Nawigacja

liczba odwiedzin: 308796

Zawieszenie zajęć

 
Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 8.02.2021r. do 12.02.2021r. Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 1.02.2021r. do 5.02.2021r. Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 14.12.2020r. do 18.12.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 07.12.2020r. do 11.12.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 30.11.2020r. do 04.12.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 23.11.2020r. do 27.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 16.11.2020r. do 20.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 09.11.2020r. do 13.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 02.11.2020r. do 06.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 26.10.2020r. do 30.10.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 22.06.2020r. do 26.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 15.06.2020r. do 19.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 08.06.2020r. do 10.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 01.06.2020r. do 05.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 25.05.2020r. do 29.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 18.05.2020r. do 22.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 11.05.2020r. do 15.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 04.05.2020r. do 08.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 27.04.2020r. do 30.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 20.04.2020r. do 24.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 14.04.2020r. do 17.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 06.04.2020r. do 10.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 30.03.2020r. do 03.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 25.03.2020r. do 27.03.2020r Formy kontaktu z nauczycielami Kształcenie na odległość - Nauka w domu - dobre rady dla rodziców Kształcenie na odległość Nauka w domu – dobre rady dla uczniów Rekrutacja Zarządzenie Dyrektora Szkoły w sprawie czasowego zawieszenia zajęć w Oddziale Przedszkolnym w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID - 19 O szkole Tekstowa podstrona Tekstowa podstrona

Kształcenie na odległość

Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 04.05.2020r. do 08.05.2020r

Tygodniowy zakres treści nauczania

do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych

od 04.05.2020r. do 08.05.2020r

Oddział przedszkolny - grupa 3-4 latków „Słoneczka”

 

Blok tematyczny -  Moja miejscowość , mój kraj.

 

04-05-2020r. - Poniedziałek.

Temat : Mieszkam w....

  • Zabawa ludowa - Kciuciubabka
  • Zabawa dydaktyczna -Rozpoznajemy miejscowość , w której mieszkamy.
  • Zabawa orientacyjno – porządkowa - Wracamy do domu.
  • Dzień Strażaka – Rozmowa na temat pracy wykonywanej przez strażaków. Wykonanie prac przedstawiających strażaków z naszej miejscowości.

 

Język angielski    

                                                                                                                                             

Temat: Utrwalanie słownictwa związanego z wyglądem.

  1. Piosenka „Hello” (https://www.youtube.com/watch?v=24TiN8Rr2Yg, https://www.youtube.com/watch?v=fbF52LkhWhQ  )
  2. Części twarzy: https://www.youtube.com/watch?v=6pLFxeumlpE (dzieci oglądają filmik, słuchają i powtarzają słówka).
  3. Mówimy: Show me (pokaż mi) a nose/a mouth/ ears/ eyes/ a head/hair. Dzieci pokazują na sobie albo na misiu/lalce.
  4. Karta pracy 12. Pokoloruj zabawną buzię Boo. Wskaż części twarzy Boo i je nazwij.
  5. Piosenka na pożegnanie „Bye, bye, goodbye”:  https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

 

Religia

 

Temat: Kwiaty dla Maryi

Treści: W maju modlimy się do Maryi.

Na obrazku przesłanym przez nauczyciela

przedstawiającym Maryję dzieci dorysowują wokół

Maryi kolorowe kwiaty

 

05-05-2020r. - Wtorek                                                                                           

 Temat : Budujemy dom.

  • Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej – składanie w całość pociętych na części widokówek , zdjęć przedstawiających różne miasta znajdujące się w Polsce.
  • Domy i domki – ćwiczenia matematyczne – porównywanie liczebności zbiorów.
  • Zabawa ruchowa – O jeden więcej.
  • Wykonywanie domków z pudełek różnej wielkości – rozwijanie sprawności manualnej.
  • Zabawa – Co by było , gdyby...?
  • Zabawa – Dom.

 

06-05-2020r. - Środa

Temat : Muzyka ludowa.

  • Rozwiązywanie zagadek.
  • Nauka tańca ludowego z okolic Mazowsza – Depce konik. https://www.youtube.com/watch?v=EBq3sItac5U
  • Oglądanie zdjęć . Słuchanie nazw miejsc ,które są na zdjęciach ( Karta pracy, cz. 2, s. 38.- czterolatek )
  • Zabawa – O którym miejscu mówię?
  • Zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała – Płyną statki.

 

07-05-2020r. - Czwartek

Temat : Zwiedzamy różne regiony naszego kraju.

  • Rysowanie po śladzie rysunku flagi. Kolorowanie jej tak , żeby wyglądała jak flaga Polski (  Karta pracy, cz. 2, s. 39.- czterolatek )
  • Zabawa dydaktyczna – Zwiedzamy różne regiony naszego kraju. - rozwijanie poczucia przynależności narodowej.
  • Słuchanie tekstu o Polsce; powtarzanie go i rysowanie po śladach rysunków ( Karty pracy, cz. 2, s. 40, 41.- czterolatek ) 

 

08-05-2020r. - Piątek

Temat : Jaka piękna jest Warszawa. 

  1. Wycinanie zdjęć przedstawiających Warszawę . Przyklejanie ich na środku kartki.
  2. Słuchanie opowiadania W. Chotomskiej - Wars i Sawa- rozwijanie mowy.
  3. Zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała – Płyną statki.
  4. Rysowanie ramki wokół zdjęcia Warszawy i jej ozdabianie – rozwijanie sprawności manualnej.
  5. Słuchanie hymnu Polski.

 

Oddział przedszkolny - grupa 5 - 6 latków „Jeżyki”

 

Blok tematyczny: Mój region, moje państwo, moja Unia.

 

04.05.2020r. - Poniedziałek

Temat: Moja miejscowość.

  1. Rodzic mówi początek zdań, a dziecko je kończy – zdania wyśle nauczyciel.
  2. Ćwiczenia oddechowe –„ Oddychamy górskim powietrzem” ( dzieci wciągają powietrze z równoczesnym podniesieniem rąk, potem powoli je wypuszczają, opuszczając przy tym ręce)
  3. Oglądanie z dziećmi ilustracji w książce: Kolorowy Start str.78-81 – zapoznanie z pojęciami: mapa Polski, godło, flaga ( teksty w chmurkach i historyjkę czytają dzieciom rodzice)
  4. Uzupełnianie Kart pracy- Kolorowy Start z plusem str. 30 – 31- utrwalenie poznanych liter, ćwiczenia w czytaniu, ( w rozwiązywaniu zadań pomagają rodzice),Kolorowy Start str. 30- 31
  5. Na wsi –zabawy konstrukcyjne, budowanie zagrody z różnorodnych klocków.

 

05.05.2020r. - Wtorek

Temat: Orzeł biały.

  1. Oglądanie bajki: „Gniazdo białego orła”. https://www.youtube.com/watch?v=yMWBZkLlaa0/
  2. Kolorowanie rysunku godła.

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/godlo-polski-kolorowanka/

  1. Nauka na pamięć wiersza: „ Jaki to znak?” – wiersz wyśle nauczyciel
  2. Dzieci sześcioletnie - dobieranie zdań do obrazków ( Wyprawka plastyczna).
  3. Polska to moja ojczyzna – ćwiczenia w czytaniu– dzieci sześcioletnie - Kolorowy Start z plusem str.32-33, Kolorowy Start str. 32- 33

 

06.05.2020r. - Środa

Temat: Warszawska Syrenka.

  1. Słuchanie bajki: „Wars i Sawa” – Legendy polskie Audiobook dla dzieci.

https://www.youtube.com/watch?v=lHmFohW0B1s/

  1. Dzieci opowiadają rodzicom wysłuchaną legendę – wypowiadają się pełnym zdaniem.
  2. Zabawy z muzyką w domu dla 5-6 latka https://www.youtube.com/watch?v=x9F1oqntz_o/
  3. Uzupełnianie Kart pracy- Kolorowy Start z plusem str. 34– 35, Kolorowy Start str.32- 3
  4. Dzieci sześcioletnie dobierają brakujące litery do wyrazów( wyprawka plastyczna).

 

07.05.2020r. – Czwartek

Temat: Liczymy do 10.

  1. Liczymy do 10 - matematyka na wesoło: https://www.youtube.com/watch?v=AjA2M0hKvAA/
  2. https://www.matzoo.pl/zerowka/policz-i-dodaj_51_330 Policz i dodaj
  3. Praca plastyczna ,, Moja miejscowość” ( dla chętnych), Potrzebne będą (kartka z bloku A3 , kartki z papieru kolorowego, gazety, nożyczki, klej, kredki, kawałki bibuły i folii aluminiowej). Rodzice z dzieckiem wspólnie ustalają, jakie miejsca chcą przestawić na obrazku i w jaki sposób go wykonają. Dziecko wycina lub wydziera z papieru i gazet domy, szkołę, postacie ludzi, samochody, przykleja folie aluminiową jako ulice. Kredkami dorysowują charakterystyczne obiekty znajdujące się w najbliższej okolicy.
  4. Uzupełnianie Kart pracy- Kolorowy Start z plusem str. 36– 37 ( utrwalamy przeliczanie do 10 i działania matematyczne, stosujemy znaki matematyczne,), Kolorowy Start str.32- 33 ( łączymy obrazki z cieniami, kolorujemy według kodu, rysujemy po śladach),
  5. Dzieci sześcioletnie – w czasie wolnym uzupełniają książkę: Czytam, Piszę, Liczę – do strony 87.

 

08.05.2020r. – Piątek

Temat: Polska w Unii Europejskiej.

  1. Oglądanie :Filmiku edukacyjnego – „Unia Europejska” https://www.youtube.com/watch?v=h58YVP1Zvmw/
  2. Praca plastyczna – wykonanie Flagi Unii Europejskiej – pomocna będzie strona, z której możecie wydrukować i pokolorować flagę, albo wykonajcie samodzielnie ( pamiętajcie, aby policzyć ile na fladze jest gwiazdek)

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/flaga-unii-europejskiej

  1. Uzupełnianie Kart pracy- Kolorowy Start z plusem str. 38– 39, Kolorowy Start str.36- 39.
  2. Dziś mam dla Was jeszcze jedno zadanie. Znacie już wiele bajek i wiele postaci bajkowych. Zadanie będzie polegało na dopasowaniu postaci z bajki do kraju jej pochodzenia: Pinokio, Czerwony Kapturek, Calineczka, Miś Uszatek, Smerfy, Kubuś Puchatek, Krecik, Muminki, Rumcajs - Francja, Polska, Włochy, Wielka Brytania, Czechy, Szwecja, Dania, Belgia.( Niezbędna przy zadaniu będzie pomoc rodziców) W wolnej chwili obejrzyjcie wspólnie jedną z bajek. A w sobotę lub niedzielę możecie razem zrobić przysmak, który pochodzi z WŁOCH?????.
  3. Dla chętnych dzieci: wykonanie rysunku wybranej postaci z podanych bajek lub maskotki Unii Europejskiej.

