Nawigacja

liczba odwiedzin: 308782

Zawieszenie zajęć

 
Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 8.02.2021r. do 12.02.2021r. Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 1.02.2021r. do 5.02.2021r. Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 14.12.2020r. do 18.12.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 07.12.2020r. do 11.12.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 30.11.2020r. do 04.12.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 23.11.2020r. do 27.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 16.11.2020r. do 20.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 09.11.2020r. do 13.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 02.11.2020r. do 06.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 26.10.2020r. do 30.10.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 22.06.2020r. do 26.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 15.06.2020r. do 19.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 08.06.2020r. do 10.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 01.06.2020r. do 05.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 25.05.2020r. do 29.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 18.05.2020r. do 22.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 11.05.2020r. do 15.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 04.05.2020r. do 08.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 27.04.2020r. do 30.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 20.04.2020r. do 24.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 14.04.2020r. do 17.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 06.04.2020r. do 10.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 30.03.2020r. do 03.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 25.03.2020r. do 27.03.2020r Formy kontaktu z nauczycielami Kształcenie na odległość - Nauka w domu - dobre rady dla rodziców Kształcenie na odległość Nauka w domu – dobre rady dla uczniów Rekrutacja Zarządzenie Dyrektora Szkoły w sprawie czasowego zawieszenia zajęć w Oddziale Przedszkolnym w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID - 19 O szkole Tekstowa podstrona Tekstowa podstrona

Kształcenie na odległość

Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 07.12.2020r. do 11.12.2020r

Tygodniowy zakres treści nauczania

do zrealizowania w poszczególnych klasach

od 07.12.2020r. do 11.12.2020r

 

7 grudnia - szkolne mikołajki

 

Klasa I

 

Wychowawca klasy będzie wysyłać zakres materiału na każdy dzień bezpośrednio do rodziców, według ustalonego sposobu.

 

Blok tematyczny: Nadeszła zima.

 

7.12.2020 r. (poniedziałek)

Temat dnia: Mikołajki online w naszej klasie

  1. Naśladujemy poznane zwierzaki – ćwiczenia kształtujące gibkość .
  2. Mikołajkowe quizy, krzyżówki na platformie LearningApps.org.
  3. Edukacja informatyczna – „Kolorowanki od Świętego Mikołaja”

 

8.12.2020 r. (wtorek) (zajęcia online)

Temat dnia: Kartka na świąteczne życzenia

  1. Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu
  2. Rozwiązywanie zadań w zakresie 6
  3. Renifer z papieru – praca plastyczna

 

9.12.2020 r. (środa) (zajęcia online)

Temat dnia: Świąteczny kiermasz

  1. Poznajemy gamę C-dur
  2. Rozmowa o tym jak można pomóc innym, by Boże Narodzenie było dla wszystkich radosne.
  3. Czytanie sylab: Ba, ba
  4. Aerobik  - ćwiczenia ruchowe dla dzieci
  5. Zajęcia rozwijające zainteresowania: „Kartka świąteczna dla samotnych osób”

 

10.12. 2020 r. (czwartek)

Temat dnia: Co wiesz o śniegu?

  1. Co się zmienia w przyrodzie zimą?
  2. Doświadczalne poznanie  właściwości fizycznych śniegu
  3. Rozwiązywanie zadań w zakresie 6.
  4. Mały sportowiec w domu – ćwiczenia

 

11.12.2020 r. (piątek) (zajęcia online)

Temat dnia: Jak wygląda zimowy krajobraz?

  1. Rozmowa o tym, po czym można poznać, że już jest zima, na podstawie doświadczeń dzieci i wiersza Jerzego Ficowskiego „To już zima”
  2. Pisanie sylab: Ba, ba
  3. Wykonanie „Zimowy krajobraz” – zajęcia techniczne
  4. Liczba 7 i jej zapis

 

Język angielski  -    (zajęcia online  w czwartki o godz. 900  i piątki godz. 1015 )

  1. Słuchamy historyjki i wskazujemy obrazek
  • Podręcznik str. 34. zad. 2: pałącz puzzle paluszkami
  • Zaśpiewaj piosenkę „The butterfly song”
  •  Zeszyt  ćwiczeń  na str.31
  1.  Podręcznik  str.35 zad.1: Posłuchaj i wskaż właściwy obrazek.
  • Posłuchaj wierszyka  „I’ve got five senses”. Powiedz, które obrazki do siebie pasują.
  • Zeszyt ćwiczeń str. 32

Religia

Temat: Bóg daje mi innych ludzi.

Treści: Przykazanie miłości bliźniego.

  • Uczniowie wykonują zadanie na str. 44 –kolorują obrazek.
  • Na str.45 wklejają naklejki w odpowiednie miejsce. Łączą kropeczki w zdaniu.

Temat: Dziękuję Bogu za Maryję

Treści: Ukazanie Maryi jako Matki Chrystusa

  • Na str. 50 uczniowie zapoznają się z tekstem modlitwy
  • Na str. 51wklejają wycinanki w odpowiednie miejsce na obrazku. Łączą kropeczki w zdaniu.

 

Klasa II

Poezja Juliana Tuwima. CD

 7.12.2020r. – Poniedziałek

Temat- Mikołajki w klasie 2.

 

Mikołajkowe gry, zabawy, quizy, krzyżówki.

Śpiewamy piosenki dla Mikołaja. Układamy puzzle.

Wykonujemy zdania z worka Mikołaja.

 

Religia

 

Temat: Oczekiwanie Ludzi na przyjście Zbawiciela.

Treści:  Sens i przesłanie poszczególnych okresów roku liturgicznego – Adwent.

Na str.34 uczniowie kolorują obrazek oraz

 łączą kropeczki w chmurce.

Na str.35 przepisują słowo dnia, zapoznają się z komiksem

Wpisują literki w odpowiednie kratki.

 

W-F

 

Temat: Dzieciaki naśladują zwierzęta.

 

8.12.2020r. -Wtorek    

 Temat- Czy można rozmawiać z psem?

1.    Rozmowa o przyjaźni człowieka z psem inspirowana wierszem Juliana Tuwima pt.,,Dżoncio” Wyszukiwanie w tekście fragmentów na dany temat. Omówienie budowy wiersza.

2.  Wykonanie sylwetki Dżoncia- cięcie i składanie papieru.

3.  Dodawanie i odejmowanie w zakresie 25.

 

Informatyka 

                                                                                                     

Temat: Kolorowanki od Św. Mikołaja

https://www.kolorowankionline.net/category/boze-narodzenie

 

  9.12.2020 r.- Środa

Temat-  Czy słowami można się bawić?

1. Zawody matematyczne- Mistrzowie rachunków!

2. Poetycka zabawa słowna inspirowana wierszem Juliana Tuwima ,,O panu  Tralalińskim”.Zabawa w rymy..                                     

      3. Rodzina wyrazów. Tworzenie wyrazów pokrewnych do podanego wyrazu.

 

      Muzyka

 

Temat: Utrwalenie dźwięków gamy C-dur.

 

     W-f

 

  Temat: Aerobik - ćwiczenia ruchowe dla dzieci

 

   J. angielski

 

 Podręcznik str. 34 zad. 1: posłuchaj gdzie sa członkowie rodziny. Odpowiedz na pytania: Where’s dad?/ mum/ sister..

Zagraj w grę: Zabadoo says..

