyć- korzystanie z informacji.

1.  Poznanie różnych źródeł informacji. Ocenianie przydatności różnych źródeł    informacji w danych sytuacjach.

2.  To umiem !- ćwiczenia w liczeniu- zabawy rozwijające biegłość w liczeniu w pamięci w zakresie 25    

3. Gry i zabawy na platformach edukacyjnych dla dzieci.

 

J.angielski

 

Temat: Historyjka „Hide and seek”. – „Gra w chowanego.

1.  Posłuchaj historyjki na str.30 w podręczniku.

2. Podręcznik str. 31 zad. 2: Wskaż nazwy pomieszczeń, powtórz.

3. Zeszyt ćwiczeń str. 25 zad. 1 i 2.

 

ŚWIETLICA

 

SAVOIR-VIVRE, czyli i sztuce dobrego wychowania.

Savoir-vivre co to oznacza?

Savoir-vivre to po polsku po prostu dobre wychowanie i umiejętność odpowiedniego, kulturalnego zachowania się w różnych sytuacjach.

O zasadach kulturalnego zachowania się pamiętajmy każdego dnia i w każdej sytuacji: w domu, szkole, w gościach, przy stole, podczas rozmów towarzyskich.

Zachęcam Was do wysłuchania czytanej przez lektora książki Grzegorza Kasdepke

pt.:,, Bon czy ton. Savoir-vivre dla dzieci”.

   https://www.youtube.com/watch?v=SX2IOQ5aGXk

Zastanówcie się, czy sami zawsze pamiętacie o zasadach, o których wysłuchaliście.

Zapraszam was również do zaśpiewania piosenki:

 https://www.youtube.com/watch?v=8PGR50vcJgI

I wypełnienia krzyżówki:

I https://wordwall.net/play/1933/533/302

 

Zajęcia plastyczne: zaprojektuj strój na bal andrzejkowy.

 

Klasa III

 

Blok tematyczny- Powtórzenie i utrwalenie wiadomości

23.11.2020r. – Poniedziałek

Temat: Polacy- medaliści igrzysk olimpijskich (3x online)

  1. Iloczyny w czwartej ćwiartce tabliczki mnożenia- podr. str. 47
  2. Jakie warunki trzeba spełnić, żeby zostać wybitnym sportowcem?- podr. str. 48
  3. Odmiana czasowników przez osoby – podr. str. 50

Informatyka:

        Temat: Wykonujemy kartę świąteczną. Zaznaczamy elementy rysunku w programie Paint

 

                     Książka dla ucznia, s. 24–25, płyta zajęcia 10

 

24.11.2020r. – Wtorek

Temat: Kim chcesz być, kiedy dorośniesz? (2x online)

  1. Ilorazy..iloczyny…- ćwicz. str. 32-33
  2. Rozmowa o wielkich Polakach (nauka wiersza na pamięć)
  3. Wysłuchanie piosenki „Bo co może mały człowiek”
  4. Tworzenie afrykańskiej biżuterii

 Język angielski (online):

Temat: Historyjka „Find the ball, Sandy!”. „Szukaj piłki, Sandy!”

 

1. Posłuchaj i przeczytaj historykji na str. 30 w podręczniku.

2. Podręcznik str. 31 zad. 2:  posłuchaj i połącz imiona z dziećmi od 1-8.

3. Zeszyt ćwiczeń str. 25 zad. 1

 

25.11.2020r. – Środa

Temat: Powtórzenie wiadomości i umiejętności (1x online)

  1. Wyróżnianie w tekście poznanych części mowy
  2. W- f- ćwiczenia ogólnorozwojowe- ruletka

Religia:

  Temat: Jezus chce abyśmy szanowali rzeczy wspólne oraz cudze

               Treści: Poznanie prawdy o konieczności poszanowania własności oraz rzeczy wspólnych. Uczniowie czytają katechezę w podręczniku na str. 46-47. Następnie w ćwiczeniach str.38 wklejają odpowiednie serduszka.

Na str.35 wklejają numer przykazania oraz rysują rzeczy swoje innych oraz wspólne.

 

26.11.2020r. – Czwartek

Temat: Powtórzenie wiadomości i umiejętności (3x online)

  1. Samodzielne wykonywanie ćwiczeń To umiem
  2. Pisanie ze słuchu
  3. Rozwiązywanie zadań złożonych

 

Religia:

  Temat: Jezus uczy nas żyć w prawdzie

Treści: Poznanie wezwania Bożego do mówienia  prawdy o sobie i innych.

Uczniowie zapoznają się z katechezą w podręczniku na str.48-49. Następnie w ćwiczeniach na str. 40 czytają

 komiks i kolorują go. Uzupełniają zdanie wyrazami z ramek. Na str. 41 wklejają naklejkę z odpowiednim numerami przykazań. Kolorowe literki z wyrazów wpisują  w odpowiednie kratki.

 

27.11.2020r. – Piątek

Temat: Spotkanie z lekturą „Afryka Kazika” Łukasza Wierzbickiego (2x online)

  1. Podróż szlakami Kazimierza Nowaka
  2. Afrykańskie maski i biżuteria
  3. W- f – ćwiczenia z krzesłem

Język angielski (online):

Temat:  Ćwiczymy poznane zwroty

  1. Podręcznik str. 32  zad. 1:  posłuchaj dialogu.
  2. Zad. 2: Posłuchaj i wskaż na właściwy obrazek. Zapisz w zeszycie co robią dzieci.
  3. Zeszyt ćwiczeń str. 26.

 

Świetlica: Ilona Chmurzyńska : piątek- 27.11 2020r.

