Nawigacja

liczba odwiedzin: 308797

Zawieszenie zajęć

 
Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 8.02.2021r. do 12.02.2021r. Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 1.02.2021r. do 5.02.2021r. Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 14.12.2020r. do 18.12.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 07.12.2020r. do 11.12.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 30.11.2020r. do 04.12.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 23.11.2020r. do 27.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 16.11.2020r. do 20.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 09.11.2020r. do 13.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 02.11.2020r. do 06.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 26.10.2020r. do 30.10.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 22.06.2020r. do 26.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 15.06.2020r. do 19.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 08.06.2020r. do 10.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 01.06.2020r. do 05.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 25.05.2020r. do 29.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 18.05.2020r. do 22.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 11.05.2020r. do 15.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 04.05.2020r. do 08.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 27.04.2020r. do 30.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 20.04.2020r. do 24.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 14.04.2020r. do 17.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 06.04.2020r. do 10.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 30.03.2020r. do 03.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 25.03.2020r. do 27.03.2020r Formy kontaktu z nauczycielami Kształcenie na odległość - Nauka w domu - dobre rady dla rodziców Kształcenie na odległość Nauka w domu – dobre rady dla uczniów Rekrutacja Zarządzenie Dyrektora Szkoły w sprawie czasowego zawieszenia zajęć w Oddziale Przedszkolnym w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID - 19 O szkole Tekstowa podstrona Tekstowa podstrona

Kształcenie na odległość

Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 25.05.2020r. do 29.05.2020r

Tygodniowy zakres treści nauczania

do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych

od 25.05.2020r. do 29.05.2020r

Oddział przedszkolny - grupa 3-4 latków „Słoneczka”

 

Blok tematyczny : Taki sam , a jednak inny.

 

25-05-2020r. - Poniedziałek.

Temat : Dzieci na świecie.

  • Zabawa – Taki sam , a jednak inny.
  • Słuchanie wiersza – W. Febera - Dzieci świata – rozwijanie mowy.
  • Oglądanie zdjęć. Opowiadanie o tym , jak bawią się dzieci przedstawione na zdjęciach . Określanie przez dzieci , czy bawią się podobnie ( karty pracy ).
  • Zabawa przy piosence – Podajmy sobie ręce.

 

Język angielski

 

Temat: Zwierzątka –utrwalenie słownictwa.

  1. Piosenka „Hello” (https://www.youtube.com/watch?v=24TiN8Rr2Yg

Przypomnienie nazw zwierzątek: https://www.youtube.com/watch?v=YVgv1EFJZHc

Dzieci słuchają i powtarzają:

A duck –kaczka, a cat – kot, a pig – świnka, a dog – pies, a rooster – kogut, an elephant – słoń

Karta pracy str. 13. Powiedz co widzisz na ilustracji. Połącz pętlą zwierzątka tego samego rodzaju i je policz.  (odp.:  1 fish, 2 frogs, 3 birds). Dzieci mogą też policzyć  drzewka (trees), kwiaty (flowers), nazywać kolory.

Yes or No? Powiedz Yes! i wykonaj gest przypisany do tego słowa, np. pokiwaj twierdząco głową, podskocz albo kucnij. Powiedz No! i wykonaj gest, który będzie przypisany do tego sowa np. pokręć głową, pomachaj w górze obiema rękami. Następnie pokazujemy dzieciom obrazki zwierzątek (z poprzedniej lekcji) i pytamy Is it a fish/ a cat/ a pig/ …..? dziecko odpowiada gestem Yes/No.

Pokazujemy gestem, mimiką i naśladujemy dźwięki jakie wydają zwierzątka a dziecko odgaduje.

Piosenka na pożegnanie „Bye, bye, goodbye”:  https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

 

Religia

 

Temat: Kochamy nasze mamy

Treści: Okazujemy miłość naszej mamie.

Dzieci kolorują obrazek przesłany przez nauczyciela.

 

26-05-2020r. - Wtorek

Temat : Zabawy z piłką.

  • Rysowanie po śladach linii, od obrazków dzieci do zdjęć. Określanie , jak wygląda otoczenie przyrodnicze  w kraju każdego z tych dzieci ( karty pracy ).
  • Zabawa ruchowa – Piłka parzy.
  • Zabawy piłkami – ćwiczenia matematyczne – rozwijanie orientacji przestrzennej , umiejętności liczenia.
  • Ćwiczenia logopedyczne – Skacząca piłka – rozwijanie mowy.
  • Ćwiczenia graficzne – Rysujemy wspólnie.
  • Ćwiczenia zręcznościowe – wkładanie rozsypanych patyczków do pudełka ręką w rękawiczce z jednym placem.

 

27-05-2020r. - Środa

Temat : Podajmy sobie ręce.

  • Zabawa - O którym koledze mówię?
  • Zabawy przy piosence – Podajmy sobie ręce – rozwijanie umiejętności wokalnych.
  • Zabawa – Opowiadam o sobie.
  • Zabawa – Obiegnij koło.

 

21-05-2020r. - Czwartek

Temat : Rysunek dla kolegi z Afryki.

  • Rozmowa na temat zainteresowań dzieci , tego , co lubią robić.
  • Nauka piosenki – Podajmy sobie ręce.
  • Ja podczas zabawy – wykonanie rysunku dla kolegi z Afryki – rozwijanie sprawności manualnej.
  • Rozmowa z dziećmi na temat – Kim chciałbyś być w przyszłości? Jaki zawód chciałbyś wykonywać?

 

22-05-2020r. - Piątek

Temat : Przyjacielem być.

  • Nauka fragmentu wiersza J. Koczanowskiej – Przyjaciel z pomocą rodzica. Oglądanie obrazków . Opowiadanie o tym , co się na nich dzieje. Określanie , czy Lenka i Mikołaj się przyjaźnią ( książka )
  • Słuchanie opowiadania J. A . Hockuby – O tym , jak pluszowy zajączek szukał przyjaciela – rozwijanie mowy.
  • Malowanie portretu swojego przyjaciela – rozwijanie sprawności manualnej.
  • Określanie , co przedstawiają rysunki dla przyjaciela. Kolorowanie wybranego rysunku. ( karty pracy )

 

Materiały, strony kart pracy - książek i propozycje zadań - nauczyciel wyślę na stronę grupy rodziców.

 

Oddział przedszkolny - grupa 5-6 latków „Jeżyki”

 

Blok tematyczny: Takie same i inne.

 

25.05.2020r. - Poniedziałek

Temat. Jesteśmy tolerancyjni.

1. Słuchanie piosenki: „ Jesteśmy dziećmi”: https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ/

2. Utrwalenie  wiersza: „ Dwa słowa – mama i tata”

3. Kształtowanie empatii i tolerancji wobec innych na podstawie bajki pt. „Brzydkie kaczątko”  - bajka do słuchania: https://www.youtube.com/watch?v=XM6nKXHjj9Q/

Bajka na Youtube: Brzydkie kaczątko – chętne dzieci mogą obejrzeć -  https://www.youtube.com/watch?v=m4t8y_lUkgM

 Po wysłuchaniu lub obejrzeniu  bajki dzieci odpowiadają na pytania:

• Kogo kaczątko spotkało w swoim życiu?

• W jaki sposób wszyscy dookoła je traktowali ?

• Jak się czuło, gdy wszyscy się z niego wyśmiewali?

• O czym marzyło kaczątko?

• Jak czuł się łabędź, gdy zorientował się, kim jest naprawdę?

• Dlaczego czuł się tak szczęśliwy?

4. Uzupełnianie kart pracy - Kolorowy Start z plusem str.60; dzieci pięcioletnie - Kolorowy Start str. 56 - 57.

5. Kolorowanka „Brzydkie kaczątko”: https://miastodzieci.pl/kolorowanki/brzydkie-kaczatko/  

 

26.05.2020r. - Wtorek

  Temat: Dzień Mamy.