Zeszyt ćwiczeń str. 28

 

  10.12.2020 r.- Czwartek

Temat- Czy wiersze dają radość?

1.   Ćwiczenia rozwijające spostrzegawczość.

2. Rozmowa o uczuciach, które wywołują czytane wiersze, inspirowana wierszem Juliana Tuwima ,,Okulary”.

3. Poznanie zasad pisowni rzeczowników i czasowników z literą ,,u”. Ćwiczenia ortograficzne.

 

W-f

 

Temat: Mały sportowiec w domu.

 

Religia

 

Temat:  Adwent – przygotowujemy się na spotkanie z Jezusem

Treści: Radosne przygotowanie się do spotkania z Jezusem.

Na str. 36  uczniowie rysują swoje postanowienie adwentowe.

Na str.37 wpisują słowo dnia, rozwiązują zagadkę,kolorują obrazek,

wpisują w linie właściwą  odpowiedź.

Zapoznają się z aplikacja przesłaną przez nauczyciela.

 

11.12.2020r.- Piątek

Temat- Wywiad z poetą.

1. Układanie pytań do zadań tekstowych.

2.  Wywiad z Julianem Tuwimem –układane pytań.

3. Wprowadzenie przymiotnika.

 

J.angielski

 

Podręcznik str. 35 zad. 1:  zaśpiewaj piosenkę. Narysuj w zeszycie zakończenie piosenki.

Zeszyt ćwiczeń str. 29.

 

Świetlica

 

 Domki dla skrzatów i elfów.

Mam do Was bardzo dużą prośbę . Skrzaty i elfy, dzielni pomocnicy Mikołaja zgubili swoje magiczne domki. Pomóżcie im zrobić nowe domki. Do wykonania tego zadania wystarczy słoik, plastelina, trochę ozdób i oczywiście wyobraźnia, a tej Wam nie brakuje.( załącznik ze zdjęciami domków)

Bardzo proszę o wykonie zdjęcia magicznego domku i przesłanie go na moją pocztę.

Zajęcia plastyczne: upiec ciasteczka wspólnie z rodzicami - Smacznego!

Mikołajkowe ciasteczka

Składniki :

1 1/2 szklanki mąki,
aromat waniliowy,
szczypta soli,
1/3 szklanki cukru,
180g miękkiego masła.

Składniki dekoracja :

1 białko

około 1 1/2 szklanki cukru pudru
barwniki spożywcze

 Sposób przygotowania przepisu:

Mikołajkowe ciasteczka

 

  • 1. Miękkie masło, aromat i cukier utrzyj mikserem na puszystą masę. Dodawaj partiami mąkę. Uformuj kulę, zawiń w folię i włóż do lodówki na ok 30-40 min. Rozwałkuj, wytnij wzorki . Piecz na blaszce wyłożonej papierom do pieczenia przez 10-12 minut w temperaturze 180 stopni.
  • 2. Do miski wlej białko i dodaj cukier puder. Zmiksuj wszystko tak aby powstał gęsty lukier. Lukier przelej do mniejszych miseczek i do każdego daj parę kropel barwnika. Energicznie wymieszaj. Udekoruj ciasteczka.

Klasa III

 

Blok tematyczny- Święty Mikołaj i jego pomocnicy

 

7.12.2020r. – Poniedziałek

Temat: „Mikołajkowy Blok Zabawowy”!!! (3x online)

 

Informatyka:

 

        Temat: Prezenty od Św. Mikołaja

                     http://www.yummy.pl/preschoolers/pl/game/pl/choinka

 

8.12.2020r. – Wtorek

Temat:  „Złoty deszcz” (2x online)

  • Ćwiczenia w liczeniu w pamięci- podr. str. 67
  1. Rozmowa o Mikołaju- podr. str. 68
  2. Rodzaje czasowników w liczbie mnogiej- ćwicz. str. 67
  3. Nauka piosenki „Przyjedź do nas Mikołaju”

 

 Język angielski (online)

 

       Podręcznik str. 35 zad 1:  zaśpiewaj piosenkę o pogodzie. What’s the weatherliketoday? Jaka jest dzisiaj pogoda?  
                    Napisz i narysuj w zeszycie. Narysuj co robisz.  Zeszyt ćwiczeń str. 29.

                

9.12.2020r. – Środa

Temat: „Złoty deszcz” (1x online)

  • Rozwijanie umiejętności czytania- podr. str. 70
  1. Czasowniki- ćwiczenia- str. 66
  2. W- f- trenujemy ciało

 

Religia:

 

  Temat: Jezus uczy nas miłości Boga i bliźniego

               Treści:  Poznanie Jezusowego przykazania miłości.

Uczniowie czytają katechezę w podręczniku na str. 50-51. Następnie w ćwiczeniach str.42 wykonują zadanie

Na str.  43 wybierając serduszka z dobrymi uczynkami wpisują litery w nich zamieszczone w poniższe krateczki.

Odczytują hasło.

 

10.12.2020r. – Czwartek

Temat: Listy do Mikołaja (3x online)

  1. Ćwiczenia w liczeniu- podr. str. 76
  2. Zasady pisania listów i adresowania kopert
  3. Czytanie listów dzieci do Mikołaja- ćwicz. str. 69

 

Religia:

 

  Temat: Jezus daje nam słowo życia  

               Treści: Poznanie Nowego Testamentu jako części Pisma Świętego.

Uczniowie zapoznają się z katechezą na str.54-55 w podręczniku. Następnie w ćwiczeniach na str.44 -45

 wykonują zadania. Rysują Pismo Święte, z wycinanki  układają słowa z Nowego Testamentu. Zaznaczają imiona ewangelistów.

 

11.12.2020r. – Piątek

Temat: „Pomarańczowe zapałki” (2x online)

  • Czytanie informacji matematyczaków- podr.. str. 77
  1. Pisownia czasowników z nie- ćwicz. str. 73
  2.  W- f – niezapomniana zabawa

 

Język angielski (online)

 

  Podręcznik str. 36: dopasuj słówka do obrazków.

            Zeszyt ćwiczeń str. 30.

 

Świetlica:  Olga Wajda-  7 XII 2020r. – poniedziałek; 14 XII 2020r.- poniedziałek

Dekoracje świąteczne- zimowe.

Dzieci wykonują różnego rodzaju ozdoby świąteczno-  zimowe z wykorzystaniem dowolnych materiałów.

Pomocą mogą służyć poniższe linki.

https://www.youtube.com/watch?v=VAEnvvmjbbw

https://www.youtube.com/watch?v=LCb4_S7E_PU

https://www.youtube.com/watch?v=Ygel2mmOyog

https://www.youtube.com/watch?v=ktDaRHnk5-E

https://www.youtube.com/watch?v=xmncgCLy6Z4

 

Świetlica: Ilona Chmurzyńska : piątek- 11.12. 2020r.

 

Domki dla skrzatów i elfów.

Mam do Was bardzo dużą prośbę . Skrzaty i elfy, dzielni pomocnicy Mikołaja zgubili swoje magiczne domki. Pomóżcie im zrobić nowe domki. Do wykonania tego zadania wystarczy słoik, plastelina, trochę ozdób i oczywiście wyobraźnia, a tej Wam nie brakuje.

Bardzo proszę o wykonie zdjęcia magicznego domku i przesłanie go na moją pocztę.