 

Religia:

 

Modyfikacja treści programowych – dzieci sześcioletnie

 

Temat: Pamiętamy ważne dla nas słowa: Maryja to Matka i Polski Królowa

Treści: Maryja jest Matką Jezusa i naszą Matką, Królową Polski

Na str. 108 dziecko koloruje obrazek przedstawiający ludzi idących

do sanktuarium w Częstochowie.

Na str. 109 ozdabia TYLKO obraz Matki Bożej.

 

Modyfikacja treści programowych – dzieci pięcioletnie

 

Temat: Maryja naszą Matką

Treści: Maj miesiącem szczególnej poświęconym Matce Bożej.

Dzieci na katechezie 44 kolorują kapliczkę wklejają obrazek

Maryi w odpowiednie miejsce.

 

Temat: Maryja naszą Matką

Maj miesiącem szczególnej poświęconym Matce Bożej.

 

Rodzic czyta dziecku ( dzieci 5 – letnie i 6 – letnie)

Litania do Matki Bożej to szczególna modlitwa, w której cieszymy się ze Maryja jest blisko nas. Dziękujemy jej za to, że jest Matką Jezusa i naszą. Dlatego chwalimy Ją różnymi wezwaniami czyli modlitwami np. Matko najmilsza, Królowo aniołów, Pocieszycielko strapionych. Litania do Matki Bożej odmawiana jest w kościołach a także przy kapliczkach przydrożnych. Ludzie, którzy spotykają się na wspólnej modlitwie oprócz litanii śpiewają pieśni wielbiące Maryję. Takie spotkania nazywamy nabożeństwem majowym, gdyż odbywają się one przez cały miesiąc maj.

Można odsłuchać pieśni : ,,Chwalcie łąki umajone...”

https://www.youtube.com/watch?v=RIacLGAz_II

 

Język angielski:

 

Temat: Utrwalenie nazw części ciała.

  1. Piosenka „Hello” (https://www.youtube.com/watch?v=24TiN8Rr2Yg.
  2. Przypomnienie nazw części ciała: head (czytamy hed)- głowa, hands – dłonie, tummy (czyt. tami) –brzuszek, legs –nogi, toes (tołz)- palce u nóg, nose – nos, eyes (ajz) – oczy, ears (irz) – uszy, mouth – buzia, hair (her) – włosy. Pokazujemy na sobie i nazywamy części ciała. Dzieci powtarzają i też pookazują na sobie.
  3. Piosenka” Big and small’: https://www.youtube.com/watch?v=XAMtgyiUhIo – dzieci oglądają, wyrażają ruchem big/small, powtarzają słówka za nagraniem.
  4. Zabawa twórcza: mówimy dzieciom po kolei jaką część ciała maja rysować: a head (głowa), a tummy (brzuszek), eyes, nose, legs, …
  5. Piosenka na pożegnanie „Bye, bye, goodbye”: https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

 

Klasa I

Blok tematyczny- Legendy o stolicach Polski.

 

4.05.2020r. – Poniedziałek

Temat- Legenda o Lechu, Czechu i Rusie.

            1.   Ćwiczenia matematyczne- To umiem.

2.   Czytane legendy o ,,Lechu, Czechu i Rusie”.

3.   Porządkowanie zdań według kolejności zdarzeń w legendzie.

4.   Czytanie i pisanie wyrazów i zdań z sylabami: Sia,sia

5.   Wprowadzenie liczby 20.     

 

 Informatyka 

                                                                                                      

Temat: Robię porządki.                                                                          

Uczniowie realizują ćwiczenia z podręcznika str. 42-42 oraz z płyty zajęcia 22

 

J.angielski        

 

Temat: Zabadella says – zabawa ruchowa, utrwalenie poleceń.

Praca projektowa – zrobienie i opisanie plakatu dotyczącego zdrowego odżywiania się.

 

5.05.2020 r.-Wtorek

Temat- Polska i jej symbole.

           1.   Dodawanie w zakresie 20- karty pracy.

            2.  Polskie symbole narodowe  -oglądanie filmku na youtube i prezentacji - uzupełnianie kart pracy.

3.   Godło Polski-wyklejanka z kolorowego papieru

4.   Nauka I i II zwrotki hymnu państwowego. 

   

W-f

 

 Temat: Zabawy ruchowe dla dzieci

 

6.05.2020r.- Środa

Temat- Z czego słynie Polska?

           1.  Odejmowanie wewnątrz drugiej dziesiątki.

2.     Wprowadzenie sylab aś,eś

3.   G.Kasdepke ,,Polska”- czytanie tekstu przez dziecko samodzielnie lub  

      przy pomocy osoby dorosłej. Oglądanie filmu przedstawiającego piękno na

      naszego kraju.

4.  Układanie i zapisywanie krótkiej reklamy zachęcającej do odwiedzenia 

     Polski.

5.     Liczby parzyste i nieparzyste –karta pracy    

 

Koło artystyczne

Wykonujemy śmieszne zwierzątka z balonów i kolorowych kartek.

 

 7.05.2020 r.- Czwartek

Temat- To właśnie Polska!

          1.   Nasz Ojczyzna- korzystanie z materiałów zawartych w e-podręczniku.

          2.   Kolorowanie mapy konturowej Polski.

3.   Dodawanie liczb w zakresie 20. Oglądanie filmiku na youtube.

      Ćwiczymy liczenie na stronie matzoo.

4.      Czytanie i pisanie wyrazów i zdań z sylabami: Zia,zia

5.   Wykonujemy pomoc dydaktyczną -Liczydełko   

 

W-f

 

Temat: Różne formy ruchu –Zumba Kids

 

Religia

 

     Temat: W maju oddajemy cześć Maryi, Matce Jezusa

 

Zajęcia czytelnicze

Przygotowujemy domowy  teatrzyk pt: ,,Legenda o smoku Wawelskim”.

 

8.05.2020r. – Piątek

Temat- Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu.

1.     Rozgrzewka na dzień dobry.

2.      Czytanie ze zrozumieniem.

3.   Czytanie i pisanie wyrazów i zdań z : aź,eź

4.  Działania przy pierwszym progu dziesiątkowym- doskonalenie umiejętności  

 

Religia

 

Temat: W maju oddajemy cześć Maryi, Matce Jezusa.    

 

J.angielski  

 

Temat: Zabadella says – zabawa ruchowa, utrwalenie poleceń.

Praca projektowa – zrobienie i opisanie plakatu dotyczącego zdrowego odżywiania się. Odejmowania licz w zakresie 20.

 

Klasa II

 

Blok tematyczny- Ja i język polski

 

4.05.2020r. – Poniedziałek

Temat: Mowa polska

1. Rozwijanie techniki czytania- wiersz „Mowa polska”- podr. str. 2

2. Wyszukiwanie w wierszu rymujących się wyrazów

3. Zadania matematyczne - podr. str. 4, ćwicz. str. 5

4. Ćwiczymy pamięć- gra interaktywna

 

Informatyka:

 

        Temat: Szukam w Internecie informacji o ulubionych książkach

                 Książka ucznia str. 44-44, płyta zaj. 20

 

5.05.2020r. – Wtorek

Temat: Wyrazy wieloznaczne

  1. Głośne czytanie wiersza „Dobre rady”- podr. str. 6-7
  2. Rozwiązywanie zagadek – ćwicz. str. 7
  3. Dodawanie i odejmowanie – podr. str. 5; ćwicz. str. 6
  4. Ilustrowanie wyrazów wieloznacznych- praca plastyczna
  5. Zabawy ruchowe dla dzieci- link

 

6.05.2020r. – Środa

Temat: Błędy językowe

  1. Co to są błędy językowe?-  podr. str. 8-9, filmik z YouTuba
  2. Układanie zdań z wyrazami pomarańcza, poszedłem……
  3. Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu- ćwicz. 9, podr. str. 10
  4. Dyktando mieszane online

 

 Język angielski:

 

Temat: Temat: Have you got a…? – pytamy o posiadane przedmioty;  Zabadoo says –  zabawa ruchowa: utrwalenie poleceń

  1.  Podręcznik str. 50. Mówimy wierszyk: płyta (Class Cd 2 nagranie 1) lub nagranie na stronie Oxford https://elt.oup.com/student/goldsparks/audio?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub
  2. Podręcznik str. 56. Płyta CD2 nagranie 8. Posłuchaj, wskaż, powtórz.
  3. Podręcznik str. 56 zad. 4. Posłuchaj i pokazuj na właściwy obrazek, zagraj w Zabadoo says… (dzieci znają tą zabawę).
  4. Zapisz w zeszycie:  Have you got …(a dog)?  Czy masz…(psa)? Yes. –Tak. No. –Nie.
  5. Zeszyt ćwiczeń str. 46 zad. 1. W tabelce w kolumnie pod Me (ja) dzieci odpowiadają na pytania wpisując Yes albo No. Tłumaczenie pytań:

             Have you got a bike? – Czy masz rower?

             Have you got a guitar? – Czy masz gitarę?

             Have you got a camera? -  czy masz aparat?

             Have you got a watch? – Czy masz zegarek?

             Have you got a football? – Czy masz piłkę?

W kolumnie My friend też wpisujemy Yes albo No. Dzieci mogą zapytać rodzeństwo albo rodzica o przedmioty.

 

7.05.2020r. – Czwartek

Temat: Gimnastyka języka. Rodzina wyrazów

  1. Ćwiczenia dykcyjne na podstawie wiersza „Chrząszcz”- podr. str. 12
  2. Przypomnienie terminu: rodzina wyrazów. Tworzenie rodzin wyrazów i ich zapisywanie- ćwicz. str. 11; filmik z YouTuba
  3. Zadania matematyczne- ćwicz. str. 10
  4. Różne formy ruchu- Zumba Kids

 

Religia:

 

  Temat: Maryja jest nasza Matką i Królową

               Treści:  Poznanie prawdy, że Maryja jest Matką Chrystusa i naszą Matką i Królową

       Na str.94 uczeń zapoznaje się z krótkim tekstem, nakleja koronę na obrazku z Maryją, koloruje napis. Nakleja kwiaty w wazonie i dorysowuje kolejne gdy pomodli się Litania do Matki Bożej. Na str. 95 wpisuje SŁOWO DNIA… Do obrazków dopasowuje odpowiednie wezwanie z litanii, a w liniach dopisuje swoje wezwanie do Maryi.