1. Super zabawa z mamą. Domowa zabawa ruchowa

https://www.youtube.com/watch?v=Bwi8nn9dB1g

2. Praca plastyczna: „Laurka na Dzień Mamy” – dzieci wspólnie z tatą lub rodzeństwem wykonują laurkę dla MAMY – możecie skorzystać z podpowiedzi https://www.youtube.com/watch?v=lFBmzm6fRXg/,  lub wykonać laurkę według własnego pomysłu, wykonaną laurkę wręczamy mamie i recytujemy wiersz : „ Dwa słowa – mama i tata”

3. Wspólnie słuchamy piosenkę: „Kocham Cię Ti Amo Je t’aime” https://www.youtube.com/watch?v=MeRTMshkHJs/

4. Piosenka dla Mamy i taty: „Sto lat dla mamy i taty”

https://www.youtube.com/watch?v=grjsVmBu9xM&list=PLXhg1zz6VZhxWrt43pF0LaNLADeZ9emaY&index=16/

5. Kolorowanka – bukiet kwiatów dla mamy:

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/bukiet-kwiatow-dla-mamy/

 

WSZYSTKIM  MAMOM  PRZESYŁAMY ŻYCZENIA

 

Z okazji Twego święta, Mamo
życzę Ci zdrowia, sił i codziennej radości
wraz ze słowami największej wdzięczności.
Za wszystkie dla mnie trudy i starania
składam Ci dzisiaj podziękowania.

 

27.05.2020r. - Środa

Temat: Zakładka dla kolegi.

1. Praca plastyczna: „Zakładka jeżyk”- dzieci sześcioletnie – zakładka w Wyprawce plastycznej: dzieci pięcioletnie  ( dzieci sześcioletnie również mogą się przyłączyć)– wykonują dowolną z proponowanych zakładek – „Tęczowe zakładki do książek” -  https://www.youtube.com/watch?v=BWY8UkxllWA/

2. Zabawa ruchowa z wykorzystaniem książki:

Połóżcie sobie książkę na głowie, wyprostujcie sylwetkę i poruszajcie się w ten sposób po pokoju. Zróbcie to tak, aby książka nie spadła.

3. Uzupełnianie Kart pracy- Kolorowy Start  z plusem str. 61 - 63 - ćwiczenia w czytaniu, zapoznanie z figurą przestrzenną: kulą: Kolorowy Start str. 58 - 59- utrwalenie znajomości figur geometrycznych,

4. „Pajacyk” – rysowany wierszyk. Zadaniem dzieci jest uważne słuchanie wiersza           ( wyśle nauczyciel). Podczas gdy rodzic czyta wierszyk dzieci próbują narysować pajacyka.

 

28.05.2020r. – Czwartek

Temat: Mój przyjaciel.

1. Słuchanie wiersza: „Mój przyjaciel” – ( wyśle nauczyciel)

2. Wypowiedzi dzieci na temat: Kogo nazywamy przyjacielem? – dzieci sześcioletnie mogą pomóc sobie obrazkami w książce – str. 86

3. Podawanie cech przyjaciela – zapisywanie ich razem z rodzicami na sercu wyciętym   z papieru ( może być kolorowy).

4. Uzupełnianie Kart pracy- Kolorowy Start  z plusem str. 64– 66 , Kolorowy Start str.60 – 61,

5. Piosenka „Zostań moim przyjacielem”:

https://www.youtube.com/watch?v=K7i5YGNN4v8/

 

29.05.2020r. – Piątek

Temat: Czas wspólnej zabawy.

1. Zabawy ruchowe dla dzieci - Głowa, ramiona, kolana, pięty

               https://www.youtube.com/watch?v=l-P0PfiZp9E/

2. Uzupełnianie Kart pracy- Kolorowy Start  z plusem str. 58 – 59, Kolorowy Start str. 54 – 55,

3. Dzieci sześcioletnie – w czasie wolnym uzupełniają książkę: Czytam, Piszę, Liczę – do końca.

4. Zabawa ruchowa „Kaczuchy” – wspólny taniec z rodzicami.

https://www.youtube.com/watch?v=zW1_ANe0l94/

 

Religia

                       

Temat: Moi Rodzice są wspaniali, bo miłość Bożą w serce ma wlali. Dzieci sześcioletnie.

Treści: Wdzięczność rodzicom za ich opiekę, wychowanie i troskę

Na str. 109 dziecko wycina kartkę dla rodziców z bukietem kwiatów.

Koloruje i wręcza rodzicom.

 

Temat: Nasze mamy są kochane.  Dzieci pięcioletnie.

Treści: Wzbudzanie wdzięczności wobec mamy za okazywane serce.

Na str. 92 dziecko wykonuje zadanie i wkleja naklejkę z kwiatami.

Na str. 93 łączy w pary obrazki pasujące do siebie i koloruje według wzoru.

 

Język angielski

 

Temat: Clean or dirty? Piosenka.

1.Piosenka „Hello” (https://www.youtube.com/watch?v=24TiN8Rr2Yg

2.Przypomnienie nazwy zwierzątek:

- skaczemy jak króliczki …bunny (czyt. bani)

- kwaczemy jak kaczki..duck (dak)

- miałczymy jak kotki….cat (kat)

- szczekamy jak pieski…dog

- chrumkamy jak świnki…pig

3. Show me. Prosimy dzieckoby pokazało ruchem, mimiką zwierzątko: show me a pig/ a cat…

4. Piosenka „Washyourhands”„Umyj ręce”:: https://www.youtube.com/watch?v=dDHJW4r3elE

wash (czyt. łosz) dirty (czyt. derti – brudne), clean (klin –czyste), rub (rab –pocieraj), shake (szejk – potrząsaj).

5. Mówimy do dzieci: Washyourhands (umyj raczki), washyourtummy (umyj brzuszkek), washyourears

 (umyj uszy), washyourhair (umyj włosy), washyourlegs (umyj nogi). Dzieci pokazują gestem jak się myją.

6. Piosenka na pożegnanie „Bye, bye, goodbye”:  https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

 

Klasa I

 

Blok tematyczny- Tydzień z lekturą

 

25.05.2020r. – Poniedziałek

Temat- Jak uniknąć losu wielkoluda.

1. Słuchanie czytanego opowiadania J. Papuzinskiej ,,Jak nasza mama odczarowała wielkoluda”.

Pisanie wyrazów określających cechy mamy.

2. Układanie kodeksu ,,Dobrego kolegi”.

3. Cerujemy kurtkę wielkoluda.

4. Ćwiczenia utrwalające poznane jednostki miary.       

 

  Informatyka

 

  Temat: Poznaję edytor tekstu Word

  Uczniowie realizują ćwiczenia z podręcznika s. 48 - 49 oraz z płyty zajęcia 

                26.                                                                    

J.angielski

 

Temat: Zabadella – słuchamy, czytamy i odgrywamy historyjkę obrazkową.

1. Zaśpiewaj piosenkę:  płyta CD2 nagranie nr 16 lub nagranie ze str. Oxford https://elt.oup.com/student/goldsparks/audio?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub

2. Podręcznik str. 62. Posłuchaj i przeczytaj historyjkę „Zabadella!”. Płyta CD2 nagranie nr 18 lub nagranie ze str. Oxford.

3. Podręcznik str. 63: posłuchaj i wskaż właściwy obrazek.

4. Zadanie dodatkowe, nieobowiązkowe: zeszyt ćwiczeń str. 40 zad. 1. Nagranie do zeszytu ćwiczeń Gold Sparks 1na str. wydawnictwa Oxford: https://elt.oup.com/student/goldsparks/audio?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub

5. Zeszyt ćwiczeń str. 41 zad. 1. Zadanie dodatkowe, nieobowiązkowe: zad. 2. Nagranie do zeszytu ćwiczeń Gold Sparks 1na str. wydawnictwa Oxford: https://elt.oup.com/student/goldsparks/audio?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub

 

 26.05.2020 r.-Wtorek  

Temat- O księżycu na bajkowo i na poważnie.

