Nawigacja

liczba odwiedzin: 308802

Zawieszenie zajęć

 
Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 8.02.2021r. do 12.02.2021r. Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 1.02.2021r. do 5.02.2021r. Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 14.12.2020r. do 18.12.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 07.12.2020r. do 11.12.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 30.11.2020r. do 04.12.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 23.11.2020r. do 27.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 16.11.2020r. do 20.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 09.11.2020r. do 13.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 02.11.2020r. do 06.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 26.10.2020r. do 30.10.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 22.06.2020r. do 26.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 15.06.2020r. do 19.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 08.06.2020r. do 10.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 01.06.2020r. do 05.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 25.05.2020r. do 29.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 18.05.2020r. do 22.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 11.05.2020r. do 15.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 04.05.2020r. do 08.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 27.04.2020r. do 30.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 20.04.2020r. do 24.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 14.04.2020r. do 17.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 06.04.2020r. do 10.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 30.03.2020r. do 03.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 25.03.2020r. do 27.03.2020r Formy kontaktu z nauczycielami Kształcenie na odległość - Nauka w domu - dobre rady dla rodziców Kształcenie na odległość Nauka w domu – dobre rady dla uczniów Rekrutacja Zarządzenie Dyrektora Szkoły w sprawie czasowego zawieszenia zajęć w Oddziale Przedszkolnym w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID - 19 O szkole Tekstowa podstrona Tekstowa podstrona

Kształcenie na odległość

Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 06.04.2020r. do 10.04.2020r

 

 Tygodniowy zakres treści nauczania

do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych

od  06.04.2020r. do 10.04.2020r

Oddział przedszkolny - grupa 3-4 latków „Słoneczka”

 

Blok tematyczny: Wielkanoc

 

06-04-2020r. - Poniedziałek.

Temat : Zwyczaje wielkanocne.

  • Zabawa – Mówimy szeptem.
  • Słuchanie wiersza B. Formy – Wielkanoc
  • Zabawa ruchowa z elementami skoku – Zajączki , do norek !
  • Dowolny taniec przy piosence https://www.youtube.com/?hl=pl&gl=PL
  • Zabawa – Kto to ?

 

Język angielski

 

Temat : Happy Ester! Wesołych świąt Wielkanocnych.

  1. Piosenka „Hello” (https://www.youtube.com/watch?v=24TiN8Rr2Yg, https://www.youtube.com/watch?v=fbF52LkhWhQ )
  2. Happy Easter! Dzieci kolorują pisankę w książeczce str. 19 i przyklejają na jajko kurczaczka a na obrazek słoneczko, naklejki str23 (Krta 19). Nazywają kolory, liczą dzewka, kwiaty.

 

Religia

 

Temat: Tradycje wielkanocne

Dzieci opowiadają o znanych im tradycjach wielkanocnych.

Kolorują obrazek z koszyczkiem wielkanocnym.

 

07-04-2020r. - Wtorek

Temat : Liczymy kurczątka.

  • Zajęcia online z wychowawcą.

 

08-04-2020r. - Środa

Temat : Poranek wielkanocny.

  • Słuchanie tekstu o przygotowaniu pisanek; rysowanie po śladach rysunków .
  • Zabawa przy piosence https://www.youtube.com/?hl=pl&gl=PL
  • Kończenie ozdabiania i kolorowania rysunku pisanki na dole strony tak , jak jest pokolorowany obrazek pisanki na górze strony ( Karta pracy , cz 2 s.28 – czterolatki)
  • Zabawa ruchowa – Kura i kurczątka.
  • Zabawy konstrukcyjne – budowanie dowolnych konstrukcji z wybranych klocków.

 

09-04-2020r. - Czwartek

Temat : Babeczki wielkanocne.

  • Zabawa – Gdzie były schowane pisanki?
  • Wykonywanie babeczek wielkanocnych.
  • Zabawa przy piosence https://www.youtube.com/?hl=pl&gl=PL
  • Zabawa dydaktyczna – Co jest mi potrzebne?

- Kojarzenie przedmiotów z czynnościami , jakie dzięki nimi wykonujemy.

  • Wykonanie pracy plastycznej – Pisanka.
  • Zabawa ruchowa – Kura i kurczątka.

 

10-04-2020r. - Piątek

Temat : Przygoda zajączka.

  • Rozwiązywanie zagadek B . Szelągowskiej.
  • Opowiadanie historyjki – Przygoda zajączka.

 

Wielkanoc to czas nadziei, czas odnawiania się wiary w Miłosierdzie Boże i dobro drugiego człowieka.

 

Życzymy , by Pan Jezusek zawsze był w serduszkach wszystkich ''Słoneczek '' i ich rodzin . Dzieci -, to najwspanialszy dar Boży ,- to Aniołki , które dają miłość całym sercem – Bożym sercem, -to , gdy patrzymy w ich oczka widzimy miłość – Boską miłość . Niech Chrystus Zmartwychwstały błogosławi każdemu z nas.
Bądźmy razem w domu z Jezusem Chrystusem.

 

Wesołych Świąt życzą Panie: mgr Magdalena Jamrozik i mgr Natalia Krosta.

 

Oddział przedszkolny - grupa 5-6 latków „Jeżyki”

 

Blok tematyczny: Wielkanoc

 

06.04.2020r. - Poniedziałek

Temat: Zwyczaje wielkanocne .

  1. Rodzice opowiadają dzieciom o tradycjach związanych ze Świętami wielkanocnymi.
  2. Podawanie rymów do słów: pisanki, baranek, zajączek, pączek.
  3. Dzieci sześcioletnie – pisanie litery j, J – str. 75. Czytanie tekstu str. 72 ( dla chętnych).
  4. Uzupełnianie Kart pracy - Kolorowy Start z plusem str. 73- 74, Kolorowy Start str. 61-64 .
  5. Zabawa ruchowa przy piosence: Gimnastyka Smyka –na YouTube

 

07.04.2020r. - Wtorek

Temat: Koszyczek dobrych życzeń.

