Nawigacja

liczba odwiedzin: 308804

Zawieszenie zajęć

 
Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 8.02.2021r. do 12.02.2021r. Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 1.02.2021r. do 5.02.2021r. Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 14.12.2020r. do 18.12.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 07.12.2020r. do 11.12.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 30.11.2020r. do 04.12.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 23.11.2020r. do 27.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 16.11.2020r. do 20.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 09.11.2020r. do 13.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 02.11.2020r. do 06.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 26.10.2020r. do 30.10.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 22.06.2020r. do 26.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 15.06.2020r. do 19.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 08.06.2020r. do 10.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 01.06.2020r. do 05.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 25.05.2020r. do 29.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 18.05.2020r. do 22.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 11.05.2020r. do 15.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 04.05.2020r. do 08.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 27.04.2020r. do 30.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 20.04.2020r. do 24.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 14.04.2020r. do 17.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 06.04.2020r. do 10.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 30.03.2020r. do 03.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 25.03.2020r. do 27.03.2020r Formy kontaktu z nauczycielami Kształcenie na odległość - Nauka w domu - dobre rady dla rodziców Kształcenie na odległość Nauka w domu – dobre rady dla uczniów Rekrutacja Zarządzenie Dyrektora Szkoły w sprawie czasowego zawieszenia zajęć w Oddziale Przedszkolnym w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID - 19 O szkole Tekstowa podstrona Tekstowa podstrona

Kształcenie na odległość

Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 25.03.2020r. do 27.03.2020r

Tygodniowy zakres treści nauczania

do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych

od  25.03.2020r. do 27.03.2020r

 

Oddział przedszkolny - grupa 3-4-latków "Słoneczka"

 

Blok tematyczny- Nadeszła wiosna

 

25.03.2020r. – Środa

Temat : Śpiewam o wiośnie

  • Zabawa '' Zgadnij, w jakim jestem nastroju ''. -rozróżnianie emocji ( radość , złość ,  

            zdziwienie , smutek )

  • Nauka piosenki '' Zielona wiosna '' - rozwijanie umiejętności wokalnych.
  • Zabawy przy piosence ''Zielona wiosna''
  • Szeregowanie obrazków według wzrastającej liczbie elementów.

 

26.03.2020r. – Czwartek

Temat : W marcu jak w garncu

      • Ćwiczenia koordynacji wzrokowo- ruchowej
      • Rozmowa na temat warunków atmosferycznych panujących w marcu – zapoznanie z

                              wybranymi elementami pogody.

      • Zabawa oddechowo- ruchowa '' Wiaterek, wiatr, wichura)
      • ''Marcowa pogoda''- odliczanie w zakresie pięciu- rozwijanie umiejętności liczenia.
      • Masażyk relaksacyjny- ''Masaż pogody''.
      • Zabawa ''Krople wody i promyk słońca ''.

 

Język angielski

- Dziecko liczy do 3 na paluszkach, wie jak wygląda cowboy i wróżka ( wymienia elementy stroju )

 

Religia

- Dziecko śpiewem i muzyką uwielbia Pana Boga , podaje nazwy znanych instrumentów. Wykonuje piosenkę '' Oczy, uszy, ręce dwie''. - gestykuluje.

 

27.03.2020r. – Piątek

Temat : Nadeszła wiosna.

            • Zabawa ''Porównywania''.
            • Ćwiczenia ruchowo- graficzne
            • ''Nadeszła wiosna''- ćwiczenia grafomotoryczne połączone z rozwijaniem mowy. - rozwijanie sprawności manualnej.
            • Zabawa muzyczno - ruchowa ''Schowaj się pod parasol''.
            • Obserwacja pogody- poznawanie nowej pory roku.
            • Zabawa muzyczno- ruchowa ''Marcowa pogoda''.

 

Nauczyciel wychowawca przesyła rodzicom w formie sms, poczty elektronicznej, komunikatora internetowego Messenger pomoce do podanych tematów.

 

 

Oddział przedszkolny - grupa 5-6-latków "Jeżyki"

 

Blok tematyczny- Nadeszła wiosna

 

25.03.2020r. – Środa

Temat: Gdzie jest wiosna?

  1. Poznanie zwiastunów wiosny – książka: Kolorowy Start str. 60-61,

Kolorowy Start z plusem – str. 64-65

  1. Układanie zdań o wiośnie.
  2. Kolorowanie wazonów: Karta pracy ( Czytam, piszę, liczę) – str.72, pisanie litry ł,Ł

 

26.03.2020r. – Czwartek

Temat: Wiosenne buziaki.