 

Zajęcia plastyczne: upiec ciasteczka wspólnie z rodzicami - Smacznego!

Mikołajkowe ciasteczka

Składniki :

1 1/2 szklanki mąki,
aromat waniliowy,
szczypta soli,
1/3 szklanki cukru,
180g miękkiego masła.

Składniki dekoracja :

1 białko
około 1 1/2 szklanki cukru pudru
barwniki spożywcze

 Sposób przygotowania przepisu:

Mikołajkowe ciasteczka

 

  • 1. Miękkie masło, aromat i cukier utrzyj mikserem na puszystą masę. Dodawaj partiami mąkę. Uformuj kulę, zawiń w folię i włóż do lodówki na ok 30-40 min. Rozwałkuj, wytnij wzorki . Piecz na blaszce wyłożonej papierom do pieczenia przez 10-12 minut w temperaturze 180 stopni.
  • 2. Do miski wlej białko i dodaj cukier puder. Zmiksuj wszystko tak aby powstał gęsty lukier. Lukier przelej do mniejszych miseczek i do każdego daj parę kropel barwnika. Energicznie wymieszaj. Udekoruj ciasteczka.

 

Klasa IV

 

Plastyka + zajęcia plastyczne: upiec ciasteczka wspólnie z rodzicami - Smacznego!

Mikołajkowe ciasteczka

Składniki :

1 1/2 szklanki mąki,
aromat waniliowy,
szczypta soli,
1/3 szklanki cukru,
180g miękkiego masła.

Składniki dekoracja :

1 białko
około 1 1/2 szklanki cukru pudru
barwniki spożywcze

 Sposób przygotowania przepisu:

Mikołajkowe ciasteczka

 

  • 1. Miękkie masło, aromat i cukier utrzyj mikserem na puszystą masę. Dodawaj partiami mąkę. Uformuj kulę, zawiń w folię i włóż do lodówki na ok 30-40 min. Rozwałkuj, wytnij wzorki . Piecz na blaszce wyłożonej papierom do pieczenia przez 10-12 minut w temperaturze 180 stopni.
  • 2. Do miski wlej białko i dodaj cukier puder. Zmiksuj wszystko tak aby powstał gęsty lukier. Lukier przelej do mniejszych miseczek i do każdego daj parę kropel barwnika. Energicznie wymieszaj. Udekoruj ciasteczka.

 

Muzyka

Temat: Świąteczne tradycje w naszych domach.

 

Uczeń zapoznaje się z tematem lekcji – podręcznik str. 56-58.

Odsłuchuje i śpiewa piosenkę Nie miały aniołki.

https://youtu.be/Z2xHBK3w3Ts

Rozpoznaje nawiązanie do kolędy Lulajże, Jezuniu w słuchanym utworze

F.Chopina , scherzo h-moll

https://youtu.be/p12KS4Vas5c

Podejmuje próbę zagrania na dzwonkach kolędy Lulajże, Jezuniu.

Instruktaż do nauki gry znajduje się w podanym linku.

https://youtu.be/p4vYEy3qTCg

 

WF 7.12 - 11.12

 

Temat: Quizy i gry sportowe.

Temat: Ćwiczenia wzmacniające.

Temat: Jak czytać etykiety i składy produktów spożywczych.

Temat: Ćwiczenia w formie obwodu stacyjnego

 

Język polski

Temat: Czym dla mnie jest książka? (1 godz.)

 

Uczeń czyta utwór Hanny Łochockiej, Książka czeka (s.67).

Rozumie terminy: wiersz, osoba mówiąca w wierszu, wers, strofa, ożywienie.

Odgaduje zagadkę zadaną przez nauczyciela.

Przedstawia korzyści płynące z czytania książek.

Wyjaśnia pisemnie sformułowania: książka – przyjaciółka, książka czeka.

Prezentuje swoje ulubione książki.

Ogląda prezentację multimedialną ”Jak powstaje książka?”:

https://www.youtube.com/watch?v=PQIUum3zDfY

 

Temat: Zadanie klasowe nr 3 Lekcja online (1 godz.)

 

Temat: I książki mają swoje losy …. Lekcja online (1 godz.)

 

Uczeń ogląda prezentację filmową „Jak powstaje książka?”:

https://www.youtube.com/watch?v=icdV3QZb10Q

Zapoznaje się z infografiką i informacjami o „ludziach książki” ze s. 68–70.

Wymienia osoby tworzące książki i opisuje ich pracę.

Określa cechy osób wykonujących zawody związane z tworzeniem książek.

Opisuje budowę książki, posługując się odpowiednim słownictwem, np.: okładka, strona tytułowa,

grzbiet książki.

 

Temat: Pisownia wielką literą – imiona, nazwiska, tytuły. Lekcja online (1 godz.)

 

Uczeń zapoznaje się z prezentacją zasad pisowni wielką literą i wiadomościami ze s. 71–73.

Zna i stosuje zasady pisowni wielką literą imion, nazwisk, przydomków.

Stosuje zasady pisowni wielką literą tytułów książek, filmów, programów, dzieł sztuki.

Poprawnie zapisuje wszystkie podane wyrazy z trudnościami ortograficznymi.

Wyjaśnia zasady pisowni wyrazów wielką literą, odnosząc się do podanych przykładów (zeszyt

ćwiczeń s.61-63).

 

(W ramach ZDW z języka polskiego 1 godz.)

 

Stosuje zasadę pisowni wielką literą wyrazów w zwrotach grzecznościowych, samodzielnie

zredagowanym tekście oraz poleceniach korzystając z zasobów multimedialnych:

https://wordwall.net/pl/community/wielka-mala-litera

 

Temat: Cudzysłów i kursywa. (1 godz.)

 

Uczeń odtwarza prezentację „Co w mowie piszczy?”:

https://www.youtube.com/watch?v=6GAZds1_QZI

Zaznajamia się z wiadomościami ze s. 74–75.

Zna zasady stosowania cudzysłowu i kursywy.

Zapisuje tytuły utworów w cudzysłowach.

Zapisuje cytowane wypowiedzi w cudzysłowach.

Stosuje kursywę w tekście pisanym na komputerze.

Posługuje się poprawnymi formami rzeczownika” cudzysłów” zapisując w zeszycie jego odmianę.

Wykonuje polecenia z zeszytu ćwiczeń (s.84 zad.2, 3 i s.85 zad.4).

 

Język angielski

 

1. Napisz w zeszycie:

Lesson

Topic: Utrwalenie zwrotów there is/are.

 

Karty pracy przeslane e pocztą.

 

2. Napisz w zeszycie:

Lesson

Topic: Ćwiczenia w słuchaniu i pisaniu.

 

Podręcznik str. 46 zad. 1, 2 i 3. Zadania ze słuchu. Odpowiedzi zapisz w zeszycie.

Zeszyt ćwiczeń str. 29 zad 1,2 i 3.

Zadanie domowe: opisz swój pokój używając struktur there is/ there are. Zadanie wyślij nauczycielowi na e-pocztę.

 

3. Zapisz w zeszycie:

Lesson

Topic: Revision. Powtarzamy wiadomości z Unit 3.

 

Podręcznik str. 48 zad. 1, 2, 3. Odpowiedzi zapisz w zeszycie.

 

Religia   

 

Środa 9.12

 

Temat: Ain Karim – niecodzienna podróż.

 

Treści: Poznanie przesłania biblijnej perykopy o nawiedzeniu św. Elżbiety.