SAVOIR- VIVRE, czyli o sztuce dobrego wychowania.

Savoir- vivre co to oznacza?

Savoir- vivre to po polsku po prostu dobre wychowanie i umiejętność odpowiedniego, kulturalnego zachowania się w różnych sytuacjach. O zasadach kulturalnego zachowania się pamiętajmy każdego dnia i w każdej sytuacji: w domu, szkole, w gościach, przy stole, podczas rozmów towarzyskich.

Zachęcam Was do wysłuchania czytanej przez lektora książki Grzegorza Kasdepke

pt.:,, Bon czy ton. Savoir-vivre dla dzieci”.  https://www.youtube.com/watch?v=SX2IOQ5aGXk

Zastanówcie się, czy sami zawsze pamiętacie o zasadach, o których wysłuchaliście. Zapraszam was również do zaśpiewania piosenki:  https://www.youtube.com/watch?v=8PGR50vcJgI i wypełnienia krzyżówki:

I https://wordwall.net/play/1933/533/302

 

Zajęcia plastyczne: zaprojektuj strój na bal andrzejkowy.

 

Klasa IV
 

Przyroda 24.11.20 lekcja online

 

Temat : Zależności pokarmowe między organizmami. Konstruujemy łańcuchy

pokarmowe.

Treści realizowane na lekcji:

• zależności pokarmowe

• producenci i konsumenci

• ogniwa łańcucha pokarmowego

• rola destruentów

Źródła i materiały wykorzystywane na lekcji:

https://epodreczniki.pl/a/zaleznosci-pokarmowe-w-ekosystemie/D8y1yJaSy

https://view.genial.ly

Multibook Tajemnice Przyrody 4

Materiały własne.

 

Przyroda kl. 26. 11. lekcja online

 

Temat: Obserwujemy rośliny i zwierzęta wokół nas.

Treści realizowane na lekcji:

· rośliny doniczkowe uprawiane w domu

· zwierzęta hodowane przez człowieka

· przykłady innych zwierząt występujących w domach

· rośliny i zwierzęta naszych ogrodów

· dzikie zwierzęta w mieście

Uczeń zapisuje lub wkleja notatkę przygotowaną przez nauczyciela i wykonuje zad. 1 i 2 str.

39 oraz zad. 3 i 4 str. 40 w zeszycie ćwiczeń.

Źródła i materiały wykorzystywane na lekcji:

Multibook Tajemnice Przyrody 4

https://view.genial.ly

Materiały własne.

 

Technika

 

Temat: Rowerem w świat.

Str. 28, ćwiczenia 1,2,3

1. Korzyści wynikające z jazdy rowerem.

2. Rodzaje rowerów.

3.Warunki niezbędne do otrzymania karty rowerowej.

https://view.genial.ly/5fb2d7d41779890d192cef34/horizontal-infographic-review-

rowerem-w-swiat

Rodzaje rowerów-zdjęcia:

https://learningapps.org/watch?v=p1jrncu4a17

Rodzaje rowerów-opis:

https://learningapps.org/watch?v=ptu1jjwht17

Historia roweru -gra

https://learningapps.org/watch?v=pr07hxkua17

 

Język polski

 

Temat: Cudowny świat pana Kleksa. (1 godz.)

Uczeń przedstawia krótkie wypowiedzi na temat własnych odczuć po przeczytaniu książki Jana

Brzechwy.

Spotyka się z galerią bohaterów Akademii.

Formułuje odpowiedzi na pytanie: Która z postaci opisanych w Akademii podoba Ci się najbardziej i

dlaczego? Notatka z zajęć (cztery zdania).

 

Temat: Konkurs wiedzy o „Akademii pana Kleksa” Jana Brzechwy. Lekcja online (1 godz.)

 

Temat: Niezwykłe lekcje w Akademii Ambrożego Kleksa. Lekcja online (1 godz.)

Uczeń czyta lekturę Jana Brzechwy, Akademia pana Kleksa (fragmenty, s. 89-91 podręcznika).

Określa narratora przeczytanego fragmentu powieści.

Opowiada o lekcjach w Akademii pana Kleksa.

Wskazuje wydarzenia, postacie i przedmioty fantastyczne.

Opisuje bohaterów utworu.

Uzupełnia kartę pracy przesłaną przez nauczyciela – plan dnia w Akademii pana Kleksa.

Podaje własne propozycje nietypowych lekcji, które mogłyby się odbywać w szkole.

Wyczerpująco wypowiada się na temat wydarzeń przedstawionych w tekście, odwołując się do znajomości całej lektury.

 

Temat: Opis postaci pana Kleksa nie tylko słowem…. Lekcja online (1 godz.)

Uczeń przypomina sobie informacje o opisie postaci ze s. 92–93.

Używa wyrazów o przeciwstawnym znaczeniu.

Ustnie opisuje wygląd i zachowanie pana Kleksa.

Sporządza plastyczny opis tego niezwykłego bohatera na podstawie danych zawartych w krzyżówce.

(załączniki nauczyciela).

Adekwatnie pokolorowaną postać przesyła nauczycielowi.

 

(W ramach ZDW 1 godz.)

Uzupełnia tabelę informacjami o osobliwościach i umiejętnościach Kleksa.

Przeprowadzenie burzy mózgów na temat: Dlaczego profesor Kleks zasługuje na szacunek?

 

Temat: „Ja wam po prostu pootwieram głowy i naleję do nich oleju”- o związkach frazeologicznych.(1 godz.)

Uczeń poznaje termin związek frazeologiczny.

Uzupełnia otrzymaną kartę pracy.

