Matematykę da się lubić! – tak stwierdzili uczniowie klasy 2 po cyklu zajęć „Matematyka z klasą”.
Dzięki udziałowi w projekcie uczniowie klasy 2 przekonali się, jak atrakcyjna i przydatna jest ta dziedzina nauki. Doświadczyli zastosowania matematyki w architekturze, projektowaniu mody, dietetyce, ekonomii czy logistyce.
Ile kalorii jest w diecie sportowca? Jak się uczyć koncentracji uwagi? Jak z trójkątów zaprojektować strój sportowy? Czy tak samo obliczamy budżet domowy i budżet obiektu sportowego?
Na te i inne pytania starali się odpowiedzieć mali przedsiębiorcy klasy 2 realizując kolejne tematy. Na zajęciach dzieci dowiedziały się, co ma wspólnego pozytywne nastawienie z koncentracją uwagi oraz jak emocje wpływają na motywację do podejmowania trudnych zadań. Wykonały zadania, których celem było ćwiczenie koncentracji wzrokowej, słuchowej i dotykowej. Zastanawiały się, jaki wpływ na koncentrację mają ich myśli, uczucia i wyobrażenia oraz starały się zrozumieć, dlaczego tak niechętnie podejmują zadania związane ze skupieniem uwagi. W oparciu o piramidę żywieniową oraz etykiety produktów spożywczych nauczyli się rozpoznawać zdrowe, a których należy unikać.
Sami podjęli działania mające na celu przygotowanie zdrowego śniadania. Podczas zajęć uczniowie zaprojektowali strój dla sportowców. Wykorzystali praktyczne umiejętności matematyczne takie jak: znajomość figur geometrycznych i mierzenie długości odcinków.
Pracując w grupach, szacowali i obliczali budżety wybranych obiektów sportowych. Wspólnie opracowali budżet domowy, a pojęcia przychody, koszty i podwyżki cen nie są już dla nich obce. Zawsze motywem przewodnim cyklu lekcji matematycznych był sport.
NAGRODA!
Za udział w projekcie uczniowie mieli możliwość udziału w wydarzeniu -Wykłady Uniwersytetu Dzieci. Wyjazd do Warszawy i udział w wykładzie z biologii i fizyki „Jak wyglądałoby życie na Ziemi bez wody?" to niewątpliwie niezapomniane wydarzenie.
B.Syrówka