Nawigacja

liczba odwiedzin: 308806

Zawieszenie zajęć

 
Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 8.02.2021r. do 12.02.2021r. Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 1.02.2021r. do 5.02.2021r. Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 14.12.2020r. do 18.12.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 07.12.2020r. do 11.12.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 30.11.2020r. do 04.12.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 23.11.2020r. do 27.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 16.11.2020r. do 20.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 09.11.2020r. do 13.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 02.11.2020r. do 06.11.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 26.10.2020r. do 30.10.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 22.06.2020r. do 26.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 15.06.2020r. do 19.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 08.06.2020r. do 10.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 01.06.2020r. do 05.06.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 25.05.2020r. do 29.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 18.05.2020r. do 22.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 11.05.2020r. do 15.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 04.05.2020r. do 08.05.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 27.04.2020r. do 30.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 20.04.2020r. do 24.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 14.04.2020r. do 17.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 06.04.2020r. do 10.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 30.03.2020r. do 03.04.2020r Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach od 25.03.2020r. do 27.03.2020r Formy kontaktu z nauczycielami Kształcenie na odległość - Nauka w domu - dobre rady dla rodziców Kształcenie na odległość Nauka w domu – dobre rady dla uczniów Rekrutacja Zarządzenie Dyrektora Szkoły w sprawie czasowego zawieszenia zajęć w Oddziale Przedszkolnym w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID - 19 O szkole Tekstowa podstrona Tekstowa podstrona

Kształcenie na odległość

Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych od 30.03.2020r. do 03.04.2020r

 

Tygodniowy zakres treści nauczania

do zrealizowania w poszczególnych klasach i oddziałach przedszkolnych

od  30.03.2020r. do 03.04.2020r

 

Oddział przedszkolny - grupa 3 -4 latków „Słoneczka”

 

Blok tematyczny: Wiosna na wsi.

 

30-03-2020r. - Poniedziałek.

Temat : Psotna świnka

  • Oglądanie zdjęć , obrazków zwierząt z wiejskiego podwórka . Samodzielne nazywanie zwierząt.
  • Oglądanie na obrazku zwierząt na wiejskim podwórku. Wskazywanie tych ,które nie powinny się tam znaleźć .Nazywanie pozostałych zwierząt ( książka s. 48 )
  • Słuchanie wiersza H. Bechlerowej Psotna świnka
  • Zabawa ruchowo-naśladowcza Naśladujemy zwierzęta z wiejskiego podwórka.
  • Kolorowanie rysunku wybranego zwierzęta żyjącego na wsi. Nazywanie go.
  • Zwierzęta z wiejskiego podwórka” - -oglądanie filmiku na YouTube https://www.youtube.com/watch?v=5cT69xkHVh8

 

Język angielski

 

Temat :Kolory, liczebniki 1-3, śpiewanie piosenki.

  • 1. Zabawa z rodzicami/rodzeństwem: Touch  Green. Potrzebne będą: przedmioty codziennego użytku w różnych kolorach. To prosta gra na poznanie kolorów. Mówimy “touch” albo „Show me” podajemy konkretny kolor (np. “green”) a zadaniem dziecka jest znalezienie przedmiotu w wymienionym przez nas kolorze.
  • 2. Karta pracy – kolory (u n-la wychowawcy).

 

Religia

 

Temat: Droga krzyżowa Pana Jezusa

  •  Uczeń poznaje wybrane stacje Drogi krzyżowej Pana Jezusa.
  • Potrafi opowiedzieć co przedstawia dana stacja
  • Potrafi wskazać krzyż w swoim domu.
  • Koloruje obrazek przesłany przez nauczyciela.   

 

31-03-2020r. - Wtorek                                                                                           

Temat : Wiejska muzyka

  • Rozwiązywanie zagadek.
  • Dowolny taniec przy piosence Na naszym podwórku.
  • Zabawy matematyczne – Układanie przedmiotów według określonych cech.
  • Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza  J. Porazińskiej Wiejska muzyka
  • Ćwiczenia ortofoniczne – naśladowanie głosów zwierząt żyjących na wsi. Oglądanie filmiku na YouTube „Zwierzęta dla dzieci na wsi” https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw
  • Nazywanie zwierząt przedstawionych na zdjęciach; wskazywanie obrazków tego, co dzięki nim mamy ( książka s. 49)
  • Zabawa ruchowo- naśladowcza Naśladowanie zwierząt z wiejskiego podwórka.

 

01-04-2020r. - Środa

Temat : Na wiejskim podwórku

  • Malowanie grubym pędzlem na kartce linii pionowych -po śladach , a potem samodzielnie.
  • Śpiewanie znanych piosenek głosami zwierząt z wiejskiego podwórka , przedstawionych na zdjęciach.
  • Zabawa Tak jak piórko
  • Zabawa przy piosence Na naszym podwórku.
  • Śpiewanie piosenek głosami zwierząt z wiejskiego podwórka https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ
  • Zabawy konstrukcyjne – budowanie dowolnych budowli z wybranych klocków.   

 

02-04-2020r. - Czwartek

Temat : Zwierzęta z wiejskiej zagrody.

  • Lepienie z plasteliny figurek zwierząt z wiejskiego podwórka.
  • Zabawa O którym zwierzęciu mówię ?
  • Zwierzęta z wiejskiej zagrody – ćwiczenia plastyczne.
  • Zabawa ruchowo- naśladowcza Naśladowanie zwierząt z wiejskiego podwórka.
  • Ćwiczenia logopedyczne – Koty i myszy.
  • Zabawa Wszystko zwierzę  , co ma pierzę.

 

03-04-2020r. - Piątek

Temat : Zwierzęta z wiejskiego podwórka – rodzice i ich dzieci.

  • Zabawa dydaktyczna Co jedzą zwierzęta ?
  • Zabawa dydaktyczna Rodzice i ich dzieci.
  • Ćwiczenia językowe z wykorzystaniem wiersza T. Fiutowskiej Przeciwnie.
  • Zabawa przy piosence Na naszym podwórku.
  • Co jedzą zwierzęta ?” – filmik na YouTube https://www.youtube.com/watch?v=2LOpSLZe2RA&vl=pl
  • Budowanie z klocków wiejskiego podwórka

 

Oddział przedszkolny - grupa 5-6 latków „Jeżyki”

 

Blok tematyczny: Poznajemy przyrodę.

 

30.03.2020r. - Poniedziałek

Temat: Wiosna na wsi.

  1. Oglądanie obrazków zwierząt z wiejskiego podwórka, nazywanie zwierząt – Książka Kolorowy Start z plusem str. 70-71, Kolorowy Start str. 68-69 – naśladowanie głosów zwierząt. Dzieci sześcioletnie – czytanie tekstu ( dla chętnych)
  2. „Zwierzęta z wiejskiego podwórka” – oglądanie filmu na YouTube

 

31.03.2020r. - wtorek

Temat: Awantura na wiejskim podwórku.

  1. Ćwiczenia ortofoniczne – naśladowanie głosów zwierząt żyjących na wsi. Oglądanie na YouTube filmu – „Zwierzęta dla dzieci na wsi”.
  2. Praca plastyczna – wypełnianie konturów owieczki – wg własnych pomysłów( kulki z waty, bibuły….)
  3. Uzupełnianie Kart pracy- Kolorowy Start z plusem str. 90 – 91, Kolorowy Start str.74

 

01.04.2020r. - Środa

Temat: Kaczuszka

  1. „Dziadek fajną farmę miał” – słuchanie piosenki na YouTube
  2. Nazwanie zwierząt hodowanych na farmie.
  3. Opisywanie wyglądu kaczki. Rozwijanie sprawności manualnych – wykonanie Kaczuszki – Wyprawka- Kolorowy Start z plusem i Wyprawka – Kolorowy Start

 

02.04. 2020r. - Czwartek

Temat: W wiejskiej zagrodzie.