Katecheta przesyłana na  grupę „Klasa 2 Szczytniki”. W miarę możliwości można odsłuchać piosenkę „Chwalcie łąki umajone...”,  którą często śpiewa się w maju na nabożeństwach majowych.  https://www.youtube.com/watch?v=RIacLGAz_II

 

8.05.2020r. – Piątek

Temat: Znaki interpunkcyjne

  1. Wprowadzenie terminu znaki interpunkcyjne podr. str. 14-15; filmik z YouTuba
  2. Samodzielne układanie zadań do wybranych przykładów- ćwicz. str. 13
  3. Sprawdź się!- czy umiesz wstawiać przecinki?- quiz
  4. Spotkanie z Panią Nutką- rytm i wartości rytmiczne- link

 

Klasa III

 

Wychowawcy klasy będą wysyłać zakres materiału na każdy dzień bezpośrednio
do rodziców, według ustalonego sposobu.

 

Blok tematyczny: PIĘKNA NASZA POLSKA CAŁA

 

4.05. 2020 (poniedziałek)

Temat dnia:. : Konstytucja 3 maja.

  1. Rozmowa o Konstytucji 3 maja.
  2. Słuchanie Mazurka Trzeciego Maja.
  3. Nominały polskich banknotów.
  4. Edukacja informatyczna – rysowanie w programie Power Point symboli narodowych
  5. Test z zakresy ortografii „Na ratunek Ziemi ”. 

 

5.05.2020 (wtorek)

Temat dnia: Krainy geograficzne w Polsce.

  1. Nominały polskich monet.
  2. Poznanie krain geograficznych występujących w Polsce.
  3. Nauka piosenki ludowej Hej, żeglujże żeglarzu.
  4. Wychowanie fizyczne – piłka ręczna
  • umiejętność rzutu  i chwytu piłki

 

6.05.2020 (środa)

Temat dnia: Morze Bałtyckie.

  1. Porównanie wersji naukowej i literackiej objaśniających, dlaczego woda w morzu jest słona.
  2. Wyrażenia dwumianowane – złote i grosze.
  3. Wycinanie, formowanie i klejenie papieru – Latająca rybka.
  4. Aerobik przy muzyce.

 

7.05.2020 (czwartek)

Temat dnia: Pobrzeża Bałtyku.

  1. Dodawanie i odejmowanie wyrażeń dwumianowanych – złote i grosze.
  2. Poznanie charakterystycznych cech pobrzeży Bałtyku.
  3. Wycinanie, formowanie i łączenie różnych materiałów – „Model latarni morskiej”.

 

8.05.2020 (piątek)

Temat dnia: Morska wyprawa profesora Zaradnego.

  1. Pisanie opowiadania na podstawie historyjki obrazkowej „Morska wyprawa profesora Zaradnego”.
  2. Rybołówstwo morskie w Polsce.
  3. Wychowanie fizyczne:
  • umiejętność rzucania i łapania piłki
  • rzut do celu

 

Język angielski

 

Topic:  Every Monday… – gramy w gry oraz śpiewamy piosenkę o jedzeniu.

  1. Opisz w zeszycie swoje posiłki.
    Napisz: For breakfast I have…..(Na śniadanie jem…..i wypisz).
    For lunch I have …….( Na obiad jem….).
    For dinner I have…….(Na kolację jem…).
    Narysuj.
  2. Podręcznik str. 56 zad. 3. Gra Zabadoo says… -  Płyta Cd2 nagranie nr 24 lub https://elt.oup.com/student/goldsparks/audio?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub  dzieci słuchają, wskazują na właściwy obrazek i grają (znają zabawę).
  3. Podręcznik str. 57. Nagranie nr 25. Zaśpiewaj piosenkę:
    Every Monday… - W każdy poniedziałek…( she eats cake – je ciasto, drinks tea – pije herbatę, eats cheese –je ser, drinks milk – pije mleko, eats fish-  je rybę, drinks juice – pije sok, eats meat – je mięso).
  4. Przeczytaj parę razy nazwy dni tygodnia. Wymowa nazw dni tygodnia:  str. 54 zad. 2.

Zad. dodatkowe, nieobowiązkowe: zeszyt ćwiczeń str. 47 zad. 1. Napisz co jesz w danym dniu tygodnia. Zaczynaj zdania od:  Every  (dzień tygodnie) I eat…..
 

Religia

 

Temat: Z Maryją uwielbiamy Pana Jezusa- nabożeństwo majowe.

  1. Uczeń zapoznaje się z tekstem w podręczniku na str. 126 i 127.
  2. Następnie w ćwiczeniach na str. 110 wkleja obrazek przedstawiający Maryję, koloruje.
  3. Układa własne wezwania do Matki Bożej i wpisuje.
  4. Na str. 111 wpisuje odpowiednie litery w płatki kwiatów, tak by powstały wezwania
    z litanii do Matki Bożej. W tym zadaniu proszę skorzystać z litanii z podręcznika str.127.
  5. Z kolorowych pól wpisać litery w odpowiednie miejsca w kółkach poniżej, tak by dokończyć zdanie ,,Maryja to nasza ……….” 
  6. Zachęcam  uczniów do odmawiania litanii oraz do zaśpiewania piosenki ze str. 126 

,,Maryjo ja Twe dziecię...”

 

Klasa V

 

J. polski:


1., 2. Usystematyzowanie wiadomości o zdaniu. Quiz. ( lekcja online)

Uczeń przypomina i utrwala wiadomości na temat orzeczenia i podmiotu, zdań pojedynczych nierozwiniętych i rozwiniętych, wykresów zdania pojedynczego, rodzajów podmiotu oraz zasad stosowania przecinka w zdaniu pojedynczym. Następnie wykonuje quiz przesłany przez nauczyciela.

 

3. Po co nam przydawka? ( lekcja online)

Uczeń zapoznaje się z informacją na temat przydawki z podręcznika str. 261. Następnie przepisuje lub wkleja do zeszytu notatkę  przesłaną przez nauczyciela. Wykonuje z zeszytu ćwiczeń  strona 49-51 następujące zadania: 1,2,3,4,5.   Zadanie dla chętnych: 6,7,8. Zdjęcie pracy przesyła nauczycielowi.

 

4. Nie, nie i jeszcze raz nie – pisownia „nie” z różnymi częściami mowy. ( lekcja online)

Uczeń zapoznaje się z zasadami pisowni „nie” z różnymi częściami mowy z podręcznika str. 280 - 281. Następnie przepisuje lub wkleja do zeszytu notatkę  przesłaną przez nauczyciela. Wykonuje w zeszycie ćwiczeń  strona 82-85 następujące  zadania: 2,3,4,5,6,7,8. Zdjęcie pracy przesyła nauczycielowi.

 

5. Kiedy używamy wielokropka? ( lekcja online)

Uczeń zapoznaje się z zasadami stosowania wielokropka z podręcznika strona 279. Następnie przepisuje lub wkleja do zeszytu notatkę  przesłaną przez nauczyciela. Wykonuje w zeszycie ćwiczeń str. 101 – 103 zadanie 2,3,4,5. Zdjęcie pracy przesyła nauczycielowi.

 

Zdw  z j. polskiego – w ramach zajęć uczniowie wykonają dyktando online z pisowni „nie”
 z różnymi częściami mowy ze strony:
 https://dyktanda.online/app/#
pt. „Wyprawa na ryby „  dla klas 4-6, z reguły: pisownia ”nie”.

 

J. angielski:

 

Temat: Past Simple z czasownikami regularnymi. Zdania twierdzące. Ćwiczenia         gramatyczne.

Karta pracy wysłana do uczniów e-pocztą.

 

Temat: City Creatures „Pizza delivery dog”. City Creatures - Dostawca pizzy;            czasowniki nieregularne w zdaniach twierdzących w czasie Past Simple.

  1. Uczeń zapisuje temat w zeszycie. Przepisuje słówka ze słowniczka str. 89 Lesson 6.3
  2. Podręcznik str. 84. Zad. 1 Odpowiada na pytanie: How manyjobs from the boxcanyoufind? Ile zawodów wymienionych w ramce widzisz w historyjce obrazkowej? Czyta historyjkę i wykonuje  zad. 2: zakreśl właściwe słowo.
  3. Notatka i karta pracy wysłana do uczniów e- pocztą.

 

Religia:


Temat: Św. Brat Albert- być jak bochen chleba.
Uczeń w miarę możliwości zapoznaje się z treścią  katechezy na stronie 116-117.Zapisuje do zeszytu temat oraz wpisuje ZAPAMIĘTAJ. Pisemnie odpowiada na pytanie: „W jaki sposób mogę pomagać ludziom?’.

 

Historia:

 

Temat: Sztuka średniowiecza.(lekcja online przez program ZOOM  poniedziałek 4.05. 2020 godz 13.00.  (stały login i hasło)
Problematyka: Funkcje sztuki w średniowieczu. Typowe cechy stylu romańskiego i gotyckiego w architekturze. Cechy charakterystyczne sztuki średniowiecznej. 

 

Temat: Społeczeństwo średniowiecza - utrwalenie wiadomości.
Uczeń wykonuje ćwiczenia z podsumowania  str.158 i  odsyła je do nauczyciela.

 

Geografia:

 

Temat: Strefy klimatyczno- roślinne.

Uczniowie otrzymają karty pracy do wypełnienia.

 

Biologia:

 

Temat: Mchy – najprostsze rośliny lądowe. ( lekcja online) .

Uczeń na lekcji zapoznaje się z następującymi treściami :
środowisko życia mchów, budowa mchów, zdolność wchłaniania wody przez mchy, znaczenie mchów  w przyrodzie i dla człowieka.
Uczeń zapisuje notatkę ( załącznik wyśle nauczyciel) oraz wykonuje ćwiczenie 1, 2 str. 79  oraz ćw. 3 str.81 i 5 str. 81 w zeszycie ćwiczeń.

 

Matematyka:

 

1.Zapisywanie ułamków dziesiętnych (online).

Uczeń zapisuje notatkę w zeszycie i rozwiązuje zadania z podręcznika, str.142-145.

Dodatkowo rozwiązuje zadania z karty pracy, które otrzymał od nauczyciela .

Ponadto przesyła informacje zwrotne do nauczyciela w postaci rozwiązanych zadań, które należy wykonać samodzielnie i przesłać w ustalonym terminie.

O zadaniach do samodzielnego rozwiązania, uczeń będzie poinformowany przez nauczyciela drogą mailową.