Wzbogaca leksykę.

 

Wychowanie fizyczne

 

Temat: Wpływ regularnej aktywności fizycznej na poszczególne układy organizmu.

Temat: Ćwiczenia na obwodzie stacyjnym z wykorzystaniem piłki.

Temat: Ćwiczenia korygujące postawę ciała.

Temat: Ćwiczenia na obwodzie stacyjnym z wykorzystaniem butelek z wodą.

 

Informatyka

 

Bezpieczeństwo w sieci.

Proszę o realizację tematu z e-podręczników:

https://epodreczniki.pl/a/bezpieczenstwo-w-sieci/DHNWQkG53

 

Religia środa 25.11

 

Temat:Sąd Boży -gmach sprawiedliwości (Uroczystość Chrystusa Króla)

Treści:Przybliżenie prawdy o Sądzie Ostatecznym i Bożej sprawiedliwości.

Uczniowie czytają katechezę na str.44-45

Wpisują do zeszytu temat oraz Zapamiętaj…

Rysują swój dobry uczynek wobec drugiego człowieka.

 

Religia czwartek 27.11

 

Temat: Namiot spotkanie-miejsce szczególnej bliskości Boga.

Treści: Poznanie miejsc szczególnej bliskości Boga podczas wędrówki Izraelitów do Ziemi Obiecanej oraz w życiu chrześcijanina.

Uczniowie zapoznają się z katechezą na str.38-39.

Następnie wpisują temat do zeszytu i

Zapamiętaj…

 

Muzyka

 

Temat: Śpiewać każdy może...

Uczeń zapoznaje się z informacjami dotyczącymi rozgrzewki wokalnej.

Ma świadomość, że rozgrzewka głosu jest dla wokalisty bardzo ważnym elementem.

Samodzielnie wykonuje ćwiczenia emisji głosu (link do ćwiczeń):

https://youtu.be/FdZpAM-9Z0A

Wybiera jedną z piosenek, która znajduje się na KARAOKE DLA DZIECI i podejmuje próbę zaśpiewania jej.

Link do strony KARAOKE DLA DZIECI:

https://www.youtube.com/playlist?list=PL6eWoj7C0noBgAJOAeEZxF7mbB_W69VlW

 

Język angielski

 

1. In the house - Wdomu.

1. Podręcznik str. 39 zad. 3, 5 i 6. Odpowiedzi zapisz w zeszycie.

2. Zeszyt ćwiczeń str. 24.

 

2. Zapisz w zeszycie:

Lesson

Topic: There’s a phone on the sofa. Telefon jest na kanapie.

Przepisz ze słowniczka ze str. 47 Lesson 3.2.

Na kolorowo przepisz przyimki miejsca- słowniczek str. 47 Lesson 3.2 Przyimki miejsca.

 

Podręcznik str. 41 zad. 6, 10, 11.

Zeszyt ćwiczeń str. 25 zad. 1, 2 i 3.

 

3. Zapisz w zeszycie:

Lesson

Topic: „The Terrific Two – Dug and Coco”. Słuchamy historyjki.

 

Podręcznik str. 42 zad. 1, 2 i 3. Str. 43 zad. 4, 6, 7.

Zeszyt ćwiczeń str. 26.

Notatka do zeszytu przesłana uczniom e pocztą.

 

Historia

 

Temat: Mieszko I i chrzest Polski. (lekcja online)

 

Na co będziemy zwracać uwagę,

· jak powstało państwo polskie,

· jakie legendy opowiadają o początkach Polski,

· kim był Mieszko I.

 

Matematyka

 

1 – 2. System rzymski. (2x)

Praca z podręcznikiem (str. 77 - 79) i zeszytem ćwiczeń (str. 38) – wybrane zadania.

 

3 – 4. Z kalendarzem za pan brat. (2x)

Praca z podręcznikiem (str. 80 - 83) i zeszytem ćwiczeń (str. 39) – wybrane zadania.

 

5.ZDW z matematyki. (1x)

Utrwalanie bieżącego materiału na zoomie.

 

Plastyka i zajęcia plastyczne

 

Temat: Barwy podstawowe i pochodne.

Zapoznaj się z treścią tematu w podręczniku do plastyki str. 26-29.

Zaprojektuj strój andrzejkowy - do wykolorowania zastosuj tylko barwy podstawowe i pochodne.

 

Klasa VI

 

J. polski:

 

1.Temat: Postrzeganie Afryki – mity i fakty na temat kontynentu afrykańskiego.
 ( online)

Uczeń czyta tekst z podręcznika str. 151-152. Następnie relacjonuje treść artykułu, określa temat i główną myśl utworu, konfrontuje przeczytane informacje z własnymi wyobrażeniami, odróżnia mit od faktu, prezentuje stereotypowy obraz Afryki.
Wykonuje zadanie domowe – z podręcznika str. 152, zad. 6 – do zeszytu.

 

2.Temat: Jak korzystać ze słownika terminów literackich? ( online)

Uczeń zapoznaje się z informacją w podręczniku str. 115 na temat korzystania ze słownika terminów literackich. Następnie wykonuje zadania z podręcznika – str. 115-116.Korzysta ze słownika terminów literackich online:

   http://stl.kochamjp.pl/
   http://www.wiking.edu.pl/article.php?id=565

 

3,4. Temat:  Jaką funkcję pełnią wykrzyknik i partykuła? ( online)

Uczeń poznaje nieodmienne części mowy: wykrzyknik i partykułę – z podręcznika str. 136 – 137. Zapoznaje się z notatką przesłana przez nauczyciela. Wykonuje zadania utrwalające poznane wiadomości z zeszytu ćwiczeń str. 37-41.

