Nawigacja

liczba odwiedzin: 308792

Zawieszenie zajęć

 
Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 8.02.2021r. do 12.02.2021r. Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 1.02.2021r. do 5.02.2021r. Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 14.12.2020r. do 18.12.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 07.12.2020r. do 11.12.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 30.11.2020r. do 04.12.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 23.11.2020r. do 27.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 16.11.2020r. do 20.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 09.11.2020r. do 13.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 02.11.2020r. do 06.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 26.10.2020r. do 30.10.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 22.06.2020r. do 26.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 15.06.2020r. do 19.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 08.06.2020r. do 10.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 01.06.2020r. do 05.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 25.05.2020r. do 29.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 18.05.2020r. do 22.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 11.05.2020r. do 15.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 04.05.2020r. do 08.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 27.04.2020r. do 30.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 20.04.2020r. do 24.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 14.04.2020r. do 17.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 06.04.2020r. do 10.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 30.03.2020r. do 03.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 25.03.2020r. do 27.03.2020r Formy kontaktu z nauczycielami Kształcenie na odległość - Nauka w domu - dobre rady dla rodziców Kształcenie na odległość Nauka w domu – dobre rady dla uczniów Rekrutacja Zarządzenie Dyrektora Szkoły w sprawie czasowego zawieszenia zajęć w Oddziale Przedszkolnym w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID - 19 O szkole Tekstowa podstrona Tekstowa podstrona

Kształcenie na odległość

Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 08.06.2020r. do 10.06.2020r

Tygodniowy zakres treści nauczania

do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych

od 08.06.2020r. do 10.06.2020r

 

Oddział przedszkolny - grupa 3 - 4 latków „Słoneczka”

 

Blok tematyczny : Domowi ulubieńcy.

 

08-06-2020r. - Poniedziałek.

Temat : Kocie przyjaźnie.

  • Zabawa – Odgłosy kotów.
  • Słuchanie opowiadania H. Bechlerowej – O kotku , który szukał czarnego mleka – rozwijanie mowy.
  • Zabawa orientacyjno – porządkowa – Kotki na spacerze.
  • Nazywanie zwierząt , które hodują dzieci ( przedstawionych na zdjęciach ) . Rozmowa na temat hodowania zwierząt w domu.
  • Wykonanie myszki – praca plastyczna – rozwijanie sprawności manualnych.

 

Język angielski

 

Temat: Rodzina.

  1. Piosenka „Hello” (https://www.youtube.com/watch?v=24TiN8Rr2Yg
  2. Przygotowujemy nakładane na palce papierowe pacynki poszczególnych członków rodziny (dzieci mogą samodzielnie je pokolorować i ozdobić). Kiedy pacynki są już gotowe śpiewamy piosenkę

Finger family song - https://www.youtube.com/watch?v=G6k7dChBaJ8

Śpiewamy piosenkę i pokazujemy na palcach rodzinę.:

Mummy finger, mummy fingetr where are you? (Mamo gdzie jesteś?)

Here I am, how do you do? Tu jestem, co słychać?

  1. Zamiana miejsc: Rozkładamy na dywanie karty przedstawiające członków rodziny (mogą być zdjęcia, albo rysunki, karty z obrazkami można też pobrać i wydrukować ze str.

https://www.fullofideas.pl/2017/01/gry-zabawy-i-pomysy-na-zajecia-o-2/ wersja angielska English version).

Dziecko zamyka oczy a rodzic zmienia miejsca kart. Dziecko musi zgadnąć jakie karty zmieniły miejsca (np. mummy and baby).

  1. Pociąg: Ustawiamy się w pociąg. Rozkładamy zdjęcia w różnych miejscach sali . Włączamy muzykę. Gdy muzyka przestanie grać, rodzic wypowiada słowa (mummy, daddy, brother, sister, baby), a zadaniem dzieci jest dotarcie do odpowiedniej karty (stacji).
  2. Piosenka na pożegnanie „Bye, bye, goodbye”: https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

 

Religia

 

Temat: Kwiaty dla Jezusa.-Boże Ciało.

Treści: Pan Jezus jest wśród nas.

Dzieci kolorują kwiaty dla Pana Jezusa

lub rysują swoje kwiaty na kartce.

Prace dzieci- kolorowanki i rysunki proszę zachować.

 

09-06-2020r. - Wtorek

Temat : Pieski i ich miseczki

  • Oglądanie zdjęć ulubionych zwierzaków. Rysowanie swojego prawdziwego lub wymarzonego zwierzątka.
  • Zabawa logopedyczna – Co robią kotki i pieski ?
  • Kolorowanie miseczki – ćwiczenia klasyfikacyjne – rozwijanie umiejętności klasyfikowania.
  • Zabawa inscenizowana przy piosence – Patrzcie na jamniczka.
  • Układanie sylwety pieska z klocków w kształcie figur geometrycznych , według wzoru przygotowanego przez rodzica.
  • Zabawa orientacyjno – porządkowa – Co lubią pieski?

 

10-06-2020r. - Środa

Temat : Kotki z puzzli.

  • Zabawa inscenizowana przy piosence – Kotki dwa.
  • Układanie murów z sześciennych klocków według podanej ilustracji.
  • Kotek z puzzli – wykonanie i układanie puzzli – rozwijanie sprawności manualnej.

 

Materiały i propozycje zadań - nauczyciel wyśle na stronę grupy rodziców.

Oddział przedszkolny - grupa 5 - 6 latków „Jeżyki”

 

Blok tematyczny: Za co lubimy lato?

 

08. 06.2020r. - Poniedziałek

Temat. Tęczowe kolory.

  1.  „Tęcza dla dzieci malowana różdżką”- oglądanie filmu: https://www.youtube.com/watch?v=X5OTGXAk7yU&vl=pl/
  2. Praca plastyczna: „ Tęczowe dłonie” https://www.youtube.com/watch?v=YZOw6JvT5Ug  
  3. Uzupełnianie Kart pracy- Kolorowy Start  z plusem str. 80– 81 , Kolorowy Start str.72– 73,

 

09.06.2020r. - Wtorek

  Temat: Latem słońce mocno grzeje.

