Nawigacja

liczba odwiedzin: 308801

Zawieszenie zajęć

 
Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 8.02.2021r. do 12.02.2021r. Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 1.02.2021r. do 5.02.2021r. Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 14.12.2020r. do 18.12.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 07.12.2020r. do 11.12.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 30.11.2020r. do 04.12.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 23.11.2020r. do 27.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 16.11.2020r. do 20.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 09.11.2020r. do 13.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 02.11.2020r. do 06.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 26.10.2020r. do 30.10.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 22.06.2020r. do 26.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 15.06.2020r. do 19.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 08.06.2020r. do 10.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 01.06.2020r. do 05.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 25.05.2020r. do 29.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 18.05.2020r. do 22.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 11.05.2020r. do 15.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 04.05.2020r. do 08.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 27.04.2020r. do 30.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 20.04.2020r. do 24.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 14.04.2020r. do 17.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 06.04.2020r. do 10.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 30.03.2020r. do 03.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 25.03.2020r. do 27.03.2020r Formy kontaktu z nauczycielami Kształcenie na odległość - Nauka w domu - dobre rady dla rodziców Kształcenie na odległość Nauka w domu – dobre rady dla uczniów Rekrutacja Zarządzenie Dyrektora Szkoły w sprawie czasowego zawieszenia zajęć w Oddziale Przedszkolnym w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID - 19 O szkole Tekstowa podstrona Tekstowa podstrona

Kształcenie na odległość

Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 14.04.2020r. do 17.04.2020r

Tygodniowy zakres treści nauczania

do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych

od  14.04.2020r. do 17.04.2020r

Oddział przedszkolny - grupa 3-4 latków „Słoneczka”

 

Blok tematyczny: Dbamy o Ziemię

 

14-04-2020r. - Wtorek

 

Temat : Nie śmiecimy                                           

  • Ćwiczenia logopedyczne.
  • Historyjka obrazkowa Spotkanie z koszem.
  • Zabawa ruchowa z elementami celowania- Wrzucamy śmieci do kosza.
  • Oglądanie tulipana w różnych fazach rozwoju. Opowiadania o tym jak się rozwija .  

       Określanie , czego potrzebuje tulipan , żeby rosnąć.

  • Sadzenie tulipana w domu.

 

Język angielski

Temat: Easter Bunny – Zajaczek Wielkanocny.

  1. Słownictwo związane z Wielkanocą:  https://www.youtube.com/watch?v=8MWFfwZmAjo Dzieci słuchają i powtarzają (Easter – Wielkanoc, Easter Bunny – zajączek wielkanocny, Easter eggs – pisanki, Easter basket – koszyczek).
  2. Dzieci słuchają piosenki Easter Bunny – Wielkanocny Zajączek https://www.youtube.com/watch?v=nZLIiq7B85g
  3. Chowamy jajeczka (pisanki albo jajka narysowane przez rodzica) w różnych miejscach w pokoju dziecka. Prosimy by dziecko odszukało jajeczka. Liczymy znalezione jajeczka (one, two, three). Dzieci mogą tez nazywać kolory jajek.

 

Religia

Temat: Pan Jezus zmartwychwstał .

Treści: Poznanie prawdy o zmartwychwstaniu

 Jezusa i radość z tego faktu.

Dziecko koloruje obrazek przesłany przez nauczyciela

,,Jezus zmartwychwstały”

W miarę możliwości słucha piosenki ,,Bóg nie umarł…:

https://www.youtube.com/watch?v=T4hR-Qmd28I

 

15-04-2020r. - Środa

Temat : Liczymy kwiaty

  • Zabawa -  Ziemia , woda , powietrze.
  • Liczymy kwiaty- ćwiczenia matematyczne.
  • Zabawa ruchowa z ćwiczeniami orientacji przestrzennej – Gdzie masz kwiatek ?
  • Dowolny taniec przy piosence – Piosenka ekologiczna.
  • Oglądanie obrazków , na których są rośliny kwiatowe.
  • Zabawa ruchowa z elementem celowania – Wrzucamy śmieci do kosza.

 

16-04-2020r. - Czwartek

Temat : Ekologiczna piosenka

  • Wykonanie kręgli z plastikowych butelek.
  • Zabawy przy piosence Piosenka ekologiczna
  • Wykonywanie pracy Kolorowa rybka , z wykorzystaniem materiałów odpadowych.
  • Ćwiczenia w mówieniu – Nasze środowisko.

 

17-04-2020r. - Piątek

Temat : Odznaka przyjaciela przyrody

  • Dzielenie na sylaby nazw przedmiotów przygotowanych przez rodzica.
  • Wykonywanie odznaki Przyjaciela przyrody.
  • Rozmowa na temat drzew.
  • Rysowanie szczęśliwych drzew.
  • Zabawa muzyczno - ruchowa Drzewa na wietrze.

 

Oddział przedszkolny - grupa 5-6 latków „Jeżyki”

 

Blok tematyczny: Dbamy o Ziemię

 

14.04.2020r. - Wtorek

Temat: Zajęcia opiekuńcze.

  1. Dbamy o porządek wokół nas. Dzieci pomagają rodzicom w codziennych porządkach ( sprzątają swój pokój, zabawki…..)
  2.  Dzieci wspólnie z rodzicami w ciągu całego dnia segregują śmieci  - przypominają sobie i utrwalają jakiego koloru mamy pojemniki lub worki na odpady i co do nich wrzucamy.
  3. Jeżeli pracowaliście  wytrwale należy wam się Order Ekologa – proponuję aby rodzice narysowali koło a Wy narysujecie w nim np. drzewo, kwiatka, słoneczko….

 

15.04.2020r. - Środa

Temat: Jak dbamy o Ziemię?.

  • Nauka rymowanki – wyśle nauczyciel.