  1. Nazywanie kwiatów rosnących wiosną – książka: Kolorowy Start str. 64, Kolorowy Start z plusem – str. 66
  2. Wykonanie krokusa z bibuły, rysuje lub maluje farbami.

 

Religia:

Temat: Wydarzenia Wielkiego Czwartku

1.   Koloruje Jezusa w podręczniku str.77 lub rysuje na kartce z bloku Jezusa.

2.   Śpiewa piosenkę: Sercem kocham Jezusa

 

Język angielski:

1. Dziecko opowiada rodzicom historyjkę o Boo, liczy do 3.

 

27.03.2020r. – Piątek

Temat: Maszeruje wiosna.

  1. Zabawy przy piosence: Maszeruje wiosna” – youtube
  2. Ćwiczenia grafomotoryczne – Karty pracy: Kolorowy Start str. 44,47,48, Kolorowy

     Start z plusem – str. 67,69,70.

  1. Układanie puzzli – Krokusy – Wyprawka plastyczna – Kolorowy Start z plusem.

 

Klasa 1

 

Blok tematyczny- Ja i wiosna

 

25.03.2020r. – Środa

Temat- I to pączki i to pączki.

  1. Ciche czytanie ze zrozumieniem tekstu pt. ,,Pączki”- podr .str. 34, wykonanie ćwiczeń 1,2
  2. Nauka pisania dwuznaku ,,Cz”, ,,cz”- filmik instruktażowy, wykonanie ćwiczeń 1,2 w ćwiczeniówce.
  3. Kolaż – Pączki w wazonie
  4. Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu w poznanym zakresie- gry edukacyjne
  5. Skoki na skakance przy piosence „Moja fantazja”- youtube.

 

            26.03.2020 r.- Czwartek

Temat- Dlaczego niektóre ptaki są pod ochroną

  1. Oglądanie filmiku pt. ,, Wiosenne ptaki”, dobieranie do obrazków odpowiednich podpisów.
  2. Wykonanie ćw.1 i 2 w ćwiczeniówce str. 25
  3. Liczba 13- karta pracy

 

J. angielski

1.   Uczniowie śpiewają piosenki z Unitu 4

2.   Wskazują części ciała misia/lalki i nazywają je w j.angielskim

 

Zajęcia czytelnicze

1. Uczniowie oglądają film pt: "Brzydkie Kaczątko”.

 

25.03.2020r.- Piątek

Temat- Dlaczego wiosenne kwiaty są pod ochroną?

1.   Wiosenne kwiaty- epodręcznik’.

2.   Czytanie i rozwiązywanie zagadek o wiosennych kwiatach.

3.   Układanie i zapisywanie zdań z rozsypanki wyrazowej.

4.   Dodawanie i odejmowanie w dziesiątce- gry

 

Religia

1.   Uczeń potrafi opisać ilustrację z Panem Jezusem wjeżdżającym do Jerozolimy-

      podręcznik str.73

2.   Uczeń w podręczniku na str.74 koloruje palmę, w razie braku podręcznika rysuje

      palmę na kartce papieru.

 

Klasa II

 

Blok tematyczny- Wiosna wśród kwiatów

 

25.03.2020r. – Środa

Temat: Dlaczego wiosną ptaki wracają do domu?

  1. Ciche czytanie ze zrozumieniem wiersza pt. „Wiosna idzie”- podr. str. 54
  2. Naśladowanie głosów ptaków występujących w wierszu.
  3. Rysowanie bociana wg szablonu i opisywanie jego wyglądu - zdjęcie, kontur ptaka.
  4. Ćwiczenia w mnożeniu- film

 

Język angielski:

1. Uczeń mówi wierszyk Can I have some pasta, please?

2. Rysuje ulubione jedzenie w zeszycie i podpisuje.

 

26.03.2020r. – Czwartek

Temat: Dlaczego ptaki latają?

  1. Czytanie informacji- dzięki czemu ptaki latają- podr. str. 58.
  2. Poznanie budowy ptaka- prezentacja multimedialna.
  3. Ćwiczenia ortograficzne z dwuznakiem ch wymiennym na sz- karta pracy- ćw. str 53
  4. Rozwiązywanie zadań tekstowych- film.
  5. Skoki na skakance przy piosence „Moja fantazja”- youtube.

.

Religia:

Temat: Droga krzyżowa Pana Jezusa

1. Uczeń rozumie, że cierpienie i śmierć Pana Jezusa są dowodem Jego miłości do ludzi

2. Zapisanie słowa dnia: Droga krzyżowa w książeczce na str.65

3. Rysowanie św. Weroniki ocierającej twarz Pana Jezusa - kolorowanie i numerowanie 

    stacji -VI. Str.65)

 

27.03.2020r. – Środa

Temat: Legenda o bocianach

  1. Czytanie na głos tekstu „Legenda o królowej Bonie i bocianach”- podr. str. 60.
  2. Ustalenie kolejności zdarzeń w legendzie – karta pracy, zeszyt.
  3. Rozwiązywanie zadań tekstowych na mnożenie i dzielenie- film.