  1. Latem słońce mocno grzeje – ćwiczenia z zakresu profilaktyki logopedycznej: tekst do ćwiczeń i ćwiczenia wyśle nauczyciel.
  2. Karta pracy – słoneczko ( drukujemy kartę pracy ze słoneczkiem i wypełniamy według  własnego pomysłu)

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/10/Karta-pracy-18.pdf/

  1. Uzupełnianie Kart pracy- Kolorowy Start  z plusem str. 82– 84 , Kolorowy Start str.74– 75,

 

10.06.2020r. - Środa

Temat: W czasie burzy grzmi i błyska.

  1. Dzieci słuchają wiersz pt. „Burza” i piosenkę o burzy:

 https://www.wierszedladzieci.pl/czytaj/burza/   – wiersz „Burza”

  1. Piosenka o burzy:

https://www.youtube.com/watch?v=b3PnRDP3TWM/

  1. Uzupełnianie Kart pracy- Kolorowy Start  z plusem - do końca, Kolorowy Start  - do końca

 

11.06.2020r. – Czwartek

 BOŻE  CIAŁO.

 

12.06.2020r. – Piątek

Dzień bez zajęć dydaktycznych.

  1.  Zabawa w parach „Echo rytmiczne” – zabawa dla całej rodziny

 Przed rozpoczęciem zabawy przygotowujemy sobie 4 klocki najlepiej drewniane (mogą być też inne przedmioty, ale uderzane o siebie muszą wydawać dźwięk). Rodzic lub dziecko wystukuje krótki  rytm, na hasło „HOP” drugi musi go powtórzyć. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy, za każdym razem wymyślamy inny rytm.

2. Ćwiczenia na równowagę „Jaskółka”

https://www.youtube.com/watch?v=0ih61-uU-zk/

 

 

Religia: Dzieci sześcioletnie.

 

Temat: Jezus idzie z nami w procesji Go uwielbiamy.

Treści: Jezus jest pośród nas.

Na str. 94 dziecko koloruje obrazek i dorysowuje siebie.

Na str. 95 koloruje kwiaty oraz łączy kropki tak by powstała

monstrancja-koloruje.

 

Religia: Dzieci pięcioletnie.

 

Temat: Boże Ciało-czcimy Jezusa ukrytego w białym chlebie.

Treści: Jezus zamieszkał w Chlebie eucharystycznym.

Na str. 100 dziecko wkleja naklejkę z monstrancją. Koloruje kwiaty.

Na str. 101 kończy rysowanie kwiatów i doklejanie płatków.

 

Język angielski.

 

Temat: Rodzina.

  1. Piosenka „Hello” (https://www.youtube.com/watch?v=24TiN8Rr2Yg
  2. Przygotowujemy nakładane na palce papierowe pacynki poszczególnych członków rodziny (dzieci mogą samodzielnie je pokolorować i ozdobić). Kiedy pacynki są już gotowe śpiewamy piosenkę

Finger family song  -   https://www.youtube.com/watch?v=G6k7dChBaJ8

Śpiewamy piosenkę i pokazujemy na palcach rodzinę.:

Mummyfinger, mummyfingerwhereareyou? (Mamo gdzie jesteś?)

Here I am, how do you do? Tu jestem, co słychać?

  1. Zamiana miejsc: Rozkładamy na dywanie karty przedstawiające członków rodziny (mogą być zdjęcia, albo rysunki, karty z obrazkami można też pobrać i wydrukować ze str. 

https://www.fullofideas.pl/2017/01/gry-zabawy-i-pomysy-na-zajecia-o-2/wersja angielska English version albo tu  https://drive.google.com/file/d/1zNZiUsvZWSOnMfSOLzUn63-9GHpbq478/view).

Dziecko zamyka oczy a rodzic zmienia miejsca kart. Dziecko musi zgadnąć jakie karty zmieniły miejsca (np. mummy and baby).

  1. Memory: potrzebne są 2 zestawy obrazków członków rodziny. Kładziemy zestawy obrazkiem do dołu. Dzieci szukają pary.
  2. Piosenka na pożegnanie „Bye, bye, goodbye”:  https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

 

Propozycje gier online: https://learningapps.org/display?v=pfaat7x5318, https://learningapps.org/display?v=p5ypwym3c18

 

Klasa I

Blok tematyczny- Bezpieczne wakacje

 

8.06.2020r. – Poniedziałek

Temat- Alfabet polski

1.   Poznajemy kolejność liter w alfabecie polskim. Czytanie ze zrozumieniem wiersz pt. ,,Wspomnienia”.  Utrwalenie wiadomości-rodzaje zdań. Układanie wyrazów z podanych sylab.                                      

2.     Rozwiązywanie zadań tekstowych na dodawanie i odejmowanie w zakresie  20.     

3.   Nauka piosenki ,,Poleczka na lato”

 

 Informatyka

 

       Temat: Piszę ukryte litery.

       Uczniowie realizują ćwiczenia z podręcznika s. 52 - 53 oraz z płyty zajęcia 27.

 

J.angielski

 

     Temat: Forest tales – słuchamy, czytamy i odgrywamy historyjkę obrazkową.

  1. Podręcznik str. 66 płyta CD2 nagranie nr 24. Posłuchaj historyjki lub obejrzyj na stronie Oxford: https://elt.oup.com/student/goldsparks/filmzone/unit6/forest?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub

Nazwij postacie w historyjce, opowiedz co się stało, nazwij kolory i zwierzęta, które widzisz na obrazkach.

  1. Podręcznik str. 67. Płyta CD2 nagranie nr 25 lub strona wydawnictwa Oxford: https://elt.oup.com/student/goldsparks/audio?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub Posłuchaj piosenki.
  2. Zeszyt ćwiczeń str. 42 zad 1  i str. 43 zad. 1

 

9.06.2020 r.-Wtorek

Temat- Gdzie i jak można spędzać ciekawe wakacje.