1. Zabawa: Witamy się: stopami, kolanami…..

2. Żaby – oglądanie filmu edukacyjnego dla dzieci na YouTube – poznanie ciekawostek o żabach.

3. Praca plastyczna –  Wykonanie maski żaby – Wyprawka plastyczna Kolorowy start z plusem. Wykonanie Żabki - Wyprawka plastyczna Kolorowy Start

4. Uzupełnianie Kart pracy- Kolorowy Start  z plusem str. 3 – 6 ( czytanie tekstów dla chętnych) Kolorowy Start str. 3- 5

 

16.04.2020r. - Czwartek

Temat: Przyjaciele przyrody

  1. Ekologa znak ( Śpiewające Brzdące)– słuchanie piosenki na YouTube
  2. Praca plastyczna – Jaki piękny jest świat.  Dzieci przedstawiają najpiękniejsze elementy przyrody  - technika dowolna.
  3. Uzupełnianie Kart pracy- Kolorowy Start  z plusem str. 6 – 10,  Kolorowy Start str. 6 – 8.

 

17.04. 2020r. - Piątek

Temat: Ochroń Ziemię.

  1. Bajka edukacyjna – proekologiczna -  oglądanie na YouTube
  2. Uzupełnianie Kart pracy- Kolorowy Start  z plusem str. 11 – 13( utrwalenie poznanych liter – czytanie tekstu -  dla chętnych dzieci), Kolorowy Start str.9 -11
  3. Po ciężkiej pracy – trochę relaksu. Zaczynamy przygodę muzyczną – włączamy na YouTube „ Piosenki ruchowe dla dzieci” i przypominamy sobie znane i lubiane piosenki. Gdy będzie ładna pogoda – oczywiście spędzamy czas na świeżym powietrzu.

 

Religia:

Temat: Droga krzyżowa Pana Jezusa

Treści: Modyfikacja treści programowych:

 

                                   Przedszkole 6-latki

Temat: Radości nadszedł czas-Jezus żyje pośród nas.

Treści: Zmartwychwstały Jezus jest z nami zawsze.

Na str.82.dzieci wklejają wyciętego Pana Jezusa(Wycinaki, z tyłu książki)

Kolorują na str. 82 oraz str. 83.

Potrafią opowiedzieć co przedstawia obrazek  na str.83.

 

                                  Przedszkole 5- latki

Temat: Cieszymy się, że Jezus zmartwychwstał

Treści: Jezus zmartwychwstał trzeciego dnia po śmierci

 Na str. 84 dziecko koloruje i przykleja naklejkę

ze zmartwychwstałym Jezusem.

 

Wszystkie chętne dzieci mogą sobie obejrzeć filmik:

Opowieści biblijne (dla dzieci) -  Zmartwychwstanie Pana Jezusa 

 

Język  angielski:

Zakres tematyczny: 

Happy Easter! – Wesołych Świąt Wielkanocnych!

  1. Słownictwo związane z Wielkanocą:  https://www.youtube.com/watch?v=8MWFfwZmAjo Dzieci słuchają i powtarzają (Easter – Wielkanoc, EasterBunny – zajączek wielkanocny, Eastereggs – pisanki, Easter basket – koszyczek).
  2. Dzieci słuchają piosenki o zajączku wielkanocnym EasterBunny:https://www.youtube.com/watch?v=nZLIiq7B85g
  3. Gra „trzy kubki”: Do plastikowych kubeczków wkładamy kolejno obrazki: zajączka (bunny), jajka (eggs), koszyczka (basket). Następnie odwracamy kubki i mieszamy je. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie, w którym kubku ukrył się zajączek.
  4. Gra w kręgle. Rozkładamy ilustracje z wprowadzanym słownictwem (lemon – cytryna, sunny – słonecznie, cold –zimno, nose – nos, boots –buty, bunny –zajączek) na których ustawiamy kręgle. Dzieci kolejno próbują je przewrócić i mówią co przedstawia ilustracja na których stał wywrócony kręgiel.

 

Klasa I

                                                                                                                                                   

Blok tematyczny- Przybywa kwiecień

 

15.04.2020r. – Środa

Temat- Powitanie kwietnia

1. Ciche czytanie ze zrozumieniem wiersza Tadeusza Śliwiaka ,,Powitanie kwietnia” i udzielanie odpowiedzi na postawione pytania pełnymi zdaniami.

2. Zapisanie w zeszycie w linie wybranego przysłowia o kwietniu oraz narysowanie symboli kwietniowej pogody.

3. Wykonanie ćwiczeń 1, 2 i 3 w zeszycie ćwiczeń str. 41

4. Czytanie sylab drukowanych: Ża, ża

5. Poznajemy liczbę 14 i uczymy się ją zapisywać- filmik instruktażowy

 

 16.04.2020 r.- Czwartek

Temat- Czego rośliny potrzebują do życia

1. Uczniowie obserwują jeśli jest to możliwe swój ogródek wiosną, a następnie czytają sami lub z pomocą osoby dorosłej tekst pt: ,,Mądre nasiona”- Podręcznik str.44

2. Zakładamy hodowlę fasoli- filmik na yuotobe. Zakładamy dzienniczek obserwacji rośliny- zał 1

3. Czytanie i pisanie sylab Ża, ża- filmik instruktażowy

4. Odejmowanie liczb w drugiej dziesiątce-Zeszyt ćwiczeń str. 44

 

W-f

Temat: Zabawy muzyczno - ruchowe z poduszkami.

 

J.angielski

 

Temat: Zabadella! Słuchamy i czytamy historyjkę.

1.Posłuchaj i przeczytaj historyjkę na str. 52 w podręczniku ( I like… -Lubię, I dont’t like  - nie lubię) lub obejrzyj na stronie wydawnictwa Oxford:

https://elt.oup.com/student/goldsparks/filmzone/unit5/zabadella?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub

2. Zeszyt ćwiczeń str. 33 zadanie 1: znajdź 5 różnic na obrazkach. Zakreśl.

 

17.04.2020r.- Piątek

Temat- Co robią ptaki na wiosnę?