  1. Poznanie przysłów, które dotyczą zwierząt hodowanych na wsi( wyśle nauczyciel)– próba wyjaśnienia znaczenia przysłów ( dla chętnych)
  2. Zabawa ruchowo – naśladowcza – „W wiejskiej zagrodzie”( naśladowanie ruchów zwierząt)
  3. Uzupełnianie Kart pracy- Kolorowy Start z plusem str. 92 – 93( utrwalenie poznanych liter), Kolorowy Start str.76-78

 

03.04. 2020r. - Piątek

Temat: W naszym gospodarstwie.

  1. Oglądanie z rodzicami i nazywanie narzędzi ogrodniczych.
  2. Posianie lub posadzenie razem z rodzicami do doniczki nasion dowolnego warzywa ( groch, koper, ogórek, cukinia……) – dla chętnych.
  3. Uzupełnianie Kart pracy- Kolorowy Start z plusem str. 94 – 96,Kolorowy Start str.79-80.

 

Religia:

 

Temat: Droga krzyżowa Pana Jezusa

Treści: uczeń poznaje wybrane stacje Drogi krzyżowej Pana Jezusa, potrafi opowiedzieć co przedstawia dana stacja. W podręczniku koloruje stacje na str.78. Na str. 79 wkleja z naklejek Pana Jezusa na krzyżu.

W razie braku podręcznika rysuje duży krzyż.

 

Język angielski:

 

Zakres tematyczny: Zabawy słuchowo – ruchowe, śpiewanie piosenki, utrwalenie nazw zabawek i kolorów.

  1. Zabawa z rodzicami/rodzeństwem: Touch Green. Potrzebne będą: przedmioty codziennego użytku w różnych kolorach oraz zabawki: a doll (lalka), a train (pociąg), a teddy (miś), a yo-yo, a kite (latawiec), a plane (samolot). Mówimy “touch” albo „Show me” podajemy konkretny kolor (np. “green”) a zadaniem dziecka jest znalezienie przedmiotu w wymienionym przez nas kolorze.
  2. Piosenka „Hello”

(https://www.youtube.com/watch?v=24TiN8Rr2Yg, https://www.youtube.com/watch?v=fbF52LkhWhQ )

 

Klasa I

 

Blok tematyczny- Tydzień z lekturą

 

30.03.2020r. – Poniedziałek

Temat- To umiem.

1.      Wysłuchanie prologu i drugiego rozdziału lektury ,,Niesamowite przygody dziecięciu skarpetek” czytanego przez mamę. Uzupełniane metryczki książki.

2.    Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu wykonanie ćw. w ćwiczeniówce str.30   .

3.      Rozwiązywanie zadań związanych z liczeniem w zakresie 13

-rozwiąż i zapisz w zeszycie w kratkę zadanie 2 (podręcznik str. 38)- wykonaj ćwiczenia (zeszyt ćwiczeń str. 31)

        

        Infornatyka

         - uczniowie kolorują wiosnę  https://www.kolorowankionline.net/idzie-wiosna

 

J.angielski

 

Temat: I like ice – cream! Lubie lody.

-Uczniowie słuchają nagrania na płytce (nazwy produktów spożywczych) i powtarzają słówka za nagraniem, następnie słuchają wierszyka – podręcznik str. 50 (płyta dołączona do podręcznika nagranie nr 2.1 i 2.2)

-Dzieci piszą po śladzie nazwy produktów na str. 32 w zeszycie ćwiczeń i kolorują obrazek

 

 31.03.2020 r.- Wtorek

Temat- To umiem! Cd.

1. Wysłuchaj czwartego rozdziału lektury, spróbuj opowiedzieć jego treść i wykonaj ilustrację w zeszycie w linie.

2.Ćwiczenia w pisaniu i czytaniu:- wykonaj ćwiczenie (zeszyt ćw. str. 32)

3. Rozwiązywanie zadań związanych z mierzeniem-Ćwiczeniówka str.33.  

4. Zabawa ruchowa- toczenie piłki po podłodze, między krzesłami.

 

1.04.2020r.- Środa

Temat- To umiem! Cd.

1.   Wysłuchaj piątego rozdziału lektury i uzupełnij notatkę w zeszycie w linie.

- Zeszyt ćwiczeń str.34

2.    Dodawanie i odejmowanie w drugiej dziesiątce.

- wykonaj ćw. 1 i 2 w Ćwiczeniówce str.35.

3.    Zadanie plastyczno-techniczne

Z niepotrzebnej skarpetki wykonaj myszkę lub inne ulubione zwierzątko.

 

Koło artystyczne

Wykonaj prace plastyczną „Świat w różowych lub niebieskich okularach” – malowanie farbami akwarelowymi, uzyskać jak największą ilość odcieni różu lub niebieskich.

 

 2.04.2020 r.- Czwartek

Temat- To umiem! Cd.

1.      Wysłuchaj ósmego rozdziału lektury, spróbuj opowiedzieć jego treść.

2.       Powtórz wiadomości na temat zwiastunów wiosny, wiosennych kwiatów:

- ułóż trzy zdania z wybranymi nazwami tych kwiatów i zapisz je kaligraficznie w zeszycie w linie.

Ćwiczenia dodatkowe dla chętnych uczniów – Zeszyt ćwiczeń str. 36, 37

3.     Obliczenia kalendarzowe- Ćwiczeniówka str.38

4. W-F w domu- ćwiczymy z rodzicami, z rodzeństwem- filmik z YouTuba

 

J.angielski

 

Temat: I like ice – cream! Lubie lody.

Dzieci rysują i podpisują (opcjonalnie) jedzenie do zeszytu.

 

Religia

 

W podręczniku na str. 76 uczniowie uzupełniają ilustrację odpowiednimi naklejkami, kolorują napis. Opowiadają co przedstawia ilustracja .

 

3.04.2020r.- Piątek

Temat- Dzień z lekturą.

1.  Czytanie dziesiątego rozdziału książki Justyny Bednarek ,, Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek”.

2.  Wymyślanie przygody 11 skarpetki- opowiedz mamie .

3. Wykonanie ilustracji do ułożonego opowiadania.

 

Religia

 

Na str. 77 uczniowie wpisuje literki w kratki zgodnie z ich kolorem.

W razie braku podręcznika rysuje na kartce Pana Jezusa.

 

Zajęcia czytelnicze

,,Brzydkie kaczątko”- Porządkowanie wydarzeń w odpowiedniej kolejności.

 

Klasa II

 

Blok tematyczny- Wiosna w świecie roślin

 

30.03.2020r. – Poniedziałek

Temat: Dziennik bociana

1.      Poznanie zwyczajów bocianów na podstawie tekstu- podr. str. 64-65

2.      Nauka na pamięć wyliczanek o bocianach- karta pracy

3.      Ćwiczenia w mnożeniu i dzieleniu- ćwicz. str. 54-55; filmik z YouTuba

4.      Wykonanie ruchomej zabawki „Powracające bociany”- ćwicz. str. 85

 

31.03.2020r. – Wtorek

Temat: Wiosenne porządki w ogrodach i na polach

  1. Filmik z YouTuba- „Wiosenne porządki”
  2. Czytanie tekstu Grażyny Lech o wiosennych porządkach- podr. str. 70
  3. Ćwiczenia ortograficzne- pisownia wyrazów z ch na końcu- wyjątki- ćwicz. str. 56
  4. Nauka piosenki o nasionkach- filmik z YouTuba
  5. Zabawa ruchowa- toczenie piłki po podłodze, między krzesłami

 

1.04.2020r. – Środa

Temat: Skąd się biorą rośliny?

  1. Filmik z YouTuba- „Skąd się biorą rośliny”?
  2. Założenie hodowli fasoli podr. str. 72
  3. Ćwiczenia w mnożeniu onlaine
  4. Malowanie farbami bukietu kwiatów

 

 Język angielski:

 

Temat: Recytowanie piosenki

1. Śpiewanie piosenki- podr. str. 45 (nagranie nr 1.54), na podstawie tekstu tej piosenki uczniowie  uzupełniają brakujące słówka w piosence w zeszycie ćwiczeń (str. 38 zad 1).