Uczniowie czytają katechezę na str.66-67

Wpisują do zeszytu temat oraz

wykonują zad.2 str.67

 

Czwartek 10.12

 

Temat: Tradycje Bożego Narodzenia.

 

Treści: Przypomnienie tradycji związanych z Bożym Narodzeniem.

Uczniowie zapoznają się z prezentacją przesłaną przez nauczyciela.

Wypisują do zeszytu wybrane tradycje bożonarodzeniowe.

Do jednej wykonują rysunek.

 

Informatyka

 

Lekcja 5. Kodowanie przez zabawę.
Proszę o realizację następujących treści:

https://studio.code.org/s/hero/stage/1/puzzle/1

 

Technika

 

Temat: Wykonujemy świąteczne skrzaty.

Do zrobienia świątecznego skrzata będą Ci potrzebne:

 dwie grubsze skarpety

 dwa kawałki cielistej pończochy lub rajstopy

 nożyczki

 włóczka

 gumki recepturki

 dwa woreczki foliowe

 kilka garści kaszy lub ryżu

 gęsty grzebień

 wata

Zdjęcie wykonanego skrzata proszę przesłać na mojego maila.

 

Przyroda

 

8.12.20 lekcja online

 

Temat : Poznajemy składniki pokarmu.

 

Treści realizowane na lekcji:

•podział składników pokarmowych

•źródła składników pokarmowych

•znaczenie poszczególnych składników pokarmowych dla organizmu

Uczeń zapisuje lub wkleja notatkę przygotowana przez nauczyciela i wykonuje zad. 1 i 2 a i b

str. 43-44 w zeszycie ćwiczeń.

Źródła i materiały wykorzystywane na lekcji:

https://view.genial.ly

Multibook Tajemnice Przyrody 4

Materiały własne - prezentacja multimedialna

 

10.12.20   lekcja online

 

Temat: Jak przebiega trawienie i wchłanianie pokarmu?

 

Treści realizowane na lekcji:

 narządy budujące układ pokarmowy

 rola poszczególnych narządów przewodu pokarmowego

 etapy trawienia pokarmu

 wchłanianie pokarmu

 podstawowe zasady higieny układu pokarmowego

Uczeń zapisuje lub wkleja notatkę przygotowaną przez nauczyciela i wykonuje zad. 3 str. 44

oraz zad. 4 i 5 str. 45 w zeszycie ćwiczeń.

Źródła i materiały wykorzystywane na lekcji:

Multibook Tajemnice Przyrody 4

https://view.genial.ly

Materiały własne

 

Historia

 

Temat: W średniowiecznym klasztorze (lekcja online)

 

Na co będziemy zwracać uwagę:

 kim byli zakonnicy,

 czym się zajmowali mnisi,

 jak zakonu przyczyniły się do rozwoju Polski.

 

Temat: Polska Kazimiera Wielkiego (lekcja online)

 

Na co będziemy zwracać uwagę:

 kim był Kazimierz Wieki,

 czego dokonał Kazimierz Wielki,

 gdzie i kiedy powstała pierwsza w Polsce uczelnia.

 

Zajęcia z wychowawcą

 

Mikołajki klasowe – zabawy integracyjne  online .

 

Matematyka

 

1. Dodawanie pisemne. (1x)

Praca z podręcznikiem (str. 90 - 93) i zeszytem ćwiczeń (str. 43) – wybrane zadania.

 

2 – 3. Odejmowanie pisemne. (2x)

Praca z podręcznikiem (str. 94 - 100) i zeszytem ćwiczeń (str. 44) – wybrane zadania.

 

4. Utrwalanie wiadomości i umiejętności z dodawania i odejmowania pisemnego. (1x)

Praca z podręcznikiem (str. 94 - 100) i zeszytem ćwiczeń (str. 44) – wybrane zadania.

Praca z podręcznikiem (str. 94 - 100) i zeszytem ćwiczeń (str. 44) – wybrane zadania.

Karta pracy przygotowana  przez nauczyciela do samodzielnego wykonania przez ucznia – KARTKÓWKA.

 

5. ZDW z matematyki. (1x)

Utrwalanie bieżącego materiału na zoomie.

 

Klasa VI

J. polski:

1. Temat: „Mikołajkowy zawrót głowy” na lekcji języka polskiego. ( online)

Uczeń zapoznaje się z utworem „Wiersz o Świętym Mikołaju”. Następnie relacjonuje treść tekstu poetyckiego. Wypowiada się na temat św. Mikołaja i tradycji związanych z tą postacią. Tworzy pytania do wywiadu z Mikołajem, redaguje plan dnia, opis postaci, przypomina, czym jest dedykacja i co powinno się w niej znajdować.
Zad. dom: Zaprojektuj kartkę świąteczną z dedykacją dla św. Mikołaja.

2.Temat: Czy znam te części mowy? – quiz z części mowy nieodmiennych. ( online)

Uczeń rozwiązuje quiz przesłany przez nauczyciela.

3,4.Temat: Co pamiętamy o częściach zdania? ( online)

Uczeń wymienia części zdania: podmiot, orzeczenie, przydawka, dopełnienie i okolicznik. Przypomina najważniejsze informacje – podręcznik str. 161,164.Wskazuje w zdaniu poszczególne części. Wykonuje zadania w zeszycie ćwiczeń str.41-43, 45-47.

5. Temat: Znaki interpunkcyjne w dialogach. ( online)

Uczeń wymienia zasady stosowania znaków interpunkcyjnych w dialogach. Przypomina wiadomości z podręcznika str. 169. Tworzy dialog poprawnie stosując znaki interpunkcyjne. Wykonuje zadania w zeszycie ćwiczeń str. 105-106.

Zdw j. polski – Części zdania – usystematyzowanie wiadomości.

Nauczyciel prześle materiały uczniom.

J. angielski:

1. Przepisz do zeszytu:

Lesson

Topic: Can you bring me my phone?
        Czy możesz przynieść  mi  mój   telefon? Ćwiczenia  w  mówieniu.

Przepisz do zeszytu słówka ze słowniczka ze str. 47 Lesson 3. 4 Prośby

Podręcznik str. 44: przeczytaj dialog i odpowiedz w zeszycie na pytanie: What does George want from the room?

Podręcznik str. 44 zad. 3: uzupełnij dialog jednym słowem. Przepisz cały dialog do zeszytu.

Zeszyt ćwiczeń str. 27 zad. 1, 2 i 3.

2. Przepisz do zeszytu:

Lesson

Topic: „My Alaskan holiday”. „Moje wakacje na Alasce”. Czytamy.

Przepisz słówka ze słowniczka str. 47 Lesson 3.5

Wykonaj w zeszycie zad 1, 3 i 6.

3. Przepisz do zezytu:

Lesson

Topic: Listening. Ćwiczymy umiejetność rozumienia ze słuchu.

Podręcznik str. 46 zad. 1, 2 i 3.

Zeszyt ćwiczeń str. 29 zad. 1, 2 i 3.

Religia:
 

1. Temat: Akt pokuty – z czystym sercem przed Panem

Treści: Głębsze poznanie aktu pokuty, jego form i symboliki.

Uczniowie wpisują temat do zeszytu oraz zapoznają się z katechezą na str.66-67

Do zeszytu wpisują Zapamiętaj….tylko do punktu 4 (Formy aktu pokuty)

2.Temat: Konfesjonał – kto słucha spowiedzi?