  1. „Pisanki, pisanki”– słuchanie piosenki na YouTube
  2. Praca plastyczna - wykonanie pisanki - Wyprawka- Kolorowy Start z plusem oraz pisanka wielkanocna i wielkanocny zajączek: Wyprawka – Kolorowy Start.
  3. Wysiewanie rzeżuchy na wacie ( dla chętnych) – zielona rzeżucha będzie doskonałą dekoracją Wielkanocnego stołu. W ciągu tygodnia obserwowanie jej wzrostu ( przypominamy sobie, co jest potrzebne do wzrostu roślin).
  4. Uzupełnianie Kart pracy- Kolorowy Start z plusem str. 76 – 80, Kolorowy Start str.65 -68

 

08.04.2020r. - Środa

Temat: Wielkanocna przygoda.

  1. „Wielkanocny Zajączek” – bajka dla dzieci - słuchanie na YouTube
  2. Rozmowa z rodzeństwem lub rodzicami na temat opowiadania.
  3. Zaprojektowanie kartki Świątecznej wg własnych pomysłów ( rodzice na pewno chętnie Wam pomogą, może zrobią własne kartki albo zrobicie jedną wspólną)

 

09.04. 2020r. - Czwartek

Temat: Zajęcia opiekuńcze.

  1. Przypomnienie przysłowia o kwietniu: Kwiecień - plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata. ( chętne dzieci mogą wykonać ilustrację do przysłowia).
  2. Ciastoterapia w domu – wspólne pieczenie z dzieckiem. Dzieci na pewno chętnie się przyłączą do pomocy w pieczeniu. Największą radość sprawi im dekorowanie ( podjadanie łakoci)– będą się mogły wykazać dużą fantazją i kreatywnością.

 

Przepis na: Babka cytrynowa.

Składniki :

  • 180 g masła
  • 1/2 szklanki cukru
  • 4 jajka
  • sok z 1/2 cytryny
  • skórka otarta z 1/2 cytryny
  • 2 szklanki mąki
  • 1/2 szklanki skrobi ziemniaczanej
  • 3 łyżki śmietany 18 %
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej

Lukier:

  • niepełna szklanka cukru pudru
  • kilka łyżek soku z cytryny

Wykonanie:

Masło ucieramy z cukrem do otrzymania jasnej, puszystej masy. Dodajemy jajka, jedno po drugim, ucieramy. Wyciskamy sok z cytryny oraz bardzo drobno kroimy skórkę z cytryny. Do utartej masy dodajemy mąkę, skrobię, proszek do pieczenia, sodę oraz śmietanę, mieszamy delikatnie mikserem.

Formę do babki smarujemy masłem. Przelewamy do niej ciasto, wyrównujemy. Pieczemy w temp.180 stopni przez 40-45 minut. Po wystudzeniu babki przygotowujemy gęsty cytrynowy lukier – dajemy dzieciom do dekorowania. SMACZNEGO.

 

10.04. 2020r. - Piątek

Temat: Zajęcia opiekuńcze.

  1. Utrwalenie słów i melodii piosenki „ Pisanki, pisanki”
  2. Wykonanie własnej pisanki – dowolną techniką.
  3. Życzenia Wielkanoce - na YouTube -Mały kurczak składa życzenia wielkanocne.

 

Religia:

 

Temat: Grób Jezusa odwiedzamy, na modlitwie przy nim trwamy.

Treści: pamięta że w Wielką Sobotę w kościele są święcone pokarmy

Uczeń potrafi wymienić potrawy jakie wkładamy do koszyka.

Na str. 81 łączy właściwe pokarmy z koszykiem wielkanocnym.

Na str. 80 rysuje siebie i koloruje obrazek

 

Język angielski:

 

  1. Piosenka „Hello” (https://www.youtube.com/watch?v=24TiN8Rr2Yg, https://www.youtube.com/watch?v=fbF52LkhWhQ )
  2. Zabawa Jumping Frog: Rodzic przygotowuje kartki z rysunkami części twarzy: a nose – nos, a mouth – buzia, ears – uszy, eyes – oczy,

oraz z cyframi od 1-6 (kartka z narysowaną 1, 2..). Rozkładamy kartki na podłodze i wydajemy komendę: Jump on (wskocz na…). Dziecko skacze na właściwy obrazek.

  1. Piosenka Head and shouldershttps://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY

 

Klasa I

 

Blok tematyczny- Wielkanoc

 

6.04.2020r. – Poniedziałek

Temat- Wielkanocne zwyczaje

1.      Poznanie zwyczajów związanych ze Świętami Wielkanocnymi. Uczniowie samodzielnie lub z pomocą osoby dorosłej czytają wiersz Hanny Łochockiej ,,Na wielkanocnym stole” i wykonują ćw. 1 i 2 w podręczniku str. 80

2. Pisanie z pamięci nazw wielkanocnych potraw i ozdób.

3.  Wykonanie  dowolnej pacynki do inscenizacji wiersza(wycinanie postaci występujących w wierszu)

4. Ćwiczenia klasyfikacyjne- wykonanie ćw. 1,2 i 3 w podręczniku str. 81   

Gry i zabawy matematyczne

 

Informatyka 

 

Kolorujemy pisankę w programie Paint

 

J.angielski

 

Temat: Happy Easter! – Wesołych Świąt Wielkanocnych!

1. Dzieci słuchają nagrania z płyty i wskazują na obrazki (podręcznik str. 76):

- painting eggs (malowanie jajek)

- Easter basket (koszyk wielkanocny)

- Easter eggs (pisanki)

2. Uczniowie słuchają piosenki(podręcznik str.77).Uczniowie pokazują na obrazek do piosenki i liczą jajeczka w koszyczku, drzewka, kwiaty, nazywają kolory.