2. Gra multimedialna na stronie internetowej wydawnictwa Oxford –unit 4 game 1 i game 2:  posłuchaj i kliknij na obrazek:

https://elt.oup.com/student/goldsparks/level2/games/game-4-1?cc=pl&selLanguage=pl

https://elt.oup.com/student/goldsparks/level2/games/game-4-2?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub

 

2.04.2020r. – Czwartek

Temat: Jak się rozmnażają rośliny?

  1. Poznanie cyklu rozwojowego mniszka lekarskiego- ćwicz. str. 59
  2. Czytanie tekstu Laury Łącz „Udany spacer” i wyjaśnienie- co się stało z rośliną podczas spaceru?
    podr. str. 74
  3. Wiosenna gramatyka- ćwiczenia onlaine
  4. W- F w domu- ćwiczymy z rodzicami, z rodzeństwem- filmik z YouTuba

 

Religia:

 

Temat: Niedziela palmowa

1. Uczeń poznaje historię Niedzieli palmowej na podstawie przesłanych przez nauczyciela materiałów.

2. Przepisywanie w linie SŁOWO DNIA na str. 67; rysuje w podręczniku lub na kartce palmę wielkanocną.

3. Kolorowanie obrazka z procesją i wklejanie palmy- str. 66.

  

3.04.2020r. – Piątek

Temat: Sprzymierzeńcy i wrogowie roślin

  1. Filmik z YoyTuba- „Sprzymierzeńcy i wrogowie roślin”
  2. Wskazywanie głównych postaci w opowiadaniu „Trzej lekarze”- podr. str. 76
  3. Opisywanie wyglądu szkodników wymienionych w opowiadaniu

3.      Rozwiązywanie zadań tekstowych- ćwicz. str. 61-62

 

Informatyka:

 

Temat: Kolorowanie wiosny- https://www.kolorowankionline.net/idzie-wiosna

 

Klasa III

 

Okres od 30.03.2020 r. do 3.04.2020 roku

 

Wychowawcy klasy będą wysyłać zakres materiału na każdy dzień bezpośrednio
do rodziców, według ustalonego sposobu.

 

Krąg tematyczny: Powtórzenie wiadomości z poznanego zakresu.

 

Edukacja polonistyczna

  1. „To umiem” - ćwiczenia gramatyczne i ortograficzne – karty pracy.
  2. Czytanie ze zrozumieniem – e-podręcznik.


Edukacja matematyczna

  1. „To umiem” - utrwalenie dodawanie i odejmowania liczb trzy cyfrowych – karty pracy.
  2. „To umiem”- utrwalenie miar w matematyce – karty pracy.


Edukacja muzyczna

  1. Słuchanie piosenki „Wiosna”.


Edukacja plastyczna

  1. Praca plastyczna z dostępnych w domu materiałów „Wiosna”.


Edukacja przyrodnicza

  1. Zasadź w doniczce lub w jakimkolwiek naczyniu zboże, marchewkę, pietruszkę, cebulę, rzeżuchę lub inną roślinę (wybierz trzy) i obserwuj. Zapisz swoje obserwacje.


Edukacja techniczna

  1. „Ptaki wiosenne” – wycinanie z karty pracy.


Wychowanie fizyczne

  1. Aerobik – ruch i taniec przy muzyce.


Edukacja informatyczna

  1. Wykonaj prace „Wiosna na polu” w programie Paint.


Religia

  1. Pan Jezus pokazuje nam drogę powrotu do Ojca – syn marnotrawny.
    Poznanie historii syna marnotrawnego – podręcznik str.70, zeszyt ćwiczeń str.59

Język angielski

  1. Powtórzenie wiadomości z Unit 4.

Uczniowie słuchają i czytają historyjkę „Jungle Fun” w podręczniku na str. 49,
nagranie na płycie nr 2.12. Wykonują zadania do wysłuchanej historyjki w zeszycie ćwiczeń na str.40.

 

Klasa V

 

J. polski:

 

1. , 2. Temat: Opowiem, jak było – ćwiczenia w redagowaniu opowiadania odtwórczego z dialogiem.( 2 godz)

Uczeń zapoznaje się z informacją w podręczniku na stronie 226 „Jak napisać opowiadanie odtwórcze?”. Czyta przykładowe opowiadanie, zwraca uwagę na wydzielone części: wstęp, rozwinięcie i zakończenie.

Przepisuje do zeszytu notatkę ( załącznik przesłany przez nauczyciela) .
Wykonuje pisemnie zadanie ( 1 do wyboru):
- zadanie 5 w zeszycie ćwiczeń strona 130; lub
- opowiadanie wybranego mitu ( do zeszytu).
Pamięta, że mają być to opowiadania z dialogiem.
Zdjęcie pracy lub tekst w Wordzie należy przesłać nauczycielowi do 2 kwietnia 2020r.

 

3. ,4. Temat: Pisownia wyrazów z rz i ż – przypomnienie i uzupełnienie. ( 2 godz).

Uczeń przypomina zasady pisowni wyrazów z rz i ż z podręcznika strona 193.

Przepisuje do zeszytu notatkę ( załącznik przesłany przez nauczyciela) .
Wykonuje z zeszytu ćwiczeń strona 75 - 77 ćwiczenie 1,2 , 3 i 8.
( zdjęcie pracy przesyła nauczycielowi).

W ramach ćwiczeń utrwalających uczeń proszony jest o wykonanie wybranego dyktanda
( może być kilka) z „rz”, „ż” dla klas 4-6 ze strony internetowej: www.dyktanda.net

 

5. Temat: Wykrzyknik – znak pełen emocji.

Uczeń zapoznaje się z informacją w podręczniku na stronie191 na temat: Wykrzyknik.

Przepisuje do zeszytu notatkę ( załącznik przesłany przez nauczyciela).
Wykonuje zadanie 2 i 3 w zeszycie ćwiczeń strona 97 oraz 4 ze strony 98.

 

J. angielski:

 

Temat: „We wereworriedaboutyou! Martwiliśmy się o ciebie!”.

Uczniowie wypełniają 2 zadania gramatyczne na platformie edukacyjnej wyd. Pearosn, Instrukcje do logowania oraz do ćwiczeń przesłane uczniom przez pocztę e-mail.

 

Temat: „City Creatures – the muffins’. Słuchamy i czytamy historyjkę.

- przepisz do zeszytu słówka ze słowniczka str. 75 lesson 5.3. Przeczytaj historyjkę na str. 70.

Zad. 1. Połącz osoby: Carla z uczuciami surprised (zdziwiony)

Roccoangry (zdziwiony)

Al scared (przestraszony

Zad. 2 zaznacz czy zdania są prawdziwe (˅) czy fałszywe (x).

- karta pracy „czasownik to be w czasie przeszłym – pytania i krótkie odpowiedzi” wysłane przez pocztę e-mail.

 

Religia:

 

Temat: Pomoc potrzebującym jako obowiązek chrześcijański, święci świadkami wiary

Uczeń przepisuje do zeszytu temat ze str. 102 oraz na podstawie obrazka z tej strony
podręcznika rysuje w zeszycie stacje V Szymon pomaga nieść krzyż Panu Jezusowi.
Jeżeli ma możliwość ogląda on- line Drogę krzyżową przesłaną przez nauczyciela.
Zadanie pisemne: Odpowiada w zeszycie na pytanie:

Jak można pomagać? (krótko wymienić kilka propozycji pomocy i zapisuje)

Przesyła mailowo zdjęcie wykonanego zadania do sprawdzenia nauczycielowi.
Rozmowa tel. na temat wysłuchanych rozważań nabożeństwa Drogi krzyżowej

 

Historia:

 

Temat: Wyprawy krzyżowe

Uczeń zapoznaje się z treścią tekstu z podręcznika str. 122 - 129. a następnie uzupełnia kartę pracy (zał. 1).
Uzupełnioną kartę pracy (można ją przepisać) należy przesłać na adres e-mail: duchkatarzyna@wp.pl do 3.04.2020
W zrozumieniu tekstu pomoże materiał filmowy (Wyprawy krzyżowe- czytany podręcznik).

https://www.youtube.com/watch?v=C2oSdxDhA6U&t=518s (10 minut)

https://www.youtube.com/watch?v=tgHqaUDjqdg&t=16s(8)

Poniżej tematu lekcji należy zapisać notatkę (zał. 2).