 

2.Porównywanie ułamków dziesiętnych (online).

Uczeń zapisuje notatkę w zeszycie i rozwiązuje zadania z podręcznika, str.146-147.

Dodatkowo rozwiązuje zadania z karty pracy, które otrzymał od nauczyciela .

Ponadto przesyła informacje zwrotne do nauczyciela w postaci rozwiązanych zadań, które należy wykonać samodzielnie i przesłać w ustalonym terminie.

O zadaniach do samodzielnego rozwiązania, uczeń będzie poinformowany przez nauczyciela drogą mailową.

 

3-4. Różne sposoby zapisywania długości i masy (online).

Uczeń zapisuje notatkę w zeszycie i rozwiązuje zadania z podręcznika str.148-150.

Dodatkowo rozwiązuje zadania z karty pracy, które otrzymał od nauczyciela .

Ponadto przesyła informacje zwrotne do nauczyciela w postaci rozwiązanych zadań, które należy wykonać samodzielnie i przesłać w ustalonym terminie.

O zadaniach do samodzielnego rozwiązania, uczeń będzie poinformowany przez nauczyciela drogą mailową.

 

Muzyka:

 

Temat: Muzyka programowa.

Uczeń odtwarza utwór Modesta Musorgskiego „ Noc na Łysej Górze”.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=ZpZJUTIQwHY
Chętni, proszeni są o wykonanie komiksu opowiadającego historię nawiązującą do utworu ”Noc na Łysej Górze”.

 

Plastyka:

 

Temat: Kompozycja statyczna i dynamiczna.

Zapoznanie z tematem lekcji - podręcznik str. 52-53.

Uczniowie wykonują pracę o kompozycji dynamicznej przedstawiającą krajobraz podczas wichury i ulewy. Stosują technikę kolażu połączoną z malowaniem. Podpowiedź znajduje się na str. 54 w podręczniku - można skorzystać.

 

Informatyka:

 

Lekcja 5. Przyciski akcji – PowerPoint 

Na tej lekcji uczniowie uczą się wklejać przyciski akcji w programie PowerPoint i z nich korzystać

https://epodreczniki.pl/a/przyciski-akcji/DNyJDfENG
Wykonane zadanie uczeń przesyła na e-maila: geoo@interia.pl

 

Technika:

 

Temat: Zdrowe odżywianie.

Uczeń czyta uważnie temat: Zdrowie na talerzu - ciąg dalszy (podręcznik str. 66-67), wraz z informacjami na marginesach.

Wykonuje w zeszycie ćw. 3 str. 66, ćw. 4 str. 66,  ustnie ćw. 5 str. 67

Może przeczytać i obejrzeć materiał na stronie internetowej poświęcony tej tematyce:

https://zywienie.abczdrowie.pl/dieta-dla-mlodziezy

 

Wykonuje zdjęcie swoim notatkom zrobionym w zeszycie i wysyła na adres mailowy nauczyciela. CZAS WYKONANIA ZADAŃ: od 6 maja 2020 r. do 13 maja 2020 r.

 

Wychowanie fizyczne:

 

Temat: Konkurencje lekkoatletyczne.
 

Temat:  Demonstracja i omówienie techniki startu wysokiego oraz metodyczne ćwiczenia doskonalące.
 

Temat:  Demonstracja i omówienie prawidłowej techniki biegu oraz metodyczne ćwiczenia doskonalące.

Informacje  dodatkowe do zajęć prześle nauczyciel.

 

Klasa VI

 

Biologia

 

Temat: Kręgowce zmiennocieplne – test sprawdzający.

Rozwiązanie testu ( wszystkie instrukcje odnośnie testu nauczyciel przekaże bezpośrednio uczniom)

 

Geografia       

            

Temat: Turystyczne atrakcje Czech i Słowacji.

Uczniowie na podstawie informacji zawartych w podręczniku  i innych źródłach informacji geograficznej wykonają zadanie zawarte w karcie pracy.

 

Język angielski  

 

Temat: Czas Present Perfect ćwiczenia gramatyczno- leksykalne.

Karta pracy wysłana do uczniów e pocztą.

 

Temat: Historyjka: „Doktor Q – Popcorn”. Pytania w czasie Present Perfect.

1.  Zapisz temat w zeszycie i przepisz słówka ze str. 89. Lesson 6.3

2.  Podręcznik str. 84 zad. 1. Przyjrzyj się rysunkom. Które słówka związane z kuchnią (naczynia, sztućce) widzisz? Zapisz w zeszycie: I can find……(wymień).

Przeczytaj historyjkę i odpowiedz w zeszycie na pytania: (pytań nie trzeba przepisywać):

1.  What are doctor Q and Pi doing? – Co robią doctor Q i Pi?

2.  Is Millie at home? – Czy Millie jest w domu?

3.  What ingredients does Rob use to make popcorn? – Jakich składników używa Rob by zrobić popcorn?

4.  What’s the name of Doctor Q and Pi’s favourite TV show? – Jak nazywa się ulubiony program telewizyjny Doctora Q i Pi?

3.  Karta pracy wysłana uczniów e pocztą.

 

Język polski

 

Temat: Czy ziarno wyda plon?       Lekcja online. (1 godz.)

Uczeń poznaje z podręcznika (s. 251‒252)   „Przypowieść o siewcy” (fragment Ewangelii wg św. Mateusza) i  obraz Vincenta van Gogha, „Siewca”.

Wyjaśnia metaforyczne znaczenie przypowieści.

Odnajduje w tekście cechy gatunkowe przypowieści.

Wskazuje wartości zaprezentowane we fragmencie.           

Podejmuje dyskusję na temat przyczyn, dla których Jezus z Nazaretu posługiwał się przypowieściami.

Omawia obraz Vincenta van Gogha w kontekście poznanej przypowieści.

 

Temat:  „Idź, i ty czyń podobnie!” (2 godz.)        

Uczeń czyta z podręcznika (s. 252‒253) przypowieść o „Miłosiernym  Samarytaninie” (fragment Ewangelii wg św. Łukasza).       

Rozumie pojęcie „Samarytanin”.

Relacjonuje treść fragmentu.

Określa tematykę oraz problematykę fragmentu.

Omawia zachowanie bohaterów przypowieści.

Formułuje przesłanie przypowieści.

Odnosi wydarzenia opisane w przypowieści do swoich doświadczeń.

Podejmuje dyskusję na temat okazywania współczucia i pomocy w codziennym życiu.

 

Temat: Korzystanie z talentu          (2godz.)

Uczeń zaznajamia się z treścią  „Przypowieści o talentach” (fragment Ewangelii według św. Mateusza), (s.254-255).

Ogląda komiksowy film.

 Link: https://www.youtube.com/watch?v=oBYnGvqh8Bk           

Wyjaśnia metaforyczne znaczenie przypowieści.

Odnajduje w tekście cechy gatunkowe przypowieści.

Wyraża własny sąd o tekście.

Wskazuje wartości zaprezentowane we fragmencie.           

Podejmuje dyskusję na temat wykorzystywania swoich możliwości.

Redaguje pracę na temat: Czy zdolności zwalniają od wysiłku, pracy nad sobą?

 Uzasadnij swoje zdanie (informacja zwrotna).

 

Temat: Wartość przygotowań.  (1godz.)

Uczeń czyta tekst ze s. 255‒256 „Przypowieść o pannach roztropnych i nierozsądnych” (fragment Ewangelii wg św. Mateusza).

Relacjonuje treść przypowieści.

Wyjaśnia metaforyczne znaczenie przypowieści – notatka.

Wskazuje wartości zaprezentowane we fragmencie.           

Podejmuje dyskusję na temat okoliczności, w których należy zachować przezorność.

Uczeń odpowiada pisemnie na pytanie: Na co należy zwracać uwagę, aby nie przeoczyć w życiu tego, co istotne?

W ramach zdw ogląda filmy komiksowe związane z Nowym Testamentem.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=CuBYpPfPqFQ

 

Matematyka

 

Temat : Zapisywanie wyrażeń algebraicznych.(online) ( 2 godz. )

Uczeń zapisuje notatkę w zeszycie, rozwiązuje zadania z podręcznika, str.178-184 oraz z. ćwiczeń, str.73-77.

Ponadto przesyła informacje zwrotne do nauczyciela w postaci rozwiązanych zadań, które należy wykonać samodzielnie i przesłać w ustalonym terminie.

O zadaniach do samodzielnego rozwiązania, uczeń będzie poinformowany przez nauczyciela drogą mailową.

 

Temat : Obliczanie wartości wyrażeń algebraicznych.(online) ( 2 godz. )

Uczeń zapisuje notatkę w zeszycie, rozwiązuje zadania z podręcznika, str.185-187 oraz z. ćwiczeń, str.78.

Ponadto przesyła informacje zwrotne do nauczyciela w postaci rozwiązanych zadań, które należy wykonać samodzielnie i przesłać w ustalonym terminie.

O zadaniach do samodzielnego rozwiązania, uczeń będzie poinformowany przez nauczyciela drogą mailową.

 

W ramach zdw z matematyki uczeń rozwiązuje uzupełniające zadania rachunkowe, podręcznik, str. 239 - 253 (online)

 

Muzyka

 

Temat: Lekcja filmowa. Polonez polskim tańcem narodowym. ( 1 godz. )

Link: http://www.muzykoLtekaszkolna.pl/nauka/scenariusze-lekcji/polonez-lekcja-filmowa/

Uczeń, celem powtórzenia, zapoznaje się z prezentacją cyklu dziesięciu lekcji poloneza, przygotowanego przez Instytut Muzyki i Tańca. Każda z nich pokazuje poszczególne kroki, figury i układy taneczne w porządku od podstawowych po bardziej zaawansowane.

Chętni zaproszeni są do wirtualnego tańca.

 

Religia

 

Temat: Majówki - ,,i co czuje i co żyje, niech z nami chwali Maryję.”

Treści:  Nabożeństwo majowe jako jedna z form oddawania czci Maryi.

Uczeń zapoznaje się z tekstem w podręczniku na str 191-193.

Następnie wpisuje do zeszytu temat oraz ODKRYĆ TAJEMNICE…

Jako dodatkowe zadanie  uczeń rysuje kapliczkę a pod nią wpisuje 3 wezwania z litanii do Matki Bożej.

W miarę możliwości modli się Litanią do Matki Bożej (książeczka do nabożeństw)

 

Technika

 

Temat: Elementy elektroniki- zadania praktyczne.

