Kolejny tydzień naszej pracy upłynął tak szybko jak woda. Dzieci miały okazję w tym czasie zapoznać się ze światem podwodnym. Uczyły się posługiwać pojęciami dotyczącymi środowiska przyrodniczego na przykładzie akwarium i jego mieszkańców, stawu oraz głębin morskich. Doskonaliły umiejętność przeliczania elementów w zbiorze oraz wykonały pracę plastyczną pt. „Życie pod wodą”. Uczyły się odczytywać sylaby i krótkie wyrazy z poznanych liter. Rozróżniały głoski na początku i na końcu w wybranych słowach dotyczących tematu zajęć. Na przykładzie własnoręcznie przygotowanej ilustracji stawu posługiwały się określeniami położenia przedmiotów na obrazie np. nad, pod, obok, z prawej strony, z lewej strony. Z kolei w zabawie matematycznej uczyły się rysować pod dyktando. Świat podwodny jest pełen ryb i dlatego dzieci uczyły się wierszyka na pamięć pt. „Ryba”. Poznaliśmy wybrane zwierzęta morskie, układając puzzle lub robiąc prace plastyczne. Śpiewaliśmy również piosenkę o głębinach i morskich falach. Na zakończenie tygodnia dzieci dowiedziały się jak żyją żółwie, czy można je hodować w domu i jakie warunki musimy im zapewnić. Dzieci na podstawie ilustracji mogły dostrzec podobieństwa i różnice w wyglądzie żółwi, co pokazały w swoich eksperymentach plastycznych.
Monika Patrzek