3. Zeszyt ćwiczeń str. 47: dzieci piszą po śladzie, następnie rysują w koszykach jajka i kolorują

 

7.04.2020 r.- Wtorek

Temat- Wielkanocne życzenia

1.      Oglądanie filmiku pt. ,, Kubuś- Wielkanoc ”,

2.      Wykonanie ćw. 1,2 i 3 w Ćwiczeniówce str. 69

3.      Wielkanocna karta –wykonanie kartki świątecznej według własnego pomysłu

4. Redagowanie i pisanie życzeń wielkanocnych

 

Wychowanie fizyczne

 

1. Wychowanie fizyczne onlaine w domu- ruletka

 

8.04.2020r.- Środa

Temat- Śmigus-dyngus

1.   Opowiadanie przez uczniów własnych przygód związanych ze śmigusem-dyngusem.

2. Ciche czytanie przez dzieci wiersza T.Chudego ,,Polewany poniedziałek”. Wykonaniećw. 1 i 2 – podręcznik str. 84

2.   Wykoanie kogucika z tekturowej rolki papieru.

3.   Uczmy się śpiewać piosenkę pt.: ,,Pisanki, pisanki’’

 

Religia

 

Temat: Pan Jezus umiera na krzyżu. Odwiedzamy Jezusa w grobie.

Na str. 79 uczeń koloruje rysunek i dorysowuje siebie

Na str. 81 koloruje koszyczek wielkanocny, rozwiązuje zagadkę

Klasa II

 

Blok tematyczny- Wielkanoc

 

6.04.2020r. – Poniedziałek

Temat: Przygotowania do Wielkanocy

  1. Czytanie, układanie i zapisywanie pytań na podstawie „Bajeczki wielkanocnej”- podr. str. 48-49
  2. Przypomnienie dat ważnych świąt- ćwicz. str. 42-43
  3. Malowanie postaci z „Bajeczki wielkanocnej”
  4. Ćwiczenia w mnożeniu onlaine
  5. Słuchanie piosenki „Wielkanocne idą święta”- filmik z YouTuba

 

Religia: 

 

Temat: Wigilia paschalna początkiem radości zmartwychwstania

  1. Pan Jezus umiera i zmartwychwstaje z miłości do ludzi, zwyczaje związane ze Świętami Wielkanocnymi

Na str. 72 uczeń rysuje swój koszyczek z pokarmami do poświecenia

Na str. 73 przepisuje SŁOWO DNIA, wykonuje poniższe polecenie zadania

Jeśli uczeń nie ma podręcznika w domu rysuje koszyczek wielkanocny na kartce z bloku

 

7.04.2020r. – Wtorek

Temat: Wielkanocne ozdoby

  1. Jakie postaci spierały się w wierszu „Kłótnia”? podr. str. 50
  2. Wielkanocne zadania matematyczne - ćwicz. str. 46/ podr. str. 52
  3. Symbolika ozdób wielkanocnych- filmik z YouTuba
  4. W- f onlaine w domu- ruletka

 

8.04.2020r. – Środa

Temat: Śmigus- dyngus

  1. Filmik z YouTuba- oglądanie bajki o lanym poniedziałku
  2. Czytanie informacji o zwyczaju ludowym- wyszukiwanie poznanych części mowy- podr. str. 53
  3. Ćwiczenia gramatyczne i ortograficzne- ćwicz, str. 47-48
  4. Wykonanie ozdoby na wielkanocny stół- link do propozycji

 

 Język angielski:

 

Temat: Now I know! Powtórzenie wiadomości z Unit4

  1. Czytamy historyjkę Forest Tales i wykonujemy zadania w zeszycie ćwiczeń na str. 40
  2. Uzupełniają kartę „Now I know” w zeszycie ćwiczeń str. 41

 

Informatyka:

 

Temat: Rozwiązuję zagadki matematyczne z kalkulatorem- podr. str. 54-55; płyta- zajęcia 25

 

Klasa III

 

Wychowawcy klasy będą wysyłać zakres materiału na każdy dzień bezpośrednio
do rodziców, według ustalonego sposobu.

 

Blok tematyczny: WIELKANOC

 

Edukacja polonistyczna

  1. Wielkanocne zwyczaje – podręcznik, filmik Youtube .
  2. Czytanie tekstu M. W. Kozłowskiego „Pisanki w gniazdach”.
  3. Rozwiązywanie świątecznych zagadek. Pisanie życzeń świątecznych.

 

Edukacja muzyczna

  1. Nauka piosenki „Wielkanocna piosenka”.

 

Edukacja plastyczna

  1. Ozdoby na wielkanocny stół – wykonanie pracy zgodnie z instrukcją .

 

Edukacja przyrodnicza

  1. Filmik pt.: „ Koronawirus dla dzieci”.

 

Edukacja społeczna

  1. Tradycje i zwyczaje świąteczne.

 

Edukacja matematyczna

  1. Ćwiczenia w liczeniu w pamięci 3x.

 

Edukacja techniczna

  1. Wielkanocny koszyk – wykonanie pracy zgodnie z instrukcją.

 

Wychowanie fizyczne

  1. Abecadło wychowania fizycznego – ćwiczenia wg instrukcji .

 

Edukacja informatyczna

  1. „Kartka Wielkanocna” narysowana w dowolnym edytorze grafiki np. Paint.

 

Język angielski

 

Temat: Meal Times – posiłki.

  1. Uczniowie zapisują temat w zeszycie.
  2. Przepisują słówka ze str. 50
  3. Słuchają nagrania z płytki 2.15: odpowiadają na pytania Zabadoo:
  4. Słuchają i czytają wierszyk na str. 51, nagranie 2.16.
  5. Słuchają i mówią właściwe imię, nagranie 2. 17.
  6. Zeszyt ćwiczeń str. 42, zad1.