 

 5. Temat: Refleksje o sobie samym – Cz. Miłosz „Do mojej natury”. ( online)

Uczeń zapoznaje się z treścią wiersza z podręcznika strona 128.. Relacjonuje jego treść, wyjaśnia znaczenie dosłowne i przenośne w wierszu, określa nastrój utworu, nazywa własne wrażenia, określa problematykę. Zapoznaje się z apostrofą – jako środkiem poetyckim. Odnajduje w wierszu apostrofę i przenośnie oraz określa ich funkcję. Interpretuje obraz zamieszczony obok tekstu w kontekście wiersza.
Wykonuje zadanie 9 z podręcznika str. 129 – do zeszytu.

 

Zdw j. polski. - Uzupełnianie i nadrabianie zaległości ( online).

 

J. angielski:

 

1. Utrwalenie poznanych słówek.

 1. Podręcznik str. 39 zad. 4 i 7.
        2. Zeszyt ćwiczeń str. 24 zad. 1 i 2.

 

2. Zapisz w zeszycie:
        Lesson
        Topic:  „I didn’t know that”. Nie wiedziałem.

  1. Notatka i karta pracy wysłana do uczniów e pocztą.
  1. Przepisz słówka ze słowniczka str. 47 Lesson 3. 2.
  2. Przeczytaj historyjkę na str. 40 i wykonaj zad. 2.

3.Zapisz w zeszycie:

Lesson
Topic: Czas Simple Past -  ćwiczenia.

Karta pracy przesłana uczniom e pocztą.

 

Religia:
 

1. Temat: Jedna na dziewięćdziesiąt dziewięć Bóg w poszukiwaniu zagubionego człowieka

Treści: Poznanie prawdy, że Bóg szuka zagubionego przez grzech człowieka. Uczniowie zapoznają się z katechezą na str.60-61.Wpisują temat do zeszytu oraz Odkryć tajemnicę…i Czy wiesz, że...rysują Pana Jezusa z owieczką.

 

2.Temat:  Skarbonka co warto gromadzić, a co rozdawać?

Treści:  Postawa odpowiedzialności za innych. Uczniowie zapoznają się z katecheza na str.62-63. Następnie wpisują temat do zeszytu oraz Zapamiętaj…
Na ocenę wykonują zad.1 str.63 i przesyłają nauczycielowi.

 

Historia:

 

Temat: W czasach ostatnich Jagiellonów ( online)

Uczeń dowie się: kim byli ostatni władcy z dynastii Jagiellonów, w jaki sposób zlikwidowano państwo krzyżackie w Prusach, jak układały się relacje Polski i Litwy z Moskwą w XV wieku.

 

Temat: Odrodzenie na ziemiach polskich (online)

Uczeń zapozna się z następującymi zagadnieniami: kiedy idee renesansu dotarły do Polski, kim byli najwybitniejsi przedstawiciele polskiego odrodzenia, jakie były zasługi Jagiellonów dla rozwoju renesansu w Polsce.

 

Biologia:


Temat: Powtórzenie wiadomości z działu II- „Od parzydełkowców do pierścienic”
( online)

Treści realizowane na lekcji: utrwalenie i uzupełnienie wiadomości z działu 2 w formie quizu i zadań online. Uczeń  rozwiązuje zdania Sprawdź czy potrafisz. Str. 38-40 w zeszycie ćwiczeń oraz zadania Wiesz czy nie wiesz? str. 48 w podręczniku Puls życia 6.

Geografia:
 

Temat: Podsumowanie wiadomości.

 

Matematyka:

 

1 – 2.Temat:  Rozwinięcia dziesiętne ułamków zwykłych. (2x)

Praca z podręcznikiem (str. 35 - 37) i zeszytem ćwiczeń (str. 17 - 18)

– wybrane zadania.
 

3.Temat:  Powtórzenie wiadomości – „Liczby naturalne i ułamki.”

Karta pracy zostanie przesłana uczniom w dniu powtórzenia .

 

4. Temat: Sprawdzian wiadomości– „Liczby naturalne i ułamki.”

Karta pracy zostanie przesłana uczniom w dniu sprawdzianu.

 

5. ZDW z matematyki. (1x)

Utrwalanie bieżącego materiału- zajęcia online  na Zoomie.

 

Plastyka:

 

Temat: Pespektywa zbieżna.

Zapoznaj się z treścią w podręczniku na str. 23-26.

Zadanie domowe: Mamy "Andrzejki" w tym tygodniu - powróżcie sobie i bawcie się - miłej zabawy.

 

Muzyka:

 

Temat: Ćwiczenia utrwalające wiadomości z muzyki.

1. Uczeń otwiera linki i wykonuje zadania w formie quizu:

https://learningapps.org/watch?v=peedfww3c20

https://wordwall.net/pl/resource/2282695/muzyka/powtarzamy-instrumenty

https://wordwall.net/pl/resource/451216/muzyka/narodowe-ta%c5%84ce-polskie

https://wordwall.net/pl/resource/2057749/muzyka/instrumenty-muzyczne

Informatyka:


Lekcja 3. Rozmowy w sieci. O szybkiej komunikacji w internecie.
Uczniowie realizują temat z podręcznika str.47. Wykonują zadanie 2 i 3 str. 51 i przesyłają nauczycielowi: 
geoo@interia.pl


Technika: - ciąg dalszy lekcji z poprzedniego tygodnia


Temat: Dekoracyjna kula świetlna. ( 2 godz.)
Uczeń wykonuje samodzielnie, korzysta ze Wskazówki – podręcznik str.26. Wykonuje zdjęcie pracy  i przesyła na maila nauczycielowi.