Treści: Głębsze poznanie znaczenia sakramentu pokuty i roli konfesjonału.

Uczniowie zapoznają się z katecheza na str.68-69.

Następnie wpisują temat do zeszytu oraz Zapamiętaj….

Historia:

1. Temat: Pierwsza wolna elekcja. (online)

Poruszane zagadnienia:

  • dlaczego i kiedy doszło do pierwszej wolnej elekcji w Polsce,
  • kto został pierwszym królem elekcyjnym,
  • czym były Artykuły henrykowski i pacta conventa..

2.Temat: W Rzeczpospolitej szlacheckiej - utrwaleni wiadomości. ( online)

Biologia:

Temat : Cechy stawonogów.

Treści realizowane na lekcji: zróżnicowanie środowisk występowania stawonogów, cechy charakterystyczne budowy stawonogów, zróżnicowanie budowy stawonogów, podstawa podziału stawonogów na skorupiaki, owady i pajęczaki, cechy adaptacyjne stawonogów, umożliwiające im opanowanie różnych środowisk.

Uczeń rozwiązuje zadania w zeszycie ćwiczeń zad. 1, 2 str. 41 ,zad 3 i 4 str. 42 oraz zad. 5 i 6 str. 43

Źródła i materiały wykorzystywane na lekcji: youtube – film edukacyjny https://view.genial.ly

Geografia:

Temat: Rolnictwo Danii i Węgier.

Matematyka:

1-2. Temat: Utrwalanie wiadomości i umiejętności „Proste, odcinki, okręgi i koła”. (2x)

Praca z podręcznikiem (str. 42 - 45) i zeszytem ćwiczeń (str. 3 - 5)

– wybrane zadania.

Praca z podręcznikiem (str. 46 - 48) i zeszytem ćwiczeń (str. 6 - 7)

– wybrane zadania.

3-4. Temat: Czworokąty i inne wielokąty. (2x)

Praca z podręcznikiem (str. 53 - 57) i zeszytem ćwiczeń (str. 11- 15)

– wybrane zadania.

ZDW z matematyki.

Utrwalanie bieżącego materiału na zoomie.

Plastyka:

w tym tygodniu pieczemy pierniczki - smacznego. Prześlijcie zdjęcia waszych pierników.

PRZEPIS NA MIĘKKIE PIERNICZKI

(4 blachy pierników)

 

Składniki :

500 g mąki pszennej

1 ½ łyżki kakao

200 g miodu

2 łyżki przyprawy korzennej

125 g masła

100 g kwaśnej śmietany 18% (w temperaturze pokojowej)

1 ½ łyżeczki sody

2 białka

¾ szklanki drobnego cukru

4 żółtka

 

Lukier :

1 ½ szklanki cukru pudru

4-5 łyżek gorącej wody

 

Jak zrobić miękkie pierniczki :

W misce wymieszać mąkę i kakao. W garnuszku umieścić miód i przyprawę korzenną, podgrzać aż składniki się połączą, dodać masło, ściągnąć z palnika, odstawić aż się rozpuści i całość wystygnie. Śmietanę umieścić w miseczce, dodać sodę, wymieszać. Białko wlać do suchej miski, ubijać na wysokich obrotach aż powstanie sztywna piana, wówczas dodawać po 1 łyżce cukru. Po każdym dodaniu miksować przez chwilę, na koniec powinna powstać gęsta, błyszcząca piana. Dodać żółtka, zmiksować do połączenia.  Dodać do mąki z kakałem, wymieszać łyżką, dodać miód, wymieszać, na koniec dodać śmietanę z sodą, wymieszać. Miskę zakryć folią spożywczą i odstawić do lodówki na 24 godziny. Ciasto w tym czasie zgęstnieje. Po upływie doby należy je wyciągnąć, łyżką wyciągać po trochu, lekko ugniatać i rozwałkowywać na podsypanym mąką blacie. Nie wałkować cienko, najlepiej tak na grubość 4-5 milimetrów. Wykrawać pierniczki i układać w odstępach na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w temperaturze 180 stopni przez 10-12 minut. Wyciągnąć i odstawić do wystudzenia. Przygotować lukier: wymieszać razem cukier puder i gorącą wodę (jeśli lukier jest za gęsty dodać więcej wody, jeśli za rzadki dodać trochę cukru pudru). Polukrować pierniczki.

Muzyka:

Temat: W oczekiwaniu na pierwszą gwiazdę. Wykonywanie i słuchanie utworów bożonarodzeniowych.

1. Uczeń zaznajamia się z wiadomościami z podręcznika, lekcja 13: „W oczekiwaniu na pierwszą gwiazdę”

2. Odtwarza piosenkę „ Raz w roku” https://www.youtube.com/watch?v=84OK1pNapyE

3. Odtwarza nagranie „Dzień jeden w roku”

https://www.youtube.com/watch?v=XWRRK-ws2Sk

4. Wysłuchuje „Ding Dong” https://www.youtube.com/watch?v=-hh98pCzmYY

5. Odtwarza nagranie „Hej ludzie idą święta” https://www.youtube.com/watch?v=8u0nO41mR-8

6. Zachęcam również do wysłuchania nagrań świątecznych po angielsku: https://www.youtube.com/watch?v=tlqadskaRCw

Informatyka:

Lekcja 5. Kodowanie przez zabawę
Proszę o realizację następujących treści:

https://studio.code.org/s/artist/stage/1/puzzle/1

Technika:

Temat: Wykonujemy świąteczne skrzaty ze skarpetek.
Do zrobienia świątecznego skrzata będą potrzebne: dwie grubsze skarpety, nożyczki, włóczka, gumki recepturki, kilka garści kaszy lub ryżu, sznurek, włóczka

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=q-hEwZ2HnDQ

Zdjęcie swojej pracy uczeń przesyła na maila nauczyciela.

Wychowanie fizyczne:

1.Temat: Quizy i gry sportowe.

2.Temat: Techniki radzenia sobie ze stresem.

3.Temat: Ćwiczenia wzmacniające

4.Temat: Ćwiczenia w formie obwodu stacyjnego.

Zajęcia z wychowawcą:

Temat: ”Mikołajki” w klasie 6 – zajęcia integrujące.

 

Klasa VII

 

Religia

 

Poniedziałek 7.12

Temat: Na co poświęcić czas w niedzielę?

Jak świętować? Świętowanie w rodzinie

Treści: Poznanie chrześcijańskiej i społecznej

wartości świętowania niedzieli – Dnia Pańskiego.

Uczniowie wpisują temat ze str.98 i 101(2 tematy)

Zapoznają się z katechezami oraz wpisują

 do zeszytu Wiem, że str.100 oraz

Zapamiętaj...str.103

Czwartek 10.12

 

Temat: Spotkanie w godzinie Apelu. Apel Jasnogórski

Treści: Poznanie sensu modlitewnej łączności Polaków

 z Jasną Górą – duchową stolicą Polski.

Ze str. 104-107 uczniowie czytają katechezę.

Następnie do zeszytu wpisują temat

 oraz Wiem, że…

Słuchają Apelu Jasnogórskiego:

https://www.youtube.com/watch?v=V9k7CiGebVs

 

Język polski  

 

Temat: Podsumowanie. Sprawdź, czy potrafisz… (1 godz.)