Uczeń ogląda zaproponowane filmy:

https://www.youtube.com/watch?v=19PadfOIwd0

https://www.youtube.com/watch?v=J1zZwvmW6FQ

https://www.youtube.com/watch?v=Zb_EcZoy5FA

Wybiera jeden projekt taki do którego wykonania posiada materiały ( bateria paluszek, magnes, kawałek drucika stalowego bądź drut miedziany w izolacji, stalowa śruba) i próbuje wykonać w domu ( robi jeden projekt)

Uczeń w kilku zdaniach(3-4) opisuje który projekt do realizacji wybrał, czy udało się go zrealizować i jakie napotkał trudności.

Przesyła na maila nauczyciela.

CZAS WYKONANIA ZADAŃ: od 7 maja 2020 r. do 14 maja 2020 r.

 

Historia

 

Temat: Powstanie kościuszkowskie.(lekcja online przez program ZOOM  poniedziałek 4.05. 2020 godz 14.00.  (stały login, hasło)

Problematyka: Przyczyny wybuchu powstania kościuszkowskiego. Przebieg walki polsko- rosyjskiej. Skutki upadku insurekcji kościuszkowskiej

 

Temat: Upadek Rzeczpospolitej - utrwalenie wiadomości.

Uczeń wykonuje ćwiczenia z podsumowania  str.182 i  odsyła je do nauczyciela.

 

Wychowanie fizyczne

 

Temat :  Konkurencje lekkoatletyczne.

Demonstracja i omówienie techniki startu wysokiego oraz metodyczne ćwiczenia doskonalące.

Demonstracja i omówienie prawidłowej techniki biegu oraz metodyczne ćwiczenia doskonalące.

 

Informatyka

 

Temat: Gra platformowa – Scratch (realizacja dwie jednostki lekcyjne)

https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty5

 

Plastyka:

 

Temat: Grafika.

Na podsumowanie działu związanego z grafiką wykonaj pracę plastyczną na temat: Bilet na wyprawę w kosmos.

Wskazówki jak wykonać pracę znajdują się w podręczniku na str. 65.

 

Klasa VII

 

Religia

 

Temat: Korona i krzyż czyli spór o św. Stanisława

Treści:  Rola działalności i kultu św. Stanisława

Uczeń zapoznaje się z tekstem  katechezy w podręczniku na str 124-126.

Następnie wpisuje do zeszytu temat oraz ZAPAMIĘTAJ…

Zadanie pisemne- zad.1 str. 12-9

(udzielić krótkiej odpowiedzi pisemnej.)

 

Język polski

 

1., 2. Zdania złożone – przypomnienie wiadomości.

Uczeń przypomina wiadomości o zdaniu złożonym podrzędnie i współrzędnie z podręcznika strona 192 - 193. Następnie wykonuje do zeszytu zadania z podręcznika strona 193  - 194 zad. 1,2,3, 4, 5,6. W zeszycie ćwiczeń  strona 31 wypełnia zadanie 1 i 2. Zdjęcie pracy przesyła nauczycielowi.

 

3. Rodzaje zdań  złożonych  współrzędnie.

Uczeń zapoznaje się z informacją na temat rodzajów zdań złożonych współrzędnie
z podręcznika strona 195. Wkleja do zeszytu  notatkę przesłaną przez nauczyciela. Następnie wykonuje w zeszycie ćwiczeń str.  32-34 zad. 3,4,5,6,8. Zdjęcie pracy przesyła nauczycielowi.

 

4. Rodzaje zdań złożonych podrzędnie.

Uczeń zapoznaje się z informacją na temat rodzajów zdań złożonych  podrzędnie
z podręcznika strona 197. Wkleja do zeszytu  notatkę przesłaną przez nauczyciela. Następnie wykonuje w zeszycie ćwiczeń str.35- 40 zad. 9,12,13,15,16,17, 18. Zdjęcie pracy przesyła nauczycielowi.

 

5. Ćwiczenia utrwalające wiadomości o zdaniach złożonych.

Uczeń utrwala wiadomości o zdaniach złożonych współrzędnie i podrzędnie, nazywa ich rodzaje, wykonuje wykresy graficzne zdań. W zeszycie ćwiczeń robi ćwiczenia 20 i 21 z ze strony 40.Wypełnia  kartę pracy przesłaną przez nauczyciela. Zdjęcie pracy przesyła nauczycielowi.

 

W ramach Zdw  z j. polskiego  - poprawa ocen z kartkówki ze znajomości treści „Latarnika”.

 

Język angielski

 

Temat: Wyrażanie przyszłości- ćwiczenia gramatyczno – leksykalne.

Karta pracy wysłana uczniom e pocztą.

 

Temat: Why don’t you volunteer at Force4Sport festival? – reading. A może zostaniesz wolontariuszem na festiwalu sportowym? – odbiór tekstów czytanych.

  1. Zapisz temat w zeszycie. Przepisz słówka ze słowniczka str. 69 Lesson 5.3 (czasowniki złożone z up na kolorowo).
  2. Podręcznik str. 63 zad. Posłuchaj i przeczytaj tekst Force4sport. Odpowiedz na pytanie When is the Force4sport festiwal? – Kiedy odbywa się święto Force4sport? Nagranie na eDesk. CD2. 23
  3. Zad. 3 Przeczytaj tekst. Uzupełnij luki w Volunteer’s pass: age-wiek, type of event – wydarzenie, start date- data rozpoczęcia, length of competition – czas trwania zawodów, no.days as volunteer – ilość dni jako wolontariusz, volunteer role- …zadania ochotnika, previous experience – doświadczenie).
  4. Zad. Uzupełnij zdania czasownikami złożonymi. Odpowiedzi zapisz w zeszycie. Odpowiedzi można sprawdzić z nagraniem CD2. 25.

 

Język niemiecki

 

  1. Temat: „Magst du Käse?” (Czy lubisz ser żółty?) – wyrażanie preferencji.

Podręcznik str. 85/I przepisanie odmiany czasownika „mögen” do zeszytu

Zapoznanie się z wyrażeniami i zdaniami (nauczyciel wyśle uczniom materiały)

Zeszyt ćwiczeń str. 60/8,9 str.61/10.

 

  1. „Was isst du zu Mittag/zu Abend?” (Co jesz na obiad/na kolację?) – posiłki, potrawy.

Zapoznanie się z wyrażeniami i zdaniami (nauczyciel wyśle uczniom materiały i kartę pracy)

Podręcznik str. 81/8 przyporządkowanie nazw potraw zdjęciom

Podręcznik str. 81/9 słuchanie nagrania nr 14 CD 2 i wskazanie, co jedzą poszczególne osoby na obiad

 

Muzyka

 

Temat: Lekcja filmowa. Polonez polskim tańcem narodowym.

Link: http://www.muzykotekaszkolna.pl/nauka/scenariusze-lekcji/polonez-lekcja-filmowa/

Uczeń, celem powtórzenia, zapoznaje się z prezentacją cyklu dziesięciu lekcji poloneza, przygotowanego przez Instytut Muzyki i Tańca. Każda z nich pokazuje poszczególne kroki, figury i układy taneczne w porządku od podstawowych po bardziej zaawansowane.

Chętni zaproszeni są do wirtualnego tańca.

 

Plastyka

 

Temat: Analiza dzieł sztuki.

Uczeń zapoznaje się z tekstem w podręczniku str. 52-64. Czas na przeczytanie - 2 tygodnie.

Zadanie plastyczne: wydrukuj reprodukcję portretu malarskiego lub fotograficznego. Następnie przekształć zdjęcie - użyj flamastrów, kredek, pasteli, fragmentów materiałów i wycinków z czasopism. Kto nie ma drukarki może prace wykonać w programie komputerowym do obróbki zdjęć, wykorzystując narzędzia dostępne w programie komputerowym. Należy przesłać zdjęcie oryginalne i po przeróbce.

 

Historia

 

Temat: Rewolucja w Rosji.(lekcja online przez program ZOOM  środa 6.05. 2020 godz. 9.00.  (stały login, hasło)

Problematyka: Rewolucja lutowa. Okres dwuwładzy. Przewrót bolszewicki. Wojna domowa. Rosja po rewolucji.

 

Temat: Sprawa polska w czasie I wojny światowej.

Uczeń czyta tekst od str. 180- 183  odpowiada na pytania 1 i 2 str. 183 i odsyła je do nauczyciela.

 

Geografia

 

Temat: Warunki produkcji energii z różnych źródeł. (6.05.2020)

W środę o godz.14:00 odbędzie się na zoom, lekcja na żywo.

 

Temat:  Rozwój dużych miast a zmiany w strefach podmiejskich. (8.05.2020)

Uczniowie otrzymają do uzupełnienia karty pracy.

 

Biologia

 

Temat: Podsumowanie wiadomości z działu – „Układ wydalniczy” . (06.05.20)

Uczeń rozwiązuje quizy online ( nauczyciel poda załącznik)

  • Budowa i działanie układu wydalniczego
  • Higiena i choroby układu wydalniczego

Uczeń rozwiązuje zadania „Wiesz, czy nie wiesz? Podręcznik str. 161-162

 

Temat: „Układ wydalniczy” – test sprawdzający. (08.05.20)

Rozwiązanie testu (nauczyciel prześle uczniom test).

 

Chemia 

 

Temat:  Prawo zachowania masy. (04.05.20) ( lekcja online)

Treści realizowane na lekcji:

  • prawo zachowania masy
  • obliczenia z zastosowaniem prawa zachowania masy

Potwierdzenie prawa zachowania masy – doświadczenie chemiczne - film

Porównanie masy substratów i produktu reakcji chemicznej  – doświadczenie chemiczne -  film

Uczeń analizuje w podręczniku elektronicznym  Chemia Nowej Ery 8 str. 149- 150:

Przykład 36- Jak obliczyć masę produktu reakcji chemicznej?

Przykład 37 – Jak obliczyć masę jednego z substratów reakcji chemicznej?

Przykład 38 Jak obliczyć masę każdego z substratów reakcji chemicznej?

 W celu podsumowania  i utrwalenia wiadomości z lekcji uczeń ogląda filmik na youtubie

( nauczyciel wyśle  do uczniów link).

Uczeń rozwiązuje zad. 40, 41 str. 78 oraz zad. 42,43 str. 79 w zeszycie ćwiczeń.

 

Temat:  Obliczenia stechiometryczne. (07.05.20) ( lekcja online)

Treści realizowane na lekcji:

  • zapisy równań reakcji chemicznych  za pomocą symboli pierwiastków chemicznych i wzorów związków chemicznych
  • obliczenia związane ze stechiometrią wzoru chemicznego i równania reakcji chemicznej

Uczeń analizuje w podręczniku elektronicznym  Chemia Nowej Ery 8 str. 152- 154:

Przykład 39 i 40  - Jak obliczyć masę produktu reakcji chemicznej?