 

Klasa III

 

Blok tematyczny- Co trzeba wiedzieć o wiośnie?

 

25.03.2020r. – Środa

Temat: Kiedy zaczyna się wiosna?

  • Filmik z YouTuba – „Zwiastuny wiosny”,
  • Wiersz Jolanty Kasperek „21 marca” - podręcznik
  • Ćwiczenia ortograficzne – rzeczowniki z zakończeniem -ą, - om – karty pracy online
  • Odejmowanie liczb w zakresie 1000 – filmik z YouTuba, karty pracy.
  • Słuchanie muzyki „Wiosna" A. Vivaldiego

 

26.03.2020r. – Czwartek

Temat: Wiosna w parku i w polu

  • Obejrzenie programu TV – „Program o wiośnie”
  • Obejrzenie filmu i dowiedzenie sie, gdzie krasnale szukały wiosny „Marysia i krasnoludki"
  • Tekst H. Zdzitowieckiej „Czego gawrony na polu szukają”
  • Zeszyt ćwiczeń – uzupełnianie na podstawie tekstu
  • Poznanie zwierząt żyjących na polu i roślin – podręcznik, karty pracy
  • Ćwiczenia w liczeniu różnymi sposobami – karty pracy online

 

27.03.2020r. – Piatek

Temat: Rośliny zbożowe uprawiane w Polsce

  • Poznanie roślin zbożowych uprawianych w Polsce – filmik YouTuba
  • Wyszukanie w domu produktów zbożowych przeczytanie etykiet ich wartości odżywczych, dat przydatności do spożycia
  • Stworzenie wiosennej kompozycji z etykiet
  • Uzupełnianie zeszytu ćwiczeń
  • Ćwiczenia w liczeniu różnymi sposobami, rozwiązywanie zadań tekstowych – karty pracy online

 

Nauczyciel wychowawca przesyła rodzicom w formie sms, poczty elektronicznej, komunikatora internetowego Messenger pomoce do podanych tematów.

 

Język angielski

  • uczeń śpiewa piosenkę z nagraniem: str. 47, nagranie: 2.12
  • wskazuje na rzeczy, które chce kupić chłopczyk i dziewczynka z piosenki
  • mówi nazwy sklepów, w których można kupić te produkty
    ( np. Pokazuje na misia i mówi  - a toy shop)

 

Religia

Temat: Pan Jezus pomaga nam w walce z grzechem

Uczeń określa czym jest grzech oraz jakie są rodzaje grzechu na podstawie wiadomości
z podręcznika str. 69. Uzupełnia definicje grzechu i jego rodzaje w ćwiczeniach str. 57

 

 

Klasa V - od 25.03.2020r. do 27.03.2020r.

 

J. polski: 2 godz.

 

Temat: Co pamiętamy z mitologii greckiej?

Uczeń przypomina sobie treści czytanych mitów i rozwiązuje quiz mitologiczny ( przesłany przez nauczyciela).Odpowiedzi zapisuje w zeszycie, natomiast ich kopie przesyła nauczycielowi w formie zdjęć lub tekstu wysłanego pocztą elektroniczną.

 

Temat: Tworzymy komiks do wybranego mitu.

Uczeń wykonuje komiks do wybranego mitu ( format i technika dowolna).Kopie swoich prac należy przesłać do nauczyciela w formie zdjęć poprzez pocztę elektroniczną lub komunikator internetowy Messenger ( do 27. 03.2020).

 

Język angielski:

 

Temat: Miejsca w mieście. 

Uczeń:

- podpisuje obrazki (słownictwo z zakresu miejsca w mieście) str 42 w zeszycie ćwiczeń zad 12, , czyta słówka na głos

- używa podstawowych przyimków opisujących położenie: next to, behind...- zna znaczenie przyimków i potrafi je przeczytać, str 42 w zeszycie ćwicz. zad. 3

 

Religia:

 

Temat: Szymon z Cyreny- przypadkowy przechodzień
Uczeń przepisuje do zeszytu temat ze str. 102 oraz na podstawie ilustracji z tej strony rysuje w zeszycie stację V Szymon pomaga nieść krzyż Panu Jezusowi. Wykonuje zadanie
( załącznik od nauczyciela) i przesyła pocztą elektroniczną zdjęcie wykonanego zadania.

