Kalendarium

Poniedziałek, 2021-10-18

Imieniny: Hanny, Klementyny

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 469702
  • Do końca roku: 74 dni
  • Do wakacji: 249 dni

Podsumowanie projektu "Z Kulturą Mi Do Twarzy"

PODSUMOWANIE PROJEKTU „Z KULTURĄ MI DO TWARZY”

Szkoła Podstawowa w Starym Kraszewie

 

 

Podsumowanie projektu „Z kulturą mi do twarzy” grupa 0:

 

Moduł I

„Podróż do królestwa dźwięków” – zabawa w wizytę w filharmonii: przygotowanie biletów, ponumerowanych miejsc, oglądanie koncertu online.

„Mali i duzi architekci” – konstruowanie z dostępnych materiałów budowli na wzór Big Bena.

 

Moduł II

„Warsztaty ludowe” – udział w warsztatach ludowych – malowanie pisanek.

„Na ludową nutę” – Nauka dowolnego tańca regionalnego – krakowiak.

 

Moduł III

„Dawno, dawno temu, za górami, za lasami” – napisanie w grupie krótkiej opowieści i zilustrowanie jej.

Wychowawca Anita Grabska

 

Klasa I zakończyła przygodę z Ogólnopolskim Projektem Edukacyjnym – „ Z kulturą mi do twarzy”. Zrealizowała 3 zadania z wybranych 20 zadań tematycznych:

-zadanie 13-„Tajemnice teatru”

-zadanie 14 –„Z wizytą w teatrze”

-zdanie zadanie 16-„Teatr lalek”

Pierwszaki realizując zadanie 13 zapoznały się z rodzajami teatru, budową i osobami z nimi związanymi: aktor, scenograf, charakteryzator, sufler, reżyser, kurtyna, garderoba, rekwizyt.

Wzięły udział w przedstawieniu teatralnym wykonanym przez uczniów klasy 6 w dniu 17 lutego 2021 r. pt.: „ Książkowe opowieści ".

Uczniowie klasy I przygotowali samodzielnie przedstawienie teatralne pt.: „O księżniczce Zuzance i jej cudownym wyzdrowieniu”. Opracowali scenariusz, kostiumy i scenografię”.

Wiele radości sprawiło dzieciom wykonanie kukiełek do przedstawienia.


 Poprzez realizację tych 3 zadań poszerzały wiedzę o otaczającym teatrze, doskonaliły doskonalenie umiejętności w zakresie techniki mówienia, dykcji. Działania w ramach projektu pozwoliły na tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dzieci, prowadzących do poznania wartości i norm społecznych. Przyczyniły się również do kształtowania u dzieci empatii i szacunku, rozwijania poczucia estetyki poprzez kontakt ze sztuką.

Wychowawca B.Syrówka

 

Klasa II w projekcie „Z Kultura mi do twarzy „ zrealizowała następujące zadania:

Moduł I- W Krainie Muz:

5. „Piosenka jest dobra na wszystko”– zorganizowanie konkursu lub przeglądu wokalnego

11. „Mistrzowie pędzla”– zapoznanie z dziełami wybitnych malarzy w różnoraki sposób, np. stworzenie „żywego obrazu”, tworzenie reprodukcji przez dzieci, nadawanie nowych tytułów według pomysłów uczniów.

MODUŁ II – PIĘKNO REGIONU

8. „Moje miasto – moja duma”– zapoznanie z historią, legendą (dostosowane do wieku), herbem, flagą miasta/wsi. Spotkanie z władzami miasta / wsi

9. „Dzień wspomnień i zadumy” – wyjście na cmentarz lub pod pomnik, zapalenie zniczy na grobach nieznanych żołnierzy; zwrócenie uwagi na zachowanie na cmentarzu oraz szacunek dla zmarłych

MODUŁ III – KOCHAM, LUBIĘ, SZANUJĘ

1. „Kodeks dobrego zachowania”– ustalenie zasad panujących w grupie / klasie w formie obrazkowej lub pisemnej i ich konsekwentne przestrzeganie.

2. „Tydzień uprzejmości”– rozmowa dotycząca właściwego zachowania względem innych osób, zachęcanie uczniów do niesienia pomocy innym (np. starsze lub bardziej samodzielne dzieci pomagają młodszym lub mniej samodzielnym), używania zwrotów grzecznościowych. Proponujemy by każdy dzień podsumować rozmową o tym, co dobrego zrobiło się dla innych i podkreślić, że uprzejmym warto być zawsze.

Wychowawca Andrzej Kupisek

 

Klasa III w projekcie „Z Kultura mi do twarzy „ zrealizowała następujące zadania:

Moduł I- W Krainie Muz:

Zadanie 2

„Spotkania z muzyką”– zaproszenie do placówki muzyków, zespołów muzycznych.

Zadanie 10

„Pejzaże Polski”– zorganizowanie konkursu plastycznego oraz wystawy prac (Galeria Sztuki Dziecięcej) prezentujących piękno polskiej przyrody.

MODUŁ II – PIĘKNO REGIONU

Zadanie 7

„Miasto z pocztówki”– zaprojektowanie znaczka pocztowego ze swojego miasta i przesłanie go na adres organizatorów

MODUŁ III – KOCHAM, LUBIĘ, SZANUJĘ

Zadanie 3

„Siła bajek”– czytanie literatury uwrażliwiającej dzieci, rozbudzającej empatię, poruszające problemy dotyczące ich wieku (np. bajki terapeutyczne, baśnie). Podejmowanie próby oceny zachowania bohaterów.

Zadanie 11

„Z kulturą przy stole” – rozmowa kierowana na temat zasad właściwego zachowania się przy stole. Do wykonania tego zadania zalecamy wykorzystanie filmów edukacyjnych/ilustracji.

Wszystkie zadania cieszyły się w śród uczniów dużym zainteresowaniem, uczniowie wykonywali je z przyjemnością a jednocześnie uczyli się piękna otaczającego nas świata oraz dobrych manier. Był to mile i przyjemnie spędzony czas.

Wychowawca Anna Bryl

 

 

Dziękujemy za miłą zabawę i ciekawe spędzony czas podczas realizacji projektu!

Koordynator szkolny projektu Anna Bryl