 

Wychowanie fizyczne:


1. Temat: Ćwiczenia korygujące postawę ciała.

2. Temat: Ćwiczenia na obwodzie stacyjnym z wykorzystaniem piłki.

3. Temat: Zdrowe odżywianie.

4. Temat: Ćwiczenia na obwodzie stacyjnym z wykorzystaniem butelek z wodą.

 

Zajęcia z wychowawcą:


Temat:  Czym jest szacunek? - zajęcia w ramach programu   „Wychowanie przez czytanie”.

 

Klasa VII

 

Religia

 

 Poniedziałek 23.11

Temat:  Niewzruszona wiara

Treści: Konsekwencje wiary w jednego Boga

 oraz trudności wynikające z wyznawania wiary.

Uczniowie zapoznają się z katechezą ze str.81-84.

Wpisują do zeszytu temat oraz Zapamiętaj…

oraz Wiem, że...

 

Czwartek 26.11

Temat: Moja rodzina – mały Kościół

Treści: Poznanie katolickiej nauki o Kościele domowym.

Ze str. 86-88 uczniowie czytają katechezę.

Następnie do zeszytu wpisują temat

 oraz Zapamiętaj…

Uczniowie wykonują zad.2 str. 88

 i przesyłają do sprawdzenia do nauczyciela.

 

Język polski  

 

Temat:  Przeżywanie straty. (1 godz.)       

 Katarzyna Ryrych, Jasne dni, ciemne dni (fragmenty).

Uczeń czyta tekst ze s. 92-94.

Wskazuje narratora tekstu.

Określa sposoby przeżywania żałoby przez narratora i jego mamę oraz ich wzajemne relacje.

Interpretuje sens zakończenia przywołanych fragmentów tekstu.

Porównuje sposoby przeżywania żałoby przez bohaterów książki z tym przedstawionym w „Trenach” Jana Kochanowskiego.

Przygląda się fotografii ze s.93 puentując w dwóch zdaniach opinię , o czym świadczy taki sposób pielęgnowania pamięci o zmarłych/inspiracja filmem „Coco”/.

Odtwarza prezentację o Wesołym Cmentarzu/Sapanta/ w Rumunii:

https://www.youtube.com/watch?v=qt6k-TDGxLM

 

Temat: Konkurs wzorowej recytacji Trenu VIII geniusza renesansu. Lekcja online (1godz.)

 

Temat: Powróćmy myślą do zagadnienia- Jak opisywać dzieła sztuki? Lekcja online (1godz.)

Uczeń przypomina sobie wiadomości ze s. 95–97.  

Rozumie terminy: dzieło sztuki,  obraz, kompozycja, plany, kolorystyka, faktura, światłocień, nastrój dzieła,  proporcje.

Gromadzi informacje na temat opisywanego dzieła sztuki.

Określa temat obrazu.

Omawia kompozycję dzieła.

Opisuje kolorystykę i nastrój obrazu.

Wypowiada się w kwestii proporcji dzieła.

Redaguje opis obrazu: Claude Monet, Pole maków wg sugestii polecenia 4 ze s.97 i

przesłanego załącznika nauczyciela.

(W ramach ZDW 1 godz.)

Uczeń ogląda film instruktażowy o trzech siostrach (personifikacja): literatura, malarstwo i muzyka.

https://www.youtube.com/watch?v=cwLttOqtAVw

 

Temat: Wielka i mała litera. Lekcja online (2 godz.)

 

Uczeń przypomina sobie wiadomości ze s. 111-114.

Wymienia zasady pisowni wyrazów małą literą.

Uzupełnia tekst wyrazami zapisanymi od wielkiej i małej litery.

Wyjaśnia zasady pisowni wyrazów wielką i małą literą, odnosząc się do podanych przykładów (zeszyt ćwiczeń).

Stosuje zasadę pisowni wielką literą wyrazów w zwrotach grzecznościowych, samodzielnie zredagowanym tekście oraz poleceniach korzystając z zasobów multimedialnych:

https://wordwall.net/pl/community/wielka-mala-litera

 

Język angielski

           

 1. Przepisz do zeszytu:

Lesson

Topic: Animals. Zwierzęta -  słownictwo.

Przepisz słówka ze słowniczka str. 39 Lesson 3.1 zwierzęta i zwierzęta –części ciała.      

Wykonaj zadania z podręcznika str. 30 i 31 zad. 3, 4 i 6.

Zeszyt ćwiczeń str. 28 i 29.

 

2. Przepisz do zeszytu:

Lesson

Topic:  Czasownik to be w czasie przeszłym prostym -  przypomnienie wiadomości.

Podręcznik str. 32  i zeszyt ćwiczeń str. 30.

 

3. Przepisz do zeszytu:

Lesson 

Topic:”Those difficult teenage years”. Czytamy.

Przepisz słówka ze słowniczka str. 39 Lesson 3.3 Charakter (słówka pod kreską też).

Przeczytaj tekst na str. 33 i wykonaj zadania: 3 i 4.  

      

Język niemiecki

 

 Thema:  Powtórzenie wiadomości z rozdziału 2  - Meine Hobbys.

Uczniowie  powtarzają:

- czynności czasu wolnego

- odmianę czasowników regularnych: schwimmen, spielen, lernen

-odmianę czasowników nieregularnych: fahren, lesen, fernsehen, sprechen

- tworzenie pytań przez inwersję i udzielanie odpowiedzi

Ćwiczenie 15 strona 26 książka ćwiczeń

 

Lekcja języka niemieckiego przez ZOOM godz. 11.00, link wysłany na e-maila ucznia.