 

Historia:

 

Temat: Konflikt papiestwa z cesarstwem.
Uczeń zapoznaje się z treścią tekstu z podręcznika str. 119 - 120. W zrozumieniu tekstu pomoże materiał filmowy (Konflikt papiestwa z cesarstwem - czytany podręcznik). https://www.youtube.com/watch?v=-rV7ZgkBqQA (9 minut). Poniżej tematu lekcji zapisać notatkę (załącznik 1 przesłany przez nauczyciela).
Zadanie: Na podstawie tekstu z str. 121, napisz jakie są różnice między katolicyzmem
a prawosławiem? Możesz do tego zadania wykorzystać inne źródła. Zadanie proszę zapisać w zeszycie, a jego kopię w dowolnej formie przesłać na adres e-mail nauczyciela - termin (do 27.03.2020)

 

Geografia:

 

Temat: Przez lądy i oceany

Przeczytać temat z podręcznika. Notatkę ( załącznik przesłany przez nauczyciela) uczeń ma przepisać lub wydrukować i wkleić do zeszytu.
Zadanie do wykonania: Korzystając z podręcznika, atlasu i Internetu wypisz w kolejności od największego do najmniejszego wszystkie kontynenty i oceany na kuli ziemskiej ( przesłać mailem do nauczyciela).

 

Biologia:

 

Temat : Rodzaje tkanek roślinnych - usystematyzowanie wiadomości.

Uczeń :
- zapoznaje się z prezentacją multimedialną „Tkanki roślinne” Nowa Era.( Prezentację multimedialna prześle uczniom nauczyciel)
-uzupełnia kartę pracy na podstawie prezentacji – ( załącznik prześle nauczyciel)

 

Muzyka:

 

Temat: Folklor naszych sąsiadów. Folklor muzyczny krajów sąsiadujących z Polską

• zapoznaj się z treścią w podręczniku, lekcja 22:
• poszukaj przykłady ludowej muzyki czeskiej, ukraińskiej, rosyjskiej, niemieckiej poprzez youtube
• zinterpretuj muzykę ruchem - możesz nagrać filmik i przesłać nauczycielowi do oceny

 

Matematyka:

 

Temat: Pole prostokąta i kwadratu (1 godzina)

1. Zapoznaj się z zadaniami zawartymi w przesłanym pliku ( maila), a następnie rozwiąż je w zeszycie (możesz skorzystać z podanych podpowiedzi, które znajdują się pod każdym zadaniem).

 

Temat: Zależności między jednostkami pola (2 godziny)

1. Przepisz notatkę, którą zawiera przesłany plik

2. Zapoznaj się z zadaniami zawartymi w przesłanym pliku a następnie rozwiąż je w zeszycie (możesz skorzystać z podanych podpowiedzi, które znajdują się pod każdym zadaniem).

3. Rozwiązania prześlij na maila: sieczka.barbara8@gmail.com

4. W ramach zdw z matematyki wykonaj wskazane ćwiczenia online na matzoo

(link do zadań w załączniku)

 

Technika:

 

Temat: Pismo techniczne – ćwiczenia.
Uczniowie zapisują pismem technicznym pełną nazwę swojej szkoły i własny adres.

 

Wychowanie fizyczne:

 

Temat: Technika minipiłki siatkowej – doskonalenie odbicia piłki sposobem górnym i dolnym ( film instruktażowy), przykładowe ćwiczenia doskonalące odbicia piłki sposobem górnym ( film instruktażowy)
Uczniowie przysyłają zdjęcia i filmiki z wykonanych zadań - poczta elektroniczna, komunikator internetowy Messenger.

 

Klasa VI - od 25.03.2020r. do 27.03.2020r.

 

Biologia

 

Temat : Przegląd i znaczenie ryb – usystematyzowanie wiadomości .

Uczeń zapoznaje się z treściami w podręczniku str. 87-92 i wykonuje zadanie 1,2, 4, 6 w zeszycie  ćwiczeń na str. 73-75.

 

Geografia

 

Temat: Rolnictwo Danii i Węgier

- Uczeń przepisuje notatkę przesłaną przez nauczyciela lub drukuje i wkleja do zeszytu.

- Wypisuje główne uprawy i zwierzęta hodowlane w Danii i na Węgrzech i przesyła do nauczyciela.

 

Historia

 

Temat: Oświecenie w Europie.

Proszę zapoznać się z tekstem w podręczniku str. 132 - 134 a następnie uzupełnić kartę pracy (zał. 1). Uzupełnioną kartę pracy (można ją przepisać) proszę przesłać na adres e-mail: duchkatarzyna@wp.pl

W zeszycie poniżej tematu lekcji, proszę przepisać notatkę (zał. 2)- termin (do 27.03.2020)

 

Język angielski

 

Temat: " Why is Gran worried? Dlaczego babcia się martwi?".