1. Słuchanie czytanego opowiadania J. Papuzińskiej ,,Jak nasza mama zreperowała księżyc”. Wyodrębnienie w opowiadaniu elementów fantastycznych.                

2. Układanie  i zapisywanie dialogu.

3. Szukanie odpowiedzi na pytanie- Czy księżyc naprawdę zmienia swój kształt.

4. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 13 z przekroczeniem progu dziesiątkowego –karty pracy

5. Utrwalenie piosenki ,,Uściski dla mamy”

 

W-f

 

 Temat: Trening fitness dla dzieci.

 

27.05.2020r.- Środa

Temat- Inny- nie znaczy zły.

 1. Wypowiedzi uczniów na temat postępowania mamy wobec potwora na podstawie opowiadania J.Papuzińskiej ,, Jak nasza mama hodowała  potwora”.

  2. Czytanie informacji o dinozaurach.

  3. Redagowanie zdań na podany temat.

  4. Lepienie dinozaurów z modeliny lub plasteliny.

  5. Obliczenia zegarowe.        

 

Koło artystyczne

                    Kapelusz wiosenny.

 

 28.05.2020 r.- Czwartek

Temat- Zastanów się- za nim kogoś o coś posadzisz.

 1. Wspólne czytanie z osobą dorosłą opowiadania J. Papuzińskiej ,,Jak nasza mama szukała złodzieja”

 2. Zaznaczanie zdań zgodnych z treścią opowiadania –ćwiczeniówka str.32

 3. Wykonanie pracy- koszyk dla babci Grzybowskiej.

 4. Obliczenia zegarowe – karty pracy.               

 

W-f

 

Temat: Ćwiczenia z piłką w niskich pozycjach.

 

Religia

 

Temat: Wyrażam miłość do mojej mamy.

Treści: Sposoby czynienie dobra w rodzinie.

Na str.110 uczeń wykonuje zadanie polegające na zaznaczeniu przedmiotów nieprzypominających o miłości mamy. Następnie na str. 111rysuje piękny bukiet kwiatów lub serce dla mamy.

Wykonane zadania proszę przesłać do nauczyciela.             

 

29.05.2020r. – Piątek

Temat- Co jest prawdą, a co fantazją.

1.     Słuchanie czytanego przez lektora opowiadania J.Papuzińskiej ,,Czar dla  

      mamy”.

2.      Wyodrębnienie w opowiadaniu elementów realistycznych i fantastycznych.

3.   Mini sprawdzian ze znajomości lektury- karty  pracy

4.   Kształtowanie rozumienia pozycyjnego liczb. Rozwiazywanie zadań.

    

Zajęcia czytelnicze

          Konkurs pięknego czytania fragmentów książki ,,Jak Wojtek został strażakiem”

 

Klasa II

 

Blok tematyczny- To już znamy- powtarzamy!

 

Edukacja polonistyczna

  1. „To umiem”- ćwiczenia gramatyczno- ortograficzne- karty pracy
  2. Dyktando mieszane
  3. Sprawdzian polonistyczny


Edukacja matematyczna

  1. „To umiem”- ćwiczenia w liczeniu- rozwiązywanie zadań- karty pracy
  2. Sprawdzian matematyczny


Edukacja muzyczna

  1. Śpiewanie  piosenki  „Mama dobrze wie”


Edukacja plastyczna

  1. Praca plastyczna z dostępnych w domu materiałów „Ja i przyroda”


Edukacja przyrodnicza

  1. Wyszukiwanie w tekście informacji na wskazany temat
  2. Sprawdzian przyrodniczy


Edukacja techniczna

  1. „Łąka” – wycinanie, łączenie elementów


Wychowanie fizyczne

  1. Ćwiczenia i zabawy kształtujące prawidłową sylwetkę


Edukacja informatyczna

 

Temat: Obliczam wyniki działań za pomocą Kalkulatora

                    Książka ucznia str. 50-51, płyta zaj. 23

 

Język angielski

 

Temat: Now I know –podsumowanie materiału z rozdziału 5

1. Zeszyt ćwiczeń str. 50 zad. 1 i 2. Zagraj w gry online: Unit 5 game 1 i game 2: https://elt.oup.com/student/goldsparks/level2/?start=15&cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub

Temat: Playtime – słuchamy wierszyka i recytujemy go oraz poznajemy nazwy hobby

2. Wpisz temat do zeszytu i przepisz słówka (jedno pod drugim): Use a computer (juz a kompjute) – korzystać z komputra, play the violin (plej  vajelin)- grać na skrzypcach, play football – grać w piłkę nożną, ride a horse (rajd a hors) – jeździć konno, ski – jeździć na nartach, dance (dans) – tańczyć, draw (dro) – rysować, play tenis – grać w tenisa, jump (dżamp) – skakać, swim (swim) – pływać.

3. Podręcznik str. 60. Posłuchaj wierszyka: CD2 nagranie nr 14 lub strona wyd. Oxford:  https://elt.oup.com/student/goldsparks/audio?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub

4. Podręcznik str. 61 zad. 1:  posłuchaj i powtórz słówka. Cd2 nagranie 15, lub str. wydawnictwa Oxford.

5. Zeszyt ćwiczeń str. 51 zad. 1 i 2.  Z tego tygodnia proszę wysłać tylko zdjęcie z zeszytu ćwiczeń ze str. 50.


Religia

 

Temat: Wniebowstąpienie -z Jezusem idziemy do Ojca

Treści: Pragnienie bycia z Bogiem w życiu codziennym

Na str.92 uczeń wykonuje zadanie znalezienia różnic na obrazkach. Następnie zapisuje SŁOWO  DNIA… na str. 93 Ogląda obrazki również na tej stronie i opowiada co przedstawiają. Koloruje. Chętni mogą zaśpiewać piosenkę; ,,Mój Zbawiciel, On bardzo kocha mnie...”

 https://www.youtube.com/watch?v=ND0AdLCmdvA

 

Klasa III

 

Wychowawcy klasy będą wysyłać zakres materiału na każdy dzień bezpośrednio do rodziców, według ustalonego sposobu.

 

Blok tematyczny: Moja rodzina

 

25.05. 2020 (poniedziałek)

 

Temat dnia:. : Wszystko o mojej mamie i o moim tacie (zajęcia on-line).

  1. Rozmowa z dziećmi na temat mamy i taty.
  2. Nauka piosenek: „Dziękuje Mamo, dziękuje Tato”.
  3. Praca techniczna – „Laurka dla Mamy.
  4. Wychowanie fizyczne – Nauka układu ruchowego do piosenki

 

26.05.2020 (wtorek)

Temat dnia: Sprawdzian wiadomości i umiejętności – końcoworoczny.

  1. Sprawdzian końcoworoczny – część polonistyczna.
  2. Sprawdzian końcoworoczny – część  społeczno-przyrodnicza.
  3. Sprawdzian końcoworoczny – część matematyczna.
  4. Wychowanie fizyczne .

 

27.05.2020 (środa)

Temat dnia: Wielkie pytanie: „Kim jestem?”  (zajęcia on-line).

  1. Budzenie samoświadomości dzieci inspirowane wierszem Wolfa Erlbrucha „Wielkie pytanie”.
  2. Nauka piosenki „Życzenia dla dzieci”.
  3. Rozwiązywanie zadań dotyczących wiedzy osobistej.
  4. Temat: Wykonujemy prezentację na temat swojego hobby - książka ucznia str.51-52, płyta zaj. 23

 

28.05.2020 (czwartek)

Temat dnia: Myślę nie tylko o sobie.

  1. Obliczenia zegarowe.
  2. Wygłaszanie kilkuzdaniowej wypowiedzi oceniającej postępowanie bohatera opowiadania Grażyny Lech „Hulajnoga”.
  3. Malowanie farbami lub kredkami – „Mogę być kim chcę”.
  4. Wychowanie fizyczne .

 

29.05.2020 (piątek)

Temat dnia: O tolerancji (zajęcia on-line).