14.11.2020

Thema: Sprawdzian z rozdziału 2 – Meine Hobbys.

Sprawdzian zostanie przesłany na e-maila ucznia o godzinie 13.00.

Lekcja języka niemieckiego przez ZOOM godz. 13.00, link wysłany na e-mail ucznia.

            

Muzyka

 

Temat: Warsztat muzyczny.

 Uczeń otwiera linki i wykonuje zadania w formie quizu:

https://learningapps.org/watch?v=peedfww3c20

https://wordwall.net/pl/resource/2282695/muzyka/powtarzamy-instrumenty

https://wordwall.net/pl/resource/451216/muzyka/narodowe-ta%c5%84ce-polskie

https://wordwall.net/pl/resource/2057749/muzyka/instrumenty-muzyczne

 

Plastyka

 

Temat: Film jako dziedzina sztuki.

Zapoznaj się z treścią materiału o filmie z podręcznika do plastyki na str. 30-31.

Zaprojektuj scenografię lub kostiumy do filmu. Zadbaj o atrakcyjną i czytelną formę graficzną - dobierz elementy wizualne i napisy tak, by plakat odzwierciedlał charakter filmu oraz przekazywał najważniejsze informacje na jego temat (tytuł, nazwiska twórców i aktorów, data powstania).

 

Historia

 

Temat: Ziemie polskie po kongresie wiedeńskim- test (przełożony z piątku)

(lekcja online)

 

Temat: Zjednoczenie Włoch i Niemiec

(lekcja online)

na co będziemy zwracać uwagę,

•          jak przebiegał proces zjednoczeniowy Włoch,

•          jakie wojny stoczono w trakcje jednoczenia Niemiec,

•          w jakich okolicznościach powstało Cesarstwo Niemieckie.

 

Geografia 

 

Temat : Sprawdzian wiadomości.

 

Biologia

 

 Biologia - 26.11. 20 lekcja online

Biologia – 27.11.20 lekcja online 

 

Temat : Budowa i funkcje krwi. ( 2 godz.)

Treści realizowane na lekcji:

•          krew jako tkanka płynna

•          skład krwi

•          funkcja składników krwi

•          proces krzepnięcia krwi

•          grupy krwi

•          znaczenie krwiodawstwa

•          zasady transfuzji krwi

•          konflikt serologiczny

Uczeń zapisuje lub wkleja  notatkę przesłaną przez nauczyciela  oraz rozwiązuje zadanie 1, 2, 3 str. 44, zad. 4 str. 45  w zeszycie ćwiczeń

Źródła i materiały wykorzystywane na lekcji:

https://epodreczniki.pl/a/szczegolna-rola-krwi/DtOQe3XZ3 Szczególna rola krwi.

https://view.genial.ly

Multibook Puls życia 7

Materiały własne

 

Chemia  

 

- 23.11.20 lekcja online

Temat: Atomy i cząsteczki – składniki materii.

 Treści realizowane na lekcji:

•          ziarnista budowa materii

•          zjawisko dyfuzji

•          założenia teorii atomistyczno-cząsteczkowej budowy materii

•          różnica między pierwiastkiem a związkiem chemicznym na podstawie założeń teorii atomistyczno-cząsteczkowej budowy materii

•          atom a cząsteczka

•          jednostka masy atomowej

•          masy atomów i cząsteczek wyrażane w jednostkach masy atomowej

Uczeń zapisuje lub wkleja  notatkę przesłaną przez nauczyciela  i wykonuje ćw.1 , 2, str. 43 oraz ćw. 4,5,6 str. 44 w zeszycie ćwiczeń.

Źródła i materiały wykorzystywane do  lekcji:

Genially education

Multibook Chemia Nowej Ery 7

Aplikacja LearningApps

Chemia -26.11.20 lekcja online

 

Temat : Masa atomowa, masa cząsteczkowa.

Treści realizowane na lekcji:

•          jednostka masy atomowej

•          odczytywanie mas atomowych z układu okresowego pierwiastków chemicznych

•          obliczanie masy cząsteczkowej pierwiastków i prostych związków chemicznych

Uczeń zapisuje lub wkleja  notatkę przesłaną przez nauczyciela  i wykonuje ćw. 1, 2 str. 46 oraz ćw. 3 ,4 i 5 str. 47  w zeszycie ćwiczeń.

Źródła i materiały wykorzystywane do  lekcji:

Multibook Chemia Nowej Ery 7

https://pistacja.tv

 

Fizyka 

 

 23. 11. 2020r.

Temat: Wykonujemy pomiary – powtórzenie i utrwalenie wiadomości i umiejętności przed testem.

Lekcja on - line – link do lekcji będzie wysłany na grupę klasową WhatsApp oraz na grupę klasową Messenger.

Uczniowie uzupełnią test sprawdzający „Sprawdź się” z podręcznika ze stron 44 i 45.

Uzupełniony test sprawdzający uczniowie prześlą na adres podany w trakcie lekcji on-line.

 

27. 11. 2020r.

Temat: Trzy stany skupienia ciał.

Podręcznik str. 48 - 51.

Lekcja on - line – link do lekcji będzie wysłany na grupę klasową WhatsApp oraz na grupę klasową Messenger.

Uczniowie wypełnią kartę pracy przesłaną przez nauczyciela.