- Uczeń czyta na głos nazwy dolegliwości (zeszyt przedmiotowy lub podręcznik str. 75 lesson 5.1)

 -Uczeń czyta i słucha zapisu nagrania do czytanki, odpowiada na pytanie Why is Gran worried? str. 68 w podręczniku, zad 1., uczniowie przepisują do zeszytu słówka z podręcznika  str 75. lesson 5.2

 

Język polski (3 godziny)

 

Temat: Czy łatwo wzbudzić w ludziach zachwyt ?

Uczeń czyta na głos z podręcznika – strona 201 – 203 fragment z utworu Adama Mickiewicza „Pan Tadeusz” opisujący Koncert Wojskiego. Wskazuje wybrane środki stylistyczne i wyjaśnia ich funkcje. Potrafi zastosować podstawowe środki stylistyczne we własnym opisie zjawiska np. wschód słońca, śnieżyca, wiatr. Zwraca uwagę na melodyjność utworu i wyraża swą opinię o nim. Odpowiedzi zapisuje w zeszycie natomiast ich kopie przesyła nauczycielowi w formie zdjęć lub tekstu wysłanego poczta elektroniczną.

 

Temat: Czy warto przeczytać lekturę „Hobbit, czyli tam i z powrotem” J.R.R. Tolkiena ?

Ćwiczenie redakcyjne związane z realizacją tematu zajęć i informacją zwrotną dla nauczyciela w formie zdjęć lub tekstu wysłanego poczta elektroniczną.

 

Temat : Baśniowy świat lektury – uzupełnianie kart pracy.

Uczeń uzupełnia Karty pracy „Baśniowy świat lektury” i „Na znak przygody” / wydawnictwo Nowa Era /. Uczeń ustala kolejność zdarzeń, omawia elementy świata przedstawionego i przesyła zdjęcie wypełnionej Kart przez komunikator internetowy WhatsApp

 

Matematyka (2 godziny)

 

Temat: Prostopadłościany i sześciany (2x)

  1. Przepisz notatkę zamieszczoną w poniższym pliku
  2. Zapoznaj się z zadaniami zawartymi w przesłanym pliku a następnie rozwiąż je w  

     zeszycie (możesz skorzystać z podanych podpowiedzi, które znajdują się pod każdym

     zadaniem).

3.  Rozwiązania wskazanych zadań prześlij mailowo: sieczka.barbara8@gmail.com

 

Temat: Graniastosłupy proste (2x)

  1. Przepisz notatkę, którą zawiera przesłany plik
  2. Zapoznaj się z zadaniami zawartymi w przesłanym pliku a następnie rozwiąż je w

     zeszycie (możesz skorzystać z podanych podpowiedzi, które znajdują się pod każdym     

     zadaniem).

  1. Rozwiązania prześlij na maila: sieczka.barbara8@gmail.com

 

W ramach zdw z matematyki wykonaj wskazane ćwiczenia online na matzoo

     (link do zadań będzie w pliku)

 

Muzyka

 

Temat : Wzbogacenie  wiedzy o działalność Oskara Kolberga  

• zapoznaj się z tematem w  podręczniku, lekcja 19: „ Etnografia”

• zapoznanie z terminami:  folklor, etnograf, skansen          

• wyjaśnia w zeszycie znaczenie terminów: folklor, etnograf, skansen.

 

Religia

 

Temat: Kielich i patena

Uczeń poznaje nazwy naczyń liturgicznych używanych podczas Mszy świętej.

Zapisuje w zeszycie temat: Kielich i patena poświęcone naczynia.

Następnie rysuje te przymioty wzorując się na obrazkach z podręcznika str.108

Podpisuje je właściwymi nazwami.

 

Technika

 

Temat : Rzuty aksonometryczne – uzupełnianie rysunku brył.

Uczeń ma narysować kwadrat w diametrii ukośnej.

 

Wychowanie fizyczne

 

Temat: Technika minipiłki siatkowej – doskonalenie odbicia piłki sposobem górnym i dolnym ( film instruktażowy), przykładowe ćwiczenia doskonalące odbicia piłki sposobem górnym ( film instruktażowy)
Uczniowie przysyłają zdjęcia i filmiki z wykonanych zadań - poczta elektroniczna, komunikator internetowy Messenger.

 

Klasa VII - od 25.03.2020r. do 27.03.2020r.