 

Geografia:

 

Temat: Pierwsze podróże geograficzne.

Uczeń czyta temat z podręcznika. Następnie do podanych poniżej nazwisk podróżników dopisuje kiedy i gdzie dotarli. Korzystając z atlasu szuka tych miejsc. Pracę wykonuje na karcie ( przesłanej przez nauczyciela) i ją odsyła do oceny.

 

Biologia:

 

Temat: Korzeń – organ podziemny rośliny.

Uczeń zapoznaje się z tematem lekcji na podstawie prezentacji multimedialnej ( nauczyciel wyśle prezentację multimedialna do uczniów ), zapisuje notatkę przekazaną przez nauczyciela. Wykonuje zadanie 1, 2 str. 66 , 3 str. 67 w zeszycie ćwiczeń

 

Muzyka:

 

Temat: Muzyka źródeł. Jak muzykowano w prehistorii

Uczeń czyta wiadomości ze str.120 i 121 podręcznika.

Słucha wybranego fragmentu muzyki afrykańskiej i spróbuj w trakcie jej odtwarzania wystukać rytm za pomocą kreatywnego instrumentu perkusyjnego, np. pudełka.

Śpiewa znaną już „Pieśń z Lascaux” wykonując do niej odpowiednie gestodźwięki (muzyka: Jerzy Burdzy,  słowa: Grażyna Orlińska).

 

Matematyka

 

Temat: Pole równoległoboku (2godziny)

1. Uczeń zapoznaje się z tekstem z podręcznika str. 188-189

- analizuje przykład str.189

-wpisuje notatkę do zeszytu przedmiotowego (nauczyciel prześle plik)

-rozwiązuje zadania z podręcznika str.189-190 (1,2,3,8)

(nauczyciel prześle podpowiedzi do zadań)

-rozwiązuje zadania z zeszytu ćwiczeń str.49-50 (1,2,3,4,5)

(nauczyciel prześle podpowiedzi do zadań)

 

Temat: Pole rombu (2godziny)

1. Uczeń zapoznaje się z tekstem z podręcznika str. 191-192

- analizuje przykład str.191

-wpisuje notatkę do zeszytu przedmiotowego (nauczyciel prześle plik)

-rozwiązuje zadania z podręcznika str.192 (1,2,3,5)

(nauczyciel prześle podpowiedzi do zadań)

-rozwiązuje zadania z zeszytu ćwiczeń str.49-50 (1,2,3)

(nauczyciel prześle podpowiedzi do zadań)

2. W ramach zdw z matematyki uczeń ćwiczy na matzoo

(nauczyciel prześle uczniowi informację w załączniku)

 

Plastyka:

 

Temat: Baranki wielkanocne.

Proszę wykonać dowolnym sposobem baranka wielkanocnego i przesłać zdjęcie na podany numer telefonu lub na podaną skrzynkę mailową. Praca będzie oceniana. Na prace czekam do 07.04.2020r.

 Poniżej podaje link gdzie można znaleźć pomysły które może was zainspirują:

https://www.arbuziaki.pl/jak-zrobic-baranka-wielkanocnego-az-24-pomysly/

 

Informatyka:

 

Lekcja 2. Power Point - moja książka

https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty4

Dowiem się, opowiadać historie tak, aby były ciekawsze dla odbiorców. Nauczę się, jak przedstawić historię w MS Office.

Materiał do zajęć 1

Materiał do zajęc 2

Materiał do zajęc 3

Zadanie: Wykonanie prezentacji (temat dowolny) i przesłanie na e-maila geoo@interia.pl

 

Technika:

 

Temat: Kartka wielkanocna z wystającymi króliczkami

Potrzebne materiały: filc biały, nożyczki, igła z nitką, różowy, zielony i czarny flamaster, korektor, papier kolorowy lub kolorowe kartoniki, kolorowy karton z którego wykonasz kartkę, klej, wata, 3 małe białe pomponiki

 Link do wykonania kartki

https://tipy.interia.pl/artykul_3193,jak-zrobic-kartke-wielkanocna-z-wystajacymi-kroliczkami.html

Jeśli uczeń nie ma w domu potrzebnych materiałów , wykonuje kartkę według własnego pomysłu.

 

Wychowanie fizyczne:

 

Temat: Obwód ćwiczebny – kształtowanie sprawności fizycznej.
(materiały prześle nauczyciel).

 

Temat: Technika i taktyka piłki siatkowej – zagrywka – teoria (film instruktarzowy)

(materiały prześle nauczyciel).

 

Klasa VI

 

Biologia

 

Temat: Płazy –kręgowce wodno – lądowe.

Uczeń zapoznaje się z tematem lekcji na podstawie tematu na platformie e-podręczniki, https://epodreczniki.pl/a/plazy---zwierzeta-wodno-ladowe/DbCyM1YnM , zapisuje notatkę przekazaną przez nauczyciela.

Wykonuje zadanie 1, 2 str. 77, 3 i 4 str. 78 w zeszycie ćwiczeń.

 

Geografia

 

 Temat: Przemysł i usługi we Francji.

Przeczytaj temat z podręcznika. Następnie wykonaj poniższe zadania.

1. Przemysł to dział gospodarki, którego zadaniem jest wydobywanie surowców mineralnych, przetwarzaniem ich na różne produkty, wytwarzanie energii elektrycznej, dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków.

2. Do danych działów przemysłu dopisz po 4 przykłady produktów - kartę pracy prześle nauczyciel.

3. Poniższe produkty dopisz do znanych francuskich firm.

Kosmetyki, samoloty pasażerskie, artykuły spożywcze i napoje, samochody, opony

- Renault, Airbus, Michalin, LOreal.

4. Wypisz gałęzie przemysłu, które możemy zakwalifikować do zaawansowanych technologicznie.

5. Wyjaśnij pojęcie : Technopolia.

6 . Usługi to dział gospodarki, która nie wytwarza konkretnych produktów, lecz ma na celu zaspakajanie potrzeb ludności.

7. Podaj 6 przykładów usług mających największe znaczenie dla Francji.

Kartę pracy uzupełnij, a następnie prześlij do nauczyciela. Jeżeli masz możliwość, to wydrukuj ją i wklej do zeszytu.

 

Historia

 

 Temat : Nowe potęgi europejskie

Proszę zapoznać się z treścią tekstu z podręcznika str. 138 – 141, a następnie uzupełnić ćwiczenie 1 na karcie pracy(zał. 1). Całe zadanie proszę  przepisać do zeszytu, następnie w dowolnej formie, przesłać na adres duchkatarzyna@wp.pl do 3.04.2020

 

Temat : Stany Zjednoczone Ameryki

Proszę zapoznać się z treścią tekstu z podręcznika 143- 146 oraz filmami:

 Tadeusz Kościuszko- bohater Polski i Ameryki

https://www.youtube.com/watch?v=0kTWPZ_uhFk

Tadeusz Kościuszko. Człowiek, który wyprzedził swoje czasy.

https://www.youtube.com/watch?v=lg4pZJjzwL0

Poniżej tematu zapisz notatkę. (zał 2)

 

Język angielski

 

Temat: Ćwiczenia gramatyczne.