  1. Rozmowa o tym, czego można się nauczyć od przedstawicieli innych ras, narodów, religii inspirowana opowiadaniem G. Lech „Co ty na to?”
  2. Czytanie i analizowanie Konwencji o prawach dziecka.
  3. Rozwiązywanie zadań tekstowych.
  4. Wychowanie fizyczne .

 

Język angielski

 

Topic:  Hobbies – słuchamy poznajemy nazwy różnych hobby oraz mówimy wierszyk.

  1. Zapisz temat w zeszycie. Przepisz słówka do zeszytu: playing basketball – granie w koszykówkę, taking photos (tejking fotołs)- robienie zdjęć, rollerblading (rołlerblejding) – jazda na rolkach, making models (mejking) – składanie modeli, reading  comics- czytanie komiksów, doing katate – uprawianie karate.
  2. Podręcznik str. 62 płyta CD3 nagranie nr 1 lub https://elt.oup.com/student/goldsparks/audio?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub Posłuchaj i wskaż własciwą osobę. Zad. 2: płyta CD 3 nagranie nr 2: Odpowiedz na pytania Zabadoo: What does…..doing – Co robi…? Zabadoo pyta o dzieci na obrazku.
  3. Podręcznik str. 63 zad1: posłuchaj wierszyka:  Cd3 nagranie nr
  4. Zeszyt ćwiczeń str. 51 zad 1 i 2.


Religia

 

Temat: Żal za grzechy drogą powrotu do Boga i ludzi.

  • Na str.68 uczeń wykonuje zadanie oznaczenia krzyżykiem gestów żalu.
  •  Następnie na str.69 wykonuje zadanie - wpisania wyrazów z ramek w odpowiednie miejsca.
  • Łączy wyrazy w odpowiedniej kolejności tak, aby powstał Akt żalu.
  • Wykonane zadania proszę przesłać do nauczyciela.

 

Klasa V

 

J. polski

 

1. Jak opisać krajobraz? ( online)
Uczeń  zapoznaje się z informacją  w podręczniku  na str. 170 na temat opisu krajobrazu. Następnie wykonuje zadania w zeszycie ćwiczeń str. 124-127.
Zad  8  ze str. 127 ma zlecone na zad. domowe. Zdjęcie pracy przesyła nauczycielowi.

 

2,3. Czym dopełnić zdanie? - dopełnienie i okolicznik. ( online)

Uczeń zapoznaje się z notatką przesłana przez nauczyciela na temat dopełnienia i okolicznika. Następnie  czyta nową wiadomość w podręczniku, str.275 i 277.Wykonuje zadania w zeszycie ćwiczeń str.52 – 55. Zdjęcia prac wysyła nauczycielowi.

 

4. Mama – najpiękniejsza istota na świecie – opis postaci ( praca samodzielna)

Uczeń czyta tekst z podręcznika  str. 335. Następnie opisuje swoją mamę uwzględniając następujące elementy opisu: przedstawienie postaci, wygląd zewnętrzny ( wzrost, sylwetka, włosy, twarz, ulubiony strój),  marzenia i zainteresowania oraz własną ocenę. Pamięta o akapitach  na wyodrębnienie wstępu, rozwinięcia i zakończenia. Na wykonanie zdania uczniowie  mają  tydzień, do 3 czerwca 2020.

 

5. Ludzie radia – zgłębiamy tajniki pracy radiowców.

Uczeń zapoznaje się z materiałem w podręczniku str. 312-314 (  ludzie  radia oraz rodzaje audycji radiowych).
Zadanie domowe: Wysłuchaj w dowolnym programie radiowym wybranej audycji i napisz, jaki był jej tytuł, w którym programie  była nadawana, o czym była jej treści i  dlaczego ją wybrałeś. Zdjęcie pracy prześlij nauczycielowi.

 

Zdw  z j. polskiego – ćwiczenia utrwalające wiadomości o częściach zdania.
Nauczyciel prześle materiały.

 

J. angielski

 

Temat: Sprawdzian wiadomości.

  1. Sprawdzian przesłany uczniom pocztą  e-mail.

 

Temat: Means of transport - vocabulary. Środki transportu - wprowadzenie słownictwa.

1. Podręcznik str. 95: zad. 2 przepisz słówka z ramki. Tłumaczenie słówek znajdziesz w słowniczku na str. 103 Lesson 7.1.

 Zad. 4:  przepisz na kolorowo słówka z ramki  LOOk! (tłumaczenie w słowniczku)

 Zad. 5:  przepisz słówka z ramki. (tłumaczenie w słowniczku).

2. Zeszyt ćwiczeń str. 60 zad. 1

 

Temat: Elena didn't sleep well - Past Simple negative. Elena nie spała dobrze - przeczenia w czasie Past Simple.

Notatka wysłana pocztą e-mail. Lekcja online.

 

Religia

 

Temat: Duch święty- Przewodnik, Pocieszyciel, Obrońca

Uczeń w miarę możliwości zapoznaje się z treścią katechezy na str.122
Następnie zapisuje do zeszytu temat oraz Zapamiętaj.
Wykonuje zadanie 2 str.123-przesyła zadanie do nauczyciela.

 

Historia

 

Temat: Rządy Bolesława  Krzywoustego. (lekcja online przez program ZOOM  środa 27.05. 2020 godz. 10.00.  (stały login i hasło)

 

Temat :Społeczeństwo w czasach pierwszych Piastów.

Uczeń zapoznaje się z tekstem w podręczniku str. 183 – 187 następnie wykonuje ćwiczenie 1,2,3,, st.r 187 i przesyła je do nauczyciela.

W zrozumieniu tematu może pomóc film edukacyjny
Społeczeństwo w czasach pierwszych Piastów

https://www.youtube.com/watch?v=OAFE-fD5IHU

 

Geografia

 

Temat: Krajobraz śródziemnomorski. (  lekcja na żywo przez zoom).

 

Biologia

 

Temat: Poznajemy rośliny okrytonasienne. ( lekcja online) .

Uczeń na lekcji zapoznaje się z następującymi treściami : - cechy roślin okrytonasiennych,
- budowa kwiatu rośliny okrytonasiennej,- cykl rozwojowy rośliny okrytonasiennej na przykładzie wiśni, - sposoby zapylania roślin,- rozpoznawanie form kwiatostanów.

Uczeń wykonuje zadania w zeszycie:

1.Podaj charakterystyczne cechy roślin okrytonasiennych.
2. Narysuj w zeszycie kwiat, ( pomocny będzie  rysunek w książce – str. 138. ) Podpisz elementy kwiatu  i zapisz ich funkcje.
3. Wyjaśnij termin „zapylenie”

 

Matematyka

 

1-2. Dzielenie ułamków dziesiętnych.

Uczeń zapisuje notatkę w zeszycie, analizuje przykłady oraz rozwiązuje wybrane ćwiczenia i zadania z podręcznika, str.167-168 (1-7) .

Dodatkowo rozwiązuje samodzielnie na ocenę zadania z karty pracy, które otrzymał od nauczyciela i przesyła je mailowo w ustalonym terminie na podany adres.

O zadaniach do samodzielnego rozwiązania, uczeń będzie poinformowany przez nauczyciela drogą mailową.

 

3-4. Szacowanie wyników działań na ułamkach dziesiętnych.

Uczeń zapisuje notatkę w zeszycie, analizuje przykłady oraz rozwiązuje wybrane ćwiczenia i zadania z podręcznika, str.169-170 (1-5); .

Dodatkowo rozwiązuje samodzielnie na ocenę zadania z karty pracy, które otrzymał od nauczyciela i przesyła je mailowo w ustalonym terminie na podany adres.

O zadaniach do samodzielnego rozwiązania, uczeń będzie poinformowany przez nauczyciela drogą mailową.

 

W ramach zdw z matematyki utrwalanie wiadomości o ułamkach dziesiętnych – obliczenia na ułamkach dziesiętnych.

 

Muzyka

 

Temat: Polka  bez tajemnic.

Uczeń zapoznaje się z krótką metryczką tańca.