1.   Czytanie tekstu Pawła Beręsewicza ,,Powitanie lata”. Wskazywanie na Mapie Polski: gór, wyżyn, nizin, rzek, jezior i morza. Miejsca  letniego wypoczynku dla dzieci.

2.   Pisownia wyrazów z ,,ó”, ćwiczenia utrwalające.                 

3.   Wykonanie prac techniką kolaż- ,,Moje wymarzone wakacje ‘’

4.   Rozszerzenie numeracji do 50. Liczenie do 50. Wskazywanie liczb jednocyfrowych i dwucyfrowych. Porównywanie liczb.

 

W-f

 

 Temat: Układ taneczny dla dzieci.

 

Religia

 

       Temat: Z Panem Jezusem idziemy przez miasta i wsie- Boże Ciało.

       Treści: Bliskość i obecność Boga wśród nas i w naszym życiu.

       Uczeń  zapoznaje się z katechezą na str. 96

       Następnie rysuje kwiaty na drodze dokolejnych ołtarzy..

       Na str. 97 uczeń  oglądają przedstawioną ilustrację

       z ołtarzem w czasie Bożego Ciała. Wskazuje monstrancje na ołtarzu.

       Koloruje napis. Wykonuje ramkę z kwiatów wokół napisu.

        Zadania proszę przesłać do nauczyciela.

 

10.06.2020r.- Środa

Temat- Miejsca letniego wypoczynku.

1.  Czytanie tekstów związanych z letnim wypoczynkiem.

     Wskazywanie charakterystycznych elementów danego krajobrazu.      

2.  Układanie reklamy zachęcającej do wypoczynku w określonej krainie geograficznej.    

3. Ortografia na wesoło- quizy

4.  Zapisywanie i czytanie liczb słownie i cyframi.

5. Lepienie z masy solnej makiety Polski.

 

Koło artystyczne

 „Wiejska zagroda” – tworzenie z plasteliny podwórka   wiejskiego z różnymi zwierzętami domowymi.

 

 Klasa II

 

Blok tematyczny- Rusz głową !

 

8.06.2020r. – Poniedziałek

Temat: Zagadki, cz. 1- Kaczątka

  1. Powtórzenie wiadomości o rzeczownikach- ćwicz. str. 53
  2. Układanie historyjki na podstawie podanych wyrazów- karta pracy
  3. Rozwiązywanie zadań nietypowych- podr. str. 56-57
  4. Kolorowa sowa– praca plastyczna

 

Informatyka:

   

Temat: Zegar komputerowy odmierza czas

         Książka ucznia str. 56-57, płyta zaj. 26

 

Religia:

 

  Temat: Boże Ciało- z Panem Jezusem idziemy przez życie

       Treści:  Syn Boży jest obecny wśród nas w Najświętszym Sakramencie.

       Uczeń  zapoznaje się z katechezą na str.100. Następnie wkleja w ręce księdza naklejkę z monstrancją.

       Rysuje kwiaty, sypane przez dziewczynki. Koloruje. Na str. 101 uczeń wpisuje SŁOWOW DNIA...

       Wykonuje poniższe zadania na tej stronie. Zadania proszę przesłać do nauczyciela.

 

9.06.2020r. – Wtorek

Temat: Zagadki, cz. 2- Lisica i cietrzew

  1. Rozwijanie umiejętności analizowania tekstu - podr. str. 58
  1. Ćwiczenia gramatyczno- ortograficzne- ćwicz. str. 56; podr. str. 59
  2. Zadania matematyczne na mnożenie i dodawanie - ćwicz. str. 57
  3. Układ taneczny dla dzieci- link

 

10.06.2020r. – Środa

Temat: Zagadki, cz. 3- Zagadki Mensy

  1. Rozwiązywanie zadań na mnożenie i odejmowanie- ćwicz. str. 59
  1. Rozwijanie uwagi i spostrzegawczości- podr. str. 60
  2. Powtórzenie wiadomości o częściach mowy- ćwicz. str. 58; podr. str. 61
  3. Nauka piosenki „Lato płynie do nas”- ćwicz. str. 64; link

 

 Język angielski:

 

Temat: I can / can’t …  – czytanie krótkich wypowiedzi i pisanie o swoich umiejętnościach

  1. Podręcznik str. 64. Zad. 1 Posłuchaj dialogu. Płyta CD2 nagranie nr 19 lub str. wyd. Oxford https://elt.oup.com/student/goldsparks/audio?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub

             Zad. 2 Posłuchaj i wskaż właściwy obrazek.  Płyta CD 2 nagranie nr 20.

             Zeszyt ćwiczeń str. 53 zad. 1 i str. 54 zad. 2

             Zadania dla chętnych:  str. 53 zad2, str. 54 zad. 1 (nagrania do zeszytu ćwiczeń na str. wyd. Oxford:         
             https://elt.oup.com/student/goldsparks/audio?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub

 

Klasa III

 

Wychowawcy klasy będą wysyłać zakres materiału na każdy dzień bezpośrednio
do rodziców, według ustalonego sposobu.

 

Blok tematyczny: LATO, LATO, LATO CZEKA…

 

8.06. 2020 (poniedziałek)

Temat dnia:. : Czy czekasz na lato?(zajęcia on-line).

  1. Rozmowa z dziećmi o wakacyjnych planach inspirowana wierszem
    Zofii Beszczyńskiej „Żeby przyszło lato”.
  2. Nauka piosenki „Czas wakacji”.
  3. Matematyka na wakacjach – rozkłady jazdy pociągów.
  4. Edukacja informatyczna

Temat: Poznajemy Scratcha - książka ucznia str.55-57, płyta zajęć 25.


9.06.2020 (wtorek)

Temat dnia: Co to jest rasizm?