  1. Ćwiczymy użycie czasownika have to – musieć. Karta pracy przesłana pocztą e-mil do uczniów.
  2. Ćwiczenia utrwalające znajomość czasowników nieregularnych:

- gra online „Memory game” – uczniowie klikają okienka i starają się zapamiętać formy czasowników, żeby znaleźć parę muszą znaleźć bezokolicznik i formę przeszłą np. write –wrote https://matchthememory.com/irregularverbs

- https://www.gamestolearnenglish.com/past-tense-game/ w zad. 1 uczniowie przesuwają myszką bezokolicznik z lewej strony do czasownika w formie czasu przeszłego, dobra odpowiedź to zielony tick (˅).

 

Temat: „She has to stay in bed” cd.

- zadania na platformie edukacyjnej wyd. Pearson, gramatyka zad. 1 i 2. – instrukcje do logowania oraz do ćwiczeń przesłane uczniom pocztą e-mail.

 

Język polski

 

Temat: John Ronald Reuel Tolkien, jego dzieło i nasze pomysły

  • Przeczytaj biogram o J.R.R. Tolkienie ze str. 208 w podręczniku lub korzystając z innych źródeł wiedzy (encyklopedie, leksykony pisarzy, internet).
  • Napisz ogłoszenie o spotkaniu autorskim z J.R.R. Tolkienem.
  • W pracy wykorzystaj słowa: poliglota, angielskie legendy, pomysł, smoki, elfy, powieść dla najmłodszych, fantastyczne krainy.
  • Bądź jak Tolkien i na podstawie różnych źródeł przetłumacz wyrażenie ”Dzień dobry” na 10 języków.( Prześlij informację zwrotną do nauczyciela).

 

Temat: Uczestnicy wyprawy

  • Na podstawie przesłanej karty pracy opisz wygląd Bilba i Gandalfa.
  • Połącz imiona krasnoludów z odpowiednimi nazwami kolorów kapturów.
  • Odszukaj w lekturze fragment tekstu wyjaśniający, jak krasnoludy odczytały symbol wyryty przez Gandalfa na drzwiach domu hobbita.
  • Przepisz ten cytat.
  • Wyślij zdjęcie wypełnionej karty przez komunikator WhatsApp.

 

Temat: „Bo w życiu nie chodzi o to, by przeczekać burzę, lecz by nauczyć się tańczyć w deszczu…”

  • Przeczytaj fragment lektury „Hobbit, czyli tam i z powrotem” ze str.211 .
  • Zastanów się, co jest tematem odczytanego fragmentu książki?
  • Jakie miejsca zobaczyliście w swojej wyobraźni podczas czytania?
  • Jakich emocji dostarczyła Wam lektura?
  • Spośród przykładowych sentencji wybierz tę, która, Twoim zdaniem, najtrafniej odzwierciedla sens przeczytanego tekstu i w pięciu zdaniach sformułuj odpowiedź:
  • „Bo w życiu nie chodzi o to, by przeczekać burzę, lecz by nauczyć się tańczyć w deszczu…”
  • „Nawet najdalsza podróż zaczyna się od pierwszego kroku.”
  • „Uwaga, człowiek! Dziękuję, pójdę inną drogą.”
  • Prześlij informację zwrotną pocztą elektroniczną.

 

Matematyka

 

 Temat: Graniastosłupy proste

1. Uczeń :

Zapoznaje się z zadaniami (max 4) zawartymi w przesłanym pliku a następnie rozwiązuje je w zeszycie (nauczyciel poda wskazówki do rozwiązania pod wskazanymi zadaniami).

2. Nauczyciel wskaże zadania do przesłania (informacje prześle w pliku).

3. Uczeń przesyła zadnie w podanym terminie na wskazany przez nauczyciela adres mailowy.

 

Temat: Pole powierzchni całkowitej prostopadłościanu

1. Uczeń rozwiązuj zadania z podręcznika str. 221 (9, 10)

2. Uczeń rozwiązuje zadania z zeszytu ćwiczeń str. 36-37(1, 2)

3. Uczeń rozwiązuje zadania z zeszytu ćwiczeń str. 46 (1, 3 a w 2 zad -wskazane przykłady przez nauczyciela)

4. Uczeń przesyła rozwiązanie wskazanego zadania do nauczyciela (nauczyciel powiadomi ucznia)

5. Uczeń przesyła zadanie w podanym terminie na wskazany przez nauczyciela adres mailowy

Ad4. W ramach zdw z matematyki uczeń rozwiązuje zad. 8 z podręcznika str.221,

Zad. 3, 4, 5 z zeszytu ćwiczeń str. 36-37

 

Muzyka

 

 Temat : Muzyczne widowiska

  • Zapoznaj się z treścią zagadnienia w podręczniku ze str.106-111
  • Uzupełnij krótkie ćwiczenie ( załącznik od nauczyciela) stawiając literę O obok tytułów operetek, literę M – przy tytułach musicali, a literę R – przy tytułach rewii.
  • Obejrzyj, dla relaksu, fragment musicalu, np. ”Koty” (link; https://www.youtube.com/watch?v=TgIF0ObVMyg)

 

Religia

 

 Temat: Grób Pański - myśleli, że to już koniec

Treści: znaczenie dla chrześcijanina Wielkiego Piątku

  1. Uczniowie zapoznają się z fragmentem Ewangelii M 15,42-47 znajdującym się w podręczniku . Uczniowie wklejają do zeszytu uzupełnioną kartę pracy  przesłaną przez nauczyciela.(patrz na zapamiętaj z tej katechezy)

 

Technika

 

 Temat: Wykonujemy wielkanocnego zajączka ze skarpetki.

Do wykonania zajączka będzie potrzebna mała ale długa skarpetka, biały i różowy filc, duży biały pompon, oczy do maskotek, przezroczyste gumki recepturki, ryż, wstążeczka ozdobna z materiału, nożyczki, klej w tubce

Link potrzebny do wykonania ozdoby:

https://tipy.interia.pl/artykul_22123,jak-zrobic-zajaca-ze-skarpety.html

Jeśli uczeń nie ma w domu potrzebnych materiałów , wykonuje inną ozdobę wielkanocną.

 

Informatyka

 

Temat: O wyszukiwaniu najmniejszej i największej liczby

Uczeń zapoznaje się z tematem lekcji na podstawie podręcznika oraz filmików dostarczonych przez nauczyciela. Wykonuje zadanie i przesyła je do nauczyciela

 

Wychowanie fizyczne

 

 Temat: Obwód ćwiczebny – kształtowanie sprawności fizycznej.

Obwód ćwiczebny – kształtowanie sprawności fizycznej.

 

Temat: Technika i taktyka piłki siatkowej – zagrywka – teoria (film instruktażowy)

Technika i taktyka piłki siatkowej – zagrywka – teoria.

Plastyka:

 

Temat: Wielkanocny zając.

Instrukcja wykonania zająca znajduje się na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=cYSzOuY5_Jg&feature=share.

Filmik został przesłany na grupę klasową.

Jeżeli ktoś nie ma możliwości wykonać zająca zgodnie z instrukcją to wykonuje wielkanocnego zająca według własnego pomysłu. Gotową prace proszę przesłać do nauczyciela sms-em (zdjęcie) lub drogą mailową do 5.04.

 

Klasa VII

 

Religia

 

Temat: Modlitwa i wiara w rodzinie.

Treści: rożne rodzaje modlitwy oraz modlitwy rodzinne

Do zeszytu uczniowie wpisują powyższy  temat oraz WIEM,ŻE ...- str. 110 oraz WIEM, ŻE str.112.  Uczeń potrafi wymienić pisemnie w zeszycie modlitwy, których nauczył się w rodzinie.