/Polka (cz. půlka „połowa”) – powszechny w wielu krajach taniec ludowy, w metrum 2/4, w szybkim tempie. Wielu etnografów i etnochoreologów wskazuje na jego czeskie pochodzenie/.Odtwarza nagranie z filmiku:

https://www.youtube.com/watch?v=Q6NNOPg4lhw

Ogląda prezentację kroków podstawowych i figur tańca.

https://www.youtube.com/watch?v=hZ3E55DZiIQ

https://www.youtube.com/watch?v=BKY5TP4SWdE

 

Plastyka

 

Temat: Kompozycja statyczna w sztuce klasycyzmu.

Zapoznaj się z treścią w podręczniku na str. 58-59.

Wykonaj kompozycję statyczną, nawiązując do stylu klasycystycznego. W tym celu wykorzystaj fragmenty zdjęć wybranych dzieł sztuki i budowli. Układaj elementy i przyklejaj je na kartce w pionie i poziomie. Możesz też użyć farb, flamastrów albo przestrzennych obiektów dla urozmaicenia pracy.

 

Informatyka

 

Lekcja 9. Wstawianie plików multimedialnych do prezentacji

Uczeń uczy się umieszczać w prezentacji pliki audio oraz pliki wideo.

https://epodreczniki.pl/a/wstawianie-plikow-wideo-do-prezentacji/DiL3zsfBL

Wykonane zadanie przesyła nauczycielowi na e-maila: geoo@interia.pl

 

Technika

 

Temat: To takie proste! Tortilla pełna witamin.

Składniki tortilli  - podręcznik str.74

Uczeń czyta również wskazówki str. 74 zielone ramki.

Pamięta  o przygotowaniu miejsca pracy, przestrzeganiu zasad i ostrożności przy posługiwaniu się narzędziami kuchennymi.

Efekt swojej pracy (zdjęcie) wysyła na pocztę mailową nauczyciela.

 

Wychowanie fizyczne

 

Temat: Ćwiczenia koordynacyjne. Mini zabawa biegowa.

Temat: Zabawa koordynacyjna kształtująca orientację ruchowo - przestrzenną.

Temat: Zabawy koordynacyjne na nogi.

 

Zajęcia z wychowawcą

 

Matka – osoba miłująca nad życie - jak uczcić Dzień Matki?
Nauczyciel prześle  uczniom informacje.

 

Klasa VI

 

Biologia

 

Temat: Ssaki – kręgowce, które karmią młode mlekiem.(lekcja online)

Uczeń na lekcji zapoznaje się z następującymi treściami :

- różnorodność środowisk życia ssaków

-  wspólne cechy budowy ssaków

- skóra i jej wytwory

- wymiana gazowa u ssaków

-rozmnażanie i rozwój ssaków

W zeszycie wykonaj następujące ćwiczenia:

1.  Wyjaśnij od czego pochodzi nazwa ”ssaki”?

2.  Podaj po jednym przykładzie ssaków, które można spotkać:

a)  na powierzchni ziemi

b)  pod ziemią

c)  w koronach drzew

d) w morzu

e)  w powietrzu.

3.  Podaj  trzy argumenty przemawiające za tym, że człowiek jest przedstawicielem ssaków.

4.  Scharakteryzuj sposób rozmnażania ssaków.

 

Geografia                    

 

 Temat: Zróżnicowanie przyrodnicze i gospodarcze Rosji.

  Lekcja odbędzie się na żywo przez zoom.

 

Język angielski  

 

Temat:  Sprawdzian wiadomości z Unit 6.

Sprawdzian wysłany uczniom pocztą e-mail.

 

Temat: Places to live – vocabulary. Miejsce zamieszkania – wprowadzenie słownictwa.

1. Podręcznik str. 95 zad 1: przepisz słówka z zad. 1 i 5. Tłumaczenie słówek znajdziesz na str. 103 Lesson 7.1.

Lekcja online (proszę przepisać słówka do zeszytu  przed lekcją).

 

Język polski  

 

Temat:  Weźmy to w nawias. Lekcja online. (1 godz.)    

Uczeń zaznajamia się z wiadomościami ze s. 277.              

Wyjaśnia, dlaczego w podanym tekście zastosowano nawiasy.

Uzupełnia podany tekst o nawiasy.

 

( W ramach zdw) Redaguje tekst z użyciem nawiasów, zad.4 z zeszytu ćwiczeń.

 

Temat: Czy da się spełnić marzenia?         (2 godz.)

Uczeń czyta tekst ze s. 278‒280 Małgorzata Musierowicz „ Noelka”(fragmenty).

Rozumie terminy: świat przedstawiony,  narrator,  powieść obyczajowa.  

Rozróżnia narrację pierwszoosobową i trzecioosobową oraz wskazuje ich funkcje we fragmencie.

Określa tematykę oraz problematykę fragmentu.

Nazywa emocje, których doświadczają bohaterowie.

Nazywa wrażenia, jakie wzbudza w nim czytany tekst.

Wyraża własny sąd o postaciach i zdarzeniach.

(W ramach zdw) Wskazuje wartości w utworze oraz określa wartości ważne dla bohaterów odpowiadając na pytanie: Co-Twoim zdaniem – okazało się najważniejsze w opisanej sytuacji?      

 

Temat: Zagraniczni goście w naszym języku. Dyktando. (2 godz.)       

Uczeń zapoznaje się z wiadomościami ze s. 281‒282.                    

Wymienia sposoby zapisywania wyrazów obcego pochodzenia.

Uzupełnia podany tekst odpowiednią formą wyrazu obcego (zad. 2 z zeszytu ćwiczeń, s. 94).

Wstawia do tekstu właściwie zapisane słowa obcego pochodzenia (podręcznik, ćw.1).

Stosuje oryginalną oraz spolszczoną wersję zapisu wyrazów obcych (zad.4 ze s. 95 zeszytu ćwiczeń).

Uzupełnia i odsyła krótkie dyktando.

Dla utrwalenia wiadomości ortograficznych rozwiązuje atrakcyjne polecenia:

https://wordwall.net/pl/community/klasa-6/ortografia         

Swój zasób wiedzy o wyrazach obcego pochodzenia może sprawdzić w teście online:

http://testwiedzy.pl/game/50501.html

 

Matematyka

 

Temat : 1-4. Zadania tekstowe.(online)

Uczeń zapisuje notatkę w zeszycie, rozwiązuje zadania z podręcznika, str.204-208 oraz z. ćwiczeń, str.89-92.

Ponadto przesyła informacje zwrotne do nauczyciela w postaci rozwiązanych zadań, które należy wykonać samodzielnie i przesłać w ustalonym terminie.

O zadaniach do samodzielnego rozwiązania, uczeń będzie poinformowany przez nauczyciela drogą mailową.

5.W ramach zdw z matematyki uczeń rozwiązuje uzupełniające zadania rachunkowe, podręcznik, str. 239 - 253 (online)

 

Muzyka

 

Temat: „Nie ma jak u mamy…”

Uczeń wysłuchuje najpiękniejszych piosenek o Mamie:

https://www.youtube.com/watch?v=M0CeBf0VXnk

https://www.youtube.com/watch?v=gpR1L4jkIiQ

https://www.youtube.com/watch?v=c9MW_tisDy4

Tworzy własną rymowankę o Mamie wyrażając swe uczucie do tej „najpiękniejszej istoty pod słońcem”

( informacja zwrotna). Mile widziane wykonanie w formie rapu.   

 

Religia

 

Temat:Jak okazać im miłość?-Dzień Matki, Dzień Ojca.

Treści:  Zrozumienie i przyjęcie prawdy, że nasze mamy i nasi ojcowie są darem Boga Ojca dla nas.

Uczeń w miarę możliwości zapoznaje się z treścia katechezy na str.197

Następnie zapisuje do zeszytu temat oraz Zapamiętaj.

Wykonuje zadanie 1 str.199-przesyła zadanie do nauczyciela.

 

Technika

 

 Temat: Technika przyszłości.