 

Religia

 

Temat: Zmartwychwstanie Pana Jezusa zapowiedzią naszego zmartwychwstania.

  1. Na str. 108 uczeń koloruje napis i figurę zmartwychwstałego Jezusa oraz pisanki.
  2. Na str. 109 projektuje kartkę wielkanocną.
  3. Ogląda krótki przesłany przez nauczyciela filmik o zmartwychwstaniu Pana Jezusa.

 

Klasa V

 

J. polski:

 

Temat: Zabójca o wrażliwym sercu – A. Mickiewicz „Powrót taty” ( 2 godz).

Przeczytanie ballady A. Mickiewicza „Powrót taty” ( podr. str. 244 – 247) lub wysłuchanie nagrania audiobook na stronie:

https://www.youtube.com/watch?v=QLIqzICAK9o ( 4,45 min).

Uczeń wymienia postacie występujące w utworze, układa plan najważniejszych zdarzeń
( karta pracy przesłana od nauczyciela).

Zapisuje do zeszytu odpowiedź na pytanie: Co uratowało kupca i jego dzieci?. ( 4-5 zdań). – zdjęcie wykonanej pracy przesyła nauczycielowi.

 

Temat: Wielkanoc – święta pełne radości. ( 2 godz).

Uczeń zapoznaje się z wierszem pt. „ Wróbla Wielkanoc” z podręcznika str. 333.
Odpowiada pisemnie do zeszytu na pytanie do treści wiersza: Jak zachowują się wróble i co jest tego przyczyną ?.

W zeszycie projektuje kartkę świąteczną i redaguje tekst życzeń dla wybranej osoby. Zwraca uwagę na poprawny zapis zwrotów do adresata.( zdjęcie pracy przesyła nauczycielowi).

 

J. angielski:

 

Temat: Isit far? – Czy to daleko?

  1. Przepisz słówka ze str. 75 (słowniczek Lesson 5.4. Directions Pytanie o drogę).
  2. Przeczytaj dialog na str. 72 i odpowiedz w zeszycie na pytanie: Wheredoes the tourist want to go? – Gdzie chce iść turysta?
  3. Przerysuj obrazki z zad. 3 str 72 do zeszytu i podpisz właściwym wyrażeniem:

- Turnright. Skręć w prawo.

- Turnleft. Skręc w lewo.

- Go past..- Idź, aż miniesz..

- It’s on the left. Jest po lewej stronie.

- It’s o the right. Jest po prawej stronie.

- Go straight on. Idź prosto.

4. Jeżeli masz już konto na platformie My English Lab, zrób zadanie 1, 2, 3 z Unit 5 dział Communication. Jeżeli nie masz konta zrób zadanie w zeszycie ćwiczeń str. 45 zad. 1.

 

Religia:

 

Temat: Tomasz- lekcja wiary

Uczeń : poznaje słowa, jakimi Tomasz wyznał wiarę w Jezusa, oraz Jezusową odpowiedź
Ze str. 106 uczeń przepisuje temat katechezy.
Ze str. 107 do zeszytu przepisuje ZAPAMIĘTAJ.

 

Historia:

 

Temat: System feudalny

Uczeń zapoznaje się z tekstem w podręczniku str. 132 – 134,   a następnie wykonuje zadanie   3 i 4 ze str. 135 .
 Zdjęcie wykonanej pracy przesyła na adres 
duchkatarzyna@wp.pl
W zrozumieniu tematu może pomóc film edukacyjny: "System feudalny".

https://www.youtube.com/watch?v=LZNQt82lBcY

W zeszycie poniżej tematu lekcji, uczeń przepisuje notatkę (zał. 1).

 

Biologia:

 

Temat: Pęd. Budowa i funkcje łodygi.

Uczeń zapoznaje się z tematem lekcji na podstawie treści w podręczniku str. 102 -105 oraz prezentacji multimedialnej ( nauczyciel wyśle prezentację multimedialna do uczniów ), Wypełnia kartę pracy ( nauczyciel prześle załącznik). Wykonuje zadanie nr 1, 2 str. 69, nr 7,8 str. 71 w zeszycie ćwiczeń.

 

Matematyka:

 

Temat: Pole trójkąta (3 godziny)

1. Uczeń zapoznaje się z tekstem w podręczniku na str. 193-194

- analizuje przykład ze str.194
-wpisuje notatkę do zeszytu przedmiotowego otrzymaną od nauczyciela
-rozwiązuje zadania z podręcznika ze str.195-196 (1,2,3,4)
-rozwiązuje zadania z zeszytu ćwiczeń str.53-54 (1,2,3,4,5)
- rozwiązuje zadania z zeszytu ćwiczeń str.55-56 (6,7,8,10)
(nauczyciel prześle niezbędne notatki i wskazówki do rozwiązywania zadań)

2. W ramach zdw z matematyki uczeń trenuje rachunek pamięciowy
(nauczyciel prześle uczniom potrzebne materiały do ćwiczeń)

 

Plastyka:

 

Temat: Kompozycja centralna.

Wykonaj pracę plastyczną zgodnie z instrukcją przesłaną przez nauczyciela.

Praca może być związana z tematem Świąt Wielkanocnych.

 

Informatyka:

 

Proszę o realizację tematu z :https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty4

Lekcja 3. Power Point – przepiśnik

Nauczę się dodawać dźwięk do prezentacji. Zrobię „przepiśnik" z ulubionymi daniami, który będzie ilustrowany i omówiony (dźwięk w prezentacji).

Wykonane zadanie proszę o przesłanie na e-maila: geoo@interia.pl

 

Technika:

 

Temat: Wykonujemy wielkanocnego zajączka ze skarpetki.

Do wykonania zajączka będzie potrzebna mała ale długa skarpetka, biały i różowy filc, duży biały pompon, oczy do maskotek, przezroczyste gumki recepturki, ryż, wstążeczka ozdobna z materiału, nożyczki, klej w tubce

Link potrzebny do wykonania ozdoby:

https://tipy.interia.pl/artykul_22123,jak-zrobic-zajaca-ze-skarpety.html

Jeśli uczeń nie ma w domu potrzebnych materiałów , wykonuje inną ozdobę wielkanocną.