 

Język polski

 

1. Temat: Uczymy się urozmaicać opowiadanie. ( 1godz.)

Uczeń ogląda filmik : ” 28. Jak napisać opowiadanie? Egzamin ósmoklasisty z j. polskiego”
ze strony:  https://www.youtube.com/watch?v=eBPnGisAG6Q     (ok. 7 min)

Następnie zapoznaje się z  prezentacją multimedialną ( przesłaną przez nauczyciela)  i na jej postawie wpisuje notatkę do zeszytu.

 

2.3. Temat:  Redagujemy pracę pisemną z lektury „Krzyżacy „H. Sienkiewicza – opowiadanie twórcze. ( 2 godziny).

            Uczeń redaguje opowiadanie twórcze na temat:  Wyobraź sobie, że losy Zbyszka i Danusi potoczyły się inaczej. Napisz opowiadanie, w którym zmienisz historię ich życia. Zredaguj swoją pracę tak, aby wykazać, że dobrze znasz lekturę :”Krzyżacy” H. Sienkiewicza. Pamiętaj o urozmaiceniu swojego wypracowania ( w nawiązaniu do lekcji wcześniejszej). Prace pisemne należy wykonać i przesłać mailem do nauczyciela najpóźniej do  03.04.2020r.

4. Temat: Czym inspirował się w swojej twórczości Adam Mickiewicz? (1 godz.)

Uczeń zapoznaje się z materiałem w podręczniku str. 206 – 207 i redaguje notatkę do zeszytu, będącą odpowiedzią na pytanie w temacie.  Zdjęcie notatki uczeń przesyła nauczycielowi mailowo.

 

5. Temat: Sprawdź, czy potrafisz – utrwalenie wiadomości o częściach mowy.

 Uczeń przypomina sobie wszystkie poznane części mowy, z podziałem na odmienne i nieodmienne. Zapisuje je do zeszytu ( załącznik od nauczyciela). Następnie wypełnia ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń strona84.

 

Język angielski

 

1. Temat: „A theatre evening -  wieczór w teatrze” – czytamy ze zrozumieniem.

Uczniowie przepisują do zeszytu słówka ze str. 57 lesson 4.3 – teatr.

 - str. 51. Zad 3. Przeczytaj wiadomość i odpowiedz na pytanie w zeszycie:  Why is Nathan going to the theatre? – Dlaczego Nathan idzie do teatru?

- zad. 4 str. 51. Przeczytaj wiadomości od Katie, Elena i Luke oraz przewodnik Entertainment Guide. Dobierz show (a, b, c, d) do osoby.

- zad. 6. Uzupełnij zadania (tylko odpowiedzi w zeszycie) podświetlonymi wyrażeniami z czytanki. Nagrania do zadań 3, 4, 6 dostępne są na portalu edukacyjnym Pearson eDesk. Uczniowie otrzymali instrukcję logowania pocztą e-mail.

 

2 Temat: Ćwiczenia gramatyczno  - leksykalne.

-Uczniowie oglądają video na portalu edukacyjnym Pearson eDesk. Odpowiadają w zeszycie na pytanie: Why is Alisha wearing her traditional costume? – Dlaczego Alisha nosi swój tradycyjny strój?

- Uczniowie uzupełniają kartę pracy (ćwiczymy określenia ilości: some, any, much, many, (a) few, (a) little, a lot of, lots of).

 

Język niemiecki

 

1.Temat: “Biernik” (rodzajniki określone i nieokreślone, zaimki dzierżawcze, przeczenie kein)

Zapoznanie się z tabelą i zdaniami (nauczyciel prześle uczniom materiały).

Tłumaczenie zdań na język niemiecki (nauczyciel prześle uczniom kartę pracy).

 

2.Temat: „Mianownik i biernik – ćwiczenia utrwalające”

Zeszyt ćwiczeń str. 53/9 zakreślenie poprawnej odpowiedzi

Zeszyt ćwiczeń str. 53/11 napisanie zdań

Zeszyt ćwiczeń str. 54/13 napisanie zdań

 

Muzyka

 

Temat: Na wiosenną nutę…

Uczeń  zaprezentuje nagrany filmik lub zaśpiewa  poprzez komunikator WhatsApp  dowolną piosenkę o wiośnie.

Ułoży krótką rymowankę (do czterech wersów) o wiośnie i spróbuje ją zrytmizować za pomocą: całych nut, półnut, ćwierćnut bądź ósemek czy rytmów mieszanych.

 Np. Przyy-szła doo nas wioos-na półnuty i ósemki)

Pięęęęęk-na i raaaa-dos-na (całe nuty i ćwierćnuty).

 

Plastyka

 

Temat: Wielkanocny kurczaczek.

Proszę wykonać dowolną techniką wielkanocnego kurczaczka i przesłać zdjęcie wykonanej pracy sms-em lub mailem do nauczyciela. Na gotowe prace czekam do 5.04.

Pomocny link znajduje się na grupie klasowej.

 

Historia

 

Temat: Rozwój gospodarczy oraz nowe ruchy polityczne na ziemiach polskich

Uczeń zapoznaje  się z treścią tekstu z podręcznika str. 130 - 145. a następnie uzupełnia  kartę pracy (zał. 1). Uzupełnioną kartę pracy (można ją przepisać) uczeń przesyła na adres e-mail: duchkatarzyna@wp.pl do 3.04.2020. Poniżej tematu lekcji zapisuje  notatkę (zał. 2).

 

Geografia

 

1 Temat: Gospodarka morska

Uczeń czyta temat w podręczniku. Uzupełnia kartę pracy ( załącznik prześle nauczyciel).

 

2 Temat: Energetyka.

Uczeń czyta temat w podręczniku. Uzupełnia kartę pracy ( załącznik prześle nauczyciel).

 

Biologia

 

1 Temat : Budowa i rola układu oddechowego.  1.04.20 ( 1 godz.)

Treści: poznanie budowy i sposobu funkcjonowania układu oddechowego,  analizowanie procesu powstawania głosu,  omówienie roli nagłośni.

Uczeń  zapoznaje się z treściami na platformie e-podręczniki  Układ oddechowy i jego funkcje”  (Rozdziały 1-3 Górne drogi oddechowe, Dolne drogi oddechowe, Płuca )  link https://epodreczniki.pl/a/uklad-oddechowy-i-jego-funkcje/DpduCQG5g oraz z filmikiem Układ oddechowy – budowa”   (link prześle nauczciel).

Zapisuje notatkę ( nauczyciel prześle załącznik). Rozwiązuje zadania online na platformie e-podręczniki nr 1 i 2 pod tym tematem lekcji oraz zadania 1 i 2 w zeszycie ćwiczeń str. 66.

 

2 Temat :  Mechanizm wymiany gazowej.  3.04.20 ( 1 godz.)

Treści: omówienie mechanizmu wymiany gazowej w pęcherzykach płucnych

i naczyniach włosowatych krwiobiegu dużego , omówienie roli krwi w transporcie gazów oddechowych

Uczeń  zapoznaje się z treściami na platformie e-podręczniki  „Układ oddechowy i jego funkcje”  (Rozdziały 4-5 Wentylacja płuc, Wymiana gazowa )  link https://epodreczniki.pl/a/uklad-oddechowy-i-jego-funkcje/DpduCQG5g . Zapisuje notatkę w zeszycie ( załącznik prześle nauczyciel).  Rozwiązuje zadania online na platformie e-podręczniki nr 3 i 4  pod tym tematem lekcji oraz zadania 1 ,2 i 3 w zeszycie ćwiczeń str. 68.

 

Chemia

 

1 Temat: Wiązanie jonowe.  30.03.20  ( 1 godz.)

Treści: pojęcie jon, rodzaje jonów i ich powstawanie z atomów na przykładach: Na, Mg, Al, O, Cl, S, wiązanie jonowe, mechanizm powstawania wiązania jonowego (NaCl, MgO), pojęcie elektroujemności , elektroujemność pierwiastków a rodzaj wiązania chemicznego w cząsteczce (kowalencyjne, jonowe)

Uczeń  zapoznaje się z treściami na platformie e-podręczniki, link https://epodreczniki.pl/a/wiazanie-jonowe/DwtGprrwy oraz z filmikiem na youtube  pt. „Wiązania jonowe”  ( link prześle nauczyciel uczniom). Zapisuje notatkę  ( załącznik prześle nauczyciel). Wykonuje  zadania  w karcie pracy ( załącznik prześle nauczyciel).