Przykład 41 – Jak obliczyć masę substratu reakcji chemicznej?

Uczeń  przeprowadza proste obliczenia z wykorzystaniem  równań reakcji chemicznych .

W celu podsumowania  i utrwalenia wiadomości z lekcji uczeń ogląda filmik na youtubie

( nauczyciel wyśle  do uczniów link).

 

Fizyka

 

Temat:  Energia i praca. (04.05.20)

1.Proszę wpisać do zeszytu temat lekcji: Energia i praca.

2.Proszę przeczytać z podręcznika do fizyki dla kl. VII treści ze stron 198 - 201 (treści opatrzone literką R nie są obowiązkowe, więc można je pominąć).

3.Proszę kliknąć link i obejrzeć film:

https://www.youtube.com/watch?v=1mgL63oCXqs

4.Proszę wykonać w zeszycie notatkę wykorzystując treści zawarte w powyższym linku oraz podręczniku.

5.Proszę wykonać w zeszycie zad. 1, 2 str. 202 oraz zad. 3 ze str. 203.

6.Proszę zdjęcia z zeszytu przesłać na maila anetapalkaszkola@onet.eu - w temacie wiadomości proszę wpisać: Energia i praca. 4 maj.

7.Termin przesłania zdjęć: 8 maj do godz.16.

 

Temat:  Moc i jej jednostki.(08.05.20)

1.Proszę wpisać do zeszytu temat lekcji: Moc i jej jednostki.

2.Proszę przeczytać z podręcznika do fizyki dla kl. VII treści ze stron 204 - 207

3.Proszę wykonać w zeszycie notatkę wykorzystując treści zawarte w podręczniku.

4.Proszę wykonać w zeszycie zad. 2, 3, 4 str. 208.

5.Proszę zdjęcia z zeszytu przesłać na maila anetapalkaszkola@onet.eu - w temacie wiadomości proszę wpisać: Moc i jej jednostki. 8 maj.

6.Termin przesłania zdjęć: 8 maj do godz.16.

 

Matematyka

 

1-2. Utrwalanie wiadomości i umiejętności z działu „statystyka”.(online)

Uczeń rozwiązuje zadania z karty pracy, którą otrzyma od nauczyciela pocztą elektroniczną .

Przesyła informacje zwrotne do nauczyciela w postaci rozwiązanych zadań, które należy wykonać samodzielnie i przesłać w ustalonym terminie.

O zadaniach do samodzielnego rozwiązania, uczeń będzie poinformowany przez nauczyciela drogą mailową.

 

3-4. Potęga o wykładniku naturalnym. (online)

Uczeń zapisuje notatkę w zeszycie, rozwiązuje zadania z podręcznika, str.220-225 oraz z. ćwiczeń, str.91-92.

Ponadto przesyła informacje zwrotne do nauczyciela w postaci rozwiązanych zadań, które należy wykonać samodzielnie i przesłać w ustalonym terminie.

O zadaniach do samodzielnego rozwiązania, uczeń będzie poinformowany przez nauczyciela drogą mailową.

 

5. W ramach zdw z matematyki uczeń rozwiązuje zadania o potęgach ze stron internetowych – link do strony, uczeń otrzyma drogą elektroniczną. (online)

 

Informatyka

 

Proszę o realizację tematu: Gwiazdozbiór – praca w Scratch

https://epodreczniki.pl/a/gwiazdozbior/DQqRBy5RR

Wykonane zadanie proszę o przesłanie na e-maila: geoo@interia.pl

 

Wychowanie fizyczne

 

Temat : Konkurencje lekkoatletyczne.

 

Temat: Demonstracja i omówienie techniki startu wysokiego oraz metodyczne ćwiczenia doskonalące.

 

Temat: Demonstracja i omówienie prawidłowej techniki biegu oraz metodyczne ćwiczenia doskonalące.

Nauczyciel prześle materiały uczniom.

 

Doradztwo zawodowe

 

3 Temat: Poznajemy swoje uzdolnienia.

  1. Mój „styl życia”. Proszę wpisać 5 słów do kolorowych baloników opisujących aktualny styl życia.
  2. Wypełnij „Kwestionariusz do oceny własnych uzdolnień” oraz kartę odpowiedzi.
  3. Moje zamierzenia zawodowe. Zastanów się i spróbuj odpowiedzieć na pytania:

- Kim chciałbym/chciałabym zostać?

- Które przedmioty szkolne mogą okazać się ważne przy wyborze mojego przyszłego zawodu i dlaczego?

- O jakiej myślę szkole ponadpodstawowej, która najlepiej przygotuje mnie do zawodu?

- Jakie cechy osobowości mogą być istotne w moim przyszłym zawodzie?

 

4 Temat: Poznajemy swoje zainteresowania.

  1. „Z kim chciałbyś porozmawiać”? Zastanów się z kim i dlaczego chcielibyście porozmawiać o:

- sprawach rodzinnych,

-sprawach szkolnych,

-swoich osiągnieciach,

-swoich celach życiowych.

  1. Wypełnij kartę zainteresowań.
  2. Interpretacja badań według klucza. Jakie są Twoje dominujące kierunki zainteresowań?

 

Klasa VIII

 

Religia

 

1. Spór o ewangeliczne ubóstwo. Aktualności idei franciszkańskiej.

Uczeń poznaje najstarsze zakony żebracze oraz przebieg życia ich założycieli.

Zapoznaje się z tematem katechezy w podręczniku, na str. 138-140.

Zapisuje w zeszycie temat oraz wpisuje treść ZAPAMIĘTAJ…

Na podstawie tekstu, wpisuje do zeszytu zakony żebracze (ich nazwy) i ich założycieli.

 

Informatyka

 

Informatyczna Wieża Babel – czyli o różnych językach programowania.

https://epodreczniki.pl/a/informatyczna-wieza-babel-czyli-o-roznych-jezykach-programowania/DUSnsGkYI

Pliki zadaniowe, uczniowie przesyłają na e-maila: geoo@interia.pl

 

Wychowanie fizyczne

 

Konkurencje lekkoatletyczne.

 

Demonstracja i omówienie techniki startu  wysokiego oraz  metodyczne  ćwiczenia doskonalące.

 

Demonstracja i omówienie  prawidłowej techniki biegu oraz metodyczne ćwiczenia doskonalące.

 

Matematyka

 

1 -2. Trening utrwalający poznane wiadomości z działu "Statystyka" - rozwiązywanie kart pracy na ocenę. (on-line)

Uczeń zapoznaje się z kartą pracy otrzymaną od nauczyciela.

Rozwiązuje samodzielnie zadania i przesyła rozwiązania do nauczyciela (tego samego dnia).

Uczeń rozwiązuje zadania z zeszytu ćwiczeń na str. 94-96.

Przesyła informację zwrotną do nauczyciela – rozwiązania wskazanych zadań.

 

3. Rozwiązywanie próbnych egzaminów ze stron internetowych. (on-line)

Uczeń zapoznaje się z listą zadań otrzymaną drogą elektroniczną od nauczyciela.

Rozwiązuje zadania i przesyła informacje zwrotną do nauczyciela – rozwiązanie wskazanych zadań.

 

4-5. Styczna do okręgu.

Uczeń zapoznaje się z niezbędnymi pojęciami związanymi z tematem lekcji, znajdującymi się w podręczniku na str.234-235.

Zapisuje notatkę i rozwiązuje wskazane przez nauczyciela zadania z podręcznika na str.235-237 oraz z. ćwiczeń na str.97.

Przesyła informacje zwrotne do nauczyciela w postaci rozwiązanych zadań, które były do samodzielnego rozwiązania przez ucznia.

 

6. W ramach zdw z matematyki, uczeń rozwiązuje zadania egzaminacyjne ze stron internetowych.

 

Język polski

 

1-2. Sprawdzam, co umiem, a nad czym jeszcze muszę popracować?

Uczeń selekcjonuje i hierarchizuje wiadomości zdobyte podczas lekcji:

• Henryk Sienkiewicz, Quo vadis

• Sławomir Mrożek, Artysta

• Krzysztof Kamil Baczyński, Z głową na karabinie

• Andrzej Bursa, Nauka chodzenia

• Barbara Kosmowska, Pozłacana rybka

• Paulo Coelho, Alchemik

• powieść historyczna

• podanie

• fonetyka (typy głosek, akcent, upodobnienia, uproszczenia)

• słowotwórstwo (wyraz pochodny, typy formantów, rodzina wyrazów, wyrazy złożone).

 

3-5. Sprawdź wiedzę i umiejętności.

Uczeń czyta ze zrozumieniem tekst nieliteracki: (podręcznik, rozdział 6. Życiowe wybory,

s. 261–262) Dariusz Ryń, Decyzje (fragmenty).

Formułuje odpowiedzi na pytania do tekstu.

Przesyła informację zwrotną do nauczyciela.

 

6. Dostrzec piękno.

Uczeń poznaje obraz: Andy Warhol, Puszki z zupą firmy Campbell.

Omawia kompozycję obrazu.

Odnosi kompozycję obrazu do masowości obecnej we współczesnej kulturze.

Podejmuje dyskusję na temat współczesnej kultury.

Wypowiada się na temat specyfiki sztuki współczesnej.

 

(W ramach zdw, na podstawy  wybranych źródeł przygotowuje prezentację na temat twórczości Warhola - praca dla chętnych).

 

Język angielski

 

1. Znajomość środków językowych- ćwiczenia. Parafrazy zdań.

Rozwiązywanie zadań: Repetytorium - str. 100, zad. 2-5.

Karta pracy, zostanie przesłana uczniom e-pocztą.

 

2. Wypowiedź pismna. Wiadomość do magazynu internetowego nt. recenzji wybranej książki.

Rozwiązywanie zadań : Repetytorium - str. 101, zad. 2-6.

 

3. Ćwiczenia w pisaniu.

Powtórzenie i utrwalenie przydatnych zwrotów przy tworzeniu wypowiedzi pisemnej.

Karta pracy, zostanie przesłana uczniom e-pocztą.

 

4. Znajomość środków językowych- ćwiczenia. Tłumaczenie fragmentów zdań.

Karta pracy, zostanie  przesłana uczniom e-pocztą.

 

Doradztwo zawodowe

 

1. Szkoły zawodowe - szkołami pozytywnego wyboru.

 

2. Szkoła Podstawowa i co dalej? - moja edukacyjna przygoda.

Karty pracy i notatki zostaną przesłane do uczniów e-pocztą.

 

Język niemiecki

 

1. “Test Reisen bildet!” – test sprawdzający z rozdziału.