Uczeń utrwala wiadomości:  

• renesans, sztuka renesansu

• wiersz sylabiczny, porównanie homeryckie

• malarstwo,  opis dzieła sztuki

• Jan Kochanowski, Fraszki, Pieśni, Treny

• Jan Sztaudynger, wybór fraszek

• Czesław Miłosz, Dar

• archaizmy, wypowiedzenia

• części zdania i związki wyrazowe w zdaniu

• pisownia wyrazów wielką i małą literą.

 

Temat: Test sprawdzający. Lekcja online (1 godz.)

 

Temat: Trudy wychowania. Lekcja online (1 godz.)

Uczeń odtwarza intrygującą prezentację o Melchiorze Wańkowiczu:

https://www.youtube.com/watch?v=pzQmG6sKP3c          

Zapoznaje się z fragmentami lektury (s. 128–130)  Melchiora  Wańkowicza, Ziele na kraterze.

Rozumie terminy: narracja, powieść autobiograficzna.

Omawia świat przedstawiony w dziele.

Charakteryzuje bohaterów fragmentów utworu.

Prezentuje rodzinę opisaną we fragmentach gawędy.

Przedstawia opinie bohaterów na temat wychowywania dzieci wypełniając przesłaną graficzną kartę pracy.

Interpretuje tytuł utworu w kontekście historycznym.

 

Temat: Każdy może być dobry – sens życia według Ebenezera Scrooge’a. Lekcja online (2 godz.)

Uczeń wykonuje test sprawdzający wiedzę o lekturze w formie zabawy:

https://pisupisu.pl/klasa7/opowiesc-wigilijna-test-1

Zapoznaje się z przesłanym streszczeniem celem utrwalenia wiadomości o utworze.

Ogląda bajkową wersję „Opowieści wigilijnej”:

https://www.youtube.com/watch?v=wzUWseJCviM&list=PL9hO9Rrq_fHkhmfeMtxUWeCTSJbN_   

Czyta fragment lektury Charlesa Dickensa (s.131-132).

Zna pojęcia: rodzaj literacki, epika, główny bohater, narrator, ironia.         

Wyjaśnia, kim jest główny bohater utworu i jak jego charakter uwidacznia się w wyglądzie.

Określa stosunek narratora do głównego bohatera tekstu.

Przedstawia wartości, którymi kierował się w życiu Scrooge, i wskazuje te, których początkowo mu zabrakło.

Porównuje Scrooge’a z jego siostrzeńcem na podstawie ich wypowiedzi.

Wskazuje w słowach Scrooge’a kierowanych do siostrzeńca wypowiedź ironiczną.

Cytuje sformułowania, dzięki którym narrator nawiązuje kontakt z czytelnikiem, i wyjaśnia, czemu służy taki zabieg.

Opisuje uczucia Scrooge’a w chwili, gdy odeszła od niego ukochana kobieta.

 

(W ramach ZDW 1 godz.)

Pisze ogłoszenie, w którym zawiera informacje o wyglądzie postaci.

 

Język angielski         

 

1. Napisz w zeszycie:

Lesson

Topic: Gry i zabawy utrwalające znjomość czasu Past Simple.

 

2. Napisz w zeszycie:

Lesson

Topic: Apologising. Przepraszanie. Ćwiczenia w mówieniu.

Przepisz do zeszytu słówka ze str. 39 Lesson 3.6

Podręcznik str. 36 zad. 1 Odpowiedz na pytania: How do you think Krystal and Lee are feeling? Why?

Zeszyt ćwiczeń str. 34.

 

3. Ćwiczenia w mówieniu cd. Zadania online.  

      

Język niemiecki

 

07.12..2020

Thema:  Gry i zabawy językowe.

Lekcja języka niemieckiego przez ZOOM godz. 11.00, link wysłany na e-maila ucznia.

 

08.12.2020

Thema: Familie heute.

-uczniowie na podstawie tekstu poznają słownictwo o rodzinie – podręcznik strona  40  oraz zaimki dzierżawcze mein, dein w mianowniku

- uczniowie wykonują zadanie 2 strona 28 książka ćwiczeń

Lekcja języka niemieckiego przez ZOOM godz. 13.00, link wysłany na e-mail ucznia.

          

Muzyka

 

Temat: : Kolędy świata.

Uczeń poznaje najpopularniejsze kolędy

z różnych krajów (s.74-79).

Odtwarza kolędy „ Cicha noc”:

https://www.youtube.com/watch?v=cmhrXqxOcSc

i „ Niech Bóg dziś pokój ześle wam”:

https://www.youtube.com/watch?v=dbXv4gZeFQg

Śpiewa bądź gra wybraną kolędę i przesyła nagranie do nauczyciela.

Zapoznaje się z infografiką „Bożonarodzeniowe tradycje w Europie

i na świecie”.

Wysłuchuje nagrań: Hark! The Herald Angels Sing, Deck the

Halls :

https://www.youtube.com/watch?v=IuunyiPP4eI

https://www.youtube.com/watch?v=UqItlHUSN-4

 

Historia

 

Temat: Postęp techniczny i kultura przełomu XIX i XX wieku

(lekcja online)

na co będziemy zwracać uwagę,

  • jakie były najważniejsze odkrycia w naukach przyrodniczych i medycznych,
  • na czym polegała zmiana w życiu codziennym ludzi,
  • jak rozwijała się kultura i sztuka na przełomie XIX i XX wieku"

 

Temat: Sztuka przełomu XIX i XX wieku

(lekcja online)

  • Impresjonizm
  • Symbolizm
  • Secesja
  • Czysta Fotografia
  • Kubizm
  • Futuryzm
  • Ekspresjonizm
  •  

Geografia 

 

 9.12.2020

Temat: Migracje a zaludnienie i struktura wieku na obszarach wiejskich.

 

11.12.2020

Temat: Struktura narodowościowa, etniczna i wyznaniowa.

 

Biologia 

 

10.12. 20 lekcja online

Temat : Krążenie krwi.

Treści realizowane na lekcji:

•          narządy układu krwionośnego

•          krwiobieg duży i krwiobieg mały

•          budowa naczyń krwionośnych

•          funkcje narządów układu krwionośnego

Uczeń zapisuje lub wkleja  notatkę przesłaną przez nauczyciela  oraz rozwiązuje zadanie 1, 2  str.46 oraz zad 3 str. 47 w zeszycie ćwiczeń.

Źródła i materiały wykorzystywane na lekcji:

https://epodreczniki.pl/a/uklad-krazenia/DXdj9hKWi Krążenie krwi

https://view.genial.ly

Multibook Puls życia 7

Materiały własne

 

 11.12. 20 lekcja online

Temat : Budowa i działanie serca.

Treści realizowane na lekcji:

•          funkcje serca

•          budowa serca

•          cykl pracy serca

•          mierzenie tętna i ciśnienia krwi

Uczeń zapisuje lub wkleja  notatkę przesłaną przez nauczyciela  oraz rozwiązuje zadanie 1, 2 ,3 str. 48  oraz zad. 4 str. 49 w zeszycie ćwiczeń

Źródła i materiały wykorzystywane na lekcji:

https://epodreczniki.pl/a/uklad-krazenia/DXdj9hKWi Budowa serca

https://view.genial.ly

Multibook Puls życia 7

Materiały własne

 

Chemia  

 

Temat: 7.12.20 lekcja online

Quizy, gry i zabawy mikołajkowe.