 

2 Temat : Wpływ rodzaju wiązania na właściwości związku chemicznego. 02.04.20        (1 godz.)

Treści:  właściwości związków kowalencyjnych i jonowych (stan skupienia, temperatury topnienia i wrzenia, przewodnictwo elektryczne i cieplne.

Uczeń  zapoznaje się z treściami w podręczniku str. 127-129. Ogląda filmiki na youtube przedstawiające doświadczenia :  Czy woda z solą przewodzi prąd elektryczny ? oraz  Czy woda z cukrem będzie przewodziła prąd elektryczny ? (  nauczyciel prześle linki uczniom ) Uczniowie zapisują notatkę i wykonują zadania nr 9,10 i 11 w zeszycie ćwiczeń str.67.

 

Fizyka

 

1 Temat: Ruch prostoliniowy zmienny. 30 marzec 2020r.

Uczeń czyta  ze zrozumieniem tekst z podręcznika do fizyki dla klasy VII, str.135 - 139.

Analizuje  przykład ze strony 139.

Wpisuje  notatkę do zeszytu przedmiotowego.

Wykonuje zadania z podręcznika str. 140 zad.1, 3, 4

 

2 Temat: Badanie ruchu prostoliniowego jednostajnie przyspieszonego. 03 kwiecień 2020r.

Uczeń czyta ze zrozumieniem tekst z podręcznika do fizyki dla klasy VII, str.141 - 144.

Analizuje  doświadczenie 37 ze strony 139.

Wpisuje  notatkę do zeszytu przedmiotowego.

Wykonuje zadania z podręcznika str. 144 zad.1, 2.

 

Matematyka

 

1. Temat: Procenty w zadaniach tekstowych (3 godziny)

1. Uczeń

- analizuje przykłady z podręcznika str.204-205

- rozwiązuje zadania tekstowe za pomocą równań pierwszego stopnia z jedną niewiadomą, w tym także z obliczeniami procentowymi – podręcznik str.206-207

- rozwiązuje zadania z zeszytu ćwiczeń str.84-88

- przesyła rozwiązanie wskazanych zadań na podany adres

(po 4 zadania do każdej z trzech lekcji wskaże nauczyciel w załączonym pliku)

 

2. W ramach zdw z matematyki uczeń ćwiczy na matzoo

(nauczyciel prześle informację uczniowi w załączniku)

 

2. Temat: Powtórzenie wiadomości – „Równania”(1 godzina)

1. Uczeń:

- zapisuje wyniki podanych działań w postaci wyrażeń algebraicznych jednej lub kilku zmiennych

- zapisuje zależności przedstawione w zadaniach w postaci wyrażeń algebraicznych jednej lub kilku zmiennych

- zapisuje rozwiązania zadań w postaci wyrażeń algebraicznych…

- sprawdza, czy dana liczba jest rozwiązaniem równania (stopnia pierwszego, drugiego lub trzeciego) z jedną niewiadomą….

- rozwiązuje równania pierwszego stopnia z jedną niewiadomą metodą równań równoważnych

- rozwiązuje równania, które po prostych przekształceniach wyrażeń algebraicznych sprowadzają się do równań pierwszego stopnia z jedną niewiadomą

- rozwiązuje zadania tekstowe za pomocą równań pierwszego stopnia z jedną niewiadomą, w tym także z obliczeniami procentowymi;

- przekształca proste wzory, aby wyznaczyć zadaną wielkość we wzorach geometrycznych (np. pól figur) i fizycznych (np. dotyczących prędkości, drogi i czasu)

- przesyła rozwiązanie wskazanych zadań na podany adres

(zadania do powtórki prześle  nauczyciel w załączonym pliku)

 

Informatyka

 

1 Temat : Sposoby przedstawiania algorytmów.

Uczeń  zapoznaje się z materiałami, dostępnymi pod linkami:

 https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty6

http://www.math.edu.pl/system-binarny

 

Wychowanie fizyczne

 

Temat: Technika i taktyka piłki siatkowej – blok pojedynczy (teoria + film instruktażowy).

 

Temat: Technika i taktyka piłki siatkowej – zagrywka – teoria.

 

Temat: Obwód ćwiczebny – kształtowanie sprawności fizycznej.

 

KLASA VIII

 

Matematyka

 

Temat: Symetria względem prostej (3 godziny)

Uczeń rozpoznaje figury osiowosymetryczne i wskazuje ich osie symetrii .

 

Temat : Oś symetrii figury (1godzina)

Uczeń rozpoznaje figury osiowosymetryczne i wskazuje ich osie symetrii oraz uzupełnia figurę do figury osiowosymetrycznej przy danych: osi symetrii figury i części figury.

 

Temat : Próbny egzamin ósmoklasisty z CKE

1. Arkusz  przesłany zostanie  na pocztę e-mail.

2.Uczniowie rozwiązują arkusz i przesyłają odpowiedzi w dowolnej formie na podany adres.

(instrukcję prześle nauczyciel)

 

Informatyka

 

Temat: Projektowanie formuł wykorzystujących sprawdzanie warunków

https://epodreczniki.pl/a/projektowanie-formul-wykorzystujacych-sprawdzanie-warunkow/DlcimR4PC

Pobrane pliki ze zrobionymi zadaniami proszę o przesłanie na e-maila: geoo@interia. pl

 

Język polski

 

Temat: Cechy powieści historycznej

*Zapoznaj się z rozbudowaną definicją powieści historycznej ze str. 229 podręcznika.

*Wypisz cechy gatunkowe „Quo vadis” jako powieści historycznej( załącznik-karta pracy).

*Określ narrację w powieści(załącznik od nauczyciela) i wysłuchaj opracowania: Narracja i język w powieści(Biblioteka Szkolna https://www.youtube.com/watch?v=ZCeSzf4UDGo).

*Powtórz wiadomości o typach narracji z Twojego niezbędnika(str.308).

*Zastanów się nad sensem określenia: powieść ”ku pokrzepieniu serc”(załącznik od nauczyciela).

Temat: Sławomir Mrożek – artysta przewrotny

*Przeczytaj ze str.230 biogram twórcy.

*Obejrzyj obraz Jana Matejki ”Stańczyk” i wypisz funkcje, jakie może pełnić błazen w społeczeństwie w formie mapy skojarzeń.

*Określ charakter twórczości artysty oraz wskaż funkcje humoru i satyry w jego utworach czy rysunkach.

*Wyszukaj w Słowniku języka polskiego definicji słowa ‘żart” dopisując do niego synonimy.

 

Temat: Być kimś innym, Sławomir Mrożek” Artysta”

*Przeczytaj z podręcznika fragment tekstu Sławomira Mrożka ”Artysta” (str.232).

*Wyjaśnij pojęcie ”alegoria”( def. str.315) i „ambicja”.

*Sformułuj w dwóch zdaniach morał wynikający z tekstu.

*Obejrzyj mem o słoniu próbującym złapać motyla zatytułowany „Ambicja”.

*Odpowiedz: 

Czy treść poniższego rysunku jest zgodna z treścią utworu Sławomira Mrożka ?  W uzasadnieniu sformułuj dwa argumenty odnoszące się zarówno do  utworu,  jak i rysunku:

https://pl-static.z-dn.net/files/dcb/edfc9711fc597b03defb8dc350978cfc.png

*Odpowiedź z argumentami prześlij do nauczyciela celem ocenienia jej.

 

Język angielski

 

1 Temat: Utrwalenie zagadnień gramatycznych – czas przeszły prosty.

1. Uczniowie wykonują zadania w Repetytorium: str. 72 zad 3 (do czasowników regularnych dopisujemy –(e)d, nieregularne – 2 forma z tabelki), zad4.