1.   Rozwiązywanie zadań w zakresie 14 (załącznik 1 i 2)

2.   Liczba 15- podręcznik str. 47, zeszyt ćwiczeń str. 45

3.   Ptaki i ich gniazda- filmik na yuotobe.

4.   Poznajemy dwuznak ,,Rz”,

 

Religia

 

Temat: Świętujemy zmartwychwstanie Jezusa

Na str. 82 uczeń koloruje rysunek.

Na str. 83 zapoznaje się ze słowami anioła(Łk,24,5-6)-uczeń czyta

samodzielnie lub słucha fragmentu czytanego przez rodzica.

Wykonuje zadanie ze str. 83 lub rysuje na kartce z bloku paschał-dużą świecę.

 

Zajęcia czytelnicze

Ułóż ustnie ,,Zieloną bajkę”. Bajka może być na dowolny temat. Pamiętaj, że musi powtarzać się słowo zielony w różnych formach.

 

 Klasa II

 

Blok tematyczny- Chronimy Ziemię

 

15.04.2020r. – Środa

Temat: Zagadki i rebusy o wiosennych kwiatach

  1. Rozwiązywanie zagadek i rebusów o wiosennych kwiatach- podr. str. 78-79
  2. Opisywanie wybranego kwiatka wg planu- ćwicz. str. 64
  3. Przypomnienie kolejności wykonywania działań- podr. str. 80
  4. Oglądanie reprodukcji dzieł malarskich przedstawiających kwiaty- filmik z YouTuba

 

 Język angielski:

 

Temat: Favourite things – Ulubione zabawki

1.  Posłuchaj wierszyka na str. 50 w podręczniku (płyta lub strona wyd. Oxford). Wskazuj przedmioty, które usłyszysz.

2. Przepisz słówka do zeszytu (watch – zegarek, paints – farby, football – piłka, computer game – gra komputerowa, camera- aparat fotograficzny, guitar – gitara)

3.  Zeszyt ćwiczeń str. 42 zad. 1 i 2

 

16.04.2020r. – Czwartek

Temat: Jak chronić powietrze?

  1. Rozszerzenie numeracji do 100- podr. str. 65
  2. Poznanie terminu kwaśne deszcze – doświadczenie ćwicz. str. 66 , filmik z YouTuba
  3. Ćwiczenia ortograficzne- ó niewymienne- ćwicz, str. 67
  4. Nauka na pamięć wiersz „Kłótnia ptaków”- ćwicz. str. 67
  5. Zabawy muzyczno- ruchowe z poduszkami - filmik instruktażowy z YouTuba

 

Religia:

 

Temat: Wielkanoc - Niedziela Zmartwychwstania Pańskiego

Niedziela jako pamiątka zmartwychwstania Pana Jezusa.

Na str. 74 uczeń koloruje rysunek oraz wkleja naklejkę z Panem Jezusem. Na str. 75 wpisuje SŁOWO DNIA, uzupełnia zadanie, koloruje szatę Jezusa i chorągiewkę lub rysuje na kartce Jezusa z chorągiewką w dłoni. W miarę możliwości uczeń słucha piosenki ,,Bóg nie umarł, Jezus żyje”

https://www.youtube.com/watch?v=T4hR-Qmd28I

 

17.04.2020r. – Piątek

Temat: Jak chronić wodę?

  1. Budowa rzeki- ćwicz. str. 69
  2. Przyczyny zanieczyszczenia rzek na podstawie tekstu „Skargi Wisły”- podr. str. 84
  3. Oglądanie filmu „Niezwykła podróż kropelki”- link do filmu
  4. Porównywanie, porządkowanie liczb w zakresie 100- ćwicz. str. 72
  5. Słuchanie piosenki o zdrowej wodzie- link do piosenki

 

Klasa III

 

Wychowawcy klasy będą wysyłać zakres materiału na każdy dzień bezpośrednio
do rodziców, według ustalonego sposobu.

 

Blok tematyczny: ZWIERZĘTA HODOWLANE W POLSCE.

 

15.04. 2020

Temat dnia: Astrid Lindgren i jej twórczość.

  1. Czytanie pierwszej części rozdziału Dostałam jagniątko z książki Astrid Lindgren Dzieci z Bullerbyn – podręcznik, youtube, ćwiczenia.
  2. Odejmowanie od liczb trzycyfrowych liczb dwucyfrowych z przekraczaniem progu setkowego – filmik youtube, ćwiczenia.
  3. Abecadło wychowania fizycznego.

 

16.04.2020

Temat dnia: Zwierzęta hodowlane w Polsce – ssaki.

  1. Czytanie dalszej części rozdziału Dostałam jagniątko z książki Astrid Lindgren
    Dzieci z Bullerbyn – podręcznik, ćwiczenia.
  2. Gromadzenie informacji o zwierzętach hodowlanych w Polsce – ssaki. – filmik youtube, ćwiczenia.
  3. Dodawanie liczb – jednocyfrowej do trzycyfrowej – filmik youtube, ćwiczenia.

 

17.04.2020

Temat dnia: Astrid Lindgren „O kurczaku Bossego”.

  1. Odejmowanie liczb – jednocyfrowej od trzycyfrowej- ćwiczenia.
  2. Czytanie rozdziału O kurczaku Bossego z książki Astrid Lindgren Dzieci z Bullerbyn – podręcznik, ćwiczenia.
  3. Ćwiczenia gramatyczne i ortograficzne – karty pracy, ćwiczenia.
  4. Prawa zwierząt – samodzielne wyszukiwanie z różnych źródeł.
  5. Abecadło wychowania fizycznego.