  1. Rozwiązywanie zadań tekstowych.
  2. Czym jest rasizm opowiadanie Danuty Wawiłow „ Dawid”.
  3. Samodzielne wykonanie zabawki – „zośka”.
  4. Wychowanie fizyczne.

 

10.06.2020 (środa)

Temat dnia: Dbaj o swoje bezpieczeństwo (zajęcia on-line).

  1. Rozmowa o tym, czy łatwo być dzieckiem inspirowana wierszem Marcina Przewoźniaka „Krzyknij NIE!!!”
  2. Liczby i ich nazwy.
  3. Rysunek – „Jak będę wyglądał gdy dorosnę”
  4. Wychowanie fizyczne.


Język angielski

Topic: Grace likes rollerblading – słuchamy i odgrywamy dialog oraz piszemy na temat hobby.

  1. Zapisz w zeszycie:

She likes…..- Ona lubi

She doesn’t like….- Ona nie lubi…..

He likes….- On lubi….

He doesn’t like….- On nie lubi…..

  1. Podręcznik str. 66 zad. 1. Posłuchaj dialogu: płyta CD3 nagranie nr 7 lub str. wyd. Oxford: https://elt.oup.com/student/goldsparks/audio?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub
  2. Podręcznik str. 67 zad. 1: Przeczytaj zdania od 1 -4 pod obrazkami i zdecyduj o kim jest mowa: o Ellie, Danielu, Grace czy Charliem.
  3. Zeszyt ćwiczeń str. 54 zad. 2

Dla chętnych zad. 1 str. 54


Religia

 

Temat: Pan Jezus idzie ulicami naszych miast i wsi.

  • Uczeń zapoznaje się z katechezą w podręczniku na str.130-131.
  • Następnie w ćwiczeniówce na str.114 czyta wiersz o uroczystości Bożego Ciała
    i wykonuje ilustrację do przeczytanego wiersza.
  • Na str. 115 koloruje oraz wyszukuje wyrazów związanych z uroczystością Bożego Ciała - wypisuje je poniżej.
  • Zadania proszę przesłać do nauczyciela.

 

Klasa V

 

J. polski:

 

1. Jak napisać dedykację? ( online)

Uczeń zapoznaje się z informacją  na temat dedykacji z podręcznika str. 298. Nastepnie wykonuje zadania w zeszycie ćwiczeń str. 135 – 137. Zdjęcie pracy przesyła nauczycielowi.

 

2,3. Jacy jesteśmy?
Uczeń czyta w podręczniku  tekst pt. „Gruby” – str. 265 – 268.Nastepnie do zeszytu wykonuje zad. 1 str.268 z podręcznika. Pisemnie odpowiada na pytanie: Jakie uczucia budzi w Tobie bohater tekstu i dlaczego? Zdjęcie pracy przesyła nauczycielowi.

 

4. Ile prawdy jest w przysłowiach?

Uczeń zapoznaje się z tekstem „Przysłowiowa Polska” – podręcznik str. 186. Następnie czyta objaśnienie pojęcia: przysłowie ( Nowa wiadomość) i przepisuje je do zeszytu. Wykonuje do zeszytu zad. 3,4,6  str. 187. Zdjęcia prac przesyła nauczycielowi.

 

J. angielski:

 

Temat: Antarctic Adventure - reading. Antarktyczna przygoda - odbiór tekstu         czytanego.

  1. Przepisz słówka ze słowniczka ze str. 103 Lesson 7.5.

Podręcznik str. 101. Zad. 1. Popatrz na zdjęcie. Odpowiedz na pytania: Whereare the people? Gdzie są ludzie? Whataretheydoing? Co robią?

Zad. 2 Przeczytaj tekst i wypisz do zeszytu 6 rzeczy, które Lewis zabrał do plecaka.

Zad. 3 Przeczytaj tekst jeszcze raz i uzupełnij zdania:

  1. Lewis was the youngestperosn to go to……the South Pole. Lewis był najmłodsza osobą, która wyruszyła na  Biegun Południowy.
  1. He went to Antarctica with ………Wyruszył na Antarktydę z………
  2. He skied for……………..everyday. Dziennie jeździł na nartach przez………………
  3. The journeytook………….days. Podróż trwała……………dni.
  4. At the South Pole, Lewis phonedhisparents and ate …………….Na Biegunie Południowym Lewis dzwonił do rodziców i jadł………………….
  5. He swam the English Channel when he was …………………….old. Przepłynął Kanał La Manche gdy miał……………………lat.

Zad. 4 Narysuj w zeszycie tabelkę:

Rzeczowniki - nouns: expedition, explorer, record, journey

Przymiotniki - adjectives: dangerous, difficult, heavy

Zad. 5 Przeczytaj zdania i wpisz w luki słówka z zad. 4. Są 2 dodatkowe słowa.

 

Temat:  A postcard from holiday - listening and writing. Pocztówka z wakacji - odbiór tekstów słuchanych i wypowiedź pisemna. (lekcja online).

 

Religia:

 

Temat: Z Ewangelią do pogan- św. Paweł.
Uczeń  zapoznaje się z katechezą w podręczniku na str.126-127.
Następnie wpisuje temat do zeszytu oraz Zapamiętaj. Odpowiada pisemnie na pytanie: Kiedy Twoje zachowanie jest świadectwem wiary w Pana Jezusa? Zadania przesyła  do nauczyciela.

 

Historia:

 

Temat: Zjednoczenie Polski.(lekcja online przez program ZOOM  środa 10.06. 2020 godz. 10.00.  (stały login, hasło)

 

Biologia:

 

Temat: Znaczenie i przegląd roślin okrytonasiennych . ( lekcja online) .

Uczeń na lekcji zapoznaje się z następującymi treściami : - znaczenie roślin okrytonasiennych  w przyrodzie i dla człowieka, - przegląd roślin okrytonasiennych , - cechy charakterystyczne wybranych gatunków roślin okrytonasiennych.

