W trakcie realizacji projektu przez klasę II w każdym z modułów wybrana była jedna lektura, do której wykonano, co najmniej cztery zadania. Lektury były czytane przez nauczyciela lub samodzielnie przez uczniów, a także przez zaproszonych gości. Po zrealizowaniu każdego modułu nauczyciel umieszczał na stronie projektu sprawozdanie w formie opisu i kilku zdjęć i otrzymywał od autora projektu potwierdzenie realizacji tego modułu.
Innowację pedagogiczną „CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki” realizowano w czasie zajęć edukacji wczesnoszkolnej od 2 września 2019r. do 25 czerwca 2020r. Zajęcia realizowałam podczas lekcji. W dobie dzisiejszych czasów, gdzie prym wiodą gry komputerowe i smartfony, bardzo ciężko jest zachęcić dzieci do czytania książek, a tym bardziej lektur. Aby zminimalizować problem i zainspirować dzieci do czytania został wprowadzony do klasy II projekt edukacyjny autorstwa Honoraty Szaneckiej, upowszechniający czytelnictwo wśród uczniów klas I-III, którego założeniem jest zachęcenie dzieci do czytania książek poprzez aktywną działalność edukacyjną.
Poprzez zajęcia realizowano następujące cele:
- - rozbudzanie u uczniów ciekawości literackiej,
- - rozwijanie aktywności czytelniczej,
- - doskonalenie czytania ze zrozumieniem oraz aktywnego słuchania,
- - zachęcanie rodziców do czytania dzieciom,
- - integracja zespołu klasowego,
- - współpraca nauczyciela i uczniów z placówkami oświatowymi z terenu całego kraju i zagranicznymi -szkołami polonijnymi poprzez wspólną wymianę doświadczeń na stronie projektu.
Projekt okazał się fajną zabawą dla uczniów, którzy oprócz rozwoju czytelnictwa mogli pokazać swoje talenty plastyczne oraz mieli okazję do pracy w grupie tworząc plakaty zachęcające do czytania książek.
Dziękuje za miło spędzony czas.
Wychowawca klasy II
Anna Bryl