 

Wychowanie fizyczne:

 

Temat: Profilaktyka przed niską i wysoką temperaturą.

Nauczyciel prześle załącznik do zajęć.

 

Klasa VI

 

Biologia

 

Temat : Przegląd i znaczenie płazów.

Uczeń zapoznaje się z tematem lekcji na podstawie prezentacji multimedialnej              (nauczyciel wyśle prezentację do uczniów), zapisuje notatkę przekazaną przez nauczyciela. Wykonuje zadanie 1, 2 str. 82, 3,4 str. 83 w zeszycie ćwiczeń.

 

Geografia

 

Temat : Turystyka w Europie Południowej.

 

Zaplanuj wycieczkę po atrakcyjnych miejscach Europy Południowej. Możesz zrobić prezentację multimedialną lub referat w Wordzie. Mile widziane są w pracy: mapy, zdjęcia ciekawych miejsc itd. Proszę, by na jednym slajdzie nie było zbyt dużo tekstu, bo jest on wtedy mało czytelny. W pracy wykorzystaj treści zawarte w podręczniku oraz wiadomości dostępne w internecie. Ilość slajdów jest dowolna, ale nie mniejsza niż 8. Praca ta będzie podlegać ocenie . Proszę przesłać ją do 16 kwietnia.

 

Historia

 

Temat: Rzeczpospolita po rządami Wettinów

Proszę zapoznać się z tekstem w podręczniku str. 152 - 156  a następnie wykonać zadanie 1, 2, 3 ze str. 157 .

 Zdjęcie wykonanej pracy proszę przesłać na adres duchkatarzyna@wp.pl

W zrozumieniu tematu pomoże Ci film edukacyjny: "Rzeczpospolita pod rządami Wettinów".

youtube.com/watch?v=pf-9vpQyxic    (9 minut)

W zeszycie poniżej tematu lekcji, proszę przepisać notatkę (zał. 1).

 

Język angielski

 

Temat: You should lie down. Powinieneś się położyć.

  1. Przepisz słówka ze str. 75 (słowniczek Lesson 5. 4. – cała kolumna).
  2. Przeczytaj dialog na str. 72 i odpowiedz w zeszycie na pytania:
  • What’s wrong with Harry? –Co się stało Harremu?
  • Is George really ill? – Czy George jest naprawdę chory?

3. Zad. 3 str. 72. Połącz obrazki z wyrażeniami:

- drink mint tea (pić herbatę miętową), see a dentysty – udać się do dentysty, see the doctor – udać się do lekarza, lie down – położyć się,

put a plaster – przylepić plaster, put some cream – posmarować maścią, put some ice – przyłożyć lód, take a painkiller – zażyć środek przeciwbólowy.

Zadanie dodatkowe, nieobowiązkowe. Zaloguj się na platformę i wykonaj zad 1 z Unit 5. Speaking.

 

Język polski

 

 Temat: Jak napisać opowiadanie twórcze na podstawie baśni lub legendy? ( 2 godz.)

Uczeń definiuje opowiadanie twórcze na podstawie baśni czy legendy.

Poznaje schemat opowiadania twórczego (podręcznik, str.217, zeszyt ćwiczeń, str.136).

Ogląda filmik : ” Jak napisać opowiadanie? Egzamin ósmoklasisty z j. polskiego”

ze strony: https://www.youtube.com/watch?v=eBPnGisAG6Q.

Link do filmu animowanego o Kopciuszku / 25 minut / :

https://www.youtube.com/watch?v=YDvcqHisPao Link do streszczenia :

https://wypracowania.pl/lektury/kopciuszek-streszczenie

Link do filmu animowanego o złotej rybce : / 4 minuty / :

https://www.youtube.com/watch?v=Mi64ESVvVpU Link do streszczenia :

https://www.grimmstories.com/pl/grimm_basnie/o_rybaku_i_jego_zonie

Wpisuje notatkę do zeszytu.

 

Temat: Redagujemy pracę pisemną na podstawie baśni o Kopciuszku – opowiadanie twórcze. ( 2 godz.)

Uczeń tworzy plan wydarzeń opowiadania twórczego i redaguje pracę na temat: Jak potoczyłaby się baśń o Kopciuszku Charlesa Perraulte’a, gdyby dziewczyna nie zgubiła pantofelka? Napisz ciąg dalszy tej historii. Zredaguj swoją pracę tak, aby wykazać, że dobrze znasz tę baśń (Przesłanie utworu: skromność, pracowitość i dobroć zostaną nagrodzone). Pamiętaj o urozmaiceniu swojego wypracowania. Prześlij ją mailem do nauczyciela najpóźniej do 08.04.2020r.

 

Matematyka

 

 Temat: Pole powierzchni graniastosłupa (3 godziny)

1. Uczeń rozwiązuje zadania z podręcznika str. 221 (10, 11)

2. Uczeń rozwiązuje zadania z podręcznika str. 225 (7,9)

2. Uczeń rozwiązuje zadania z zeszytu ćwiczeń str. 39 (5)

5. Uczeń przesyła rozwiązanie wskazanego zadania na podany przez nauczyciela adres mailowy.

4. W ramach zdw z matematyki uczeń ćwiczy rachunek pamięciowy (materiały do ćwiczeń prześle nauczyciela)

 

Religia

 

Temat: Błogosławiona noc.

Treści: poznaje wydarzenia związane ze zmartwychwstaniem Jezusa

Ze str. 114 przepisuje do zeszytu temat katechezy.

Ze str. 116 przepisuje do zeszytu ZAPAMIĘTAJ.

 

Plastyka

 

Temat: Malarstwo impresjonizmu i symbolizmu.