Uczeń zapisuje notatkę ( załącznik wyśle nauczyciel). Wykonuje zad. 1, 2 str. 98 , zad 3 i 4 str. 99 oraz zad. 5 str.100 w zeszycie ćwiczeń.
W uporządkowaniu informacji z lekcji pomogą treści zawarte pod linkiem

https://epodreczniki.pl/a/okrytonasienne/Df0Pjn95x
 

Matematyka:

 

1. Powtórzenie i utrwalenie wiadomości o ułamkach dziesiętnych.(online)

(szczegółowe informacje będą w mailu od nauczyciela).

 

2. Sprawdź, czy umiesz? – samodzielne rozwiązywanie obowiązkowych kart pracy o ułamkach dziesiętnych.

 

Zdw z matematyki – nie odbędzie się.

 

Plastyka:

 

Temat: Kompozycja rytmiczna. Układy form w naturze.

Zapoznaj się z treścią w podręczniku na str. 63-64.

Kompozycją nazywamy świadomie zaplanowany układ elementów na płaszczyźnie albo w przestrzeni.

Wybierzcie się na wycieczkę po najbliższej okolicy, podwórku, ogrodzie czy swoich pokojach w domu.

          Stwórz dokumentację fotograficzną ciekawych układów, które zauważycie w formach naturalnych.

          Wykonajcie fotografie układów linii, plan barwnych i kształtów dostrzeżonych w formach sztucznych w swoim otoczeniu. Możesz fotografować dowolne elementy, które Cię zainteresują, np. fragmenty chodników, elewacji budynków lub kafelków czy przedmiotów codziennego użytku.

Proszę przesłać 3 zdjęcia form naturalnych i 3 zdjęcia form sztucznych.

 

Informatyka:

 

Lekcja 11. Konsekwencje zagrożeń w internecie i sposoby ich unikania 

Uczeń dowiaduje  się, jakie niebezpieczeństwa czekają na niego w sieci, jeśli będzie nieuważnie z niej korzystać.
https://epodreczniki.pl/a/konsekwencje-zagrozen-w-internecie-i-sposoby-ich-unikania/D1HadrrqQ
Wykonane zadanie przesyła nauczycielowi  na e-maila: geoo@interia.pl

 

Technika:

 

Temat: Aktywność fizyczna.

Zadanie: Narysuj w zeszycie Piramidę Zdrowego Żywienia
Nauczyciel prześle informacje.

 

Wychowanie fizyczne:

 

Temat: Podstawowe pozycje do ćwiczeń.

 

Temat: Pomiar i omówienie tętna.

Nauczyciel prześle informacje.

 

KLASA VI

 

Biologia

 

Temat: Podsumowanie i sprawdzenie wiadomości z działu: ”Kręgowce stałocieplne”.

Uczeń powtarza wiadomości w formie quizu.

Uczeń pisze test sprawdzający ( nauczyciel wyśle link).

 

Geografia  

                 

 Temat: Relacje Polski z sąsiadami. Lekcja na zoom-ie.

 

 

Język angielski  

 

Temat:  Dooctor Q – House rules; must, mustn't, can. Doktor Q – Zasady w domu; czasownik must, mustn't, can.

1.         Zapisz temat i przepisz słówka ze słowniczka ze str. 103 Lesson 7. 3.

2.         Podręcznik str. 98. Przeczytaj historyjkę lub obejrzy na English Lab.

Zad. 1 Podkreśl meble, które widzisz w kreskówce.

Zad. 2 Odpowiedz na pytanie: Who is the messiest person in Doctor Q’s house? Kto jest największym bałaganiarzem w domu Doktora Q?

Zad. 3. Przeczytaj jeszcze raz i uzupełnij zdania.

1.         Doctor Q is looking for his umbrella. Doctor Q szuka..parasolki.

2.         …..found it in the kitchen. …..znalazł ją w kuchni.

3.         Everyone gets a …………….when they put things away. Wszyscy dostają…………gdy odkładają rzeczy na miejsce.

4.         The…………in the arnchair aren’t Rob’s. ……………..na fotelu nie są Roba.

5.         Millie can use Doctor Q’s ……………and drawer. Millie może używać…………..i szuflady Doktora Q.

Notatka do zeszytu wysłana e pocztą. Lekcja online.

 

Temat: I'm sorry, we can't come – speaking. Przykro mi, nie możemy przyjść – zapraszanie.

1.         Zapisz do zeszytu temat i notatkę przesłaną e pocztą.

2.         Obejrzyj filmik na My English Lab: Language activities-  speaking – exercise 1: Watch the video. Who says what? Obejrzyj filmik. Kto to mówi?

Exercise 2: posłuchaj i powtórz.

Jeżeli nie logujesz się na portal My English Lab przeczytaj dialog na str. 100 i odpowiedz na pytania:

 Where’s David going on Saturday? – Gdzie David idzie w sobotę?, Why does George say that he and Harry can’t go with David? – Dlaczego George mówi, że on i Harry nie mogą iść z Davidem?

 

Język polski  

 

Temat: Rozróżniamy typy zdań złożonych współrzędnie? - ćwiczenia. Lekcja online.

(1 godz.)

Uczeń rozpoznaje typy zdań złożonych współrzędnie:

‒ łączne

‒ rozłączne

‒ przeciwstawne

‒ wynikowe.

Wymienia cechy różnych typów zdań współrzędnych

Wykonuje wykresy zdań współrzędnych.

Tworzy i zapisuje zdania złożone współrzędnie.

 

Temat:   Jak napisać list oficjalny?  Konsultacje przedmiotowe.

(1 godz.)

Uczeń zapoznaje się z wiadomościami na s. 299‒301.                               

Definiuje list oficjalny.

Wymienia części, z których składa się list oficjalny.

Wybiera argumenty adekwatne do określonego listu oficjalnego.

Czyta wzór listu przesłany przez nauczyciela.

Przekształca podaną wiadomość w list oficjalny (s.143, zeszyt ćwiczeń, zad. 3).