 

10.12.20 lekcja online

Temat : Budowa atomu – nukleony i elektrony.

Treści realizowane na lekcji:

•          budowa atomu: jądro atomowe, powłoki elektronowe

•          rdzeń atomowy

•          skład atomu pierwiastka chemicznego: protony, neutrony, elektrony

•          elektrony walencyjne, nukleony

•          liczba atomowa i liczba masowa

•          liczba protonów, neutronów i elektronów w atomie danego pierwiastka chemicznego (zapis  )

•          model (pełny i uproszczony) atomu pierwiastka chemicznego

•          konfiguracja elektronowa (rozmieszczenie elektronów na powłokach) atomu pierwiastka chemicznego

Uczeń zapisuje lub wkleja  notatkę przesłaną przez nauczyciela  oraz rozwiązuje zadanie 1, 2, 3  str.49 oraz zad 4,5, 6  str. 50 oraz zad 7 str. 51  w zeszycie ćwiczeń.

Źródła i materiały wykorzystywane na lekcji:

https://pistacja.tv/film/chm00011-liczba-atomowa-i-liczba-masowa-budowa-atomu?playlist=1013

https://view.genial.ly

Multibook Puls życia 7

Materiały własne

 

Fizyka 

 

09. 12. 2020r.

Temat: Rozszerzalność temperaturowa ciał.

Podręcznik str. 57 - 61.

Lekcja on - line – link do lekcji będzie wysłany na grupę klasową WhatsApp oraz na grupę klasową Messenger.

 

11. 12. 2020r.

Temat: Niektóre właściwości fizyczne ciał - powtórzenie i utrwalenie.

Podręcznik str. 62 - 63.

Uczniowie rozwiązują test podsumowujący i utrwalający z podręcznika ze str. 64 - 65.

Lekcja on - line – link do lekcji będzie wysłany na grupę klasową WhatsApp oraz na grupę klasową Messenger.

 

Matematyka

 

Temat : 1.Oś liczbowa. Odległość na osi liczbowej. (1x)

Praca z podręcznikiem (str. 42 - 45) i zeszytem ćwiczeń (str. 18 - 19) – wybrane zadania.

 

2 – 3. Powtórzenie i utrwalenie wiadomości i umiejętności „Liczby i działania”. (2x)

Rozwiązywanie zadań „Sprawdź, czy umiesz?”  na str. 20 w zeszycie ćwiczeń.

Praca z kartą pracy zawierającą przykładowe zadania na sprawdzianie  zostanie przesłana uczniom w dniu powtórzenia.

Rozwiązywanie zadań uzupełniających w podręczniku (od str. 48).

Zadanie domowe: Rozwiązać test „Przed klasówką.” na str. 46 - 47 w podręczniku .

 

4. SPRAWDZIAN wiadomości „Liczby i działania”.

Karta pracy zostanie przesłana uczniom w dniu sprawdzianu (albo link do testportalu) .

 

5. ZDW z matematyki. (1x)

Utrwalanie bieżącego materiału na zoomie.

 

Informatyka 

 

Temat: Kodowanie przez zabawę

Proszę o realizację następujących treści:

https://studio.code.org/s/dance-2019/stage/1/puzzle/1

 

Wychowanie fizyczne

 

Temat: Quizy i gry sportowe.

Temat: Ćwiczenia wzmacniające

Temat: Ćwiczenia w formie obwodu stacyjnego.

Temat: Techniki radzenia sobie ze stresem.

 

Zajęcia z wychowawcą

 

Temat: Konflikt, czyli jak radzić sobie w trudnej sytuacji?

Uczeń odtwarza prezentację, by zrozumieć, ze konflikt też może być konstruktywny.

„Konflikty dzieci i młodzieży. Dlaczego chłopcy i dziewczynki inaczej reagują w sytuacjach trudnych?”:

https://www.youtube.com/watch?v=_nU9Z8ZLyuU

 

Plastyka:

- w tym tygodniu pieczemy świąteczne pierniczki - czekam na wasze zdjęcia z gotowymi wypiekami - smacznego!

Pierniczki świąteczne - szybkie i miękkie

Składniki

300 g miodu
120 g masła
600 g mąki pszennej
100 g cukru pudru
2 łyżeczki sody oczyszczonej
¼ łyżeczki soli
1 łyżka ciemnego kakao
3 łyżki przyprawy do pierników
1 jajko

Lukier królewski: białko jajka kurzego, cukier puder

 Sposób przygotowania przepisu:

Pierniczki świąteczne - szybkie i miękkie

  • 1. Pierniczki miękkie - przepis prosty:
    W garnku roztopić masło i podgrzać razem z miodem. Odstawić do przestudzenia.
  • 2. Do miski wsypać mąkę, cukier puder, sodę oczyszczoną, sól, kakao i przyprawę do pierników. Wszystko wymieszać najlepiej rózgą by spulchnić mąkę.
  • 3. Do miski z sypkimi składnikami wlać przestudzone masło z miodem i wyrobić najlepiej mikserem do połączenia się składników (wyrabiam łopatkami do ciasta drożdżowego ). Ciasto na pierniczki miękkie powinno być jednolite i miękkie.
  • 4. Stolnice podsypać mąką i przełożyć ciasto. Rozwałkować na cienki placek około 0,5 cm grubości i wykrawać ciastka. Ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i piec około 10 minut w temperaturze 180 stopni Celsjusza.
  • 5. Lukier: białko połączyć z cukrem pudrem w misce tak aby nie było grudek a lukier miał lekko gęstą konsystencje i polukrować ostudzone pierniczki miękkie.

Jak zrobić miękkie pierniczki?

Ciasto na pierniczki miękkie nie wymaga długiego wyrabiania, ani przechowywania w lodówce. Ciasto, które leżakuje będzie twardsze a pierniczki świąteczne wyjdą chrupiące i delikatne. Gdy chcemy, aby pierniki świąteczne były miękkie, to wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej lub najlepiej miód rozpuszczony z masłem. Część osób może się zastanawiać, jak przechowywać pierniczki żeby były miękkie. Po upieczeniu pierniczki będą miękkie, gdy włożymy je do słoika wraz z ćwiartkami jabłka. Tak przygotowane pierniczki miękkie będą dodatkowo pachnące i wilgotne od owoców. Pierniczki będą również miękkie, gdy przechowamy je w blaszanej puszce ze świątecznym motywem dekoracyjnym. 

Klasa VIII

 

Religia

 

Środa 9.12

Temat:  Obowiązek, ale i przywilej. Udział we Mszy Świętej

Treści:Pogłębione poznanie struktury Mszy Świętej.

Uczniowie czytają katechezą na str.73-75

Następnie wpisują do zeszytu temat oraz

Zapamiętaj...

 

Czwartek 10.12.

Temat:„Oto wielka tajemnica wiary”. Modlitwa Eucharystyczna

Treści: Poznanie treści modlitw eucharystycznych.

Uczniowie zapoznają się z katechezą na str. 76-78.

Wpisują temat do zeszytu oraz Zapamiętaj…

 

Język polski

 

7.12-11.12. 2020

1. Czy warto wierzyć w świętego Mikołaja? – argumentowanie własnej wypowiedzi.
( online)

Uczeń zabiera głos w dyskusji, formułuje własny komentarz i popiera go argumentami.