Rozwiązanie testu, który uczeń otrzyma od nauczyciela drogą mailową.

 

2. „Körperteile” – nazwy części ciała.

Podręcznik str.81/2 słuchanie nagrania nr 42 CD 1 i powtarzanie nazw części ciała.

Książka ćwiczeń, str.63/1 - przyporządkowanie polskim wyrazom ich niemieckich

odpowiedników.

 

Chemia

 

1. Porównanie właściwości kwasów karboksylowych. (online 04.05.20)

Uczeń zapoznaje się następującymi treściami:

- zależność między długością łańcucha węglowego a stanem skupienia i reaktywnością

kwasów karboksylowych,

- równania reakcji spalania oraz dysocjacji jonowej (elektrolitycznej) kwasów

karboksylowych,

- równania reakcji kwasów karboksylowych z zasadami, z metalami i z tlenkami metali,

- przykłady kwasów organicznych występujących w przyrodzie i ich zastosowania.

Uczeń wypełnia kartę pracy ( załącznik prześle nauczyciel).

 

2. Poznajemy budowę i właściwości estrów. Cz. I (online 06.05.20)

Uczeń zapoznaje się następującymi treściami:

- budowa estrów, grupa funkcyjna (estrowa)

- nazewnictwo estrów

- otrzymanie estrów – reakcja estryfikacji

Uczeń zapisuje notatkę. Korzysta z e-podręczników.pl , link https://epodreczniki.pl/a/estry---

budowa-i-wlasciwosci/DDkpKT1YS

 

Biologia

 

1. Czym jest ekosystem? (online 05.05.20)

Treści realizowane na lekcji:

- ekosystem i jego składniki

- ekosystemy sztuczne i naturalne

- sukcesja pierwotna i wtórna

- sposoby wykorzystywania ekosystemów przez człowieka.

Uczeń zapisuje notatkę ( załącznik prześle nauczyciel).

 

Fizyka (6 i 8 maj 2020 r.)

 

Fale elektromagnetyczne. (2 godz. lekcyjne)

1. Bardzo proszę przeczytać ze zrozumieniem tekst z podręcznika do fizyki dla klasy

VIII, str.193 - 199.

2. Proszę wpisać notatkę do zeszytu przedmiotowego.

3. Proszę nauczyć się wymieniać i charakteryzować rodzaje fal elektromagnetycznych.

4. Proszę wykonać zadania z podręcznika str. 200 zad.1, 2, 3.

5. Proszę zdjęcia notatki i rozwiązanych zadań przesłać na maila

anetapalkaszkola@onet.eu

- w temacie wiadomości proszę wpisać: „Fale elektromagnetyczne. 6 i 8 maja 2020r. ”

6. Bardzo o to proszę.

7. Termin przesłania zdjęć: 8 maj do godz.16.

 

Wos

 

1. Organizacje obywatelskie. (online 06.05. 2020, godz. 11.00,  stały login, hasło)

Problematyka: Swoboda zrzeszania się. Czym zajmują się organizacje pozarządowe? Czym jest wolontariat?, Organizacje młodzieżowe. Związki zawodowe.

 

Historia

 

1. Polska w latach 70  XX wieku.

Uczeń zapoznaje się z tekstem z podręcznika str. 193- 197, a następnie odpowiada pisemnie w zeszycie na zad.1,2,3 ze str. 197.

 

2. Polska po II wojnie światowej - utrwalenie wiadomości.

Uczeń wykonuje ćwiczenia z podsumowania (sprawdź się) ze str.200 i odsyła je do nauczyciela.

 

Geografia

 

Sprawdzian wiadomości.

Lekcja na żywo przez zoom.

 

EDB

 

Zadławienia.

Uczniowie odpowiedzą na pytania postawione przez nauczyciela.

 

Historia

 

Temat: Rewolucja w Rosji.(lekcja online przez program ZOOM  środa 6.05. 2020 godz. 9.00.  (stały login, hasło)

Problematyka: Rewolucja lutowa. Okres dwuwładzy. Przewrót bolszewicki. Wojna domowa. Rosja po rewolucji.

 

Temat: Sprawa polska w czasie I wojny światowej.

Uczeń czyta tekst od str. 180- 183  odpowiada na pytania 1 i 2 str. 183 i odsyła je do nauczyciela.

 

Geografia

 

Temat: Warunki produkcji energii z różnych źródeł. (6.05.2020)

W środę o godz.14:00 odbędzie się na zoom, lekcja na żywo.

 

Temat:  Rozwój dużych miast a zmiany w strefach podmiejskich. (8.05.2020)

Uczniowie otrzymają do uzupełnienia karty pracy.

 

Biologia

 

Temat: Podsumowanie wiadomości z działu – „Układ wydalniczy” . (06.05.20)

Uczeń rozwiązuje quizy online ( nauczyciel poda załącznik)

  • Budowa i działanie układu wydalniczego
  • Higiena i choroby układu wydalniczego

Uczeń rozwiązuje zadania „Wiesz, czy nie wiesz? Podręcznik str. 161-162

 

Temat: „Układ wydalniczy” – test sprawdzający. (08.05.20)

Rozwiązanie testu (nauczyciel prześle uczniom test).

 

Chemia 

 

Temat:  Prawo zachowania masy. (04.05.20) ( lekcja online)

Treści realizowane na lekcji:

  • prawo zachowania masy
  • obliczenia z zastosowaniem prawa zachowania masy

Potwierdzenie prawa zachowania masy – doświadczenie chemiczne - film

Porównanie masy substratów i produktu reakcji chemicznej  – doświadczenie chemiczne -  film

Uczeń analizuje w podręczniku elektronicznym  Chemia Nowej Ery 8 str. 149- 150:

Przykład 36- Jak obliczyć masę produktu reakcji chemicznej?

Przykład 37 – Jak obliczyć masę jednego z substratów reakcji chemicznej?

Przykład 38 Jak obliczyć masę każdego z substratów reakcji chemicznej?

 W celu podsumowania  i utrwalenia wiadomości z lekcji uczeń ogląda filmik na youtubie

( nauczyciel wyśle  do uczniów link).

Uczeń rozwiązuje zad. 40, 41 str. 78 oraz zad. 42,43 str. 79 w zeszycie ćwiczeń.

 

Temat:  Obliczenia stechiometryczne. (07.05.20) ( lekcja online)

Treści realizowane na lekcji:

  • zapisy równań reakcji chemicznych  za pomocą symboli pierwiastków chemicznych i wzorów związków chemicznych
  • obliczenia związane ze stechiometrią wzoru chemicznego i równania reakcji chemicznej

Uczeń analizuje w podręczniku elektronicznym  Chemia Nowej Ery 8 str. 152- 154:

Przykład 39 i 40  - Jak obliczyć masę produktu reakcji chemicznej?

Przykład 41 – Jak obliczyć masę substratu reakcji chemicznej?

Uczeń  przeprowadza proste obliczenia z wykorzystaniem  równań reakcji chemicznych .

W celu podsumowania  i utrwalenia wiadomości z lekcji uczeń ogląda filmik na youtubie

( nauczyciel wyśle  do uczniów link).

 

Fizyka

 

Temat:  Energia i praca. (04.05.20)

1.Proszę wpisać do zeszytu temat lekcji: Energia i praca.

2.Proszę przeczytać z podręcznika do fizyki dla kl. VII treści ze stron 198 - 201 (treści opatrzone literką R nie są obowiązkowe, więc można je pominąć).

3.Proszę kliknąć link i obejrzeć film:

https://www.youtube.com/watch?v=1mgL63oCXqs

4.Proszę wykonać w zeszycie notatkę wykorzystując treści zawarte w powyższym linku oraz podręczniku.

5.Proszę wykonać w zeszycie zad. 1, 2 str. 202 oraz zad. 3 ze str. 203.

6.Proszę zdjęcia z zeszytu przesłać na maila anetapalkaszkola@onet.eu - w temacie wiadomości proszę wpisać: Energia i praca. 4 maj.

7.Termin przesłania zdjęć: 8 maj do godz.16.

 

Temat:  Moc i jej jednostki.(08.05.20)

1.Proszę wpisać do zeszytu temat lekcji: Moc i jej jednostki.

2.Proszę przeczytać z podręcznika do fizyki dla kl. VII treści ze stron 204 - 207

3.Proszę wykonać w zeszycie notatkę wykorzystując treści zawarte w podręczniku.

4.Proszę wykonać w zeszycie zad. 2, 3, 4 str. 208.

5.Proszę zdjęcia z zeszytu przesłać na maila anetapalkaszkola@onet.eu - w temacie wiadomości proszę wpisać: Moc i jej jednostki. 8 maj.

6.Termin przesłania zdjęć: 8 maj do godz.16.

 

Matematyka

 

1-2. Utrwalanie wiadomości i umiejętności z działu „statystyka”.(online)

Uczeń rozwiązuje zadania z karty pracy, którą otrzyma od nauczyciela pocztą elektroniczną .

Przesyła informacje zwrotne do nauczyciela w postaci rozwiązanych zadań, które należy wykonać samodzielnie i przesłać w ustalonym terminie.

O zadaniach do samodzielnego rozwiązania, uczeń będzie poinformowany przez nauczyciela drogą mailową.

 

3-4. Potęga o wykładniku naturalnym. (online)

Uczeń zapisuje notatkę w zeszycie, rozwiązuje zadania z podręcznika, str.220-225 oraz z. ćwiczeń, str.91-92.

Ponadto przesyła informacje zwrotne do nauczyciela w postaci rozwiązanych zadań, które należy wykonać samodzielnie i przesłać w ustalonym terminie.

O zadaniach do samodzielnego rozwiązania, uczeń będzie poinformowany przez nauczyciela drogą mailową.

 

5. W ramach zdw z matematyki uczeń rozwiązuje zadania o potęgach ze stron internetowych – link do strony, uczeń otrzyma drogą elektroniczną. (online)

 

Informatyka

 

Proszę o realizację tematu: Gwiazdozbiór – praca w Scratch

https://epodreczniki.pl/a/gwiazdozbior/DQqRBy5RR

Wykonane zadanie proszę o przesłanie na e-maila: geoo@interia.pl

 

Wychowanie fizyczne

 

Temat : Konkurencje lekkoatletyczne.

 

Temat: Demonstracja i omówienie techniki startu wysokiego oraz metodyczne ćwiczenia doskonalące.

 

Temat: Demonstracja i omówienie prawidłowej techniki biegu oraz metodyczne ćwiczenia doskonalące.

Nauczyciel prześle materiały uczniom.