( W ramach zdw) Tworzy list oficjalny (przesyłając informację zwrotną). 

  

Temat:   Uczucia zwierząt.

(1 godz.)        

 Uczeń czyta tekst Olgi Kowalik, Delfin człowiekowi człowiekiem (fragm. artykułu) ze s.294-295.

Rozumie termin: artykuł.      

Identyfikuje wypowiedź jako tekst publicystyczny.

Określa temat i główną myśl tekstu.

Odróżnia informacje o faktach od opinii.

Wyraża własny sąd o temacie artykułu.

Wypowiada się na temat ostatniego zdania artykułu.

Formułuje propozycje odnośnie do zagadnienia: ”Co można zrobić, aby ludzie lepiej traktowali zwierzęta?”

        

Zajęcia z wychowawcą

 

Temat: Jak okiełznać stres?

Uczeń odtwarza prezentację:

Radzenie sobie ze stresem:

https://www.youtube.com/watch?v=FV2A3eHjZQg

Jak okiełznać stres?:

https://www.youtube.com/watch?v=N9Ea3YYAGBA

Jak sobie radzić ze stresem przed ważnym wydarzeniem?:

https://www.youtube.com/watch?v=-tEpfkN8WLo

Zapoznaje się ze sposobami na zwalczanie stresu:

https://www.medonet.pl/zdrowie,sposoby-na-stres---w-pracy--w-szkole--cwiczenia-na-stres,artykul,1730806.html

 

Matematyka

 

Temat : 1. Powtórzenie i utrwalenie wiadomości o liczbach naturalnych i ułamkach. (online)

Uczeń rozwiązuje obowiązkowe karty pracy otrzymane drogą elektroniczną i przesyła informacje zwrotne do nauczyciela.

2. Powtórzenie i utrwalenie wiadomości o liczbach na co dzień. (online)

Uczeń rozwiązuje obowiązkowe karty pracy otrzymane drogą elektroniczną i przesyła informacje zwrotne do nauczyciela.

3. Powtórzenie i utrwalenie wiadomości o drodze, prędkości i czasie. (online)

Uczeń rozwiązuje obowiązkowe karty pracy otrzymane drogą elektroniczną i przesyła informacje zwrotne do nauczyciela.

4. Konsultacje w szkole (60 min)

5. ZDW w piątek nie odbędzie się (dzień wolny – odpracowany Dniem Babci i Dziadka).

 

Religia

 

Temat: Boże Ciało- odwiedziny Boga.

Treści:  Poznanie istoty i liturgii uroczystości Najświętszego

 Ciała i Krwi Pańskiej.

Uczeń  zapoznaje się z katechezą w podręczniku na str.150- 152.

Następnie wpisuje temat do zeszytu oraz Zapamiętaj

Zadania przesyła do nauczyciela.  

               

Historia

 

Temat:  Legiony Polskie we Włoszech.(lekcja online przez program ZOOM  środa 10.06. 2020 godz. 12.00.  (stały logini, hasło)

 

Temat: Legiony Polskie we Włoszech

Uczeń zapoznaje się z tekstem w podręczniku str. 203 – 206 następnie wykonuje ćwiczenie 1,2,3, str. 206  i przesyła je do nauczyciela.

W zrozumieniu tematu może pomóc Ci film edukacyjny.

Legiony Polskie we Włoszech

https://www.youtube.com/watch?v=hTt58XHAmhM

 

Wychowanie fizyczne

 

Temat: Podstawowe pozycje do ćwiczeń.

 

Temat: Pomiar i omówienie tętna.

 

Informatyka

 

Temat : Chmura cyfrowa.

Poznam pojęcie chmury cyfrowej oraz powiązane z nią narzędzia.

https://epodreczniki.pl/a/chmura-cyfrowa/D4bQjxOLT

Wykonane ćwiczenia proszę o przesłanie na e-maila: geoo@interia.pl

 

Plastyka

 

Temat: Sztuka użytkowa.

Zapoznaj się z treścią w podręczniku na str. 94-98.

Zaprojektuj i wykonaj abażur do Twojego pokoju. Może to być bryła zamknięta, ażurowa, jednorodna, czy złożona z różnych elementów. Dobierz tworzywo do wykonania, kolorystykę i fakturę powierzchni. Pomyśl, w jaki sposób światło lampy z abażuru może wpłynąć na nastrój w pomieszczeniu. Podpowiedzi do wykonania abażuru znajdziesz na str. 99 w podręczniku.

 

KLASA VII

 

Religia

 

Temat: Unia brzeska

Treści:  Poznanie przyczyn i skutków unii brzeskiej.

Uczeń  zapoznaje się z treścią katechezy na str.133-135.

Następnie zapisuje do zeszytu temat oraz  Zapamiętaj.

 

Język polski

 

1.Dzieje dramatycznej wyprawy Santiago – bohatera lektury „Stary człowiek i morze”

Uczeń  określa elementy świata przedstawionego w lekturze: czas i miejsce akcji, bohaterowie, wydarzenia – redaguje plan zdarzeń, watek główny i poboczny( na podstawie Karty pracy nr 1 przesłanej prze4z nauczyciela). Wykonana pracę przesyła nauczycielowi.

 

2. Santiago – to wygrany czy przegrany człowiek? ( online)

Uczeń dokonuje opisu wyglądu  zewnętrznego oraz  cech charakteru  bohatera na podstawie przebiegu połowu merlina ( Karta pracy nr 3).Odpowiada na pytanie w temacie lekcji, formułuje argumenty do podanej tezy ( Karta pracy nr 2).
Zad. dom; Zredaguj notatkę prasową dla lokalnej gazety informującą  mieszkańców Hawany o połowie Santiago.

 

3. Wielowymiarowość opowiadania E. Hemingwaya, motywy literackie, symbolika.
( online)

Uczeń określa cechy przypowieści i odnajduje je w opowiadaniu E. Hemingwaya.
Następnie przyporządkowuje symbolom występującym w utworze ich znaczenia ( Karta pracy nr 4). Wymienia główne motywy literackie na podstawie opowiadania . Wyszukuje cytatów, które mogłyby posłużyć za motto życiowe współczesnego czytelnika. Interpretuje  je. Określa najistotniejsze przesłanie dzieła (Karta pracy nr 5).