 

Matematyka

 

Temat : 1 - 2. Dodawanie i odejmowanie liczb dodatnich. (2x)

 

Praca z podręcznikiem (str. 24 - 27) i zeszytem ćwiczeń (str. 10 - 12) – wybrane zadania.

 

3 – 4. Mnożenie i dzielenie liczb dodatnich. (2x)

Praca z podręcznikiem (str. 28 - 34) i zeszytem ćwiczeń (str. 12 - 15) – wybrane zadania.

 

5. ZDW z matematyki. (1x)

Utrwalanie bieżącego materiału na zoomie.

 

Informatyka 

 

Temat : Cyfrowa obróbka fotografii

Proszę o realizację tematu z e – podręczników:

https://epodreczniki.pl/a/cyfrowa-obrobka-fotografii/DSFUX2TLV

Wykonane zadanie proszę o przesłanie na e-maila: geoo@interia.pl

 

Wychowanie fizyczne

 

Temat: Ćwiczenia korygujące postawę ciała.

Temat: Ćwiczenia na obwodzie stacyjnym z wykorzystaniem piłki.

Temat: Zdrowe odżywianie.

Temat: Ćwiczenia na obwodzie stacyjnym z wykorzystaniem butelek z wodą.

 

Zajęcia z wychowawcą

 

Temat: „Pętla, co nas zapętla” – o uzależnieniu.

Uczeń ogląda „Krótki film o uzależnieniu”:

https://www.youtube.com/watch?v=rLHvyud1zYY

Dokonuje swoistej autorefleksji po obejrzeniu oryginalnie wyreżyserowanej animacji.

 

Klasa VIII

 

Religia

 

Środa

Temat: Cuda Jezusa wyrazem zbawczej miłości.

Treści: Pogłębione poznanie cudów jako potwierdzenie boskiej misji Jezusa.

Uczniowie zapoznają się z katechezą na str.56-57. Następnie wpisują temat do zeszytu oraz

 Zapamiętaj…

 

Czwartek

Temat: Życie Jezusa odczytywane na osi i w spirali czasu.

Treści: Pogłębione poznanie roku liturgicznego jako uobecnienia wydarzeń zbawczych.

Uczniowie czytają katechezą na str.58-59 . Następnie wpisują do zeszytu temat oraz

Schemat roku liturgicznego ze str 59. Zapoznają się z prezentacją multimedialną

przesłaną na grupę przez nauczyciela. Wykonane zadanie uczniowie przesyłają na messengera do nauczyciela.

 

Język polski

 

  1. Twórca i jego czasy – Aleksander Kamiński jako autor „Kamieni na szaniec”.
    ( online)

Uczeń zapoznaje się z informacją w podręczniku str.86-87 na temat Aleksandra Kamińskiego. Wymienia najważniejsze etapy jego życia, wyjaśnia genezę powstania lektury, omawia kontekst historyczny- konspiracja, organizacje konspiracyjne, wypowiada się na temat roli literatury podziemnej. Informacje zapisuje w notatce przesłanej przez nauczyciela.

 

  1. Sprawdzian wiadomości o języku i słownictwie .( online)

Uczeń wykonuje sprawdzian przesłany przez nauczyciela.

 

  1. Rzeczywistość wojenna w okupowanej Warszawie na przykładzie „Kamieni na szaniec”.( online)

Uczeń relacjonuje najważniejsze wydarzenia, prezentuje świat przedstawiony, wymienia bohaterów, omawia rzeczywistość okupowanej Warszawy, wypowiada się na temat działalności Państwa Podziemnego. Wypełnia kartę pracy przesłaną przez nauczyciela.

 

  1. Jak się dorasta do wojny? – dojrzewanie w trudnych czasach okupacji. ( online)

Uczeń wypowiada się na temat specyfiki pokolenia, do którego należeli bohaterowie, wymienia czynniki kształtujące chłopców, nazywa rodzaj narracji, opisuje akcje małego sabotażu i dywersji. Uzupełnia notatkę przesłana przez nauczyciela.

 

  1. Zośka, Rudy i Alek to ludzie, którzy „umieli pięknie żyć i pięknie umierać”.

Uczeń ogląda krótki filmik na You Tube  na temat bohaterów lektury:

https://www.youtube.com/watch?v=tqKiBh27M6E

Na podstawie tekstu lektury gromadzi słownictwo do charakterystyki bohaterów – karta pracy przesłana przez nauczyciela. Znajduje cechy wspólne łączące bohaterów. Odnosi cechy i zachowania postaci literackich do własnych postaw życiowych. Wyjaśnia cytat znajdujący się w temacie lekcji.

 

Zdw j. polski – Omówienie wyników Próbnego Egzaminu Ósmoklasisty z Języka Polskiego. ( online)

 

Język angielski

 

  1. Omówienie zadań egzaminacyjnych z próbnego egzaminu z wyd. Nowa Era.

 

  1. Przepisz do zeszytu:

Lesson

Topic: Znajomość funkcji językowych w kontekście uczenia się.

Repetytorium str. 41

 

  1. Przepisz do zeszytu:

Lesson

Topic: Applying for a course. Wypełniamy formularz na kurs językowy.

Repetytorium str. 42-43.

 

Język niemiecki

 

23.11.2020

Thema:  Was machst du am Nachmittag? Pory dnia, czynności czasu wolnego.

Uczeń zapoznaje się z czynnościami czasu wolnego oraz porami dnia – podręcznik strona 30

Uczeń wykonuje ćwiczenie 11 strona 30 podręcznik

Lekcja języka niemieckiego przez ZOOM godz. 12.05, link wysłany na e-mail ucznia.