 

Doradztwo zawodowe

 

3 Temat: Poznajemy swoje uzdolnienia.

  1. Mój „styl życia”. Proszę wpisać 5 słów do kolorowych baloników opisujących aktualny styl życia.
  2. Wypełnij „Kwestionariusz do oceny własnych uzdolnień” oraz kartę odpowiedzi.
  3. Moje zamierzenia zawodowe. Zastanów się i spróbuj odpowiedzieć na pytania:

- Kim chciałbym/chciałabym zostać?

- Które przedmioty szkolne mogą okazać się ważne przy wyborze mojego przyszłego zawodu i dlaczego?

- O jakiej myślę szkole ponadpodstawowej, która najlepiej przygotuje mnie do zawodu?

- Jakie cechy osobowości mogą być istotne w moim przyszłym zawodzie?

 

4 Temat: Poznajemy swoje zainteresowania.

  1. „Z kim chciałbyś porozmawiać”? Zastanów się z kim i dlaczego chcielibyście porozmawiać o:

- sprawach rodzinnych,

-sprawach szkolnych,

-swoich osiągnieciach,

-swoich celach życiowych.

  1. Wypełnij kartę zainteresowań.
  2. Interpretacja badań według klucza. Jakie są Twoje dominujące kierunki zainteresowań?

 

Klasa VIII

 

Religia

 

1. Spór o ewangeliczne ubóstwo. Aktualności idei franciszkańskiej.

Uczeń poznaje najstarsze zakony żebracze oraz przebieg życia ich założycieli.

Zapoznaje się z tematem katechezy w podręczniku, na str. 138-140.

Zapisuje w zeszycie temat oraz wpisuje treść ZAPAMIĘTAJ…

Na podstawie tekstu, wpisuje do zeszytu zakony żebracze (ich nazwy) i ich założycieli.

 

Informatyka

 

Informatyczna Wieża Babel – czyli o różnych językach programowania.

https://epodreczniki.pl/a/informatyczna-wieza-babel-czyli-o-roznych-jezykach-programowania/DUSnsGkYI

Pliki zadaniowe, uczniowie przesyłają na e-maila: geoo@interia.pl

 

Wychowanie fizyczne

 

Konkurencje lekkoatletyczne.

 

Demonstracja i omówienie techniki startu  wysokiego oraz  metodyczne  ćwiczenia doskonalące.

 

Demonstracja i omówienie  prawidłowej techniki biegu oraz metodyczne ćwiczenia doskonalące.

 

Matematyka

 

1 -2. Trening utrwalający poznane wiadomości z działu "Statystyka" - rozwiązywanie kart pracy na ocenę. (on-line)

Uczeń zapoznaje się z kartą pracy otrzymaną od nauczyciela.

Rozwiązuje samodzielnie zadania i przesyła rozwiązania do nauczyciela (tego samego dnia).

Uczeń rozwiązuje zadania z zeszytu ćwiczeń na str. 94-96.

Przesyła informację zwrotną do nauczyciela – rozwiązania wskazanych zadań.

 

3. Rozwiązywanie próbnych egzaminów ze stron internetowych. (on-line)

Uczeń zapoznaje się z listą zadań otrzymaną drogą elektroniczną od nauczyciela.

Rozwiązuje zadania i przesyła informacje zwrotną do nauczyciela – rozwiązanie wskazanych zadań.

 

4-5. Styczna do okręgu.

Uczeń zapoznaje się z niezbędnymi pojęciami związanymi z tematem lekcji, znajdującymi się w podręczniku na str.234-235.

Zapisuje notatkę i rozwiązuje wskazane przez nauczyciela zadania z podręcznika na str.235-237 oraz z. ćwiczeń na str.97.

Przesyła informacje zwrotne do nauczyciela w postaci rozwiązanych zadań, które były do samodzielnego rozwiązania przez ucznia.

 

6. W ramach zdw z matematyki, uczeń rozwiązuje zadania egzaminacyjne ze stron internetowych.

 

Język polski

 

1-2. Sprawdzam, co umiem, a nad czym jeszcze muszę popracować?

Uczeń selekcjonuje i hierarchizuje wiadomości zdobyte podczas lekcji:

• Henryk Sienkiewicz, Quo vadis

• Sławomir Mrożek, Artysta

• Krzysztof Kamil Baczyński, Z głową na karabinie

• Andrzej Bursa, Nauka chodzenia

• Barbara Kosmowska, Pozłacana rybka

• Paulo Coelho, Alchemik

• powieść historyczna

• podanie

• fonetyka (typy głosek, akcent, upodobnienia, uproszczenia)

• słowotwórstwo (wyraz pochodny, typy formantów, rodzina wyrazów, wyrazy złożone).

 

3-5. Sprawdź wiedzę i umiejętności.

Uczeń czyta ze zrozumieniem tekst nieliteracki: (podręcznik, rozdział 6. Życiowe wybory,

s. 261–262) Dariusz Ryń, Decyzje (fragmenty).

Formułuje odpowiedzi na pytania do tekstu.

Przesyła informację zwrotną do nauczyciela.

 

6. Dostrzec piękno.

Uczeń poznaje obraz: Andy Warhol, Puszki z zupą firmy Campbell.

Omawia kompozycję obrazu.

Odnosi kompozycję obrazu do masowości obecnej we współczesnej kulturze.

Podejmuje dyskusję na temat współczesnej kultury.

Wypowiada się na temat specyfiki sztuki współczesnej.

 

(W ramach zdw, na podstawy  wybranych źródeł przygotowuje prezentację na temat twórczości Warhola - praca dla chętnych).

 

Język angielski

 

1. Znajomość środków językowych- ćwiczenia. Parafrazy zdań.

Rozwiązywanie zadań: Repetytorium - str. 100, zad. 2-5.

Karta pracy, zostanie przesłana uczniom e-pocztą.

 

2. Wypowiedź pismna. Wiadomość do magazynu internetowego nt. recenzji wybranej książki.

Rozwiązywanie zadań : Repetytorium - str. 101, zad. 2-6.

 

3. Ćwiczenia w pisaniu.

Powtórzenie i utrwalenie przydatnych zwrotów przy tworzeniu wypowiedzi pisemnej.

Karta pracy, zostanie przesłana uczniom e-pocztą.

 

4. Znajomość środków językowych- ćwiczenia. Tłumaczenie fragmentów zdań.

Karta pracy, zostanie  przesłana uczniom e-pocztą.

 

Doradztwo zawodowe

 

1. Szkoły zawodowe - szkołami pozytywnego wyboru.

 

2. Szkoła Podstawowa i co dalej? - moja edukacyjna przygoda.

Karty pracy i notatki zostaną przesłane do uczniów e-pocztą.

 

Język niemiecki

 

1. “Test Reisen bildet!” – test sprawdzający z rozdziału.

Rozwiązanie testu, który uczeń otrzyma od nauczyciela drogą mailową.

 

2. „Körperteile” – nazwy części ciała.

Podręcznik str.81/2 słuchanie nagrania nr 42 CD 1 i powtarzanie nazw części ciała.

Książka ćwiczeń, str.63/1 - przyporządkowanie polskim wyrazom ich niemieckich

odpowiedników.

 

Chemia

 

1. Porównanie właściwości kwasów karboksylowych. (online 04.05.20)

Uczeń zapoznaje się następującymi treściami:

- zależność między długością łańcucha węglowego a stanem skupienia i reaktywnością

kwasów karboksylowych,

- równania reakcji spalania oraz dysocjacji jonowej (elektrolitycznej) kwasów

karboksylowych,

- równania reakcji kwasów karboksylowych z zasadami, z metalami i z tlenkami metali,

- przykłady kwasów organicznych występujących w przyrodzie i ich zastosowania.

Uczeń wypełnia kartę pracy ( załącznik prześle nauczyciel).

 

2. Poznajemy budowę i właściwości estrów. Cz. I (online 06.05.20)

Uczeń zapoznaje się następującymi treściami:

- budowa estrów, grupa funkcyjna (estrowa)

- nazewnictwo estrów

- otrzymanie estrów – reakcja estryfikacji

Uczeń zapisuje notatkę. Korzysta z e-podręczników.pl , link https://epodreczniki.pl/a/estry---

budowa-i-wlasciwosci/DDkpKT1YS

 

Biologia

 

1. Czym jest ekosystem? (online 05.05.20)

Treści realizowane na lekcji:

- ekosystem i jego składniki

- ekosystemy sztuczne i naturalne

- sukcesja pierwotna i wtórna

- sposoby wykorzystywania ekosystemów przez człowieka.

Uczeń zapisuje notatkę ( załącznik prześle nauczyciel).

 

Fizyka (6 i 8 maj 2020 r.)

 

Fale elektromagnetyczne. (2 godz. lekcyjne)

1. Bardzo proszę przeczytać ze zrozumieniem tekst z podręcznika do fizyki dla klasy

VIII, str.193 - 199.

2. Proszę wpisać notatkę do zeszytu przedmiotowego.

3. Proszę nauczyć się wymieniać i charakteryzować rodzaje fal elektromagnetycznych.

4. Proszę wykonać zadania z podręcznika str. 200 zad.1, 2, 3.

5. Proszę zdjęcia notatki i rozwiązanych zadań przesłać na maila

anetapalkaszkola@onet.eu

- w temacie wiadomości proszę wpisać: „Fale elektromagnetyczne. 6 i 8 maja 2020r. ”

6. Bardzo o to proszę.

7. Termin przesłania zdjęć: 8 maj do godz.16.

 

Wos

 

1. Organizacje obywatelskie. (online 06.05. 2020, godz. 11.00,  stały login, hasło)

Problematyka: Swoboda zrzeszania się. Czym zajmują się organizacje pozarządowe? Czym jest wolontariat?, Organizacje młodzieżowe. Związki zawodowe.

 

Historia

 

1. Polska w latach 70  XX wieku.

Uczeń zapoznaje się z tekstem z podręcznika str. 193- 197, a następnie odpowiada pisemnie w zeszycie na zad.1,2,3 ze str. 197.

 

2. Polska po II wojnie światowej - utrwalenie wiadomości.

Uczeń wykonuje ćwiczenia z podsumowania (sprawdź się) ze str.200 i odsyła je do nauczyciela.

 

Geografia

 

Sprawdzian wiadomości.

Lekcja na żywo przez zoom.

 

EDB

 

Zadławienia.

Uczniowie odpowiedzą na pytania postawione przez nauczyciela.

 

 

 

 

wiadomości

Kontakt

  • Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi w Szczytnikach
    Szczytniki 91a
    32-112 Klimontów
    woj. małopolskie
  • (+12) 386-60-07

Galeria zdjęć