 

4. Jak prowadzić dyskusję?

Uczeń zapoznaje się z informacja z podręcznika str. 281 na temat: Jak prowadzić dyskusję. Następnie wykonuje zadania w zeszycie ćwiczeń str. 106 – 107. Zdjęcia  prac przesyła nauczycielowi.

 

Zdw z j. polskiego – Wypowiedzenia wielokrotnie złożone – ćwiczenia utrwalające.
Nauczyciel prześle uczniom kartę pracy z zadaniami.

 

Język angielski

 

Temat:  Jess lives the dream – listening; Jess spełnia marzenia – odbiór tekstów słuchanych.

Zad. 1. Podręcznik str. 77.zad. 1 Popatrz na obrazek i odpowiedz na pytanie: What do you think is happening?

Zad. 2. Posłuchaj 1-szej części wywiadu. Czym zajmuje się Nick?

Zad. 3. Posłuchaj 2-giej części wywiadu. Zaznacz czy zdania są prawdziwe czy fałszywe. Tłumaczenie zdań:

  1. Nick pracował w Pd Ameryce gdy spotkał  niewidomą dziewczynkę.
  2. Dziewczynka była na wakacjach z rodzicami.
  3. Wśród dzieci które zwykle nie jeżdżą na rowerze są popularne rowery specjalnego typu.
  4. Nick uważa, że podróż jest ważniejsza od wakacji.
  5. Obsługa hotelowa nie zdaje sobie sprawy z trudności jakie napotykają niewidomi goście.
  6. Zimowe wakacje są najpopularniejsze.

Zad. 4. W zeszycie: wymień 4 aktywności wymienione w wywiadzie., 3 rodzaje wakacji, 3 problemy niewidomych ludzi

Zad. 5. Posłuchaj historii Jess i odpowiedz na pytania.

 

Nagrania znajdziesz na eDesk (j. angielski – szkoła podstawowa – English Class – B1: Class CD2 do zadań 2-4 nagranie nr 42, do zadania 5 nagranie nr 43).

 

            Temat: Revision. Powtórzenie materiału gramatyczno-leksykalnego z rozdziału 6.

              Zeszyt ćwiczeń str. 72 zad: 1, 2, 3.

 

Muzyka

 

Temat: Muzyka rozrywkowa.

Uczeń zapoznaje się z atrakcyjną prezentacją o gatunkach muzyki:

https://www.youtube.com/watch?v=09g3fuPy2lw

 Omawia zagadnienia dotyczące muzyki rozrywkowej.

Odtwarza prezentację „Co Twój ulubiony gatunek muzyki mówi o Tobie”:

https://www.youtube.com/watch?v=mhxF6JUo4lo

 

Plastyka

 

Temat: Dzieła sztuki współczesnej.

Zapoznaj się z treścią w podręczniku na str. 84 - 85.

Napisz jakie obiekty sztuki najnowszej znajdują się w Twojej najbliższej okolicy albo w miejscu w którym byłeś/aś lub do którego się wybierasz. Opisz przynajmniej trzy obiekty i odeślij do nauczyciela.

 

Historia

 

Temat: Społeczeństwo odrodzonej Polski.

lekcja online przez program ZOOM  środa 10.06. 2020 godz. 9.00.  (stały login i  hasło).

 

Geografia

Temat: Mój region – wody powierzchniowe , klimat, gleby. ( 1 godz. )

Praca będzie wykonywana metodą projektu. Lekcja na zoom.

 

Biologia

 

 Temat: Budowa i działanie narządu wzroku. (10.06.20)

- oko narządem wzroku

-  elementy i rola aparatu ochronnego oka

-  budowa gałki ocznej

-  powstawanie obrazu

Uczeń  zapisuje  notatkę  ( załącznik prześle nauczyciel) .

 

Chemia

 

Temat: Stężenie procentowe roztworu. (lekcje online) (8.06.20)

Uczeń na lekcji zapoznaje się z następującymi treściami:

- definicja stężenia procentowego roztworu

- obliczenia z wykorzystaniem pojęć: stężenie procentowe, masa substancji, masa rozpuszczalnika, masa roztworu, gęstość

W zrozumieniu lekcji pomogą treści zawarte w linku https://epodreczniki.pl/a/stezenie-procentowe-roztworu/DBs4CnWwG

 

Fizyka

 

Lekcja:  Konsultacje w szkole. ( 8 czerwiec 2020r.)

 

Matematyka

 

 1. Przykłady graniastosłupów. (online)

Uczeń rozwiązuje wskazane w mailu zadania z podręcznika i zeszytu ćwiczeń do podanego tematu. (szczegółowe informacje będą w mailu od nauczyciela).

 

2. Siatki graniastosłupów. Pole powierzchni graniastosłupa.

Uczeń rozwiązuje wskazane w mailu zadania z podręcznika i zeszytu ćwiczeń do podanego tematu. (szczegółowe informacje będą w mailu od nauczyciela).

 

3. Konsultacje w szkole (60 min).

 

4. ZDW z matematyki nie będzie w piątek (za czwartek) – jest to dzień wolny odpracowany Dniem Babci i Dziadka, a czwartek to Boże Ciało.

 

Informatyka

 

Temat: Opracowywanie tekstu

https://www.youtube.com/watch?v=2RXpGAhzDLE

Wykonane zadanie proszę o przesłanie na e-maila: geoo@interia.pl

Proszę o realizację tematu podręcznika str.184 + materiały z Youtube'a

 

Wychowanie fizyczne

 

Temat: Podstawowe pozycje do ćwiczeń.

 

Temat: Pomiar i omówienie tętna.

Materiały prześle nauczyciel.