 

2, 3.Praca klasowa inspirowana lekturą : „Kamienie na szaniec”. ( online)

Uczeń redaguje pracę  pisemną  na podstawie lektury „Kamienie na szaniec”.
Tworzy spójną wypowiedź w podanej formie gatunkowej. Dba o poprawność ortograficzną, interpunkcyjną i językową.

 

4,5. Przypomnij sobie – imiesłowy. ( online)

Uczeń przypomina wiadomości o imiesłowach, rozpoznaje imiesłowy, rozumie zasady ich tworzenia i odmiany, poprawnie stosuje imiesłowowy równoważnik zdania, przekształca go na zdanie złożone i odwrotnie. Wykonuje zadania przesłane przez nauczyciela.

 

Zdw j. polski – Ćwiczenia utrwalające wiadomości o imiesłowach. ( online)

Uczniowie wykonują kartę pracy przesłaną przez nauczyciela.

 

Język angielski

 

1. Sprawdzian wiadomości z czasowników modalnych.

2. Czasy przyszłe -  utrwalenie wiadomości. Karty pracy wysłane e pocztą.

3. Ćwiczenie sprawności rozumienia ze słuchu w kontekście pracy. Słownictwo związane z pracą.

Repetytorium str. 52  zad. 1, 2 i 3.

Repetytorium str. 53 zad. 2 i 3.

 

Język niemiecki

 

07.12.2020

Thema:  Gry i zabawy językowe.

Lekcja języka niemieckiego przez ZOOM godz. 12.05, link wysłany na e-mail ucznia.

 

08.12.2020

Thema:  Opis domu.

Uczeń zapoznaje się ze słownictwem dotyczącym położenia domu –ćwiczenie 4  strona 39 podręcznik

Uczeń wykonuje ćwiczenie 6 strona 33  książka ćwiczeń

Lekcja języka niemieckiego przez ZOOM godz. 13.00, link wysłany na e-mail ucznia.

 

Historia

 

Temat: Sprawa polska pod koniec wojny

(lekcja online)

na co będziemy zwracać uwagę,

  • powstanie ośrodków władzy komunistycznej,"
  • stosunek wielkich mocarstw do sprawy polskiej,
  • kształtowanie się nowych władz powojennej Polski.

 

Temat: Polacy po II wojnie światowej - utrwalenie wiadomości.

(lekcja online)

 

Wiedza o społeczeństwie

 

Temat: Obywatele a organy samorządu

(lekcja online)

  • Obywatel w urzędzie.
  • Wypełnianie formularzy. 
  • E- urząd
  • Jakie sprawy- Jaki urząd?

 

Temat: Społeczność lokalna i regionalna

(lekcja online)

 

Geografia

 

Temat: Sprawdzian wiadomości. (4.12.20)

 

Temat: Środowisko przyrodnicze Afryki. (11.12.20)

 

Biologia

 

02.12.20 lekcja online

Temat: Dziedziczenie płci u człowieka. Krzyżówki genetyczne – zadania.

Treści realizowane na lekcji:

•dziedziczenie hemofilii i daltonizmu

Uczeń zapisuje notatkę z lekcji .

Źródła i materiały wykorzystywane na lekcji:

Multiteka Puls życia 8

Materiały własne

https://view.genial.ly

https://epodreczniki.pl/a/dziedziczenie-plci-i-cechy-sprzezone-z-plcia/D1BJ21Oih

 

Chemia

 

Quizy, gry i zabawy mikołajkowe.

9.12.20 lekcja online

Temat : Reakcje zobojętniania. Cz. II

Treści realizowane na lekcji:

•doświadczalne przeprowadzenie reakcji zobojętniania

•rola wskaźnika w reakcji zobojętniania

•równania reakcji zobojętnienia (w formie cząsteczkowej i jonowej)

Uczeń zapisuje notatkę z lekcji oraz rozwiązuje zad.  16, 17,  18 str. 39  oraz zad.19 str.40 w zeszycie ćwiczeń.

Źródła i materiały wykorzystywane na lekcji:

Multiteka Chemia Nowej Ery 8

Materiały własne

 https://view.genial.ly

https://pistacja.tv

 

Fizyka

 

07. 12. 2020r.

Temat: Pomiar napięcia i natężenia prądu.

Lekcja on - line – link do lekcji będzie wysłany na grupę klasową Messenger.

Podręcznik str. 77- 81- proszę przeczytać, zrobić notatkę w zeszycie i nauczyć się.

Podręcznik str. 84 zad. 1, 2, 3,4, str. 85 zad.7.

 

11. 12. 2020r.

Temat: Opór elektryczny.

Lekcja on - line – link do lekcji będzie wysłany na grupę klasową Messenger.

Podręcznik str. 86 - 90 - prozę przeczytać, zrobić notatkę w zeszycie i nauczyć się.

Podręcznik str. 91 zad. 1, 2, 3, str. 92 zad. 6, 7.

Uczniowie rozwiązują test udostępniony podczas lekcji on - line

 

Matematyka

 

1 - 2. Odcinki w układzie współrzędnych. (2x)

Praca z podręcznikiem (str. 102- 105) i zeszytem ćwiczeń (str. 45 - 46) – wybrane zadania.

 

3. Powtórzenie i utrwalenie wiadomości „Figury geometryczne na płaszczyźnie, cz.1”. (1x)

Rozwiązywanie zadań „Sprawdź, czy umiesz?”  na str. 48 - 49 w zeszycie ćwiczeń.

Praca z kartą pracy zawierającą przykładowe zadania na sprawdzianie  zostanie przesłana uczniom w dniu powtórzenia .

Rozwiązywanie zadań uzupełniających w podręczniku (od str. 114).

Zadanie domowe: Rozwiązać test „Przed klasówką.” na str. 112 - 113 w podręczniku.

 

4. SPRAWDZIAN wiadomości i umiejętności „ Figury geometryczne na płaszczyźnie,cz.1”. (1x)

Karta pracy zostanie przesłana uczniom w dniu sprawdzianu (albo link do testportalu) .

 

5. ZDW z matematyki. (1x)

Praca z próbnym egzaminem ósmoklasisty ze stron internetowych oraz utrwalanie bieżących wiadomości na zoomie.

 

Informatyka

 

Lekcja 5. Kodowanie przez zabawę
Proszę o realizację następujących treści:

https://codecombat.com/play/game-dev-hoc-2?hour_of_code=true

 

Wychowanie fizyczne

 

Temat: Quizy i gry sportowe.

Temat: Ćwiczenia wzmacniające

Temat: Ćwiczenia w formie obwodu stacyjnego.

Temat: Techniki radzenia sobie ze stresem.

 

 

Edukacja dla bezpieczeństwa

 

Temat : Ekstremalne warunki pogodowe.(2.12.20)

 

 Temat : Wypadki i katastrofy.(9.12.20)

 

Zajęcia z wychowawcą 

9.12.20 Lekcja online

Temat: Profilaktyka uzależnienia -  korzystanie z telefonu komórkowego i smartfonu.

Źródła i materiały wykorzystywane na lekcji:

Materiały własne – prezentacja multimedialna

https://view.genial.ly

wiadomości

Kontakt

  • Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi w Szczytnikach
    Szczytniki 91a
    32-112 Klimontów
    woj. małopolskie
  • (+12) 386-60-07

Galeria zdjęć