Obejrzyjcie prezentację na YouTobe na temat: IMPRESJONIZM.

https://youtu.be/G-8Lqw5MfUg

Po obejrzeniu filmu namalujcie pracę plastyczną farbami plakatowymi (chyba że ktoś ma tempery lub akryle to proszę malować tymi farbami) -  temat WIOSNA. Zróbcie zdjęcie lub skan i prześlijcie do nauczyciela.

 

Informatyka

 

Temat: Trafiony, zatopiony. Jak wyszukać podany element w zbiorze?

Uczeń zapoznaje się z tematem lekcji na podstawie podręcznika oraz filmików z instrukcjami dostarczonymi przez nauczyciela.

Można też skorzystać z filmu na You Tube: https://www.youtube.com/watch?v=UKNfY4eXBkQ Wykonuje zadanie i przesyła informację zwrotną na e-maila: geoo@interia.pl

 

Wychowanie fizyczne

 

 Temat: Profilaktyka przed niską i wysoką temperaturą.

Nauczyciel przedmiotu prześle uczniom stosowny instruktaż pocztą elektroniczną.

 

Klasa VII

 

Religia

 

Temat: Wielkanoc- szatan pokonany.

Treści:  wyjaśnia, że przez mękę, śmierć i zmartwychwstanie

 Pan Jezus pokonał grzech, szatana i śmierć.

Ze str. 193 uczeń przepisuje temat do zeszytu.

Ze str. 195 wpisuje ZAPAMIĘTAJ

 

Język polski

 

Temat:  Nastrojowa ballada i zdradzona miłość  - A. Mickiewicz „Świtezianka”.
( 2 godziny)

Uczeń zapoznaje się z tekstem z podręcznika  na stronie 208 lub słucha audiobooka

z  nagraniem  ballady „Świtezianka” A. Mickiewicza ze  strony

https://www.youtube.com/watch?v=1XjhpW6lDzM

Redaguje plan najważniejszych zdarzeń.
Następnie określa czas i miejsce zdarzeń, wymienia bohaterów, elementy fantastyczne i realistyczne, motyw winy i kary  –(  załącznik przesłany przez nauczyciela).

Zapoznaje się z pojęciem: ballada. Analizuje tekst, wyszukuje  środki  poetyckie i określanie ich funkcje.
 

Temat:  Co wydarzyło się w Orient Expressie? – na podstawie fragmentu powieści
A. Christie. ( 2 godziny)

Uczeń zapoznaje się z fragmentami powieści kryminalnej. Określa miejsce i okoliczności zbrodni oraz wnioski z prowadzonego śledztwa. Wymienia cechy Herkulesa Poirot ( karta pracy przesłana przez nauczyciela).
 Czyta informacje  na temat powieści kryminalnej ( podr. str. 274) i sporządza notatkę do zeszytu.

 

ZDW z j. polskiego

 

:Utrwalenie wiadomości o częściach mowy.
Karta pracy przesłana przez nauczyciela).

 

Język angielski

 

Temat 1-2: Czytamy ze zrozumieniem. Ćwiczenia leksykalne.

Karta pracy przesłana pocztą elektroniczną na adresy e-mail uczniów.

Zadania 1-2 – ćwiczenia leksykalne. Uzupełnij tekst i zdania właściwymi słowami z ramki.

Zadanie 3: przeczytaj tekst i zaznacz, czy zdania od 1-7 są prawdziwe czy fałszywe.

 

Muzyka

 

Temat: Z dziejów muzyki – muzyka XX w.

Uczeń czyta wiadomości ze str. 133-138 podręcznika.

Potrafi omówić najbardziej charakterystyczne zjawiska w muzyce XX wieku.

Odtwarza piosenkę ”Wrażenia” przez kanał You Tube /muz. Mariusz Tarczewski, sł. Arleta Niciewicz-Tarach /.

Wykonuje ilustrację plastyczną do utworu ”Światło księżyca” oddając w swojej pracy nastrój kompozycji Claude’a Debussy’ego.

Posługuje się wyłącznie plamami barwnymi ( bez ukazywania szczegółów i stosowania konturów).

Zdjęcie pracy należy przesłać do nauczyciela pocztą elektroniczną bądź komunikator WhatsApp.

 

Plastyka

Temat: Tworzenie z natury.

Poszukaj w swoim otoczeniu niepotrzebnych płaskich przedmiotów, np. kart do gry, podkładek pod kubki, etykiet. Wybierz kilka z nich i przyklej na sztywnym podłożu. Następnie stwórz wokół tych obiektów wymyśloną przestrzeń. Możesz ukazać ją we fragmentach widzianych z różnych stron lub w inny oryginalny sposób. Zastosuj wybraną technikę plastyczną.

Co będzie potrzebne?

płaskie przedmioty do przyklejenia, gruby papier lub sztywna tektura A3, ołówek, kredki, flamastry, farby temperowe lub plakatowe, pędzle, szpachle, nożyczki, klej, naczynie na wodę, talerz do mieszania farb, ręczniki papierowe;

Zdjęcia gotowych prac proszę przesłać do nauczyciela.

 

Historia

 

Temat: Kultura polska na przełomie XIX i XX wieku.

Uczeń zapoznaje  się z tekstem w podręczniku str. 148- 151 a następnie wykonuje  zadanie , 2, 4 ze str. 151 .

 Zdjęcie wykonanej pracy uczeń przesyła do nauczyciela na adres duchkatarzyna@wp.pl

Ogląda   film edukacyjny :Kultura polska na przełomie XIX i XX wieku.
https://www.youtube.com/watch?v=jHVNdsLaRYo

W zeszycie poniżej tematu lekcji, uczeń zapisuje notatkę (zał. wyśle nauczyciel).

