Kalendarium

Poniedziałek, 2021-10-18

Imieniny: Hanny, Klementyny

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 469702
  • Do końca roku: 74 dni
  • Do wakacji: 249 dni

Podsumowanie projektu "Emocja"

 

Sprawozdanie z Międzynarodowego projektu edukacyjnego Emocja 2020 - 2021

Uczniowie klasy I pod kierunkiem wychowawczyni Bogusławy Syrówki ukończyli realizację Międzynarodowego projektu edukacyjnego „Emocja” wspierającego rozwój społeczny i emocjonalny uczniów. 

Idea projektu:

Wszystkim rodzicom i wychowawcom zależy na tym, aby wychować dzieci na mądrych i szczęśliwych ludzi, samodzielnych i twórczych. Wprowadzenie dzieci w świat wartości moralnych, jest niezwykle ważne, gdyż są one fundamentem dalszego życia. Projekt obejmował pięć spotkań w ciągu roku szkolnego, w tym rozmowę o uniwersalnych wartościach.

5 razy do roku skupialiśmy się na nauczaniu jednej wartości, mając do dyspozycji wiele sposobów na realizację zadania, np. czytanie bajek i opowiadań oraz omawianie z dziećmi konkretnych cech i zachowań; gry; odgrywanie scenek i ról; rozmowy itp.

Dobór odpowiednich metod pracy miał na celu pobudzenie uczniów do zdobywania wiedzy i umiejętności.

Pracowaliśmy według następującego terminarza omawianych wartości:


I MODUŁ - od 2.09.2020 r. do 11.10.2020 r. – „KREATYWNOŚĆ” - DZIEŃ KROPKI

II MODUŁ - od 02.11.2020 r. do 20.12.2020 r. – „WYOBRAŹNIA” przy współpracy ze Szkoleniami z Wyobraźnią


III MODUŁ - od 11.01.2021 r. do 14.02.2021 r. - „MOC SŁÓW” przy współpracy z Terapeutycznym ABC


IV MODUŁ - od 01.03.2021 r. do 19.04.2021 r. – „RÓWNOŚĆ” DZIEŃ KOLOROWEJ SKARPETY

V MODUŁ - od 10.05.2021 r. do 13.06.2021 r. - „OSWAJANIE STRACHU” przy współpracy z Bookarnik.pl

 

Po zrealizowaniu każdego modułu nauczyciel umieszczał na fanpage’u projektu sprawozdanie w formie opisu i zdjęć.

 

EWALUACJA


W trakcie zajęć uczniowie klasy I nauczyli się empatii, szacunku do drugiego człowieka oraz nabyli umiejętność mówienia o swoich emocjach i potrzebach. Dowiedzieli się, jak budować przyjazny stosunek do drugiego człowieka.

Udział w zajęciach uwrażliwił dzieci na różnice, które posiadamy.

Szczególnie teraz, w tak trudnych czasach, bardzo ważne jest kształtowanie u dzieci pozytywnych postaw społecznych, rozbudzanie wiary w siebie oraz własne możliwości.

Jako wychowawczyni mam nadzieję i wierzę, że cele zostały osiągnięte, a organizatorowi wspaniałego projektu składam podziękowania.

B.Syrówka