 

Język angielski

 

Temat: Happy Easter! Wesołych Świąt Wielkanocnych!

  1. Przeczytaj i posłuchaj czytanki na str. 77 w podręczniku. Nagranie na płytce lub na stronie wydawnictwa Oxford. Przepisz wierszyk z zad. 2 do zeszytu.
  2. Wykonaj kartkę świąteczną (załącznik wysłany do rodziców): from (od – napisz swoje imię), to (do- napisz adresata).

 

Religia

 

Temat: Pan Jezus odpuszcza nam grzechy

  1. Na str.60 uczeń koloruje drugi obrazek i znajduje różnice na pierwszym obrazku.
  2. Na str. 61. uzupełnia zadanie wyrazami z ramek.
  3. Śpiewa piosenkę ,,Panie przebacz nam...” strona: https://www.youtube.com/watch?v=08uhaFQAiJY

DLA CHĘTNYCH zadanie ze str. 61-rozsypanka wyrazowa.

 

Klasa V
 

J. polski:


Temat: Co jest w życiu najważniejsze – „Knyps z Czubkiem” ( 2 godziny).

Uczeń zapoznaje się z treścią baśni „Knyps z Czubkiem” z podręcznika strona 248 – 252.
W podręczniku zamieszczone są fragmenty baśni.
Można wysłuchać całej baśni ( ok. 19 min.) na stronie internetowej:

https://www.youtube.com/watch?v=e3QFb7i0_V8

Uczeń tworzy plan najważniejszych zdarzeń, wymienia elementy fantastyczne i realistyczne w przeczytanym utworze, cechy charakterystyczne baśni ( karta pracy przesłana przez nauczyciela).
Zadanie domowe:
Napisz na podstawie baśni w kilku zdaniach ( 5-6) co jest w życiu największą wartością? Pamiętaj o uzasadnieniu własnej wypowiedzi.
Zdjęcie wykonanej pracy uczeń przesyła nauczycielowi.

W ramach Zdw z j. polskiego uczeń proszony jest o wykonanie wybranego dyktanda
( może być kilka) z „ó”, u’ oraz „rz”, „ż” dla klas 4-6 ze strony internetowej: www.dyktanda.net

 

J. angielski:


Temat: Hollywood now and then - reading. Hollywood dziś i dawniej - odbiór tekstu czytanego.

1. Podręcznik st. 73 zad 1 – przepisz słówka z ramki do zeszytu. Tłumaczenie słówek znajdziesz w słowniczku na stronie 75 (Lesson 5.5. Miejsca w mieście 2). Dopasuj słówka do obrazków. 

2. Przeczytaj tekst nt. Hollywood. Podkreśl ołówkiem te słówka z ramki z zadania1 (miejsca w mieście), które pojawiły się w tekście.

3. Zad. 3. Przerysuj oś czasu do zeszytu. Jeszcze raz przeczytaj tekst. Uzupełnij oś, wpisując właściwe miejsce w mieście.  

 

Religia:


Temat: Święta Faustyna – apostołka Bożego miłosierdzia.

Uczeń ze str. 110 przepisuje do zeszytu temat katechezy.
Zapoznaje się z życiorysem św. Faustyny Kowalskiej.(str. 110)
lub w miarę możliwości ogląda filmik o historii św. Faustyny
na stronie: YouTube ,,Promyczek dobra -św. Faustyna” z serii Aureola.
Przepisuje do zeszytu ZAPAMIĘTAJ str.111
Zadanie dodatkowe dla chętnych KILKA SŁÓW O... do wpisania do zeszytu

 

Historia:


Temat: Epoka rycerzy
Uczeń zapoznaje się z tekstem w podręczniku str. 136 – 138,  a następnie wykonuje zadanie 1, 2 3 ze str. 139  Zdjęcie wykonanej pracy przesyła na adres duchkatarzyna@wp.pl
W zrozumieniu tematu mogą pomóc filmy edukacyjne:
 "Epoka rycerzy"

https://www.youtube.com/watch?v=kC_-NUEI2Ew
"Kim byli rycerze"
https://www.youtube.com/watch?v=427i0Pz8kYg
W zeszycie poniżej tematu lekcji, uczeń przepisuje notatkę (zał. 1).

 

Geografia:


Temat: Podsumowanie wiadomości

1. Uczeń wykonuje zadania na podstawie mapy świata zamieszczonej na końcu podręcznika.

2. Uzupełnia kartę pracy przesłaną przez nauczyciela.

Wykonaną kartę pracy należy przesłać do nauczyciela.

 

Biologia:


Temat: . Liść – wytwórnia pokarmu.

Uczeń zapoznaje się z tematem lekcji na podstawie treści w podręczniku str. 106 -109 oraz prezentacji multimedialnej ( nauczyciel wyśle prezentację multimedialna do uczniów ). Zapisuje notatkę ( nauczyciel prześle załącznik). Wykonuje zadanie nr 1, 2 str. 72, nr 3,4 str. 74, nr 5 i 6 str.75 w zeszycie ćwiczeń.

 

Matematyka:


Temat: Powtórzenie wiadomości – pole kwadratu, prostokąta, rombu, równoległoboku, trójkąta i zamiana jednostek pola. (2godziny)

1. Uczeń rozwiązuje wskazane zadania przesłane przez nauczyciela.
2. W ramach zdw z matematyki uczeń trenuje rachunek pamięciowy
(nauczyciel prześle uczniom potrzebne materiały do ćwiczeń).