 

KLASA VIII

 

Religia

 

Temat: Być człowiekiem modlitwy. Przykłady osób żyjących modlitwą.

Treści: Poznanie znaczenia modlitwy w życiu chrześcijanina (na przykładzie świętych).

Uczeń zapoznaje się z treścią katechezy na str.158-160.

Następnie zapisuje do zeszytu temat oraz Zapamiętaj.

Wymienia pisemnie osoby modlitwy podane w podręczniku na str.158.

Zadania uczeń przesyła do nauczyciela.

 

Język polski

 

Temat: Repetytorium z kształcenia językowego w testach.(1 godz.)

(W ramach zdw) uczeń ogląda filmy instruktażowe przesyłane przez nauczyciela i uzupełnia

przekazane testy.

 

Temat: Praca z próbnymi arkuszami egzaminacyjnymi. Konsultacje przed egzaminem ósmoklasisty.

(2 godz.)

 

Temat: Czy potrafię wkomponować treść lektury do adekwatnego motywu literackiego? – tworzenie wypowiedzi. Lekcja online. (1 godz.)

Uczeń odtwarza filmiki przypominające prawidłowe tworzenie różnych form wypowiedzi pisemnej przesyłane przez nauczyciela. Czyta treść wzorcowych prac uczniowskich otrzymanych pocztą elektroniczną.

 

Temat: Analiza i interpretacja utworu.(1 godz.)

Uczeń samodzielnie powtarza wiadomości z tego zakresu przeglądając ”Twój niezbędnik” (s.304-317

w podręczniku) oraz czyta materiały przesyłane przez nauczyciela.

 

Język angielski

 

Temat: Wynalazki –słownictwo. Doskonalenie rozumienia ze słuchu w kontekście nowoczesnych technologii.

1. Repetytorium str. 127 zad. 6 i 7, str. 128 zad. 1.

2. Repetytorium str. 128 zad. 2, 3, 4.

Temat: Rozumienie tekstów pisanych w kontekście nauki i techniki.

Repetytorium str. 130 -131.

Temat: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości przed egzaminem ósmoklasisty.

Rozwiązywanie arkusza egzaminacyjnego z 2019r.

 

Chemia- ( 1 godz.) ( lekcje online) 8.06.20

 

Temat: Cukry – glukoza i fruktoza.

Uczeń na lekcji zapoznaje się z następującymi treściami:

- skład pierwiastkowy sacharydów (cukrów)

- podział sacharydów

- wzór sumaryczny monosacharydów: glukozy i fruktozy

- właściwości fizyczne glukozy i fruktozy

- występowanie i zastosowania glukozy i fruktozy

W celu utrwalenia wiadomości z lekcji uczeń rozwiązuje ćwiczenia online - link

https://epodreczniki.pl/a/cukry---glukoza-i-fruktoza/DIEPptxTJ

 

Chemia- ( 1 godz.) ( lekcje online) 10.06.20

 

Temat: Poznajemy dwucukry – sacharoza.

Uczeń na lekcji zapoznaje się z następującymi treściami:

- wzór sumaryczny sacharozy

- właściwości fizyczne sacharozy

- występowanie i zastosowania sacharozy

- reakcja sacharozy z wodą

W celu utrwalenia wiadomości z lekcji uczeń rozwiązuje ćwiczenia online - link

https://epodreczniki.pl/a/cukry---sacharoza/Dvq5UnGQq

 

Biologia kl. 8 ( 1 godz. ) 9. 06.20

 

Temat: Różnorodność biologiczna.

Uczeń na lekcji zapoznaje się z następującymi treściami:

- poziomy różnorodności biologicznej

- różnorodność biologiczna w Polsce

- naturalne czynniki kształtujące różnorodność biologiczną

Uczeń uzupełnia kartę pracy ( załącznik wyśle nauczyciel).

W zrozumieniu lekcji pomogą ci treści zawarte pod linkiem

https://epodreczniki.pl/a/bioroznorodnosc-i-jej-znaczenie/D1FBuSNZB

 

Geografia

 

Temat : Obszary okołobiegunowe.

 

EDB

 

Temat : Powtórzenie wiadomości z pierwszej pomocy.

 

Historia

 

Temat: Świat w erze globalizacji.

(lekcja online przez program ZOOM,  środa 10.06. 2020, godz. 11.00,  (stały login, hasło).

 

Informatyka

 

Narzędzia diagnostyczne w systemach operacyjnych.
Uczeń dowie się, jakie narzędzia diagnostyczne znajdują się w systemach Windows, Mac OS X, Linux Ubuntu i jak z nich korzystać.

https://epodreczniki.pl/a/narzedzia-diagnostyczne-w-systemach-operacyjnych/D9mg7uAYb

Zdjęcia z ćwiczeń uczeń o przesyła na e-maila: geoo@interia.pl

 

WF 08.06-12.06

 

Temat: Podstawowe pozycje do ćwiczeń.

Temat: Pomiar i omówienie tętna.

 

Matematyka

1. Ile jest możliwości?(cd).

Rozwiązywanie zadań z podręcznika str.263-264 oraz zeszytu ćwiczeń str.108-110.

Przesyłanie informacji zwrotnych do nauczyciela w postaci rozwiązanych samodzielnie zadań, które wskazane były do rozwiązania w mailu.

 

2. Obliczenia prawdopodobieństw(cd).

Rozwiązywanie zadań z podręcznika str.265-268 oraz zeszytu ćwiczeń str.111-112.

Przesyłanie informacji zwrotnych do nauczyciela w postaci rozwiązanych samodzielnie zadań, które wskazane były do rozwiązania w mailu.

 

3-4. Konsultacje egzaminacyjne w szkole (120 min).

 

Zajęć w ramach zdw z matematyki (za czwartek) nie będzie.

wiadomości

Kontakt

  • Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi w Szczytnikach
    Szczytniki 91a
    32-112 Klimontów
    woj. małopolskie
  • (+12) 386-60-07

Galeria zdjęć