 

Religia

 

Temat: Apel Jasnogórski

-  na podstawie wiadomości z podręcznika ze str. 106 oraz 107 zapoznaj się z  treścią i godziną Apelu jasnogórskiego,

- wpisz do zeszytu temat  oraz treść Apelu z Zaśpiewaj str.107

 

Język polski (2 godziny)

 

Temat : Redagujemy rozprawkę inspirowaną lekturą "Krzyżacy" H. Sienkiewicza.

Uczeń pisze rozprawkę i przesyła  mailem do nauczyciela ( do 27 marca ) na temat:

Człowiek często potrafi wykazać się opiekuńczością i poświęceniem. Napisz rozprawkę, w której przedstawisz, co skłoniło wybranych przez Ciebie bohaterów literackich do wykazania się opiekuńczością i poświęceniem. Odwołaj się do lektury "Krzyżacy" oraz innego wybranego tekstu literackiego.

 

Język angielski

 

Temat: Stopniowanie przymiotników.

Uczeń uzupełnia nazwy rodzajów filmów w zeszycie ćwiczeń - str. 40 zad. 1,2 oraz przypomina sobie zasady tworzenia stopniowania przymiotników: czyta regułki z podręcznika str. 129.

 

Język niemiecki (2 godziny)

 

Temat: “Eine Schule stellt sich vor” (“Szkoła przedstawia się”)

Podręcznik str.74/13 czytanie tekstu o szkole, ułożenie zdań i zapisanie ich w zeszycie

Zeszyt ćwiczeń str.55/16 uzupełnienie tekstu wyrazami z ramki.

 

 Temat „Meine Schule” („Moja szkoła”)

Zapoznanie się z prezentacją „Die Schule in Polen” („Szkoła w Polsce”) na stronie Szkoły Podstawowej nr 2 w Proszowicach (nauczyciel prześle uczniom link)

Podręcznik str. 75/16 uzupełnienie zdań i zapisanie ich do zeszytu

Zeszyt ćwiczeń str.56/20 odpowiedzi na pytania.

 

Muzyka

Temat: Warsztat muzyczny.

Uczeń powtarza i utrwala  określony zakres wiedzy i umiejętności za pomocą wysłuchanych utworów oraz ćwiczeń służących usystematyzowaniu wiedzy.

- nagrania: P. Czajkowski, Uwertura do baletu Jezioro łabędzie; P. Czajkowski, Pas de quatre z baletu Jezioro łabędzie; P. Czajkowski, Taniec Wieszczki Cukrowej z baletu Dziadek do orzechów,

- przypomina sobie terminy: balet, taniec klasyczny, taniec współczesny i inne pojęcia związane z baletem,

- zapoznaje się z formą baletu z wykorzystaniem poznanych terminów.

 

Historia

 

Temat: Polityka rusyfikacji i germanizacji na ziemiach polskich.

Uczeń zapoznaje się z  tekstem z podręcznika 123 - 128.

Oglada  film "Syzyfowe prace" - pozwoli to lepiej zrozumieć temat lekcji.

Syzyfowe prace

https://www.youtube.com/watch?v=3cRF1726MyU

  • Dzieci z Wrześni (6 minut)

https://www.youtube.com/watch?v=1ujQsgSnSG0

  • Drzymała- chłop sprytniejszy od Niemców (3 minuty)

https://www.youtube.com/watch?v=7t8JyhxNXl0

- zapisuje  notatkę w zeszycie zał. 1. ( załącznik prześle nauczyciel)

- wykonuje zadanie:  Na podstawie zdobytej wiedzy przestaw w punktach jakie działania podejmowali Polacy  w walce z germanizacją i rusyfikacją.

 

Geografia (2 godziny)

 

Temat: Zmiany w polskim przemyśle.

Uczeń czyta  temat z podręcznika a następnie podaje odpowiedzi na następujące pytania.

1. Czym zajmuje się przemysł?

2. Na czym polega restrukturyzacja przemysłu i do czego się przyczyniła?

3. Korzystając z wykresu w podręczniku wypisz strukturę produkcji przemysłowej w Polsce w wybranych latach.

 

Temat: Produkcja roślinna i zwierzęca.

Korzystając z podręcznika proszę przeczytać tematy a następnie odpowiedzieć pisemnie w zeszycie na pytania:

- Opisz strukturę upraw w Polsce..

- Dokonaj podziału roślin uprawianych w Polsce.

- Wymień główne obszary uprawy pszenicy i ziemniaków oraz sadownictwa.

- Wymień główne regiony hodowli trzody chlewnej, bydła i owiec oraz ich pogłowie (liczebność).

 

Biologia (2 godziny)

 

Temat : Zaburzenia funkcjonowania układu opornościowego.

