DZIECKO A URZĄDZENIA CYFROWE
Intensywne korzystanie z mediów elektronicznych w pierwszych latach życia negatywnie wpływa na:
- jakość snu
- pamięć
- umiejętność koncentracji
- czytania ze zrozumieniem
- a także czytelne pisanie
Mózg dziecka potrzebuje intensywnych doświadczeń z innymi osobami. Ani telewizja, ani komputery nie zastąpią kontaktów z opiekunami czy innymi dziećmi, wspólnej zabawy, wspólnego czytania książek i innych doświadczeń, dzięki którym dzieci uczą się otaczającego je świata.
Zasada 3-6-9-12:
- przed 3 rokiem życia: dziecko nie korzysta z mediów wyświetlanych na ekranie
- przed 6 rokiem życia: dziecko nie posiada własnej konsoli
- przed 9 rokiem życia: dziecko nie posiada własnej komórki ani smartfona
- przed 12 rokiem życia: dziecko nie korzysta z komputera bez nadzoru