Str. 73 zad 7. Zadania wykonują w zeszycie przedmiotowym.

2. Zadanie online: https://www.perfect-english-grammar.com/past-simple-exercise-8.html

 

2 Temat: Rozumienie ze słuchu - składanie reklamacji.

1. Uczniowie przepisują słówka ze str. 81: 2. 21 complaining.

2. Uczniowie wykonują zadania do słuchowisk na str. 74. Zad: 2,6, 7. (Nagrania wysłane pocztą e-mail).

3. Ósmoklasiści wykonują zadania w zeszycie przedmiotowym.

 

3 Temat: Próbny egzamin ósmoklasisty z CKE.

1. Arkusz i nagrania przesłane zostaną przesłane na pocztę e-mail.

2.Uczniowie rozwiązują arkusz i przesyłają odpowiedzi w dowolnej formie (w pliku w

edytorze tekstów, na wydruku, na karcie odpowiedzi (plik edytowalny, w którym odpowiedzi będzie można zapisać komputerowo albo odręcznie), na zwykłej kartce papieru, numerując kolejno rozwiązywane zadania– można przesłać zdjęcia).

 

Religia

 

Temat: Benedyktyni i św. Benedykty

1. Treści: uczniowie na podstawie podręcznika (str.125) zapoznają się z historią zakonu Benedyktynów.

2. Odpowiadają pisemnie na pytanie :Kim był św. Benedykt?(krótko)

3. Przepisują do zeszytu WIEM,ŻE… z tego tematu str. 126

4. Przesyłają zdjęcia prac na maila lub na Messengera

 

Język niemiecki

 

1. Temat: “Wie komme ich zum Parkhaus?” („Jak dojadę do parkingu?”)

Zapoznanie się z wyrażeniami i zdaniami (nauczyciel prześle uczniom materiały)

Opisanie drogi (nauczyciel prześle uczniom kartę pracy) na podstawie planu miasta z podręcznika str. 71/12C

 

2. Temat „Urlaub planen” („Planowanie urlopu”)

Podręcznik str. 68/6 przeczytanie tekstów i przyporządkowanie zdań. Zapisanie odpowiedzi do zeszytu.

 

Historia

 

Temat: Polska w okresie stalinizmu.

1. Proszę zapoznać się z treścią tekstu z podręcznika str. 176 - 181. a następnie uzupełnić kartę pracy (zał. 1).

2. W zrozumieniu tematu pomogą CI filmy:

Stalinizm po Polsku.

https://www.youtube.com/watch?v=L5VqgoctoPM

Stalin

https://www.youtube.com/watch?v=IZyf0I4vBKI

3. Uzupełnioną kartę pracy (można ją przepisać) proszę przesłać na adres e-mail: duchkatarzyna@wp.pl do 3.04.2020

4. Poniżej tematu lekcji zapisz notatkę (zał. 2).

 

WOS

 

Temat: Prezydent i Rada Ministrów

1. Zapoznaj się z  tekstem z podręcznika 140 - 143.

2. W zrozumieniu tematu pomoże Ci materiał filmowy.

Władza wykonawcza.

https://www.youtube.com/watch?v=HEdmHVzQnXg

Prezydenci

https://www.youtube.com/watch?v=9XC8NCCK9V0

3. Poniżej tematu lekcji wykonaj zadania:

zadanie 1 Napisz jakie są kompetencje prezydenta i Rady Ministrów.

zadanie 2  Wypisz obecny  skład Rady Ministrów

4. Wykonane zadanie w dowolnej formie prześlij na adres  e- mail: duchkatarzyna@wp.pl

termin (3.04.2020)

 

Chemia (2 godz)

 

Temat : Metanol i etanol – alkohole monohydroksylowe ( 30.03.20)

1. Uczeń zapoznaje się z treściami w podręczniku str.142-149

oraz z filmikami: na portalu docwiczenia.pl „ Badanie właściwości etanolu” oraz na youtube –„ Wykrywanie alkoholu”

https://www.youtube.com/watch?v=uQTuBmE8sYY .

2. Wypełnia kartę pracy - Metanol i etanol – alkohole monohydroksylowe.

 

Temat : Glicerol – alkohol polihydroksylowy ( 01.04.20)

1. Uczeń zapoznaje się z tematem lekcji na platformie e-podręczniki link:

https://epodreczniki.pl/a/alkohole-wielowodorotlenowe/DNcNC1dOf .

2. Wypełnia kartę pracy przygotowaną przez nauczyciela .

 

Biologia

 

Temat: Na czym polega konkurencja? Usystematyzowanie wiadomości.

1. Uczeń zapoznaje się z treściami dotyczącymi konkurencji na platformie e-podręczniki- link

https://epodreczniki.pl/a/konkurencja-i-pasozytnictwo/DRye3Ymqf

2. Rozwiązuje zadania oznaczone nr 1,2,3 online na platformie e-podręczniki pod tym

tematem lekcji na platformie e-podręczniki.

3. Uzupełnia kartę pracy (nauczyciel przesyła załącznik)

 

Edukacja dla bezpieczeństwa

 

Temat: Apteczka pierwszej pomocy.

1. Przeczytaj temat w podręczniku.

2. Przesłaną przez nauczyciela kartę pracy uzupełnij a następnie prześlij na podany  adres.

3. Jeżeli masz możliwość to wydrukuj ją i wklej do zeszytu.

4. O otrzymanej ocenię zostaniesz poinformowany.

 

Geografia

 

Temat: Urbanizacja w Ameryce

1. Przeczytaj temat z podręcznika.

2. Wykonaj przesłane zadania (otrzymasz w pliku).

3. Następnie prześlij uzupełnioną kartę pracy na podany wcześniej adres emailowy.

4. Jeśli masz możliwość, wydrukuj sobie to wszystko i wklej do zeszytu.

5. O uzyskanej ocenie zostaniesz poinformowany.

 

Fizyka

 

Temat: Elektromagnes, budowa, działanie i zastosowanie.

  1. Bardzo proszę przeczytać ze zrozumieniem tekst z podręcznika do fizyki dla klasy VIII, str.135 - 139.
  2. Proszę przeanalizować doświadczenia nr: 33 - str.135.
  3. Proszę wpisać notatkę do zeszytu przedmiotowego.
  4. Proszę wykonać zadania z podręcznika str. 139 zad.1, 2, str. 140 zad.3,

 

Temat: Oddziaływanie magnetyczne a silnik elektryczny.

  • Bardzo proszę przeczytać ze zrozumieniem tekst z podręcznika do fizyki dla klasy VIII, str.141 - 145.
  • Proszę przeanalizować doświadczenia nr: 34 - str.141, nr 35 - str.143.
  • Proszę wpisać notatkę do zeszytu przedmiotowego.
  • Proszę wykonać zadania z podręcznika str. 146 zad.1, 2.

 

Drodzy uczniowie gorąco zachęcam Was do obejrzenia filmów edukacyjnych, które odtworzą się po kliknięciu następujących linków:

 https://www.youtube.com/watch?v=8WjN7PNOxF0

https://www.youtube.com/watch?v=VTNTokzGZF0

https://www.youtube.com/watch?v=5VzUPz5BbJs

 

Wychowanie fizyczne

(nauczyciel przekaże informacje do poniższych tematów pocztą elektroniczną)

 

Temat: Technika i taktyka piłki siatkowej – blok pojedynczy (teoria + film

instruktażowy).

 

Temat: Technika i taktyka piłki siatkowej – zagrywka – teoria.

 

Temat: Obwód ćwiczebny – kształtowanie sprawności fizycznej.

wiadomości

Kontakt

  • Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi w Szczytnikach
    Szczytniki 91a
    32-112 Klimontów
    woj. małopolskie
  • (+12) 386-60-07

Galeria zdjęć