Uczeń zapoznaje się z treściami w podręczniku str. 125-128 i wykonuje zdanie 1 ,3 - str. 62, zad. 4 str. 63 w zeszycie ćwiczeń

 

Temat : Podsumowanie wiadomości z działu ”Układ krążenia”

Uczeń wypełnia kartę pracy przesłaną przez nauczyciela.

 

Chemia

 

Temat : Wiązanie kowalencyjne. Usystematyzowanie wiadomości.

Uczeń zapoznaje się z filmikiem na youtube  pt. „Wiązania kowalencyjne”  ( link nauczyciel prześle uczniom) oraz wykonuje  zadania 1,2,3 w zeszycie ćwiczeń.

 

Fizyka

Temat : Charakterystyka ruchu jednostajnego prostoliniowego.

Uczeń zapoznaje się z tekstem  z podręcznika do fizyki dla klasy VII, str.128 - 133.

- analizuje  doświadczenia nr: 36 - str.128; 

- analizuje  przykład ze strony 132.

- wpisuje notatkę do zeszytu przedmiotowego.

- wykonuje zadania z podręcznika str. 133 zad.1, 2, 3, str. 134 zad. 4,5,7

 

Matematyka (2 godziny)

 

Temat: Równania w zadaniach tekstowych geometrycznych

Uczeń analizuje 4 zadania  zawarte w przesłanym pliku przez nauczyciela a następnie rozwiązuje  je w zeszycie (uczeń może skorzystać z podanych podpowiedzi, które znajdują się pod każdym zadaniem).

 

W ramach zdw z matematyki uczeń ćwiczy  na matzoo

https://www.matzoo.pl/klasa7/zapisywanie-rownan-zaleznosci-miedzy-liczbami-test_57_368   lub   https://www.matzoo.pl/klasa7/zapisywanie-rownan_57_369

 

Wychowanie fizyczne

 

Temat: Technika i taktyka piłki siatkowej: atak przez plasowanie.

Uczeń ogląda filmy i materiały z zasobów Internetu ( nauczyciel linki wyśle do uczniów)

 

Klasa VIII - od 25.03.2020r. do 27.03.2020r.

 

Matematyka

 

Temat: Rozwiązywanie zadań przed egzaminem ósmoklasisty - testy online ze stron GWO.

  1. Zapoznaj się z zadaniami zawartymi w przesłanym pliku a następnie rozwiąż je w zeszycie (możesz skorzystać z podanych podpowiedzi, które znajdują się pod każdym zadaniem)- materiały prześle nauczyciel.
  2. Wybierz odpowiedzi spośród wskazanych i prześlij na e-maila: sieczka.barbara8@gmail.com

 

Język polski (3 godziny)

 

Temat: Świat na styku dwóch kultur : chrześcijańskiej i pogańskiej / sacrum i profanum /

- Uczeń wyjaśnia pojęcia: pierwsi chrześcijanie, Cesarstwo Rzymskie na podstawie znajomości lektury „Quo vadis” Henryka Sienkiewicza.

- Uczeń ogląda samodzielnie kilkuminutowe streszczenie lektury w formie żartobliwego filmu – link : https://www.youtube.com/watch?v=ys7oOiHgVpM

- Uczeń umie opisać kontrastowo zestawioną sferę sacrum i sferę profanum. Notatka przesłana przez nauczyciela.

 

Temat: Miłość Ligii i Winicjusza – anachronizm czy niedościgły ideał ?

- Redagowanie rozprawki.

- Ćwiczenie redakcyjne związane z realizacją tematu zajęć i informacją zwrotną dla nauczyciela w formie zdjęć lub tekstu wysłanego pocztą elektroniczną.

 

Temat : W kręgu bohaterów lektury

- Uczeń charakteryzuje głównego bohatera – Winicjusza w formie dwóch rysunków postaci z zaznaczeniem cech charakteru przed i po przemianie wewnętrznej.

- Uczeń przedstawia konsekwencje, z którymi wiązał się wybór religii chrześcijańskiej.

- Dokumentuje swoją pracę w formie zdjęcia przesłanego za pomocą komunikatora WhatsApp.

 

Język angielski

 

Temat: Przypomnienie czasu Przeszłego Prostego - Simple Past.

Uczeń czyta na głos formy czasowników nieregularnych

- czyta zasady tworzenia czasu przeszłego, str 166 w Repetytorium

- czyta na głos nazwy sklepów, przepisuje nazwy sklepów do zeszytu str. str 81 w rep.

 

Fizyka

 

Lekcja: Właściwości magnetyczne przewodnika z prądem.