 

Temat: Pole trapezu.(na 2godziny lekcyjne – jedna będzie po niedzieli)

1. Uczeń zapoznaje się z tekstem w podręczniku na str. 197-199
-analizuje przykład ze str.198
-wpisuje notatkę do zeszytu przedmiotowego otrzymaną od nauczyciela
-rozwiązuje zadania z podręcznika ze str.198-199 (1,2,3,5)
-rozwiązuje zadania z zeszytu ćwiczeń str.57-58 (1,2,3,4,5)
(nauczyciel prześle niezbędne notatki i wskazówki do rozwiązywania zadań)

 

Muzyka:

 

Temat: Uczymy się śpiewać piosenkę ”Chodź, pomaluj mój świat’.

Uczeń wysłuchuje piosenki „Chodź, pomaluj mój świat”.

LINK: https://www.youtube.com/watch?v=etEFM77dEK4

i zapoznaje się ze słowami utworu ze str. 124 podręcznika.
Chętni uczniowie mogą nagrać ścieżkę dźwiękową z własnym wykonaniem piosenki, za którą zostaną ocenieni.

 

Technika:

 

Temat: Elementy rysunku technicznego.

Uczniowie oglądają film na youtube  ,,Elementy rysunku technicznego”

https://www.youtube.com/watch?v=gFaxvuw3dug  
Wykonują ćw.2 strona 53 w podręczniku i ćw. 4 na stronie 55.
Zdjęcia wykonanych ćwiczeń przesyłają do nauczyciela

 

Wychowanie fizyczne:

 

Temat: Ćwiczenia wzmacniające mięśnie.
( filmik instruktażowy) Nauczyciel prześle materiały.

 

Klasa VI  

 

Biologia

 

Temat : Gady – kręgowce, które opanowały ląd.

Uczeń zapoznaje się z tematem lekcji na podstawie treści w podręczniku str. 103-106 lub na platformie e-podręczniki, link- https://epodreczniki.pl/a/gady---mistrzowie-przetrwania-w-suchym-srodowisku/D1C7YooNc , ( rozdziały: 1. Gady – zwierzęta zmiennocieplne , 2. Budowa gadów oraz 3. Rozmnażanie gadów) , zapisuje notatkę przekazaną przez nauczyciela. Wykonuje zadanie 1 str. 85, zad. 3 str. 86 oraz 5,6 i 7 str. 87 w zeszycie ćwiczeń.

 

Geografia

 

Temat: Energetyka w Europie.

Przeczytaj temat w podręczniku.

Kartę pracy uzupełnij a następnie prześlij do nauczyciela. Jeżeli masz możliwość to wydrukuj ją i wklej do zeszytu.

 

Język angielski

 

 Temat: Do you want to feel better? Exercise! – reading. Chcesz się poczuć lepiej? Ćwicz! – odbiór tekstu czytanego.

1. Przepisz słówka z ramki ze strony 73 zad. 2. Tłumaczenie słówek znajdziesz na str.75 (Lesson 5.5. the body - ciało). Połącz słówka z obrazkami.

2. Przeczytaj tekst i podkreśl ołówkiem te słówka z ramki, które w nim znajdziesz.

3. Zad. 4 str. 73 Odpowiedz na pytania do tekstu:

1. Który mięsień w twoim ciele pracuje najciężej?

2. Dlaczego twoje serce bije szybciej gdy ćwiczysz?

3. Dlaczego ćwiczenia fizyczne są zdrowe dla mózgu?

4. Co dzieje się z kośćmi gdy się starzejemy?

5. Ile kości jest w ciele?

6. Ile kości jest w stopach?

Odpowiedzi zapisz w zeszycie w języku angielskim. Nie musisz tłumaczyć na język polski.

 

Język polski

 

Temat: Jak mówimy, jak piszemy? Trudne głoski nosowe.

(2 godz.)

Uczeń przypomina zasady pisowni „ą”, „ę” oraz „om”, „on”, „em”, „en” z podręcznika strona 204.

Przepisuje do zeszytu notatkę z zastosowaniem najważniejszych zasad .

Wykonuje z zeszytu ćwiczeń strona 89 - 93 ćwiczenia : 1,2,3 i 4.

( zdjęcie pracy przesyła nauczycielowi).

Chętnych zapraszam do zabawy w tworzenie atrakcyjnych, ortograficznych krzyżówek z pisownią: „ą”, „ę”, „om”, „on”, „em”, „en” i przesłanie nauczycielowi do oceny.

W celu ćwiczeń utrwalających zasady ortograficzne uczeń proszony jest o wykonanie wybranego dyktanda( bądź kilku) z pisownią wyrazów trudnych dla klas 4-6 ze strony internetowej: www.dyktanda.net

 

Temat: Gdzie mieści się wyobraźnia? (Zbigniew Herbert, Pudełko zwane wyobraźnią).

(2 godz.)

Uczeń relacjonuje treść wiersza.

Wypowiada się na temat podmiotu lirycznego i określa adresata lirycznego.

Określa temat i problematykę utworu (załącznik nauczyciela).

Odnajduje środki stylistyczne oraz wyjaśnia ich funkcję.

Interpretuje znaczenie tytułu.

Określa nastrój utworu.

Nazywa wrażenia, jakie wzbudza w nim czytany tekst.

Wykonuje pracę plastyczną do wybranej zwrotki wiersza (zdjęcie przesyła do nauczyciela).

 

Matematyka

 

Temat: Objętość graniastosłupa. (3 godziny)

1. Uczeń zapoznaje się z tekstem w podręczniku na str. 226 - 228

- analizuje ćwiczenia A, B, C, D, E

-wpisuje notatkę do zeszytu przedmiotowego otrzymaną od nauczyciela

-rozwiązuje zadania z podręcznika ze str.228 - 230 (nauczyciel wskaże zadania w załączniku)

-rozwiązuje zadania z zeszytu ćwiczeń str.40-42 (nauczyciel wskaże zadania w załączniku) (nauczyciel prześle niezbędne notatki i wskazówki do rozwiązywania zadań)

- przesyła rozwiązanie wskazanego zadania na podany przez nauczyciela adres mailowy

 

2. W ramach zdw z matematyki uczeń trenuje rachunek pamięciowy

(nauczyciel prześle uczniom potrzebne materiały do ćwiczeń).