Wykonaj rysunek- plakat  pt. ,,Technika przyszłości”

Wykonując pracę użyj swojej wyobraźni.    

               

Historia

 

 Temat: Od konsula do cesarza.

(lekcja online przez program ZOOM  środa 27.05. 2020 godz. 10.00.  (stały login i hasło)

 

Temat:  Epoka Napoleona Bonaparte

Uczeń zapoznaje się z tekstem w podręczniku str. 194 – 198 następnie wykonuje ćwiczenie 1,2,3,4, str 198  i przesyła je do nauczyciela.

W zrozumieniu tematu mogą pomóc Ci filmy edukacyjne.

Epoka Napoleona Bonaparte

https://www.youtube.com/watch?v=hM-_9_AokMM

 

Wychowanie fizyczne

 

Temat: Ćwiczenia koordynacyjne. Mini zabawa biegowa.

Temat: Zabawa koordynacyjna kształtująca orientację ruchowo - przestrzenną.

Temat: Zabawy koordynacyjne na nogi.

 

Informatyka

 

Temat : Wysyłanie i odbieranie załączników za pomocą poczty elektronicznej

Nauczę się odbierać i wysyłać załączniki za pomocą poczty elektronicznej.

https://epodreczniki.pl/a/wysylanie-i-odbieranie-zalacznikow-za-pomoca-poczty-elektronicznej/D1DLkCGdo

Wykonane ćwiczenia proszę o przesłanie na e-maila: geoo@interia.pl

 

Plastyka

 

Temat: Architektura.

Zapoznaj się z treścią w podręczniku na str. 82-89.

Zaprojektuj dom Twoich marzeń. Możesz go namalować albo narysować. Najpierw zaplanuj, w jakim otoczeniu będzie wzniesiony budynek i jakiej będzie wielkości. Następnie zastanów się, gdzie umieścisz wejście, okna, balkony i tarasy oraz ile pomieszczeń powinno się w nim znajdować. Dodawaj kolejne elementy stopniowo, od największych i najbardziej ogólnych aż do detali. Swoją pracę możesz uzupełnić fragmentami fotografii i ilustracji z gazet.

 

Klasa VII

 

Religia

 

Temat: Daj mi, Panie dobre myśli. Zesłanie Ducha Świętego w moim domu.

Treści:  Pogłębienie wiedzy na temat obecności Ducha Świętego w ewangelizacyjnej misji rodziny.

Uczeń  zapoznaje się z treścią katechezy na str.196. Następnie zapisuje do zeszytu temat oraz Zapamiętaj.

Wykonuje zadanie 1 str.198-przesyła zadanie do nauczyciela.

 

Plastyka

 

Temat: Analiza dzieł sztuki.

Nałóż na reprodukcję obrazu Vincenta van Gogha "Drzewo morwy" str. 74 w podręczniku -  sztywny arkusz przeźroczystej bezbarwnej lub kolorowej folii (może być okładka na książki). Czarnym markerem odwzoruj na folii wszystkie widoczne w dziele kontury i linie. Powstałe w ten sposób płaszczyzny wypełnij kolorami za pomocą niezmywalnych flamastrów. Porównaj wygląd swojej pracy z oryginalnym obrazem. Gotowe prace prześlij do nauczyciela.

 

Język polski

 

1,2. Wypowiedzenia wielokrotnie złożone ( online)
Uczeń zapoznaje się z informacja w podręczniku, str. .323 oraz analizuje przykład w podręczniku. Następnie wykonuje zadania z zeszytu ćwiczeń, str. 42 – 45.Zdjęcia prac przesyła nauczycielowi.

 

3. Utrwalenie wiadomości o wypowiedzeniu wielokrotnie złożonym.

Uczeń wykonuje zadania przesłane przez nauczyciela ( karta pracy) i rozwiązania wysyła nauczycielowi.

 

4. Od patriotyzmu – radości do patriotyzmu odpowiedzialności – T. Różewicz [oblicze ojczyzny].    ( online)

Uczeń zapoznaje się z wierszem Tadeusza Różewicza [oblicze ojczyzny] z podręcznika str. 174. Następnie dokonuje analizy wiersza na podstawie karty pracy  ( obrazy  ojczyzny ukazane w utworze, interpretacja wyrażenia: „ojczyzna się śmieje, …krwawi, ….boli”, zwrócenia uwagi na słownictwo, środki  stylistyczne, budowę wiersza).Zapoznanie z  pojęciami: wiersz biały, wiersz wolny – zapisanie notatki do zeszytu.
Rozmowa na temat znaczenia wyrażenia: „patriotyzm odpowiedzialności”.
Zadanie domowe: Napisz , co jest Twoją  małą ojczyzną i dlaczego?

 

5. Na skrzydłach wyobraźni – L. Staff  „Prośba o skrzydła”. ( online)

Uczeń czyta wiersz z podręcznika  str. 217 i analizuje go wypełniając kartę  pracy ( opis poetyckiego „dziwnego kraju cudów”, kto prosi o skrzydła, analizuje środki poetyckie i ich funkcję, omawia budowę wiersza, rymy, zastanawia się nad przesłaniem utworu).

 

Zdw z j. polskiego – poprawa quizu ze zdań złożonych przez chętnych  uczniów.

 

Język angielski

 

Temat: Travel – vocabulary. Podróżowanie – wprowadzenie słownictwa.

  1. Podręcznik str. 72 zad 2. Połącz pytania 1-5 z odpowiedziami a-e. Odpowiedzi zapisz w zeszycie.
  2. Za. 4 na str. 72 oraz 7 i  9 na str. 73. Przepisz słówka do zeszytu, tłumaczenia znajdziesz na str. 81 Lesson 61.
  3. Zeszyt ćwiczeń str. 64 zad 1-4 oraz str. 65 zad. 5-8.

 

Temat: Modal verbs for obligation, prohibition and advice: must, have to, ought to, should. Czasowniki modalne do wyrażania nakazów, zakazów i udzielania rad: must, have to, ought to, should.

  1. Notatka przesłana uczniom e- pocztą. Lekcja online.

 

Język niemiecki

 

1. Temat: „Gefällt dir mein Sweatshirt?” (Czy podoba ci się moja bluza?) – cechy części garderoby, preferencje dotyczące ubioru.

Zapoznanie się z wyrażeniami i zdaniami (nauczyciel prześle uczniom materiały)

Podręcznik str.88/7 przepisanie cech z tabelki do zeszytu

Książka ćwiczeń str.68/7, str.69/11

 

2. Temat: „Wie findest das Kleid?”(Co sądzisz o sukience?) – opinia na temat ubioru.

Zapoznanie się z wyrażeniami i zdaniami (nauczyciel prześle uczniom materiały)

Podręcznik str.88/8 słuchanie nagrania nr 19 CD2 i udzielenie odpowiedzi na pytania

Podr. str.89/9 ułożenie zdań

Książka ćwiczeń str.68/8

 

Muzyka

 

Temat: „Nie ma jak u mamy”…

Uczeń wysłuchuje najpiękniejszych piosenek o Mamie:

https://www.youtube.com/watch?v=M0CeBf0VXnk

https://www.youtube.com/watch?v=gpR1L4jkIiQ

https://www.youtube.com/watch?v=c9MW_tisDy4

Tworzy własną rymowankę o Mamie wyrażając swe uczucie do tej „najpiękniejszej istoty pod słońcem” ( informacja zwrotna). Mile widziane wykonanie w formie rapu.

 

Historia

 

Temat: Rządy parlamentarne

(lekcja online przez program ZOOM  środa 27.05. 2020 godz. 9.00.  (stały logini, hasło)

 

Temat:  Zamach majowy i rządy sanacji

Uczeń zapoznaje się z tekstem w podręczniku str. 240 – 244  następnie wykonuje ćwiczenie 1,2,3,, str. 244  i przesyła je do nauczyciela.

W zrozumieniu tematu może pomóc Ci film edukacyjny.