 

24.11.2020

Thema:  Um wie viel Uhr geht Frau Blum ins Büro. Przyimek in w bierniku.

Uczeń zapoznaje się ze słownictwem - zadanie 14 strona 31 podręcznik

Uczeń wykonuje ćwiczenie 15 strona 28 książka ćwiczeń

Lekcja języka niemieckiego przez ZOOM godz. 13.00, link wysłany na e-mail ucznia.

 

Historia

 

Temat: Społeczeństwo polskie pod okupacją.

(lekcja online)

na co będziemy zwracać uwagę,

•polityka niemiecka wobec Polaków,

•postawy społeczeństwa wobec okupantów,

•zagłada polskich Żydów i stosunek do niej Polaków.

 

Temat: Plan "Burza" i powstanie warszawskie.

(lekcja online)

na co będziemy zwracać uwagę,

•przygotowanie i realizacja planu "Burza,"

•przyczyny wybuchu powstania warszawskiego,

•przebieg walk powstańczych i skutki zrywu.

 

Wiedza o społeczeństwie

 

Temat: Służba ochrony prawa

•Policja.

•Uprawnienia policji.

•Policjant a obywatel.

 

Temat: Czym jest samorząd?

•Samorządy w Polsce.

•Samorząd terytorialny.

•Przykłady zadań samorządów.

 

Geografia

 

27.11.2020  Stany Zjednoczone- potęga gospodarcza świata.

 

Biologia

 

25.11.20 lekcja online

Temat: Dziedziczenie cech u człowieka.

Treści realizowane na lekcji:

•proces powstawania białka

•przykłady cech recesywnych i dominujących człowieka

•określenie cech człowieka, które są zarówno wynikiem działania genów, jak i czynników środowiska

•utrwalanie pojęć „heterozygota” i „homozygota”

•przewidywanie wystąpienia cech u potomstwa na podstawie krzyżówki genetycznej

•ustalanie prawdopodobieństwa występowania cechy u potomstwa, jeśli nie są znane genotypy obojga rodziców

•ćwiczenie umiejętności rozwiązywania krzyżówek genetycznych

Uczeń zapisuje notatkę z lekcji oraz rozwiązuje zad.  1, 2, 3  str. 17 oraz ćw. 9 i 10 str. 20 w zeszycie ćwiczeń.

Źródła i materiały wykorzystywane na lekcji:

Multiteka Puls życia 8

Materiały własne

https://view.genial.ly

 

Chemia

 

23.11.20 lekcja online

25.11.20 lekcja online

Temat : Wzory i nazwy soli. ( 2 godziny)

Treści realizowane na lekcji:

•wzory sumaryczne soli: chlorków, siarczków, siarczanów(VI), siarczanów(IV), azotanów(V), węglanów, fosforanów(V)

•budowa soli

•tworzenie nazw soli na podstawie wzorów sumarycznych

•tworzenie wzorów sumarycznych soli na podstawie ich nazw

Źródła i materiały wykorzystywane na lekcji:

Multiteka Chemia Nowej Ery 8

Materiały własne

 https://view.genial.ly

 

Fizyka

 

23 listopad 2020 r.

Lekcja on-line na platformie Zoom

Lekcja:  Prąd elektryczny. Napiecie elektryczne i natężenie prądu.

Podręcznik str. 68 - 74

Szczegółowe informacje i link do spotkania będzie wysłany na grupę klasową Messenger z fizyki.

 

27 listopad  2020r

Lekcja on-line na platformie Zoom

Lekcja:  Napięcie elektryczne i natężenie prądu - rozwiązywanie zadań.

Szczegółowe informacje i link do spotkania będzie wysłany na grupę klasową Messenger z fizyki.

 

Matematyka

 

1 - 2. Zastosowanie Twierdzenia Pitagorasa. (2x)

Praca z podręcznikiem (str. 87 - 92) i zeszytem ćwiczeń (str. 36 - 39) – wybrane zadania. 

 

3 – 4. Przekątna kwadratu. Wysokość trójkąta równobocznego.

Praca z podręcznikiem (str. 93- 96) i zeszytem ćwiczeń (str. 40 - 42) – wybrane zadania.

 

5.ZDW z matematyki. (1x)

Praca z próbnym egzaminem ósmoklasisty ze stron internetowych oraz utrwalanie bieżących wiadomości na zoomie.

 

Informatyka

 

Lekcja 3. C++ - zmienne
Proszę o realizację następującego tematu j.w

https://www.youtube.com/watch?v=C8nScMORsc0

https://www.youtube.com/watch?v=AvPJaSOxan8

Zdjęcia z ćwiczeń proszę o przesłanie na e-maila: geoo@interia.pl

 

Wychowanie fizyczne

 

Temat: Ćwiczenia korygujące postawę ciała.

Temat: Ćwiczenia na obwodzie stacyjnym z wykorzystaniem piłki.

Temat: Zdrowe odżywianie.

Temat: Ćwiczenia na obwodzie stacyjnym z wykorzystaniem butelek z wodą.

 

Edukacja dla bezpieczeństwa

 

25.11.2020     Zagrożenia pożarowe.

 

Zajęcia z wychowawcą 

 

25.11.20 Lekcja online

Temat: „Małe dzieci – duże uczucia. Trudne sprawy- trudne emocje”

Źródła i materiały wykorzystywane na lekcji:

Materiały z kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł 2020 ( scenariusz +karty pracy)

 

 

 

wiadomości

Kontakt

  • Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi w Szczytnikach
    Szczytniki 91a
    32-112 Klimontów
    woj. małopolskie
  • (+12) 386-60-07

Galeria zdjęć