 

Geografia

 

Temat : Podsumowanie wiadomości

Uczeń czyta  podsumowanie z podręcznika a następnie wykonuje  zadania  „ Sprawdź się”. Zadania zapisuje  w Woordzie i przesyła do nauczyciela. Zadanie podlega ocenie.

 

Biologia

 

Temat: Oddychanie komórkowe.

Uczeń zapoznaje się  z treściami w podręczniku str. 142-143, zapisuje notatkę ( załącznik wyśle nauczyciel). Rozwiązuje zadania w zeszycie ćwiczeń zad. nr 1,2 str. 70 , zad. 3,4 str. 71 w zeszycie ćwiczeń.

Chemia

 

Temat: Znaczenie wartościowości pierwiastków chemicznych przy ustalaniu wzorów i nazw związków chemicznych.

Uczeń zapoznaje się z treściami w podręczniku  str. 130 -136. oraz z filmikiem na youtubie - „Wartościowość pierwiastków chemicznych. Ustalanie wzorów i nazw związków chemicznych” (link prześle nauczyciel). Zapisuje notatkę ( załącznik wyśle nauczyciel) . Wykonuje zadania nr 12, 13 str. 68, zad. nr 14,15,16,17 str.69 w zeszycie ćwiczeń.

 

Fizyka

 

Lekcja: Pierwsza zasada dynamiki Newtona. Bezwładność.

  1. Bardzo proszę przeczytać ze zrozumieniem tekst z podręcznika do fizyki dla klasy VII, str.162 - 168. Proszę nie czytać tekstu oznaczonego literką R (ta część jest przeznaczona tylko dla osób chętnych).
  2. Proszę przeanalizować doświadczenie 38 ze str. 164., doświadczenie 39 ze str. 166 oraz doświadczenie 40 ze str. 167.
  3. Proszę wpisać notatkę do zeszytu przedmiotowego.
  4. Proszę nauczyć się treści I zasady dynamiki Newtona.
  5. Proszę wykonać zadania z podręcznika str. 168 zad.1, 2, 3.

 

Matematyka

 

Temat: Powtórzenie wiadomości – „Równania”(cd)(3 godziny)

1. Uczeń:

- zapisuje wyniki podanych działań w postaci wyrażeń algebraicznych jednej lub kilku zmiennych

- zapisuje zależności przedstawione w zadaniach w postaci wyrażeń algebraicznych jednej lub kilku zmiennych

- zapisuje rozwiązania zadań w postaci wyrażeń algebraicznych…

- sprawdza, czy dana liczba jest rozwiązaniem równania (stopnia pierwszego, drugiego lub trzeciego) z jedną niewiadomą….

- rozwiązuje równania pierwszego stopnia z jedną niewiadomą metodą równań równoważnych

- rozwiązuje równania, które po prostych przekształceniach wyrażeń algebraicznych sprowadzają się do równań pierwszego stopnia z jedną niewiadomą

- rozwiązuje zadania tekstowe za pomocą równań pierwszego stopnia z jedną niewiadomą, w tym także z obliczeniami procentowymi;

- przekształca proste wzory, aby wyznaczyć zadaną wielkość we wzorach geometrycznych (np. pól figur) i fizycznych (np. dotyczących prędkości, drogi i czasu)

- rozwiązuje powtórkową kartę pracy i przesyła  pocztą elektroniczną na podany adres

(wybrane zadania do powtórki z podręcznika na str.214-217 wskaże nauczyciel w załączonym pliku)

 

Informatyka

 

Lekcja 5. Praca z dokumentem wielostronicowym.

Na tej lekcji dowiem się, w jaki sposób tworzyć spisy treści, sekcje, dodawać numery stron oraz jak pracować na dokumencie wielostronicowym. 

Zadanie: Proszę o stworzenie dokumentu w Word, w którym będą zawarte: spis treści, numery stron (na pierwszej stronie brak numeru!), tabela, marginesy stron umiarkowane, orientacja strony pionowa. W tekście proszę wykorzystać pogrubienie, kursywę, podkreślenie, punktory, numerowanie. Czcionka Times New Roman, rozmiar czcionki 12. Temat pracy dowolny. Wykonane zadanie proszę o przesłanie na e-maila: geoo@interia.pl

 

Wychowanie fizyczne

 

Temat : Substancje psychoaktywne - zagrożenia.

Nauczyciel prześle materiały uczniom.

 

Klasa VIII

 

Religia

 

Temat: Wielkanoc- pusty grób.

 

Uczeń wyjaśnia, że przez mękę, śmierć i zmartwychwstanie Pan Jezus pokonał grzech, szatana i śmierć.

Ze str. 196 w podręczniku uczeń przepisuje temat do zeszytu.

Ze str. 198 wpisuje do zeszytu ZAPAMIĘTAJ.

 

Język polski

 

Temat: Próbny egzamin ósmoklasisty z CKE (3 godz.).

 

1. Arkusz zostanie przesłany na pocztę e-mail.

2. Uczniowie rozwiązują zadania z arkusza i przesyłają odpowiedzi w formie PDF, zdjęcia lub pliku edytowalnego z wykorzystaniem Karty Odpowiedzi.

3. Nauczyciel przesyła materiały służące powtórzeniu i utrwaleniu wiedzy.

 

Temat: „Zwracam się z uprzejmą prośbą o…”, czyli o tym, jak formułować prośby w stylu urzędowym (1godz.).

 

1. Uczeń wymienia elementy, które powinny się znaleźć na podaniu (podręcznik, str.244).

2. Gromadzi argumenty przydatne do uzasadnienia prośby.

3. Potrafi skorygować błędnie napisaną krótką formę wypowiedzi (zeszyt ćwiczeń, str.102/1, 103/2, 104/3).

4. Redaguje oficjalne podanie przy użyciu komputera z prośbą o przyjęcie do szkoły

ponadpodstawowej.