Zamach majowy i rządy sanacji- W pigułce

https://www.youtube.com/watch?v=hM-_9_AokMM

 

Geografia

 

Temat: Podsumowanie wiadomości.

Lekcja na zoom.

 

Temat:  Sprawdzian wiadomości.

Lekcja na zoom.

 

Biologia

 

   Temat: Obwodowy układ nerwowy. Odruchy. ( lekcja online) (27.05.20)

https://epodreczniki.pl/a/odruchy-bezwarunkowe-i-warunkowe/D1GGZ5Pra

Uczeń na lekcji zapoznaje się z następującymi treściami:

- włókna czuciowe i ruchowe

- nerwy czaszkowe i rdzeniowe

- łuk odruchowy

- odruchy bezwarunkowe i warunkowe

Uczeń zapisuje notatkę (nauczyciel wyśle załącznik). Uczeń rozwiązuje zadanie 1, 2, 3  str. 92 oraz  zad. 4 str. 93 w zeszycie ćwiczeń.

 

Temat: Higiena i choroby układu nerwowego. (lekcja online) (29.05.20)

https://epodreczniki.pl/a/radzimy-sobie-ze-stresem/DghhTE3WT

Uczeń na lekcji zapoznaje się z następującymi treściami:

- przykłady pozytywnego i negatywnego działania stresu

- sposoby radzenia sobie ze stresem

- skutki stresu

choroby układu nerwowego

-  postępowanie z chorym na padaczkę

-  znacznie snu

Uczeń wykonuje w zeszycie zadania:

  1. Omów różnicę między stresem pozytywnym a negatywnym
  2. Podaj pięć sposobów radzenia sobie ze stresem.
  3. Wyjaśnij dlaczego sen pełni ważną rolę w życiu człowieka.

Wymień 4  choroby układu nerwowego.

 

Chemia

 

Temat:  Woda jako rozpuszczalnik (25.05.20) ( lekcja online)

https://epodreczniki.pl/a/woda-i-jej-wlasciwosci/DOh98gYK4

Uczeń na lekcji zapoznaje się z następującymi treściami:

- zdolność do rozpuszczania się różnych substancji w wodzie

- proces rozpuszczania

- budowa cząsteczki wody

- rozpuszczalność w wodzie związków kowalencyjnych i jonowych

- pojęcia: roztwór, rozpuszczalnik, substancja rozpuszczana

- wpływ różnych czynników na szybkość rozpuszczania się substancji stałych w wodzie

Uczeń zapisuje notatkę  w zeszycie i rozwiązuje zad. 6, 7 str. 87, zad. 8,9, st.r 88 oraz zad. 10 str. 89 w zeszycie ćwiczeń

 

Temat:  Rodzaje roztworów. (28.05.20) ( lekcja online)

https://epodreczniki.pl/a/roztwory/DW1V5hItp

Uczeń na lekcji zapoznaje się z następującymi treściami:

-  roztwór nasycony, roztwór nienasycony, roztwór stężony, roztwór rozcieńczony

- różnice między roztworami: rozcieńczonym, stężonym, nasyconym i nienasyconym

- przykłady substancji tworzących z wodą roztwory właściwe

- pojęcia: zawiesina, koloid

- podaje przykłady substancji tworzących z wodą koloidy i zawiesiny

Uczeń zapisuje notatkę  w zeszycie i rozwiązuje zad. 12, 13,14 str. 90, zad. 15, 16,17,18 str. 91 w zeszycie ćwiczeń.

 

Fizyka

 

Temat:  Energia kinetyczna. Zasada zachowania energii mechanicznej.( 27 maj 2020r.)

  1. Proszę wpisać do zeszytu temat lekcji: Energia kinetyczna.
  2. Proszę uważnie przeczytać treści z podręcznika ze str. 214 - 216 i sporządzić notatkę w zeszycie.
  3. Proszę rozwiązać zad. 1,2 str. 217.
  4. Proszę zdjęcia z zeszytu przesłać na maila anetapalkaszkola@onet.eu - w temacie wiadomości proszę wpisać: Energia kinetyczna. Zasada zachowania energii.  27 maj.
  5. Termin przesłania zdjęć: 29 maj do godz.16.

 

Temat:  Energia kinetyczna - rozwiązywanie zadań. 29 maj 2020r.

Lekcja na żywo na platformie Cisco Webex Meetings godz. 9.00

  1. Proszę wpisać do zeszytu temat lekcji: Energia kinetyczna - rozwiązywanie zadań.
  2. Proszę wykonać zad. 3, 4, 5 str. 217 oraz zad. 7 str. 218.
  3. Proszę zdjęcia z zeszytu przesłać na maila anetapalkaszkola@onet.eu - w temacie wiadomości proszę wpisać: Energia kinetyczna - rozwiązywanie zadań.  29 maj.
  4. Termin przesłania zdjęć: 29 maj do godz.16.

Matematyka

 

1-2. Pierwiastki. (online)

Uczeń zapisuje notatkę w zeszycie, rozwiązuje zadania z podręcznika, str.244-251 oraz z. ćwiczeń, str.103-105.

Ponadto przesyła informacje zwrotne do nauczyciela w postaci rozwiązanych zadań, które należy wykonać samodzielnie i przesłać w ustalonym terminie.

O zadaniach do samodzielnego rozwiązania, uczeń będzie poinformowany przez nauczyciela drogą mailową.

 

3-4. Działania na pierwiastkach. (online)

Uczeń zapisuje notatkę w zeszycie, rozwiązuje zadania z podręcznika, str.251-255 oraz z. ćwiczeń, str.106-108.

Ponadto przesyła informacje zwrotne do nauczyciela w postaci rozwiązanych zadań, które należy wykonać samodzielnie i przesłać w ustalonym terminie.

O zadaniach do samodzielnego rozwiązania, uczeń będzie poinformowany przez nauczyciela drogą mailową.

 

5. W ramach zdw z matematyki uczeń rozwiązuje zadania o pierwiastkowaniu ze stron internetowych – link do strony, uczeń otrzyma drogą elektroniczną. (online)

 

Informatyka

 

Proszę o realizację tematu podręcznika str.152

Temat: Scratch – tworzenie gry „Dbajmy o las” (2 jednostki lekcyjne)

Wykonane zadanie proszę o przesłanie na e-maila: geoo@interia.pl

 

Wychowanie fizyczne

 

Temat: Ćwiczenia koordynacyjne. Mini zabawa biegowa.

Temat: Zabawa koordynacyjna kształtująca orientację ruchowo - przestrzenną.

Temat: Zabawy koordynacyjne na nogi.

Materiały do lekcji prześle uczniom nauczyciel

 

Doradztwo zawodowe

 

Temat 9: Czy to czego się uczę, przyda mi się w przyszłości?

Temat 10: Marzenia z terminem ważności.

Zadania oraz karty pracy przesłane uczniom e pocztą.

 

Klasa VIII

Matematyka

 

1-2. Pole koła.

Ze strony 247 w podręczniku, uczeń wpisuje notatkę do zeszytu.

Następnie  zapoznaje się z listą zadań do wykonania.

Rozwiązuje wskazane przez nauczyciela zadania z podręcznika str. 248-251 oraz z. ćwiczeń str. 102-105.

Przesyła informacje zwrotne w postaci rozwiązanych zadań, które były obowiązkowo do samodzielnego rozwiązania przez ucznia.

 

3-5. Konsultacje egzaminacyjne w szkole.(26.05.2020r, g.8.15-11)

 

6. W ramach zdw z matematyki, uczeń utrwala wiadomości i umiejętności szkolne poprzez rozwiązywanie zadań egzaminacyjnych. (online)

 

Religia

 

1.  Św. Jana Pawła II-setna rocznica urodzin.