 

Muzyka

 

Temat: Na wiosenną nutę…

Uczeń prezentuje nagrany filmik lub ścieżkę dźwiękową dowolnej piosenki o wiośnie poprzez komunikator WhatsApp.

Układa krótką rymowankę (do czterech wersów) o wiośnie i próbuje ją zrytmizować za pomocą: całych nut, półnut, ćwierćnut bądź ósemek czy rytmów mieszanych.

Np. Zaa-wi-taa-ła wioos-na (półnuty i ósemki)

Pięęęęęk-na i raaaa-dos-na (całe nuty i ćwierćnuty).

Przesyła informację zwrotną.

 

Religia

 

Temat: Jezu ufam Tobie- w obliczu miłosierdzia.

Treści: Poznanie przesłania zawartego w obrazie Jezusa miłosiernego.

Uczeń zapoznaje się z treścią katechezy na str. 120-122.

Przepisuje do zeszytu ODKRYĆ TAJEMNICĘ...str. 120 oraz CZY WIESZ, ŻE… str. 121

Dodatkowe zadanie dla chętnych: rysunek w zeszycie obrazu Jezusa miłosiernego z napisem Jezu ufam Tobie.

 

Technika

 

Temat: Wymiarowanie rysunków technicznych.

Uczniowie oglądają filmik na youtube pt: ,,Wymiarowanie rysunku technicznego”

https://www.youtube.com/watch?v=Bnnj1QQ1CDg

Wykonanie ćwiczenia 1 i 2 podręcznik str. 47-48

Do zeszytu zapisz odpowiedzi na pytania 1,2,3 i 4 – podręcznik str.50

Narysuj dowolny rysunek i go zwymiaruj. Na wykonanie tego ćwiczenia macie tydzień czasy. Proszę o przesłanie rysunku na mój adres mailowy

 

Historia

 

Temat: Pierwszy rozbiór Polski

Uczeń zapoznaje się z tekstem w podręczniku str. 158 - 162  a następnie wykonuje zadanie 1, , 3 ze str. 162 . Zdjęcie wykonanej pracy przesłała na adres duchkatarzyna@wp.pl

W zrozumieniu tematu pomoże film edukacyjny: "Pierwszy rozbiór Polski" https://www.youtube.com/watch?v=yaPldxHcSYg (9 minut)

W zeszycie poniżej tematu lekcji, uczeń przepisuje notatkę (zał. 1).

 

Wychowanie fizyczne

 

 Temat: Ćwiczenia wzmacniające mięśnie.

Uczeń zapoznaje się z filmem instruktażowym przesłanym przez nauczyciela.

Ćwiczy we własnym zakresie.

 

Klasa VII

 

Religia

 

Temat: Kościół-dom duchowy

Treści: Kościół jako szczególne miejsce bliskości z Bogiem.

Ze str. 114 -116 uczeń czyta katechezę.

Zapisuje do zeszytu temat katechezy.

Wpisuje do zeszytu WIEM, ŻE…

Odpowiada pisemnie na pytanie:

,,Z jakich okazji  ludzie przychodzą do kościoła?”

 

Język polski

 

Temat: Zasady cytowania cudzych tekstów.

Uczeń zapoznaje się z wiadomościami ze strony 238 – 240 z podręcznika. Następnie przepisuje notatkę do zeszytu ( załącznik przesłany przez nauczyciela).

Wykonuje zadania: 1,2,3,4 z zeszytu ćwiczeń strona 82 – 83.

 

Temat: Samotność w podróży – A. Mickiewicz „Stepy akermańskie”

Uczeń zapoznaje się z tekstem z podręcznika na stronie 212 lub słucha audiobooka

z nagraniem „Stepy akermańskie” A. Mickiewicza ze strony: https://www.youtube.com/watch?v=9Wy8yDXdVec

Dokonuje analizy tekstu ( karta pracy przesłana przez nauczyciela).

Zapoznaje się z definicją sonetu ( podr. str 213) – notatkę przepisuje do zeszytu.

Słucha hip-hopowej wersji „Stepów akermańskich” w wykonaniu Eldo https://www.youtube.com/watch?v=vSqP1F21XJw

Zapisuje do zeszytu własne wrażenia na temat tego typu interpretacji dawnych utworów ( zdjęcie notatki przesyła nauczycielowi).

 

Język angielski

 

Temat: The Junino festival – listening. Festiwal Junino – odbiór tekstów słuchanych.

1.    Podręcznik str. 53 zad 1. Posłuchaj pierwszej części wywiadu z Santiago. Odpowiedz na pytanie:  Where does he live? –Gdzie mieszka?

2.     Posłuchaj drugiej części wywiadu. Zaznacz właściwą odpowiedź (a,b lub c). Tłumaczenie pytań:

1.     Dlaczego to święto jest wyjątkowe dla Santiago?

2.     Jak zmieniły się kostiumy?

3.     Na czym polega gra z papierem toaletowym?

4.     Co świętuje się muzyką?

5.     Jaka jest ulubiona świąteczna potrawa Santiago?

Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie np. 1b, 2a itd. Nagrania na eDesk (cd 2, nagranie 10).

3.     Zadanie 4, strona 53. Przepisz tabelkę do zeszytu i uzupełnij podanymi słówkami. Podpowiedź znajdziecie na stronie 57 w słowniczku (Lesson 4.5. Rzeczowniki złożone).

 

Język niemiecki

 

1.Temat: “Schule und Schulsachen” - utrwalenie wiadomości z rozdziału.