 

Matematyka

 

(w tym tygodniu będzie realizacja tematów z zeszłego tygodnia, które zostały przesunięte ze względu na przeprowadzenie próbnego egzaminu ósmoklasisty „kwiecień 2020” w poprzednim tygodniu)

 

Temat: Symetria względem prostej (2 godziny)

 

1. Uczeń zapoznaje się z treściami w podręczniku str.207-212.

2. Zapisuje notatkę ( załącznik prześle nauczyciel).

3. Rozwiązuje wybrane zadania z podręcznika str. 207 – 212 i zeszytu ćwiczeń str. 82-83.

4. Przesyła rozwiązania zadań do nauczyciela.

 

Temat : Oś symetrii figury (1godzina)

 

1. Uczeń zapoznaje się z treściami w podręczniku str.212 -215.

2. Zapisuje notatkę ( załącznik prześle nauczyciel).

3. Rozwiązuje wybrane zadania z podręcznika str. 212 -215 i zeszytu ćwiczeń str. 84 – 84.

4. Przesyła rozwiązania zadań do nauczyciela.

 

Język angielski

 

1 Temat: Wakacje – ćwiczenia leksykalne.

1. Repetytorium str. 83 zad. 5: Przerysuj tabelkę do zeszytu i wstaw podane wyrazy w

odpowiednie kolumny ( types of holiday – rodzaje wypoczynku, holiday activities – wakacyjne

zabawy/czynności, acccommodation -zakwaterowanie).

2. Repetytorium str. 84 zad. 1: dopasuj podane wyrazy do odpowiednich kategorii (forms of

transport – formy transportu, places – miejsca, things you need – potrzebne rzeczy, verbs –

czasowniki, problems –problemy).

 

2 Temat: Ćwiczymy umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem.

1. Repetytorium str. 84 zad. 5, str. 85 zad. 3 i 7. Nagrania przesłane pocztą e-mail. Odpowiedzi zapisz w zeszycie.

2. Repetytorium str. 87 zad. 5, 6, 7. Odpowiedzi zapisz w zeszycie.

 

Język niemiecki

 

1. Temat: „Zdania podrzędne z dass”

1. Uczeń przepisuje do zeszytu ramki z podręcznika na str.69

2. Uczeń przepisuje do zeszytu odmiany czasownika wissen z podręcznika na str.78

 

2. Temat: „Frohe Ostern!” - zwyczaje wielkanocne w Niemczech

1. Uczeń zapoznaje się z prezentacją (nauczyciel prześle uczniom link).

2. Dokonuje przyporządkowania niemieckich wyrazów do ich polskich odpowiedników (nauczyciel prześle uczniom kartę pracę i link do słownika internetowego).

 

 

Chemia (1 godz.)

 

1 Temat : Porównanie właściwości alkoholi.(06.04.20)

1. Uczeń zapoznaje się z treściami w podręczniku str.154-156.

2. Zapisuje notatkę ( załącznik prześle nauczyciel).

3. Wypełnia kartę pracy – Porównanie właściwości alkoholi.

 

2 Temat : Szereg homologiczny kwasów karboksylowych.(08.04.20)

1. Uczeń zapoznaje się z treściami w podręczniku str.157-160.

2. Zapisuje notatkę ( załącznik prześle nauczyciel).

3. Wypełnia kartę pracy – Szereg homologiczny kwasów karboksylowych.

 

Biologia kl. 8 ( 1 godz. )

 

Temat: Drapieżnictwo. Roślinożerność. (07. 04.20)

1. Uczeń zapoznaje się z treściami na platformie e-podręczniki- link

https://epodreczniki.pl/a/zjadajacy-i-zjadani/D17dzZ3q5 .

2. Uzupełnia kartę pracy (nauczyciel prześle załącznik).

 

Historia

 

Temat: Polski Październik

1.Proszę zapoznać się z tekstem w podręczniku str. 182 – 186,  a następnie wykonać zadanie 1, 2, 3 ze str. 186.

 2. Zdjęcie wykonanej pracy proszę przesłać na adres duchkatarzyna@wp.pl

3. W zrozumieniu tematu pomoże Ci film edukacyjny: "Polski Październik".

https://www.youtube.com/watch?v=XtKdKLhjlZg   (9minut)

4. W zeszycie poniżej tematu lekcji, proszę przepisać notatkę (zał. 1 prześle nauczyciel).

 

WOS

 

Temat: Państwo i demokracja

1. Proszę zapoznać się z tekstem w podręczniku str. 122 – 125,  a następnie wykonać zadanie 1 ze str. 126.

 2. Zdjęcie wykonanej pracy proszę przesłać na adres duchkatarzyna@wp.pl

3. W zrozumieniu tematu pomoże Ci film edukacyjny: Trójpodział władzy- dlaczego jest solidną podstawą dobrego ustroju.

 

Wychowanie fizyczne

 

Temat: Substancje psychoaktywne – zagrożenia.

(materiały do lekcji nauczyciel)

 

Informatyka

 

Temat: Projektowanie formuł zagnieżdżonych.

1. Uczniowie realizują temat na str.

https://epodreczniki.pl/a/projektowanie-formul-zagniezdzonych/D121nURXu

2. Pliki zadaniowe przesyłają na e-maila: geoo@interia.pl

 

Fizyka

 

Temat: Ruch drgający.

1. Bardzo proszę przeczytać ze zrozumieniem tekst z podręcznika do fizyki dla klasy

VIII, str.158 - 162.

2. Proszę przeanalizować doświadczenia nr: 36 - str.158, doświadczenie 37 str. 161.

3. Proszę wpisać notatkę do zeszytu przedmiotowego.

4. Proszę przeanalizować przykład z podręcznika str. 161.

5. Proszę wykonać zadania z podręcznika str. 163 zad.1, 2, str. 164 zad.3.

wiadomości

Kontakt

  • Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi w Szczytnikach
    Szczytniki 91a
    32-112 Klimontów
    woj. małopolskie
  • (+12) 386-60-07

Galeria zdjęć