Treści: Przypomnienie życia i pontyfikatu Jana Pawła II

Uczeń w miarę możliwości ogląda historię papieża Jana Pawła II:

https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3Dr57XFHhdorg%26list%3DRDCMUCd3yxx2W4hqxRdX

FTTEuyKg%26index%3D2%26fbclid%3DIwAR0w3MplxmBc5wBTH8QmHnQxKQqLLYj6Csu7NlT7Y9UGO28pmIeHe6T3Uww&h=AT2nni1A0

6GO9NZRL0W3MomaEijiKKfJT4GhvSaUr1-TilGNT0JxGMvsVBDWn5ZwETfzCHUMzTjWCWJTPP3-YxjW5by41LzT6T5xTV2F_Td-

NnTrSu6Y5q_ZykNp5eIfFUM

 

Następnie zapisuje do zeszytu temat oraz na podstawie:

 

https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3Dr57XFHhdorg%26list%3DRDCMUCd3y

xx2W4hqxRdXFTTEuyKg%26index%3D2%26fbclid%3DIwAR0w3MplxmBc5wBTH8QmHnQxKQqLLYj6Csu7NlT7Y9UGO28p

mIeHe6T3Uww&h=AT2nni1A06GO9NZRL0W3MomaEijiKKfJT4GhvSaUr1-

TilGNT0JxGMvsVBDWn5ZwETfzCHUMzTjWCWJTPP3-YxjW5by41LzT6T5xTV2F_Td-NnTrSu6Y5q_ZykNp5eIfFUM

 

 odpowiada na pytania z quizu przesłane na Grupę

 Wykonuje polecenia znajdujące się poniżej quizu

 przesyła wykonane zadania na mail lub messengera nauczyciela.

 

 Język polski

 

1. Co mówią o nas nasze imiona i nazwiska?

Uczeń zapoznaje się z wiadomościami ze s. 288–292.

Wymienia języki, z których wywodzą się imiona.

Analizuje swoje imię z uwzględnieniem podanych kryteriów.

Wypowiada się na temat mody na konkretne imiona.

Wykonuje polecenia: 1, 5 i 6 z zeszytu ćwiczeń, s 58-60.

Przedstawia zasady odmiany nazwisk żeńskich i nazwisk małżeństw.

Poprawnie odmienia nazwiska.

(W ramach zdw wypełnia polecenie7 związane z etymologią swojego imienia).

 

2-3. W świecie kanonu lektur szkolnych – konsultacje przed egzaminem ósmoklasisty.

 

5. Analiza i interpretacja tekstów poetyckich – powtórzenie.  Lekcja online

 

6. Skąd jesteś? – o pochodzeniu nazw miejscowych.

Uczeń po przeczytaniu wiadomości rozumie terminy związane z nazwami miejscowości:

- nazwy topograficzne

- nazwy kulturowe

- nazwy dzierżawcze

- nazwy patronimiczne

- nazwy służebne i zawodowe

Referuje zasadę zapisu dwuczłonowych nazw miejscowych.

Wyjaśnia pochodzenie podanych nazw miejscowości.

Właściwie odmienia nazwy miejscowości wykonując polecenie 5, 6 i 7 z zeszytu ćwiczeń na s. 63-64.

Tworzy nazwy mieszkanki i mieszkańca danego miasta.

 

Historia

 

1. Stan wojenny i schyłek PRL.

(lekcja online przez program ZOOM  środa 27.05. 2020 godz. 11.00)

(stały login, hasło)

 

2. Rozpad bloku wschodniego.

Uczeń zapoznaje się z tekstem w podręczniku str. 220 – 225  następnie wykonuje ćwiczenie 1,2,3, str. 225  i przesyła je do nauczyciela.

W zrozumieniu tematu może pomóc Ci film edukacyjny.

Rozpad bloku wschodniego.

https://www.youtube.com/watch?v=2ETkcbrZvIA

 

WOS

 

1. Organizacje międzynarodowe.

(lekcja online przez program ZOOM  środa 27.05. 2020 godz. 11.40)  

(stały login, hasło)

 

Język angielski

 

Temat: Travel – vocabulary. Podróżowanie – wprowadzenie słownictwa.

1. Podręcznik str. 72 zad 2. Połącz pytania 1-5 z odpowiedziami a-e. Odpowiedzi zapisz w zeszycie.

2. Za. 4 na str. 72 oraz 7 i 9 na str. 73. Przepisz słówka do zeszytu, tłumaczenia znajdziesz na str. 81 Lesson 61.

3. Zeszyt ćwiczeń str. 64 zad 1-4 oraz str. 65 zad. 5-8.

 

Temat: Modal verbs for obligation, prohibition and advice: must, have to, ought to, should. Czasowniki modalne do wyrażania nakazów, zakazów i udzielania rad: must, have to, ought to, should.

Notatka przesłana uczniom e- pocztą. Lekcja online.

 

Język niemiecki

 

1. „Krankheiten & Medikamente - choroby i lekarstwa.”

Podręcznik str.85/14 przepisanie do zeszytu nazw środków leczniczych z tłumaczeniami,

dopasowanie lekarstw do dolegliwości.

 

2. Weil ich Kopfschmerzen habe (Ponieważ mam bóle głowy) – zdania podrzędnie złożone z „weil”.

Zapoznanie się z wyrażeniami i zdaniami (nauczyciel wyśle uczniom materiały)

Podręcznik str.86/17 przyporządkowanie dolegliwości lekarzom

Książka ćwiczeń str.67/14 ułożenie zdań.

 

Chemia

 

( lekcje online)

 

1-2. Tłuszcze – budowa i właściwości .

Uczeń na lekcji zapoznaje się z następującymi treściami:

- składniki odżywcze

- rola składników odżywczych w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu

- definicja tłuszczów

- skład pierwiastkowy tłuszczów

- podział tłuszczów pod względem pochodzenia, stanu skupienia, charakteru chemicznego

- otrzymywanie tłuszczów

- właściwości fizyczne tłuszczów

- odróżnianie tłuszczu nienasyconego od nasyconego

W celu utrwalenia wiadomości z lekcji uczeń rozwiązuje ćwiczenia online - link

https://epodreczniki.pl/a/tluszcze---budowa-i-wlasciwosci /DWXWkOyOC

 

Biologia

 

Temat: Podsumowanie wiadomości z działu „Ekologia.”

Uczeń powtarza wiadomości z działu „Ekologia” rozwiązując quizy online ( nauczyciel poda

linki ). Uczeń rozwiązuje zadania „Wiesz, czy nie wiesz….”, podręcznik str.132 – 134

 

WF

 

Temat: Ćwiczenia koordynacyjne. Mini zabawa biegowa.

Temat: Zabawa koordynacyjna kształtująca orientację ruchowo - przestrzenną.

Temat: Zabawy koordynacyjne na nogi.

 

Informatyka

 

Temat: Oprogramowanie antywirusowe.

https://epodreczniki.pl/a/oprogramowanie-antywirusowe/DRdzXMInj

Zdjęcia z ćwiczeń proszę o przesłanie na e-maila: geoo@interia.pl

 

Geografia

 

Temat : Charakterystyka Oceanii.

Lekcja na żywo przez zoom.

 

EDB

 

Temat : Inne groźne przypadki.

Uczniowie odpowiedzą na pytania postawione przez nauczyciela.

 

Fizyka

 

Temat: Zwierciadła - 2 godziny lekcyjne.

1. Proszę wpisać temat lekcji do zeszytu: Zwierciadła.

2. Proszę zapoznać się z treściami z podręcznika do fizyki dla kl.8 ze str. 229 - 235

3. Proszę wykonać notatkę w zeszycie.

4. Proszę wykonać zad. 1, 2, 3(można użyć lusterka), str. 236 oraz zad. 4, 5, 7 str. 237.

5. Proszę zdjęcia rozwiązanych zadań przesłać na maila anetapalkaszkola@onet.eu

- w temacie wiadomości proszę wpisać: „Zwierciadła. 27 i 29 maj 2020r. ”

6. Bardzo o to proszę.

7. Termin przesłania zdjęć: 29 maj do godz.16.

 

 

wiadomości

Kontakt

  • Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi w Szczytnikach
    Szczytniki 91a
    32-112 Klimontów
    woj. małopolskie
  • (+12) 386-60-07

Galeria zdjęć