Zeszyt ćwiczeń str.57/Teraz potrafię: napisanie zdań w języku niemieckim

 

2.Temat: „Frohe Ostern!” - zwyczaje wielkanocne w Niemczech.

Zapoznanie się z prezentacją (nauczyciel prześle uczniom link)

Przyporządkowanie niemieckich wyrazów do ich polskich odpowiedników (nauczyciel prześle uczniom kartę pracę i link do słownika internetowego).

 

Muzyka

 

 Temat: Muzyka XX w. Reprezentanci muzyki.

Uczeń układa krótki utwór na dzwonki chromatyczne lub instrumenty perkusyjne.

Dba o to, by jego kompozycja miała ten sam nastrój, co obraz Pabla Picassa „Kobieta z mandoliną”(str.134).

Wykonuje swoje dzieło i nagrywa na filmiku, który przesyła nauczycielowi, np. przez komunikator WhatsApp.

 

Historia

 

Temat: Świat na drodze ku wojnie

Proszę zapoznać się z tekstem w podręczniku str. 156 - 160  a następnie wykonać zadanie 1, 2 3 ze str. 160

 Zdjęcie wykonanej pracy proszę przesłać na adres duchkatarzyna@wp.pl

W zrozumieniu tematu pomoże Ci prezentacja:

 "Świat na drodze ku wojnie"  https://www.youtube.com/watch?v=9D3-NgzVdBw

W zeszycie poniżej tematu lekcji, proszę przepisać notatkę (zał. 1).

 

Geografia

 

Temat : Rodzaje usług. Transport i łączność. (  15.04.20)

Uczeń czyta temat z podręcznika, a następnie uzupełnia kartę pracy ( nauczyciel wyśle załącznik).

 

Temat: Turystyka w Polsce . (17.04.20)

        W Polsce i na świecie jest wiele miejsc, które warto odwiedzić. Są takie, które ze względu na swoją wartość przyrodniczą lub kulturową zostały objęte szczególną ochroną i wpisane na „ Listę światowego dziedzictwa UNESCO”  W Polsce jest 15 takich obiektów ( dane z 2017 roku ) Przeglądnij jakie to miejsca  ( str.155 w podręczniku ) . Następnie wybierz jedno z tych miejsc  i scharakteryzuj. Pracę możesz przedstawić w postaci referatu lub prezentacji multimedialnej. Mile widziane w pracy będą zdjęcia, mapy itp.

 

Biologia

 

Temat : Higiena i choroby układu oddechowego.

Uczeń zapoznaje się  z treściami na platformie e-podręczniki „Profilaktyka chorób układu oddechowego”, link - https://epodreczniki.pl/a/profilaktyka-chorob-ukladu-oddechowego/DNN5ltUvz  , zapisuje notatkę ( załącznik wyśle nauczyciel). Rozwiązuje zadania w zeszycie ćwiczeń zad. nr 1,2, 3  str. 72, zad. 4, 5,6  str. 73 w zeszycie ćwiczeń.

 

Temat : Podsumowanie wiadomości z działu „Układ oddechowy”.

Uczeń rozwiązuje zadania „Wiesz, czy nie wiesz?”- podręcznik Puls życia 7 str. 150 oraz rozwiązuje quiz „Układ oddechowy” link-  https://samequizy.pl/uklad-oddechowy-test/

 

Chemia

 

Temat: Znaczenie wartościowości pierwiastków chemicznych przy ustalaniu wzorów i nazw związków chemicznych. Cz. II

Uczeń analizuje przykład 23, 24 w podręczniku  Chemia Nowej Ery 8 str. 133 oraz przykład 25 i 26 w podręczniku str. 134 oraz zapoznaje się z treściami w podręczniku str. 135-136 „Jak utworzyć nazwę  związku chemicznego na podstawie jego wzoru sumarycznego?”. Uzupełnia kartę pracy ( nauczyciel prześle załącznik).

 

Fizyka

 

Lekcja: Druga zasada dynamiki Newtona. ( 2godz.)

1.Bardzo proszę przeczytać ze zrozumieniem tekst z podręcznika do fizyki dla klasy VII, str.169 - 171.

2.Proszę przeanalizować doświadczenie 41 ze str. 169.,

3.Proszę wpisać notatkę do zeszytu przedmiotowego.

4.Proszę nauczyć się treści II zasady dynamiki Newtona oraz wzoru opisującego II zasadę dynamiki.

5.Proszę przeanalizować przykład z podręcznika str. 172.

6.Proszę wykonać zadania z podręcznika str. 172 zad.1, 2 oraz zad. 3,4,5 str. 173.

 

Matematyka

 

Temat: Czytanie danych statystycznych. (2 godz.)

1. Uczeń zapoznaje się z treściami w podręczniku str.288-290.

2. Zapisuje notatkę ( załącznik prześle nauczyciel).

3. Rozwiązuje wybrane zadania z podręcznika str. 289 -298 i zeszytu ćwiczeń str. 118 – 120.

4. Przesyła rozwiązania zadań do nauczyciela.

5. W ramach zdw rozwiązuje wskazane zadania do powyższego tematu (nauczyciel prześle kartę pracy).

 

Wychowanie fizyczne

 

Temat: Ćwiczenia wzmacniające mięśnie (filmik instruktażowy).

Nauczyciel prześle uczniom materiały.

 

KLASA VIII

 

Język polski

 

Temat: Życiorys, czyli oficjalne pisanie o sobie. (2 godz.)

Uczeń wyjaśnia pojęcia: życiorys, CV (Curriculum vitae).

Wymienia elementy, z których składają się życiorys i CV (zeszyt ćwiczeń, str. 105/1).

Gromadzi informacje, które powinny się znaleźć w życiorysie i CV.

Porządkuje informacje do życiorysu i CV.

Koryguje błędy w podanym życiorysie i CV( zeszyt ćwiczeń, str.107/4).

Redaguje życiorys.