  1. Bardzo proszę przeczytać ze zrozumieniem tekst z podręcznika do fizyki dla klasy  

       VIII, str.128 - 133.

  1. Proszę przeanalizować doświadczenia nr: 28 - str.128;  29 - str.129;  30 - str. 130; 31 -

       str.132.

  1. Proszę wpisać notatkę do zeszytu przedmiotowego.
  2. Proszę wykonać zadania z podręcznika str. 133 zad.1, 2,

 

Drodzy uczniowie notatkę do wpisania i nauczenia się otrzymacie ode mnie na Messenger’a klasowego.

 

Język niemiecki (2 godziny)

 

Temat: “In Urlaub fahren” (“Jechać na urlop”)

Podręcznik str.70/11 przepisanie do zeszytu nazw środków lokomocji z tłumaczeniami.

 

Temat „Wo darf man parken?” („Gdzie wolno parkować?”)

Zapoznanie się z filmikiem na YouTube pt.: „Czasownik modalny dürfen” (nauczyciel prześle uczniom link).

Podręcznik str. 70/12A słuchanie nagrania nr 38 CD (lub przeczytanie dialogu) i udzielenie odpowiedzi na pytania do zeszytu.

 

Geografia

 

Temat: W Amazonii.

W oparciu o temat zawarty w podręczniku odpowiedz na następujące pytania do zeszytu a następnie prześlij zdjęcie na maila: ilonairek2010@wp.pl  ( jeśli piszesz nieczytelnie napisz odpowiedzi komputerowo).

  • Scharakteryzuj klimat Amazonii i roślinność.
  • Jakie korzyści czerpiemy z Amazonii?
  • Jakie negatywne skutki ma działalność człowieka na ten region?

 

Edb

 

Temat: Pomoc osobie nieprzytomnej

Przeczytaj temat  z  podręcznika a następnie wykonaj plakat pod tytułem „ Łańcuch przeżycia” . Opisz algorytm postępowania ratowniczego w przypadku poszkodowanych nieprzytomnych ale z oddechem i pulsem.

 

Prace prześlij na maila: ilonairek2010@wp.pl

 

Religia

 

Temat: Chrystianizacja Europy

Uczeń na podstawie wiadomości z podręcznika ze str. 122 wymienia kraje Europy, które zostały schrystianizowane.

Do zeszytu zapisuje temat ze str.122 oraz wypisuje państwa Europy według kolejności przyjęcia chrztu św.- str. 122

 

Chemia

 

Temat : Szereg homologiczny alkoholi. Usystematyzowanie wiadomości.

Uczeń zapoznaje się z treściami na platformie e-podręczniki-„ Alkohole- budowa”. Link

https://epodreczniki.pl/a/alkohole---budowa/DHDcDTyOx

- uzupełnia kartę pracy- Szereg homologiczny alkoholi ( załącznik przesyła nauczyciel).

 

Historia

 

Temat: Odbudowa kraju ze zniszczeń wojennych

1. Zapoznaj się z tekstem z podręcznika str. 172 - 175.

2. W zrozumieniu tematu pomoże Ci materiał filmowy - Odbudowa Powojenna w Polsce

 https://www.youtube.com/watch?v=sDM9RcN_Ba8 (10 minut)

3. Uzupełnioną kartę pracy (można ją przepisać) proszę przesłać na adres e-mail

duchkatarzyna@wp.pl

4. Poniżej tematu, zapisz notatkę w zeszycie zał. 1.

termin (27.03.2020)

 

WOS

 

Temat: Parlament - czyli sejm i senat.

1. Zapoznaj się z tekstem z podręcznika 134 - 135.

2. W zrozumieniu tematu pomoże Ci materiał filmowy.

Sejm i senat - film edukacyjny

https://www.youtube.com/watch?v=mwJ_KCyYiNM

3. Poniżej tematu lekcji zapisz zasady wyboru do sejmu i senatu. Pomogą Ci w tym artykuły od 96 do 101 Konstytucji RP, którą znajdziesz na końcowych stronach podręcznika do wiedzy o społeczeństwie.

4. Wykonane zadanie w dowolnej formie prześlij na adres e- mail: duchkatarzyna@wp.pl

termin (27.03.2020)

 

Wychowanie fizyczne

 

Temat: Technika i taktyka piłki siatkowej: atak przez plasowanie.

Nauczyciel przekaże uczniom e-mailem materiały do zajęć.

 

 

 

 

wiadomości

Kontakt

  • Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi w Szczytnikach
    Szczytniki 91a
    32-112 Klimontów
    woj. małopolskie
  • (+12) 386-60-07

Galeria zdjęć