“Kodowanie na dywanie” to zajęcia kierowane dla uczestników podprojektu Uczniowskie Laboratoria Informatyczne. Dzięki zadaniom z kodowania, nauka matematyki, informatyki stała się dla uczniów kolorowa i interesująca, a poznawana w zabawie i w działaniu, przekształciła się w prawdziwą przygodę.
Czego potrzebowaliśmy? – maty do kodowania, kolorowych kubeczków, zakrętek, klocków i karteczek! Dzięki tym elementom starsi uczniowie rozwiązywali sudoku i memory oraz tworzyli kody z warunkami algorytmów. Młodsi- konkurowali w budowaniu Wieży Eiffla, co widać na załączonych fotografiach.
Dzięki zabawom z kodowania rozwijali kreatywne i logiczne myślenie, ćwiczyli samodzielność, poszerzali wyobraźnię, a tym samym przygotowywali się do nauki programowania.
Niezwykle ciekawym doświadczeniem dla opiekuna warsztatów była obserwacja uczniów. Oddając im pole aktywności, widać jak przyjmują rolę czynną zamiast biernej. Efektywnie uczą się wówczas radzić sobie z problemami, szukają rozwiązań,dyskutują i spierają się nawzajem! Jest to również nauka pokory uczniowskiej, bo nawet ci bardzo uparci i asertywni uczniowie wiedzą, że warto pójść na kompromis i wspólnie z innymi, po przeanalizowaniu różnych możliwości, wybierają najbardziej optymalne rozwiązania.
Opiekun grupy- Milena Jóźwiak-Szklarkowska