Na podstawie życiorysu redaguje oficjalne CV ( wzór, str. 277 podręcznika).

Przesyła informację zwrotną do nauczyciela.

 

Temat: Kiedy człowiek traci radość życia - Anna Kamieńska, Prośba. (1 godz.)

Uczeń relacjonuje treść wiersza (str. 197).

Wypowiada się na temat podmiotu lirycznego.

Wskazuje środki stylistyczne i omawia ich funkcje.

Interpretuje znaczenie próśb podmiotu lirycznego.

Interpretuje wymowę wiersza.

Sporządza kilkuzdaniową notatkę (Podpowiedź nauczyciela w przesłanym załączniku).

 

Matematyka

 

Temat : Oś symetrii figury (1godzina)

1. Uczeń zapoznaje się z treściami w podręczniku str.212 -215.

2. Zapisuje notatkę ( załącznik prześle nauczyciel).

3. Rozwiązuje wybrane zadania z podręcznika str. 212 -215 i zeszytu ćwiczeń str. 84 – 85.

4. Przesyła rozwiązania zadań do nauczyciela.

 

Temat : Symetralna odcinka (2godziny)

1. Uczeń zapoznaje się z treściami w podręczniku str.216.

2. Zapisuje notatkę ( załącznik prześle nauczyciel).

3. Rozwiązuje wybrane zadania z podręcznika str. 217 -218 i zeszytu ćwiczeń str. 85 – 86.

4. Przesyła rozwiązania zadań do nauczyciela.

5. W ramach zdw rozwiązuje zadania z egzaminu ósmoklasisty (nauczyciel prześle kartę pracy).

 

Chemia

 

Temat: Kwas metanowy – występowanie, właściwości i zastosowanie.

1. Uczeń zapoznaje się z treściami w podręczniku Chemia Nowej Ery 8 str.161-163.

2. Zapisuje notatkę ( załącznik prześle nauczyciel).

3. Wypełnia kartę pracy – „Kwas metanowy”.

 

Język angielski

 

Temat: Wypowiedź pisemna – pocztówka z wakacji.

1.     Repetytorium str. 89. Zadania 4, 5, 6 wykonaj w zeszycie i prześlij.

 

Język niemiecki

 

1. Temat: „Zdania podrzędne z dass”

1. Uczeń przepisuje do zeszytu ramki z podręcznika na str.69

2. Uczeń przepisuje do zeszytu odmiany czasownika wissen z podręcznika na str.78

 

2. Temat: „Frohe Ostern!” - zwyczaje wielkanocne w Niemczech

1. Uczeń zapoznaje się z prezentacją (nauczyciel prześle uczniom link).

2. Dokonuje przyporządkowania niemieckich wyrazów do ich polskich odpowiedników (nauczyciel prześle uczniom kartę pracę i link do słownika internetowego).

 

Fizyka

 

Lekcja: Wykres ruchu drgającego. Przemiany energii w ruchu drgającym.

1. Bardzo proszę przeczytać ze zrozumieniem tekst z podręcznika do fizyki dla klasy

VIII, str.165 - 168.

2. Proszę wpisać notatkę do zeszytu przedmiotowego.

3. Proszę rozwiązać zadania z podręcznika str. 169 zad.1, 2, str. 170 zad.3.

 

Lekcja: Fale mechaniczne.

1. Bardzo proszę przeczytać ze zrozumieniem tekst z podręcznika do fizyki dla klasy

VIII, str.171 - 175.

2. Proszę przeanalizować doświadczenia nr: 39 - str.171, doświadczenie 40 str. 172.

3. Proszę wpisać notatkę do zeszytu przedmiotowego.

4. Proszę nauczyć się wymieniać i charakteryzować wielkości opisujące fale (tj. długość

fali, okres fali, częstotliwość fali, amplituda fali i prędkość fali ).

5. Proszę wykonać zadania z podręcznika str. 175 zad.1, 2.

 

Historia

 

Temat : PRL w latach 1956- 1970 - "Mała stabilizacja."

Proszę zapoznać się z tekstem w podręczniku str. 187 – 189,  a następnie wykonać zadanie 1,  z  str. 192

 Zdjęcie wykonanej pracy proszę przesłać na adres duchkatarzyna@wp.pl

W zrozumieniu tematu pomoże Ci prezentacja: "PRL w latach 1956- 1970"

https://www.youtube.com/watch?v=vKlTbBA6p0I

 

WOS

 

Temat : Władza sądownicza - zasady działania sądów.

Proszę zapoznać się z tekstem w podręczniku str. 14,  a następnie  wymienić i opisać 3 zasady działania sądów.

Zdjęcie wykonanej pracy proszę przesłać na adres duchkatarzyna@wp.pl

Proszę zapoznać się z materiałem filmowym: " Inscenizacja rozprawy przed sądem karnym"

https://www.youtube.com/watch?v=ZpbLYxKjNqU

 

Geografia

 

Temat: Kanada- środowisko przyrodnicze a rozwój rolnictwa.

1. Uczeń zapoznaje się z teściami do tematu w podręczniku, uzupełnia otrzymaną kartę pracy i odsyła do nauczyciela na podany adres mailowy.

 

EDB

 

Temat: Tamowanie krwawień i krwotoków.

1. Uczeń zapoznaje się z teściami do tematu w podręczniku, uzupełnia otrzymaną kartę pracy i odsyła do nauczyciela na podany adres mailowy.

 

Religia

(nauczyciel prześle uczniom mailowo wskazówki do pracy)

 

Wychowanie fizyczne

(nauczyciel prześle uczniom mailowo wskazówki do pracy)

wiadomości

Kontakt

  • Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi w Szczytnikach
    Szczytniki 91a
    32-112 Klimontów
    woj. małopolskie
  • (+12) 386-60-07

Galeria zdjęć